یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

یک هاردکور شگفت‌انگیز | نقد و بررسی بازی The Surge 2

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

بازی نخست Surge یکی از برترین بازی هایی است که در تمام این سال ها تجربه کرده ام و برای من که همیشه علاقمند سری سولز و بازی های استاد میازاکی بوده ام، یکی از برترین و با کیفیت ترین عناوین “سولز لایک” است که توانسته شخصیت مجزا و خاص خود را حفظ کند و هرگز به حوزه تقلید محض وارد نشود. این بازی به هیچ عنوان در اندازه های لیاقتش بازخورد از منتقدین دریافت نکرد و حالا که تقریبا حدود ۷۵ ساعت نسخه دوم این سری را کلا زیر و رو کرده ام باید بگویم The Surge 2 نیز مثل بازی اول اسیر بی مهری منتقدینی شده است که فکر میکنم برخی از آنها جدا سختی بازی را نکته منفی حساب می کنند.  خیلی حرف است که یک بازی کلی پیشرفت کند و صعف ها را بپوشاند و المان نو بیاورد و به ریشه ها هم وفادار باشد ولی نمره اش باز هم تقریبا همان نمره قبلی شود! به هر حال من را که می شناسید ذره ای به “متای جدیدا عجیب و و غریب شده بازی ها” کاری ندارم و خودم را در برابر شما و سازندگان بازی که برای آن زحمت کشیده اند مسئول می دانم که حقیقت را بیان کنم، لااقل حقیقتی که خودم تجربه کرده ام.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

The Surge 2 یکی از ۲-۳ بازی برتر سولز لایک است که تا به امروز خلق شده است و با گیم پلی قدرتمند و جذاب خود و همین طور ارزش تکرار بالا و دادن انگیزه برای بازی کردن مجدد، می تواند کاملا شما را محو خود کند.

قطعا با بیش از  ۷۵ ساعت تجربه ذره ذره The Surge 2، نیازی به نقد و نمره کسی ندارم و خودم بهتر از بقیه می توانم عمق بازی را برای شما بشکافم. The Surge 2 عنوانی اکشن نقش‎آفرینی است که به تازگی در نسل هشتم توسط کمپانی Focus Home Interactive برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شده و ساخت آن را مثل بازی اول استودیو Deck 13 بر عهده داشته است. سازندگانی که قبلا در بازی نخست این سری به وضوح شاهد پایمال شدن حقشان بودیم و اکنون در بازی دوم نیز دوباره همین اتفاق رخ داده است و نمرات بازی ابدا در حد کیفیتش نیستند. به صورت خیلی خلاصه و در همین ابتدا به عنوان یک توضیح دو خطی باید بگویم “The Surge 2 واقعا یک بازی هاردکور شگفت انگیز است و خوراک کسانی است که بازی های سخت و چالش برانگیز با ارزش تکرار بالا می خواهند و عاشق عناوینی مثل سولز و بلادبورن هستند.” جدا فکر می کنم منتقدین سایت های بزرگ یک مشکل و خصومتی با Deck 13 دارند، زیرا واقعا The Surge 2 هم مانند بازی نخست و حتی مانند لردز او فالن، کیفیتش برای طرفداران سری سولز خیلی بیشتر از متایش است.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

وقتی این بازی می تواند کاری کند که یک بازیباز کهنه کار این سبک که با سری سولز زندگی کرده است، ۷۰ ساعت فقط برای کمتر از ۲ بار تمام کردن یک بازی وقت بگذارد و همچنان بخواهد آن را تا حدود ۴ بار تمام کردن و گرفتن تمام تروفی ها ادامه دهد، یعنی این بازی باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد وگرنه کسی مجبور نیست که به زور بنشیند پای یک بازی و با این همه عناوین رنگارنگ، وقتش را ساعت ها و ساعت ها برای یک بازی بگذارد.

امروز دلیل این موضوع را کاملا برای شما خواهم گفت و با توجه به تجربه ۷۵ ساعته این بازی، مو به مو بخش های مختلف آن را برای شما خواهم شکافت تا متوجه شوید که چرا می گویم حق این بازی شدیدا پایمال شده است. البته از قبل عرضه هم این را می دانستم و حدس می زدم که باز هم مثل نسخه اول این عنوان هم به اندازه لیاقتش نمره نگیرد. در این مطلب قصد داریم تا به بحث و بررسی در مورد عنوان The Surge 2 پرداخته و بخش‌ها و المان‌های مختلف آن را تک به تک تحلیل و بررسی و از زوایای مختلف آن را بشکافیم تا شما عزیزان آشنایی بیشتری با کلیت این بازی و این فرنچایز داشته باشید و تصمیم بگیرید که آیا The Surge 2 را بازی کنید یا خیر. پس اگر به هر دلیلی به این بازی و این سری علاقمند هستید و می خواهید بیشتر با خصوصیات و المان های شاخص آن آشنا شوید، در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی The Surge 2 با بنده و وبسایت خبری تحلیلی گیمفا همراه شوید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

در این بازی برخلاف عنوان نخست که یک شخصیت ثابت داشت، می توانید ابتدای بازی شخصیت خود را از نظر ظاهری به طور کامل خلق و شخصی سازی کنید که گزینه های خوبی نیز برای تغییر ظاهر شخصیت وجود دارد و می توانید آن ظاهری که دوست دارد را خلق نمایید.

داستان بازی The Surge 2 به صورت بایوشاک وار شروع می شود، البته فقط از نظر سقوط هواپیما، وگرنه هرگز جسارت نمی کنم و کیفیت داستانی این بازی و هر بازی دیگری را کنار بایوشاک افسانه ای قرار دهم. در ابتدای بازی The Surge 2 شما در یک هواپیما هستید و در آنجا با یک دختر تقریبا کوچک برخورد می کنید که به تنهایی در حال سفر است. در همین حین ناگهان هواپیما با مشکلی مواجه می شود سپس شرایط وخیم تر شده و هواپیما سقوط می کند، البته به شکلی که روی زمین کشیده می شود و برخی از مسافرین زنده می مانند. شما در کنار دختر کوچک به هوش می آیید و می بینید که یک نیروی عجیب و سیاه رنگ که بعدا می فهمید توسط یک فرقه پلید ایجاد شده است در هواپیما دارد بازماندگان را به نوعی می بلعد و دیوانه می کند. سپس شما از هوش می روید و وقتی در بیمارستان به هوش می آیید می بینید که گویا آن نیرو زندگی و شهرها را از بین برده است و همه جا ویران شده و شهرها پر شده از دشمنان دیوانه و ربات های مجنون و ایست بازرسی های پلیس ها و .. که البته همگی این انسان ها دارای اگزو اسکلتون هستند و روی سیستم عصبی آنها سیستم زره و اگزواسکلتون CREO نصب شده است. در واقع هر چه انسان و ربات و Drone و .. در بازی می بینید همگی حالت هجومی گرفته اند و در این بین شما باید راهی برای فهمیدن این که چه شده است و راهی برای نجات و فرار خود بیابید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

داستان بازی The Surge 2 به صورت بایوشاک وار شروع می شود، البته فقط از نظر سقوط هواپیما، وگرنه هرگز جسارت نمی کنم و کیفیت داستانی این بازی و هر بازی دیگری را کنار بایوشاک افسانه ای قرار دهم. در ابتدای بازی The Surge 2 شما در یک هواپیما هستید و در آنجا با یک دختر تقریبا کوچک برخورد می کنید که به تنهایی در حال سفر است. در همین حین ناگهان هواپیما با مشکلی مواجه می شود سپس شرایط وخیم تر شده و هواپیما سقوط می کند، البته به شکلی که روی زمین کشیده می شود و برخی از مسافرین زنده می مانند.

شما نیز در بخشی مانند بیمارستان بعد از چندین وقت به هوش می آیید و بعد از این که با دنیای تمام ویران شده مواجه می شوید، در اولین پایگاه، سیستم اگزو اسکلتون را که قبلا در سیستم عصبی شما طی مدتی که بیهوش بوده اید جاگذاری شده است فعال می کنید تا بتوانید از زره ها استفاده کنید و در نبردها زنده بمانید. سپس شما باید به دنبال یافتن پاسخ بروید که آن نیروی سیاه چه بوده است و چه اتفاقی افتاده است، اما بعد از کمی پیشروی می بینید که انگار به نوعی با آن دختربچه کوچک در ارتباط هستید و طی یک سری بینش های عجیب، برخی خاطرات او را می بینید و متوجه می شوید که گروه پلیذی دنبال آن دختربچه که نیروهایی خاص دارد هستند و گویا او کلید تمام این مسائل است. در اینجا شما باید راه خود را به سمت پیشروی در داستان و یافتن پاسخ هایتان ادامه دهید و با صحبت کردن با شخصیت های مختلف و گوش دادن فایل های مختلف، هر چه بیشتر از داستان و وقایع دنیای بازی آگاه شوید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

شما در بخشی مانند بیمارستان بعد از چندین وقت از سقوط هواپیما به هوش می آیید و بعد از این که با دنیای تمام ویران شده مواجه می شوید، در اولین پایگاه، سیستم اگزو اسکلتون را که قبلا در سیستم عصبی شما طی مدتی که بیهوش بوده اید جاگذاری شده است فعال می کنید تا بتوانید از زره ها استفاده کنید و در نبردها زنده بمانید.

در نگاه اول شاید داستان بازی The Surge 2 مقداری سطحی و گنگ به نظر برسد و برای برخی ناملموس باشد ولی در واقع این بازی نیز از داستان گویی محیطی بهره می برد و وقتی به حدود ۷۰ فایل صوتی که در بازی پخش شده اند گوش می دهید و با شخصیت ها صحبت می کنید در می یابید که داستان بازی و وقایع دنیای آن عمیق تر و جذاب تر از چیزی هستند که فقط در ظاهر کار به نظر می رسند. شما باید در طول بازی با تک تک شخصیت ها در نقاط و کمپ های امن صحبت کنید و از آنها ماموریت بگیرید تا بیشتر با داستان آنها و وقایع که در دنیای بازی اتفاق افتاده است آشنا شوید و همه چیز بیشتر برایتان روشن شود. در بازی شخصیت های مختلفی وجود دارند که دقیقا به مانند سری سولز ابتدا آن ها را در بخش هایی از بازی می بینید و سپس باید صحبت کنید و آنها از شما تقاضاهایی دارند که باید آنها را انجام دهید تا خط داستانی وی جلو برود و البته این را هم باید بدانید که انجام برخی کارها و یا نادیده گرفتن شخصیت ها در بخش های از بازی باعث می شود که فرصت شروع یا ادامه دادن خط داستانی یک شخصیت از بین برود.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

میزان خشونت بازی هم بالاست و مخصوصا تمام کننده های آن واقعا انیمیشن های جذاب و معرکه و خشنی دارند. تا دبتان می خواهند سر و دست و پا قطع کنید و بدن نصف کنید، تازه با انیمیشن های جذاب و مخصوص هر سلاح

تعداد این شخصیت ها در این بازی به اندازه سری سولز نیست و از آن مهم تر هم از نظر عمق و شخصیت پردازی ابدا جالب خلق نشده و حتی ذره ای جذابیت برای بازیباز ندارند. در واقع باید این طور بگویم که در بازی حتی یک عدد شخصیت باحال و جذاب که دقایقی در یادتان بماند هم وجود ندارد و بازی از این نظر حتی در حد نسخه اول هم عمل نکرده است و کاملا در این بخش ضعف دارد. بازی در انتها برای شما یک تصمیم قرار می دهد که بر اساس آن پایان بازی رقم می خورد و به این شکل ارزش تکرار بازی باز هم بالاتر می رود، مخصوصا به این دلیل که هر کدام از این دو پایان که یکی به نوعی پایان مثبت و یکی پایان تاریک تر و منفی است، دارای یک تروفی جداگانه هستند و از آنجایی هم که بازی دارای سیستم سیو و لود کردن و.. نیست نمی توانید برگردید به سیو قبل از انتهای بازی و هر دو پایان را در یک مرتبه ببینید. البته بازی آن قدر جذاب است که حتی اگر یک پایان هم داشت باز هم خودتان آن را به خاطر گیم پلیش چند بار به پایان می رساندید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

زمان های لودینگ بازی واقعا عالی هستند و بازی ابدا با صفحه های لودینگ طولانی شما را آزار نمی دهد. جالب تر هم اینجاست که با وجود این کیفیت بالای گرافیکی و فنی، حجم بازی به صورت عجیب و غریبی کم است و زیر ۱۰ گیگ حجم دارد که این نشانه تسلط کامل سازندگان به انجین بازی و بهینه سازی کامل فایل های آن است.

The Surge 2 از لحاظ بصری یک بازی کاملا استاندارد و عالی است که به هیچ وجه شما را با مشکلات مختلف اذیت نمی کند و همچنین با طراحی های زیبای خود شم را کاملا در دل بازی نگاه می دارد. به شخصه بازی را روی دستگاه پلی استیشن ۴ معمولی تجربه کردم و باور کنید که یک بار، حتی یک بار هم در بازی با باگ عجیب و افت فریم و مشکل در لود شدن و گیر کردن بازی و.. روبرو نشدم و واقعا یک بازی به معنای واقعی بهینه را شاهد بودم که جای تحسین داشت، اما شنیدم که گویا بازی بر روی پی سی دارای مشکلاتی از نظر بصری است که البته این فقط در حد حرف و شنیده هاست و هیچ بعید نیست که فقط به خاطر نمرات بازی باشد که دوستان عیبی به َان چسبانده اند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

مهم ترین نکته در گیم پلی یک بازی سولز لایک و یک اکشن نقش آفرینی جذاب، این است که بتواند بازیباز را با جذابیت گیم پلی خود کاملا راضی نگاه دارد و کاری کند که بازیباز نه تنها در بار اول بازی کل دنیای آن را زیر و رو کند و همه چیز را ارتقا دهد و…، بلکه بعد از آن هم برای وی انگیزه کافی قرار دهد تا او تشویق شود که بازی را دو باره و سه باره تجربه کند. خوشبختانه The Surge 2 از این نظر یکی از برترین بازی هایی است که تا امروز ساخته شده 

زمان های لودینگ بازی واقعا عالی هستند و بازی ابدا با صفحه های لودینگ طولانی شما را آزار نمی دهد. جالب تر هم اینجاست که با وجود این کیفیت بالای گرافیکی و فنی، حجم بازی به صورت عجیب و غریبی کم است و زیر ۱۰ گیگ حجم دارد که این نشانه تسلط کامل سازندگان به انجین بازی و بهینه سازی کامل فایل های آن است. نورپردازی هم در بازی بسیار عالی و با کیفیت انجام گرفته است و در بخش های گوناگون بازی از مکان های باز گرفته تا تونل های فاضلاب زیرزمینی، همگی نورپردازی جذابی دارند که زیبایی محیط را دو چندان می کند. از نظر طراحی هنری The Surge 2 کاملا نسبت به بازی اول پیشرفت داشته است.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

از نظر طراحی تجهیزات و آیتم ها همان طور که از یک بازی Deck 13 انتظار می رود، شاهد برخی از پر ابهت ترین، خوش ساخت ترین و جذاب ترین زره ها و سلاح هایی هستیم که در تاریخ بازی های ویدئویی دیده ایم و واقعا آن قدر این زره ها و سلاح ها زیبا هستند که نمی دانید کدام را یپوشید و از کدام استفاده کنید.

در بازی اول فقط محیط های صنعتی و ساده می دیدیم که با این که طراحی خوبی داشتند ولی تکراری می شدند و اصلا در حد عناوینی مثل سولز نبودند، ولی حالا در The Surge 2 چند بار تم کلی و Base گرافیکی بازی تغییر می کند و از محیط های شهری به جنگل های زیبا و سرسبز می رویم و سپس به مناطقی ویران شده و آب گرفته و تونل های زیر زمینی می رویم و حتی پای به درون ساختمان های پیشرفته می گذاریم. این تنوع باعث شده است که نسخه دوم ابدا برای شما تکراری نشود و کاملا شاهد پیشرفت چشمگیر نسبت به بازی نخست در The Surge 2 هستیم. همچنین از نظر طراحی تجهیزات و آیتم ها همان طور که از یک بازی Deck 13 انتظار می رود، شاهد برخی از پر ابهت ترین، خوش ساخت ترین و جذاب ترین زره ها و سلاح هایی هستیم که در تاریخ بازی های ویدئویی دیده ایم و واقعا آن قدر این زره ها و سلاح ها زیبا هستند که نمی دانید کدام را یپوشید و از کدام استفاده کنید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

می تونید برای استراحت کمی بنشینید پیش این رفیقمون و طبل و دهل بزنید و کمی حرکات موزون با سر و گردن بیاید!!

واقعا در بازی از تماشای شخصیت اصلی در این زره ها لذت خواهید برد واین تجهیزات فوق العاده زیبا که برخی از آنها را در تصاویری که برایتان قرار داده ام مشاهده می کنید، یکی از بهترین عوامل پیش برنده بازیباز در طول این عنوان است. همچنین باید گفت Surge 2 از نظر تنوع طراحی دشمنان و باس ها نسبت به بازی نخست پیشرفت زیادی داشته است و حالا شاهد وجود تنوع ظاهری و انواع بیشتری از دشمنان هستیم و همین طور باس فایت های بیشتری نیز در مسیر ما قرار می گیرند اما این اصلا به آن معنا نیست که بازی از این نظر فوق العاده است یا به سری سولز می رسد، بلکه فقط استاندارد و مناسب است. در واقع در بازی نخست تنوع دشمنان و باس ها یک نقطه ضعف برای بازی محسوب می شد و بابت آن از بازی امتیاز کاسته شده بود، ولی اکنون در این زمینه بازی قابل قبول عمل می کند و تنوع دشمنان و باس ها برایش نقطه ضعف محسوب نمی شوند ولی خب جزو نقاط قوت پر تعداد آن نیز نیستند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

عاشق این خشونت خفن در بازی ها هستم!!

مهم ترین نکته در گیم پلی یک بازی سولز لایک و یک اکشن نقش آفرینی جذاب، این است که بتواند بازیباز را با جذابیت گیم پلی خود کاملا راضی نگاه دارد و کاری کند که بازیباز نه تنها در بار اول بازی کل دنیای آن را زیر و رو کند و همه چیز را ارتقا دهد و…، بلکه بعد از آن هم برای وی انگیزه کافی قرار دهد تا او تشویق شود که بازی را دو باره و سه باره تجربه کند و با ارتقای شخصیت و ارتقای سلاح ها و تجهیزات و فارم کردن و لوتینگ، ساعت ها و ساعت ها در بازی باقی بماند. این جادوی سری سولز است که می تواند دقیقا این کار را انجام دهد و یک بازی سولزلایک عالی هم باید قادر به انجام چنین کاری باشد. خوشبختانه The Surge 2 از این نظر یکی از برترین بازی هایی است که تا امروز ساخته شده و به معنای واقعی محتوای جذاب و کافی دارد و بعد هم کلی انگیزه برای تمام کردن دوباره به شما می دهد.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

 The Boss… 

وقتی این بازی می تواند کاری کند که یک بازیباز کهنه کار این سبک که با سری سولز زندگی کرده است، ۷۰ ساعت فقط برای کمتر از ۲ بار تمام کردن یک بازی وقت بگذارد و همچنان بخواهد آن را تا حدود ۴ بار تمام کردن و گرفتن تمام تروفی ها ادامه دهد، یعنی این بازی باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد وگرنه کسی مجبور نیست که به زور بنشیند پای یک بازی و با این همه عناوین رنگارنگ، وقتش را ساعت ها و ساعت ها برای یک بازی بگذارد. The Surge 2 کاملا این ویژگی را به بهترین شکل دارد و به جرات می گویم یکی از ۲-۳ بازی برتر سولز لایک است که تا به امروز خلق شده است و با گیم پلی قدرتمند و جذاب خود و همین طور ارزش تکرار بالا و دادن انگیزه برای بازی کردن مجدد، می تواند کاملا شما را محو خود کند. از هر لحاظ که به گیم پلی The Surge ۲  نگاه کنید یادآور فرنچایز شاهکار و بی ‏‌نظیر سولز است، آن هم نه به شکل یک تقلید بلکه با مکانیک ‎ها و تغییراتی عمده که کاملا شخصیت بازی را حفظ می‎ کنند و آن را از هر بازی دیگری مجزا می ‎کنند تا زیر سایه و نام یک بازی دیگر قرار نگیرد و انگ تقلیدی بودن به آن نچسبد. حتی در این بازی کلا آن فضای قدیمی و مبارزات شمشیری و.. در سری سولز نیز عوض شده است و شاهد زره های مکانیکی و دنیایی پیشرفته و جدید مبتنی بر ربات ها هستیم.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

The Surge 2 از لحاظ بصری یک بازی کاملا استاندارد و عالی است که به هیچ وجه شما را با مشکلات مختلف اذیت نمی کند و همچنین با طراحی های زیبای خود شم را کاملا در دل بازی نگاه می دارد. به شخصه بازی را روی دستگاه پلی استیشن ۴ معمولی تجربه کردم و باور کنید که یک بار، حتی یک بار هم در بازی با باگ عجیب و افت فریم و مشکل در لود شدن و گیر کردن بازی و.. روبرو نشدم و واقعا یک بازی به معنای واقعی بهینه را شاهد بودم که جای تحسین داشت

در این بازی برخلاف عنوان نخست که یک شخصیت ثابت داشت، می توانید ابتدای بازی شخصیت خود را از نظر ظاهری به طور کامل خلق و شخصی سازی کنید که گزینه های خوبی نیز برای تغییر ظاهر شخصیت وجود دارد و می توانید آن ظاهری که دوست دارد را خلق نمایید. حالا بهتر است کم کم برویم به عمق بخش گیم پلی بازی. در همین اوایل توضیحات گیم پلی باید بگویم که درجه سختی گیم پلی در The Surge 2 کاملا بالاست و مثل بازی اول، عنوانی مناسب هاردکور بازان و طرفداران سولز است و باید حسابی صبر داشته باشید و لول بزنید و سلاح و زره ارتقا دهید و ست های جدیدتر بسازید تا بتوانید راحت تر پیشروی کنید، مخصوصا در اوایل بازی و مبارزه با یکی دو باس ابتدای بازی حسابی دخلتان می آید و واقعا بارها و بارها در باس های فایت های ابتدای بازی کشته شدم و کاملا سختی آنها غیرمنصفانه به نظر می رسید. میزان خشونت بازی هم بالاست و مخصوصا تمام کننده های آن واقعا انیمیشن های جذاب و معرکه و خشنی دارند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

اگر خیلی بیکار بودید می تونید برید توی این تجمع اعتراض آمیز یک نفره شرکت کنید و تابلوی “پایان نزدیک است” تکان دهید!! تازه بعدش این شخص به خاطر کمک به او، همین تابلو را به عنوان سلاح می دهد به شما و می رود در لیست سلاح هایتان!

تک تک این تمام کننده ها بسیار بی نظیر و متفاوت و متنوع هستند و برای هر کلاس سلاح و برای هر بخش بدن چند نوع متفاوت دارند و به خشن ترین شکل ممکن دشمنان را سلاخی می کنید. به صورت کلی باید گفت گیم پلی The Surge 2 به معنای واقعی کلمه فوق العاده جذاب است. اگزو اسکلتونی که روی ستون فقرات شما نصب شده است پایه و اساس گیم پلی بازی است و با توجه به آن تمام گیم پلی بازی دنبال می شود. لول آپ شدن شما در بازی از طریق ارتقای قدرت و ظرفیت هسته مرکزی این زره پایه است. آیتم اصلی بازی که مثل همان روح در سری سولز است، tech scrap نام دارد که از کشتن دشمنان و گوشه و کنار محیط کسب می کنید و با آن می توانید شخصیت خود را در یک پایگاه های مخصوص که مثل همان بونفایر سری سولز هستند ارتقا دهید و کلا همه فعالیت های ساخت و ساز و ارتقا و … در آنجا انجام می شود و جالب هم هست که بدانید مثل بونفایرها، هر بار که در این محل ها ارتقا انجام دهید و … هم آیتم های سلامتی پر می شوند و هم دشمنان آن منطقه دوباره همگی زنده می شوند. هر چقدر که در بازی قبل از این که به پایگاه بروید و استراحت کنید، بیشتر دشمن بکشید ، ضریب گرفتن آیتم از دشمنان بالاتر می رود و می توانید مقدار خیلی خیلی بیشتری tech scrap بگیرید. وقتی هم که کشته شوید آیتم های tech scrap می مانند همان جا و یک بار وقت دارید برگردید و آنها را بردارید و تازه زمان هم دارید و بعد از زمانی آنها از بین می روند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

بازی به بهترین و زیباترین شکل با رنگ بندی های خاص، آیتم ها را لول بندی می کند

شیوه اتصال بخش های مختلف دنیای بازی به معنای واقعی کلمه چیزی فراتر از شگفت انگیز است و کاملا ما را یاد سولز می اندازد. از نوع راهیابی مراحل به هم و ایجاد مبانبرها در بازی واقعا مختان گاها سوت می کشد و از این که چقدر بی نظیر مراحل به هم وصل می شوند و از آخر بازی به اول بازی میانبر می خورد و همه جا به طرزی شگفت انگیز به هم وصل می شوند سازندگان را تحسین خواهید کرد. اما در کنار این نکته عالی، یکی از ضعف های بازی هم به چشم می خورد که آن هم نبود هیچ گونه سیستم راهیابی و راهنمایی ماموریت ها در بازی است که با توجه به عدم وجود نقشه کامل مناطق و توضیحات ناکافی ماموریت ها کاملا شما را به دردسر می اندازد، زیرا باید بارها و بارها در بازی به عقب برگردید و هر منطقه هم به ۱۰ شکل به مناطق دیگر وصل می شود و کلی میانبر می خورد و بنابراین انگار باید کل نقشه دنیای بازی را در ذهن خود به صورت ۳ بعدی تصور کنید که این گاهی آزار دهنده است و برای یافتن محل صحیح ماموریت ها شما را به دردسر می اندازد. به ویژه آن که تا بخش خیلی زیادی از بازی چیزی به نام سفر سریع هم نداریم و وقتی هم که این قابلیت می آید فقط و فقط ۳ نقطه اصلی ۳ منطقه کلی بازی در دسترس هستند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

در بازی اول فقط محیط های صنعتی و ساده می دیدیم که با این که طراحی خوبی داشتند ولی تکراری می شدند و اصلا در حد عناوینی مثل سولز نبودند، ولی حالا در The Surge 2 چند بار تم کلی و Base گرافیکی بازی تغییر می کند و از محیط های شهری به جنگل های زیبا و سرسبز می رویم و سپس به مناطقی ویران شده و آب گرفته و تونل های زیر زمینی می رویم و حتی پای به درون ساختمان های پیشرفته می گذاریم.

همچنین جلوتر در بازی چندین و چند زیپ لاین مختلف باز می شود که میانبر می زنند و واقعا گاهی برای شما گیج کننده می شوند. تازه یک منطقه در طول بازی دو ۳ بار هم با توجه به داستان بازی و اشغال شدن مناطق توسط نیروهای سیاهی نانوترایت شکلش تغییر می کند و یک بار فقط برخی راه ها باز هستند و بار دیگر که برگردید برخی راه های دیگر باز شده اند که مقداری برای بازیباز گیج کننده می شوند. در بازی زره شما تعداد جاهایی برای قرار دادن ایمپلنت ها دارد که شبیه همان حلقه های سولز هستند ولی خیلی خیلی پیچیده تر و گسترده تر. انواع و اقسام ایمپلنت ها در بازی هستند و درجات مختلف و قوی تر دارند مثل حلقه های سولز. مثلا برخی میزان آسیب شما به دشمنان انسانی را بیشتر می کنند، برخی مقدار قدرت بدنی مصرف شده برای جاخالی دادن ها را کمتر می کنند، بعضی از آنها باعث می شوند نوار انرژی زودتر پر شود و یا برخی باعث می شوند مقدار tech scrap بیشتری از دشمنان بگیرید یا قابلیت افزایش آسیب و دفاع را در زمانی که خط سلامتی شما کم شده است در اختیارتان قرار می دهند. تعداد اینها بسیار زیاد است و مدیریت کردنشان بسیار مهمع زیرا نمی توانید هر چقدر می خواهید از این ایمپلنت ها استفاده کنید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

وقتی یک بخش از بدن یک دشمن را قطع می کنید، اگر اولین بار باشد که دارید آن لباسی که تن او بوده است بر می دارید، شماتیک یا همان بلوپرینت ساخت آن بخش از آن لباس به شما تعلق می گیرد که می توانید آن را بسازید. یعنی مثلا وقتی که پای دشمنی که لباس spark به تن دارد را قطع می کنید، اگر تا آن زمان لباس spark نساخته باشید، شماتیک ساخت بخش پای لباس Spark را می گیرید. اما وقتی آن را یک بار گرفتید دیگر از دفعات بعدی ک مثلا پای یک دشمن با لباس spark را قطع کنید، به شما آیتم لازم برای ساخت بخش پای زره ها داده می شود که لول این آیتم بسته به لول دشمن است. تک تک قطعات زره ها همین سیستم را دارند

دو فاکتور در مورد این ایمپلنت ها مهم هستند. یکی تعداد خانه ی خالی برای آنها که مثلا وقتی ۳ تا باشد یعنی ۳ ایمپلنت می توانید فعال کنید. اما برای فعال کردن این ۳ ایمپلنت نیاز به ظرفیت هم دارید زیرا هر کدام از این ایمپلنت ها یک تعداد ظرفیت خاص می خواهند و مثلا یک ایمپلنت جدا از یک خانه ی خالی که برای فعال کردنش لازم است، ظرفیتش هم۹ است یعنی  ۹ واحد از ظرفیت کلی زره شما را اشغال می کند که این مقدار ظرفیت زره، همان تعداد لول شماست. حال برویم سراغ هر دوی این المان ها به صورت جداگانه.  شما چند خانه‌ی خالی برای ایمپلنت ها دارید؟ در بازی با بالاتر رفتن لول، مدام خانه های خالی بیشتری برای قرار دادن ایمپلنت باز می کنید. مثلا شاید شما ۱۵ ظرفیت ایمپلنت داشته باشید ولی فقط ۲ خانه خالی برای آن داشته باشید و دو ایمپلنتی که قرار می دهد با هم بشوند ۹ ظرفیت و ۶ تا جا داشته باشید ولی دیگر خانه خالی ندارید که سومی را در آن قرار دهید. هر ۱۰ لولی که در بازی می زنید یک خانه اضافی برای قرار دادن ایمپلنت برایتان باز می شود. حالا برسیم به ظرفیت مصرفی ایمپلنت ها که جدا از تعداد خانه های خالی برای آنها هستند. تعداد ظرفیت خالی شما برای استفاده ایمپلنت ها، همان لول شماست و مثلا در لول ۱۰، ده ظرفیت خالی برای ایمپلنت قرار دادن دارید که حالا هرچه آن ایمپلنت بهتر باشد و قوی تر باشد و لولش بالاتر باشد ظرفیت بیشتری می خواهد و مثلا ایمپلنتی که اوایل بازی هست و باعث می شود دشمنان مقدار ده درصد tech Scrap بیشتری بدهند ۴ ظرفیت می خواهد و در ادامه ایمپلنتی که باعث می شود دشمنان چهل درصد Tech Scrap بیشتر بدهند ۱۰ ظرفیت لازم دارد.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

یک Drone در بازی به صورت اسپری عمل می کند و برای کشیدن گرافیتی ها و علامت گذاشتم روی در و دیوار به کمک شما می آید و می توانید با آن در مناطق مختلف بازی برای دیگر بازیبازان نکاتی را باقی بگذارید و یا برای یکی از ماموریت های بازی، روی دیوارها گرافیتی بکشید. تازه طرح های مختلف گرافیتی را هم می توانید از فروشنده های مختلف بخرید.

تازه یک نکته مهم که در مورد این ظرفیت ها وجود دارد این است که تکه های زره های مختلف شما هم هر کدام یک مقدار ظرفیت اگزواسکلتون شما را مصرف می کنند و هر یک بسته به قوی تر یا ضعیف تر بودن، ظرفیت بیشتر یا کمتری را برای تجهیز کردن لازم دارند. یعنی شاید مثلا از ۶۰ ظرفیتی که دارید ۲۵ تای آن فقط صرف تجهیز بخش های مختلف زرهتان شود و ۳۵ تا برای ایمپلنت ها باقی بماند که به همین دلیل باید این مورد را هم به خوبی در بازی مدیریت کنید. در بازی تا دلتان بخواهد انواع و سلاح و زره مختلف وجود دارد که تنوعشان واقعا عجیب و غریب است و دقیقا مثل سری سولز هستند که انگار تعداد و تنوع سلاح و زره هایش تمامی ندارند. در بازی چیزی در حدود ۳۰ ست کامل زره که از هر نظر متفاوتند وجود دارند و تعداد سلاح ها هم که اصلا مشخص نیست و شاید تا الان من حدود ۵۰ سلاح مختلف دارم که باز هم از برخی دشمنان سلاح های جدید می گیرم و تعجب می کنم که مگر چقدر سلاح مختلف دارد این بازی!

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

تک تک این سلاح ها و بخش های مختلف زره ها می تواند ۱۰ بار ارتقا یابد و تازه در بازی جدیدتان، دوباره می توانید آنها را به کلاس های ۱۱ تا ۲۰ ارتقا دهید که ارزش تکرار را فوق العاده بالا می برد. برای ارتقای سلاح مثلا به کلاس ۳، باید آیتم ارتقای سلاح کلاس رتبه ۳ داشته باشید که این موضوع در پیشروی در بازی و افزایش لول دشمنان انجام می شود و مثلا اول بازی دشمنان که لول ۱ هستند آیتم های کلاس ۱ در زره و سلاح خود می دهند و در مراحل بعدی دشمنان کلاس ۳ و ۴ هستند که آیتم های این کلاس را می دهند که بتوانید با آنها تجهیزات خود را ارتقا دهید

تازه تک تک این سلاح ها و بخش های مختلف زره ها می تواند ۱۰ بار ارتقا یابد و تازه در بازی جدیدتان، دوباره می توانید آنها را به کلاس های ۱۱ تا ۲۰ ارتقا دهید که ارزش تکرار را فوق العاده بالا می برد. برای ارتقای سلاح مثلا به کلاس ۳، باید آیتم ارتقای سلاح کلاس رتبه ۳ داشته باشید که این موضوع در پیشروی در بازی و افزایش لول دشمنان انجام می شود و مثلا اول بازی دشمنان که لول ۱ هستند آیتم های کلاس ۱ در زره و سلاح خود می دهند و در مراحل بعدی دشمنان کلاس ۳ و ۴ هستند که آیتم های این کلاس را می دهند که بتوانید با آنها تجهیزات خود را ارتقا دهید. سیستم مبارزات بازی نیز به معنای واقعی کلمه “شاهکار” و معرکه است. در نبردها می توانید روی ۶ بخش بدن دشمن شامل سر و بدن و ۲ دست و ۲ پای او تمرکز کنید و ضرباتتان را به َآن بخش مورد نظرتان بزنید تا ضعیف شود و نهایتا بتوانید با یک تمام کننده آن بخش از بدن وی را قطع کنید. این تمرکز ضربه برای مبارزات خیلی مهم است و عامل اصلی گرفتن لباس و زره های مختلف در بازی است. تمام کننده ها نیاز به این دارند که نوار انرژی شما لااقل یک خانه پر باشد زیرا هر تمام کننده از یک نوار استفاده می کند که با ضربه زدن به دشمنان دفاع کردن و .. پر می شود.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

شیوه اتصال بخش های مختلف دنیای بازی به معنای واقعی کلمه چیزی فراتر از شگفت انگیز است و کاملا ما را یاد سولز می اندازد. از نوع راهیابی مراحل به هم و ایجاد مبانبرها در بازی واقعا مختان گاها سوت می کشد و از این که چقدر بی نظیر مراحل به هم وصل می شوند و از آخر بازی به اول بازی میانبر می خورد و همه جا به طرزی شگفت انگیز به هم وصل می شوند سازندگان را تحسین خواهید کرد.

وقتی یک بخش از بدن یک دشمن را قطع می کنید، اگر اولین بار باشد که دارید آن لباسی که تن او بوده است بر می دارید، شماتیک یا همان بلوپرینت ساخت آن بخش از آن لباس به شما تعلق می گیرد که می توانید آن را بسازید. یعنی مثلا وقتی که پای دشمنی که لباس spark به تن دارد را قطع می کنید، اگر تا آن زمان لباس spark نساخته باشید، شماتیک ساخت بخش پای لباس Spark را می گیرید. اما وقتی آن را یک بار گرفتید دیگر از دفعات بعدی ک مثلا پای یک دشمن با لباس spark را قطع کنید، به شما آیتم لازم برای ساخت بخش پای زره ها داده می شود که لول این آیتم بسته به لول دشمن است. تک تک قطعات زره ها همین سیستم را دارند و باید اول یک بار شماتیک آنها را از یک دشمن با زدن تمام کننده روی بخشی از لباسش به دست بیاورید و سپس چند دشمن دیگر را با تمرکز روی بخش پاهایشان بکشید و آیتم ساخت و ساز بخش پا را کسب کنید و بعد در نقاط امن، آن بخش زره را بسازید. یعنی برای گرفتن شماتیک کامل یک زره باید ۴ دشمن که آن زره را دارند هر یک را با تمرکز بر یک بخش (سر، دست، پا، بدن) با تمام کننده بکشید تا شماتیک کامل آن زره را کسب کنید. سپس دشمنان دیگر را زدن تمام کننده روی آن بخشی که می خواهید زرهش را بسازید، شکست دهید تا آیتم لازم مثلا برای ساخت بخش سر زره را کسب کنید و بتوانید ان را در نقاط امن بسازید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

آیرون ماوس مشهور در این نسخه هم وجود دارد و گرفتن لباس ها و سلاحش خودش یک خط داستانی جالب و جذاب است که یک تروفی هم دارد و باید تمام لباس های وی را بپوشید و سلاحش را هم به دست بگیرید تا تروفی آزاد شود. ولی خب باید کارهای مختلفی برای گرفتن اینها انجام دهید

اما سیستم سلاح ها این طور نیست و در واقع ساختنی نیستند و باید فقط آنها را به دست بیاورید. به این ترتیب که اگر دشمنی را با یک سلاح جدید دیدید، باید با تمرکز روی دست راست او تمام کننده زده و وی را بکشید تا سلاحش را دریافت کنید و دیگر همیشه آن سلاح را خواهید داشت و نیازی به ساخت و ساز آن و.. نیست و تنها باید آن را ارتقا دهید. صحبت از سلاح ها شد که در The Surge 2 برای خودشان دنیایی هستند. سلاح ها در بازی ۶ کلاس هستند که شامل نیزه ها یا spear، کلاس one handed یا یک دستی، heavy duty یا سنگین و دو دستی، staff ها، سلاح دوتایی twin rigged مثل دست کش های تیغ دار در دو دست و همین طور سلاح های single riged است که از هر کدام این ها کلی سلاح مختلف در بازی می گیرید که واقعا تعدادشان خیلی خیلی زیاد است و هر کدام هم زمین تا آسمان با بقیه متفاوت هستند. البته جدا از این ۶ کلاس، یک نوع سلاح دو دستی خاص به نام Puncture Gloves که به صورت دستکش های قدرتمند هستند نیز در بازی وجود دارند که در طول بازی شاید دو سه تا از آنها را پیدا کنید که اتفاقا قوی ترین سلاحی که در بازی پیدا کردم و تا انتها تمام بازی را با آن رفتم و در بازی جدید هم با آن ادامه دادم، یکی از همین دستکش های خاص بود که به معنای واقعی قدرتمند بود.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

سیستم مبارزات بازی نیز به معنای واقعی کلمه “شاهکار” و معرکه است. در نبردها می توانید روی ۶ بخش بدن دشمن شامل سر و بدن و ۲ دست و ۲ پای او تمرکز کنید و ضرباتتان را به َآن بخش مورد نظرتان بزنید تا ضعیف شود و نهایتا بتوانید با یک تمام کننده آن بخش از بدن وی را قطع کنید.

در The Surge 2 مثل بازی قبل نیست که  هر چقدر که از یک کلاس بیشتر استفاده کنید لول آن کلاس بالاتر برود. هر کلاس سلاح ها فاکتورهای مختلفی دارد مثل میزان آسیب و درجه اثر، سرعت ضربه ، میزان قدرت بدنی استفاده شده برای ضربه ها و همچنین داشتن یا نداشتن المانی خاص مثل الکتریسیته و سم و نانو و آتش. ممکن است یک سلاح میزان آسیبش بیشتر باشد ولی با توجه به مقدار زیاد قدرت بدنی که مصرف می کند و سرعت پایینش، کاملا نسبت به یک سلاح سریع تر که دشمنان را سمی یا آتشین می کند ضعف داشته باشد و کارایی اش کمتر باشد. باید تمامی فاکتورها را بسنجید و بر اساس آن سلاح اصلی که بیشتر در بازی استفاده می کنید را انتخاب نمایید و اول آن را ارتقا دهید. همانطور که قبل تر هم اشاره کردم سلاح های مختلف را شما از دشمنان و باس های بازی می گیرید.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

یکی از ضعف های بازی نبود هیچ گونه سیستم راهیابی و راهنمایی ماموریت ها در بازی است که با توجه به عدم وجود نقشه کامل مناطق و توضیحات ناکافی ماموریت ها کاملا شما را به دردسر می اندازد، زیرا باید بارها و بارها در بازی به عقب برگردید و هر منطقه هم به ۱۰ شکل به مناطق دیگر وصل می شود و کلی میانبر می خورد و بنابراین انگار باید کل نقشه دنیای بازی را در ذهن خود به صورت ۳ بعدی تصور کنید که این گاهی آزار دهنده است و برای یافتن محل صحیح ماموریت ها شما را به دردسر می اندازد

وقتی بخواهید سلاح را از دشمنان بگیرید باید وقت مبارزه تمرکز ضربه تان را بگذارید روی دست راست دشمن که سلاح دستش است و آخر نبرد روی او تمام کننده بزنید تا دستش را قطع کنید و سلاحش را بردارید! شما قابلیت دفاع کردن نیز در میارزات دارید و سیستم دفاع کامل هم وجود دارد که اگر دقیقا قبل زدن ضربه از دشمن وی را دفاع کنید، وی کمی به عقب پرت می شود و فرصت دارید که وی را سریعا بزنید. اما خب به شخصه سیستم جاخالی را به دفاع ترجیح می دهم زیرا سریع تر است و هم از آنجایی که دیگر در سولز و بلادبورن به این جاخالی دادن ها عادت کرده ام، در Surge 2 نیز از همین روش در مبارزات استفاده می کنم. در مبارزات بازی جدا از سلاح های بی نهایت متنوع و تعداد بسیار زیاد فنون و ضربات مختلف برای تک تک سلاح ها، چیزی در حدود ۱۵ نوع هم Drone مختلف دارید که در طول بازی باید آنها را پیدا کنید و یافتن تمامشان کار آسانی نیست.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

در بازی تا دلتان بخواهد انواع و سلاح و زره مختلف وجود دارد که تنوعشان واقعا عجیب و غریب است و دقیقا مثل سری سولز هستند که انگار تعداد و تنوع سلاح و زره هایش تمامی ندارند. در بازی چیزی در حدود ۳۰ ست کامل زره که از هر نظر متفاوتند وجود دارند و تعداد سلاح ها هم که اصلا مشخص نیست و شاید تا الان من حدود ۵۰ سلاح مختلف دارم که باز هم از برخی دشمنان سلاح های جدید می گیرم و تعجب می کنم که مگر چقدر سلاح مختلف دارد این بازی!

این Drone ها در نبرد به شما کمک می کنند و شامل مدل مسلسل و اسنایپر و موشک انداز و .. هستند. یکی هم Dorne مربوط به EMP است که برای باز کردن درب ها و قفل ها به کار می آید. یک Drone هم به صورت اسپری عمل می کند و برای کشیدن گرافیتی ها و علامت گذاشتم روی در و دیوار به کمک شما می آید و می توانید با آن در مناطق مختلف بازی برای دیگر بازیبازان نکاتی را باقی بگذارید و یا برای یکی از ماموریت های بازی، روی دیوارها گرافیتی بکشید. تازه طرح های مختلف گرافیتی را هم می توانید از فروشنده های مختلف بخرید. به طور کلی و از لحاظ گیم پلی باید گفت The Surge ۲ المان‌های جذاب و زیبای سری سولز را با المان هایی مختص خود، در راستای خلق یک گیم پلی جذاب استفاده کرده است که تاکید ویژه‌ای دارد بر مبارزات سخت و دشوار.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

درجه سختی گیم پلی در The Surge 2 کاملا بالاست و مثل بازی اول، عنوانی مناسب هاردکور بازان و طرفداران سولز است و باید حسابی صبر داشته باشید و لول بزنید و سلاح و زره ارتقا دهید و ست های جدیدتر بسازید تا بتوانید راحت تر پیشروی کنید، مخصوصا در اوایل بازی و مبارزه با یکی دو باس ابتدای بازی حسابی دخلتان می آید و واقعا بارها و بارها در باس های فایت های ابتدای بازی کشته شدم و کاملا سختی آنها غیرمنصفانه به نظر می رسید

صداهای محیط بازی و صدای روبات ها و ضربه زدن با سلاح ها و … همگی با دقت و با کیفیت ضبط شده و در بازی شنیده می شوند تا شاهد کیفیت صداگذاری بالایی باشیم. همچنین بر عکس شخصیت پردازی ضعیف شخصیت ها، صداگذاری آن ها به خوبی انجام شده و صداها با چهره ها هماهنگ است و هماهنگی زمانی نیز دارند و در واقع بهترین بخش در مورد داستان و روایت و شخصیت های بازی، صداگذاری این شخصیت هاست. صداپیشگان شخصیت های بازی به خوبی از پس وظیفه خود بر آمده اند اما شخصیت های ضعیف و نچسب باعث شده اند که حتی این صداگذاری خوب هم نتواند آن ها را در نظر بازیباز به یاد ماندنی و جذاب جلوه دهد، اما صرفا در بخش صداپیشگی، شاهد بازی با کیفیتی هستیم که اگر دیالوگ ها و داستان و شخصیت پردازی های بهتری نیز داشت، بسیار کیفیت کار صداگذاران بیشتر به چشم می آمد.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

تک تک تمام کننده ها بسیار بی نظیر و متفاوت و متنوع هستند و برای هر کلاس سلاح و برای هر بخش بدن چند نوع متفاوت دارند و به خشن ترین شکل ممکن دشمنان را سلاخی می کنید.

از لحاظ موسیقی عنوان  The Surge ۲ در حدی معمولی و نسبتا قابل قبول کار کرده است. قطعات ساندترک بازی هماهنگی خوبی با مراحل و محیط های بازی دارند و در شرایط مختلف می توانند هیجان و حس و حال لازم را به شما تزریق کنند اما هرگز شاهد یک ساند ترک به یاد ماندنی و فوق العاده زیبا نیستیم و تازه همین قطعات هم با این که خوب هستند ولی خیلی وقت ها در گیرو دار بازی حس می کنید اصلا وجود ندارند و امکان ندارد بعد از پایان بازی قطعه ای موسیقی به خاطرتان مانده باشد. در واقع می توان گفت ساند ترک و موسیقی های بازی تنها نیاز بازی را در حد معقول و استاندارد برآورده می کنند ولی همان طور که جزو نقاط ضعف بازی محسوب نمی شوند، جزو نقاط قوتش نیز نیستند و مزیت خاصی را به آن اضافه نمی کنند که این موضوع در بازی اول هم وجود داشت. در واقع صداگذاری های استاندارد (محیطی و شخصیت ها) و موسیقی های متناسب با فضای بازی اگر چه در حد بهترین بازی ها نیستند ولی خدشه ای نیز به تجربه شما وارد نمی کنند. در نهایت باید گفت The Surge ۲ در زمینه موسیقی و صداگذاری، مجموعا کیفیت قابل قبولی دارد و می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

Surge 2 از نظر تنوع طراحی دشمنان و باس ها نسبت به بازی نخست پیشرفت زیادی داشته است و حالا شاهد وجود تنوع ظاهری و انواع بیشتری از دشمنان هستیم و همین طور باس فایت های بیشتری نیز در مسیر ما قرار می گیرند اما این اصلا به آن معنا نیست که بازی از این نظر فوق العاده است یا به سری سولز می رسد، بلکه فقط استاندارد و مناسب است. در واقع در بازی نخست تنوع دشمنان و باس ها یک نقطه ضعف برای بازی محسوب می شد و بابت آن از بازی امتیاز کاسته شده بود، ولی اکنون در این زمینه بازی قابل قبول عمل می کند

خوب می دانید که من هرگز با ۲-۳ ساعت ابتدای بازی آن را نقد نمی کنم، آن هم یک بازی مثل  The Surge ۲ که دنیایی از محتوا است و اصلش بر پایه لول زدن و فارم کردن است، زیرا که واقعا ظلم است چنین عنوانی با دو سه ساعت نقد کنی و نمره دهی. The Surge 2 نیز مانند بازی نخست، سری پرطرفدار سولز را به عنوان منبع الهام خود قرار داده است ولی از همه لحاظ نسبت به آن متفاوت عمل کرده است و چه از نظر گرافیکی و چه فضاسازی و دنیای بازی، تقلیدی از سری سولز به شمار نمی‌رود. در واقع The Surge 2 هرگز یک سولز کلون نیست و تنها از سری سولز “الهاماتی” گرفته است و یک شخصیت کاملا مجزا دارد. در واقع این بازی عنوانی کاملا مجزا با شخصیت منحصر به فرد است که بسیار عالی از سری سولز الگوبرداری و از برخی مکانیک های فوق العاده آن به روش خود استفاده کرده است.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

بازی در انتها برای شما یک تصمیم قرار می دهد که بر اساس آن پایان بازی رقم می خورد و به این شکل ارزش تکرار بازی باز هم بالاتر می رود، مخصوصا به این دلیل که هر کدام از این دو پایان که یکی به نوعی پایان مثبت و یکی پایان تاریک تر و منفی است، دارای یک تروفی جداگانه هستند و از آنجایی هم که بازی دارای سیستم سیو و لود کردن و.. نیست نمی توانید برگردید به سیو قبل از انتهای بازی و هر دو پایان را در یک مرتبه ببینید.

The Surge ۲ عنوانی است که نشان می دهد الهام گرفتن و عشق داشتن به یک سری، چیز بدی نیست. اما باید به معنای واقعی کلمه، فقط “الهام و الگو گرفتن” باشد و وارد حوزه تقلید نشود و شخصیت مجزای خود را حفظ نماید. The Surge ۲ یکی از برترین اکشن نقش ‎آفرینی‌های نسل هشتم و یکی از برترین سولز لایک هایی است که تا امروز خلق شده و واقعا لیاقتش خیلی خیلی از متای آن بالاتر است. واقعا متعجبم از این که این بازی این قدر عمق و پیچیدگی و جذابیت و ارزش تکرار دارد ولی باز هم به آن مثل یک بازی معمولی و خوب نمره داده اند. تا بازی نکنید متوجه نمی شوید که چه می گویم و چقدر این بازی خاص و جذاب و بی نظیر است مخصوصا برای عاشقان سولز. The Surge 2 با گرافیک فنی و هنری عالی، گیم ‎پلی استوار و محکم، سیستم پاداش و جزای ریسکی، مبارزات کاملا جذاب، زره‌ها و تجهیزات بی ‎نظیر و درجه سختی بالا، موفق می‌شود تا کاملا شما را جذب و پای بازی میخکوب کند.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

The Surge ۲ یکی از برترین اکشن نقش ‎آفرینی‌های نسل هشتم و یکی از برترین سولز لایک هایی است که تا امروز خلق شده و واقعا لیاقتش خیلی خیلی از متای آن بالاتر است. اگر هاردکور باز و عاشق چالش و لول زدن و فارم کردن هستید، این بازی را از دست ندهید

این عنوان نسبت به بازی نخست یک پیشرفت کامل به حساب می آید و توانسته است علاوه بر حفظ ریشه های جذاب این فرنچایز، نقاط ضعف بازی اول را بهبود دهد و عنوانی باکیفیت تر و لذتبخش تر را برای بازیبازان هاردکور به ارمغان بیاورد. اگر علاقمند به گیم پلی بازیهای اکشن نقش‌آفرینی هاردکور مثل دارک سولز و بلادبورن هستید و یا از نسخه اول این سری خوشتان آمده است، قطعا باید نسخه The Surge 2 را تجربه کنید و مطمئن باشید که بسیار لذت خواهید برد. اگر ذره ای تعلق خاطر به عناوین میازاکی و سولز و بلادبورن دارید، حتی لحظه ای در تجربه کردن The Surge 2 شک نکنید و مطمئن باشید که خیلی زود خود را در گیر و دار لول زدن و ساعت ها بازی کردن و فارم کردن خواهید یافت.

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • GERALT گفت:

    درود بر گیمفایی های عزیز و سعید آقابابایی عزیز آقا مثل همیشه کامل و جامع و همچنین نقد مخصوص سعید آقابابایی آقا درود بر شما هنوز موفق به تجربه این عنوان نشدم اما چون شما بازی میکنی حتما بازی میکنم

  • GERALT گفت:

    درود بر گیمفایی ها و سعید آقابابایی عزیز آقای آقابابایی میشه لطفا همه مقالات و نقد هایی که نوشتید رو به صورت pdf درآرید تا بتونیم کالکشن رو داشته باشیم من سیو پیج میکنم که زیاد خوب نیست

  • عمرا دیگه یه همچین نقد جامع و کامل فوق‌العاده ای ازین بازی جایی پیدا کنید. گشتم نبود، نگردید نیست.
    فقط یه عاشق سری سولز مثل سعید آقابابایی دوست داشتنی میتونست این بازی رو با این همه شرح و تفسیر نقد کنه. :yes: :rose:
    واسه من همینکه نسبت به نسخه ی اول تنوع محیط ها بیشتر شده کفایت میکنه که با بازی حال کنم و لذت ببرم.
    چندتا از مکانیزم های بازی رو بد نیست استاد (میازاکی کبیر) هم یه التفاتی بهشون داشته باشه.

    • سلام و درود به نوید عزیز و گل. دیدن نظراتت در مقالاتم همیشه باعث افتخار و دلگرمیه نوید جان. یک دنیا سپاس از این که همیشه محبت بی اندازه ای داشتی و داری به بنده. واقعا باعث افتخار منه که برای شما مطلب می نویسم و خیلی خیلی ممنونم که براش ارزش قائل میشید و وقت عزیزتون رو میذارید برای خوندنش و نوشتن نظر اون هم با این همه لطف و محبت. انشالله بازی رو تجربه کنید و لذت ببرید نوید جان. باز هم ممنون.
      https://t.me/Gametal

  • خوب من برم قرص اعصاب بخورم و برم برای تجربه ی این بازی 😀 😀

  • منتقدین سایت ها، با دو دسته بازی مشکل پیدا کردن: (منتقدین با شعور که تعدادشون کم است، منظورم نیستند.)

    ۱- بازی های درام تعاملی مثل Detroit: Become Human و Man of Medan…از نظر اون ها این بازی ها اصلا بازی نیستن!!

    ۲- بازی های _ سولز کلون _ مثل Surge و Code Vein…شما به متای این دو بازی نگاه کنید. به ایرادات احمقانه ای که ازشون گرفتن.

    کاملا مشخصه قرار هست نسل این دست از بازی ها رو منقرض کنن!!

    چرا؟ جواب ساده است! منتقدین عزیز بازی های سخت را _ نمی توانند _ حتی بازی کنند!!

    این ماجرا سر شاهکار Sekiro به اوج رسید و کار به جایی کشید که نامه نوشتن و امضاء جمع کردند که چرا این بازی، درجۀ سختی Easy نداره!!

    • درود بر شما. چقدر زیبا و عالی در ۲-۳ خط یک دنیا حرف رو مطرح کردید. با کلمه به کلمه مواردی که فرمودید موافقم و واقعا برخی دیگه رسما با سختی بازی ها برخورد خصمانه دارن و یا بازی های درام تعاملی. بسیار عالی فرمودید که اینها حتی نمی تونن این بازی ها رو چند ساعت بازی کنن و ازشون ساخته نیست واقعا. خیلی ممنونم از این نظر زیبا و کاملا صحیحی که نوشتید.
      https://t.me/Gametal

      • Armageddon گفت:

        من هیچ وقت برای انجام یک بازی کار به درجه سختی و چه جور گیم پلی ای داره و داستان و این جور چیزا توجه نمیکنم بازی ای که خوبه خوبه حرفی نمیمونه بازی ای داریم که داستان نداره ولی گیم پلی خوبی داره یا بر عکس از این جور بازیا زیادن ولی اینکه اگه بازی سخته یا اشاره و کلیکه و کسی که از این سبک بازیا خوشش نمیاد میگه این بازیا بد هستن مشکل خودشه من خودم یه پسر خاله دارم یک ساعت ویچر ۳ رو بازی کرده چون از سبک بازی خوشش نمیاد میگه بازی مزخرفیه. این منتقدینی که این جوری نقد میکنن و کلا سلیقه رو به عدالت ترجیح میدن فقط به شخصیت گیمر ها توهین میکنن حتی اگه کسی از یه بازی متنفره بازم باید منصف باشه نظر خودش رو تا حدی که ارزش بازی زیر سوال نره تو نقدش دخیل کنه من خودم PES و FIFA بازی نمیکنم اصلا فوتبالی نیستم حالا باید بگم این بازیا به درد نخورن؟ ممنون از آقای آقابابایی بابت این نقد خوبشون همیشه تو نقدا انصاف و رعایت میکنن.

        • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنون از نظر زیبایی که نوشتید. باعث افتخار من هست که از نظرتون انصاف رو رعایت می کنم در مقالاتم و خدا شاهده که همینظور هم هست و همیشه سعی میکنم حقیقت رو بگم و کاری به متا و .. نداشته باشم. بسیار عالی گفتید در مورد ویچر ۳ یا این که مثلا طرف از بازی فوتبال خوشش نمیاد حالا میاد نقد میکنه میده ۶. یا از بازی تعاملی خوشش نمیاد میاد نقد میکنه میده ۵. از بازی سولز و هاردکور بدش میاد میاد نقد میکنه میده ۶. جالبه که الان نمرات code vein رو دیدم و دقیقا و دقیقا و دقیقا همین اتفاق برای اون بازی هم در نمرات افتاده و انگار رسما دیگه اکثریت منتقدا با بازی های سخت و دشوار خصومت پیدا کردن. منتقد حق نداره به خاطر سلیقه اش که از یه بازی بدش میاد نمره کم کنه چون فقط خودش خوشش میاد. دید مثبت و نمره خوب دادن و حمایت از بازی خیلی خوبه، ولی نمره بی دلیل کم کردن و خصمانه رفتار کردن واقعا نامردیه. بسیار از خوندن نظرتون لذت بردم. یک دنیا سپاس از شما.
          https://t.me/Gametal

  • خواهشا نقد ویدیویی این بازی، Code Vein و DLC شاهکار Old Hunter هم در آینده کار کنید.

    به خصوص Old Hunter

    سپاس

  • PLAYDEAD گفت:

    ممنون سعید جان بابت بررسی…الان دارم بازیش میکنم اول از همه بگم که بهینه سازی نسخه pc فاجعه اس و گزینه های گرافیکی هیچ منطقی تو استفاده از سخت افزار نداره مثلا رزولوشن رو میاری پایین بازی افت فریم پیدا میکنه بعد میبریش بالا روون میشه 😐 یا مثلا بازی رو مینیمایز میکنی بری یه کاری انجام بدی تا برمیگردی افت فریم شدید پیدا میکنه ولی در مورد خود بازی خیلی لذت بخشه ولی بازم طراحی باس فایت ها جای کار داره البته تا اینجا و مشکل دیگه ای که بازی های deck 13 داره اینه که کوتاهه و تا میای از آپگریدها لذت ببری بازی تموم میشه ۲ تا بازی قبلیشون رو که تموم کردم اینطوری بود اینم با توجه به نقد آی جی ان ظاهرا همین مشکل رو داره.

  • Ladon گفت:

    این بازی در هم در حقش واقعا ظلم شد واقعا جدیدا منتقد ها ایراد های بنی اسرائیلی میگیرن بازی ب شدت قشنگ و جذابه ممنون از اقای بابایی بازم به دور از تب و تاب منتقدا نظر واقعی شونو گفتن تا الان حدود ۳ ساعت بازی کردم و به شدت سرگرم کننده است

  • Se7enBoy گفت:

    ممنون آیای آقابابایی بابت نقد خوبتون.متاسفانه دیگه اصلا نمیتونم به منتقدا گوش کنم و تا خودم بازی رو بازی نکنم نمیتونم نظرمو راجب بازی ها بگم!ign و gamespot و ….. همشون متاسفانه بد نمره میدن!ملاک من شخصا نقد سایت های ایرانی مثل گیمفا و زومجی و پردیس گیم و بازی سنتر و ویجیاتو هست!راستی آقای آقابابایی راجب جمع آوری مقالات که دوست بالایی گفت اغلب مقالات و بررسی ها توی مجله گردآوری شده دیگه!حداقل از سال ۹۳ اگه اشتباه نکنم!در کل ممنون بابت نقد کامل و جامع تون

    • سلام و درود خدمت شما حسین جان. یک دنیا سپاس از لطف و محبتتون. حق دارید چون واقعا دیگه نمرات و متا مثل چند سال قبل نیست و خیلی عجیب و غریب شده. بهترین کار همینه که فرمودید و باید خودتون بازی کنید وقتی حس میکنید به یه بازی علاقه دارید.
      در مورد مجله هم حسین جان خب مقالات مجله که مقالات سایت نیست. متفاوته کلا. کل مقالات من در مجلات ۳۰-۴۰ تا میشه ولی مقالاتم در سایت ۵۷۵ تاس.
      https://t.me/Gametal

  • خسته نباشید آقا سعید
    سعی میکنم تجربش کنم .و همیشه لذت میبرم از خوندن نقد های شما

  • Mehdi Nita گفت:

    خیلی عالی خسته نباشین مثل همیشه یه نقد و بررسی کامل و مفید این نسخه رو تجربه نکردم ولی رفت تو لیست خریدم…. نسخه قبلی تنها ایرادش تنوع کم محیطی و کمبود باس فایت بود وگرنه عالی بود و در حقش خیلی ظلم شد.. امیدوارم این نسخه این دو تا ایراد رو گرفته باشه…

    • درود بر شما مهدی جان. سلامت باشید انشالله. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. باعث افتخاره که راضی بودین از نقد.
      مهدی جان تنوع محیطی که کلا در این نسخه برطرف شده. در نقد نسخه قبلی تنوع محیطی جزو ضعف ها بود و ازش نمره کم کردم در نقد ولی این بار ۳-۴ بار کلا بیس محیط عوض میشه و تغییر میکنه. از نظر تنوع عالی شده.
      از نظر باس درسته که بازی از نسخه اول بهتره و باس ها بیشتر شدن ولی هنوز جا داره تا عناوینی مثل سولز و شاهکارهای باس فایتی که داره. کلا مهدی جان هر دو بازی این مجموعه بدجوری حقشون خورده شد.
      https://t.me/Gametal

  • legendboy گفت:

    خسته نباشید
    موردی که در نسخه اول هم بسیار عمق داشت گیمپلی و مبارزات بازی بود که خوشبختانه تو این نسخه هم تکرار و بهبود پیدا کرده
    ولی متاسفانه به شخصه هیچ ارتباطی نمیتونم با داستان و شخصیت هاش برقرار کنم و فقط گیمپلی بازی تونست من رو پاش نگه داره

    • درود بر شما. سلامت باشید. خیلی ممنون از نظرتون.
      بله کاملا درسته گیم پلی به معنای واقعی عمیق و شگفت انگیزه.
      اکثرا هم مثل شما مطمئن باشید هیچ ارتباطی با داستان و شخصیت ها بر قرار نکردن. این بازی ها و حتی خود سولز رو کسی برای داستان بازی نمی کنه بلکه به خاطر گیم پلی عمیق و شدیدا اعتیاداوره.
      https://t.me/Gametal

  • با عرض تشکر بابت نقد کامل و زیبایی که داشتید :heart:
    متاسفانه دنیای گیمینگ داره کم کم به پوچی میره و اکثر گیمرا کمتر سراغ عناوینی فرعی میرن و یا بخاطر متای پایین خودشون رو از انجام دادن بازی محروم میکنند
    این وسط اشخاصی مثل شما سعید آقابابایی و مننقد های گیمفا و….دارید اونها رو با این عناوین جذاب آشنا میکنید تا متوجه بشن متا چیز بی ارزشی هست و مهم این هست که بازی خوب چه با متای پایین و چه با متای بالا،بازی خوبیه.
    موفق باشید

    • درود بر پیمان عزیز و گل. یک دنیا سپاس از این محبتی که دارید به بنده. لطف کردید که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید.
      چقدر عالی کلمه “پوچی” رو در مورد وضعیت سیستم نمرات و متا و .. به کار بردید. واقعا همینطوره و خیلی خیلی بد شده این وضعیت. دیگه کسی لذتی نمی بره از بازی ها.
      باعث افتخار من هست که این موضوع رو درک می کنید که سعی میکنیم واقعا بدون توجه به متا نظر خودمونرو بگیم و تجربه خودمون از بازی رو بیان کنیم و بیهوده به خیال این که هر چی بد بگیم خفن تریم، نباشیم. ما مسئولیم حقیقت رو بگیم، لااقل حقیقت تجربه خودمون. باز هم ممنون پیمان جان. سلامت باشید.
      https://t.me/Gametal

  • TERIXA گفت:

    دارم بازی میکنم بهینه سازیش رو PC فاجعست بازخوردای استیمم میتونید ببینید حرف منو تایید میکنه.

  • دستتون درد نکه اقای اقابابایی عزیز
    همونطور که گفتم ضعف این بازی برای من فقط داستانشه
    حالا نقشه مسیر یابی هم که نداره بی رحم تر از قبل شده
    ولی بازیش میکنم

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی نقد خیلی خوب بود ولی کاش کمی کوتاهتر بود
    از همون اولم معلوم بود که این بازی متای که لیاقتشو داره رو نمیگیره ولی در مورد کد وین اصلا انتظار نداشتم متاش از The Surge 2 هم کمتر بشه.خوب شد که اینبازی را شما نقد کردید و بهتر میشه اگه بازی کد وین هم شما نقد کنید تا بشه بهتر قضاوت کرد
    در هر صورت خیلی ممنون.دل من یکی که واقعا واس نقداتون(غیر ویدیویی) تنگ شده بود

    • سلام و درود خدمت شما. مثل همیشه در این چند سال باعث افتخاره که نظرتون رو می بینم در مقاله م. خیلی خوشحالم که به خوندن نقدهای من علاقه دارید و این خیلی خیلی خیلی ارزشمنده برام که شما وقت ارزشمندتون رو میذارید برای خوندن مقالاتم. انشالله نقد کد وین رو هم مینویسم خودم.
      عرض کنم خدمتتون که راستش چون از این بازی بیخودی بد گفته بودن و حقش پایمال شده بود لازم دیدم که به صورت کامل و با ریزترین جزییات بازی رو بشکافم تا حرفام رو با دلیل زده باشم و مخاطب بدونه که چرا میگم حق بازی پایمال شده. به همین دلیل هم طولانی بود. البته یه دلیل دیگه که طولانی تر به نظر میاد هم عکس های بازیه که خیلی خیلی زیاده. راستش ۱۲۵ تا عکس از بازی براتون گرفته بودم که هی کم و کم و کمترش کردم و نهایتا ۲۵ تا عکس اختصاصی از بازی رو با ۵ تا عکس دیگه قرار دادم در مقاله که وجود ۳۰ تا تصویر باعث میشه خیلی مقاله طولانی تر به نظر بیاد. میخواستم که همه جوره بازی رو باز کنم برای افرادی که دو دل هستن در مورد کیفیت بازی. عذرمیخوام اگر طولانی بوده و خوندنش اذیتتون کرده. باز هم ممنون از لطف و محبت شما.
      https://t.me/Gametal

    • vergil2max گفت:

      خواهش میکنم.حالا که گفتید میبینم حق با شماست.به هر حال منکه از نقد لذت بردم

  • سلام
    مقاله رو هنوز تموم نکردم ولی دارم میخونم و فقز میخواستم بگم که اقا سعید قلمت هیچوقت قدیمی نمیشه
    وقتی بازی توسط شما که سولز لایک هست نقد بشه و شما شیفتش شده باشی یعنی منم لذت میبرم(سلیقه ها نزدیکه :laugh: :laugh:)
    برام عجیب تر از همه حجم عجیب بازی(البته من نسخه یکو بازی نکردم نمیدونم اینطوریه یا نه)
    در کل ممنون

  • به این میگن نقد و بررسی کامل واقعا خسته نباشید سعید اقابابایی. خیلی وقته بازی هاردکور مثل سری سولز بازی نکردم حتی هنوز موفق به تجربه Sekiro نشدم. ولی این یکی بازی خیلی برام جالبه نسخه یک رو هم بازی نکردم ولی این یکی خیلی دوست دارم بازی کنم. یک سوالی داشتم اقا سعید می خواستم بدونم راهنمای بازی رو روی سایت قرار میدید یا دیگه وقت برای این کار ندارید؟ به نظرم بازی طولانی ای هم به نظر میرسه که خیلی خسته میشید.

  • fbjg گفت:

    خسته نباشی جناب اقابابایی. نقد منصفانه ای بود . متاسفانه این روز ها منتقدین فقط میخان سریع یه نقدی بکنند و نمره بدن .
    بازی رو PC گرفتم ولی متاسفانه خیلی مشکل وجود داره . منتظر میشیم ببینم اپدیت هاش بهتر میکنند یا نه . البته میشه صبر کرد تا نسخه کامل با dlc ها بیاد و اونو بگیریم
    در ضمن نمرات code vein هم اومده که ظاهرا اونم از این کمتر شده . اونم اگه فرصت شد نقدی کنید. واقعا حیفه عناوین سولز لایک نمرات کمی بگیرن

  • تشکر از آقای آقابابایی عزیز، امیدوارم تو ترافیک بازی‌هایی که در چند روز اخیر منتشر شدن بتونیم از نقد‌ها و ویدیو‌های شما رو برای همه این بازی‌های ‌‌‌شایسته استفاده کنیم

  • pezhvak گفت:

    امکان نداره گیمی رو آقای بابایی عزیز نقد کنن و بنده بازی نکنم. واقعا سبکی که ایشون عاشق اون هستن همون سبکی هست که منم عاشقشم. surg 2 دقیقا از جمله معدود بازیهایی هست که باعث میشه دوس ندارم تو بازی پیشروی کنم. هی مدام مراحل اولی رو تکرار میکنم و فارم. یعنی اصلا دوست ندارم بازی تموم بشه. ممنون از نقد منصفانه شما

  • خسته نباشی سعیدجان اتفاقا بنده تازه شماره یکو شرو کردم که ببینم چطوریه فقط میتونم بگم غیر از مشکلات ریزی که داره واقعا بازی قشنگیه و ارزش بازی کردنو قطعا داره امیدوارم شماره دوم هم به قشنگی شماره اول و همونجوری که شما گفتین باشه…خسته نباشید

  • Disorder گفت:

    سلام آقای بابایی ممنون بابت این مقاله پر جزییات بسیار عالی بود و لذت بردم. :blush: :yes:

یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا
یک هاردکور شگفت‌انگیز  |  نقد و بررسی بازی The Surge 2 - گیمفا