بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید

سعید حلاجیان
۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

سلم و درودی دوباره خدمت تمام شما کاربران و همراهان همیشگی گیمفا. می‌دانم که این روزها سخت مشغول تجربه‌ی بازی‌هایی جدید و یا حتی قدیمی هستید و سعی می‌کنید تا از آخرین روزهای فصل تابستان نیز به نحو احسنت استفاده کنید. در دومین قسمت از آیتم «بازی هفته» با ما همراه باشید.

اگر برای نخسنین بار است که در این ایتم با ما همراه هستید، باید اشاره کنم که در این بخش قصد داریم تا از بازی‌هایی که هر هفته تجربه می‌کنیم، بیشتر صحبت کنیم و البته آماده‌ایم تا شما نیز تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید. اینکه چه بازی را تجربه می‌کنید و اینکه نظرتان در مورد بازی یاد شده چیست.  پس با ما همراه باشید.

همان طور که می‌دانید  هرچه به روزهای پایانی تابستان و پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، بازی‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند و ما هم در انتخاب اینکه کدام بازی را تجربه کنیم، بیشتر و بیشتر گیج می‌شویم و بر سر چند راهی عجیبی گیر می‌کنیم. چند هفته‌ای هست که بازی‌هایی به مانند Man of Medan و Control منتشر شدند و به تازگی هم شاهد بودیم که بازی‌های PES 2020 و Borderlands 3 نیز در دسترس بازی‌بازان قرار گرفتند. یکی دیگر از بازی‌هایی که شاید هر ساله منتشر انتشار نسخه‌ی جدید آن هستیم بازی FIFA 20 است و کاربرانی که مشترک سرویس EA Access باشند قادر خواهند بود تا از همین حالا به مدت ۱۰ ساعت بازی را تجربه کنند. به شخصه تغییراتی که در گیم‌پلی این بازی و به خصوص بخش Career اعمال شده است حداقل من را مجاب کرده که حتما این نسخه را تجربه کنم.

هدف از بخش «بازی هفته» این هست که با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشیم. مسلما اگر در طول هفته مشغول گرفتاری‌ها و کارهای روزمره‌ی خود باشید، سعی می‌کنید تا زمانی از روزهای پایانی هفته را به بازی کردن اختصاص بدید. پس در این بخش ابتدا ما از تجربه‌ی خودمان صحبت می‌کنیم؛ اینکه ما در حال تجربه‌ی چه بازی هستیم و در ادامه شما نیز در قسمت نظرات تجربیات خودتون را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که این آخر هفته چه بازی را تجربه می‌کنید و به طور مختصر هم می‌توانید در مورد آن توضیح دهید و یا حتی با یکدیگر بحث کنید.

 آریا مقدم، نویسنده و منتقد 

شهریور برای من ماه خیلی خوبی بود. از وقتی Borderlands 3 و Control معرفی شدن منتظر بودم ریلیز شن تا تجربه‌شون کنم. به جز Borderlands که برای نقدش باید بازیش می‌کردم، این مدت شدیداً مشغول Controlام. باید بگم این بازی نه تنها ناامیدم نکرد، که فراتر از حد انتظاراتم هم ظاهر شد در قسمت داستانی. درسته نسخه‌ی کنسولش واقعاً بعضی وقتا اعصاب‌خرد‌کن میشد به خاطر همه‌ی باگ‌هایی که داشت، اما پرت کردن میز و صندلی و ژنراتور و اکشن نفسگیر بازی با جسی فیدن اصلاً قدیمی نمیشه برام. بازی کنید این گیم رو، معرکه‌ است!

علی سلکی، خبرنگار 

این هفته پس از انتشار بازی The Walking Dead Definitive Series فرصتی برای من فراهم شد تا بار دیگری وارد این دنیای تیره و پرازخاطره بشوم و داستان زندگی Clementine را دوباره تجربه کنم. بدون شک فصل اول بازی The Walking Dead عنوانی بود که پس از عرضه، به عموم ثابت کرد که بازی‌های ویدیویی نیز می‌توانند دارای داستان‌های زیبا و هنرمندانه‌ای باشند. عنوانی که پس از عرضه‌ی خود دنیای بازی‌های ویدیویی را برای همیشه تغییر داد. حالا بیش از ۶ سال از عرضه‌ی اولین قسمت اولین فصل این مجموعه‌ی بی‌نظیر گذشت است و پس از عرضه‌ی این مجموعه‌ی کامل و فوق‌العاده، من بیشتر از همیشه جای خالی استودیوی تل‌تیل را در صنعت بازی‌های ویدیویی حس می‌کنم. امیدوارم که همانند The Walking Dead، آینده‌ی مثبتی پیش روی دیگر عناوین این استودیو باشد. در آخر باید بگم که اگر تا به حال مجموعه بازی‌های The Walking Dead را تجربه نکردید و به بازی‌های ویدیویی با داستان‌های غنی علاقه دارید، تجربه‌ی The Walking Dead Definitive Series برای شما ضروری است.

مهدی رضایی، نویسنده و منتقد

از اونجایی که چند ماهی هست به شدت از بازی های آنلاین خسته شدم و برگشتم به بازی های داستانی، Shadow Of Tomb Raider و Man Of Medan اخرین عناوینی بودن که بازی کردم و به جز پایان بد SOTTR به شدت هر دو رو دوست داشتم. این دو بازی رو به همه طرفداران بازی های ماجراجویی و دلهره آور پیشنهاد میکنم. البته مشکلات گرافیکی Man Of Medan اون رو از تبدیل شدن به یه بازی عالی منع میکنه اما باز هم خوراک طرفداران بازی های داستانیه. در کنار این ها Post Mortem یا همون جنایتکار هتل اورفه رو مجددا شروع کردم که معجون Action با Adventure کامل بشه

ریبین قهرمانی، خبرنگار

مدتی است که به بازی‌های قدیمی پلتفرم رایانه‌های شخصی روی آورده‌ام و آخرین بازی‌ که در طول این مدت تجربه کرده‌ام، عنوان بسیار جذاب و عالی Sleeping Dogs Definitive Edition می‌باشد. فضاسازی عالی، گیم‌پلی به تمام معنا شاهکار از جمله‌ی معدود ویژگی‌های مثبتی است که این بازی دارد. اگر هر چند بخواهم در مورد طراحی شهرها و محیط بازی سخن بگویم، کم گفته‌ام؛ طراحی خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، اماکن عمومی و باشگاه‌ها، همگی مترادف و همسو با فرهنگ کشور چین می‌باشد و تمامی آداب و رسوم این کشور، در این بازی رعایت گردیده است. صداگذاری ملایم و تا حدودی متناسب با فضای بومی بازی، این عنوان را به یک شاهکار تبدیل می‌کند (در برخی از موقعیت‌ها صداگذاری بازی متناسب با فضای آن نیست و این یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود). . من این بازی را به تمامی کسانی که به عناوین اکشن-ماجراجویی علاقه دارند توصیه می‌کنم و اگر چندین بار هم این بازی را تجربه کرده‌اید، به شما اطمینان می‌دهم که هنوز هم بسیاری از شگفتی‌های این بازی را در نیافته‌اید، پس اگر می‌خواهید مقداری از خاطرات گذشته را برای خود زنده کنید، پیشنهاد می‌کنم که حتما نسخه‌ی Definitive Edition این عنوان را تجربه کنید (تأکید من برای تجربه‌ی این نسخه آن است که تغییرات زیادی را از نظر گرافیک، نسبت به ورژن پیشین خود شامل شده است).

در پایان بار دیگر از شما می‌خواهم تا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و در مورد بازی که در حال تجربه‌ی آن هستید، حتما برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALI_reaper گفت:

    سلام دوستان، من به شدت عاشق بازیای با سبک metroidvania هستم، اگر شما هم این سبک رو دوست دارید و عاشق باس فایت های زیبا و سختی دارک سولزی همراه با یه داستان تاریک و درگیر کننده هستید بهتون بازی blaphemous رو پیشنهاد میدم.

  • ممنون آقای حلاجیان بابت این متن :rose: .بخش خیلی جالب بنظرم حتما ادامش بدید :yes: من خودم در حال بازی کردن PES 20 و بردرلندز ۳ و یه بار دیگه گاد آف وار هستم.گاد آف وار که بحثش از بقیه جداست.بردرلندز ۳ عالی شده و بنظرم صد در صد در حد ۲ نسخه ی قبلی هست.فقط یکسری باگ روی PS4 وجود دارن که اونا هم بعدا با آپدیت رفع میشن.نمره ی من به این بازی ۹ از ۱۰ هست.PES 20 هم عالی شده و نسبت به چند نسخه ی قبلی پیشرفت داشته و بهتر شده. گیم پلی بازی از اون حالت آرکید قبلی در اومده و ممکنه برای بعضی ها جذاب نباشه ولی من باهاش مشکلی ندارم.گزارشگر هم که خب نسبت به فیفا خیلی ضعیفتره ولی در کل خیلی خوب بود و نمره ی من بهش ۹ از ۱۰ هست.ممنون :heart: :rose:

  • Kaladin گفت:

    بسیار عالی . ممنون از همه بچه ها
    من یه بازی جدید شناختم از خوندن تجربه های این هفته آقای مهدی رضایی عزیز : بازی Post Mortem
    اسمشو تا حالا نشنیده بودم ولی الآن که شناختمش ان شاالله تا هفته ی بعد بازیش میکنم با این که قدیمیه ولی به نظر جذابه
    اما در مورد تجربه های خودم
    من فقط یه بازی مستقل این هفته انجام دادم به اسم
    Another Sight Definitive Edition که بازی خوبی نیست
    این اولین بازی یه شرکت ایتالیایی هست و سبکش معمایی و ماجراجویانه هست . داستان درباره ی برادر زاده ی توماس ادیسونه که داره ابتدای بازی دنبال پدرش میگرده و یه هو به طور اتفاقی با یه زلزله به یه جای جادویی و عجیب تو زیرِ زمین میره. جایی که یه نیروی عظیم به اسم node جریان داره و همه ی گروه های مخفی و دانشمند های معروف رو کشونده سمت خودش . هدف همه اینه که با تصاحب این قدرت اونو در راستای هدفشون استفاده کنن از ادیسون و تسلا و ژول ورن بگیر تا بلاواتسکی که رهبر تئوسوفیست هاست (اونایی که عاشق انجمن های مخفی و عصر جدید و فراماسونری و ایلومیناتی باشن قطعا میشناسنش ) در کل شاید فک کنین داستانش خیلی خوبه ولی برعکس فقط از اشخاص معروف سو استفاده کرده 😕 داستان پتانسیل خیلی خیلی بالاتری داشت و بازی درست استفاده نمیکنه از این پتانسیل .
    گیم پلی مشکل اصلیه بازیه چون مکانیزماش تو ابتدا تقلیدیه از بازی های هم سبک خودش و سعی کرده از مکانیزم های بازیای دیگه استفاده کنه اما موفق نیست و کسالت باره ولی هر چی تو بازی جلوتر میریم ایده های نو و جذاب و معماهای جدید و بدون تقلید از بازی دیگه ای میبینیم
    ولی این ایده های نو شاید نیم ساعت از ۶ ساعت بازی باشه . البته این تقلیدا طبیعیه چون بازی اولشون بوده . نکته مثبتش صداگذاری های بازیه و حضور شخصیت های معروف و ایده ی کنترل ۲ کاراکتر (طولانی میشه اگه توضیح بدم)
    در کل برای اولین بازی یه شرکت، خوب بود و مطمئنم بازی بعدیشون خیلی بهتر میشه
    البته باید یه داستانی رو انتخاب کنن که به دهنشون بیاد
    این بازو رو من به هیچکس پیشنهد نمیکنم :laugh: فقط کسایی که این سبک رو دوست دارن تجربه اش کنن
    در کل اگه بازی نکردین چیزی از دست ندادین:rose:

    • ممنون از kaladin عزیز :heart:
      معلومه شما هم مثل من عاشق بازی های داستانی هستی. فقط در مورد post mortem باید بگم این بازی قطعا شاهکاره و افرادی مثل شما حتما باید اون رو بازی کنن. شاید براتون جالب باشه که این عنوان پیش درامدی هس بر بازی Still life و در واقع Post mortem, still life 1 و still life 2 یک سه گانه ارزشمند در ژانر ادونچر هست. البته مکانیزم های گیم پلی post mortem بسیار قدیمی هست و هر کسی جز عاشقان این سبک نمیتونن باهاش کنار بیان

      • Kaladin گفت:

        ممنون از شما مهدی خان :rose:
        بعد از اینکه این بازی رو معرفی کردین من تو نت با ناشر این بازی یعنی Microïds آشنا شدم
        که به جز سری Syberia بقیه بازیاشو بازی نکردم 😥
        این ناشر کلی بازی ادونچر جذابو عرضه کرده 😯
        قطعا بهترین بازی های این ناشر رو بازی میکنم به لطف معرفی شما

        Post Mortem ,Still Life , Yesterday Origins
        Agatha Christie: The ABC Murders
        و..
        :inlove: :inlove: :inlove:

  • AmirtheGRB گفت:

    سلام. من دارم چلیس دانجن های بلادبورن رو هی میرم و کنارش هف لایف (های) ۲ رو میرم لعنتیا خیلی خوبن نمیدونم چطوری تو اون سال ها همچین گرافیکی بره آب درست کردن.

    • 11saeed گفت:

      بازی ابر شاهکار بازگشت به قلعه ولفنشتاین 😀 😀 😀 😀 :yes: :yes: :yes:
      بازی قدیمی و دوست داشتنی و نوستالوژیک و …. با گرافیکی خفن چهره های کارکترا بیشتر شبیه سیب زمینی و گیم پلی معتاد کننده دیگه بیشتر از این چی می خواین
      با وجود قدمت از بازی های امروزی کیفیت بیشتری داره D:

  • دستتون درد نکنه عناوینی که گفتید رو همه رو قراره بازی کنم سری بازی های the walking dead رو همین نسخه نهاییش رو جدید اومده قراره برای بار چندم بازی کنم control و borderlands رو هم که از همون اوایلش قصد بازی کردنشون رو داشتم ولی این هفته نمیتونم چون برای چندمین بار دارم شاهکار gta v رو بازی میکنم و تا جمعه ۱۰۰ درصدش میکنم بعدش میرم سراغ بازی ترسناک blair witch که یه بازیه کوتاهه و زود تموم میشه بعدش میرم سراغ man of medan و border و control و gear و … فقط بعد بلیر ویچ هنوز تصمیم نگرفتم کدوم رو بازی کنم
    pes هم که در میان اینا جا داره چون یه بازیه ورزشی معروفه همیشه با دوستان بازی میکنم

    • Kaladin گفت:

      آخ گفتی … یکی از دوراهی های زندگی من همین انتخاب بازیه :laugh:
      وقتی چندتا بازی خوب داری برا بازی کردن ولی نمیدونی کدومو اول بازی کنی :rotfl:
      بعضیا که چند تا بازی رو باهم بازی میکننن ولی اینجوری به من یکی که نمیچسبه :no:
      ولی من خودم همیشه اونی که فک میکنم از همه بیشتر بهم میچسبه رو میذارم آخر :cute:

  • Arash.s1129 گفت:

    سلام دوستان من هم در حال بازی کردن farcry 5 هستم و الان به منطقه جیکوب رسیدم به شما هم توصیه میکنم از تجربه این شاهکار غافل نشید 😀

  • AMF_9978 گفت:

    what remains of edith finch
    احتمالا همه بازی کردین ولی این عنوان رو از دست ندین
    نهایت تو ۳ ساعت تموم میشه ولی داستان فوق العاده ای داره
    هر چند گیم پلی میتونست جذاب تر باشه

  • GERALT گفت:

    درود بر همه گیمفایی ها من هنوز به شدت مشغول اسپایدر من هستم البته همزمان THE DIVISION 2 و WOLFENSTEIN YOUNGBLOOD رو هم بازی میکنم

  • ERFAN103079 گفت:

    من هم با CJ این آخر هفته با گنگ گرو استریت میریم تو لوس سانتوز گشت زنی GTA SA یکی از بهترین بازی تو سری خودش هستش 😎

  • Armageddon گفت:

    من تا حالا نزدیک ۵۰۰ تا بازی از انواع سبکا رو بازی کردم ولی به نظرم هیچ داستانی مثل Walking dead هیچ هک اند اسلشی مثل devil may cry هیچ نقش آفرینی مثل witcher هیچ استراتژیکی مثل anno هیچ ترسناکی مثل بازی Fear 2 هیچ ماشین سواری ای مثل nfs و fh هیچ مبارزه ای مثل tekken و mk و در نهایت هیچ دو بعدی metroidvania ای در حد Ori نیست یه شاهکار به تمام معنا که اگه کسی بازیش نکنه هیچ شناختی از لذت بردن نداره

  • مازیار گفت:

    الان دارم بعداز۵سال Assassins Creed3 بازی میکنم

  • هنوز هم مثل بار اولی که دارک سولز رو تا آخر بردم اشتیاق دارم که بازی رو ادامه بدم .هر چند وقت یکبار این سه گانه رو به پایان می‌رسونم و اصلا هم خسته نمیشم.باری dead cells هم که بسیار سخته به طوری که فعلا NG++هستم .

  • mhnoori گفت:

    سلام، من مدتیه که مشغول بازیFinal Fantasy XV هستم و اونقدر از این بازی لذت میبرم که واقعا میترسم تند تند بازیش کنم و تموم بشه و همراهش این لذت هم به پایان برسه. این اولین تجربه من از این سری بود و احتمالا نسخه بعدی که از این سری بازی میکنم شماره ۱۳ هستش. دوستانی که این سری رو میشناسن لطفا نسخه های خوبش رو معرفی کنند.

  • AladarNumber1 گفت:

    بازی تحسین شده Assassin’s Creed Odyssey.

  • vergil2max گفت:

    درود بر گیمفایی
    نظرات بعضی از گیمفایی را خوندم و بعضی خاطراتم زنده شد.واقعا بخش جالبی این بخش،حداقل اسپماش کمه.دی
    حقیقتش این هفته هم مثل هفته قبل لیستم(به اضافه چندتا انیمه.دی) اما بیصبرانه منتظر دوبازی Code Vein و The Surge 2 که این هفته منتشر میشن
    امیدوارم گیمفا زود نقدشون منتشر بکنه به ویژه Code Vein

  • Gray Fox گفت:

    این اخرهفته bloodborne،البته انقدر لول اپ کردم که تقریبا Great oneشدم.(رقم اپدیت بالای ۱میلیونه و دیگه چیزی به قدرت اضافه نمیشه)،دوستانیکه علاقمند به فارم کردن بیشترین مقدار Blood Echoهستن پیشنهاد میکنم از ترکیب runeهای(moon3+Heir2+Heir3)و همچنین اجرای Viscral.Atk روی غولهای سنگ اندازدر منطقه mergo’s Loft:Baseاستفاده کنند.(یادتون باشه mother brainرو قبلا بندازین تو چاه که frenzyنشید).بازی ورزشی همGTS که واقعااز پیست فوق العاده Nurburgringخسته نمیشم,عالیه این جهنم سبز.

  • s3me گفت:

    فعلا که فیفا ۲۰ با control میزنم
    فیفا ۲۰ که خیلی امسال پخته کامل شده و واقعا لذت بخشه بازیش
    control هم بازی خوبیه فقط با محیط هاش حال نمیکنم ولی در کل سرگرم کنندست ارزشه یه بار بازی کردن داره

  • Gimbli1985 گفت:

    من دارم ویچر سه رو‌یه بار دیگه البته با فارسی ساز بازی میکنم که لذت بازیو چندین برابر میکنه. اون دوستمون که سوال کرده بودن سری فاینال. فاینال ده رو‌ بازی کنین که دهمین شاهکار ساکاگوچی هست و بنظرم بعد اون‌فاینال مرد..

  • خواهش میکنم
    واقعا بازی های ادونچر قدیمی یه چیز دیگن به خصوص که مدت زمان گیم پلی بسیار زیادی دارن
    سری black mirror رو هم حتما امتحان کنید

  • Gimbli1985 گفت:

    دوستان عزیز پیشنهاد میکنم با یه شبیه ساز برن بازیهای پی اس ۲ که گرافیکشم خیلی پایین نیست. تازه بفهمین بازی به چی میگن. چن تا پیشنهاد میدم. Final fantasy x metal gear solid 2 و ۳
    عنوان ترسناک silent hill hunting ground fatal frame clock tower.
    یه خاطره از دوران پی اس ۲ دارم که جالبه یادمه هانتینگ گروند که اومده بود یه شب دستگاه کرایه کردیم با یکی از دوستان که الان خیلی ازم دوره. اگه دوستان این بغزیو انجام‌داده باشن میدونن که اوایل بازی شمایین و یک عمارت بزرگ و یک آدم گنده بی عقل که نقش اصلی بازیو‌ مثل عروسک دوست داره و هر موقع که دنبالتون میاد میگه عروسک من عروسک من و اگه بگیرتت محکم بغلت میکنه و از روی دوست داشتن محکم فشار میده و بعد مرگ. ما انقد که ترسیده بودیم نگاهی به هم انداختیم و از خیر بازی ترسناک تو خونه گذشتیم( همینطور از پولی که بابت کرایه داده بودیم)
    گرفتیم خوابیدیم و از فردا بازیو تو کلوپ تموم کردیم. عناوین زیادی هستن که میشه دوباره سازی بشن. تا بچه های امروز هم بتونن حالشو ببرن.

  • sparsa گفت:

    من برای بار چندوم دارم gta v را بازی می کنم و برای بار هزارم بازی بایوشاک را بازی می کنم
    هردو عالی هستند

  • sparsa گفت:

    پیشنهاد می کنم بازی کنید همه نسخه هارو

بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۲# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا