FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا

مهرداد آهاز
۱۶:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

هم‌چنان هفته‌های شلوغی را پشت سر می‌گذاریم و شاهد انتشار بازی، مراسم و نمایش‌های بسیاری بودیم. اکنون بازی FIFA 20 نیز به جمع آن‌ها اضافه شده و با اقتدار توانسته است، رتبه‌ی اول جدول فروش این هفته‌ی بریتانیا را از آن خود کند که درادامه به مرور آن خواهیم پرداخت.

بازی FIFA 20 که توسط شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توسعه یافته است، به شدت محبوب بوده و حتی اگر بازی‌باز نیز نباشید، نام این مجموعه را به هر طریقی شنیده‌اید. FIFA 20 به تازگی و همراه با عناوین بزرگی مانند The Legend of Zelda: Link’s Awakening و Code Vein منتشر شده است و همان‌طور که مطلع هستید، این مجموعه در بریتانیا به شدت محبوب بوده و طبق انتظارات، به راحتی توانسته است رتبه‌ی نخست جدول فروش این هفته‌ی بریتانیا را از آن خود کند. این در حالی است که در هفته‌های گذشته نیز شاهد انتشار عناوین به شدت مورد انتظار و بزرگی مانند Borderlands 3، Gears 5 و Control بودیم و به نظر می‌رسد حتی آنها نیز توان رویارویی با این عنوان محبوب ورزشی را ندارند.

لازم به ذکر است که ماجرا تنها به موفقیت FIFA 20 در جدول این هفته ختم نمی‌شود و این عنوان توانسته است رکورد بیشترین فروش نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها را در سال جاری نیز به دست آورد. همان‌طور که مطلع هستید، فروش نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها در سال جاری به شدت کاهش یافته است و به دست آوردن چنین موفقیتی توسط FIFA 20، در نوع خود تحسین برانگیز محسوب می‌شود.

بازی محبوب The Legend of Zelda: Link’s Awakening که توسط شرکت نینتندو توسعه یافته است، رتبه‌ی دوم این لیست را به خود اختصاص داده که با یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی گذشته، در جایگاه یاد شده قرار گرفته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این بازی هم‌چنان به فروش مناسب خود ادامه می‌دهد و احتمالا شاهد حضور آن در لیست هفته‌های بعد این جدول نیز خواهیم بود.

اما در رتبه‌ی سوم، مجددا شاهد حضور بازی موفق Borderlands 3 هستیم که هم‌چنان به فروش مناسب خود ادامه می‌دهد و در هفته‌های اخیر، شاهد حضور این بازی در رتبه‌ی اول نیز بودیم. اکنون این بازی با یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی گذشته، در جایگاه یاد شده قرار گرفته است. همچنین پیش از انتشار FIFA 20، این بازی رکوردار بیشترین فروش نسخه‌ی فیزیکی سال جاری بوده است.

نکات قابل توجه جدول:

متاسفانه بازی‌های Code Vein و The Surge 2 شروع خوبی را نداشته‌اند و به ترتیب رتبه‌های سیزده و سی و پنجم جدول را به خود اختصاص داده‌اند که احتمالا نشان از کاهش علاقه‌ی بازی‌بازان، نبست به تکرار مکررات عناوین مشابه با مجموعه‌ی Souls است. بدون شک عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل بوده و این تنها یک احتمال است.

بازی The Division 2 که هفته‌ی گذشته و به دلیل کاهش قیمت، به جمع ۱۰ بازی پرفروش این لیست پیوسته بود، هم‌چنان فروش مناسبی را تجربه می‌کند و جایگاه ششم این لیست را به خود اختصاص داده است.

بازی‌های انحصاری:

با یک نگاه به جدول، می‌توان به سرعت متوجه‌ی حضور ۳ عنوان از شرکت مایکروسافت، در ۱۰ عنوان پرفروش این هفته‌ی جدول شد؛ عناوین Sea of Thieves، Forza Horizon 3 و Gears 5 توانسته‌اند با اقتدار رتبه‌های هفتم، دهم و چهارم جدول را به خود اختصاص دهند که دو بازی نخست از عناوین یاد شده، نسبت به هفته‌ی گذشته، سیر صعودی به شدت قابل توجهی را داشته‌اند. همچنین بازی Forza Horizon 4 نیز در ۴۰ بازی پرفروش این هقته، جایگاهی را به خود اختصاص داده است.

عناوین شرکت نینتندو نیز به مانند هفته‌های گذشته، فروش به شدت مناسبی را تجربه می‌کنند و شاهد حضور بازی‌های زیادی از این شرکت، در هفته‌ی جاری هستیم که The Legend of Zelda: Link’s Awakening و Mario Kart 8 Delux از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شوند. بازی Mario Kart 8 Delux توانسته است همچنان خود را در ۱۰ رتبه‌ی برتر این لیست حفظ کند و این بار با ۵ پله سقوط، در جایگاه هشتم جدول قرار گرفته است.

بازی‌های Spider-Man و The Last of Us Remastered که در هفته‌های گذشته به جمع ۴۰ عنوان پرفروش این جدول پیوسته بودند، هم‌چنان به حضور خود ادامه می‌دهند که تخفیفات جدید اعمال شده در آن‌ها، می‌تواند از عوامل این موضوع باشد.

نگاهی به هفته‌ی آینده:

انتظار می‌رود، رقابت میان بازی‌های جدید ادامه داشته باشد؛ زیرا همان‌طور که اشاره شد، عناوین بزرگ و مورد انتظاری به تازگی منتشر شده است که احتمال جابه‌جایی سریع رتبه‌ها را در پی خواهد داشت.

اما به احتمال زیاد، در هفته‌ی آینده شاهد حضور بازی محبوب Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint خواهیم بود؛ چرا که این بازی تا چند روز دیگر منتشر خواهد شد و نسخه‌های پیشین این مجوعه، همواره توانسته‌اند فروش مناسبی را تجربه کنند.

شما می‌توانید لیست منتشر شده را در قسمت پایین مشاهده کنید:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
FIFA 20۱ورودی جدید
The Legend of Zelda: Link’s Awakening۲۱
Borderlands 3۳۲
Gears 5۴۴
Crash Team Racing Nitro-Fueled۵۹
The Division 2۶۶
Sea of Thieves۷۲۳
Mario Kart 8 Deluxe۸۳
Minecraft: Xbox Edition۹۱۷
Forza Horizon 3۱۰۲۰

علاقه‌مندان می‌توانند لیست هفته‌ی گذشته را نیز از این نشانی مشاهده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

FIFA 20 صدرنشین | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا