سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا

سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2

امیر هادی پور
۱۱:۳۹ ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا

پیش از عرضه‌ی این بازی این کمپانی بلیزارد بود که از فروش بازی WoW سودهای فراوانی می‌کرد اما یک تیم سازنده‌ی بی ادعا به نام Arena Netتمامی نقشه های بلیزارد را یکی پس از دیگر نقش بر آب کرد. بدون شک شما با بهترین و مجهز ترین MMOی تاریخ صنعت گیمینگ روبه‌رو هستید! و آن بازی چیزی نیست به جز GW2!

=========================================
نام بازی: Guild Wars 2
سازنده: Arena net
ناشر: NCsoft
سبک:MMORPG
پلتفرم: PC
رده بندی سنی ESRB: جوانان (Teen)

بارت آرت رسمی بازی:

باکس آرت رسمی بازی

باکس آرت رسمی بازی

=========================================
.:مقدمه:.

استدیوی Arenanet بعد از کنسل کردن ساخت آخرین Expansion Pack Guild Wars1 ؛شروع به ساخت قسمت دوم این بازی نمودند که به بازیبازان نوید یک بازی کامل در سبک MMORPG را داد. Arena net در قسمت دوم بازی Guild wars نیز سرور این بازی می‌باشد. البته با امنیتی به مراتب بیشتر برای جذب مخاطب بیشتر. ساخت بازی گیلد واز ۲ از سال ۲۰۰۷ شروع شد و با توجه به دموها و تریلرهای ارائه شده از این بازی، به نظر می آید که تاریخ انتشار آن زمانی در اواخر ۲۰۱۱ و یا ۲۰۱۲ باشد.
در قسمت اول گیلد وارز، دزدیده شدن اکانت بازیبازان که توسط هکرها و دزدان اینترنتی برای فروش پول داخل بازی دزدیده می شد، برای سازندگان بازی معضلی جدی و بسیار بزرگ بود. مهم ترین دلیل موفقیت کمتر نسخه ی پیشین نیز می تواند همین مسئله و چالش بزرگ باشد زیرا در برخی موارد هکرها کاراکترهایی که برای ارتقای آنان بازیبازان ده ها ساعت یا بهتر است بگوییم صد ها ساعت را پای سیستم می گذراندن را پاک می کردند که به خاطر وجود نداشتن امکان ریکاوری (Recovery) اطلاعات که یکی از بزرگترین مشکلات سرور Arena net بود، بازیبازان بخت برگشته چاره ای جز ترک این بازی برای همیشه را نداشتند.
ArenaNet در این بازی هدفی بزرگ دارد. مطمئنا سازندگان قصد دارند هر نقصی که در بازی های آنلاین وجود دارد را با دقت فراوان رفع کنند تا بازی ای بدون نقص ارائه دهد که لایق به مبارزه دعوت کردن شاهکار های MMO همچون World of Warcraft باشد. این بازی که در یک کلام در سبک خود بی نظیر است، به مدت ۷ سال که در دست تولید می باشد. به درستی که عنوان شاهکار لایق این بازی است. پس بهتر است بگوییم شکستی سنگین برای بلیزارد!

===========================================
.:داستان:.
«هر آنچه از یک بازی MMO انتظار دارید»

در Guild Wars 2 شخصیت و کاراکتر های شما و دوستانتان داستانی متفاوت را دنبال خواهند کرد، این داستان به تصمیماتی که در طول بازی میگیرید بستگی دارد. در طول رسیدن به هدفی که برای شخصیتتان قرار داده‌اید مراحلی جدید و بسیار لذت بخش و معتاد کننده را تجربه خواهید کرد. مسلما متفاوت بودن داستان هر شخصیتی که می‌سازید باعث می‌شود تا شما همیشه این موضوع به دغدغه ای برای شما تبدیل شود که بتوانید اکثر داستان هایی که شخصیت های متفاوت در نژاد های متفاوت و با قابلیت های متفاوت دارند را تجربه کنید. برای شروع بازی، باید برای خود قهرمانی بسازید تا او را در بازی کنترل کنید؛ جالب است اگر بدانید که می‌توانید بیوگرافی شخصیت خودتان را نیز در بازی قرار دهید! سوالات بسیاری از شما درباره ی شخصیتی که می‌سازید پرسیده می‌شود که در گفتگو های بین شما و NPC ها تاثیر به سزایی دارد. این جواب هایی که شما درباره ی کاراکترتان به بازی می‌دهید، مستقیما بر روی داستان کاراکترتان تاثیر گذار خواهند بود. ترکیباتی متفاوتی بین تمام نژاد ها و کلاس ها در بازی GW2 وجود دارد که در حال حاضر ۷,۰۴۷ از این ترکیبات شناخته شده اند.
هر بازیباز به اندازه‌ی یک چهارم شهری که نژادش در آن سکونت دارد را در کنترل خود می‌بیند که ظاهرش متناسب با انتخابات که در طول بازی انجام می‌دهید ور مخصوصا رفتار شما با سایر NPCها تغییر می‌کند. بد نیست برای آشنا شدن بیشتر با این بازی و پی بردن به داستان نژاد شخصیت شما نگاهی به نژاد های این بازی بیندازیم:
Asura: شخصیت هایی که با این نژاد می سازید ممکن است جسته ای کوچک تر از آنچه می تواند در سرزمینی به نام Tyria که در گوشه و کنارش گروه ها و نژاد ها با هم در حال پیکار برای پیروزی هستند، داشته باشند؛ اما به اطمینان می‌توان گفت که در سحر و جادو کسی نمی تواند خود را بالاتر از آنان حتی تصور کند. این نژاد با تکیه بر هوش بسیار بالای خود برای ابداع جادو ها از این هوش فوق العاده بهره می‌برد. ساکنان سرزمین معتقدند که آن ها باید با استفاده صحیح از قدرت و مخصوصا هوش بالایشان فرمانروایی کنند.

asura

Asura

Sylvari: شاید این نژاد عجیب ترین نژاد در بازی باشد. داستان جالبی از گذشته ی این نژاد وجود دارد و آن این است که مدت ها پیش سربازی خسته و از جنگ برگشته و یا احتمالا فرار کرده(!)دانه ای از گیاهی ناشناخته و عجیب را در اعماق جنگل Maguuma Jungle کاشت. سالیان سال و قرن ها گذشت و این گیاه به حیات خود در آن جنگل ادامه داد و رشد این گیاه عجیب در حدی بود که ریشه هایش تمام جنگل را پوشانده بود و کل جنگل را در چنگال خود اسیر کرده بود، ۲۵ سال پیش از شروع خط داستانی این بازی، درخت بالاخره شکوفه زد و موجودی که بعد ها Sylvari نام گذاری شد از آن بیرون آمد. آنان چشمانی عریض دارند و به دنبال تثبیت خود در این جهان هستند.
Charr: نژادی پر از امید و اعتماد به نفس و با پشتکاری باور نکردنی که در مبارزه ها حرف اول و آخر را می‌زنند. هیچ مانعی نمی تواند آنها را از رسیدن به هدف والایی که برای قوم خود دارند باز دارد. آنها از شکست، ظلم نژاد های دیگر و فرمانروایان ظالم و جنگ های بی شماری که در آنها حضور داشته اند، جان سالم به در برده اند. آنها پس از هر شکست در جنگ بلافاصله با تجدید قوا قلمرو های خود را که اکنون به دست دشمن تسخیر شده را به سرعت پس می گیرند در عرض مدت خیلی کوتاهی با ساخت و ساز خانه ها و ساختمان های کلیدی برای اداره ی آن بخش و محافظت از آن، دوباره شهر خود را بازسازی می کنند و زندگی را باری دیگر در آن بخش از سرزمین خود جاری می کنند. این نژاد قدرتمندترین سلاح در سرزمین Tryia را دارا می‌باشند و به دلیل اختلاف میان مردمشان، به چالش کشیده شده اند.
– Norn: Norn ها شجاع ترین و بی رحم ترین نژاد این بازی هستند. Nornها موجوداتی هستند که علاقه ای به تبعیت از فرد یا گروه خاصی ندارند و از کسی تبعیت نمی کنند. محل زندگی آنها کوه ها و غار های بیشمار بازی است، پس در هر جایی از نقشه احتمال حضورشان می رود. در باطن خود روحی وحشی دارند و هر کاری را که مایل باشند در طول بازی انجام می‌دهند و کسی که به این امر اعتراض کند را به وحشیانه ترین شکل ممکن در هم می‌کوبند. در کل و با همه‌ی وحشیانه‌گری هایشان نژادی دوست داشتنی هستند و بازیبازانی که این مژاد را برای شخصیت خود انتخاب می‌کنند به هیچ وجه از این انتخابشان ناامید نمی‌شوند. آنها در اتحاد بهترین‌اند و دشمنان خود را به بدترین شکل ممکن می کشند!
Human: می‌رسیم به انسان ها…انسان های این سرزمین -که Tryia نام دارد- همیشه برای جنگیدن آماده هستند تا از ارزش های خود دفع کنند. متاسفانه ۳قرنی می‌شود که مقدار قابل توجهی از قلمروی خود را از دست داده اند. دشمنان سالهاست که آن ها را در فشار زیادی قرار داده‌اند. حفظ بزرگترین شهر آن ها که Divinity’s Reach نام دارد یکی از بزرگترین اهداف آنان است که به عنوان منبع امید برای مردم آن ها می باشد. ولی به لطف استقامت و همبستگی انسان ها و به خصوص غرورشان، نژاد انسان زنده مانده است و انسان ها در این سرزمین با توجه به ضعیف شدنشان نسبت به گذشته همچنان یکی از قدرت های برتر اند و هنوز نفس می‌کشند و به خود قول داده اند که تا آخرین نفس های عمرشان، از سرزمین هایی که برایشان باقی مانده دفاع کنند و در تلاش برای حفظ روح والا مقام انسانیت -که قرن هاست در آن ها وجود دارد ولی رو به ضعف و کاستی است-هستند.

human

Human

==========================================
.:گیم پلی:.
«اخطار: ترک کردن بازی بسیار سخت تر از تجربه ی آن است!»

گیم پلی ای اعتیاد آور

گیم پلی ای اعتیاد آور!

در GW2 آنقدر غرق در ماجراجویی می‌شوید که لحظه‌ای از انجام بازی احساس تکراری بودن و خستگی به شما دست نخواهد داد. استخوان بندی بازی های MMORPG شامل افزایش سطح تجربه (که در بیشتر بازی‌ها XP خوانده می‌شود)، جمع آوری تجهیزات و مبارزه با دیگر بازیبازان حاضر در بازی می‌باشد. تا به امروز در این سبک بازی‌ها از سیستمی کلیشه‌ای برای این سبک که در مرحله‌ی اول بازیباز از یک NPC ساکن در بازی ماموریتی دریافت می‌کرد و بعد از پیمودن مسیری طولانی به محل ماموریت می‌رسید و آن را انجام می‌داد و باز هم همان مسیری که در ابتدا پیموده بود را طی می‌کرد تا به همان NPC برسد و پایان ماموریت خود را اعلام کند و جایزه و XP خود را دریافت کند.
گیم پلی شامل جنب و جوش مداوم بازیباز، تصمیم گیری سریع برای دفاع کردن و دور کردن بدن کرکتر خود از ضربات دشمنان، ضربه زدن و ترکیب کمبو‌های مختلف می‌باشد. در بازی برای مبارزه، شما به ده قدرت مخصوص خود محدود می‌شوید، به طور کلی Skill Slot ها در این بازی به این صورت است که ۵ تا از این Slot ها توسط خود بازیباز کنترل می‌شود و ۵ تای باقیمانده آن توسط کلاس و اسلحه ای که استفاده می کند، انتخاب می شود.‌ به طور مثال بازیبازانی که شخصیتشان را در کلاس واریور قرار داده‌اند (Warrior) ، همیشه ۵ اسکیل اول ثابت خواهند بود و درست همانی است که بازیبازان دیگر در این کلاس از آن بهره خواهند برد و تغییر نخواهد کرد و ۵ تای باقیمانده این Slot ها به آیتم‌های موجود در بازی مانند آیتمی که جان شخصیت شما را به حالت اولیه(پر) برمی‌گرداند و… این Skill Slot ها توسط خود بازیباز کنترل می‌شوند. اسکیل ها -که به نوعی سلاح بازی هستند که بیشترین میزان Damage را بر سر دشمنان وارد می‌کنند- در این بازی می توانند با هم ترکیب شوند و یک ضربات Combo را به وجود بیاورند. گیم‌پلی بازی بسیار درگیر کننده و سریع می‌باشد. دل کندن از این بازی به این سادگی‌ها که به نظر می‌رسد نیست!

skill bar

Skill bar

سازندگان سیستمی جدید را به بازی اضافه کرده‌اند که به بازیبازان این اجازه را می‌دهد که گروه هایی تشکیل دهند که اعضایش در لول (Level) بالاتری نسبت به خود بازیباز باشند. گروه می تواند بدون هیچ مشکلی با همدیگر به ماجراجویی بپردازند، که به لطف این سیستم جدید و نداشتن محدودیت لول بندی بازیبازان در تشکیل دادن یک گروه، ماجراجویی در GW2 متفاوت تر خواهد بود. این بازی به کار های انفرادی بازیباز نیز توجه زیادی شده و اکثر کار هایی که با گروه خود می‌توانید انجام می‌دهید، انفرادی هم قابل انجام می باشند؛ ولی تمام ماموریت های را نمی‌توانید به تنهایی انجام دهید و برای انجامشان تشکیل یک گروه الزامی می‌باشد.

عنوان GW2 ویژگی‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. یک از این ویژگی‌های برتر که بازی را از سایر عناوین هم سبک جدا می‌کند نبود Quest به طور معمول برای انجام ماموریت است، پس هرگز الزامی نیست که برای گرفتن یک ماموریت به سراغ یکی از NPCهای بازی بروید و یک از او ماموریتی را دریافت کرده و پس از انجام ماموریت، خبر آن را به دهنده‌ی ماموریت برسانید. بنابراین اتفاقات بازی را هنگامی که در حال وقوع هستند می‌بینید. این ویژگی Dynamic Event نام دارد که برحق به سایر بازی‌سازان مدعی این سبک نشان داده است که با تقلید و تکرار یک گیم‌پلی موفق نمی‌توان بازی‌ای ساخت که چنین در بین بازیبازان بلوا به پا کند! فرض کنید در حال گشت و گذار در منطقه‌ی خود هستید؛ ناگهان اتفاقی جلوی چشم شما در حال به وقوع پیوستن است در این حالت یک پیغامی که حاوی هشداری‌ست که به شما می‌گوید که شما نزدیک یکی از این رویداد ها هستید. جالب است بدانید که یک DE می تواند تا ۲۰ مرحله و ساعت‌ها ادامه پیدا کند! خیال‌پردازی درباره‌ی آسان بودن رد کردن این ماموریت‌ها را به فراموشی بسپارید! زیرا برای رد کردن یک مرحله و رفتن به مراحل بعدی، چیزی بیشتر از هفت‌خان رستم را باید طی کنید! پس به این سادگی نیست که شما به راحتی از مرحله ۱ به مرحله ۲ و بعد به مرحله ۳ بروید. همانطور که در جنگل‌های وسیع گشت و گذار می‌کنید، ناگهان ماموریتی به روی صفحه نمایش داده می‌شود. برای مثال محل زندگی چندین NPC که در جنگل واقع است، توسط گروهی از حیوانات مورد حمله قرار گرفته…پس از کش و قوس های فراوان از معرکه جان سالم به در می‌برید و مردم را نجات می‌دهید. یکی از حیوانات مجروح‌ در حال فرار است. به دنبال او می‌روید که با سردسته‌ی اشرار مهاجم مواجه می‌شوید. مسلما وقت بسیاری و انرژی زیادی می‌برد که او را شکست دهید؛ ولی این پایان کار نیست! خیلی مواقع برای اینکه دیگر این اشرار به سراغتان نیایند مجبورید با کسانی که به این موجودات فرمان می‌دهند هم دست و پنجه نرم کنید! البته این تا حدودی انتخابی اجتناب ناپذیر است، زیرا با این اعمال شما مسلما افرادی هستند که به خون شما تشنه گشته اند! خوشبختانه در مبارزات تنها نخواهید بود؛ در هر زمانی دوستان شما و دیگر بازیبازان می‌توانند به کمک شما بیایند. نگران دریافت XP نباشید! زیرا هر شخص میزان تجربه (Experience) خود را جداگانه کسب می‌کند و همین‌طور تجهیزاتی متناسب با سطح تجربه خود دریافت می‌کند. سازندگان بازی صراحتا گفته‌اند که این رویداد ها یعنی DEها به شکلی است که بعد اینکه به پایان رسیدند و ماموریت شما تمام شد، پس از ماه ها و سالها و ساعت‌ها بعد دوباره این DE ها می توانند به حالت اول برگردند. این رویداد ها حتی روی سرزمین Tyria هم تاثیر گذار خواهند بود و اگر شما یا هم‌گروهی‌هایتان جلوی پیشرفت دشمنتان را نگیرید آن ها می توانند جهان را به تصرف خود دربیاورند که این امر باعث باخت راحت شما و در یک کلام Game Over شدن شما می‌شود هرچند در بازی هنوز زنده‌ خواهید بود. در مبارزات شما با دیگر گروه ها عوامل زیادی تاثیر مستقیم و یا غیرمستقیم دارند برای مثال روز و شب بودن و لول بازیبازان و طرز بهره بردن شما از محیطی نسبتا تخریب پذیر هم می توانند بر روی اتفاق افتادن این رویداد ها تاثیر گذار باشند.

guild wars 2

Guild Wars 2

انجام هر عملی در بازی، پاداش خودش را دارد، همین امر باعث همکاری بیشتر بین بازیبازان می‌شود. این حس لذت بازی کردن را چندین برابر می‌کند. برخلاف بیش‌تر عناوین هم سبک، هدف بازی، رسیدن به آخرین سطح تجربه در کمترین زمان نیست. هدف، لذت بردن از محتویات بازی هست. شما برای هر کاری که می‌کنید میزان XP‌ای مشخص کسب می‌کنید. ویژگی های ناب بازی در این خلاصه نمی‌شود؛ همه بازیبازانی که بازی GW2 را تجربه می‌کنند، می‌توانند به طور همزمان نقش Tank (دریافت ضربات مهاجم)، ضربه زننده یا DPS و یا پزشک گروه یعنی Healer را بازی کنند. این مهارت بازیباز می‌باشد که بداند کی و کجا از این قدرت ها استفاده کند و تیم خود را از مرگی حتمی نجات دهد!
بازی GW2 دارای بخش مبارزه جذابی که در آنها با بازیبازان دیگر وارد مبارزه می‌شوید، می‌باشد. ویژگی اصلی و کلیدی این بخش از بازی آن است که با وارد شدن به ‌این میدان جنگ‌ها، در هر سطح تجربه یا لولی که باشید، به آخرین سطح تجربه یا لول -یعنی لول ۸۰ که رسیدن به آن بسیار مشکل است-، ارتقا می‌یابید. اینجاست که برتری یکی بر دیگری با توجه به روش بازی وی معلوم می‌شود. در بخش مبارزه بر علیه دیگر بازیباز‌ها و یا همان PvP، شما درون میدان‌های جنگی قرار می‌گیرید که هدف اصلی آن‌ها تسخیر نقطه‌ای می‌باشد. هر چند چنین ایده‌ای جدید نیست، اما گیم پلی بسیار زیبا و درگیر کننده و زیبای بازی، هیچ وقت بازی را برای شما تکراری نمی‌کند.
بخش‌های دیگر گیم‌پلی بازی World Events و World Vs World نام دارند. بخش World Events شامل رویدادهای بزرگی می‌شوند که در زمان‌های خاص در مناطق مختلف بازی روی می‌دهند. برای مثال موجودی غول‌پیکر مانند یک اژدها به منظقه‌ای از Tyria حمله می‌کند؛ حال شمایید و گروهتان و یک اژدها! بخش دیگر و یا همان مبارزات World Vs World که شامل مبارزه‌ای همزمان بین صدها نفر می‌شود. روش بازی‌کردن در این بخش بدین گونه است که گروهی از هر سرور بازی انتخاب می‌شوند و در محیطی بسیار بزرگ به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. در این مبارزه باید ساختمان‌های مختلف در نقشه را تصرف کنید و بازیبازان سرور دشمن را به زانو دربیاورید! این است معنای واقعی یک بازی معتاد کننده…کافیست امتحان کنید! البته همکاری بین اعضای گروه واقعا لازم است مخصوصا در این بخش؛ زیرا اعضای یک سرور باید به گروه‌های مختلفی تقسیم شوند، سپس گروهی قلعه‌ای را تصرف کنند و گروهی به دنبال رساندن مواد اولیه مناسب به قلعه باشند تا بتوانند سلاح‌های دفاعی برای دفاع از خود و قلعه و سلاح های خود را تعمیر کنند یا سلاحی با درصد موفقیت بیشتر در مبارزات را بسازند.
کنترل شخصیت بازی در بازی GW2 بسیار مدل پیشرفته تری نسبت به بازی‌های هم‌سبک این بازی می‌باشد. می‌توانید شنا کنید، روی زمین سر بخورید، بپرید و ده‌ها طرز حرکت دیگر در این بازی مطمئنا نظر هر بازیبازی را به سوی خود جلب می‌کند مخصوصا اگر بازیباز با این‌گونه بازی ها آشنایی داشته باشد. اما بد نیست اشاره‌ای هر چند کوتاه و سطحی به یکی از ویژگی های زیبا و قابل ستایش این عنوان داشته باشیم؛ شما در این عنوان شاید صحنه های پلتفرمینگ -مطمئنا نه در سطح بازی‌هایی همچون AC و PoP و مانند آنها- هستید که بسیار جالب بوده و توسط منتقدان سایت‌هایی چون گیم‌اسپات از آن به عنوان یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های بازی‌های MMO نام برده شده است. شما همچنین این قابلیت را دارید که هنگام حرکت کردن در فضای بازی هم زمان هم با دشمنان مبارزه کنید هم طوری حرکت کنید که کمترین ضربات را بخورید یعنی در طول مبارزات می‌توانید از اسکیل های خود استفاده کنید. سازندگان در این‌باره گفته‌اند که اگر شما هنگام پرش یا حرکت کردن از اسکیل (Skill)های خود استفاده کنید، کراکترتان با حالتی متفاوت از حالت عادی آن را اجرا می‌کند.
وقتی به اصطلاح بازیبازان خون و جانتان تمام می‌شود شخصیت شما هنوز به طور کامل نمرده است و وارد حالت Downed State می‌شود و شما در این حالت همچنان می توانید از ۴ اسکیل مخصوص این وضعیت استفاده کنید. راه برگشتن به بازی کشتن یک دشمن است آن هم در این حالت! مطمئن باشید این کار اصلا آسان نخواهد بود و نیاز به تمرین و تکرار دارد تا نحوه‌ی انجامش را یاد بگیرید. حال اگر موفق نشوید که دشمنی را در مدت زمانی تعیین شده توسط خود بازی، از پای بندازید و او را از جریان بازی محو کنید، در یک کلام، خواهید مرد! انتظار یک بازی آسان را نداشته باشید! مطمئنا این بازی برای خود MMO بازها هم مشکل خواهد بود در ساعات اولیه ولی آن هنگامی که با محیط و آب و هوای بازی آشنا شدید دیگر دل کندن از آن جنگی عظیم با دیو اعتیاد به بازی را می‌طلبد که هر ثانیه شما را به بازی وابسته‌تر می‌کند! ولی با این حال نگران مردن در این بازی نباشید، به نظر بسیاری از منتقدان این بخش از بازی تشویقی‌ست برای تشکیل گروه و کار گروهی چون وقتی در این حال هستید بازیبازان دیگر می توانند به شما کمک کنند تا دوباره به جریان بازی برگردید. حال اگر نه کسی پیش شما بود و همچنین توانایی کشتن یکی از افراد دشمن را ندارید، به اجبار به نزدیکترین مکانی که Portalاش را فعال نموده‌اید بروید تا دوباره زنده شوید و به بازی کردن ادامه دهید. اما این نکته را به یاد بسپارید که با هربار زمین افتادن شما و ورود شما به حالت DS، امتیازی منفی دریافت خواهید کرد که باعث می شود دفعه بعدی که به زمین می‌افتید، جان کمتری نسبت به دفعات قبلی داشته باشید -تقریبا یک چهارم جان شما کم می‌شود-. پس باید مراقب باشید که در عرض چند دقیقه اگر ۴ بار به زمین بیافتید، دیگر بدون اینکه به وضعیت Downed State بروید، خواهید مرد.
اسلحه ها به ۴ دسته تقسیم شده اند:
۱ – سلاح های یک دستی : تبر، خنجر، گرز، تفنگ کلت مانند، شمشیر و عصای سلطنتی
۲ – اسلحه های دو دستی : شمشیر بزرگ، چکش، تیروکمان بلند و کوتاه،نوعی تفنگ تک تیراندازی و چوب بلند
۴ – اسلحه های زیر آب : عصای ۳ دندانه، تفنگ زیر آب و نیزه
۳ – اسلحه های خاص : سپر، مشعل و موارد این‌چنینی

guild wars 2

Guild Wars 2

هیچ یک از کلاس ها نمی‌توانند از تمام اسلحه‌ها استفاده کنند ولی هر کدامشان چندین اسلحه برای انتخاب خواهند داشت. حال زمان آن رسیده است که نگاهی به کلاس‌های بازی بیندازیم:
– Warrior: Warriorها همانطور که می‌توان از نامشان فهمید، در استفاده از سلاح های سرد تواناترین افرادی هستند و در جنگ‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند. سرعت، قدرت، استقامت و زره های سنگین تکیه می کنند تا از ویژگی‌های بارز آنان است. آن‌ها همچنین قادرند می‌توانند از ضربات پست سر هم استفاده نمایند
Ranger: آن‌ها از چشمانی دقیق و بازوانی قدرتمند بهره می‌برند. بهره بردن از این ویژگی ها باعث شده تا بتوانند با کمک تیروکمانی که در دست دارند از مسافت هایی دور دشمنان را هدف گرفته و به زانو در بیاورند. Ranger ها همچنین می‌توانند از حیوانات اهلی هم برای پرت کردن حواس دشمنان استفاده کند تا آنان را تقریبا مخفیانه بکشند. استفاده از نقاط ضعف دشمنان بر علیه خودشان از دیگر ویژگی‌های بارز مبارزین این کلاس می‌باشد.
Necromancer: توانایی استفاده از نیروهای فرا تصور تاریکی برای زنده کردن مردگان و کشته شدگان، استفاده از روح دشمنان بر علیه خودشان یا دشمنان دیگر و آشامیدن خون دشمن تن هر بازیبازی را هنگام رویارویی با افراد این کلاس را از ترس می‌لرزاند. آن ها می توانند یاران کشته شده‌ی گروه خود را زنده کنند تا ارتشی قدرتمند تر از دشمنان خود پذیرایی کنند.
-Elementalist: Elementalist ها از نیرو های طبیعی‌ای مثل آتش، هوا، زمین و آب برای کشتن دشمن استفاده می‌کنند. مبارزه در راه دور از تخصص‌های افراد موجود در این کلاس می‌باشد. هرچقدر در مبارزه از راه دور قدرتمند هستند، در مبارزه تن به تن ضعیف هستند.
Guardian: محافظان گروه. آن‌ها از سلاح های دو دستی استفاده می‌کنند.
Thief: بسیار مورد توجه افرادی که با بازی های به سبک مخفی کاری علاقه دارند. Thief ها در مبارزه های تن به تن خطرناک و هوشمند عمل می‌کنند. البته به راحتی خون خود را از دست می‌دهند ولی سرعت بالای آنها به راحتی باعث می‌شود که این ضعف را به فراموشی بسپارید. پنهان شدن در سایه‌ها ، در آسمان ها و دزدیدن ابزار یا آیتم های دشمن مقابل خود از ویژگی های این کلاس می‌باشد. در یک کلام مخفی کاری در سرزمین Tyria چیزی لذت بخش‌تر از نمونه های مشابه در بازی‌های دیگر است!
-Engineer: Engineer ها در مبارزه با استفاده از ابزار آلات مکانیکی تبحر خاصی دارند، از ویژگی‌های این کلاس آن است که آن‌ها این توانایی را دارند که با استفاده از سلاح های فعال شونده مثل Torrent ها کنترل یک منطقه را به دست آورند، از دوستان خود محافظت کنند یا اینکه یک منطقه را با مین بپوشانند و از بمب و نارنجک استفاده کنند. هر گروهی به چندین Engineer نیاز دارد! مطمئنا ترکیب این کلاس با کلاس Thief بسیار گروهی خطرناک را تشکیل خواهد داد.
Mesmer: جادوگران Tyria! آن‌ها از جادوهای بسیاری استفاده می‌کنند. گیج کردن دشمن یکی از مورد علاقه‌ترین کار های این کلاس است. اعضای این کلاس متاسفانه در مبارزه های نزدیک ضعف بزرگی دارند. ولی از راه دور بسیار قابل تحسین می‌باشند.
همچنین شغل‌های مختلفی در این عنوان وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:
۱ – Weaponsmith : اسلحه‌های سرد مانند شمشیر را می سازد.
۲ – Huntsman : اسلحه های راه دور مثل تیروکمان و تفنگ را می سازد.
۳ – Articer : اسلحه های جادویی تولید می کند.
۴ – Armorsmith : زره های سنگین مخصوص نبرد‌های سخت را می سازد.
۵ – Leatherworker : زره هایی با وزن و کیفیتی معمولی می‌سازد که مناسب افرادی است که کمتر به طور مستقیم وارد جنگ می‌شوند.
۶ – Tailor : خیاط بازی که علاوه بر دوخت لباس زره هایی با وزن کم را هم می‌سازد که سرعت بازیباز را کمتر کاهش می‌دهد.
۷ – Jewelcrafter : جواهراتی مثل حلقه و گردنبند می سازد.
۸ – Cook : همان آشپز که غذاهایی پخت می‌کند که توانایی های بازیبازان را برای مدتی کوتاه ارتقا می دهد.

کارکتری در نژاد human و سبک guardian

کارکتری در نژاد Human و سبک Guardian

==========================================
.:گرافیک:.
«تابلوی نقاشی!»

گرافیکی زیبا در یک بازی mmo

گرافیکی زیبا در یک بازی MMO

گرافیک در این سبک کم کم به کم اهمیت ترین بخش این گونه بازی ها تبدیل گشته بود. اما سازندگان GW2 گرافیک را فدای فروش بیشتر در کشورهایی که از سرعت اینترنت کم و مشکلات این چنینی برخوردار هستند نکردند که علاوه بر اینکه ریسکی بزرگ است و خطرناک بسیار قابل ستایش است که کیفیت را فدای پول نکرده‌اند (حداقل در این مورد). بر روی تمامی جزئیات به خوبی کار شده و حتی ساده‌ترین منظره‌ها و محیط‌ها هم به خوبی در سرزمین Tyria قرار گرفته اند. سازندگان از موتور گرافیکی جدیدی که برای این بازی در نظر گرفته بودند که خوشبختانه از موتورشان به خوبی استفاده کرده اند و محیط هایی زیبا را خلق نموده اند که به وسیله Vista point ها به خوبی این ویژگی بازی را به رخ حریفان کشیده‌اند. به طور کلی کیفیت بافت ها در بازی بسیار مناسب می‌باشد و نباید از بازی هایی در این سبک انتظارات بیشتری داشت فراموش نکنید که سبک این بازی MMO است و باید آن را آنلاین بازی کنید!

==========================================
.:صداگذاری:.
«مرور خاطرات بازی‌های دیگر در موسیقی این بازی»

برای صداگذاری بازی هم از صداگذاران نام آشنایی استفاده گشته برای مثال صدای زیبا و دلنشین Drake در سری معروف انحصاری Uncharted از یاد و خاطر بازیبازانی که PS3 دارند هرگز فراموش نخواهد شد؛ بله، نولان نورث (Nolan North) هم در صدا گذاری این بازی نقشی دارد. بر خلاف بیشتر بازی‌های مشابه تمام Hero ها در طول بازی دیالوگ دارند. همچنین موسیقی بازی توسط Jeremy Soul سراینده و آهنگ ساز سریElder Scrolls ساخته شده که از همین حالا مطمئنا به زیبایی های آن پی برده اید!

==========================================
.:جمع بندی:.
«رقیبی سخت برای Blizzard»

guild wars 2

Guild Wars 2

در کلام آخر، در دنیای MMORPG ها، Guild Wars 2 جایگاهی فراتر از یک بازی معمولی دارد. فقط کافیست بازی را به طور اورجینال خریداری کنید و برای همیشه از آن لذت ببرید چون به هیچ وجه گیم پلی آن محدود به چند ساعت نمی‌شود! فقط باید مراقب باشید که اعتیاد به آن پیدا نکنید! زیرا بازی به شدت اعتیاد آور است و هنگام بازی کردن گذر زمان را فراموش نخواهید کرد! بازی‌ای که بازیسازانش تمامی‌قول‌ها و وعدوه‌های خود را عملی و انتظارات طرفداران خود را برطرف کردند و حتی می‌توان گفت چیزی بیشتر از آن را نیز به آن‌ها تحویل دادند. دنیایی بسیار زیبا همراه با گیم پلی بی نظیر، موسیقی‌ای به یاد ماندنی و تجربه‌ی دوباره‌ی صدای های آشنا و هزاران ویژگی بارز که بعد از مدت ها به حکمرانی بازی‌های سری World of Warcraft پایان داد و بالاخره استدیویی توانست Blizzard بزرگ را از پای درآورد و از آن سبقت بگیرد! حتما این بازی را امتحان کنید…بدون شک یکی از برترین‌های سال ۲۰۱۲ میلادی و ۱۳۹۱ شمسی این بازی بود.

===========================================
.:نمونه‌ای از مهم ترین امتیازات بازی:.

guild wars 2

Guild Wars 2

Eurogamer Italy: 100/100
Cheat Code Central: 94/100
Ten Ton Hammer: 94/100
Gameblog.fr: 90/100
IGN: 9
Gamespot: 9

دانلود نقدوبررسی بازی با کیفیت عالی

دانلود نقدوبررسی بازی با کیفت خوب

دانلود نقدوبررسی بازی با کیفیت پایین
===========================================
.:امتیاز بازی:.
داستان: ۳۹/۴۰
گیم پلی: ۴۰/۴۰
گرافیک: ۳۹/۴۰
صدا گذاری: ۳۹/۴۰
امتیاز نهایی: ۳۹/۴۰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا
سرزمینی به نام Tyria | نقد و بررسی Guild Wars 2 - گیمفا