کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا

کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد

حسن خانی
۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا

در دنیای بازی‌های ویدئویی معمولا در نگاه اول وقایعی که رخ می‌دهند معنی ندارند. این همان اتفاقی است که در مورد خط داستانی بازی Death Stranding اتفاق افتاده است. این موضوع طرفداران را به سمت سوالات دیوانه‌واری سوق می‌دهد، ولی مخاطبان را فریب نمی‌دهد. حالا هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) اظهار داشته که قرار دادن تریلرها به ترتیب زمانی می‌تواند داستان آن را واضح‌تر کند. اما به راستی ترتیب زمانی چیست؟ واقعا می‌توانیم چیز معقولی از دل آن بیرون بکشیم؟

مغز متفکر عنوان Death Stranding اخیرا به مسکو سفر کرده و در آنجا مصاحبه‌ای داشته.

کوجیما جزئیات جالبی را در مورد گیم‌پلی بازی به اشتراک گذاشته و چند نکته‌ی تکمیلی در مورد آن ذکر کرده است. وقتی صحبت از بازی Death Stranding است، چه چیزی مهم‌تر از خط داستانی داستان می‌تواند باشد؟ وی در پاسخ به این سوال که چه درصدی از بازی را باید برای فهمیدن داستان آن تکمیل کنیم، پاسخ داد که حتی با قرار دادن پیش‌نمایش‌ها به ترتیب زمانی، می‌توانید تصویری کاملاً واضح از آن بدست آورید. وی اظهار داشت:

اگر بگویم که چه مقدار از بازی را باید طی کنید (تا به خط داستانی بازی پی ببرید)، دیگر جذابیتی نخواهد داشت. بازی بیشتر و بیشتر گیرا و به تدریج تمام داستان روایت خواهد شد. لازم است که شما آن را بازی کنید؛ باید بخشی از فرآیند باشد؛ بخشی از لذت بازی. حالا که مجبور شدم مطرح کنم، بعد از اتمام تقریبا یک سوم بازی، کم و بیش متوجه خواهید شد که چه اتفاقی در حال وقوع است. البته پیش‌نمایش‌هایی که منتشر کردیم صحنه‌هایی از بازی هستند. شاید اگر آن‌ها را به ترتیب زمانی دقیق تنظیم کنید، داستان مشخص شود.

واقعا این ترتیب زمانی چیست؟ به قطع و یقین خط زمانی (Time line) بازی با ترتیب انتشار پیش‌نمایش‌ها یکی نیست. اولین تریلر می‌تواند اول بازی باشد. زیرا در مورد “انفجار” و تغییراتی که در دنیا به وجود آمده است، توضیح می‌دهد. شخصیت‌هایی مثل هارتمن (Heartman) و ماما (Mama) باید در ادامه باشند و بینشی در مورد نقش‌ها به ما دهند. پیش‌نمایشی که مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) در آن به ایفای نقش شخصیت کلیف (Cliff) پرداخت، می‌تواند اولین شخصیت در ترتیب زمانی باشد که هرج و مرج از آن‌جا شروع شده است.

پیش‌نمایش‌هایی که باقی می‌ماند به این شرح است. معارفه با آملی (Amelie)، پیش‌نمایش شخصیت لی سیدوکس (Lea Seyoux)، دومین تریلر سم (Sam) با هم‌کارانش و پیش‌نمایش گیم‌پلی بازی. آن‌طور که ما بررسی کردیم، این پیش‌نمایش‌ها می‌توانند هر جای خط زمانی باشند چون برای هر کدام دیدگاه‌های مختلفی می‌توان داشت. با همه‌ی این تفاسیر ما هنوز نمی‌دانیم که چه چیزی باعث شروع پدیده‌ی استرندینگ (Stranding) می‌شود؛ بنا‌براین حقیقتا به این‌که چه چیزی در حال روی دادن است، واقف نیستیم. هر کسی می‌تواند فرضیه‌ی خود را داشته باشد و پیش‌نمایش‌ها را با ترتیب‌های مختلف بچیند. به نظر می‌رسد که چیدن پیش‌نمایش‌ها به ترتیب زمانی، آنقدر که کوجیما می‌گوید باعث مفهوم شدن خط داستانی بازی نمی‌شود.

و در آخر لازم دیدم که به تفاوت خط داستانی و خط زمانی اشاره کنم. همان‌طور که می‌دانید خط زمانی به مجموعه‌ای از اتفاقاتی که از نظر زمانی پشت سر هم می‌افتد، اطلاق می‌شود. ممکن است در خط زمانی تعدادی پیش‌آمد پشت سر هم واقع شود ولی نتوانیم آن اتفاقات را به هم ربط دهیم  و مفهوم کلی را از دل آن بیرون بکشیم. خط داستانی به زمانی گفته می‌شود که این پیش‌آمد‌ها به جایی می‌رسد که می‌توانیم مفهوم کلی پیش‌آمد‌هایی که در خط زمانی گذشته رخ داده را بفهمیم.

با توجه به این‌که با ساخته‌ی کوجیما طرف هستیم، گمان می‌کنیم که بازی Death Stranding تا خط داستانی اولش را برایمان رو کند، باید زمان زیادی را در خط زمانی، پیش ببریم. همچنین حدس می‌زنیم که تا اواخر خط داستانی بازی شاهد گشایش خط داستانی (Plot Twist) نباشیم.

بازی Death Stranding در تاریخ دوشنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۹۸ (۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. عرضه‌ی این بازی برای پلتفرم‌های دیگر محتمل است. فقط کافیست کمی صبر کنید تا همه چیز مشخص شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا
کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوجیما: اگر تمام پیش‌نمایش‌های Death Stranding را به ترتیب زمانی کنار هم بچینید داستان بازی واضح‌تر خواهد شد - گیمفا