انجمن صنفی نویسندگان آمریکا، دستهبندی بهترین داستاننویسی بازیها را از لیست جوایز خود حذف کرد
همانطور که مطلع هستید، داستان یکی از ارکان اصلی بازیها به شمار میرود و سالها است که توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی، به شدت به آن توجه میکنند و برای طرفداران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه سالهای متمادی بوده که داستاننویسی در بازیها، غنیتر از گذشته شده است و به راحتی در کنار دیگر رسانهها قرار میگیرد (چه بسا که در برخی موارد از آنها نیز پیشی گرفته است). اکنون این دستهبندی از جوایز اتحادهای به نام انجمن صنفی نویسندگان آمریکا (Writers Guild of America)، حذف شده است که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت.
اتحادیهی یاد شده با تنظیم بیانیهای و ارسال آن به وبسایت خبری USGamer، رسما اعلام کرد که دستهبندی داستاننویسی بازیها را از جوایز خود برای سال ۲۰۲۰ میلادی حذف کرده است. این در حالی بوده که دستهبندی یاد شده از سال ۲۰۰۸ میلادی، در لیست جوایز آنها وجود داشته است. آنها اعلام کردند:
دستهبندی بهترین داستاننویسی بازیها، در لیست جوایز سال ۲۰۲۰ ما وجود نخواهد داشت. اگر تعداد بسیار زیادی از بازی ویدئویی، تحت پوشش اتحادیهی ما به منظور فراهمکردن روندی معنادار برای انتخاب آنها قرار گیرد، دستهبندی یاد شده را بازگردانی خواهیم کرد.
در کنار نارضایتی بسیاری از نویسندگان صنعت بازیهای ویدئویی نسبت به این موضوع، مشخص شد که تنها اعضای این اتحادیه قادر هستند تا عناوین خود را در جوایز آن ارائه دهند. از جملهی این نارضایتیها میتوان به چت فالیشک (Chet Faliszek)، نویسندهی بازیهای Half-Life و Portal، اشاره کرد که با ارسال پیامی اظهار داشت:
من هرگز به این اتحادیه ملحق نشدهام و نخواهم شد. شما بایستی به منظور پیروزی در جوایز این اتحادیه، عضو آن باشید. همچنین با پیوستن به اعضای این اتحادیه، آنها میتوانند حقالزحمهای را نیز دریافت کنند. اما با وجود این موضوعات، ما نمیتوانیم به داستانهای بازیها رای دهیم زیرا آنها فکر میکنند که داستاننویسی بازیها، در حقیقت داستاننویسی محسوب نمیشود.
همچنین شاون کیتلسن (Shawn Kittelsen)، نویسندهی بازی Mortal Kombat 11، نیز مخالفت خود را بیان کرد و اظهار داشت:
انجمن صنفی نویسندگان آمریکا، چیزی نبوده جز روشی برای تشکیل اعضای خود از میان داستاننویسان بازیهای ویدئویی. این اتحادیه تنها به اعضا انگیزه میدهد تا در ازای دستیابی به افتخار واجد شرایط بودن عناوین آنها در جوایز، حقالزحمهای را پرداخت کنند.
بسیاری از نوابغ صنعت بازیهای ویدئویی، نارضایتی خود را نسبت به این اقدام اعلام کردهاند که کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War، نیز در میان آنها قرار دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
این یعنی کلا با خلاقیت مشکل دارن :no:
امین جان کوری بارلوگ عزیز هم نسبت به این موضوع واکنش نشون داده و ازشون انتقاد کرده..
این انجمن هر چی که هست بویی از خلاقیت و جاودانگی هنر هشتم نبرده و نمیدونه که وقتی یک بازی تو ذهن همه ماندگار میشه به لطف داستان درگیرکننده و گیرای اون بازیه..
هزاران درود به استدیو ها و افراد خلاقی که تلاش میکنن بازی های داستان محور فوق العاده زیبا و ماندگاری ساخته بشه و یک تو دهنی سنگین بزنن به این اتحادیه ها و ناشرانی که بازی های آنلاین pay to win و بی محتوای سرشار از پرداخت های درون برنامه ای که فقط هدفشون خالی کردن جیب گیمره..
اون جایزه های بی ارزش هم مال خودشون،مهم اینه که یک بازی داستان محور شاهکار همیشه تو قلب و ذهن یک گیمر واقعی باقی میمونه :inlove:
احتمالا همشون فوردنایت باز یا فیفا باز تشریف دارن :laugh:
دقیقاً :yes: :laugh:
نیل دراکمن هم نسبت به این موضوع واکنش نشون داده. در کل حق نویسندههای داستانها خیلی خورده میشه توی تمام آثار به جز کتابها. توی فیلم کمتر کسی به نویسنده داستان فیلم توجه میکنه و اکثرا فکر میکنن فقط کار کارگردان بوده که فیلمو به اونجا رسونده. در مورد بازی هم همینه
طی چند سال اخیر این بازی ها جایزه بهترین نویسندگی صنف آمریکا یا همون WGA رو بردن :
• Star Wars: The Force Unleashed
• Assassin’s Creed: Brotherhood
Uncharted 2
• Uncharted 3
• Assassin’s Creed: Liberation
• The Last of Us
• The Last of Us: Left Behind
• Uncharted 4: A Thief’s End
• Rise of the Tomb Raider
• Horizon Zero Dawn
• God of War
چیزی که تو لیست خیلی واضحه حضور ناتی داگ ه و قاعدتا دراکمن باید چنین حرفی میزده
جدا از اون خیلی بده که این جایزه ها برداشته شده دلیلش هم همونی که شما فرمودین تو توسعه یه عنوان شاید کمتر کسی به نویسنده ها فکر میکنه که کارشون حتی از گرافیست ها سخت تر نباشه آسون تر هم نیس
برن گمشن 😐 :no:
از دوازده سال پیش که شروع به انتخاب بهترین داستاننویسی بازیها کردن، هفت بارش رو بازی های پلیاستیشن بردن.
اینه قدرت داستانسرایی استودیوهای سونی! :inlove:
۲۰۱۰: Uncharted 2 Among Thieves
۲۰۱۲: Uncharted 3 Drake’s Deception
۲۰۱۴: The Last of Us
۲۰۱۵: The Last of Us Left Behind
۲۰۱۷: Uncharted 4 A Thief’s End
۲۰۱۸: Horizon Zero Dawn
۲۰۱۹: God of War
بیشتر ۴۰ درصد بازی و استدیو های بزرگ زیر دست سونیه خب
استودیو درست حسابی کلا خیلی نیست چه برسه مستقل
بیشتر مستقل ها استودیو های ضعیف و تازه کار یا کوچک هستند
😐
دیدن داستان صنعت گیم داره همه جوایز رو میگیره به بقیه نمیرسه مثه فیلمیو،نماوا و دیگر دوستان بجای رقابت دوستانه زدن حریف رو نابود کردن
شرم آوره
یکی از باعث و بانی های این مسائل Fortnite . PUBG
و سایر از این مزخرفات کودکانه هست
یکی از بخشهای بازی که توی نقد بازیها به شدت مورد توجه قرار میگیره همین داستان بازیه که نشون دهنده اهمیت داستان نویسی توی بازیهاست.
من که اهمیتی نمیدم و هیچ چیز از ارزش های بازی کم نمیکنه
داستاننویسی بازیها، در حقیقت داستاننویسی محسوب نمیشود.
درست میگه بنده خدا.
دقیقن
نوشتن برای بازی ها داستان به حساب نمیاد چون با نوشتن رمان یا فیلم نامه و یا نمایش نامه و غیره فرق داره حالا از خوبیشه که فرق داره یا از بدی شه دیگه خودتون میدونید
معذرت از جمع ..انجمن صنفی نویسندگان آمریکا شکر خورد کم اعصاب خوردی داریم اینام شدن غوز بالا غوز
یعده گردن کلفت داشتن زیر یوق سی دی پروجکت و ناتی داگ و .. ما تحت ها میدریدن تبانی کردن گیم داستانیو کلا وردارن 🙂
ابر و مه و خورشید و الکترونیک آرتزو و یوبی و ماکروسافت و گوگل در کارن تا نسل نهم به لجن کشیده شود
انشالله که این اتفاق نمی افته تا استدیو های سونی، راکستار، راکستدی، سی دی پراجکت، کوجیما و میازاکی و…. هستن خیال من که بابت نسل بعد هم راحته
امیدوارم سایه اینا از صنعت گیم کم نشه که اگه بشه گیم به سرنوشتی بدتر از سینما دچار میشه
این استودیوها واسه جایزه کار نمیکنن بکارشون و طرفدارا عشق میورزن