سیستم مسیرهای زندگی بازی Cyberpunk 2077 ارزش تکرار بازی را بالا میبرند
استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) زمان زیادی را صرف صحبت در زمینهی سیستم مسیر زندگی Cyberpunk 2077، تاثیر آن برروی جریان داستان و همچنین نحوهی تغییرات ایجاد شده در تعامل شخصیت شما با دنیا کرده است. این یک سیستم نقش آفرینی با پتانسیل بسیار بالا است که با توجه به تفاوتهای نهایی بین مسیرهای زندگی مختلف بازی میتواند منجر به بالا رفتن ارزش تکرار بازی Cyberpunk 2077 شود.
فیلیپ وبر (Philip Weber)، طراح ارشد مراحل Cyberpunk 2077، در مصاحبهای با انجمنهای رسمی سیدی پراجکت رد از بالاتر رفتن ارزش تکرار بازی به دلیل این سیستم مسیر زندگی صحبت کرد و امیدواری خود نسبت به انگیزه پیدا کردن بازیبازها برای تجربهی دوبارهی Cyberpunk 2077 و مشاهدهی تغییرات ایجاد شده به دلیل مسیرهای زندگی مختلف را بروز داد.
وبر در این مصاحبه گفته است که:
به عنوان یک طراح مراحل ما به بیان داستانهای غیرخطی عادت کردهایم و حالا داشتن شخصیتی همانند V به ما اجازهی انجام چنین کاری را میدهد. مسیرهای زندگی یکی از سیستمهای مورد علاقهی من در بازی هستند زیرا آنها موقعیتهای نقش آفرینی بسیاری را برای ما فراهم میکنند. یک Nomad بدون شک بعضی مشکلات را سریعتر از یک Corpo حل میکند ولی اگر او را در وسط یک جلسهی تجاری قرار دهید، او بهترین گزینه برای پیش بردن یک مکالمه نخواهد بود.
پس زمانی که ما با چالشهای مختلفی روبهرو میشویم، ما این فکر میافتیم که کدام مسیر زندگی بهتر میتواند برآن چالش غلبه کند. امیدوارم که این مسئله به بازیکنها برای تجربهی دوبارهی این عنوان انگیزهی کافی بدهد زیرا آنها میتوانند تجربهای کاملا متفاوت داشته باشند.
وبر همچنین در ادامه به ماهیت غیرخطی لحظه به لحظهی مبارزات Cyberpunk 2077 به دلیل سیستم کلاس های سیال بازی پرداخت:
گزینههای جدید ایجاد شده به دلیل سیستم کلاسهای سیال ما اساسا موقعیتهای بیشتری را برای غیرخطی کردن مراحل بازی فراهم میکنند. کار کردن برروی روی مراحل مختلف بازی به دلیل امکان طراحی گزینههای مختلفی برای پیشروی در آنها همیشه کار جذابی است. و همچنین در بعضی از موارد این گزینهها میتوانند برروی داستان بازی نیز تاثیر بگذارند و در نتیجه این قابلیتهای گیمپلی بازی همانند سیستم مسیر زندگی غیرخطی سازی مراحل بازی را بیشتر از همیشه ممکن میکنند.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
تصمیم گرفتم سایبر پانکو ۱۰ بار بازی کنم 😎
چون میخوام ثابت کنم با عشق بازی ساختن و با عشق عرضه کردن و با عشق خریدن و بازی کردن یعنی چی
دقیقا همون کاری که با اسکایریم انجام دادم
والا من میخام cyberpunk و dying light 2 رو دو یا سه بار بازی کنم چون انتخاب هایی که میکنی گیم پلی رو عوض میکنن
طابلو persian nazi خخخخ امین برو با اکانت اصلیت بیا
من امین نیستم عامو
۱۰۲تا دیسلایک فقط بخاطر اینکه ایشون گفت میخواد سایبرپانکو ۱۰ بار تموم کنه؟ 😐
بازی dragon age origins حدود ۶ تا مسیر متفاوت داشت
هرکدوم چندساعت اول بازی و کرکترایی که اول میدیدین رو کامل عوض میکرد
حتی تا اخرای بازی یه سری رفتارشون باهات بخاطر نژادت و کلاس فایتی که انتخاب میکردی فرق میکرد
امیدوارم این درحد اون باشه و حتی بهتر :yes:
من از سیستم شخصی سازی اولیش خوشم میومد ولی بعد که عوض کردن یه جورایی حالم گرفته شد
اما اینو میدونم ارزش تکرار بسیار بالایی داره
اساسا بازیای داستانی یکبار مصرف هستن و مردم ترجیح میدن تو زمان تخفیف اونا رو تهیه کنن که خیلی هزینه بر نداره براشون چون فرقی نمیکنه کی اونا رو تهیه کنن.
استودیویی مث CD Projekt که فقط تو همین زمینه استعداد داره و درآمدش از همین راه تامین همیشه سعی کرده یه راهکاری برا بالابردن ارزش خرید این عناوین پیدا کنه و تا الان تا حدودی موفق بوده.
“استودیویی مث CD Projekt که فقط تو همین زمینه استعداد داره”
دوست کوچولوی من که اوج تجربه و لذتت از صنعت گیم به بتلفیلد ۵ خلاصه میشه و ea بهترین کمپانی برات اینو بدون که بخش تک نفره ساختن استعداد میخواد(چیزی که امثال ea ندارن) نه بخش آنلاین که یه مپ درست میکنی و یه عده میان میزنن تو سر و کله ی هم و به قول خودتون ساعت ها سرگرم میشین و توش پول خرج میکنین و نه سر داره نه ته پس cdpr داره وظیفه اش رو درست انجام میده و یه نصیحتی هم از من به تو : همه رو با خودت مقایسه نکن خیلی ها مثل خود من ترجیح میدن شاهکارهایی مثل سایبرپانک و د لست آو آس و… رو تو روز عرضه تجربه کنن تا یه بازی آنلاین پوچ یکی مثل من ۳-۴ ساعت تجربه ی اینساید رو با ۱۰۰ ساعت تجربه ی بازی های امثال ea عوض نمیکنه چون تو اون ۳-۴ ساعت قراره نبوغ سازنده و هنرش رو لمس کنی و موهای تنت سیخ بشه(البته تو این چیزا رو نمیفهمی چون فقط واسه سرگرمی بازی میکنی) نه ۱۰۰ ساعت تو اردوهای درآمد زایی ea شرکت کنی و یه دزد رو روز به روز پولدار تر کنی.
۲ تا نکته:
۱ – ea که میگی استعداد نداره در حال ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order هست که یه بازی کاملا داستانیه و بخش مولتی پلیر نداره و ۲ ماه دیگه عرضه میشه, (Need for Speed Heat هم بخش داستانی کاملی داره علاوه بر مولتی)
۲ – من فقط نسخه استاندارد بازیا رو میخرم و هیچ هزینه ای برا لوت باکس و خرید های درون برنامه ای نمیکنم, فیفا آلتیمیت رو هم ۲ سال پیش کلا کنار گزاشتم.
البته دوست دارم سربازا و اسلحه های الایتو باز کنم تو بتل ولی ۵ دلار نمیرزه برام.
فکر کنم با دقت نخوندی حرف دوستمونو
۲ تا نکته
۱- به کارنامه این شرکت و شرکت های زیر مجموعه اش مثل بایوور و ماکسیس و کارگردانهای خلاق و خفنش نگاه کن مثل ویل رایت با کیسی هادسون الان کجان و تو این چند سال روند پیشرفتشون چجوری بوده تا مفهوم عدم استعداد رو بفهمی (قربانی کردنشون برای زیاده خواهی هاش)
۲-همون نسخه استانداردشونم ارزش نداره فقط اسمش اینه ( نسخه نصفه بازی مراجعه بشه به حواشی سیمز ۴ که استخرش در قالب دی ال سی بود )
:yes: :yes: :yes:
اساسا گیمر هایی با این نظر کلا ۲ ساله با حضور فورتنایت ظاهر شدن و کسی باهاشون کل کل نمیکنه چون ارزش زمان رو ندارن.
شخصی مثه تو ک فقط تو ضمینه چرت گفتن استعداد داره و زندگیش رو فورتنایت میچرخه باید بجای سایت مخصوص گیمر گیمفا بره سایت مخصوص خودش که هیچکس جدیش نمیگیره(از بردن اسم خود داری کردم)
من بتل ۵ بازی میکنم با رده سنی +۱۶ سال از زمان xbox 360 هم گیمر شدم نه فقط ۲ سال.
اووووف حاجی چه عقبه ای داری :yes: :kissed:
شرمنده حاجی حواسم نبود همه ملت اینجا از زمان Atari 2600 حضور دارن.
شما مسخرش میکنین ولی من ازش خوشم میاد با اینکه میدونه منفی میخوره میاد واقعیت رو میگه
میگه بازی انلاین میکنه
عشقه انلاینه سنشو مشخص کرد و عقبه گیمریشو گفت
چیزی که خیلیا الکی میگن از زمان مثلا امیگا و فلان
الکی نمیگه ۲۰۸۰ti دارم :rotfl:
خدایی این که واقعیت رو میگه خیلی ازش خوشم میاد ولی حیف که بعضی وقتا حرفای جالبی نمیزنه
اونهمه کمپانی اخه چرا سوزنت رو ea گیر کرده؟
اینکه بازی انلاین بازی میکنه بد نیستخیلی هم عالیه :yes:
اینکه راستشو میگه و صداقت داره هم دیگه چه بهتر :yes:
ولی مسئله اینه که چون سنش کم در واقع شعورش کم نمیفهمه که از چیزی که خوشش نمیاد بد نگه ?:-)
من ۱۰۸۰ دارم اونم قاچاقی گرفتم ۲ سال پیش ولی موندم چرا شما مث من قاچاقی نمیگیرید. به خدا خیلس خوبه من ۲ سال پیش ۱۰۸۰ رو با دو و دویست گرفتم . با چاقاقی خیلی ارزونه
بهترین بازی ۲۰۲۰ با last of us part 2 اگه دروغ میگیم بگین
دلت میاد از کنار دایینگ لایت بگذری 😥
اسپم : اونایی که توی گیم پلی ۵۰ دقیقه ای DS میگفتن سم چرا انقد مسخره شنا میکنه اول یه چیزی متوجه بشید
بعدش اعلام حضور کنید جناب شما کسایی که به جز حمله کردن چیزه دیگه بلد نیستید بگم که دلیل اینکه سم اونطوری شنا
میکرد این بود که نباید به بی بی آب بخوره اگه آب بخوره مشکل به وجود میاد حالا برید باز مسخره بازی دربیارید
یعنی استاد اندازه شما نمیدونه فقط منتظر عرضه بازی باشید بعد گذاشتن نمرات بازی توی سایت نبینم این طرفا پرسه بزنید . یا علی
اسپان کیل نکنی ما رو :rotfl: :rotfl: (شوخی)
شاید دث استرندینگ یه اثر شاهکار باشه…
ولی نمایش قابل قبولی نداشت… این چیزی نبود که طرفدار ها منتظرش بودن
داش درست میگی ولی تقصیر خود طرفداراست که ازین بازی بت ساختن تو ذهنشون
با سلام به شما دوست عزیز
کوجیما فرد باسابقه ای هست و اگه اون خرابکاری شو تو کونامی در نظر نگیریم ( اون بحثش جداست)
می شه گفت که یکی از با سابقه ترین افراد در صنعت گیم هست..
قطعا یه چیزی حالیشه….
می دونه داره چی می سازه…
بنظرم انقدر گسترده هست که راحت ارزش چندبار تجربه کردن رو داشته باشه !
تنها بازی جهان بازی که بیشتر از یک بار تمومش کردم rdr 2 بود :yes:
تازه دفعه دوم بیشتر عاشق این بازی شدم :inlove: خود زندگی بود بازیش :yes: :inlove:
امیدوارم تو این چند ماه باقی مونده ایرادات بازیو رفع کنن و با یه شاهکار دیگه از سوی سیدیپراجکت طرف باشیم :blush:
معمولا بازی های نقش آفرینی رو باید چندبار بازی کرد چون مدام تصمیمای جدید میتونی بگیری که تو روند بازی تاثیر میذارن من خودم mass effect و ۶-۵ بار پشت سر هم رفتم که تمام تصمیمات و ممکن رو امتحان کنم هنوز هم کامل نتونستم خیلیاش و عملی کنم. cyberpunk رو که فکر کنم باید ۲۰ بار بازی کنی تا بتونی جزیات و بفهمی.
من فقط تو تعجبم که چرا ۱۱۶ تا دیسلایک دادین به heavy squad