داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا

داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن

حسن خانی
۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا

در مصاحبه‌ای که اخیرا با هیلی گروس (Halley Gross)، دستیار نویسنده‌ی بازی The Last of US Part II، در مورد داستان بازی انجام شد، وی در مورد این‌که الی (ٍEli) در موقعیت‌های سخت‌تری نسبت به قبل قرار خواهد گرفت، سخن گفت.

در مصاحبه‌ای که اخیرا هیلی گروس با Gamesradar داشت، وی در مورد داستان بازی و مضامین آن سخن گفت.

در نهایت، این داستان در مورد چرخه‌ی خشونت است، درست؟ اما در پس این موضوع، این گفتگو در مورد آسیب‌هایی است که Systematic Trauma (آسیب‌هایی که مدام از طرف محیط به شخص وارد شده) می‌تواند بر روح و روان داشته باشد. پس برای رسیدن به این مقصود، بدیهی است که الی این آسیب عمیق روانی را تجربه می‌کند و تعامل او با جهان متاثر از این موضوع است. مشاهده می‌کنیم که این موضوع بر لحن او تاثیر گذاشته و دیگر خبری از آن لحن معصومانه‌اش نیست. همان طور که در اولین نمایش گفته شد، الی عاشق شده است و همین عشق است که او را به ماموریتی از جنس عدالت می‌فرستد. این همان احساس عشقی است که نسبت به جوئل (Joel) و دینا (Dina) دارد که وی را در خود غوطه ور کرده است.

رویارویی با سگ‌های نگهبان یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این مصاحبه به آن اشاره شد. وی افزود که بازی‌بازان باید تصمیم سختی بگیرند؛ آیا باید از روبرو شدن با سگ‌ها اجتناب کنند یا این‌که آن‌ها را از میان بردارند؟ گروس گفت امیدوارم که بازی‌بازان بتوانند احساسات و تصمیمات الی را درک کرده و با او همذات پنداری کنند.

گروس همچنین در مورد جبهه‌ی آزادی بخش غربی (Western Liberation Front)، گروهی که با اشخاص بیگانه مانند الی رفتار دوستانه‌ای ندارند، صحبت کرد. به علاوه، او آن‌ها را باهوش‌تر توصیف کرد و این‌که آن‌ها می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند تا ترسناک‌تر باشند.

فکر می‌کنم چیزی که ما واقعا در تلاش برای انجام آن هستیم، این است که الی را در یک دنیای وحشی به چالش بکشیم و ببینیم که به چه کسی تبدیل می‌شود.

گروس افزود:

متاسفانه این بخشی از داستان است که شخصیت‌های داستان را شکنجه کنیم و آن‌ها را در شرایط سخت قرار داده تا ظرفیت آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهیم. با این‌که ما الی را دوست داریم و برای رشد شخصیت او هیجان زده‌ایم، اما قطعاً او را نازپرورده نخواهیم کرد.

The Last of US Part II در تاریخ جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ (۲۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی) برای پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا
داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • pc and ps4 گفت:

    حس میکنم داستان به این شکل باشه که پرولاگ بازی ۲ بخش باشه:
    ۱:بخش اول مال اون زن مرموز باشه(احتمالن مادر الی) و حدسی ندارم که چه اتفاقاتی میافته
    ۲:بخش بعدی مال الی هست که ما بعد از اون دمویی که دیدیم با چند تا کلیکر و اینا میجنگن اونا بر میگردن به کمپ و به کمپشون حمله میشه(اون تریلری که دیدیم الی تنها تو خونه بود و بعد با تامی حرف زد ممکنه کامل متفاوت باشه با توجه به تریلر های بازیایه دیگه ناتی داگ مثل انچارتد۴ میگم که همه یادمه گفتن النا میمیره و نیت میخواد تلافی کنه.(واقعا هم تریلر اینجوری بود)و بعد از جنگ همه اعضای کمپ که خیلیاشون دوستای الی هستن میمیرن و دینا هم جلوی الی کشته میشه و بعد تامی رو میبرن و جول و الی تصمیم به انتقام و نجات تامی میکنن و در طول داستان الی و مادرش به همدیگه میرسن اما مادرش رییس اون گروه از اب در میاد
    اینکه الی بخواد انتقام بگیره واسه دینا میتونه زمینه داستانی خوبی باشه(که مطمعنم بیشتر در مورد تامی باشه)اما اینکه چون دو نفر از توی یه گروه بسیار بسیار عظیم دینا رو کشتن و الی تصمیم بگیره همه اعضای اون گروه و یا رییس اون گروه رو بکشه بی معنی هست و ناتی داگ بعید میدونم انتقام رو بخواد اینجوری نشون بده بخواطر همینه میگم بحث فقط در مورد دینا نیست و در مورد کمپشون هست که اونا بهشون حمله کردن

    • درباره اون زن مرموز خوب توی سیاتل بود
      و اینکه تایید شد الی برای نجات تامی میره سیاتل و احتمال قوی اونجا میبینیمش
      حدس من اواسط بازی میریم چون اوایلش بازی توی زمستون جریان داره

    • eli_lastofus گفت:

      من پایین تر گفتم نه به خاطر کمپ یا دینا نیست.یک نظری اینجوری نوشته بود سایت همسایه که دینا خیانت کار هستش و من حدس میزنم باعث مرگ جوئل میشه و الی انتقام اون رو خواهد گرفت دیگه پیر شده جوئل یکجوری باید از بازی بره بیرون چی بهتر از مردنش؟

  • میگه ما الی رو دوست داریم ولی نازشو نمیکشیم :-Dو دهنشو سرویس میکنیم تا رشدش کامل بشه :rotfl:

    قبلا نیل دراکمن گفته بود الی تو سن رشد و خیلی کله شق شده دیگه به حرف هر کسی گوش نمیده حتی جول

  • Clara گفت:

    ((این موضوع بر لحن او تاثیر گذاشته و دیگر خبری از آن لحن معصومانه‌اش نیست.))
    یاد جوک بوک الی و تعریف کردن معصومانه اون جوک های بی مزه افتادم و جولی که فقط به خاطر ناراحت نشدنش تا تهش رو گوش میکرد……
    ((شخصیت‌های داستان را شکنجه کنیم و آن‌ها را در شرایط سخت قرار داده تا ظرفیت آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهیم. با این‌که ما الی را دوست داریم و برای رشد شخصیت او هیجان زده‌ایم، اما قطعاً او را نازپرورده نخواهیم کرد.))
    نه نامردا با الی نه آخه این دختر چه گناهی کرده کم زجر کشیده مگه؟!
    از پدرش که خبری نیست مادرش هم که اونو وقتی که بیشترین نیاز رو بهش داشت به مارلین سپرد، Tess، Sam, ….. وقتی که فهمید جول میخواد از دستش راحت بشه و بسپرتش به تامی، هیولایی به اسم دیوید و فهمیدن دروغ جول بهش…… بیخیال بابا توروخدا…….

    • منم موافقم الی به اندازه کافی زجر کشیده اونم تو سن ۱۴ تا ۱۵ سالگی

      حتی بهترین دوستش رایلی جلو چشاش و با خاطر الی اینفکتت شد و مرد

      ولی خوب الان تو سنی هست که دیگه با هر کنشی یه واکنش سگی انجام میده

      • Clara گفت:

        یاد دنریس و زجر ها و بیچارگی هاش افتادم تک تک کسایی رو که دوست داشت از دست داد بهش خیانت شد توسط بهترین دوستش توسط عشقش و آخرشم که اونطوری تموم شد! طوری که همه کاسه کوزه ها سر اون شکست یکی نبود بگه چی شد مقصر اصلی کیه….. وللش اینجا جاش نیست داغ دلمون هم تازه میشه!
        البته دراکمن کجا و پت و مت ( دی اند دی خودمون) کجا!

  • Hala madrid گفت:

    اوه اوه الی جان دهنت صافه
    بازگشت همه به سوی اوست 🙁 😥

  • نویسندگان عزیز tlou 2 لطفا الی :inlove: رو انقدر اذیت نکنید تو داستان 😀
    تو tlou 1 میشه گفت که شخصیت معصوم تر الی بود و جوئل بیشتر خشونت و سرخوردگی از جامعه تو رفتارش موج میزد. تو tlou 2 احساس میکنم قراره برعکس بشه :laugh: جوئل یجورایی آروم تر شده ولی الی رو میخوان بد وحشی و زخمیش کنن.

  • :inlove: :inlove: :inlove:
    ظاهرا قراره داستان یکی از بهترین یا بهترین انتقام دنیای گیم روایت بشه و معنی واقعی انتقام رو به بهترین شکل ممکن ببینیم(تا الآن بهترین انتقامی که تو بازی ها دیدم انتقاممون از skull face تو mgsv بوده)
    ولی امیدوارم که این انتقام مرگ دینا باشه و نه انتقام خدای نکرده جول :shutmouth:
    اینطور که که خود نیل دراکمن میگه ظاهرا فقط مرگ دینا تنها آسیبی نیست که به الی رسیده و بدتر از اون هم ممکنه

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    به هبارت دیگر بازی باز دهنت آسفالت خواهد شد 😀 حس می کنم لحظات احساسی ده ها برابر پارت اول خواهد بود و پشت سر هم شوکه می شیم 😥

  • R6.Forever گفت:

    الان باز dragon و dante میان واسمون از دین و ناتی داگ حرف میزنن و راستم میگن ، اینا همش فریب‌های اسرائیل و آمریکاس فقط بخاطر اینکه جوانان پاک‌دل و با دین‌ و ا‌یمانمون از راه به‌در شن 😐 :rotfl: :rotfl: :no:
    یه لحظه برین تو چندتا از پستای قبلی که باز اومدن چرت‌و‌پرت گفتن ، یکیشون به ناتی‌داگ گفته ناتی”داگز” :rotfl: :rotfl: :rotfl: :no: اون‌یکی اومده به لَست(Last) گفته لاست(Lost, یا حتی Lust) !!! حرفی نمیمونه ، اینا اصن گیمر نیستن!!! اصن نمیدونن بازی چیه!!؟!؟!؟!

    • دوست عزیز بلبل زبان شما از تلفظ بنده ایراد میگیری!؟ بنده خودم کارشناسی ارشد مترجمی زبانم فکر کردی بقیه مثل شما بی سوادن که هدف رو حدف مینویسه!؟ قبل از بلبل زبانی یکم تحقیق کن

    • دوست بزرگوار! شما احیانا فکر نکردی که ممکنه اشتباه تایپی باشه؟
      برا خودت پیش نیومده؟ با موبایل مخصوصا ؟
      برای من به جای گوزن گودرز تایپ شد :laugh: کجای کاری ؟
      “اینا همش فریب‌های اسرائیل و آمریکاس فقط بخاطر اینکه جوانان پاک‌دل و با دین‌ و ا‌یمانمون از راه به‌در شن ”
      از خودت حرف در نیار برادر ..
      مراعات کن یکم لطفا هموطن! 🙂

      • eli_lastofus گفت:

        اولا ما تو ایران هستیم من اگر الان بیام بگم شرت فلان شخص که تو معصوم و مقدس میدونی قرمز هستش همتون میایید خشتک من رو به سرم میکشید و بعد هم از وزارت اطلاعات فردا میان سراغ بنده
        بعد تو توقع داری من بتونم راحت بیام با شما مباهله انجام بدم؟
        دوما کسی که تعصب داره اگر صبح تا شب هم براش آیه و منطق و دلیل علمی بیاره آخرش با یک کلمه تفسیر یا صلاح و معجزه سر ته قضیه رو هم میاره
        من یک عمر به این جعبه فنا گفتم اسپنسر اینه اونه این ها قبول نکردن یواش یواش به حرف های من دارن میرسن
        حالا جعبه نه مقدس بود نه چیزی فقط تعصب داشتن.حالا تو توقع داری من بیام از توی متعصب یک سوالی بکنم به نظرت تو قبول میکنی؟هزارتا تبصره و دلیل و روایت جعلی و حدیث و شان نزول و … میاری برای من که بگی ماست من ترش نیست
        پس چرا من خودم رو به خطر بندازم یا وقتم رو حروم کنم با تو صحبت کنم؟
        ماشالا تا دلت بخواد وطن فروش در فضای مجازی وجود داره کسی نمیتونه جم بخره یا حرفی بزنه
        خداییش میتونم حرفی بزنم که تو که هیچی بقیه هم رزم هات هم نتونند جواب منطقی به من بدید ولی جرات نمیکنم
        امثال شماها رو خوب میشناسم فعلا دور دور شماهاس خوش باشید 😉

        • اونقدر حرفات مزخرفه و بی ربط که حیف وقتمه حروم تو کنم … خواستم با مباهله به این بحث خاتمه بدم و انجام نداده خاتمه دادم چون تو اصلا تو باغ نیستی … بزدل و یاغی تشریف داری و حرفای صد من یه غاز می زنی تا طفره بری ..
          تو هم مثل همین مسیحیایی که خیس کردن خودشونو جلو اصحاب کسا فرار کردی و برای عقلای سایت مفهوم شد که جنابعالی جا زدی و نیومدی قسم بخوری که اگر غلط بودم عذاب بهم نازل شه .. چون مال این حرفا نیستی ..
          این آخرین کامنت من به تو بود .. بقیه حرفام رو حضوری بهت می زنم تو قیامت ..
          پس دیدار به قیامت

  • eli_lastofus گفت:

    یک نظری در سایت همسایه خوندم جالب بود. طرف میگفت دراکمن میخواسته ما فکر کنیم به دینا تجاوز شده و کشتنش در صورتی که احتمالا دینا اون شخص عاشق پیشه و خوبی که نشون میده نیست و خیانتکار هستش
    من خودم حدس میزنم دینا باعث میشه جوئل وسط بازی کشته بشه و الی دنبال انتقام از دینا هستش
    یا شایدم اون زنه که مادر الی هستش باعث کشته شدن جوئل میشه
    خلاصه چون سن جوئل زیاد هستش خیالتون راحت باشه کشته میشه و از بازی میره بیرون
    احتمالا نسخه سومی در کار نباشه و این ابرشاهکار از حضرت دراکمن ( ع ) و ( ص ) تمام میشه

  • Fozoulyab گفت:

    په بگو چطور مَرد شد یهویی 😀

  • eli_lastofus گفت:

    ولش کن تائید نکن حال و حوصله بحث با آدم غیر منطقی ندارم تائید نکن مرسی

  • Only-Sony گفت:

    برترین داستان و درون مایه تاریخ :inlove:

  • “دیگر خبری از آن لحن معصومانه‌اش نیست.”
    جدی می گید :laugh: :laugh:
    تو همون سن ۱۴ سالگی فحشایی می داد که خود آدم بزرگاش مونده بودن توش .. اگه معصومانش اونه غیر معصومانش چیه خدا می دونه :laugh:

  • حالا باز بعضی ها میان میگن داستان پیچیده تر از این حرفاست باید صبر کرد تا منتشر بشه تا حالا بارها تأیید کردن که داستان درباره انتقام این دو با هم رابطه دارن بعد یکیشون رو میکشن طرف میره یه تنه کمپ آدمای متعصب رو به خاک و خون میکشه یه تن میره دخل مردای بد جنس رو میاره! خدا وکیلی وجدانا اینم شد داستان یه لحظه با داستان شماره یک مقایسش کنید که مهمترین دلیل محبوبیت و موفقیتش هم داستانش بود حیف این گرافیک و گیم پلی نیست این داستان باور کنید این داستان حتی برای اون چند نفر آدم مشکل دار که از این رابطه ها دارن هم خنده داره حالا چرا باز بعضی ها الکی پافشاری میکنن نمیدونم! کارگردان شماره یک کی بود؟ دوستانی که ادعا میکنن عاشق این بازین درصد بالاییشون نمیدونن، آقای بروس استرلی بود، الان کجاست؟ جدا شد وسط پروژه، چرا؟… خودتون یکم فکر کنید… آقای استرلی دلیل جداییش رو اختلافات شدید سر داستان و درون مایه بازی عنوان کردند، ای کاش سونی با دخالت حرفه ای آقای استرلی رو نگه می‌داشت و دراکمن جدا میشد و یه نویسنده کار کشته تر به جای دراکمن می آورد می تونست دوباره از خانم امی هنینگ دعوت به همکاری کنه نتیجه کار خیلی بهتر می شد

    • Farshad.redmondy گفت:

      بروس استرلی تو استودیو د اینشینتیه ماکروسافت و در حال ساخت انحصاری بزرگaaa کارگردانی میکنه…چقد منتظر e3 موند و بازی این استودیو خبر بیاد :inlove:

    • UNiCORN OWL گفت:

      برادر عزیز اینا میتونستن همین داستانو به صورت درست و عرف نشون بدن هیچ چیزی از لحاظ بار احساسی ازش کم نمیشد تازه خیلی قشنگ ترم میشد این همه انتقادی هم علیهشون راه نمیفتاد مثل کارای قبلیشون که در شاهکار بودنشون شکی نبود این جنبشایی که هرازچندگاهی تو کشور بیصاحب و بی در و پیکر غربی شکل میگیره هدف دار و از پیش برنامه ریزی شدس واسه ازهم پاشیدگی کشورا ، درگیری اقوام و مذاهب دیگه (غیر از یهود که خودشو مظلوم نشون میده ) ،از هم پاشیدگی بنیان خانواده و‌…
      اینارو که نمیان جوری نشون بدن همه صداشون دربیاد میان در غالب آزادگرایی غالب مردم میکنن

    • postman گفت:

      پسر تو از رو نمیری؟ تو پردیس گیم بن شدی کافیت نبود؟
      چطوری روت میشه گوش ملت رو مخملی ببینی و دروغ بنویسی؟

      • postman گفت:

        اگر دوزار شرف تو وجودت هست یه لینک بده که از شخص بروس استریلی نقل قول کرده باشه که به خاطر داستان پارت دو از ناتی داگ جدا شده.

        • UNiCORN OWL گفت:

          فعلا که حلقه بگوشا و مسیخ ها مشخص شدن تشخیص حقوق بگیرا حرفه شما نیست اینکاره نیستی

        • postman گفت:

          از رو هم نمیره. کلا نظراتشو نمیخونم کامل. میبینم کامنت گذاشته. چه اینجا چه پردیس گیم. کاملا تصادفی و دل بخواهی به یه خط کامنتش نگاه میکنم و اونو میخونم. تا حالا نشده چرت نبوده باشه اون یه خط. یعنی کلمه به کلمه واژه رایگان خیرات میکنه. بعد میام رو همون یه خط میشورمش میذارمش کنار بازم از رو نمیره. واقعا مقاومتش تحسین برانگیز شده برام. البته اکانتش تو پردیس گیم که مال آبان ۹۷ بود. اینجا هم همین حدوداس قطعا. حرفم بزنی مدعی میشه از وقتی گیم اختراع نشده بوده این داشته گیم میزده. و جالبیش واسه من اینه که به محض اینکه وحید ۳۳۳ و گلدبرگ و جنرال رام نیستن تو سایت و لست نمایش داشته این آقا و چنتا اکانت سر و کلشون پیدا شده. اکانت ناامن توی توییتر کم بود حالا گیمفا هم به گند کشیدن.

    • eli_lastofus گفت:

      این رو هم بگو
      آنچارتد ۲ بیگ وینر یت همون گوتی سال خودش
      لست بیگ وینر یا همون گوتی سال خودش و پرافتخار ترین بازی تاریخ در نسل ۷
      آنچارتد ۴ بیگ وینر یا همون گوتی سال خودش
      کدوم کارگردان بازی همچین کارنامه ای داره؟ به همین خاطر حضرت نیل دراکمن ( ع ) و (ص ) میشه گفت برترین کارگردان تاریخ هستش

    • شما که این همه ادعات میشه کاش حداقل یه بار شماره یک رو تموم کرده بودی و به کردیت آخرش می رسیدی اونجا تازه می فهمیدی کارگردان کیه و فلان کیه به رسم ادب و احترام همکاری چند ساله این پیاما رو میده نمیخواد به رسم حرفه ای گری به فروش بازی لطمه بزنه بازی که منتشر شد مشخص میشه مواضع بروس چی بوده کاش حداقل یکم درباره خالقین اثری که ادعای طرفداریش رو میکنی تحقیق می کردی در ضمن بروس توی تیم آنچارتد ۴ نبود بعد از عرضه آنچارتد ۳ استودیو ناتی داگ ۲ تیکه شد یه تیم روی آنچارتد کار میکردن یه تیم هم روی بازی جدید کار میکردن که معلوم شد last، دراکمن جزو تیم آنچارتد ۴ بود و زیر دست خانم امی هنینگ کار می کرد بعد از اخراج شدن خانم هنینگ سونی کارگردانی آنچارتد ۴ رو داد دست دراکمن، بروس هم از اول تو تیم دیگه ناتی داگ بود که داشتن ادامه لاست رو می ساختن و مثل شماره یک خودش کارگردان بود یعنی نفر اصلی (رئیس) متوجه شدی؟ بعد که سونی خواست روند ساخت لاست رو سرعت ببخشه به دراکمن گفت بره سر اون پروژه که بروس استرلی اونجا به خاطر اختلافات شدید از تیم جدا شد و تا چند وقت حاضر به مصاحبه نشد ولی بعدش خبرش تو سایت های بزرگ خارجی پیچید که دلیل اصلی چی بوده… شماهایی که ادعاتون میشه کاش حداقل از یک سوم این مطالب اطلاع داشتید همین

  • بله یهودیا غیر یهود رو از حیوان کمتر میدونن ولی اینم بدون مسلمونا کلا ما ایرانیارو (شیعه هارو) نجس میدونن
    توی همین مسلمونا یه اشتراک نظر پیدا نمیکنی بالا ۲ میلیارد جمعیت مسلموناس ولی حتی حق وتو ندارن تو سازمان ملل بعد چین و روسیه و آمریکا دارن
    از دید ایرانیا هم غیر شیعه همه میرن جهنم چرا چون همشون یا دینشون تحریف شده ( یهود و مسیحی) یا کلا تو دیوارن (بی خدا و بی دین)
    هر شخصی تو جهان نماز نخونه اونم به سبک ما با دست باز و ۱۲ امام رو قبول نداشته باشه تو آتش جهنم میسوزه جالب نیست برات

    حالا ۸ میلیارد جمعیت جهان چقدرش شیعن بله درسته نزدیک ۱۰۰ میلیون
    حالا ازین ۱۰۰ میلیون چند نفرشون واقعا شیعه و مسلمونن بله درسته وقتی انقدر دزدی و بی بندباری از بالای جامعه مجلس و دولت تا مردم عادی هست قطعا زیر ۵۰ میلیون با خدان

    یعنی با دید تو فقط ۵۰ میلیون شیعه میرن بهشت بقیه همه جهنم.
    .
    اگرم میخوای بگی اونا با دین خودشون میرن بهشت باید بگم توی قرآن اومده ما محمد رو فرستادیم برای کل جهان و مردمش یعنی کسی که محمد رو قبول نداره حتما کافر حساب میشه
    و دلیل نزول قرآن هم تحریف شدن کتاب های آسمانی قبلی هستن (تورات و انجیل)
    در ضمن مالک ۹۰ درصد رسانه های جهان و شبکه های مجازی یهودین پس استفاده نکن

  • Mgs4 گفت:

    من که دلم نمیاد توی این بازی کسی رو بکشم چون همه دشمن های بازی شخصیت دارن

  • mddm گفت:

    اقای ۰۰peyman00 خان.من چهار کلمه از دایینگ لایت انتقاد کردم شما به من گفتین از تو از نسل رائفی پور هستی اونوقت بقیه لست او آس رو با طومار میکوبن ساکت شدین ؟!

  • kamyyy گفت:

    امیدوارم برای کامپیوتر بیاد

  • Bipayan گفت:

    دوستان این بازی واقعا ب شدت بزرگه و احتمال میره قضیه جوری پیش بره ک‌ الی تو دو راهی بمونه و تصمیم سخت بشه من احتمال میدم ک جول تو بازی توسط یکی کشته میشه و الی میخواد انتقام اونو بگیره ولی از ی طرف هم فکر میکنم اونجایی ک الی رو کتک زدن و برگشت گفت stop و صدای شلیک اومد اون جول باشه ک به دینا شلیک کرد و الی بخواد از جول انتقام بگیره اگ یادتون باشه سال پیش نیل دراکمن گفت ک الی تو قسمت دوم با جول ب مشکل بر میخوره شرمنده اگ زیاد شد

  • چقدر حرفاش سنگین بود ، گیمفا بسه دیگه از این بازی اخبار نزار از هیجان داریم میپوکیم

  • Farshad.redmondy گفت:

    بریان طراح بازی لست ۲ و انچاردت ۴ هم خیلی وقت پیش به استودیو ماکروسافت پیوسته…

  • Mikasa گفت:

    میدونین از چی خوشم میاد؟
    قشنگ تو این بحثا میشه فهمید کی گیمره کی یه نوبه که اسم خودشو گذاشته گیمر
    تو این بحثایی که تو یه هفته اخیر راه انداختین چند نفرتون در مورد گیم پلی بازی حرف زدین؟
    همش رفتین حاشیه 🙂 ۱۳ دقیقه گیم پلی خام از بازی لو رفته هیچکدوم از شما گیم پلی بازیو قضاوت نکردین رفتین رو رل الی و‌ بازی زوم کردین درحالیکه کلا تو ۳۰ ثانیه تریلر و یه بوسه خلاصه شده 🙂
    اینکه این ۳۰ ثانیه برای شما از اون ۱۳ ثانیه گیم پلی مهمتر بوده که در موردش قد قد کنین ( حتی ارزش اینم نداره حرفاتون که از واژه ی “بحث” استفاده کنم )
    یعنی از گیم هیچی نفهمیدین
    برین سراغ همون چیزایی که بهش باور دارین
    تا میام دوتا نظر در مورد گیم پلی بازی بخونم ۷۰ نظرو میبینم که هرچی تو کله شون بوده ریختن تو سایت

  • AXEL STONE گفت:

    دوست گلم زورگویی ادمارو به جایی نمیرسونه نمیشه جلو یک بازی گرفت! چونکه اینطوری کم کم بدخاهی شروع میشه. ادم از دینش زده میشه
    من با این چیزی که گفتی مثل شما مخالف هستم اما دلیلی نمیشه بازی نکنم به من ربطی نداره TLOU رو بازی میکنم بارو کن به من ربطی نداره که چیکار میخاد بکنن با هم حتا اگرم میخان کله همدیگرشون رو بخورن! (اینی که شما میگی زورگویی حسابه! با زور نمیشه ادمارو به بهشت برد!)
    البته خود یهودی انسان حساب نیستن! انسان نه با شلل و قیافه انسان با احترام خودش انسان میشه و احترام هم از احترام به دیگران تشکیل میشه
    (الیاس مذهبی با افتخار فراوان از شیعیان امام علی هستم)

داستان و درون مایه‌ی بازی The Last of US Part II از زبان نویسنده آن - گیمفا