بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare

علی نوربخش
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

شاید بتوان گفت که چندین سال است که از فرنچایز محبوب، هیچ محصول قابل قبولی چه در عرصه داستانی بازی و چه در مولتی پلیر ندیدیم. همچنین میتوان اذعان کرد که از Blackops 3 به بعد، طرفداران زیادی از Activision نا امید شدند. عناوینی همچون: Black ops 3, World War II, Blackops 4, infnite warfare به طور کل نتوانستند بخش کوچکی از طرفداران Call Of Duty را به خود جذب کنند. علت اصلی این افت، داستان های معمولی (بجز بلک آپس چهار که داستانی ندارد) و همچنین مولتی پلیر های نا امید کننده بوده است. اکثر طرفداران بر این باورند که “المان های رئالیستیک و امروزی در بازی ها رعایت نشده اند و سبک بازی آنها را جذب نمی کند”.  بلعکس اکثر گیمر ها بر این باورند که Call Of Duty با Ghost و سری Modern Warfare جان گرفته و محبوب شده است. هر چند که این فرنچایز سابقه ای طولانی در صنعت گیم داشته است اما این عناوین در دو بخش مولتی پلیر و به ویژه داستانی جذب مخاطب کرده اند. از این رو بسیاری از منتقدین به تلیر های بازی Call Of Duty Modern Warfare واکنش نشان دادند و ضمن تمجید از آن، این نسخه را ریسکی و نگران کننده نامیدند. علت این نگرانی، ترس از نابودی سری مدرن وارفیر پس از شکست های متداول قبلی بوده است. بازگشت برخی کاراکتر های محبوب، بسیاری را به خط داستانی خود جذب کرده است. همچنین گفتن این که این بازی از تکنولوژی رهگیری پرتو استفاده می کند خالی از لطف نیست. پلیر ها به لطف نام این سری، این بازی را فاتح میدان بازی های شوتر اول شخص این دوره می نامند. اما باید دید که تا چه مقدار این پروژه تا به امروز موفق واقع شده است.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

در این مقاله به نقد و بررسی کوتاه نسخه بتا بازی Call Of Duty Modern Warfare پرداخته ایم. در ادامه این مقاله اطلاعات کافی نسبت به آنچه تجربه نکردید، بدست خواهید آورد.

*توجه: محلت تجربه بتا به پایان رسیده است. (تاریخ های زیر برای اطلاعات بیشتر درج شده اند)

تاریخ عرضه بتا به به صورت انحصاری بر پلتفرم Playstation: تاریخ ۱۲ سبتامبر تا ۱۳ سبتامبر (دسترسی زودتر بخاطر کد یا پیش خرید)

تاریخ عرضه بتا به صورت انحصاری بر پلتفرم (دوره دوم) Playstation: تاریخ ۱۴ سبتامبر تا ۱۶ سبتامبر (دسترس همگانی)

تاریخ عرضه بتا برای تمامی پلتفرم های Xbox و رایانه های شخصی به صورت دسترسی زودتر و همچنین دسترس دوباره همگانی برای Playstation:  تاریخ ۱۹ سبتامبر تا ۲۰ سبتامبر. (Cross-Play, Multiplatform)

تاریخ عرضه بتا برای تمامی پلتفرم ها به شکل دسترسی همگانی: ۲۱ سبتامبر تا ۲۳ سبتامبر. (Cross-play, Multiplatform)

تعریف ترم Cross-play: زمانی را گویند که در صدد همکاری شرکت ها سرور های خاصی مد نظر قرار گیرد که توسط کمپانی و توسعه دهندگان خود بازی کنترل شود. مانند Epicgames که شما سوای یک آیدی، می بایست یک مشخصه خاصی برای خود در اپیک گیمز در نظر بگیرید. یعنی شما دو آیدی دارید هم در بازی یک آیدی مخصوص دارید و هم در پلتفرم. اکتیویژن نیز با درایت توانسته این سیستم را بازسازی کند و پلیر هارا مجاب به ساخت اکانت اکتیویژن کنند تا با آیدی مخصوص و جدید به بازی بروند تا همه یک دست و یک رنگ شوند! کراسپلی یعنی قابلیت و ایجاد شرایط برای هم بازی شدن پلتفرم های گوناگون با یکدیگر.

از آنجایی که بتا، نمایانگر بخشی از مولتی پلیر این گیم است، لذا نقد به این مقوله پرداخته است. البته توقع می رود که داستان بازی نیز مملو از صحنه های جذاب و خاطره انگیز برای بازیبازان باشد.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

منو و صفحه اصلی بازی به بخش های مختلفی تقسیم می شود که مهم ترین آن، بخش لابی و انتخاب مود های بازیست. این مود ها در قسمت Quickplay موجود بوده که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است.

مولتی پلیر بازی از مود های مختلفی تشکیل می شود. از مود هایی که قالب کوچک دارند تا آنهایی که به تقلید از بتلفیلد به میدان نبرد بزرگ شمارا می کشانند. اغلب مود ها چیرگی بر مناطق مشخص شده و شکست توازن بر علیه دشمن است. مود های جدیدی در بازی قرار داده شده اند که جذابیت این بازی را دوچندان می کنند.

مود های مولتی پلیر تایید شده نسخه اصلی این بازی عبارتند از:

Hardpoint
Team Deathmatch
Capture The Flag
Infection
Domination
Gunfight
Cyber attack
Search and destroy
Kill Confirmed
Headquarters
Ground war
War
Gun Game
Musical Chairs

مود Gunfight یک عرصه جدید در این محصول است. یک مچ ۲v2 که صبر و دانش شوتر شما را به چالش می کشد. در ۳ مپ مشخص شده میتوانید به شکست رقبا خود بپردازید و به یک عنصر شکست ناپذیر تبدیل شوید. در این مود شما با برداشتن سلاح از مکان های مختلف مپ، به درگیر شدن با دشمنان می پردازید. هر چه بیس دشمن نزدیک تر می شوید سلاح ارزشمند تری را پیدا خواهید کرد.

مود Cyberattack نیز یک نگرش دیگر به رویای واقعگرایانه مدرن وارفیر است. با کشتن دشمن ها، آنها می میرند و اسپاون نمی شوند (۶v6). تنها با revive کردن آنها میتوانید به آنها فرصت مبارزه دهید. هدف اصلی بازی نیز کاشتن بمب و عقب راندن دشمن از حیطه تیمتان می باشد. از زمان استفاده کرده و از فرصت دادن به دشمنان برای revive کردن یارانشان به شدت جلوگیری کنید.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

مود Ground War یک محیط بی نظم و خشن را پدید می آورد. جایی که هیچ جایش امن نیست.

مود Ground War، تصویر بتلفیلد در آینه است. این مود به آشوب واقعی در جنگ پی خواهید برد. وجود تانک ها و تجهیزات مختلف اعم از killstreak ها و سایر امکانات یک جنگ جهانی واقعی را در نقشه پهناور بازی به تصویر می کشد. شما در این جا میتوانید ماشین و تانک برانید، به راحتی اسنایپ کنید و یا به دل ساختمان ها بروید و دشمنان کمپر را بکشید!

و حالا شروع یک بازی (فرقی نمی کند کدام مود). وقتی لابی شما پر می شود و بازی شما آغاز می شود با انتخاب کلاس مورد نظر (بعد از لول ۴ میتوانید خودتان کاستومایز کنید) وارد مچ می شوید. با همسو شدن با هم تیمیان و حرکت به سمت هدف بازی برای برد تلاش می کنید و در آخر بر مبنای عملکرد امتیاز کسب می کنید. امتیاز لول شما را می افزاید. همچنین در هر مچ با بجا گذاشتن یک عملکرد خوب که از کشتن تعداد پلیر خاص بدست می آید میتوانید Killstreak را فعال کنید. استفاده از, UAV، Ballistic Missiles و Attacking chopper به شما موقعیت برتری در بازی را می دهد. همچنین شما میتوانید با انتخاب مناسب از امکانات فوق در بازی پیروز شوید. سبل بازی نیز میتوانید به چینش آنها بپردازید و کاستومایز کردن این امکانات کیل استریک را بیاموزید.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

در بخش سازماندهی Killstreak ها میتوانید با در نظر گرفتن توانایی های خود، کیل استریک های مناسبی را انتخاب کنید و در شکوفا کردن استعداد هایتان پیشرو شوید.

سوای کنترل کیل استریک، عملکرد انفرادی شما بر اساس دانش تیراندازی نیز قابل آزمایش است. اسلحه مورد نظر باید بر اساس کیفیت ها و بازدهی های خاص خود مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال اغلبا MP7 برای فاصله های دور مناسب نیست. پس در انتخاب و کاستومایز کردن کلاس ها کوشا باشید. هر اسلحه ایی بسته به Recoil, kick, aim downsite و سایر المان ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنج اسلحه و بازدهی آن بسیار مورد اهمیت است. استفاده از شات گان و اسنایپ مهارت های مختلفی را طلب می کنند. هر چند با وجود مپ ها با شرایط استثنائی میتوان به تمرین پرداخت و حسابی در یک عرصه حرفه ایی شد.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

در سازماندهی کلاس ها، میتوانید جزئیات سلاح خود را نیز تغییر دهید تا بخش های مورد نظر را تقویت کند و به ناچار از برخی ویژگی ها بگذرید.

هر سلاحی شامل چند بخش برای تقویت نقاط مختلف اسلحه است. با تغییر یک بخش، ممکن از ویژگی هایی تضعیف و قابلیت هایی تقویت شوند که این یعنی به بهای چیزی، مواردی را قربانی کنید.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

پرک ها (Perks) نقش کلیدی را برای کاراکتر شما بازی می کنند. هر پرک فعال برای شما ویژگی های خاصی را باز می کند و قدرتی را به شما هدیه می دهد. انتخاب صحیح پرک ها باعث رشد سطح بازی شما می شود.

به شخصه پرکی را استفاده می کنم تا در مواقع استفاده دشمن از UAV، در مینی مپ اسپات (مشخص) نشده و از مرگ خود جلوگیری کنم، پرک هایی مانند جلوگیری از آسیب ترکش ها و غیره که باعث کم رنگ شدن مواد منفجره می شوند نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. استفاده از پک های مناسب، سلاح ایده آل و سایر امکاناتی مانند فلش بنگ، سمتکس و …. کاراکتر شما را هم ردیف با دانش شوتر شما کرده و سطح ایده آل شما از حالت تئوری به واقعیت می پیوندد.

در بتا اخرین لول ۳۰ بوده است ولی در نسخه اصلی پرستیج های مخصوص وجود خواهند داشت. مود Realism نیز که دشواری های زیادی را به بازیکنان تحمیل می کند نیز در روز آخر بتا وارد بازی شد. (HUD در این مود حذف شده است). همچنین مود های شب مخصوص Nightvision نیز تجربه منحصر به فردی را فراهم کرد. از آنجایی که تجهیزات مدرن بر تاریکی غلبه می کند و دشمنان در سایه شب پنهان می شوند. هر اسلحه سطح و لولی دارد که بسته به ارتقا آن، attachment های مورد نظر باز می شوند. برای ارتقا لول هر اسلحه، باید با آن کیل بگیرید. کسانی که نسخه بتا را تجربه کردند، یک اسکین شاتگان را در نسخه اصلی دریافت می کنند.

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

بازی Call Of Duty Modern Warfare می تواند سوای یک تجربه شیرین و خاطره انگیز با مکانیک های جذاب در گیم پلیش، سخت و طاقت فرسا در صورت درگیری با سایر پلیر ها باشد. رفتار های غیر عادلانه همچون کمپ کردن در نقاط بسته و ایجاد بستر سم پراکنی به شیوه های مختلف می تواند شما را نا امید و خشمگین کند که این عنصر همیشه ار ابتدا در ذات این فرنچایز بوده است.

سخن پایانی من با کسانی که از اشتباهات مکرر و محض برای این گیم خسته شده اند و امیدی در این IP نیز نمی بینند این است که بازی Call Of Duty Modern Warfare میتواند یک انقلاب در صنعت گیم و در سبک First Person Shooter باشد. بازگشت المان های Realistic و جذاب شدن مولتی پلیر (چه رقابتی و چه دوستانه و فان) در فضایی بدون مرز برای گیمر ها از هر پلتفرمی میتواند ایده آل باشد. همین ویژگی کراس پلی و مولتی پلتفرم میتواند پتانسیل های گوناگونی از همکاری پلیر ها از پلتفرم های مختلف با یکدیگر را نمایان گر شود. در کنار آن استفاده از تکنولوژی های روز برتر، گرافیک باور نکردنی و رزولوشن ۴k برای بازی غیر قابل انکار است. در کنار آن خط داستانی جذاب می تواند فروش این بازی را چند برابر کند و آن را به صدر جدول های فروش برساند. من بر این باورم که کالاف دیوتی جان دیگری خواهد گرفت و با قدرت ۳ آبان باز خواهد گشت. روزی که همه ما در کنار هم به رقابت خواهیم پرداخت و دنیایی دیگر از مدرن وارفیر را به چشم می بینیم.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا
بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت به اوج | بررسی نسخه بتای بازی Call Of Duty Modern Warfare - گیمفا