سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا

سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny

امیر محمد جیریایی
۱۵:۳۹ ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا

سرانجام گربه از کیسه رهایی یافت وپس از سال ها سکوت در نهایت Bungie رسما از جانشین بعدی Halo با اطلاعاتی زیاد رونمایی کرد. در حقیقت این فرنچایز جدید که محصول مشترک Activision و عنوان بلندپروازانه Bungie خواهد بود قصد دارد تکنولوژی جدید و شبکه اجتماعی جدیدی را تا جایی که کنسول های نسل فعلی می توانند تحمل کنند ارایه دهد. پس با هم نگاهی به سرنوشت Destiny می اندازیم.

اصولاDestiny را باید چه جور بازی دانست ؟ اطلاعات زیادی تاکنون از این بازی آمده است و این را می دانیم که جهان بازی در مورد انسان هایی است که یک بار دیگر باید در مقابل تهدید بیگانه ها و به دنبال راهی برای رهایی از شر این موجودات قرار بگیرند.  این عنوان یک شوتر آزاد اول شخص است که با یک سیستم تجارت جالب این اجازه را به شما می دهد که برای خود کشتی های فضایی بخرید و با آن به سیارات سفر کنید. اما می دانید چرا ؟ برای فهمیدن این سوال در زیر به لیست اطلاعاتی که یا لیک شده و یا خود سازندگان بازی اعلام کرده اند به صورت یک پیش نمایش خواهیم پرداخت.

e4295_952149_20130215_640s.jpg

این گوی غول آسا چیست ؟ در حقیقت نامش Traveler است و تنها چیزی می باشد که با قدرت های عجیبی مثل سحر برای بشریت باقی مانده است.

Destiny یک بازی اجتماعی می باشد :

به مانند Halo ، بازی Destiny دارای یک بخش campaign داستانی خواهد بود که قابلیت پشتیبانی از چند بازیکن را دارا می باشد که این اجازه را می دهد که به صورت گروهی به مبارزه با بیگانه ها بپردازید. اما بر خلاف Halo ، رویکرد Destiny در رابطه های اجتماعی به مراتب دارای تمرکز بیشتری در موارد تصادفی و غیر مترقبه را دارا می باشد. در حالی که شما هنوز هم می توانید برای تجربه این عنوان از بازیکنانی که در لیست دوستانتان هست دعوت به عمل آورید ، ولی در طول سفر خود در مناطق مختلف Destiny ( در هر دو بخش زمین و دیگر سیارات ) به صورت شانسشی می توانید به دیگر افراد ناشناسی که در حال تجربه این عنوان هستند برخورد کنید و می توان گفت که چنین فرصت هایی و شانس هایی باعث می شود که از برخی جهات معماری شبکه های این عنوان قوی تر شود.

Destiny به طور مداوم قابلیت صحبت کردن در سرورهای خود را به شما خواهد داد تا در این صورت بتوانید ببینید که آیا افراد دیگری هم در حال انجام دادن همان ماموریت شما و یا در همان محدود ه ای که شما هم هستید وجود دارند یا خیر. هنگامی که بازی یک good match را پیدا کند ، این می تواند ترکیبی از تجربه هر یک از بازیکنان در بخش تک نفره بازی باشد که به اشتراک گذاشته اند. Bungie بر این نکته اصرار دارد که هیچ گونه لابی هایی برای این بخش  co-op وجود نخواهد داشت و هیچ گونه انتظاری نیز برای وارد شدن به بخش وجود ندارد. Bungie می خواهد به شما این احساس دست بدهد که برخورد شما با دیگر افراد بازی کننده اتفاقی باشد و در این مرحله بازیکنان می توانند با یکدیگر یک اتحاد پایدار را تحقق ببخشند و یا اگر به چنین چیزی علاقه ندارید هر یک باز بازیکنان می توانند پس از اتمام ماموریت و غارت کردن منابع آن جا ، راه جداگانه خودشان را بروند. ( فعلا چیز بیشتری در این مورد اعلام نشده است.)

در بازی همچنین قسمت هایی با نام مراکز اجتماعی نیز وجود دارد که به شما این اجازه را می دهد در خارج از بخش های مبارزات بازی با دیگر بازیکنان به تعامل بپردازید. این می تواند شامل چیزهایی مانند فروش کالاهای تجاری با یکدیگر ، شرط بندی و یا فقط می تواند مناطقی برای استراحت  باشند. که این بسیار شبیه به عناوین MMO می باشد و همین باعث می شود که ما به توضیح بخش دیگر بازی بپردازیم.

Destiny یک MMO نیست :

تیتری که به آن اشاره کردیم ، حداقل چیزی است که خود Bungie به آن اصرار دارد. در حالی که ساختار اصلی بازی مانند social hubs ، محیط های متحرک و وعده ماموریت های اختیاری همگان را به یاد عناوینی در سبک  MMO می اندازد ، ولی Bungie به سرعت در جوابی می گوید که چنین چیزی کاملا متفاوت است. “در اینجا زندگی وجود دارد ، جهان بازی آزاد است و با یک داستانی که همیشه در حال تحول است ترکیب شده است ، تغییر ساعت شبانه روز و .. از دیگری ویژگی های Destiny است. ” رهبر بخش مهندسی بازی Chris Butcher در این مورد می گوید :

Destiny تجربه ای است که همیشه بر پایه آنلاین بودن استوار می باشد ولی با تمامی این موارد یک MMO نیست.

در بین چنین صحبت هایی ، به نظر می رسد که Bungie یک شوتر آنلاین با ایده های خاصی از سبک MMO را بدون نیاز به چیدمان های خاصی این سبک بسازد. Jason Jones در یک نقل قول جالب از این بازی اعلام کرده است :

Destiny می داند که شما خسته ، بی تاب و پریشان هستید. بازیکنان در چنین لحظاتی نمی خواهند کار سخت انجام دهند ، چیزی بخوانند. آن ها نمی خواهند که سری به اینترنت زده و اراجیف ! ما را کشف کنند.

و همچنین باید گفت که هیچ گونه هزینه اشتراکی نیز در MMO وجود ندارد.

k84_952149_20130215_640s.jpg

چیزی عجیب و شومی در مورد محیط های Destiny وجود دارد. مانند همین ارگی که در اینجا نشان داده شده است.

سرنوشت Destiny تاریک است :   

Destiny از برخی جهات شباهت هایی به جهان Halo دارد و به مانند این بازی ، Destiny هم تمکز خودش را بر روی انسان هایی گذاشته است که باید به جنگ با بیگانه ها بپردازند. اما جهان Destiny احساس تیره تری را دارا خواهد بود. بشریت به مراتب در وضعیت وخیم تری هستند و در تنها شهر باقی مانده بر روی زمین پنهان شده اند و برای منقرض نشدن نسل خود به مبارزه می پردازند. بقیه این سیاره نیز در ویرانه ها نهفته شده است . شما به عنوان یکی از نگهبانان در آخرین شهر سالم دنیا بازی را تجربه خواهید کرد.

با نگاهی به طرح های مفهومی Destiny ، روشن است که Bungie هدف خود را بیشتر از عنوانی بر روی سبک sci-fi گذاشته است. از کشتی ها متروکه و رها شده در فضا گرفته تا شهرستان های بیگانه ها و همه چیز این احساس دست می دهد که تلاش های Bungie نسبت به گذشته بیشتر شده است. ترکیب این ویژگی ها با یک موتور گرافیکی جدید که دارای قابلیت نورپردازی real-time و تاکید بیشتری بر کنتراست بین نور و سایه خواهد داشت باعث می شود که همه چیز در مکان های بازی کمی شبح وار به نظر برسد.

Destiny تاریک و دل گیر نیست :

با این حال و با تمامی این موارد Bungie چندین و چند بار در توصیف جهان بازی از کلمه امید و امیدوارانه استفاده کرده است. رهبر نویسندگان بازی Joe Staten در این مورد می گوید :

  در هسته ی اصلی بازی ، Destiny جهانی امیدوا کننده دارد. این مکان ارزش صرف زمان را دارا است. اینجا ارزش جنگیدن را دارد.

ترکیب مفهوم امید با چنین تنظیمات وخیمی در بازی تعادلشان کمی دشوار است . اما اگر به گذشته نگاه کنیم چنین کاری را قبلا Bungie با Halo به خوبی انجام داده بود. آن بازی با محیط های خطرناک اما زیبا باعث می شد که حس عجیب و غریبی در وجود شما الهام بگیرد تا باعث بشود این مناطق را از نابودی نجات دهید. به هر حال تا زمانی که Bungie عادت خود را برای ساخت یک جهانی کاملا زیبا با یک آسمانی باشوه همچنان ادامه می دهد ، می توان به این باور رسید که Bungie همچنان می تواند بازیکنان را نسبت به دنیای خود جذب کند.

w584_952149_20130215_640s.jpg

در Destiny می توانید شخصیت های خود را بسازید و سفارشی سازی کنید. بازیکنان می توانند از کلاس هایی مانند تیتان ، غول پیکر و شکارچی ، یکی را انتخاب کنند.

Destiny برای نسل فعلی می باشد :

فعلا Bungie و Activision پلتفرم های Xbox 360 و PlayStation 3 را برای Destiny تایید کرده اند و هیچ خبری از نسخه PC اعلام نشده است. آیا بازی برای سیستم های نسل بعد خواهد آمد ؟

تنها چیزهایی که فعلا از موتور بازی نمایش داده شده است یک پیاده روی کوتاه در یکی از مراحل بازی بود که یک سیستم نورپردازی جدید real-time را این موتور به نمایش گذاشت. افکت ها روشنایی بدون شک چشم گیرترین بخش گرافیک بود که همان طور که قبلا هم گفته شد کنتراست بیشتری را بین نور و سایه ها دارا بود و همچنین یک سیستم چرخش شبانه روز نیز در بازی گنجانده شده که باید منتظر تغییرات جالب توجهی در نورپردازی خورشید در زمان غروب باشیم. علاوه بر این در این سفر ، شخصیت های دیگری نیز که توسط سازندگان برای این دنیا خلق شده اند کاملا به مانند بازیکنان آزاد هستند. بنابر این واقعا نمی توان گفت که چگونه این بازی خواهد توانست در صحنه های اکشن شدید سطح کیفیت خود را به خوبی نگه دارد.

به عبارت دیگر ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم که Bungie چه سحر و جادویی را برای کنسول های نسبتا قدیمی مایکروسافت و سونی در نظر گرفته است. آن ها همچنین به این نکته اشاره کرده اند که این موتور جدید طوری ساخته شده است که بسیار مقیاس پذیر تر با سخت افزارهای قوی تر باشد. هر چند از همه مهم تر نگاهی است که خود ما باید به این موتور داشته باشیم.

 

اولین تریلر از عنوان Destiny

[jwplayer mediaid=”59529″]

دانلود ویدئو HD

دانلود ویدئو SD

 

 

Destiny فقط قطعه ای از نرم افزار ۳۶۰ و PS3 نیست :

در برخی از موارد می توان Destiny را فراتر از یک بازی برای پلتفرم ها دانست . علاوه بر نرم افزار ۳۶۰ و PlayStation 3 شما می توانید به شخصیت Destiny خودتان از طریق تلفن های همراه و پورتال های اجتماعی Bungie.net’s نیز دسترسی داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اتصال این سرویس ها به بازی خود در حال حاضر مبهم است. اما فعلا می توانیم بگوییم که شما می توانید بازی را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنید. Bungie مشتاقانه ادعا کرده است که Destiny چیدمانی اجتماعی را دارا است که این قابلیت را می دهد که به هر جایی که شما می خواهید دسترسی داشته باشید متصل شوید. در اینجا می توان امید داشت که چنین ویژگی خدمات بیشتری را در مقایسه با Call of Duty Elite یا Halo Waypoint بدهد.

d4843_952149_20130215_640s.jpg

A Cabal منطقه ای ممنوعه در سیاره مریخ است.

Destiny فراتر از یک اول شخص شوتر می باشد :

همان طور که در بازی های قبلی Bungie می توان مشاهده کرد ، دو حالت سنتی مولتی پلیر رقابتی و story campaign (به شدت از نو طراحی شده) در بازی وجود خواهد داشت. اما داستان بازی در بخش campaign تجربه ای بسیار بازتر از هر چیزی است که این استدیو قبلا با Halo انجام داده بود. بازیکنان می توانند در شهر ها اطلاعاتی از ماموریت های اختیاری و فعالیت هایی در بخش های فراموش شده زمین داشته باشند و همچنین بر روی سیارات از راه دور کنترل کنند.  شما گاهی اوقات ممکن است در یک سفینه فضایی rinky-dink که آن را از طریق یک تجارت خریده اید باشید و یا در میان ستارگان و در یک قایق بادبانی لوکس که آن را بعد از تسلط مداوم در بخش مولتی پلیر رقابتی خریده اید باشبد. ( بله درست است ، به نظر می رسد که واحد پول مشترکی در تمامی حالت های مختلف بازی وجود دارد.)

Destiny شما را میخکوب خواهد کرد :

اگر ساخت یک بازی حماسه ای اول شخص شوتر sci-fi first با عناصر نقش آفرینی برای شما همچنان کافی نیست ، Bungie وعده یک جهان پویا را داده است که به طور مداوم در طول روز در حال تغییر خواهد بود. Jason Jones در این مورد اعلام کرده است :

ما می خواهیم در هر شب بازی ، این عنوان برای  شما یک تجربه جدید داشته باشد. هدف ما این است که هز زمان که بازیکن پای بازی Destiny می نشیند تجربه ای متفاوت نسبت به گذشته داشته باشد. چنین ویزگی منجر به ایجاد فعالیت های نوظهور ، فعالیت هایی نادر و فعالیت هایی که در طول زمان محدود هستند خواهد شد. بنابر این ممکن است در بازی شما کارهایی انجام بدهید که اصلا آن چیزی نباشد که شما انتظارش را دارید.

k5545_952149_20130215_640s.jpg

به مانند Halo ، بازی Destiny نیز به شما این امکان را می دهد که وسایل نقلیه ای مثل این hoverbike را برانید.

Destiny و عنوانی کاملا با حال و هوای بانجی گونه :

Destiny یکی از آن بازی هایی است که غیر ممکن است سازنده آن را اشتباه بگیرید. ترکیب عجیب و غریب مناطق علمی تخیلی ، همچنان وجود آهنگساز معروف بانجی یعنی Marty O’Donnell’s و موارد آشنا در این شوتر اول شخص فورا نام استدیوی Bungie را فریاد می زند.

هنوز هم چیزهای بسیاری در مورد Destiny وجود دارد که ما نمی دانیم و چیزهای زیاد دیگری هم وجود دارد که سوال های زیادی را برای ما به وجود آورده است . از جمله این که چگونه بسیاری از بازیکنان می تواند فقط در یک زمان گروه بندی شوند ؟ و سوال های بیشتر دیگر.  به هر حال در طول این سال ها به نظر می رسد که Bungie در حال حرکت در یک مسیر جدید همراه با یک تکنولوژی پیشرفته و عنوانی فراتر از Halo می باشد. نمی توان صبر کرد تا ببینیم که Destiny چه چیزهای دیگری را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

 

تصاویر منتشر شده از Destiny

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا
سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرنوشت یک دنیا | اولین نگاه به بازی Destiny - گیمفا