جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding

مصطفی زاهدی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

کوجیما، کارگردان با سابقه صنعت بازی های ویدیویی را، باید یکی از متفاوت ترین و خاص ترین افراد فعال در این حوزه دانست. از نحوه معرفی عناوین خود گرفته، تا جزئیات گیم پلی، دیالوگ ها، نکات مخفی و مفاهیم پیچیده و عمیقی که در بازی های او یافت می شود. خود کوجیما نیز این محبوبیت، تفاوت داشتن و مرموز بودن را دوست دارد. اگر اخبار حوزه گیم را در یکی دو سال اخیر مرتب دنبال کرده باشید، حتما می دانید قبلا از انتشار تریلر گیم پلی و اعلام زمان عرضه، کوجیما تعداد زیادی عکس های مختلف، گنگ و نامشخص که مربوط به پروژه Death Stranding بودند را از طریق صفحات اجتماعی خود منتشر می ساخت. پس از معرفی اولیه بازی نیز تا مدت زیادی به غیر از یکی دوتا تریلر مبهم و گنگ، دیگر اطلاعات خاصی از بازی منتشر نشد. شاید بتوان یکی از اهداف کوجیما برای این دسته فعالیت ها را، جذب مخاطب و در انتظار نگه داشتن آنها را نام برد. با این وجود پس از انتشار تریلر ها، گیم پلی ها، مصاحبه های گوناگون و موارد دیگر، دیگر زمان زیادی به عرضه جدیدترین ساخته کوجیما و Kojima Production نمانده است. در ادامه با من و گیمفا همراه باشید با پیش نمایش بازی Death Stranding, بازی که شاید بتوان از آن به عنوان بحث برانگیز ترین بازی نسل نیز یاد کرد.

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است…

در دنیای Death stranding, در آینده ای نزدیک، انفجارات مرموز و اسرار آمیزی به نام Death Stranding در سطح کره زمین شکل گرفته، و یک سلسله اتفاقات و حوادث ماوراءالطبیعه (Supernatural) را کلید می زنند. در آن دوران دیگر به مانند امروز خبری از جامعه ها و شهر های به هم پیوسته، با مردمانی که کنار یکدیگر زندگی می کنند خبری نخواهد بود و در کل مفهوم “انزوا” نقش پر رنگی را در داستان کلی بازی ایفا می کند. در این شرایط Sam, با بازی بازیگر نام آشنا سریال Waking Dead, یعنی نورمن ریداس، به عنوان یک فرد تحویل دهنده یا Delivery, یکی از افراد و کارمندان مجموعه و تشکیلات Bridge است. تشکیلاتی که یکی از وظایف و کار های آن، انتقال بسته ها و Cargo های مختلغ به اقسی نقاط جهان باقی مانده است. نکته مهمی که اشاره به آن ضروری است این است که در دنیای Death Stranding, دیگر خبری از ایالات متحده آمریکا نخواهد بود و اکنون آن جا با نام شهر های متحد آمریکا شناخته می شود. رییس جمهور UCA یا همان شهرهای متحد آمریکا، به نوعی در تلاش است که دوباره اتحادی میان شهر ها و مردم مختلف باقی مانده ایجاد کند. و این جاست که سم وارد میدان می شود. در کل همین مسأله نشان می دهد در دنیای Death stranding, کشور آمریکا و طبیعتا دیگر کشور های جهان، از حالتی یکپارچه، متحد و کشور مانند خارج شده، و اکنون تنها به صورت شهر های دور از هم که گاها با هم ارتباط دارند به زندگی خود ادامه می دهند. همانطور که از صحبت های خود شخص کوجیما و بررسی کلی نمایش های بازی مشخص می شود، Sam به نوعی وظیفه ارتباط و برقرار ساختن ارتباط میان اشخاص و در وهله بعدی مکان ها و شهر ها را بر عهده دارد. البته نکته قابل توجه این است که بخش قابل توجهی از مکان ها و دنیای بازی، حالتی انتخابی دارند و این مسأله به عهده خود بازیباز است که می خواهد این مناطق را با دیگر شهر ها متصل سازد یا خیر. برای مثال در یکی از گیم پلی های منتشر شده دیدیم که Sam با تحویل بسته ای گم شده به یک موسیقی دان که تنها زندگی می کرد، موفق شد رضایت او را برای ارتباط و همکاری جلب کرده، و آن منطقه را به شبکه اصلی متصل سازد. بنابر گفته های کوجیما این دسته فعالیت ها در واقع حکم همان مراحل فرعی یا Side Mission ها را داشته، و تجهیزات، امکانات و مزایای اضافی را به همراه خواهند داشت.

در واقع مفهوم “ارتباط” یا همان Connection را باید اساس و هسته اصلی بازی Death stranding دانست. کلیه فعالیت ها، نبرد ها، کشمکش ها و صحبت های مختلف در دنیای Death Stranding نیز پیرامون همین مسأله جریان دارد. البته در سمت دیگر شاهد دشمنانی هستیم که به دلایل نامشخص تلاش می کنند جلوی سم، یا در کل کلیه ی فعالیت های ارتباطی را بگیرند. حال مشخص نیست که منافع آنها با یکپارچه شدن مردم و جوامع مختلف به خطر می افتد، یا این که در کل آنها انگیزه های نامشخص دیگری دارند. اما آن چیز که مشخص است این است که این افراد یا تشکیلات، تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا مانع تحویل بسته ها و ایجاد ارتباط پیوسته شوند..

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

به نظر شما کوجیما تا چه حد می تواند نبوغ خود را با Death Stranding نشان دهد.

 

داستان بازی به طور کل کمی گنگ و نامفهوم است. خصوصا به دلیل اینکه انگیزه و هدف از بسیاری از فعالیت ها و اقدامات برای ما مشخص نیست. درست است که کوجیما از Sam به عنوان Protagonist اصلی بازی کرده، اما با توجه به چیزهایی که از بازی دیده ایم و شناختی که از شخصیت های خلق شده به دست کوجیما داریم، لایه های شخصیتی و در کل مثبت یا منفی بودن خود سم یا تک تک شخصیت های دیگر در هاله ای از ابهام قرار دارد. درست است که از سم به عنوان کسی یاد می شود که می تواند اتحاد و ارتباط را دوباره شکل دهد، اما دنیای Death Stranding آن قدر مرموز، نا مشخص و عجیب هست که خروجی اعمال مختلف به همین سادگی قابل تشخیص نیست.

در ادامه بد نیست در مورد Bridge Baby نیز کمی صحبت کنیم. نظریه ها، تئوری ها و نظرات مختلف و متعددی در مورد بریج بیبی و نقش آن در بازی وجود دارد. برخی افراد معتقدند بریج بیبی به نوعی فرزند خود سم، یا استعاره ای از فرزند او محسوب می شود. عده ای دیگر نقش او را مرتبط با جهان های موازی و سفر در زمان می دادند و معتقدند Bridge Baby, واسطه ای است جهت سفر در زمان و انتقال به Dimension و بعد های دیگر. در هر صورت آنچه مشخص است این است که بریج بیبی نقشی فوق العاده کلیدی در دنیای Death Stranding ایفا می کند. کوجیما شخصا به این نکته اشاره کرده است که بریج بیبی هم در جریان بازی و گیم پلی دخیل خواهد بود، هم از بعد داستانی جایگاه بسیار ویژه ای دارد. حتی با توجه به سخنان کوجیما Bridge Baby که همراه سم است دارای اسم نیز می باشد که البته از اعلام اسم آن قبل از عرضه رسمی خودداری شده است. به نظر می رسد اسم بریج بیبی خود دارای نکته ای خاص است به همین دلیل سازندگان از انتشار اسم او خودداری کرده اند. در آخرین مصاحبه، کوجیما به این نکته اشاره کرده که بریج بیبی از طریق کنترل PS4, توانایی ارتباط با بازیبازان را داراست. هر چند مشخص نیست منظور از ارتباط استفاده از کلمات و حرف زدن عادی است یا نوعی خاص از انتقال پیام…

آنطور که از شواهد به نظر می رسد، با مفاهیم بسیار پیچیده تر و عمیق تری مواجه خواهیم بود. برای مثال در یکی از تریلر های بازی دیدیم که در حالت اول شخص، بازیباز در حال مشاهده نبردی بزرگ در گذشته است. حال این جنگ می تواند به جنگ جهانی اول یا دوم اشاره داشته باشد، یا جنگی دیگر که در گذشته اتفاق افتاده. همین مستندات نشان می دهد که احتمالا با پدیده سفر در زمان و یا جهان های موازی نیز سر و کار خواهیم داشت. البته فراموش نکنید هرگونه اظهار نظر قطعی در مورد بازی کاملا غیر منطقی است، جون اولا آنقدر بازی پیچیدگی دارد که لزوما نمی توان با یک صحنه کوتاه نتیجه کرد، و دوما باید به یاد داشته باشیم با کوجیما به عنوان خالق و کارگردان طرف هستیم پس باید انتظار جیزهای غیر منتظره زیادی را داشته باشیم.

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

Bridge Baby نقش بسیار مهمی در روند بازی ایفا می کند. رابطه بین سم و بریج بیبی نیز احتمالا بسیار جالب باشد.

هر چند خود کوجیما از Death Stranding به عنوان یک عنوان اکشن با جهانی وسیع و بزرگ یاد می کند، اما از طرف دیگر به این نکته نیز اشاره می کند که نباید Death Stranding را شوتری سوم شخص با صحنه های اکشن فوق العاده زیاد در نظر گرفت. در بازی تعداد قابل قبولی سلاح وجود خواهد داشت که آن طور که به نظر می رسد امکان شخصی سازی نیز برای آنها وجود دارد. همچنین از نمایش زمانی بازی مشخص شد شاهد انواع مختلف گلوله (Ammo Type) در بازی خواهیم بود. برای مثال استقاده از گلوله های آتش زا یا Incendiary. احتمالا شاهد تنوع بیشتری در زمینه گلوله ها و مهمات خواهیم بود که هر کدام در مقابل دشمنی خاص تاثیر گذارتر خواهند بود. در کل به نظر می رسد تعامل بدون درگیری، تاکید اصلی سازندگان در بخش گیم پلی است. بنابراین عناصر مخفی کاری نیز در بازی به شدت چشم می خورند. نا سلامتی با خالق سری Metal Gear طرف هستیم.

تجهیزات و وسایل مختلفی در اختیار Sam قرار دارد تا با استفاده از آنها بتواند از موانع طبیعی مانند صخره ها یا رودخانه ها عبور کرده، و دشمنان مختلف پیش رو را نیز از میان بر دارد. برای مثال شاهد Anchor بودیم که به وسیله آن، بازیبازان می توانند از کوه، تپه یا هر جسم بلند دیگری به پایین بیایند. نکته قابل توجه این جاست که این وسایل خود دارای Level و مراتب مختلفی هستند. بزای مثال یک Anchor در حالت عادی مثلا ۲۰ متر امکان پایین آمدن را فراهم می سازد که با ارتقأ این وسیله، این مسافت بیشتر خواهد شد و احتمالا ویژگی های کاربردی جدیدی نیز به Anchor اضافه می شوند.

نردبان یکی دیکر از وسایل کاربردی بازیبازن خواهد بود. از نردبان هم می توانید برای دسترسی به مناطق و قسمت های بلند استفاده کنید، و یا این که با قرار دادن نردبان به صورت افقی، از یک پرتگاه یا مکان های مشابه عبور کنید. قبل از از مرحله نیز باید مسیر های انتخابی را بررسی کرده، و تجهیزات مناسب و مورد نیاز را حمل کنید و از حمل وسایل بدون کاربرد خودداری کنید، چون هر چه وزن وسایل حمل سم بیشتر باشد، سرعت او کمتر شده و زودتر خسته می شود.

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

استفاده قابل توجه از بازیگر های نام آشنا، جذابیت و توجه قابل توجهی برای Death stranding به ارمغان آورده است.

در پایان بابد اشاره کرد با وجود پتانسیل بالقوه ای که Death Stranding در خود میبیند، هیچ گونه قضاوتی در مورد کیفیت نهایی این عنوان نمی توان ابراز کرد. البته به شخصه امیدوارم که جدیدترین ساخته کوجیما، به خوبی بتواند انتظارات را برآورده سازد. ناسلامتی با بحث برانگیز ترین بازی نسل هشتم طرف هستیم. عنوانی که افراد زیادی برای تجربه آن روزشماری می کنند. اما یک چیز مشخص است. نمی توان از الان Death Stranding را عنوانی شاهکار و فوق العاده خطاب کرد، زیرا تا وقتی که این عنوان عرضه نشود، تمام صحبت ها و گمانه زنی ها فقط در حد شایعه باقی می مانند.

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

آیا Death Stranding می تواند برگ زرینی در کارنامه کوجیما لقب بگیرد؟

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا
جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 1Q2W3E4R5T6Y7U8I9O0P گفت:

    والبته جهان به دستان میازاکی کبیر چشم دوخته است 😮 😮 😮 😮

    • MASOUD.PS4 گفت:

      یک انحصاری ناب و طلا ی دیگه از سونی .
      سونی فن ها اماده باشید برای این شاهکار .
      باور کنید برای پی سی بیاد من از همه خوشحال تر میشم .
      فقط بعضی از افراد هستن مثل همین امینک برق زده ۲ هزاری که کرک میکنه و رایگان بازی میکنه و حق ناشرو میخوره برای همین میگم نیاد تا ادمایی مثل این مفت خور یکم برن سرکار وپول دربیارن صبح تا شب دست به دامن ددی نباشن.

      • eli_lastofus گفت:

        جالبه ایشون توهین کردن شما آقای زاهدی تائید کردید بعد کامنت من رو تائید نکردید جلل خالق

        • HEAVY SQUAD گفت:

          من خیلی مودبانه جواب توهین رو دادم
          شما هم کامنتت تعید نشد چون میخواستی بگی متای گیرز ۵ زیاده و همون جفنگیات همیشگی رو ببافی :laugh:

        • MILAD8TECH گفت:

          شما هرچقدر بگی ۳۰ فریم اینا نمیفهمن یعنی چی, موقعی میفهمن که بالاترشو دیده باشن! ههههه :rotfl:

        • جالبه توهینها رو تائید میکنه ولی کسی که حرف حق رو میزنه رو تائید نمیکنه خیلی مسخرس واقعا فکر کنم هر کدوم عشقش بکشه تائید میکنه هر کدوم رو عشقش نکشه تائید نمیکنه من فقط به HEAVY SQUAD گقتم مگه کسی که دکه داره و اومده بهت درد دل کرده چیه که اومدی با این حرفت ابروش رو میخوای ببری مگه چیکار کرده ب نظرم داخل یه صندوق گوشه پیاده رو سیگار بفروشی بهتر از اینه که اویزون جیب این اون باشی بعد نظرمو تائید نکرده نظر طرف که به کسی فحش داده توهین کرده و ابروی کسی رو بره رو تائید میکنه چقدر واقعا مسخرس

      • MASOUD.PS4 گفت:

        همین متن طولانی شما خودش گواه است :rotfl:
        الکی استیکر خنده نزار میزو تمیز کن ۲هزاری :rotfl:

      • GOD OF WAR گفت:

        امین تو نمیتونی بامسعود دربیفتی کم اوردی چرا کنسول سونی رو ترول میکنی.
        همون ۳۰ فریم فعلا اشک تونو در اورده.
        اقای زاهدی خواهشا این رو بن کنید تو هر پست سونی میاد و خراب میکنه .یه بار بن شده حالا بااسم جدید اومده
        HEAVESQUAD

      • majidam گفت:

        اولا گیمرها مفت خور نیستن پس اگر بعضیا مفت خور هستن تو هم جزو یکی از اونها هستی و دستت تو جیب ددیت هست چون اونی که کار میکنه و به سختی پول در میاره اونم تو این وضع بد اقتصاد ایران که بد جور خرابه نمیتونه پولی که به زحمت اورده نصف حقوقش رو برای بازی بزاره و در اخر تلف بشه زندگیش اونهایی که مرتب بازی های ۶۰ دلاری میخرن و نگرانم نیستن دستشون تو جیب ددیشون هست چون برای اون پول زحمت نکشیدن اگر زحمت کشیده باشن قدر پول و زحماتشون رو میفهمن یکی مثل من ما تو ایران هستیم و باید همه چیز رو با شرایط اقتصادی ایران در نظر بگیریم افتاد اگر خارجیا تو ایران هم بودن حقوقشون مثل ما بود مطمئن باش خیلی بد تر از ما ایرانیا کرکی بازی میکنن بله نگران ناشر نباش اونی که پول داشته باشه مثل یک خارجی بازیشو اورجینال میخره چون هزینه ی بازی براش مثل خوردن یک ساندویچ میمونه و میخره الان فروش gta v کرک شده درسته البتته بازی های زیادی هستن به این شکل هستن اما فروشش پا گذاشته رو ۱۲۰ ملیون نسخه نسخه ی کرک شدش ایا بهش ضربه ای زد صددرصد خیر چون بازی های زیادی هم هستن که کرک نشدن مثل دیترویت اما فروشش فقط ۳ ملیون نسخه هست اما بازی بازی وجود داره که کلا بدون پرداخت هزینه ای میشه تجربش کرد مثل ویچر ۳ اما فروشش از ۳۰ ملیون نسخه هم بیشتر شده ایا رایگان بودن و کرک بودنش بهش ضربه زد خیر و هرگز مثال زیاد دارم اما خوب اینو هم در نظر بگیر ما تو ایرانیم هزینه ی یک بازی برایمان خیلی زیاده

    • HEAVY SQUAD گفت:

      عشقی میازاکی بازیهاش همه پسند نیست که جهان به چشمان او چشم بدوزد
      هاردکور گیمراش میرن سمت میازاکی تا مدام بمیرن و خر کیف بشن
      من به کوجیما توهینی نمیکنم و نمیگم نوبها میرن سمت دد استرندینگ ولی خداییش بازیهای میازاکی مال هر گیمری نیست

      • 1Q2W3E4R5T6Y7U8I9O0P گفت:

        وجدانن میازاکی بازیهاش همه پند نیست استاد یه بلادش هنوز که هنوزه همه رو دست به دهن گذاشته میازاکی بازیهاش همه پسند نیست واقعا دهنم وا موند از این حرفت 😯 😯 😯 :shock:هنوز که هنوزه همه ارزوشون اینه بلاد۲ معرفی بشه دارک۳ بشه ۴ یا۵

      • Old_Gamers گفت:

        اصلا خودش هم گفته بازیهای من مال هر گیمری نیست . بازیهاشو باید یاد گرفت بعد از مدتی تمرین تا بتونی بری جلو . انگار یه ورزش جدید رو شروع کردی و باید تمرین کنی تا به مهارت برسی . کسانی که عاشق کسب مهارت هستن و از تمرین و شکست خسته نمیشن میتونن بازیهاشو ببرن جلو و لذت واقعی گیمینگ رو بچشن . اون چیزی که سخت بدست میاد لذت خاص خودشو داره . میازاکی بازیهاش همه فلسفه سنگین داره به همه چی معنا میده تو بازی . تا قبل دارک سولز شما تو بازیهای دیگه میمردی و دوباره بدون علت زنده میشدی و از سر بازی میکردی اولین کسی بود که با معرفی نفرین اندد تو دارک سولز به دوباره زنده شدن تو بازی معنا و حقیقت بخشید .

  • استاد الان تو روسیه با مدس میکلسن و بروبچ دارن با طرفدارا خوشوبش میکنن
    این ۱ ماه هم بگذره

    این بازی بیاد میگیرم تا خود ۲ اسفند که لست میاد تو دنیای دث استرندینگ و داستانی که استاد کوجیما پخته غرق میشم

  • HEAVY SQUAD گفت:

    گرافیکش عالیه اما واقعیت اینه که این فقط یه پیش نمایشه و در نسل بعد و در پلی استیشن ۵ میتونیم گرافیک واقعی این بازی رو ببینیم و ازش لذت ببریم
    اون چیزی که مشخصه کوجیما سالهاست که این ایده رو در ذهنش داشته ولی تکنولوژیش رو نداشته و به گفته خودش بارها و بارها داستان رو در ذهنش مرور میکرده و بهش نکاتی رو اضافه میکرده تا بتونه یه دنیا رو مات و محبوت ذکاوت و خلاقیت خودش بکنه
    کوجیما ادم پیچیده و خلاقیه و من بهش باور دارم و میدونم که موفق میشه و میترکونه
    به امید روز فروش این بازی و تجربش و امیدوارم همه بتونن بازی رو تهیه کنن و ازش لذت ببرن

  • اقای زاهدی خیلی خیلی ممنون پیش نمایش عالی بود خدایا صبر ندارم تا اینو تجربه کنم روی pc و صبرم ندارم تا نمراتشو ببینم

  • omid4398 گفت:

    سلام دوستان

    اسپم: از سه پونصد تا چهار چه گرافیکی رو پیشنهاد میدید ممنون میشم راه نمایی کنید

    ببخشید برا اسپم اخه ردد داره میاد و هم احتمال اومدن این بازی زیبا هم هست اخه تو تریلر جدیدش هم فقط برای پلیستیشن نزده بود امیدوارم کسی از این حرفم ناراحت نشده باشه ولی چیزی که دیدمو گفتم حالا اگه بیاد خوشحال میشیم بازیش کنیم ممنون و بخشش دوباره برای اسپم :yes: :yes: :yes:

    • HEAVY SQUAD گفت:

      سلام دوست عزیز
      مدل ASUA GTX1050TI EX بهترین گزینست و من داشتمش و قدرت خوبی داره و میتونه بسیاری از بازیها رو در بالاترین تنظیمات تا ۶۰ فریم ارائه بده
      میتونید از مدل INNO3D GTX 1060 X2 هم استفاده کنید به شرطی که بتونید تو بازار پیداش کنید
      این ۲ گرافیک مدلهای قدرتمند و ساده و مقرون به صرفه هستن و توان خیلی خوبی هم دارن
      اگه از من میشنوید ایسوز یا اینو۳دی بخرید چون بهترینها هستن

    • Alipower گفت:

      دنبال دست دوم باشی میتونی ۱۰۷۰ یا ۱۰۷۰ti گیر بیاری.البته ۱۰۸۰ ماین شده هم با چهار تومان شاید بشه.

    • eli_lastofus گفت:

      سلام
      بازی های نسل بعد گرافیک خیلی بالایی خواهند داشت و حداقل سیستم و گرافیک ۱۰۶۰ خواهد شد
      گرافیک زیر ۱۰۶۰ نخر نظر الادار هم خوب بود در مورد کار کرده ولی خطریه
      ۱۰۶۰ ۶ گیگ منظورمه
      سراغ ۱۰۵۰ نرو که ضعیفه برای نسل بعد
      و اینکه اگر ام اس آی بخری خیلی عالیه هم از نظر خنکی خوبه هم قیمت و هم کاراریی
      البته از ام اس آی بهتر ایسوس هستش ولی به خاطر مارکش خیلی گرون تر هستش
      پس به نظرم همین ام اس آی بخر
      البته هرمدل گرافیکی قرار شد بخری قبلا بنچمارک هاش رو ببین که خنکیش مهمه
      از نظر فریم همه مدل ها نزدیک به هم نهایت ۳ تا ۶ فریم فرق دارن
      خنکیشون مهمه

      • Little∞God گفت:

        بچه ها من کنسول نخریدم و نه pc رو اپدیت کردم میخوام این ۱ سالم هم وایسم ps5 بگیرم پولم ۷ تومن هستش بنظرتون کافیه بنظر خودم که بیشتر ۷ تومن نیست حالا میشه دوستان گلمم نظر بدن؟ مرسی:)

        • eli_lastofus گفت:

          سلام
          یکجورایی خوب کاری کردی چون با ۷ تومان که پی سی به درد بخور نمیشه.کنسول هم به قول خودت سال دیگه پلی ۵ میاد البته یک نکته مهم رو در نظر بگیر
          سال دیگه پلی ۵ بیاد قیمت اولیه خیلی بالاس و تا بازی هاش بیان ببینیم ظرفیتی هستش میشه ارزون خرید یا نه این ها رو بایددر نظر گبیری خلاصه ممکنه ۲ سال مجبور شی صبر کنی
          به هر حال پولت رو از یک جای مطمئن دلار کن به ریال نگه ندار
          چون قیمت دلار با توجه به اینکه به زودی بنزین میره بالا و همه چیز همراهش میره بالا دلار هم بالا خواهد رفت
          پولتو به ریال نگه ندار این صد بار
          ممکنه الان دلار بخری فردا هزارتومان بیاد پایین بگی ای بابا ضرر کردم ولی مطمئن باش تا پلی ۵ بخوای بخری میره بالا
          پس به دلار نگه دار پولت حدود ۶۰۰ دلاری میشه و دقیقا قیمت پلی ۵ چیزی حدود ۵۰۰ دلار حداقل خواهد بود عمرا ارزونتر نیست با توجه به سخت افزاری که گفتن

    • Old_Gamers گفت:

      از من میشنوی یه دفه یه چیز خوب بخر شده قرض و قوله هم بکنی ارزشش رو داره چون نسل داره عوض میشه و اقلا تا چند سال راحتی . فکر ۱۰۵۰ تایتان نباش الان کارت خوبی محسوب میشه و دوستمون هوی اسکواد با توجه به بودجه ایی که داری پیشنهاد داد ولی بالاتر بگیر .

  • SoroushAghaee گفت:

    در کل خوشبین نیستم به این بازی .
    بعد از نمایش حدود ۱۲ تا ۱۳ تا تریلر که خودش رکورده هیچ گیم پلی رضایت بخشی از بازی نشون داده نشده
    احتمالا بازی آخرش مثل fallout 76 تبدیل به فاجعه میشه
    با یه بیابان برهوت طرف میشیم با یه مشت فعالیت احمقانه و حوصله سر برو البته یه داستان احمقانه تر و کاملا بی سر و ته
    متای ۴۰ هم بگیره خیلی زیاده واسش

  • بازیش بر اساس هایپ و اینا نقد نشه زیر ۸۵ هست.

    خود کوجیما هم بازیساز بزرگی هست اما بیش از حد بزرگ شده

  • Ellis.redmondy گفت:

    این ایده رو کوجیما خیلی وقت پیش در ذهن داشته و با موقعیتش با سونی و حمایت بودجه سونی بازی رو ساخته مشخصه ریسک پذیریش بالاست و چیزه زیادی به عرضه بازی نمونده تقریبا بازیرو فهمیدیم چجوریه چیکار باید کرد تمرکزش رو چی هست اینا،،،امیدوارم ریسکش جواب بده نظر منتقدا و متا در حد بازی باشه و بشه که سونی فن های عزیز و بخصوص فنای بازی کیفشو ببرند حال کنن
    #تا ابد بازی های داستانی #

  • sina.px گفت:

    لامصب این بازی عجب اتمسفری داره.همین دنیایی که کوجیما خلق کرده میتونه دلیلی باشه برای خرید بازی.(اگه هنری باشید و اهل بکش برو نباشی)ولی درباره گیمپلی خیلی نگرانم. :struggle:اگه منتقدا گیر سه پیچ به گیمپلی بدن خیلی بد میشه.

  • OXONE گفت:

    تیتر مقاله حقیقت واقعی جامعه گیمراست …
    امیدوارم سربلند از آب در بیاد

  • امیدوارم بازی بترکونه تا سایر کارگردان ها و سازندگان هم از ساختن بازیهای جدید ترسشون بریزه. بازم میگم، کسی که حتی یکی از نسخه های متال گیر رو بازی کرده باشه، نمیتونه باور کنه که گیم پلی بازی توش هیچ هیجانی نباشه!

  • kamyyy گفت:

    متال گیر پنج باحال نبود ( سراغش نرفتم) ولی این خفنه

  • ببینیم استاد این دفعه چی کار میکنه

  • به شخصه خودم من با بازیای کوجیما نمیتونم ارتباط برقرار کنم نمیدونم با سلیقم.نمیخونه یا چی.بازیاش سر درد میاره واسم

  • Majid گفت:

    یه سوال رد دد ۲ میتونه امسال با اومدنش رو پی سی برای گوتی انتخاب بشه یا نه؟

  • eli_lastofus گفت:

    دوستان ببینید چی کشف کردم.در حال دیدن سریال وایکینگ بودم
    این صحنه ها به نظرتون آشنا نیست 😀
    http://uupload.ir/files/o17t_untitled-1.jpg
    http://uupload.ir/files/wc_untitled-2.jpg

  • کی میگه فانتوم پین چرت بود یکی از بهترین بازی‌هایی که کردم همین بود. داستانش گیرا بود. گیم پلی که شاهکار بود. اون شروع طوفانی بازیو یادتون نیست؟! فقط تنوع محیط بازی کم بود. متاشم فکر کنم ۹۴ شد. من نمیدونم این جوجه فکلیها اومدن درمورد استاد نظر میدن میرن رو مخ ادم

  • martik گفت:

    مهم ترین و سخت ترین و ارزشمندترین کار در هر زمینه ای ” خلق ” و ” نوآوری ” هست . کوجیما حرف جالبی زده اخیرا و گفته : زمانیکه من سبک مخفی کاری رو ایجاد کردم خیلی مخالف داشت تا اینکه جا افتاد .. ..
    من معمولا کامنت نمیدم ولی بعد از ۳۰ سال بازی کردن معتقدم توو شرایط کنونی و با وجود این همه ایده های ناب ایجاد یک سبک جدید یا عنوانی متفاوت کار بسیار سختیه ! امیدوارم موفق بشه و باز هم ایده های جدیدی رو پیاده کنه

  • Old_Gamers گفت:

    موافق حضور چهره های هالیوودی تو صنعت بازی نیستم . امیدوارم بازی خوب و همراه نو اوری و شروع سبک تازه تو گیم باشه . ولی اینطوری ادم حس میکنه کارگردان به معروفیت این شخصیتها متوسل شده و از طرفی انتظارات رو از بازی بالا میبره . بازیساز باید بدون استفاده از چهره ایی شناخته شده بتونه شخصیت خلق کنه که ماندگار بشه مثل خیلی شخصیتهایی که همه میشناسیم .

جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است |پیش نمایش بازی Death Stranding - گیمفا