یوبیسافت: ظرفیت بالای سرورهای استیدیا، آغازگر فصلی تازه در صنعت بازیهای ویدئویی خواهد بود
شرکت یوبیسافت (UbiSoft) یکی از ناشرین بزرگی است که بیش از دیگران به خلاقیت، ابداعات تازه و سرمایهگزاری برروی تکنولوژیهای جدید اهمیت میدهد. این شرکت مدتی پیش و در جدیدترین اقدام خود، همکاری با شرکت گوگل در پروژهی استیدیا (Google Stadia) را آغاز کرد. اگر به خاطر داشته باشید، شرکت گوگل در جریان Project Stream، از بازی Assassin’s Creed Odyssey برای آزمایش امکان استریم بازیها برروی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) استفاده کرد.
حال که سرویس استیدیا قرار است تا یک ماه دیگر فعالیت خود را به صورت رسمی آغار کند، شرکت یوبیسافت با انتشار ۶ بازی مهم خود (Assassin’s Creed Odyssey، Tom Clancy’s The Division 2، Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint، Just Dance 2019، The Crew 2، Trials Rising) برروی این سرویس، به یکی از بزرگترین حامیان این پلتفرم جدید تبدیل شده است.
آقای الن کور (Alain Corre)، از مدیران ارشد شرکت یوبیسافت، در جدیدترین مصاحبهی خود با مجلهی انگلیسی MCV به دو دلیل اصلی توجه ویژهی این شرکت به پلتفرم اسیتدیا پرداخته است. به گفتهی ایشان، علاوه بر ظرفیت بالای تکنولوژی استریم بازیها برای افزایش آمار کاربران، امکان ارائهی یک سختافزار قدرتمند به توسعه دهندگان برای شروع یک نسل تازه، این شرکت فرانسوی را بیش از هر زمان هیجانزده کرده است.
ما در گذشته نیز در همان ابتدا به سراغ تکنولوژیهای جدید رفته بودیم؛ Wiimote در کنسول Wii یا Kinect از مثالهای بارز این موضوع هستند. ما باور داریم که استریم و تکنولوژی اجرای بازیهای در فضای ابری، چیزی تازه را به صنعت ما اضافه میکند. ما از این ایده که مشتریان راههای بیشتری برای دسترسی به بازیها دارند، استقبال میکنیم. چه خرید بازیها به صورت فیزیکی و سنتی، دانلود نسخهی دیجیتالی و یا استریم بازیها، همهی این موارد راههای مختلفی را پیش روی آنها قرار میدهد و به لطف این تکنولوژی، ما میتوانیم گروه جدیدی از مخاطبین را به سمت خود جذب کنیم.
برخی از افراد علاقهای به خرید یک سختافزار و یا محصولات به صورت فیزیکی ندارند و در برخی کشورها نیز، مردم باور دارند که استریم بازیها بسیار آسانتر و منطقیتر است، که تعداد این دسته از افراد در سراسر دنیا بسیار زیاد است.
پس تکنولوژی استریم بازیها دو چیز را در اختیار ما قرار میدهد. اول این که امکان ساخت بازیهای متفاوت فراهم میشود. با استفاده از ظرفیت سرورها در فضای ابری، ما قادر خواهیم بود نسل جدیدی از بازیها را تا چند سال آینده به بازار عرضه کنیم. سرورها به سازندگان اجازه میدهند مواردی مانند هوش مصنوعیهای پیچیدهتر و یا تعداد بیشتری شخصیت و NPC را به بازیها اضافه کنند که این موضوع از نظر من میتواند یک تحول واقعی ایجاد کند.
و البته استریم میتواند نظر مردم برخی از مناطق را به خود جلب کند که در گذشته هیچ علاقهای به خرید بازیها نداشتند. من فکر میکنم که ترکیب این دو مورد میتواند بازار ما را به شدت گسترش دهد و ما به شدت از این ایده استقبال میکنیم.
پس، بله، ما با قدرت از استیدیا حمایت میکنیم، چراکه شرکت گوگل در حقیقت اولین شرکت بزرگی است که با داشتن سرمایه و توان بالا به سراغ تکنولوژی استریم بازیها در فضای ابری رفته است. ما میخواهیم از چنین حرکت نوآورانهای حمایت کنیم. پس ما ۶ یا ۷ بازی را از همان ابتدا برروی استیدیا عرضه میکنیم. ما باور داریم که تکنولوژی استریم بازیها به شدت رشد خواهد کرد و اینکه شروع واقعی این تکنولوژی، امسال خواهد بود.
در گذشته نیز مواردی وجود داشتند ولی هیچیک به این اندازه اهمیت نداشتند. طبیعتا مدتی طول خواهد کشید تا سرورها در تمامی مناطق و به درستی راهاندازی شوند ولی این آغاز یک پدیدهی بسیار بزرگ در آینده است.
صحبتهای آقای کور در حمایت از گوگل استیدیا با صحبتهای فیل هریسون (Phil Harrison) از شرکت گوگل و مدیر ارشد اجرایی استودیوی لارین (Larian)، کاملا همجهت است. مزیت اصلی اجرای بازیها برروی فضای ابری در مقایسه با سختافزارهای سنتی این است که استفاده از توان چندین سرور به صورت همزمان، ظرفیت محاسباتی بسیار بالایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد تا بتوانند عناوین واقعگرایانهتری را تولید کنند. به هر حال، باید مدتی منتظر ماند و دید این پلتفرم جدید چه دستآوردهای جدیدی برای صنعت بازیهای ویدئویی به همراه خواهد داشت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
استادیا اغازی برای خدا حافظی ایرانیان از گیم خواهد بود
دقیقا گل گفتی
The Beginning OF The End
جدیدا این جمله رو همش تو فیلم و سریالا تکرار میکنن بدون اینکه واقعا ربطی به موضوع داشته باشه :laugh:
ولی الآن واقعا مصداق حرفته :yes:
۱۲۰ دلار از الان جوره،جونم تو فقط بیا(اره جونه عمت اونام بهت دادن)
بچه ها راستی اینترنت نامحدو ۴٫۵G اومده اسمش زیتله فعلا فقط تو تهرانو کرج اومده تو گوگل زیتل یا zitel سرچ کنید بزارید رشد کنن
اینترنت های دیگه رو از جمله مخابرات بزارید کنار کم بهشون سواری بدید الان دیگه کل دنیا نامحدود شده با سرعت فوق بالا ولی اینا دارن سوار ملت میشن نخرید
جیب خالی
دلالی که خدا و پیغمبر نمی شناسه… و یه شبه از قایم کردن جی تی ای وی پشت کارتون باب اسفنجی می رسه به یه مغازه بزرگ و یه گیمنت کنارش….
اینترنتی که نداریم…
قطعه هایی که نداریم
فریم ریتی که شاید هیچ وقت از شصت بالا نیاد
اینا هم آغاز گر فصل جدیدی از گیمر های هموطن منه….
اگر بر خلاف سرورای سونی و ps now سرورای خوبی داشته باشه و کاربر ها با افت سرعت رو به رو نشوند صد در صد سرویس موفقی میشه و احتمالا به فروش همه پلتفرم ها ضربه شدیدی میزنه بهتره که سونی و مایکروسافت این رقیبشون رو جدی بگیرند(البته پلتفرم استادیا بیشتر رقیب pc هست تا کنسول ها)
چی چیه این استیدیا خدا کنه یه شکستی بخوره گیم یادش بره با پول خور باید اسمش میبود…
هیچی جای کنسول سی دی اینا نمیتونه بگیره…برا من که اصلا
آخه کی میتونه از این سرویس استفاده کنه؟فاتحه بسته اینترنتی رو میخونه
اونایی که اینترنت نامحدود دارن سرعت خوبی هم دارن(۳۰تا۵۰ مگابیت)
از نظر قیمت حتی در ایران هم میشه با پولی که برای کنسول میدی یکی دو سال از این سرویس استفاده کنی تو یه سری کشور ها که دیگه بماند
و سرعت خوبی دارن
چن گرفتی اینو بگی ؟
لازم نیست حتما چیزی بگیره
به نفع خودش هم هست
یه جورایی درست میگه
از هر دری که استادیا وارد صنعت گیم شود ، از همان در بنده و چندی از دوستانم خارج می شویم :laugh: 🙁 :-((
چند میگیری تبلیغ کنی؟ :rotfl:
“”سرورها به سازندگان اجازه میدهند مواردی مانند هوش مصنوعیهای پیچیدهتر و یا تعداد بیشتری شخصیت و NPC را به بازیها اضافه کنند که این موضوع از نظر من میتواند یک تحول واقعی ایجاد کند.””
اگه هدف اینه که بسیار عالیه
البته حالا حالا ها روش سنتی کنار نمیره چون همونطور که اینجا اشاره شده قراره مخاطب جدید با این روش کسب
کنن . و قطعا کسایی هستن تو دنیا که روش سنتی خرید نسخه ی فیزیکی و … رو ترجیح بدن پس به زودی این موارد کنار نمیره