کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا

کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند

احسان دهشیری
۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا

در طی رویداد TGS 2019 یکی از طولانی‌ترین ویدئوهای گیم‌پلی بازی Death Stranding را شاهد بودیم که توجه هواداران و طرفداران این بازی را به سوی خود جلب کرده است. شاید برایتان جالب باشد که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی Death Stranding، در صفحه‌ی رسمی توییتر خود به بازی‌بازان و کاربران پیشنهاد کرده است که از تماشای این تریلر خودداری کنند.

کوجیما همان طور که وعده داده بود در رویداد TGS 2019 حضور یافت و حدود ۵۰ دقیقه از گیم‌پلی این بازی محبوب نیز به صورت زنده به نمایش گذاشته شد. در این ویدئو شخصیت اصلی بازی یعنی سم (Sam) نمایش داده شد و هواداران را شگفت‌زده کرد. ما می‌توانیم شخصیت سم را با انواع مختلفی از تجهیزات و وسایل آماده کنیم و این یکی از نکات جذاب این بازی در حال ساخت است. حال اخیرا آقای کوجیما در صفحه‌ی رسمی توییتر خود اعلام کرده است بازی‌بازان و کاربرانی که می‌توانند صبر کنند از مشاهده‌ی تریلر جدید منتشر شده از Death Stranding خودداری کنند. او در این‌باره می‌گوید:

Death Stranding یکی از جدیدترین بازی‌های من است و من به عنوان سازنده‌ی این عنوان، تا به الان اطلاعات زیادی از بازی‌ را در دسترس بازی‌بازان و کاربران قرار داده‌ام. در این میان از شما میی‌خواهم تا به اطلاعات و جزئیاتی که از بازی منتشر می‌شوند توجه نکنید چراکه دوست دارم بدون هیچ اطلاعات پیشینه‌ای به تجربه‌ی بازی بپردازید و خود این اطلاعات را کشف کرده و هیجان زده شوید، اما باید بگویم که افرادی هستند که هیچ اطلاعاتی از بازی نداشته و علاقه‌ی شدیدی به دریافت خبرهای بیشتر از Death Stranding دارند، به همین دلیل تریلری از گیم‌پلی پایه‌ای بازی منتشر کردیم.

بسیار هیجان‌انگیز است که بدانیم کوجیما برای بازی جدید خود چه تدارکاتی دیده و چه سورپرایزهایی برای بازی‌بازان مهیا شده است. بازی Death Stranding در تاریخ پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ مصادف با ۸ نوامبر ۲۰۱۹ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر می‌شود. همچنین شایان ذکر است که اگر جزو هواداران پر و پا قرص این بازی اکشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی جدیدی که تحت عنوان «نقطه‌ی کور | نکاتی که هنوز از بازی Death Stranding نمی‌دانیم» برروی سایت قرار گرفته را از طریق این صفحه‌ مطالعه کنید. شما می‌توانید اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از این نشانی مطالعه و یا دنبال کنید.

در ضمن برای مشاهده و دریافت تریلر گیم‌پلی منتشر شده از بازی Death Stranding در طی مراسم TGS 2019، از این صفحه‌ی وب‌سایت گیمفا دیدن کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا
کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله منم توصیه می کنم مشاهده نکنید.ناامید کننده است و هایپ شما را میکشه.
    ولی یه این حرف کوجی یکم امید به کسایی که تریلر را دیدن میده.
    امید به این که بازی سورپرایزایی داره که میخواد شگفت زدمون بکنه.
    “این اطلاعات را کشف کرده و هیجان زده شوید”

    • OzHaN گفت:

      داره امار میده میگه این تریلرم هایپتون رو کم میکنه پس نبینینش
      اسپم:میدونم بخاطر این حرفم بهم منفی میدین ولی از وقتی پای استاد کیانو ریوز به بازیای بزرگمون باز شد(چه بازی کرد تو بازی چه از کنارشون رد شد) تک تک گند زدن
      قصد تخریبشو نداشتم چون خودم عاشق این بازیگرم فقط برام جالب بود :laugh:

    • AMIR.GOW گفت:

      مکانیزم های گیم پلی بازی :
      ۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )

      ۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.

      ۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.

      ۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.

      ۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.

      ۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.

      ۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.

      ۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.

      ۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.

      ۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.

      ۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.

      ۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.

      ۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…

      ۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.

      ۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.

      ۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.

      ۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.

      ۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.

      ۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.

      ۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.

      ۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.

      ۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.

      ۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.

      ۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )

      ۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.

      ۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.

      ۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.

      ۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.

      ۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.

      ۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.

      ۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )

      ۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
      نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.

      ۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.

      ۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.

      ۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.

      ۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.

      ۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )

      ۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )

  • Y PS گفت:

    جالبه خود کوجیما هم پیشبینی کرده که خیلی از گیمرها از این گیمپلی زیاد خوششون نمیاد!
    ولی به هر حال کسی که با ساخت سری MGS بین اکثر گیمرها و حتی سینماگرها احترام فوق العاده ای به دست آورده و با دموی P.T سبک ترس و بقا رو تکون داده قطعا برای گیمرهای “واقعی” محترم هست و بازیش قطعا عنوان بزرگی خواهد بود :yes:

  • به غیر از تعداد کمی از دوستان گیمفایی،در پست قبلی،تقریبا همه به سمت کوجیما حمله ور شدن،به نقص گرفت از بازی،واقعا تاسف باره،که بخوایم یکی از افرادی که حق زیادی در پیشرفت و نوآوری این صنعت داره رو اینجوری بکوبیم،واقعا بعد از این همه سال دیگه همه باید بدونن،بازی که کوجیما پشتشه،یعنی شاهکار،حالا یه عده باب میل اونا نبوده،خب بازیهای دیگه هم هست،که همش بکش بکش باشه 😉 :shy: ،میتونن اونا رو بازی کنن،هر بازی مخاطب خاص خودش رو داره،این دیگه فکر کنم همه بدونن،
    وقتی هم نمرات این بازی اومد،که بدون شک بالای ۹۰ هم میشه،قیافه اون مخالفای کوجیما دیدن داره،امیدوارم همینجوری رو حرف خودشون باشن،
    یهویی رنگ عوض نکنن!!!

    • دیگ وقتی زمونه گیم شده تفنگ بگیر و بزن و بکش.
      واقعا کسایی مثل دیوید کیج یا کوجیما یا میزاکی ک داستان های فوق پیچیده و عجیب دارن باید تقدیر بشن

      • AL1K1NG گفت:

        شرمنده اخلاق ورزشیتون ولی مگه میکامی کبیر نیستبعد خلق اویل و کارگردانی اویل۴ دیگه شاهکاری ازش ندیدم
        خب هرچقدر هم کوجیما خفن باشه بازم شانس برای خراب کردن بازیش هست

        • mahdi.r گفت:

          ببین بحث سر این چیزا نیست الان تو دوره ای هستیم که خلاقیت و ساختار شکنی داره از بین میره اکثر فیلم ها و انیمیشن ها داره بازسازی میشه دیزنی که کلا زده تو ساخت لایو اکشن از انیمیشن هاش و ساخت فیلم های سوپر هیرویی دیگه دیزنی با هیچ کارگردان خوبی همکاری نمیکنه چون ریسک شکست کاراشون زیاده ولی سونی که چند سال پیش سر همین قضیه که رو کارگردلن های هنری سرمایه گذاری کرد و نزدیک بود ورشکست شه گفت بازم به اینکار ادامه میده اکثر بازی سازا به بتل رویال و مولتی پلیر رو آوردن همون تعداد کمی هم که دارن داستانی میسازن دارن ایده های قبلی رو. مدام کپی پیست میکنن الان همه بازی ها داره به هم شبیه میشه کوجیما و سونی خیلی جرئت داشتن که کل نیرو و پولشونو پشت این بازی گزاشتن که البته جفتشونم به ساختار شکنی تو این صنعت معروفن بازی کوجیما صفحه game over نخواهد داشت اصن میتونی این جملرو تصور کنی که چقدر جاه طلبانست بازیکنا برای هم از دنیا های دیگه آیتم شیر میکنن که تو هیچ بازی دیگه ای نبوده کشتن تو این بازی راه حل نیست اصن تو هیچ بازی نبوده که بازیکن ترجیه بده که با دشمنا درگیر نشه تو همه بازی ها آیتم هارو پلیر از غیب در میاره انگار همه چی تو جیبش جا میشه ولی این بازی حتی اونم رعایت کررده یکم دیدتونو باز کنید ممکنه از این بازی خوشت نیاد ممکنه حتی منم خوشم نیاد ولی اگرم خوشم نیاد بازی میگم دمت گرم کوجیما که تو این زمونه جرئت خلق همچین چیز متفاوتی داشتی بعضی از بازی سازا میگن چجوری از یه بازی خاص بهتر باشیمو چیز بهتری بسازیم ولی کوجیما با خودص میگه چی بسازم که هیچکس نه تونسته نه جرئتشو داشته بسازه واقعا باید به این مسئله احترام گزاشت حتی اگر از بازی خوشت نیاد

      • MASOUD.PS4 گفت:

        دادا من با این گیم پلی حال کردم .واقعا اصلا دیدید چقدر این چذابیت داشت.
        یک جاشو نشون داده کلا چرا همه ترسیدید.

        اهان اینجا اونجایی هست که باید گیمر واقعی رو از گیمر بچه سال فورتنایتی تشخیص داد.
        اقا من همه کامنتارو خوندم اونا بد گفتن بچه سال و بی درک از گیم هستن و خوبه که شناختمشون .
        و گیمرهای واقعی رو هم شناختم مثل داداشم عباس.یاشار.علی گیمرز مهدی.

        بقیه توقع داشتن اسلحه برداره فقط بکشه تق تق ته ته تق تق :rotfl:

    • AL1K1NG گفت:

      خب منی ک این تریلر رو دیدم شما بفرمایید چجوری اون نقاط ضعفی ک ذکر کردم رو برای خودم هضم کنم؟

  • mahdi.r گفت:

    نظراتو خوندم یاد نظرات قبل عرضه گاد افتادم که خیلیا میگفتن مبارزات سطحیه و اون گاد قبل نمیشه و چرا دکمه پرش نداره و از این حرفا
    یاد فیلم بلید رانر ۱ افتادم که اگر برین ببینین اون موقع که اومد مردم چون انتظار یه عنوان اکشنو ازش داشتن نومید شدنو فروشش شکست خورد ولی همون موقع منتقدا و طرفداران فیلم های فلسفی عاشقش شدن و همون فیلمی که خیلیا همین الان از وجودش بی خبرن الگو سازنده های بزرگ قرار گرفته
    یاد فیلم fight club افتادم که خیلیا خسته کننده خوندنش ولی اگر همین الان برین اون فیلمو ببینید میفهمید چقدر از زمان خودش جلو بوده
    هرچند از مردمی که بهترین فیلم عمرشون avengers باشه و بهترین بازی عمرشون GTA باشه چیزی جز این انتظار نمیره
    دم سونی گرم که با اینکه جزو ۱۰۰ تا شرکت اول دنیا هم نیستیه جفت یه چیز بزرگ داره که کاراییو میکنه که بزرگترین شرکت دنیا از انجام دادنش میترسه نمونش بالو پر دادن به عناوین دیوید کیج و کمک به استودیو مدیا مولکول بود که کسانی بودن که خلاف آب شنا کردن و خلاقیتو در اولویت قرار دادن

  • این بشر دلش نمیخواد چیزی نشون بده .‌گیمرا مجبورش میکنن اینم چون دلش نمیخواد اسپویل کنه و زحماتشو به باد بده میاد از مکانیزم و راه رفتن و جزیی ترین چیزا نشون میده .
    بعد باز همون گیمرا میان میگن نه اینم نشد که .

  • pc and ps4 گفت:

    شاید این بازی واقعن بازی خوبی باشع و گیم پلی قوی داشته باشه ولی این حجم از مخفی کاری واقعا لوس و ننر و حال به هم زنه گیم پلی دادی المان ها رو درست نشون ندادی که چی.داری بازی میسازی فرمول شیمی که نساختی اه اه.این بازی و سایبرپانک(هر کدوم به نوبه خود)واقعا تو تبلیغ گند زدن

    • AL1K1NG گفت:

      والا
      تلو هم خیلی وقته معرفی شده ولی دارن عین مرد میسازن و ب موقعش تریلر میدن و نمیان تو توییتر شو اف
      یا گیرز ک پارسال معرفی شد و امسال اومد
      یا عین دویل۵
      یا بوردرلند۳
      یا هزارتا چیز دیگه
      کوجیما هرچقدر بازیساز خفنی باشه ولی همونقدر هم ادم اعصاب خوردکنیه

      • pc and ps4 گفت:

        گل گفتی.التن راکستار رو ببین.سکوت ولی کسی نمیگه لوس بازیه یا ناتی داگ به موقع اطلاعات میدن(اطلاعات مورد نیاز)الان ده هزار بار سازنده های سایبرپانک در مورد مراحل فرعی گفتن واقعا مسخرست از اونور کوجیما گیم پلی میده پاک پیاده روی در ضمن کسایی که میگن گیمر واقعی این بازی رو میفهمه واقعا واسه کس شا.شیدن یا خوابیدن و نشستن و قدم زدن و حموم کردن تو بازی جذابه اتفاقا اون گیمر نیست

  • Hala madrid گفت:

    من فقط این کوجیما رو گیر بیارم…
    لامصب این چه مسخره بازی ایه؟سه ساله فقط داری راهپیمایی و کولبری نشون میدی بسه دیگه
    هی استاد استاد میکنین،بخدا قسم اگه این بازی انحصاری مایکروسافت بود چنان میکوبیدینش خود شاون لیدن میومد ریش گرو میزاشت و میگفت بیخیال کوبیدن این بازی شین 😐
    من هیتر کوجیما و بازیاش نیستم و از خدامه این بازی شاهکار شه ولی فقط به گرافیک و داستان بازی ایمان دارم(تازه اگر بفهمیم داستان چیه)بازی ها مثل فیلم نیستن بشینی مکالمات کارکترا رو گوش بدی تموم شه بره پی کارش.گیم پلی به اندازه داستان مهمه.کوجیما ظاهرا میخواست فیلم بسازه نتونست داره میاد بازی هارو تبدیل به فیلم میکنه.لابد بازی بعدیش کلا ۲۰ ساعت کاتسینه بدون لحظه ای گیم پلی :/
    واسه قضاوت زوده میدونم ولی اینجور که معلومه یه مپ خالی هست که فقط توش باید حمالی کنی از نقطه A برسی به نقطه B
    بازی جهان‌باز ساختن کار هرکسی نیست.دست راکستارو باید بوسید ناموسا که هر بازی ای ساخت شد بهترین بازی جهان باز زمان خودش

    • Sina5124 گفت:

      بهت قول میدم الان اون کابوس راکستار میاد میگه تو یه مایکرو فن در قالب سونی فنی 😀

    • OzHaN گفت:

      بلیر ویچ که انحصاری مایکرو بود کی ازش بد گفت؟
      جو رو بهم نزن خواهشا

      • Hala madrid گفت:

        من اصلا بحثم بلیرویچ نیستش داداش
        من دارم میگم همین بازی(حالا چه شاهکار چه یه بازی افتضاح،کاری به این مسئله ندارم)اگر انحصاری مایکروسافت بود و این راهپیماییا رو نشون میداد همونایی که از بازی تعریف میکنن و میگن این یه سبک جدیده و یه بازی خاصه و فلان و چنان چی میگفتن؟بازم این حرفارو میزدن؟!!

        • آره داداش،همه رو با هم جمع نزن،به عنوان مثال من پیش دوستم چند ساعتی گیرز بازی کردم،تصمیم گرفتم گیرز ۵ رو بخرم،و واقعا ازش راضی هستم،میدونم در حد نسخه های قبلیش نیست،ولی واقعا میشه بهش گفت یه بازی عالی(نه شاهکار)،و واقعا دوست دارم تجربش کنم،اگه هم استرندینگ برا ایکس باکس میومد،بازم ازش تعریف میکردم،چون کوجیما پشت این بازیه،و من با اینجور بازیها خیلی حال میکنم(با کاتسین های طولانی)،

        • pc and ps4 گفت:

          علی جان حرفت کاملا درسته کوجیما در حد میکامی به گردن این صنعت حق داره ولی بحث میدونی چیه بحث اینه من مطمعنم این بازی و همچنین سایبرپانک هر دو شاهکار خالص میشن بحث اینه تبلیغات خیلی خیلی مهمه.و هر دو دارن گند میزنن البته خب سایبرپانک واقعا نقص زیاد داشت ولی کوجیما داره گند میزنه با تبلیغ کردنش گیمرم تبلیغ رو میبینه که همون زبان ویدیو گند زده بهش

        • OzHaN گفت:

          خب داش اراد کی ازین بازی الان تعریف کرد؟میبینیم که حتی فنای سونی هم نا امید شدن ازین بازی فعلا که بازیای بزرگمون یکی یکی دارن گند میزنن اون از سی دی پراجکت این از کوجیما پروداکشن
          امیدوارم بازیاشون رو درست کنن

        • EverSinn3r گفت:

          حرفت درسته اراد جان ،

          متاسفانه جو سایت پر شده از یکسری انسان متعصب . بیشتر دنبال کل کل و دعوان تا لذت بردن از دورهمی ها و کلا گیمینگ .

        • Reason گفت:

          عزیز شما که چشاتو میبندی حرف میزنی یه سر به کامنتای پستای gears 5 بنداز ببین کدوم سونی فن بازیو کوبیده
          یه سر به پستای god of war هم‌بزن
          خدا شاهده همه سونی فنا تحسین کردن gears رو ولی متاسفانه شما مایکرو فنا اکثرتون هیترید دلیلشو نمیدونم

    • eli_lastofus گفت:

      خدمت شما آاراد عزیز و بقیه دوستانی که از زمان نسل ۷ با ۳۶۰ گیمر شدید بگم
      درسته این تریلر منو هم نگرفت ولی اینکه میایید به کوجیما توهین میکنید نابخشودنی هستش
      برید یوتیوب گیم پلی متال گیر ۱ روی پلی ۱ رو تماشا کنید چند ساعتشو تماشا کنید
      ببینید اون زمان با اون امکانات چه بازی ای ساخته و چه خلاقیت ها و نوآوری هایی رو به صنعت گیم و مخفی کاری اضافه کرده
      شما باید همون بازی گیرز رو بازی کنید روی هارد بزاید قایم شید تیر بزنید هرچند قایم هم نشید نمیمیره
      خیلی جالبه یک بازی که کلش قایم میشه تیر میزنه تازه یار کمکی هم داره شده شاهکار و حقشو خوردن
      بعد بازی ای که کوجیما ساخته با این همه نوآوری و چیزای جدید شده اه پیف

      • Hala madrid گفت:

        دوست عزیز اولا اینکه من تا اونجایی که دارم کامنتمو نگاه میکنم هیچ گونه توهینی به کوجیما و هیچ کسی نکردم.انتقاد با توهین خیلی فرق داره.
        دوما من منکر شاهکار بودن متال گیر نمیشم.خودم تجربه کردم متال گیر رو و ازش هم لذت بردم
        این بازی حالا معلوم نیست چی آب در میاد(همون‌طور که تو کامنتم گفتم،واسه قضاوت زوده)ولی ما داریم در مورد مواردی که تاحالا نشون داده شده یا گفته شده صحبت میکنیم،احتمال اینکه کوجیما موارد جزئی رو فقط نشون داده هست ولی خب اگر این چنین نباشه چی؟یه بازی جهان باز با جهانی زیبا ولی خالی تر از خالی به چه درد میخوره؟
        راستشو بخواین مبارزات تن به تن بازی هم به نظرم یه جوریه(نظر شخصی)
        کوجیما باهوشه ولی صرفا به این خاطر که شاهکار متال گیر رو ساخته نمیشه با قاطعیت گفت اینم شاهکار میشه.داره به قول خودش یه سبک جدید به نام”اکشن رشته ای” میسازه.آیا میشه با قاطعیت گفت موفق میشه صرفا بخاطر اینکه متال گیر رو ساخت؟اگه سبک این دو بازی یکسان بود میگفتیم آره ولی ds با متال گیر دقیقا در دو نقطه مقابل هم هستن.دقیقا برعکس هم هستن.متال گیر گیم پلی محور ولی ds داستان محوره و …
        بحث من هم اصلا گیرز آف وار نبود.از ds هم انتظار ندارم مثل گیرز و آنچارتد اکشن محض باشه،میدونم قراره خیلی خاص باشه بازیش ولی این روش درستی واسه هایپ کردن نیست.داره اکثر طرفداران رو ناامید میکنه(که تو کامنتا هم معلومه)بجای اینکه عطش‌شون برای تجربه بازیو بیشتر کنه

    • Fozoulyab گفت:

      جوابتو تو پست قبلی این بازی دادم آراد جان تایید شد ببین

    • تقصیری نداری سنت به آثار کوجیما که کات سین های طولانی و یونیکی داشتن و میشه گفت اختراع و ابداع کوجیماست قد نمیده که انقلابی و بالای ۹۰ بودند:-)) این برای افراد خاص و منحصر به فرد طراحی شده نه عوام 🙂 تو فیلم چیزی به اسم “تعامل”وجود نداره حتی اگه تمام بازی کاتسین هم باشه که نیست بازم تو مدیوم گیمه چون تعامل داره و به انتخاب گیمره.البته بعید میدونم این چیزها رو بدونی :laugh: صحبت از راکستار کردی اون موقع که راکستار با یکی دو نسخه جی تی ای اول متای قرمز میگرفت استاد انقلابی مثل متال گیر رو خلق کرده بود که بالای ۹۰ شده بودن :laugh: صحبت از شبیه سازی کردی یاد آواتار ات که شبیه ساز اسب سواری و نظافت چی هست افتادم :laugh: میگم که سن ات کمه تقصیر خودت نیست بازی شدو اف د کلوسوس هم چنین مپی داشت و فقط هدفت کشتن باس بود و چیز دیگه به غیر از باس توی محیط نبود ولی یه اثر هنری خارق العاده بود و یه هنر واقعی بود که بالای نود شد و حتی اونقدر شاهکاره که گیم اسپات سخت گیر به ریمیک این بازی بیشتر از نسخه اصلی نمره داد و ده داد(اونقدر حرفه ای هست و هنر رو میفهمه که میدونه هنر با گذشتن زمان نه تنها فراموش نمیشه بلکه جا افتاده تر هم میشه) یا زلدا هم چنین مپی داشت ولی ۹۷ گرفت.میگم دیگه گیمرهای کژوال که با کالاف گیمر شدن نمیتونن هنر رو درک کنند و لیاقتشون همون بازی های بنجل و اشغال یوبی سافت و ea و اکتی هست که یه مشت بازی شوتر و تکراری رو به خرد گیمر میدن و مثل چی میفروشه.روی انتشار متای بازی خیلی باهات کار دارم

      • Hala madrid گفت:

        تو نگران سن من نباش پیرمرد(به قول سینا)
        سنم اینقدری هست که بازی های کوجیما رو تجربه کرده باشم 🙂
        درباره شدو آف د کلوسوس هم باید بگم بازی فوق العاده ای بود،یکی از بهترین بازی های عمرم بود و کلی باهاش خاطره دارم و یه شاهکار هنری بود.تو اون بازی فقط باس فایت بود ولی چه چیزی باعث شد که بازی تکراری نباشه؟تعداد زیاد باس فایت ها و اینکه برای هرکدوم یه روش خاص مبارزه هست(چیزی که تو اون زمان خیلی خاص تر میکرد بازی رو)
        ds که از یک نقطه باید بری به نقطه دیگه و هی باید از کوه بالا بری،نردبون بزاری،از رودخونه رد شی و امثال این.این وسط مسطا هم چهارتا دشمن میندازه جلوت بازی که با کیف بکوبی تو صورتشون.این روند تا کجا میخواد ادامه پیدا کنه؟!
        من خودم تو کامنتم گفتم که از خدامه شاهکار شه و اگه این اتفاق بیافته اون موقع که باید بگیم کوجیما هر سبک بازی بخواد میتونه بسازه و فقط تو ساخت بازی های سبک مخفی‌کاری حرفه ای نیست.اگه بازی صرفا پیاده روی و اینجور چیزا نباشه و مپ اش هم خالی نباشه قطعا با نمره ۹۴ به بالا طرفیم و گوتی و بیگ وینر رو شاخشه
        روز منتشر شدن نمرات بازی حضور خواهم داشت ببین چی میخوای بهم بگی 🙂 😉

      • Fozoulyab گفت:

        اسمتو بزار Mr Cutscene بیشتر بهت میاد :laugh:

      • noobmaster69 گفت:

        فک نکنم دیگه بیاد طومار بنویسه برا این کامنت

      • باز تو از خدا بی‌خبر اومدی که
        تو سنت زیاده ممکنه با توضیحاتت بچه هم داشته باشی :laugh: :laugh: :laugh:
        ولی بی پرده بگم شعورت خیلی کمه اگه سایت جلومو نمیگرفت چیزای دیگه هم می. فتم اما اصن ارزشی نداری که بخوای بحث کنم باهات
        اواتار مضخرفت هم سن واقعیتو نشون میده کهن سال
        تو که ادعات میشه اینهمه تاحالا دیسک رد ددو گرفتی دستت کهن سال بزرگ؟
        داره مثل ادم های عادی تو بخش نظرات نظر خودشو میگه تو هم چون فک میکنی خبریه سریع میپری بهش
        به تو چه ربطی داره اون چی میگه
        اگه میخوای جوابتو بدی بهش مثل ادم بنویس این مسخره بازی چیه هی سنتو میکشی وسط
        ادم واقعا میمونه چی بهت بگه

    • سلام به آراد عزیز حق با شماست
      فقط ری اکشن مجری خانوم که وقتی موتورو دید چه صدایی درآورد و تعجب کرد،فکر کنم به همرش مونور ندیده بود
      باس فایت بازی فوققق تکراری بود
      یه سلاح نداد بهمون که باسو بزنه فقط با یه چیز مثل مولوتوف بود که هی بقیه بهش میرسوندن(مثلا سبک جدیدش استرنده که همین تو دارک سولز و کلی بازی دیگه پیاده شده)
      و جالبه ادعای واقع گرایی میکنه با درنظر گرفت وزن بار و مسافت و اینا ولی تو باس فایت یه پرشی میکنه که دانته و کریتوس جلوش کم میارن
      تازه آبروی مامور۴۷ هم برد
      بیهوش کردن دشمن با ناف بچه؟
      خدایی الان یوبی و راکی و ماکرو بودن ناشر این بازی همه داشتن ازش بد میگفتن
      ولی سونی مقدس اینجوری نیست
      ماها که حقیقتو میبینیم کافریم
      اینا به حق و عادل
      تابیید لطفا

      • AMIR.GOW گفت:

        دوست عزیز اگه دقت میکردی اون پرش ها رو با استفاده از اون رباطی که به پاهاش متصل بود انجام میداد
        تعجب های اون خانم هم از صحبت های کوجیما بود به سایت همسایه برید اونجا یک دوست عزیز همه رو ترجمه کرده که دلیل تعجب ها رو میفهمی اون باس فایت نبود یه مینی باس فایت بود که وقتی گیر دست bt ها میفتی برای نجات از مرگ باید بکشیش

  • ShadoWWolf2 گفت:

    این بازی چون سبک جدیدی رو برای صنعت گیم به ارمغان میاره به نظرم تا قبل از اینکه بازی عرضه نشده و کسی تجربش نکرده نمیشه راجبش قضاوت کرد چون دیدم یک سری از دوستان با دیدن گیم پلی زیاد باهاش حال نکردن و حتی قطع امید کردن ازش…
    اما باید به این موضوع توجه کنیم که این فقط قسمت کوتاهی از بازی رو نمایش داده و خیلی موارد پیش اومده که یک بازی نمایش کسل کننده ایی داشته و بیننده باهاش حال نکرده اما در آخر با یک بازی خوش ساخت و عالی طرف بودیم و بالعکس…
    من خودم تا به تجربش نپرداختم قضاوتی نمیکنم چون بازم میگم این بازی سبکش کاملاً جدیده و شاید باب میل هر کسی نباشه..

  • Cell گفت:

    به عنوان یه طرفدار کوجیما امیدوارم که تجربه MGS V دوباره تکرار نشه بازی MGS V جهان باز یا Open World شد در چپتر دوم و همین تجربه صدمه زد به سری MGS سری های قبل این عنوان سینمایی اکشن مخفی کاری بود ولی در نسخه پنجم MGS V چپتر اول میخکوب کننده بود با همون سری تاریخی MGS روبرو بودیم ولی چپتر دوم پنجاه تا ماموریت خسته کننده و داستانی کوتاه میان این پنجاه ماموریت قرار گرفت بود از نقطه A برو B و بعد از چند ماموریت اصلی یه دمو نشون بدن و غیر…
    مشکل نسخه پنجم رو سر اینکه بازی مولتی پلتفرم شده و کوجیما مشکل پیدا کرد با کونامی رو ربط دادیم
    ولی این دفعه دیگه دست کوجیما باز بود خیلیم باز بوده و انتظار هیچ گونه نقص یا مشکلی رو از کوجیما نداریم :yes:
    ولی از حق که نگذریم کیفیت بالایی روی PS4 اجرا شد واقعا عالی بهینه شده ولی از کاش دست از جهان باز برمیداشت کوجیما و همون سبکی سری MGS رو پیشه می‌گرفت :yes:
    منظورم با همون عناوینی از سری MGS که ۱۰ ساعت یا نهایت ۱۵ ساعت گیم پلی میداد و نهایت داستان و گیم پلی بود چه شخصیت پردازی بالایی ، فلسفه ، تاثیر بد جنگ ، سینمایی ، سکانس های سینمایی چشم ذوب کن و غیر …
    در آخر که بازی تموم میشد افسانه میشد روی PlayStation :yes:
    فقط باید منتظر موند برای عنوانی که امیدوارم دوباره کوجیما رو افسانه کنه Death Stranding :yes:

  • JJSTYLE36 گفت:

    الان این حجم اطلاعاتی که با ما در میون گذاشته زیاده؟ 😐
    یا من مغزم قبول نمیکنه که کل بازی همینه و من انتظارم بالاس یا باز داره سر کارمون میذاره و خود بازی هنوز خیلی چیز های دیگه داره که نمایش داده نشده

  • God.game گفت:

    غیر مستقیم داره میگه این تریلری که نشون دادم اونی نیست که فکر میکنین دهن سرویسا بزارین بازی بیاد بعد بگین شبیه ساز پیاده روی 😀 :yes:

  • ezio1503 گفت:

    یکم دیر نشد ای والامرتبه ؟!

  • اگر این گیمپلی بازیته که نشون دادی باید بهت بگم زهی خیال باطل بدرد هیچ گیمری نمیخوره یه همچین گیمپلی خسته کننده و مسخره ای…..مپ ساختی به اون قشنگی پر از خالی…..شانس بیاری کل گیمپلی بازیت این نباشه که نشون دادی که برات متای ۸۰ تا ۹۰ و یوزر اسکور ۴ تا ۶ رو پیش بینی میکنم اوستااااااااااااااد

  • سلام
    بازی زیبا به نظر می رسه گرافیک – گیم پلی و…
    و عجیب ادم یاد بازیmetal gear solid v the phantom pain می اندازه – حرکت سبک و سیاق و…

  • ashkandlv گفت:

    من تریلر گیم پلی رو دیدم و واقعا حرف نداره این بازی واقعا جزو بازیی هایی هست که از ته دل میخوام واسه پی سی هم ریلیز شه عجیب اینه که این همه کامنت بد میگیره از سونی باز ها خیلیی عجیبه گیم پلی عالی پر از خلاقیت آیتم ها عالی انیمیشن ها عالی سر تا پای بازی نو آوری هست واقعا که اشتباه کوجیما تویه انتخاب پلتفرم بود

    • OzHaN گفت:

      اوکی بابا به کوجیما میگم به پلتفرم شمام توجه کنه ازین به بعد
      خوشت میاد تو هر پست میای همین جمله اخرتو تکرار میکنی؟

      • ashkandlv گفت:

        باورت بشه یا نه من عمق رو تویه گیم پلی این بازی دیدم و به نظرم عالی میشه در هر صورت من ps4 هم دارم
        psn: alonefox.ir
        نمیدونم مشکل چیه ولی این بازی حقیقتا خوبه من وقتم رو با بازی های سینمایی نمیگذرونم ترجیح میدم بشینم بازی رو بازی کنم که سر تا پا گیم پلی خلاقانه باشه ح منظورم همین حرف شماست که قدر نمیدونین!!!من تو چنتا پست قبل یکم ترول کردم بازی رو تو cm ولی نگفتم بازیه بدی هست بازی بد رو ببینم میفهمم بازی خوب هم ببینم میفهمم درسته از سونی متنفرم ولی کنار کنسول هام حتی psp هم دارم و معمولا روزا جمعم باهاش میگذره مشکل من اینه که گیمر واقعیم و دنبال بازیه خوب رو هر پلتفرمی میخواد باشه وقتی خوب باشه میگم خوبه .. اگه واسه پی سی ریلیز شد خوش آمد من از استیم پیش خرید میکنم نیومدم وای میسیم دیسک ارزون شه

    • TzzzT23 گفت:

      دلیلش اینه شما بازی رو تو گرافیک و طراحی بازی میدونی ولی ما ۶۰ دلار نمیدیم بیایم بشیم پست چی از این ور به اون ور آیتم جا به جا کنیم،. هر چند که هایپ من یکی که کلا خوابید و حتی اگرم بازی خوبی بشه روز اول دیگه نمیگیرمش ولی خداییش این بود میگفت سبک جدیدی تو صنعت گیم میاره؟؟ البته راست هم میگه شبیه ساز پیاده روی نداشتیم تا حالا که بار حمل کنه. هم این هم cyberpunk خراب کردن هر چند cyberpunk خیلی راحت میتونه اشتباهش رو جبران کنه ولی این بازی نه. من از اولش هم امید زیادی نداشتم به کوجیما، با سری mgs فقط نسخه ۴ حال کردم و این بازی آخرش هم (mgs v) کیلویی نمره گرفت به نظرم این بازی هم همین داستان هست.

      • behzadandgame گفت:

        سایبرپانک کجا خراب کرده؟ اشتباهش چی هست؟ می شه توضیح بدی

        • TzzzT23 گفت:

          اول شخص کردن بازی، بعد هم تاکیید کردن روی شخصی سازی در صورتی که ارزشی نداره وقتی cut scene ها هم قرار اول شخص باشه و اینکه همون شخصی سازی رو هم برداشتن جاش دو تا class پیش فرض گذاشتن. گرافیک بازی هم کلی ایراد داشت.برای همین گفتم میتونن این ایراد ها رو با یه آپدیت روز عرضه یا قبل از اون رفع کنن، ولی این بازی کلیتش همینه با یه آپدیت گیمپلی رو عوض نمیشه کرد.

          • behzadandgame گفت:

            در مورد اول شخص بودن باهات موافقم کاش قابلیت تغییر بین اول شخص و سوم شخص داشت ولی خب از اول هم قرار بود بازی اول شخص باشه در مورد کلاس هم دو تا کلاس پیشفرض نداره شما می تونی هر کلاسی که دلت خواست بسازی اون دوتا هم که تو تریلر نشون داد برای معرفی بود تو تریلر اگه دقت کنی می گه که سیستم کلاس ثابت و پیشفرض نداریم بلکه متغیره گرافیکم که من ایرادی ندیدم برای این نسل هم خیلی خوبه

    • اکثر این گیمرها نسل هشتی و پاپ کورنی هستند سخت نگیر 😉 موقع انتشار متا غیب میشن.شاید برای پی سی بیاد شایدم نه معلوم نیست ولی این معلومه که در هر صورت انحصاری سونیه.اگه نیاد میشه انحصاری کامل اگه هم بیاد میشه انحصاری کنسولی مثل تمای انحصاریهای ایکس باکس 🙂

  • Nader گفت:

    آره واقعا با این چرت و پرتی که درست کردی همون بهتر که کسی نگاه نکنه.واقعا به عنوان یکی از طرفدارای قدیمی کوجیما از دیدن این بازی نا امید شدم آخه این چه باس فایتی بود؟سه سال هایپ الکی.سه سال انتظار الکی آخرشم این؟؟؟؟

  • برای کوجیما احترام زیادی قائلم و حرفشم درک میکنم ولی خب طبق اطلاعات قبلی که خودش داده بود، این یه بازی اکشن باید باشه که هوادارای آنچارتد ازش لذت ببرن، ولی اینی که امروز منتشر کردن وضعیتش برای من شبیه حرف قبلی کوجیما نبود
    لینک خبری که ذکر کردم:
    https://gamefa.com/313599/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D8%B4%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%87-%D8%B7%D8%B1/

    • درود به امیر حسین جان
      کاملا درسته
      *نظر شخصی *
      جالبه خیلی ها اینجا از لفظ کلمه ی ” گیمر واقعی ” استفاده میکنن !! و علت شاهکار شدن بازی رو وجود کوجیما میدونن! نمیدونم اینا موقعی که امثال میکامی اومدن صنعت گیم رو یه قدم به جلو بردن کجا بودن که فکر میکنن فقط کوجیما بوده که این کارو کرده! طبق منطق این افراد یه کارگردان که صرفا بازیاش از لحاظ های مختلف گیم پلی دچار مشکل بوده ( حداقلش راحت میتونم بگم mgs 5 و mgs 4 پر از ایراد بود ) و صرفا داستان خوبی رو تحویل داده دیگه هرچی بسازه شاهکاره! از اون طرف کارگردانی که انقدر مسخره بازی میکنه و انقدر حرف میزنه که بازی سبک نوینه و … و در نهایت یه کلون از mgs رو به ما تحویل میده توی یه تریلر ۵۰ دقیقه ایی دیگ گیمر واقعی و …. حرفای مسخره و توجیه کردن هست!
      منطقی به قضیه نگاه کنیم قراره نمره ی این بازی بالا باشه
      بی برو برگرد منتقدا به خاطر اسم کوجیما بهش نمره میدن
      اما اگه قرار باشه بازی که در نهایت به دست ما میرسه همین ۵۰ دقیقه ایی باشه که دیدیم یه جهان پر از خالی ! بی شک نیازی نمیبینم این بازی رو بخرم اگه داستانش خوبه ؟ توی یوتویوب خیلی راحت میتونید کات سینا و مراحل داستانی رو ببینید ! حتی سایت های فارسی هم جدیدا دارن با زیرنویس فارسی منتشر میکنن !
      بازی گیم پلی میخواد ، داستان هیچوقت رکن اصلی و برگ برنده ی بازی نبوده
      last of us ،halo ،gears ،god of war همه اینا با وجود داستان خوب و روایت عالی یه گیم پلی خیلی روون دارن … هرچیزی باید در جای خودش باشه…
      ممنون ازت که این لینک رو گذاشتی

      • :yes: ،درود بر تو داداش،و نظر شما محترم،و برای من قابل قبول هست،ولی انقدر عجله چرا؟!چرا انقدر باید زود در مورد بازی قضاوت کنیم،یادمه همین حرف و حدیث ها قبل از انتشار نمرات گاد اف وار هم بود،خیلیها میگفتن که گند میزنه گاد،
        تا اینجای کار فهمیدیم که بازی از لحاظ داستان و گرافیک فنی و هنری موفقیتش تضمین شدست،میمونه همین گیم پلی که واقعا دیگه به طور حتم باید همه بدونن که این همه ی قسمت بازی نیست،فقط بخش کوچیک از بازی بود(کاملا مشخصه که نمیخواد عناصر اصلی گیم پلی بازیش لو بره،چون گفته بازی سبک جدید رو میخواد عرضه کنه،اگه همین الان همه چیز بگه که دیگه سورپرایزی نیست)
        راجب نمره منتقدا هم،به نظرم اینجوری نیست که بخوان به خاطر اسم کارگردان نمره بدن،مگه خونه خاله هست :rotfl: ،
        خیلیها بودن بازیهای شاهکاری ساختن،در کنارش بازیهای بدی هم ساختن، :yes:
        در کل نمیشه به ور کلی قضاوت کرد،فقط باید صبر کرد تا بازی منتشر بشه
        مخلص شما،

        • به به اقا عباس گل
          خوبی داداش ؟
          قطعا نظر هرکس محترمه و نظر شما هم برای من کاملا قابل احترامه
          اینکه میگید چرا عجله ؟ درسته یه اثر رو قبل از تجربه کردن و صرفا از روی تریلر نمیشه به طور کلی قضاوت کرد اما طبق چیزایی که ما دیدیم تا اینجا من کاملا نا امید شدم و درصد عظیمی از این نا امیدی سر هایپ کردنای مسخره ی خود شخص شخیض کوجیماس ! در نهایت به نظرم بازی از نظر داستان میتونه تضمین شده باشه اما گیم پلی بازی تا “اینجا ” و چیزایی که ما دیدیم حداقلش برای من جذاب نبوده و نتونسته مثل mgs ها منو راضی کنه و این صرفا نظر من از روی ” تریلر ها ” هست و نه ” کل ” بازی ! بنابراین این به صورت یه فکت نیست و فقط یه نظره 🙂
          در مورد نمره هم والا تجربه ثابت کرده کوجیما باشه نمره میدن
          سر mgs 4 همین بود
          سر mgs 5 هم همین بود یسری مشکلات واضح توی گیم پلی بازی رو اصلا نادیده میگرفتن!
          منم هنوز فکر میکنم این بازی قرار نیست متای پایینی بگیره هرچقدرم بازی بدی باشه به نظرم قطعا نمرش بالا خواهد شد …
          قربانت عباس جان خوشحال شدم از کامنتت

      • درود بر شما امیرِ گل دوست داشتنی
        اینکه صرفاً اسم کوجیما تضمین کننده ی کیفیت بازی باشه، به نظرم منطقی نیست!
        شما میکامی، بلزینسکی یا دیوید جفی رو نگاه کن ببین با وجود سابقه ی درخشانشون، بازی های ضعیف یا معمولی یا دیگه دستکم ضعیفتر از شاهکاراشون داشتن
        بنابراین کوجیما هم ممکنه اشتباه کنه
        حالا البته به نظرم باید وایسیم ببینیم چی میشه چون الان بی انصافیه بگیم بازی خراب میکنه، هنوز بازی نیومده
        به هر صورت به نظرم اگر یک بازی قراره صرفا داستان محور باشه، نباید توی فضای اوپن ورلد گیمرا رو سرگردون کنه، بهتره تکلیفشو مشخص کنه
        که کوجیما هم لامصب همش در حال گیج کردن مخاطبه
        والا من دیگه نمیدونم چی بگم

        • یعنی تمام حرف دلم از اولین تریلر death stranding تا الان همین کامنت شما بود امیرحسین جان بود !
          اینکه آقا انقدر به اسم ها اهمیت ندید !درسته اسم یک کارگردان میتونه یه نوید برای تجربه ی یک بازی خوب باشه اما نه به صورت یک استدلال !
          کوجیما کارگردان بزرگیه ! کسی منکر بزرگ بودنش توی صنعت گیم نشده و نمیشه! اما کوجیما هم انسانه و اصلا چطور میشه یه بازی رو از قبل انتشار بگیم شاهکاره چون کوجیما پشتشه !!!
          والا منم هیتر کوجیما یا بازیش نیستم فقط وقتی یه نگاه به این چند سال و تریلرایی که داده و حرفایی که زده میکنم واقعا دلخور میشم که چطور یه آدم میتونه انقدر راحت بیاد ویژگی بگه و تعریف کنه بعد عملا توی ۵۰ دقیقه تریلرش هیچی وجود نداشته باشه که بتونیم با قاطعیت بگیم صبر برای این تریلر ارزش داشته!
          ————
          بعله اون که صد در صد باید ببنیم بازی بعد از عرضه چطوره و قطعا تمام حرفای ما صرفا نظری هست که ما با دیدن یه تریلر ۵۰ دقیقه ایی بیان کردیم و نمیتونیم بهش برچسب فکت بزنیم !
          امیدوارم هرکس بازی رو تجربه میکنه لذت ببره
          و امیدوارم بازی موفق باشه ، نه در متا چون همونطور که گفتم بازی به نظرم از نظر نمره تضمین شدس ولی اینکه چقدر میتونه از نظر مخاطب هاش بازیه بی نقصی باشه خود بحث جدایی هست که فقط باید بعد از عرضه ی بازی ببینیم …
          ممنون ازت :rose:

          • بله درسته، اسم کارگردان وزنه ی سنگینیه ولی تمام کننده نیست
            ما تا جایی که دیدیم میتونیم بازی رو قضاوت کنیم و تا اینجاش به نظر شخصی خودم ناامید کننده س و شاید بخشی از دلیلشم هایپ بیش از حد کوجیماس
            به هر صورت گیمپلی بازی چه لذت بخش باشه یا نه، همینکه کوجیما بتونه یه داستان غنی و ارزشمند رو بنویسه برام خیلی ارزش داره، البته فقط در حد خودش، من امیدوارم همه جوره شاهد یه “گیم” کامل باشیم

      • Fight Club گفت:

        Amirdt2
        درود…
        اول اینو بگم دوست من.. که نمایش بازی من هم تا حدودی نا امید کننده بود.. ولی خب کوجیما گویا میخواد به ما گیمرا حال نده..
        دیدگاه شما رو خوندم و چند تا سوال برام پیش اومد…
        شما چرا اسم میکامی رو مطرح میکنی و در مقابل کوجیما قرار میدی؟
        mgs 5 و mgs 4 پر از ایراد بود ?:-)
        لطف میکنی ایراد ها رو به بنده هم بگی؟؟
        سوال اخر..
        کدوم بازی کوجیما به خاطر اسم استاد نمره زیاد گرفته!!!
        لطف کن بگو ما نه.. حداقل شخص بنده روشن شم

  • AmirtheGRB گفت:

    نکته جالبش اینه که گفته تا الان اطلاعات زیادی منتشر کردم. اگه راست گفته باشه یعنی اینکه بیشتر بازی همین چیزایی بوده که نشون داده. لعنتی بدجور حیف میشه

  • joel گفت:

    ولی من هنوز هم معتقدم باید تا زمان عرضه بازی صبر کرد :yes:

  • SARDSIDERS گفت:

    ایشالا که تریلری از گیم پلی پایه ای بوده باشه نه کلش همینطوری باشه 😐

  • All_PlayeD گفت:

    اره چون از خرید بازی منصرف میشن 😐
    یا واقعا به همین خسته کنندگیه بازی یا کوجیما داره با یه سیاست (بنظر من زشت) سطح انتظارات رو پایین که موقع عرضه غافلگیر شن ملت

  • pezhmanm666 گفت:

    من به شخصه میخواستم ظرفیت ۲ رو بخرم ولی با این تریلراش به شک افتادم . به نظرم مثل حمال یه سری جعبه رو از این نقطه به اون نقطه میبری. قدم زدن هم حدی داره از ۴۹ دقیقه گیم پلی ۳۵ دقیقش رو فقط راه میره.یکی از کامنت میگفت شاید تموم بازی رو نشون داده

  • mbox گفت:

    معلومه چون هرکی ببینه دیگه میفهمه که بازیش داغونه.
    کوجیما در مسیر سقوط شدیده
    بازی اگر متای صد هم بگیره بازم خودشو متاش باهم زیر سوالن
    متای متال گیر پنج هم قشنگ ده تا بالا بود

  • SoroushAghaee گفت:

    چیزی که به طور قطع میشه گفت اینه که دث استرندینگ برای قشر خاصی از گیمرها ساخته شده و ممکنه خیلی
    خیلی گیمرهای نوب یا پاپکورنی با این بازی ارتباط برقرار نکنند لذا خاص بودن گیم پلی ایراد حساب نمیشه

    مثلا سختی زیاد برای دارک سولز ایراد حساب نمیشه چون اون بازی اساسا برای گیمرهای هاردکور ساخته شده نه هر مخاطبی

    اثر کوجیما هم همینطور هست اول باید بدون توجه به نمرات و دیدگاههای متضاد منتتقدین اون رو بازی کرد بعد راجع بهش نظر داد

  • کوجیما گفته که خودش از بازی خودش سر‌در نمیاره عجیبه‌ که نویسنده داستان باشی ولی خودت ازش سر در نیاری(ولی به احتمال زیاد برای هایپ کردن طرفدار ها گفته)
    ولی انصافا بعضی ها خیلی باحال هستن و بازی نیومده براش فکت تاریخی صادر میکنند و دلایل باحال از جمله کج بودن کوله سم یا سیستم نردبون که چرا جاذبه تاثیر کافی رو نداره برای کوبیدن بازی استفاده میکنند
    خدا شفاشون بده :deadrose:

  • گیمپلی اش رو دیدم عالی بود.یه انحصاری فوق العاده.یه بازی خاص برای افراد خاص :inlove: نظرات رو خوندم و اتفاقا خیلی خوشحال شدم که مخالف زیاد داره.این بازی خاصه و برای افراد خاص و منحصر بفرد طراحی شده نه عوام و از این بابت خوشحالم عوام دوسش نداشت :-)) این بازی برای گیمرهای نسل هشت و پاپ کورنی که بازی رو بزن بکش برو جلو میدونن و حداکثر یکی دو نسله گیمر شدن طراحی نشده برای گیمرهای نسل پنج و شش و حتی قبل تر طراحی شده.برای متال فنهای واقعی که عاشق یه بازی سینمایی فوق العاده با کات سینهای طولانی و محشره طراحی شده.برای فنهای کالاف و بتل و بازیهای بتل رویال ساخته نشده برای گیمرهای old schoolطراحی شده :-)) برای افراد کم سن و سالی که بازی کالاف و فورتنایت و پاپجی و … گیمر شدن طراحی نشده برای افراد نسلی که با متال گیرها و فاینال فانتزیها و سایلنت هیلها و … طراحی شده.اسکرینها و پستهای زیادی ذخیره شدند به قول الی تو پست متای بازی پیداشون میکنم و انتقامم رو ازشون میگیرم 😀

    • Sina5124 گفت:

      باشه بابا فهمیدیم پیرمردی
      کُشتی مارو تو 😐

    • اگه بازی انحصار مایکرو بود میگفتی شبیه ساز پیاده رویه ولی چون انحصار سونیه این حرف رو میزنی

    • pc and ps4 گفت:

      ببین بحث بزن بکش برو نیست یه بازی هست همه پسند نیست مثل دارک سولز،مثل بایوشاک،مثل رد دد۲.هر کدوم خاصن برای افراد خاص .این بازی ضعیفه واقعا خراب کرده

    • TzzzT23 گفت:

      نکشیمون خاص!!
      والا من طرفدار بازی که داستان داشته باشه بعد گیمپلی هستم و نه بکش بکش به قول خودت ولی بازی که تو این سبک باشه کم نیست مثل everybody’s gone to the rapture,
      What remains of edith finch و…. خیلی بازی های دیگه که گیمپلی نداشتن و داستان بی نظیری داشتن ولی این همه ادعا نداشتن، کسی برای اومدن اون بازی ها هایپ نمیشد و این همه خبر از بازی بیرون نمیومد، کسی این همه منتظر نمیشد تا گیمپلی ازش بیرون بیاد بعد ببینه کلش راه رفتن هست. بازی هر چقدر هم داستان خوبی داشته باشه گیمپلی نداشته باشه اونم تو این دوره که هر سبکی بهترین خودش رو داره موفق نمیشه. البته این داستان به نظرم تو بازی های david cage صدق نمیکنه،. چون بازی ارزش تکرار داره هر چقدر هم گیمپلی نداشته باشه بازی بازهم جذب میکنه بازی باز رو، ولی الان دیدن این تریلر کجاش باعث میشه شما برای بازی کردن چه برسه تموم کردنش علاقه ای داشته باشی؟؟

    • eli_lastofus گفت:

      اگر دقت میکردی اون صحنه که با اون طناب داشت از اون صخره میومد پایین دقیقا مثل صحنه پایین اومدن با طناب از اون ساختمون در متال ۱ بود که هلکوپوتره بهت تیراندازی میکرد
      خداییش چی بود متالگیر ۱
      اینا چندتاشون که فیکن
      چندتاشون هم جعبه فنن
      گیمر قدیمی باشی و با بازی های کوجیما زندگی کرده باشی میدونی استاد بازی بد نمیسازه
      خودم تریلر نگرفتم ولی میدونم عرضه بازی و نمراتش نشون میده چه شاهکاریه سونی خیلی روی این بازی سرمایه گزاری کرده و اگر کوجیما خراب کنه که نمیکنه سونی که هیچی دیگه هیچ ناشری پشت کوجیما نخواهد بود
      و یادمون نره بازی سازهای مختلف بازیشو تمجدید کردن
      اینا هم بزار برن همون بازی سخته که قایم میشه روی هارد نمیمیره رو بازی کنند حقشم خوردن
      حالا جالبه متعصی ترین فن گیرز آقای منطقی سایت هم به بازی گیرز جدید ۷۵ ۸۰ داد که خداییش از اینکه فن بوی بازی نکرد حال کردم باهاش
      حالا همه این ها به کنار
      کلی کاربر جدید میبینی

    • Fozoulyab گفت:

      برای کسایی که تازه با ps4 گیمر شدن و فرق فیلم و گیم رو نمیفهمن برای فنای مقوایی که کارشون شب تا صب دعوا سر عروسکاشونه که کدوم قشنگ تره تا باهاش فخر بفروشون و در عمل هیچ لذتی ازش نمیبرن برای فنای اوردر و همین فیلم آخری که امسال اومد که ترجیح میدن بجای گرفتن دسته تو دستشون و لذت بردن از هیجان ناب و آدرنالین ترجیح میدن کات سین ببینن و تخمه بشکنن و برای افراد نابالغی که واسه خودشون با مداد سیبیل میزارن و صداشونو با نرم افزار کلفت میکنن واسه بقیه طراحی شده :-*
      از همین تریبون میگم سلام کودک :))

  • سلام چرا د ساعت زده دیدگاه شما در انتظار بررسی است.

  • 30nabhl گفت:

    طبق گفته ها
    این بازی اول شخص نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • postman گفت:

    با تمام اینها من هنوز هم میگم برای قضاوت زوده و بازی جزییات خیلی بیشتری برای بررسی داره. شک نکنید قرار نیست شاهد کشت و کشتار زیاد باشیم مثل اکثر بازیها.
    در کل به نظرم این بازی اگر جای یه بازی، یه سریال حداقل ۱۰ قسمته بود با همین بازیگر‌ها و به کارگردانی خود کوجیما، قطعا موفقتر میشد.

  • Farshad.redmondy گفت:

    تریلر گیم پلی ۴۸ دقیقه رو دیدم چقد حجمم رفت :struggle:..و اینکه بازی قطعا جز بازی هاییه که عامه پسند نیست و خیلی ها این سبک نمیپسندن..به نظر بازی خسته کننده میومد باید ماموریت هارو از این نقطه به اون نقطه انجام بدی و خیلی هم مسیرای مامورت ها طولانین و اینکه فکر سلامتی خودتم باشی حمام وو اینا و داستان بازی هم که زیاد مشخص نیست یا اینکه من نفهمیدم حتی خود کوجیما هم گفته خودمم از درست بازیو نمیفهمم….و مبارزات بازی هم چالشی نداشتن اون یتکه اون یارو رو خفه کرد متوجه نشدم چجوری خفه کرد..و باسش هم خیلی چالش نداشت بازم..و اینکه خیلی دستگاه اینا تو بازی هستن و پیچیدست بازی و اینکه میگن تمام انلاینه که امیدوارم نباشه اینجور و گرافیک بازی قطعا نفطه قوته بازیه…کلا بازی ای که این سبک طرفدار خیلی کم داره..من فک میکردم بازی ای مثل متال گیر فانتوم پینه یا انچاردته که خیلیی قشنگ و جذابه فانتوم پین بازیش کردم که اینجور نبود بازی زمین تا اسمون فرق دارن…به هر حال امیدوارم انحصاری خوبی باشع برای طرفداری سونی و خوششون اومده باشه از بازی و فن های این بازی و حالشو ببرین…

    • General RAAM گفت:

      فرشاد عزیز تو این مدت که تو سایت بودی و کامنتات رو دیدم معلومه گیمر با سواد و با شخصیتی هستی ولی یه چیزی رو برادرانه بهت میگم سعی کن انقدر وقتت رو تو گیمفا هدر ندی آخه دیدم پست بررسی بلیر ویچ خیلی کامنت دادی حرفاتم درست بود ولی فایده نداره و مهم اینه که خودت از بازی لذت بردی و وقتت رو هدر ندی بهتره حقیقتش منم دیگه نمیخوام بیام سایت از این جو پر از نفرت دور باشیم‌ بهتره :yes:موفق باشی و اینکه اگه خواستی گیمرتگت رو همینجا یا تو خصوصی برام بفرست حتما ادت کنم :yes:

    • Emad-Martian گفت:

      “حتی خود کوجیما هم گفته خودمم درست بازیو نمیفهمم”
      البته این حرفش ﻃﻌﻨﻪ ﺁﻣﻴﺰ بود. داشت شوخی میکرد!

  • تجربه ای که کسب میکنیم خیلی براش مهمه عجب ادمی هستش

  • Clara گفت:

    دوستان چندبار این موضوع رو مطرح کردم دیگه آخرین بار تا زمان عرضه بازی چون دیگه خدایی خسته شدم!
    دوستان گرامی عزیزان این بشر که لقبش استاد یا هرچی هست خودش رو بارها بارها ثابت کرده درسته فقط یه فرنچایز و یه دمو pt رو عرضه کرده ولی همون متال گیر ش نسخه به نسخه انقلاب جدیدی ایجاد کرده به عنوان کسی که همه نسخه های شماره دار بازی به جز نسخه اول رو تجربه کرده میگم ( نه کسی که فقط فنتوم پین رو تموم کرده و اصلا کوجیما رو نمیشناسه) :
    ۱_ Death Stranding قراره یه سبک جدید رو پایه گذاری کنه قراره با هر عنوانی که تا الان منتشر شده متفاوت باشه
    ۲_ ذات کوجیما آدمی که حالا به هر دلیلی دوست داره بازیکن تا خود بازی رو تجربه نکرده چیزی ازش پی نبره
    از این دوتا بند کاملا میشه متوجه شد چقدر کوجیما تلاش میکنه تا چیزی رو لو نده و به چهارتا تریلر ی که چیزی از بازی رو لو نمیدن بسنده کنه
    این تریلر هایی هم که میده بخاطر فشار سونی و گیمرهای جدید که فقط میخوان گیمپلی بازی رو ببینن و اصلا نمیدونن کوجیما به چیش معروفه ( همونایی که فقط فنتوم پین رو بازی کردن)
    اگه این فشار ها نبود اصلا هیچی عرضه نمیکرد تا زمان انتشار
    ولی حالا به هر دلیلی بعضی دوستان خسته شدن که حق دارن من خواهش میکنم توهین نکنین به کوجیما اگه حال نکردید با تریلر ها
    و این القاب فلان چیز سیمیولیتر و…. رو بزارین کنار
    زمان عرضه بازی و انتشار نمرات ( ببینین به چه روزی افتادیم دوتا عدد میتونه به این همه بحث خاتمه بده) دو حالت داره دیگه و من بالای ۹۰ درصد مطمینم بازی شاهکار میشه و دوستانی که کم لطفی کردن خودشون پشیمون میشن

  • heropersia گفت:

    راستی تو تریلر دقت کنید اونجای که با همون گربه میجنگه یه چندتا روح سفید هی واسه سم مهمات میندازن تازه یکیشونم خوشحالی میکنه :rotfl: حالا این لوس بازی ها کوجی بکنار.اونا همون پلیرهای هستن که با این گربه جنگید اما خورده شدن.هی کوجیما میگه یه سبک جدید همینه که جاهای که گیر افتادی یا راهو بلد نیستی یا مث این نبرد گربه ای (پلیرهای دیگه کمک میکنن) :no: :rotfl:

  • ali.stop گفت:

    چقدر فاز منفی میدید بابا صبر کنین بازی بیاد بعد قضاوت کنید زیر تریلر سایبرپانک هم دقیقا همین جریان بود.
    اصلا شما تاحالا بازی بد از سی پروجکت کوجیما دید؟ فقط باید صبر کرد

  • حالا من کاری به این کارای عجیب غریب کوجیما ندارم ولی واقا خیلی جالبه بعضی شل مغزا فک میکن کل بازی خلاصه میشه تو بردن محموله از نقطه A به نقطه B ینی واقا فک میکنین بازی که ناشرش سونی و کلی پول امکانات خرج این بازی کرده و کوجیما که این همه وقت گذاشته سر پروسه بازی واسه اینه که یه شبیه سازی پیاده روی بده

  • من از آدمایی که اهل اسپویل کردن نیستن خوشم میاد. آفرین استاد :yes:

    • Fozoulyab گفت:

      بابا ملت نگرانَنن خودش اقرار کرده اینی هم که نشون داده از فشار و ابراز نگرانی طرفدارا بوده که باز عده کثیری قانع نشدن جریان این بازی فرق فوکوله طرف باید خیالش از بابت پولی که واسه پیش خرید میده راحت باشه یا نه

      • نگران و دلواپس فقط بچه های این سایتن، اونم کسایی که مخالف کوجیما هستن ! اکثرم دردشون انحصاری شدن بازی واسه سونیه :laugh: کوجیما حرفی از نگرانی نزده! گفته همه مشتاق هستن بیشتر از بازی بدونن. بعدم دیگه الآن تریلرهایی که از این بازی پخش شده، بیشتر از خیلی بازیهای دیگه ست. دیگه کسی که تا الآن نفهمیده باشه این بازی قراره یه سبک جدید با محوریت کشف دنیای بازی باشه، و نباید اطلاعاتش بیشتر از این لو بره، خودش رو زده به نفهمیدن.
        در مورد پیش خرید هم دیگه قضیه واضحه، تا الآن کم اطلاعات از بازی داده نشده، شوتر و اکشن خالی و این چیزا نیست، گرافیک و داستانم ظاهرا عالیه، اگه اطمینان نداری پیش خرید نکن خب. 😐 حالا حتما کوجیما باید بیاد بگه این بچهه چیه، تهش چی میشه که گند زده بشه به کل بازی! ؟ 😀

        • Fozoulyab گفت:

          مشتاق 😕 😀 مگه همون زنه که هوو هووو میکرد مشتاق شده باشه
          ولی گذشته از این خوبه که امثال کوجیما و سی دی پروجکت هنوز تو صنعت گیم هستن و هر از گاهی به این صنعت تنوع میدن و گرنه تا ابد الدهر باید شاهد نسخه بروز شده بازی ها که سال به سال هم ضعیف تر میشدن میبودیم

  • kurd گفت:

    خود کوجیما اکانت بازیو واسم بفرسته بازیش نمیکنم

  • dexter123 گفت:

    بابا کوجیما خود بازی به کنار . بیا لااقل تکلیف پلتفرم های مقصد رو روشن کن یک ملت درگیرن :rotfl:

  • Sackboy گفت:

    به نظرم انقدر زد قضاوت نکنین. تریلر های قبل نشون میده بازی لحظات هیجان انگیزی هم داره. بحث فقط اینجاست که میزانش چقدره.
    هر بازی ای پر از فراز و نشیبه. اگر قسمت های آروم بازی اون شکلی باشه که کوجیما این بار نمایش داد، اتفاقاً خیلی هم خوب و سرگرم کننده طراحی شده. نگرانی شما در اینه که گیم پلی اوج نگیره و تایم زیادی رو در همین وضعیت بمونه. ولی مثلاً ممکنه صرفا اوایل بازی که تازه مکانیزم ها رو داریم یاد میگیریم اینجوری باشه.
    یه چیزم بگم، این که یه بازی ریتم کندی داره دلیل بر خسته کننده بودنش نمی‌شه. به طور مثال last of us رو نگاه کنین، بعضی جاها، خصوصا لحظاتی که جنبه ی exploring بازی خیلی پر رنگ می‌شه، ریتم بازی شدیداً کنده. با این وجود هنوز هم جذابه. این جذابیتو رو تا آدم بازیش نکنه، نمیتونه به خوبی درک کنه.

    به نظرم صنعت گیم ظرفیت های خیلی بیشتر از بازی های اکشن و شوتینگ های تکراری داره که هنوز کشف نشده. قرار نیست همه ی بازیا یه فرمولو تکرار کنن. اصلا کی گفته تو همه ی بازیا شخصیت اصلی باید اصلحه به دست باشه؟ چرا به جنبه های دیگه نمی‌پردازد؟ چرا وقتی صنعت سینما می‌تونه، صنعت گیم نتونه؟ به نظرم کوجیما هم داره تلاش می‌کنه این ظرفیت‌های جدید رو کشف کنه. ممکنه موفق نشه، ولی دست کم جرأتش رو داره که این ریسکو بکنه. منم به این تلاشش احترام می‌ذارم و از بازیش حمایت می‌کنم.

  • alireza0fa گفت:

    کم مونده یه سریا از روی تریلرا، نمره هم بدن به این بازی

    … متای بازی تا الان به زور شده پنجاه، فروشش شکس خورده، همه به سونی پشت کردن و ps4 هارو شکستن، سونی فنا پی بردن به نیکو بودن انصاف و خوبی پرهیز از بدی و پیروی از پلورالیسم دینی-گیمی، مایکرو فنا اونارو بخشیدن، دارن باهم گیرز۵ رو کراس پلی میزنن رو کامپیوتر و xone، کوجیما داره MGS 4 بازی میکنه و به پهنای صورت اشک میریزه، آکیو موراتی اومده به خواب کازویو هیرایی و گفتی «شیگ گان شیرو؟ واتاشی کومونه کازویو-سان. مانده ایگانو؟ نانده ایگانو؟ اووووره نِه؟» و بعدش با دوآل شاک یک زده تو سرش و الآن تو بیمارستانه و راد فرگوسن برای دیدنش کمپوت آناناس برده، همه هم باهم دوس شدن.
    همهء اینا با کمک این تریلر.

کوجیما پیشنهاد می‌کند بازی‌بازان از مشاهده تریلر جدید Death Stranding خودداری کنند - گیمفا