بهروزرسان جدید Unreal Engine موتور فیزیکی جدیدی را با Nvidia PhysX جایگزین میکند
بهینهساز جدید موتور گرافیک Unreal Enigne استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) ساعاتی پیش در اختیار بازیسازان قرار گرفت که تغییری اساسی را در سیستم و موتور فیزیکی این موتور گرافیکی ایجاد میکند؛ تغییری که مطمعنا به مزاق شرکت انویدیا (Nvidia) خوش نمیآید.
این بهروزرسان که با کد ۴٫۲۳ شناخته میشود، موتور فیزیکی جدیدی را جایگزین موتور اختصاصی شرکت انویدیا یعنی Nvidia PhysX در بازیهای توسعه یافته برپایهی موتور گرافیکی Unreal Engine 4 میکند. این موتور فیزیکی در نسخهی بتای موتور گرافیکی Unreal Engine 4 در دسترس قرار دارد و تا به اینجای کار نیز عملکرد بسیار عالی را در سیستم تخریب پذیری و فیزیک دموی خود به نمایش گذاشته است. به لطف این موتور فیزیک جدید، دیگر نیازی نیست تا حتما برای به کارتگرافیک خاصی برای بهترین عملکرد فیزیک و تخریبپذیری بازیها دسترسی داشته باشید.
موتور فیزیک جدید Unreal Engine این امکان را در اختیار توسعهدهندگان میدهد تا به خوبی بر محیط و رفتار جهان بازی خود کنترل داشته و تمام وقایع، برخوردها و نابودیها را به صورت کاملا پویا به تصویر بکشند. همچنین به لطف سیستم ذرات جدید موجود در آخرین بهروزرسان موتور Unreal Engine، حال توسعه دهندگان میتوانند تخریبپذیری بافتها و آبجکتها با اندازههای بسیار بزرگ را همراه با بهترین کیفیت دود، خاک و ذرات معلق به نمایش بگذارند.
امیدواریم تا دوباره تخریبپذیری پویا در مقیاس بسیار بزرگ را در بازیهای ویدئویی مشاهده کنیم. آخرین بار که ما تخریبپذیری پویا را در مقیاس بسیار بزرگ در بازیها دیدیم، در بازی Battlefield 4 بود و پس از این نسخه، دیگر شاهد تخریبپذیری در مقیاس بزرگ و به صورت کاملا پویا، حتی در دو نسخهی آخر مجموعهی Battlefield هم نبودیم. این موتور فیزیک جدید این قدرت را در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد تا بتوانند به راحتترین شکل ممکن و بدون نیار به دردسرهای برنامهنویسی و هماهنگی سیستم تخریبپذیری با کارتگرافیکهای مختلف، بهترین جلوههای تخریبپذیری و فیزیکی پویا را خلق کنند.
همچنین بهروزرسان جدید موتور گرافیکی Unreal Engine، بهینهسازیهای اساسی را در جلوهها و فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) این موتور بازیسازی برای ایجاد جلوهها به راحتترین شکل ممکن همراه با بافتها و مواد جدید برای استفاده در این فناوری ایجاد میکند.
در ادامه شما را به تماشای دموی جدید و نفسگیر معرفی سیستم تخریبپذیری موتور Unreal Engine دعوت میکنیم:
دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰ | دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰ | دانلود تریلر با کیفیت ۱۰۸۰
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چقد قشنگ و واقعی شده خیلی بهتر از قبل شده
خبر واقعا خوبی بود :yes:
Epic دوباره ثابت که Engine قدرتمندی داره و قدرت بالای Unreal Engine 4 رو دوباره نمایش داد و ثابت کرد به Nvidia که نرم افزاری رو دست شما بلند میشیم و حیله گری Nvidia در فروش کارت های گرافیک
Ray Tracing رو سوال برد :yes:
اگه واقعا شرکت Epic بهینه سازی خوبی انجام بده به راحتی میتونن این فناوری رهگیری پرتو رو پر بازیهای نسل ۸ و کنسول های PS4 و Xbox One پیاده کنند ولی باز منتظرم تا Epic با Unreal Engine 5 قدرت نمایی کنه برای نسل ۹ :yes:
الان یکسری فن Pc میان بی دلیل میگن سخت افزار یه چیز دیگست در صورتی که خود گولزنی پایانی نداره به صحبتم پایان میدم و با این طرز تفکر خوش باشن :yes:
کاملا با حرفای شما موافقم cell عزیز برای مثال میشه به بازیهای tekken 7 و days gone اشاره کرد که گرافیک واقعا چشم نوازی دارند :yes:
نیما شعبانی
اصلا توی عمرت بتل ۱ بازی کردی که میگی تخریب پذیری در مقیاس بزرگ نداره؟ باو شما اصلا گیمر هستید؟