شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا

مهرداد آهاز
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

خوش‌بختانه دو هفته‌ی شلوغ را پشت سر گذاشتیم و علاوه بر برگزاری مراسم مهم Tolyo Game Show 2019 و تریلرهای آن، شاهد عرضه‌ی بازی‌های مورد انتظار بسیاری بودیم. بازی موفق Borderlands 3 در این میان عرضه شد و فورا به سلطنت دیگر عناوین محبوب پایان داد که در ادامه به مرور آن و دیگر رتبه‌های جدول فروش هفتگی بریتانیا خواهیم پرداخت.

بازی Borderlands 3 که توسط شرکت گیرباکس (Gearbox) توسعه یافته است، سومین نسخه‌ی این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. این بازی به تازگی همراه با عناوین قدرتمندی از جمله Gears 5 و eFootball PES 2020 عرضه شد و با اقتدار توانسته است آن‌ها را کنار زند و صدرنشین این هفته‌ی جدول فروش بریتانیا شود. اهمیت این موضوع زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که به تازگی شاهد عرضه‌ی بازی‌های بزرگی مانند Control، Astral Chain، The Dark Picture Anthology: Man of Medan و Ancestors: The Humankind Odyssey بودیم که ۳ بازی از عنواین یاد شده، هفته‌ی گذشته بر بام بریتانیا تکیه زده بودند.

تاکنون بازی Borderlands 3 علاوه بر صدرنشینی در این هفته، رکورد بیشترین فروش نسخه‌ی فیزیکی سال را نیز به خود اختصاص داده است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و حقیقتا این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی بزرگ و پرطرفدار بودن آن است. این بازی توانسته است با سبک گرافیکی خاص خود و اکشنی ناب، همراه با خلاقیت‌های بسیاری در گیم‌پلی، خود را به عنوانی منحصر بفرد تبدیل کند و نگاه‌های بسیاری از طرفداران را در سراسر جهان به خود جلب نماید.

فروش بالای نسخه‌ی فیزیکی Borderlands 3 به این معنی بوده که این بازی توانسته است عناوینی مانند Days Gone را که در ماه آپریل سال جاری منتشر شد و توانست جدول‌های فروش را در نوردد نیز شکست دهد. البته فروش نسخه‌ی فیزیکی این بازی حتی نصف نسخه‌ی دوم این مجموعه یعنی Borderlands 2 نیست ولی در آن زمان، محاسبه‌ی فروش نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها چندان مرسوم نبود.

در رتبه‌ی دوم، نسخه‌ی جدید و موفق مجموعه‌ی Gears of War قرار می‌گیرد که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده و به جمع عناوین انحصاری این شرکت پیوسته است. این بازی تاکنون توانسته است بازخوردهای مثبتی را از جانب منتقدین و بازی‌بازان دریافت کند و بسیاری از طرفداران و تولیدکنندگان محتوا در حال بازی کردن و گفتگو درباره‌ی آن هستند.

اما در رتبه سوم این هفته، بازی پر طرفدارا eFootball PES 2020 قرار دارد که طبق سنت، این مجموعه همیشه پر فروش و انتظارات از آن حداقل از این نظر بالا بوده است. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، جنون شکارچیان والت حتی به فوتبالیست‌ها هم اجازه‌ی عرض اندام را نمی‌دهد و بایستی منتظر عملکرد آن در هفته‌های دیگر باشیم.

لازم به ذکر است که بازی GreedFall نیز نگاه‌های بسیاری از بازی‌بازان را به خود جلب کرده است و در رتبه‌ی پنجم این لیست قرار می‌گیرد، علاوه بر آن، NBA 2K20، Mario Kart 8: Delux و Spyro: Reignited Trilogy نیز بازی‎های پر طرفداری هستند که تاکنون توانسته‌اند خود را حداقل در ۱۰ رتبه‌ی برتر این لیست جای دهند. هم‌چنان به رسم سنت همیشگی، بازی Grand Theft Auto V نیز در لیست قرار دارد که دیگر صحبت در رابطه با آن تکراری شده است و حتی به نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Red Dead Redmeption نیز مجال نمی‌دهد. فعلا با وجود این‌ که Borderlands 3 بر رتبه‌ی اول این لیست تکیه زده است، اما هم‌چنان سلطان تمام جداول فروش عنوانی نیست جز، Grand Theft Auto V.

متاسفانه بازی موفق Control که توسط استودیوی خوش‌نام رمدی (Remedy) توسعه یافته، هم‌چنان در بحث فروش دچار مشکل است و این هفته کاملا از لیست ۱۰ بازی پر فروش بریتانیا خارج شده و جایگاه بیست و هفتم را به خود اختصاص داده است. همچنین بازی Astral Chain نسبت به هفته‌ی گذشته دچار سقوط ۱۸ پله‌ای شده است و کاهش فروش و پایین رفتن آن از رتبه‌ی اول تا این حد، بسیار غافل‌گیر کننده است. Wreckfest نیز که هفته‌ی گذشته در رتبه‌ی دوم این لیست قرار داشت، به جایگاه سیزدهم سقوط کرده است.

بازی‌های انحصاری:

خب سرانجام نوبتی هم که باشد، نوبت شرکت ثروتمند مایکروسافت (Microsoft) است تا مجددا نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. اگر بخواهیم روراست باشیم، بازی‌بازان و حتی طرفداران این شرکت چندان از عملکرد مایکروسافت در این نسل راضی نیستند ولی آن‌ها با عرضه‌ی این بازی، یک چشمه از قدرت خود برای ادامه‌ی نسل و شروع قدرتمند خود برای نسل آینده را در معرض نمایش قرار دادند. اما بازی‌های Forza Horizon 3 و Sea of Thieves هم‌چنان فروش خوبی را تجربه می‌کنند و در رتبه‌های ۲۲ و ۲۴ این لیست قرار می‌گیرند.

همان‌طور که در هفته‌ی گذشته ذکر شد، بازی انحصاری شرکت سونی یعنی Marvel Spider-Man، به لطف کاهش قیمت آن در خرده‌فروشی‌های بریتانیا، توانسته است خود را به رتبه‌های برتر این جدول برساند و با ۶ پله سقوط، در جایگاه دوازدهم این لیست قرار گیرد. The Last of Us: Remastered و Horizon Zero Dawn: Complete Edition نیز هم‌چنان در ۴۰ بازی پرفروش این لیست جایگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

اما با وجود محبوب بودن دو شرکت سونی و مایکروسافت، هم‌چنان عناوین شرکت نینتندو (Nintendo) نیز پر طرفدار هستند و ۱۰ بازی از این شرکت در ۴۰ عنوان پرفروش این لیست قرار دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به Mario Kart 8: Delux و Super Mario Maker 2 اشاره کرد. دو عنوان یاد شده که به تازگی عرضه شده‌اند، به ترتیب جایگاه‌های ششم و دهم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند و در کنار Astral Chain، هم‌چنان جزو پرچم‌داران این شرکت در سال جاری محسوب می‌شوند.

نگاهی به هفته‌ی آینده:

احتمالا فعلا رقابت میان بازی‌های جدید منتشر شده ادامه داشته باشد و امیدوار هستیم با انتشار به‌روزرسان جدید بازی Control، فروش این عنوان افزایش یابد. همچنین بازی مورد انتظار The Legend of Zelda: Link’s Awakening نیز به زودی عرضه می‌شود که احتمالا هم‌چنان بایستی شاهد نام نینتندو در قله‌های این لیست و همچنین صنعت بازی‌های ویدئوی باشیم. شما می‌توانید به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از بازی‌هایی که در نیمه‌ی دوم شهریورماه عرضه می‌شوند، قسمت سوم ویدئوی اختصاصی و جدید گیمفا یعنی گیمفان ۳ را از نشانی قرار گرفته تماشا کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند فهرست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا را در قسمت پایین مشاهده نمایند:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Borderlands 3۱ورودی جدید
Gears 5۲ورودی جدید
eFootball PES 2020۳ورودی جدید
NBA 2K20۴ورودی جدید
GreedFall۵ورودی جدید
Mario Maker 8: Delux۶۵
Spyro: Reignited Trilogy۷ورودی جدید (نسخه‌ی نینتندو سوییچ)
Grand Theft Auto V۸۹
Crash Team Racing Nitro-Fueled۹۶
Super Mario Maker 2۱۰۷

شما می‌توانید لیست هفته‌ی گذشته را از این نشانی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا
شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ایول. گیرز رو بازی کردم واقعا کیف کردم، ولی بوردرلندز عشق منه، باید شروع طوفانی داشته باشه تو فروش :inlove:

    • saeed Kh گفت:

      بازیش عالیه اما یکسری باگ داره مثله افت فریم و قط شدن کانکشن و افقی بودن حالت کواپ و… که امیدوارم سریع با دادن اپدیت حلش کنه وگرنه یکم ضربه میخوره ….ولی در کل بازیش لذت بخشه من رو پلی ۴ میزنم

  • MasterDriver گفت:

    اول از این که gta v رو ول کنید ای مردم بریتانیا
    دوم این همون گریزی بود که واسش جیگر میسوزوندید
    وقتی میگن فاتحش خوندس باید قبول کرد
    و مایکروسافت نابودش کرده

  • UMK3 گفت:

    باید توجه کرد که بوردلنز موالتی هست و این امار برای gears انحصاری بسیار عالی هست

    • Y PS گفت:

      داداش بوردلندز رو سه پلتفرم منتشر شده و گیرز ۵ رو دو پلتفرم
      درضمن “گیم پس” و انتشار رو “استیم” (فقط رو ویندوز استور نبوده) هم در مورد گیرز۵ باید لحاظ بشه
      این که بگیم “تعداد پلتفرم” فاکتور اصلی فروشه به نظرم درست نیست…مثالش هم “دیزگان” و “مورتال کمبت”…دیزگان رو یه پلتفرم اومد و مورتال رو ۳ پلتفرم ولی دیزگان جایگاه اول فروش رو بدست آورد
      فاکتور اصلی فروش فن بیس و طرفدارها هستن

    • Majid گفت:

      همچنین Borderlands 3 به عنوان بازی آنلاین حرف بیشتری برای گفتن داره

  • eli_lastofus گفت:

    یک پست بالاتر نوشته شده عرضه موفقیت آمیز ۳ میلیون بازی باز. در صورتی که این بازی روی ۲ پلتفرم اومده ولی با شهرتی که داشته باز هم حریف بوردرلندز نشده و رتبه دوم شده شده که نشون میده موفق نبوده
    حالا یک عده ممکنه بگن بوردر لندز روی ۳ پلتفرم اومده
    درجواب این دوستان باید بگم
    بازی مورتال کمبت ۱۱ بازی کم طرفداری و غیر معروفی هستش؟ روی ۳ پلتفرم اومد
    دیزگانی که تو سرش میزدن ترولش میکردن روی ۱ پلتفرم اومد
    ولی دیزگان اول شد و ماند
    ولی مورتال کمبت دوم شد
    ( همون هفته اول انتشار هردو بازی )
    حالا اگر میخوای بیای بگی این بازی چون روی گیم پس بوده فروشش کمه؟ پس دیگه موفقیتی نداشته که ۳ میلیون بازی باز داره چون به لطف همین گیم پسه
    دلیل دیگه ای برای فروش کمش داری بیا بگو؟
    *******************
    بازی کنترل بیچاره چرا جزو ۱۰تا نیست؟ من دارم بازی میکنم بازی قشنگیه و گان پلی خیلی عالی ای داره
    ولی اگر خطی بود به نظرم موفق تر میشد این حالت نیم چه اوپن وردیش خیلی جالب نیست به نظرم

    • Paprika گفت:

      اولا چیزی که کاملا مشخصه شما ترول هستی و منم مایکروفن نیستم
      اما یه چیزیم بهت بگم دوست عزیز اولا دیگه جدول بریتانیا زیاد ملاک نیست چون جامع اماری بهتری از این جدول هست
      دوما این جدول فقط فروش فیزیکی هست و فروش دیجتالی نیست و طبیعیه بازی ها این ۵ سال فروش دیجیتالیشون بیشتر بوده تا فیزیکی (حدود چند برابر)
      سوما همین دیزگانی که میگید الان مهمه تو فروش کل بالای مرتال قرار گرفته یا زیرش که متاسفانه جز ۱۰ تای پرفروش امسال هم نیست اما مرتال کمبت رتبه ی ۳ رو داره که طبیعیم هست چون مرتال کمبت مولتی پلتفرمه

    • Mohammadreza7 گفت:

      eli_lastofus@
      جدول فروش هفتگی بریتانیا فقط شامل نسخه فیزیکی بازیا میشه و بازی های مایکرو روی ویندوز فقط به صورت دیجیتالی عرضه میشن پس این فقط فروش فیزیکی نسخه اکس باکس هست :-/
      این هزار بار تو سایت توضیح داده شده اما بازم… :laugh:

      • eli_lastofus گفت:

        آقای محمد رضا حتی اگر این بازی رو فقط روی ایکس باکس در نظر بگیریم
        باز هم حرف من درسته چون این بزرگترین آی پی ماکروسافته و نتونسته اول بشه
        ولی دیزگان که یک بازی درجه دو و نه مهمترین و بزرگترین آی پی سونی بود و نمرشم پایین شد به لطف سایت های خریده شده باز هم اول شد
        اینو که قبول داری ؟
        @paprika
        شما ترولی و من مایکروفن نیستم ولی داشتم رد میشدم گفتم بیام حالتو بگیرم برم
        باشه منم سونی فن نیستم اوباما هستم
        چرا جدول ملاک نیست؟ پس چرا خبر این جدول گذاشته میشه؟ این جدول بزرگترین فروش بازی ها در اروپاس
        منبع حرف شما کجاس که میگه فروش دیجیتالیشون بیشتره؟
        اتفاقا جزو ۱۰ بازی پرفروش ۲۰۱۹ هستش یکمی این سایت رو برو پایین میبینی
        https://www.androidcentral.com/june-2019-npd
        چی میشه دفاع های متعصبانه نکنید؟دروغ نگید که ماکرو فن نیستید؟ قبلش چندتا سرچ ساده بزنید؟
        Here are the best-selling games of 2019 year-to-date:

        Mortal Kombat 11
        Kingdom Hearts III
        Tom Clancy’s The Division 2
        Anthem
        Resident Evil 2 (2019)
        Super Smash Bros. Ultimate*
        Days Gone
        Red Dead Redemption II
        MLB 19: The Show
        Call of Duty: Black Ops IIII

        • Paprika گفت:

          شما داری جواب خودتو میدی (:
          این لیستی که دادی فقط مال ماه ژوئن هست بهتره اول از یه چیزی مطمعن بشی بعدش برای من لیست بفرستی…
          بعدشم از نظر شما من ترولم بهتره قضاوتو بذاریم به عهده ی دیگران….
          تمام لیست جدول بریتانیا رو که حساب کنید فروش های فیزیکی خیلی کمتر نسخه ی قبلشون هست اما خبر میاد که فروش بازی دو برابر بوده !! چرا ؟ چون توی فروش دیجیتالی جبران کرده
          خیلی خوب میشه قبل از حرف زدن کمی تامل کنیم 🙂

  • OzHaN گفت:

    باورم نمیشه جی تی ای تو لیسته هنوز بین اینهمه بازی خوب
    کم کم دارم از تیک تو میترسم

  • Farshad.redmondy گفت:

    عالی بوده تو فروش گیرز و مطمعنا هفته ها تو جدوله…خبر بیشتر فروش تو انحصاری ها رو داشته و گیم پس و روی پی سی اینا هم پوشش بدید مرسی گیمفا

  • Clara گفت:

    فکر کنم یکی دوماه شده که رد دد رفته و gta هنو مونده!
    کنترل چرا انقدر کم فروخت؟!
    گیرز و بوردرلندز هم که طبق انتظار…..
    یه چیزی که خیلی خوشحال شدم لست هنو بعد ۵ سال تو ۴۰ تا هست!
    فقط control رمدی خیلی بد داره میفروشه
    کاپیتان پرایس و سم پورتر بریجز ببینیم چه میکنن

  • خب قطعا واسه ی منم مشخص بود که Pes هرگز نمیتونه توو انگلیس بهتر از سوم چهارمی بیاره
    اما بین بوردرلندز و گیرز شک داشتم…
    درسته که رو پی اس۴ نیست گیرز
    اما یه عنوان عالی برای مایکروسافته…
    به هر حال بوردرلندز مشخص بود که عالیه

  • Star1 گفت:

    حقیفتا فروش عجیب و فوقالعاده ای داشته Gears 5 و تونسته تبدیل به پرفروش‌ترین بازی نسل ۸ مایکروسافت بشه در هفته اول.
    اکثر کارشناسا فک میکردن بخاطر گیمپس نسخه فیزیکی فروش چندانی نداشته باشه ولی این شاهکار جهانی بالاتر از انتظارات همه ظاهر شده.

  • kiyanoosh.n گفت:

    معلومه جدولش فیکه یا فقط نسخه کنسولی در نظر میگیره. بازی NBA 2K20 یک کپی کثیف از ۱۹ حتی تو task manager بازی NBA 2K19 نشون میده , چجوری همچین بازی رتبه ۴ گرفته واسه من سواله

  • بسه دیگه.چقدر GTA.خسته نشدن این مردم بریتانیا ?:-)

  • Hala madrid گفت:

    حاجی اینا با gta v ها چیکار میکنن؟واسه نوه هاتون به ارث میزارین؟ 😐

  • TeTration گفت:

    با توجه به اینکه بازی day one روی گیم پس هم هست فروشش فوق العاده بوده

  • کلی عنوان بزرگ هستش از borderlands و gears و pes و greedfall و nba همگی عالی هستن
    شکست چرخ دنده ها مقابل والت رو میشه گفت انحصاری بودن هستش البته شکست نیست
    کلا فروش بسیار عالی رو همگی تجربه کردن

شکست چرخ‌دنده‌ها از شکارچیان والت | جدول فروش هفتگی بریتانیا - گیمفا