PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا

PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ !

امیررضا محمدخواه
۱۶:۱۰ ۱۳۹۱/۱۲/۰۱

با شروع روز ۲۰ فوریه ،ما در نهایت به چند بازی نسل بعد نگاهی می اندازیم.ولی چرا صبر کنیم؟ با اطلاعاتی که در مورد سال های ۲۰۱۳ و۲۰۱۴ می دانیم این سوپرایز ها را خراب کنیم. ما در چند ماه قبل تقریبا چیزی در مورد اتفاقاتی که در آینده می خواهد رخ دهد نمی دانستیم.صنعت های سازنده ی کنسول ها از سخت افزار های خود پرده برداشتند.اکنون به صورت کاملا ناگهانی اسم ها و تاریخ هایی بر سر زبان ها افتاده است.اگر همه ی مردم راست بگویند و احتمال دارد که هر دو کنسول Xbox720 و PS4 قبل از اتمام سال عرضه شوند.در حال حاضر که سونی در مراسم Play Station که در روز ۲۰ فوریه برگزار می شود ، علاقه ی زیادی به معرفی محصولات خود دارد و حاشیه امنیتی برای بقیه ی کمپانی ها است که دوباره به بحث در این زمینه بپردازند.

داغ داغی برای PS4 ? به بخش ویژه ی گیمفا برای کنسول نسل بعد سونی بروید !

playstation 4

شایعه شده که صنعت های کنونی ساخت بازی  بیشترین بازی ها را طی چند سال بعد برای هریک از کنسول های نسل حاضر و نسل بعد عرضه خواهد کرد.بنابراین به واقیعت اجازه ندهید که  بازی هایی که برای PS3 و XBOX360 تایید می شوند ، شما را متقاعد کند که همین اتفاق بر روی  PS4 وXbox720 رخ نخواهد داد.

طی آخرین گزارشات مالی ، شرکت EA به طور کاملا آشکار بیان کرده است که بر روی سخت افزار های نسل بعد در حال کار است و گفته است که دو فرنچایز Battlefield و FIFA ،به طور قطع برای کنسول های نسل بعد عرضه می شود. EA همچنین افزود که این کار باعث می شود تا به بازی Medal of Honor که هر دوسال عرضه می شود، بتواند استراحتی بکند. پایه ریزی در عناوین شوتر جدید به نظر فکر عاقلانه ای می آید.ساخت Dragon Age 3  با سخت افزار های جدید هم فکر خوبی می باشد.

در آن سوی میدان Activision Blizzard بسیار آماده تر است. اما فقط به گفتن این جمله بسنده کرد:

اگر من بگویم که بازی Call of Duty برای نسل بعد نیست و یا زودتر منتشر نمی شود ، دروغی بیش نگفته ام.

mw4

تصویر لو رفته از MW4 که توسط Neversoft در دست ساخت است

 بازی Destiny شرکت Bungie هم که به صورت کاملا غیر منتظره پرده برداری شد . قرار داد های موسخ و محکمی بین Activision و Bungie نشان می دهد که یکی از چهار نقشه ای که قرار است بر روی بازی Destiny اجرا شود، عرضه ی اختصاصی بازی برای Xbox است.این برداشت را از این جمله می توان داشت که بازی Destiny هم برای Xbox360 و هم برای جانشین آن عرضه خواهد شد.

پیش نمایش آقای جیریانی را در باب Destiny مطالعه فرمایید

destiny tsr keyart

 شرکت Avalanche Studios ، سازنده بازی Just Cause ، به طرز مشکوکی به مدت چند سال سکوت کرده است.این شرکت سوئدی دومین شرکت خود را در نیویورک تاسیس کرد . اما از سال ۲۰۱۱ ، بازی از این شرکت منتشر نشده است و یا خبری از عرضه بازی توسط این شرکت به بیرون درز نکرده است. پس در حال حاضر دقیقا بر روی چه چیزی کار کند؟

شاید Just cause 3 و یا شاید بازی Mad Max و یا شاید بر روی هر دو بازی کار می کند.

teaser 84267 screen

هر کی نفهمه موتور سوار شخصیت Just Couse با لباس تابلوش هست خیلی… 😐

شرکت Warner Bros به تازگی عنوان جدیدی از Batman: Arkham را به احتمال زیاد برای سال ۲۰۱۳ تایید کرد.طبق خبر هایی که اخیرا در فضای مجازی بخش شده این است که شرکت Rocksteady ، ساخت این عنوان را بر عهده ندارد.این در حالی است که شایعه شده است ، Warner Montreal در حال تلاش برای نسل بعد است و این اوضاع بازی Batman: Arkham را پیچیده می کند.

ما قبل از این بازی های نسل بعد را به نوعی مشاهده کرده ایم ولی شرکتی مثل CD Projekt خیلی با احتیاط عمل می کند و نسبت به بازی مثل The Witcher 3: Wild Hunt فروتنی نشان می دهد. بدین صورت که این شرکت در اذعان این موضوع که The Witcher 3: Wild Hunt برای PC وتمام کنسول های قدرتمند عرضه می شود ، تردید نشان می دهد. بازی Cyberpunk هم  تا عرضه ی آن زمان زیادی مانده است و عرضه ی آن برای نسل بعد تثبیت شده است.

the witcher 3 The Witcher 3 همراه با اولین تصاویر و اطلاعات رسما تایید شد

Witcher به دنیای باز میاید !

در سمتی دیگر بازی Beyond Good & Evil 2 قرار است تا برای نسل بعد ساخته شود.همچنین یک سری شایعات جالب وجود دارد که می گوید Final Fantasy Versus 13 بعد از  سال ها سرگردانی قرار تا برای نسل بعد ساخته شود.یکی دیگر از این شایعه ها این است که Sonic جدیدی در راه است.

آیا Final Fantasy Versus که در انحصار سونی است برای نسل بعد عرضه میشود ؟

 

Grand Theft Auto 5 هم که بین نسل کنونی و نسل بعد قرار دارد .شایعه شده بود که ۲K Czech در حال ساخت Mafia 3 برای نسل بعداست که Take Two آن را رد کرد.

تصویری که به Mafia 3 نسبت داده شده است

این امکان وجود دارد که هر عنوانی که THQ Montreal روی آن کار می کند ، می توند برای نسل بعد باشد.Ubisoft هیچ وقت از عرضه ی کنسول ها ترسی ندارد،پس ما می توانیم این اتنظار را داشته باشیم که مجموعه ای از عناوین توسط ناشر فرانسوی برای نسل بعد عرضه شوند.از میان می توان به عناوین جدیدی مثل Assassin’s Creed و Far Cry اشاره کرد.این اتنظار را می توان داشت که هر دو عنوان حداکثر تا دوسال دیگر توسط ناشر توانمند Ubisoft بر روی کنسول های نسل بعد عرضه شوند.بازی Watch Dogs نامزد نخست در میان این بازی ها است. مخصوصا زمانی که کنسول های در حال تعویض چطور به یک IP جدید خوشامد گویی می گویند. جهش به نسل بعد این موضوع را روشن می کند که چرا بازی مانند Rainbow Six: Patriots از دید همه محو شد.به نظر می رسد که Ubisoft Montreal جند عنوان RPG هم برای نسل بعد عرضه خواهد کرد.

من این بازی لعنتی رو زود میخوام یوبی !!!!!!

شایعات نشان می دهد که بازی Star Wars 1313 برای نسل کنونی عرضه می شود.اگر این موضوع حقیقت داشته باشد ،همه چی بر پایه برنامه ریزی قبلی در حال انجام می باشد. مخصوصا وقتی که LucasArts خیلی با احتیاط پلتفرم های دیگری را در کنار PC برای این بازی اعلام نکرد.

ظاهرا سونی در حال زدن مخ Lucas Arts برای انحصاری کردن این بازی است !

Thief 4 هیچ وقت برای نسل بعد تایید نشد ، اما شایعات بیان می کنند که این بازی به طور حتم برای نسل بعد خواهد بود . مخصوصا پروژه ای مثل Thief 4  که به حالت اغماء فرو رفته است.علی رغم اینکه حقیقتی که همه ی مردم آن را میدانند این است که Eidos Montreal بعد از بازی Deus Ex: Human Revolution روند رو به رشدی داشته است.در سمتی دیگر در کمپانی Square Enix ،شرکت Crystal Dynamics بر روی ریبوت بازی  Legacy of Kain: Soul Reaver کار می کند و Square Enix Montreal مدتی است که بر روی نسخه ی جدیدی از Hitman کار می کند که اگر برای نسل بعد عرضه نشود با گذشت زمان این عنوان برای نسل بعد عرضه خواهد شد. Square Enix سرمایه گذاری زیادی بر روی نسل بعد انجام داده است. مخصوصا با وجود موتور گرافیکی luminous Engine آماده ی استقبال از نسل بعد است.

نگاه ! خودشون بازی رو ساختن دارن بازی میکنن ! Thief 4 !

Harmonix معتقد است که کار بر روی یک پروژه ی بزرگ مانند ساخت یک بازی براساس اکشن همراه با مبارزات و داستان می تواند یک پروژه برای نسل بعد باشد.و احتمال دارد نام این عنوان ، Chroma باشد.

در ژاپن ،Toshihiro Nagoshi سازنده ی بازی Yakuza ، گفته است که بازی های پیشتری در سری بازی های گنگستری در حال ساخت است ؛اما نه برای Play Station 3 .بعید است که این پلتفرم مخصوص از جدا از سونی باشد. پس این احتمال وجود دارد که Yakuza 6 بر روی PS4 عرضه شود. شرکت Quantic Dream عنوان جدیدی را برای  Play Station3 در حال ساخت می باشد. این عنوان Beyond: Two Souls نام دارد.در مراسم Play Station ما می توانیم به احتمال زیاد Killzone 4 را نیز مشاهده کنیم.

davidcage

دیوید کیج نابغه !

  به نظر می رسد که Evolution Studios می خواهد یک موضوع را در مراسم Play Station فاش کند. بازی های Racing بهترین بازدهی را روی کنسول ها دارند.Gran Turismo 6 مدت ها است که بر روی آن کار می شودو سونی قول داده است که به زودی قضایایی را فاش می کند. به نظر می رسد پلتفرم و شرکت سازنده عناوین Racing ،انتخاب های شایسته ای برای ساخت این عنوان می باشد.

بازی Project Gotham 5 به همان دلیل بالا می تواند برای سخت افزار های Microsoft شرایط خوبی را فراهم آورد.همچنین در سمت Microsoft ، بازی Ryse است که توسط شرکت Crytec در حال ساخت است.

ryse

آی لعنتی…امسال هم نشد…نسل بعد شاید !

 Rare وLionhead به ترتیب بر روی Kinect وعنوان Fable کار می کنند . ما می دانیم که عناوین Halo 5 وGears of War امتیاز های بزرگی برای Microsoft به حساب می آیند.مسئله ی مهم این که این عناوین چه زمانی عرضه می شوند.

Epic Games تمام تمرکز خود را بر روی مراسم GDC گذاشته است؛جایی که قرار است موتور جدید Unreal Engine هم برای عموم و هم پشت در های بسته به نمایش درآید. Unreal Engine 4 در ابتدا یک دموی فوق العاده به نمایش گذاشت که Epic در این باره می گوید:این دموی به معیار های ما برای نسل بعد شباهت دارد و به خوبی در مورد آن مطلع شده ایم؛زمان آن رسیده است که ببینیم که کدام تیم می تواند از این موتور استفاده کند.

صحبت های زیادی در مورد مراسم GDC امسال گفته نمی شود ، علی رغم اینکه این مراسم یکی از جذاب ترین مراسم ها قبل از E3 می باشد.به همین دلیل است تا زمانی که Microsoft و  Sony به طور رسمی  در مورد عناوینی که در استودیو های خود در حال ساخت هستند را معرفی کنند ، نمی توانند چیزی بگویند.یکی از سازندگان شرکت Activision زمانی در مورد تکنیک های رندر کردن در نسل بعد توضیح می دهد که هنوز به طور دقیق سخت افزار ها و بازی های نسل بعد معرفی نشده اند.

اما اکنون تقریبا تضمین شده است که قبل از مراسم GDC که در ماه مارس برگزار می شود ، این ابهامات یکی پس از دیگری برطرف می شود.Metal Gear Solid: Ground Zeroes  قرار است تا در این مراسم ابهاماتی از این بازی برطرف شود. ازعنوان جدید شرکت Kojima Production ، انتظار می رود تا برای PS3 و XBOX360 عرضه شود.اما Kojima تایید کرده است که او با سخت افزار های نسل بعد کار می کند. چیز هایی که ما تا کنون مشاهده کرده ایم تنها بر روی PC  بسیار قوی قابل اجرا است.

metal gear solid ground zeroes

به رئیس بزرگ تعظیم کنید !

شما از خواندن این مقاله خسته شده اید ولی هنوز موارد زیادی به طرز بسیار مشکوکی سر پوشیده و نا معلوم هستند.صنایع بازی سازی ممکن است با عرضه ی سخت افزار های جدید ، شما با تعداد عظیمی از عناوین قدیمی ، IP جدید و ایده های جدید رو به رو خواهید شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا
PS4 و XBOX720 :نسل بعد در تصرف بازی های داغ داغ ! - گیمفا