صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا

صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی

نیما شعبانی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا

تنها سه روز از عرضه‌ی‌ بازی Legend of Zelda: Link’s Awakening می‌گذرد و بر اساس گزارشات جدید، فروش این اثر از Super Mario Maker 2 که تا قبل از این، سریع‌ترین میزان فروش را به نام خود ثبت کرده بود، گذر کرده و در حال حاضر تبدیل به موفق‌ترین بازی کنسول نینتندو سوییچ شده است.

بازی Legend of Zelda: Link’s Awakening توانسته است تا با ارتقاء گرافیک خود و در عین حال حفظ روحیه‌ی عنوان اصلی، دل هوادران و منتقدین را به دست آورده و با واکنش بسیار مثبت خریداران رو به رو شود. البته تغییرات این اثر تنها به گرافیک و بهینه‌سازی‌های فنی محدود نشده و استودیوی توسعه دهنده برای ایجاد تجربه‌ای بهتر، تغییرات نسبتا گسترده‌ای در گیم‌پلی اما وفادار به بازی اصلی ایجاد کرده است. همچنین زاویه و نحوه‌ حرکت دوربین در نسخه‌ی بازسازی شده تغییر کرده تا دیگر بازی‌بازان احساس محدود بودن در بازی را نداشته باشند.

با توجه به تغییرات Legend of Zelda: Link’s Awakening نسبت به نسخه‌ی اصلی، قطعا بسیاری از افرادی که در گذشته این اثر را تجربه کرده بودند، نسبت به تجربه‌ی نسخه‌ی به‌روز شده‌ی آن نیز اقدام می‌کنند. همچنین این تغییرات باعث شده‌اند تا نسل جدید بازی‌بازان که به هر دلیلی نتوانسته بودند نسخه‌ی اصلی Legend of Zelda: Link’s Awakening را تجربه کنند، نسبت به تهیه‌ی نسخه‌ی بازسازی اقدام کرد و به تجربه‌ی این عنوان خاطره‌انگیز بپردازند.

تهیه‌ کننده‌ی این اثر، آقای ایجی آنوما (Eiji Aonuma)، طی مصاحبه‌ی جدیدی در رابطه با تغییراتی که در نسخه‌ی بازسازی شده اعمال شده‌اند و البته مواردی که همچنان در نسخه‌ی بازسازی شده دست نخورده باقی مانده‌اند، توضیحاتی را ارائه داد.

ما در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening تصمیم گرفتیم تا جهان بازی را یک‌پارچه کنیم تا دیگر مشکلاتی در سردرگمی و همچنین گم شدن بازی‌بازان در جهان بازی به وجود نیاید.

وی همچنین افزود:

شخصیت Link و البته نحوه کنترل و حرکت آن را به هیچ وجه تغییر ندادیم. اگر به‌جای قابلیت حرکت در هشت جهت که در نسخه‌ی اصلی مشاهده کرده بودیم، این قدرت را به Link می‌دادیم تا در تمام جهات و به راحتی در محیط حرکت کند، باید پایه و اساس گیم‌پلی را از نو می‌نوشتیم. در واقع بازی Legend of Zelda: Link’s Awakening از ابتدا نیز بر پایه‌ی سیستم حرکتی حال حاضر بازی توسعه داده شده بود. ما حرکت آزادانه را در ابتدا در نظر داشتیم اما تصمیم گرفتیم تا بازی را به گونه‌ای توسعه دهیم که به اساس و اصل خود پایبند باشد.

در کل باید قبول کنیم که یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت بازی Legend of Zelda: Link’s Awakening در بحث فروش و استقبال، وابسته به همان سیستم نوستالژی و قدیمی خود هست و اگر تغییری در این سیستم ایجاد می‌شد و تنها شاهد پایبندی بازی به داستان می‌بودیم، شاید با نتیحه‌ای متفاوت و حتی ضعیف رو به رو می‌شدیم. نظر شما چیست؟ آیا این اثر با کنار گذاشتن مکانیک‌های اصلی خود می‌توانست به مانند Resident Evil 2 Remake موفق شود یا اینکه شاهد اثری ضعیف می‌شدیم.

Legend of Zelda: Link’s Awakening در حال حاضر به صورت انحصاری در دسترس کنسول نینتندو سوییچ قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا
صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صحبت‌های تهیه کننده‌ی Legend of Zelda: Link’s Awakening در رابطه با سیستم حرکتی این بازی - گیمفا