اکسباکس اسکارلت از هستههای اختصاصی برای پردازش رهگیری پرتو استفاده میکند
یکی از اعضای ارشد استودیوی کوالیشن در جدیدترین مصاحبهی خود به کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت اشاره و بیان کرده است که این کنسول برای مدیریت و پردازش رهگیری پرتو از چندین هستهی پردازشی اختصاصی استفاده میکند.
اگرچه حدود یک سال تا انتشار کنسولهای نسل بعدی باقی مانده است ولی هنوز سوالات بسیاری دربارهی دو کنسول اکسباکس اسکارلت و پلیاستیشن ۵ برای ما بیپاسخ ماندهاند. براساس اطلاعات منتشر شده، هر دو کنسول نسل بعدی دو شرکت مایکروسافت و سونی قرار است تمرکز ویژهای برروی تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) داشته باشند ولی هنوز مشخص نیست که دستیابی به این ویژگی چگونه بدون تاثیر برروی عملکرد بازیها محقق میشود. به نظر میرسد شرکت مایکروسافت با اضافه کردن هستههای پردازشی ویژه و اختصاصی به کنسول اکسباکس اسکارلت این مشکل را حل کرده است.
کارگردان هنری استودیوی کوالیشن (Coalition)، آقای کالین پنتی (Colin Penty)، در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت GameSpot، علاوه بر صحبت دربارهی بازی Gears 5، اطلاعات جالبی دربارهی کنسول اکسباکس اسکارلت را در اختیار ما قرار دادهاند. آقای پنتی در این مصاحبه بیان کردند که داشتن هستههای پردازشی اختصاصی و متمرکز برروی رهگیری پرتو، یک موضوع بسیار مهم برای این کنسول نسل نهمی است. این جملهی آقای کالین نشان میدهد که شرکت مایکروسافت برخی از هستههای پرازندهی کنسول را به تکنولوژی راهگیری پرتو و مدیریت آن اختصاص داده است.
ما هنوز چیزی برای بیان کردن دربارهی سری Gears و سختافزار جدید نداریم ولی من به شخصه نسبت به قابلیتهای این سختافزار جدید بسیار هیجانزده هستم. داشتن هستههای پردازشی اختصاصی برای رهگیری پرتو بسیار جالب و مهم است.
پیش از این نیز شایعههای مختلفی دربارهی استفاده از سختافزارهای ویژه و اختصاصی در کنسول پلیاستیشن ۵ برای مدیریت و پردازش رهگیری پرتو مطرح شده بود. از این رو، به نظر میرسد هر دو شرکت مایکروسافت و سونی راهحلی مشابه را برای استفاده از این تکنولوژی جدید در کنسولهای جدید خود پیدا کردهاند.
استفاده از چندین هستهی پردازشی اختصاصی در کنسول اکسباکس اسکارلت برای استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو با صحبتهای آقای اسپنسر (Spencer) دربارهی تمرکز اصلی این شرکت در کنسولهای نسل بعدی همخوانی دارد؛ چراکه در نظر گرفتن هستههای اختصاصی برای پردازش رهگیری پرتو، تاثیر این تکنولوژی بر عملکرد بازی را تا حد ممکن کاهش خواهد داد.
به نظر من بخشی که ما میخواهیم در نسل بعد برروی آن تمرکز کنیم، میزان نرخ فریم و راحتی تجربهی بازیها است.
در این نسل ما کاملا برروی کیفیت بصری ۴K و نحوهی ارائهی آن چه برروی فیلمهای Blu-Ray و چه در استریم ویدئوها تمرکز کردیم. به لطف اکسباکس وان اکس که به ما اجازه داد بازیها را با کیفیت ۴K اجرا کنیم، ما در نسل بعد میتوانیم بهبودهای زیادی را در بخش بصری ایجاد کنیم.
تجربهی بازیهایی که از تکنولوژی رهگیری پرتو و کیفیت بصری ۴K بهره میبرند بسیار هیجانانگیز به نظر میرسد. با این حال، معمولا مدت زمان زیادی طول میکشد تا تیمها و استودیوهای بازیسازی بتوانند از نهایت ظرفیت یک کنسول استفاده کنند. از این رو باید منتظر ماند و دید آیا استودیوهای بزرگ و شناخته شده میتوانند هواداران را با محصولات جدید خود غافلگیر کنند یا خیر.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
صحبت از گیرز شد کمی درباره گیرز۵ صحبت کنیم
…………………………………………………………………………………………………
-اول از همه اگر با دیسک بازی میکنید بازی ۱۲ گیگ اپدیت داره حواستون باشه
……………………………………………………………………………………………………
از داستان شروع کنم
داستان ضعیف ترین بخشه بازیه نمیدونم نویسنده بازی کی بوده ولی هرکی بوده تف به اون ذاتش نه روایت جالبی داره نه داستانی که بشه ازش تقدیر کرد در صورتی که میتونستن یه داستان فوق العاده ازش دربیارن با اون زمینه داستانی گیرز۴ ولی افتضاح کار کردن متاسفانه و اصلا قابل قبول نیست اکت ۱ خیلی خوب جلو میره ولی در ادامه کاملا ناامید کننده ظاهر میشه
هشداراسپویل:
من واقعا توی عقل نویسنده بازی شک کردم ،بازی در اواخر به شما حق انتخاب نجات یکی از شخصیت های اصلی رو میده و در بدترین زمان ممکن تمام میشه حالا الان چطوری قراره توی نسخه بعد بازی بفهمه که ما کدوم شخصیت رو نجات دادیم؟چطور قراره داستان رو طوری پیش ببرن که متناسب با انتخاب ما باشه؟ از کجا میخوان متوجه بشن که انتخاب ما نجات کدوم شخصیت بوده؟ و این شلختگی نتیجه یک نویسندگی به شدت بد هست
………………………………………………………………………………………………………
– اضافه شدن جک اولین تغییر مهم هست رباتی که براتون از روی زمین سلاح میاره، مهمات میاره، قابل اپگرید شدنه، میتونید باهاش برای دشمنان بازی تله بذارید و …..
قرار نیست توی گیم پلی با یک انقلاب طرف باشیم یکسری تغییرات در سلاح های بازی یا هدف گیری یا مخفی کاری بسیار سطحی بدون هیچگونه تغییر خاص دیگه ای
……………………………………………………………………………………………….
۲ اکت از بازی شما رو یاده گیرز های اپیک گیمز میندازه اکت۱ و اکت۴ با درگیری های گسترده و وسیع و اکشن زیاد محیط های شلوغ و شاید روایت داستانی بهتر از اون طرف ۲ اکت از بازی دچار تغییرات گسترده شده و شما رو در محیط های سند باکس قرار میده اکت۲ و اکت۳ دقیقا تغییراتی هست که کوالیشن صحبت میکرد گشت و گذار خوبی داره ، لول دیزاین خوبی داره مراحل فرعی مثل ازاد کردن برج ها ،برداشتن سلاح از خانه های متروکه یا بعضا مراحل فرعی که با مخفی کاری باید طی بشه و ….. ولی روایت داستان و کلا داستان و اکشن و درگیری درش کم میشه
اکت۳ مثلا در حال عبور از بیابان در حالی که رعد برق ها اتفاق میفته گلوله هست که از چپ و راست به سمت شما میاد همزمان جنازه ها دارن به اطراف پرتاب میشن و یه فضای خیلی عالی به تصویر کشیده
بعضی ممکنه با اکت۲ و ۳ خیلی حال کنن و بعضی هم ممکنه با تغییرات حال نکنن ، بازی open world نیست توی این دو اکت فقط محیطه بزرگی داره و برای تنوع خوب کار شده چون بخوان همه مراحل رو خطی کنن میشه همون گیرز۴ ولی بودن این ۲ اکت به صورت سند باکس هم چیزی به گیرز اضافه نکرده صرفا پیمودن یک مسیر قرار نیست تحول باشه
………………………………………………………………………………………………………….
شخصیت پردازی ها بهتر شده – کیت بر خلاف نسخه قبل اینجا قابل تحمل تر هست دل هنوز هم بد هست همون جلف نسخه قبل که حالا با وجود فاز به درجات جدیدی از عرفان هم میرسه JD هم هنوز کارکتر قابل اعتمادی که در نسخه بعد منتظرش باشیم نیست هرچند توی اکت۱ خیلی میخواست خلاف این رو اثبات کنه، تا فراموش نکردم بازی گنجینه ای از انوع و اقسام تکنیک های گرافیکی – تکسچرهای به شدت با کیفیت – گرافیک خارق العاده و فریم با ثبات هست
……………………………………………………………………………………………
در نهایت از گیرز۴ به شدت بهتره ولی بخوام نمره بدم ۷/۵ تا ۸ براش کافیه
دلم تنگ شد کجا بودی
به به اقا همایون
همین جا کنار شما :heart: :heart:
چه عجب محمدرضا.از این ورا ؟ 😀
دیگه گیرز اومده گفتم یه سری بزنیم :heart:
من بازیش نکردم ولی ارزونه تو استیم و میخوام قانونیشو تو هالووین بگیرم
بگم که اون صداقت جمله اولت منو کشته :laugh: :yes:
:yes: :yes:
Microsoft .Xbox One@
البته تجربه Gears خالی از لطف نیست در کل خوش موقع عرضه شد :yes:
بزودی کل سری تجربه کامل کنم نظرم رو خدمت شما عرض میکنم :yes:
گیرز که اره داش Cell همیشه تجربش واجبه حتی اگر انتقادی بکنیم بازم چون توی سبکش بدون رقیبه همیشه حال و هوای خودش رو داره :yes: :yes:
درسته اکت ۱ و ۴ واقعا گیرزه همیشگیه گاهی اوقات خیلی بهتر از قبل ولی برخلاف نظرت من با سندباکس شدنش حال نکردم باعث شده بازی از ریتم جذابش بیفته dna گیرز به سندباکس نمیخوره در مورد انتخاب بین دو نفر هم راستش منم جا خوردم ، مینی باساش خوب بودن ولی باس های اصلیش مخصوصا آخری اصلا چالشی نبود و برخلاف تنوع دشمنا ، تنوع باس ها افتضاح بود حتی سعی نکردن تو رویارویی های بعدی استراتژی حملاتشونو تغییر بدن.امکاناتی که به یار رباتی داده شده جالبه و بسیار کاربردی
.
در کل من منتظر نسخه آخر سه گانه میمونم موفق باشی
اکت ۲ اره سند باکس شدنش خسته کننده بود و من رو خسته کرد ولی اکت۳ خیلی خوب بود
اون نجات بین دو شخصیت که فاجعه نویسندگی بود
:yes: :yes:
ممدرضا باتمام نظراتت بشدت مخالفم،نویسندگی بازی فوق العادست و تمامی سوالات گذشته رو به زیباترین شکل ممکن پاسخ میده،نمیدونم منظورت از شخصیت پردازی چیه ولی گیرز همیشه همین بوده و این نسخه اوج روایت داستان تو سری هستش،لول دیزاین فوق العاده روایت داستان معرکه تغییرات مثبت و عالی توی همه ی موارد و همینطور کلیف هنگری که مارو واسه ی نسخه ی بعد مشتاق نگه میداره همه و همه باعث شدن که گیرز پنج برای من بهترین نسخه ی سری بشه،از نظر روایت داستان گیرز دو رو و از نظر اکشن و لول دیزاین خیلی راحت جیرز سه رو تاپ میکنه و بنظرم کولیشن گل کاشت بااین نسخه،من بشخصه کلا به ویچر که بهترین لازیه تاریخه برام ۹.۷ دادم و به گیرز ۵ نمره ی ۹.۲ میدم و قطعا بهترین بازی ۲۰۱۹ تاالان برام بود و جز پنج بازی برتر نسل برام قرار گرفت
سلام فرشید عزیز چقدر خوشحالم کردی کامنت گذاشتی :heart:
فرشید جان با داستان و روایت مشکل دارم
چرا باید وقتی میشه با یک پایان کامل بازی رو تموم کرد دوباره اتفاقات هیلو۵ و گیرز۴ تکرار بشه چرا این استودیو یاد گرفته که با پایان هاش گیمر رو منتظر نسخه بعدی بذاره؟؟؟
چرا باید داستان رو طوری تموم کنه که من با خودم بگم از سره بی حوصلگی فقط خواستن تمومش کنن
شما انتخابی که سره نجات jd یا دل میده رو تحلیل کن
چرا باید شخصیتی که یک نسخه کامل شخصیت اصلی بوده توی همین گیرز۵ در اکت اول میخواد به ما و پدرش ثابت کنه که حالا یک شخصیت پخته شده ولی این قدر راحت نویسنده تصمیم به حذفش میگیره و باز از اون جالب تر با اون انتخاب اخر بازی الان توی گیرز بعدی از کجا میخوان بفهمن که من یا شما کدوم شخصیت رو نجات دادیم؟ و چه طور قراره داستان رو پیش ببرن با اون انتخاب وقتی نمیدونن ما کدوم رو نجات دادیم؟
……………….
با شخصیت پردازی هم مشکل دارم هنوز که هنوزه بچه های دلتا قابل مقایسه با شخصیت های جدید نیستن با اینکه کوالیشن ۵ سال برای این شخصیت های جدید وقت داشته هنوز که هنوزه jd برای من حتی حس کول یا برد رو نمیده با اینکه اونها شخصیت قابل بازی نبودن و این هنر نویسنده بود
الان خداییش دل و تقابل هاش با فاز چه حس خوبی باید در ما ایجاد کنه؟
…………………
اکت ۲ رو تحلیل کنیم بر عکس اکت۳ که واقعا خوب بود ولی اکت ۲ برای من حس خسته کننده بودن داد
اولا طولانی بود و ثانیا بیشتر وقت صرف طی کردن مسیر میشد
ما صرفا یک محیط برفی و یخی داشتیم که باید مسافت طی میکردم حالا ماموریت های فرعی هم که بالا گفتم مثل همون ازاد کردن برج ها یا سلاح برداشتن از خانه های متروکه بازم تحولی در سری ایجاد نمیکنه صرفا از بازی های جهان باز الهام گرفته همین
هیچ چیز انقلابی نداره خداییش
گرافیک عالی
اکت ۱ و اکت ۴ عالی
همچنان مارکوس و کول عالی
تخریب پذیری توی اکت ۲ عالی
لول دیزاین اکت ۳ توی بیابان به شدت عالی
جک هم خوب بود
ولی در مواردی که گفتم بازی ضعف داره به نظر من
فدات ممدرضا،منم خیلی وقته دیگه کامنت نمیزارم،خب بابت حذف jd باید گفت که فقط مختص این نسخست و قژعا شخصیت اصلیه نسخه بعده،یادت رفته سر بوجود اومدن لوکاست ها ما چقد فن تئوری دادیم؟توی این نسخه باتوجه به شروع داستان توی گیرز ۴ بنظرم خیلی منطقی بود،اکت دوم بازی بنظرم شاهکار لول دیزاین و روایت داستان بود،امیدوارم یه سر به گیرزای قبلی بزنی مثلا من خودم از برد متنفر بودم و همینطور اصلا با دام حال نمیکردم و عشق اول کول بعدم مارکوس،بنظرم اگه دیالوگای توی مسیربازی رو گوش بدی به بهترین شکل شخصیتا حتی فاظ هم پرداخت میشن که میگه اصالتا اهل واسگاری همون لوکیشن اکت سه هستم ولی متولد نیو افریا هستم و اصلا زبونشونو بلد نیستم و والدینم چطور بودن،کالکتیبل ها هم همینطور،من بشخصه عاشق دلتا تیم جدید شدم و باهمه حال میکنم حتی اداهایی که جکدرمیاورد موقعی که خجالت میکشید یا میترسید،راجع به پایان سه حالت وجود داره،یا خودشون مثه خیلی از بازیها مثلا جی دی رو زنده میارن و با یه تکنولوژی چیزی دل رو زنده میکنن همونطوری که جی دی رو از اون مرگ برگردوندن یا دوتا داستان واسه بازی مینویسن مثه مس افکت یا درگن ایج سیوهارو انتقال میدن به نسخه ی بعدو حالت سوم ممکنه گود اندینگ واسه بازی نشون بدن که بازم خیلی از بازیهای بزرگ همینطوری ان،راجع به استوری بازی هم خب تمامفرنچایزای ساگا مثه هیلو یا گاد اف وار و گیرز همیشه بازی توی کلیف هنگر تمام میشه که هم دستشون باز باشه واسه ساخت نسخه های بعد و هم اینکه بازیبازا مشتاق باشن واسه نسخه ی بعد،نمونه ی بارزش پایان گاد اف وار سه یا همین اخریه،بنظرم همه چیز پرفکت بود من دیوانه ی این بازی شدم و رفت جز تاپ فایو این نسلم واقعا
من واقعیت فرشید اکت۳ و اون لول دیزاین و رعد و برق هاش رو بیشتر از اکت۲ دوست داشتم یه حالت یونیک داشت برام که حداقل توی کمتر بازی اون محیط رو شاهد بودیم
درباره پایان به نظر من نوشتن دو سناریو منتفی هست چون یه زمان خیلی طولانی از توسعه دهنده میگیره و دیگه در نظر بگیر برای هر سناریو هم کلی دیالوگ لازم دارن هم کات سین های جداگانه
به نظر من یا سیو ها رو انتقال میدن یا هم حالت سوم که گفتی
نمیدونم ولا درباره پایان چطور صحبت کنم ولی من همچنان میگم کاش پایان سر راست تری نویسنده مینوشت
اداهای جک خیلی خوب بود خوب شد اشاره کردی ازش یادی کردیم
ولی فرشید فارغ از این صحبت ها چقدر کوالیشن توی گرافیک سنگ تموم گذاشت به یاد نمیارم بازی ای با انریل انجین ساخته بشه و این چنین گرافیکی داشته باشه روی X که فریم روی ۶۰ باز بود به لحاظ فنی بازی غوغا بود
ممدرضا یبار دیگه به دیدی غیرانتقادی بازیش کن،اره واقعا عالی کار کردن منم رو ایکس بازیش کردم رسما روانی شدم درکنار رد دد بهترین گرافیکای نسلن بخصوص که ۶۰ فریم ثابت اجرا میشد
:yes: :yes:
داداش محمد رضا عزیز خیلی چیز هارو بد گفتی واقعا و مخالفم تو این نسخه خیلی پیشرفت داشته نسبت گیرز ۴ و خیلی بهتر…بنظرم تو تمام بخش عالی کار کردن خدایشش…اول بازی رو بازی کردم جا خوردم اصلا یه گیرز دیگه بود انگار و مرسی به کوالیشن…درسته بازیو تموم نکردم ولی معرکه بوده برای من تا اینجا حرف نداشته..و بخوام نمره بدم ۹ میدم
فرشاد جان گیرز۴ سال ۲۰۱۶ امده و باید متناسب با استاندارد های همون سال مقایسه بشه
گیرز۵ هم باید متناسب با سالی نقد بشه که امده الان ۳ سال پیش نیس همه بازی ها پیشرفت داشتن اگر گیرز۵ از ۴ بهتر نباشه که دیگه هیچی
ای کاش توی تمام بخش ها عالی میبود اما از نظر من توی چند بخش مشکل اساسی داره
حالا تا انتها برو قطعا بهشون پی میبری
چه شود این ابر کنسول :inlove: مایکروسافت همیشه یه نسل از رقبا جلوتره ۴K استاندارد این نسل بود در حالی که هدف نسل بعد رقبا هست :heh: نسل بعد نوبت ۸K اونم ۱۲۰ فریم هست :inlove: :yes:ساعاتی پیش هم ابر شاهکار انحصاری بهشتی Gears 5 رو تمام کردم چقدر خواستنی هست این بازی :inlove: داستان شاهکار :inlove: گیمپلی شاهکار :inlove: متفاوت ترین و بهترین گیرزی بود که بازی کردم سلاحهای جدید :inlove: دشمنای جدید :inlove:امکان مخفی کاری و قابلیتهای جک و جهان وسیع و مراحل فرعی:inlove: گرافیک هم که دیگه نیازی به تعریف نیست بهترینه نسله :inlove:بخش آنلاین هم که حرفی برای گفتن نمیذاره شاهکاره از حالت Escape خیلی خوشم اومده :inlove: :yes: گوتی صد در صد خودشه :yes: در دستان بانو کِیت :inlove: مرسی اسپنسر مرسی کوالیشن:heart:
ناموسا ۸k و ۱۲۰fps رو از. دور هم دیدی که الان داری براش هیپ میکنی اصن میدونی tv که ۱۲۰HZ قیمتش اندازه یه ماشینه حالا ۸k که اصن ندارین الان سونی تلویزیون ۸k قیمتشو گزاشته ۷۰ هزار دلار ناموسا چی میزنین میاین اینجا از این حرفا میزنین
مایکرو همبشه از رقبا جلوتر بوده اول نسل ۸ احتمالا شما به دنیا نیومده بودی که یادت نمیاد
داداش بزار بنده خدا شاد باشه واسه خودش چیکارش داری :rotfl:
Mahdi. R
عزیزمن شما چرا ناراحت میشی ایشون کامنت میزاره؟
شما یکسره تو پستای مختلف لیچار بار امثال منو ممدرضا میکنی یبار شده بیایم ریپلایت کنیم؟تا حالا اصلا دیدیمما این بنده خدارو ریپلای کتیم؟
دلش میخواد بگه هزارکا و ۲۵۰۰ فریم شما توی پستای خودت همینطوری کامنت بده اگه کسی اومد بهت بگه چرا به ما فحش میدی!!!
برو کنار بزار باد بیاد
دک ساقیت گرم که توهم جابجایی استانداردهارو برای دست خالی ترین این نسل رو کرد تو مغزت
جان من راه نداره بیخیال گوتی و نمرات بشی
یه بازی هست بنام نینجا بلید که منتقدین کوبیدنش اما من بالای صد بار بازیش کردم و ازش لذت بردم و برام بیشتر از خیلی عناوین رده بالا لذت بخش بود
من این حس شما رو درک میکنم
تنها موندی و کسی پشتت رو نداره و مدام بهت سرکوب میزنن چون برند محبوبت تو نمرات کم اورده
اما کسی یادش نیست که ۱۰ هم نمره قبولیه و باهاش میشه به کلاس بعدی رفت
میگن اسم شما اشکانه درسته
بگم اشکان جان کل کل خوبه اما در کنارش توهین و تحقیرم میاد
من دوستت هستم و بهم اعتماد کن چون ارزو و صداقت کلامت رو میتونم حس کنم
راستی صندوقتو چک کردی ؟ جوابشو میخوام تو صندوق باشه
خوشحالم که لذت بردی
اگه گیرز ۵ گوتی شه بنده رسما از اون روز از سایت میرم و کلا صنعت گیمو ترک میکنم!
بمون داش عماد کنارمون حتی اگ گوتی شد
سایت به امثال شما نیاز داره :rose:
چشم.ولی منظورم این بود که انقد مطمئنم گوتی نمیشه 😀 وگرنه ترک کردن گیمفا محاله
اونجایی کامنتت خنده دار میشه که اصلا کاندید هم نشه!!
داشتن هستههای پردازشی اختصاصی برای رهگیری پرتو بسیار جالب و مهم است.
واقعا ایده جالبی هست و قدرت بیشتری دارن برای ساخت بازی به بخش Xbox برای نسل بعد خیلی امید دارم امید دارم که دوباره مثل نسل ۷ قدرتمند ظاهر بشن و کنسولی عرضه کنن که در حد نام و برند Xbox باشه و امیدوارم موفق بشن چون کارهایی که انجام میدن تاثیر زیادی در صنعت گیم داره :yes:
درسته داداش
ماکرو جان بازی های انحصاری بهتری بده جون بیبیت :/
در مورد نرخ فریم این نسل Xbox واقعا عالی عمل کردن تجربه خودم از کنسول Xbox One S رو میگم واقعا با کنسولی خوش ساخت و مهندسی ساز طرف هستین ظاهری زیبا و کوچک و کنسولی واقعا بی صدا انگار که خاموشه خنک کننده کنسول کارش رو به بهترین شکل انجام میده و تجربه DMC 5 اصلی هیچ گونه فشاری روی کنسول وارد نمیکنه مثلاً صدای فن بلند بشه
نرخ فریم و رزولوشن واقعا عالی هست بر عکس نسخه معمولی Xbox one این کنسول One s میشه گفت در حد Pro هست یا ….
در کل نرخ فریم روی One S عالی هست بدون هیچ افت فریم و لگ و واقعا تجربه عالی رو در اختیار گیمر قرار میده :yes:
به نظرم هنوزم برای تجربه عناوین Xbox دیر نیست :yes:
cell تو قبل اینکه xbox بخری همش ایکس باکسو ترول می کردی ولی از وقتی خریدی یکبارم ندیدم ترول کنی. لطفا یدونه نینتندو سویچ و یه pc قدرتمند هم بخر اینارم ترول نکنی خسته شدیم از بس جوابتو دادیم :rotfl:
کنسول فنه داداش بیشتر
خدا رو چه دیدی شاید اوردیمش تو استیم و باهاش استراتژیک زدیم :yes:
Emad908@
Xbox one نسخه یک یا Fat بیشترین فروش رو در بین سری Xbox نسل ۸ داشته و هنوز هم قابل ترول کردن هستن چون خروجی تفاوت داره و مخصوصا رزولوشن و فریم و هنوز جای ترول داره
نینتندو Switch که من به شخصه احترام زیادی برای شرکت نینتندو قائلم و شاید گاهی چیزی بگم ولی در هر صورت از ترول کردن switch خودداری میکنم و اصلا مسیر نینتندو همیشه در صنعت گیم جدا بوده و خلاقانه عمل کرده :yes:
pc هم داریم
Pc پلتفرمی که جای ترول زیادی داره به حدی که فکرشم نمیکنمی
اگه وقت بشه یه بحثی باز میکنم که واقعا میراث پلتفرم pc تو چهار نسل چی بوده و چه نقشی در صنعت گیم داشته 😎
ایشون سل اوریجینالن
ایشون برای xbox احترام قائل بودن ولی فن بوی ها رو له و لورده میکردن
اینی هم که این چندوقته بوده احتمالا فیکشون بوده
چون با وجود ترول کردن به کسی بی احترامی نمیکرد و فقط کنسول و سیاست شرکت رو هدف قرار میداد
دقیقا همینطوره از لحاظ صدا که انگار خاموشه و فریم معرکس به لطف قدرت بیشتر سی پیو نسبت به سه کنسول دیگه عالیه واقعا
الاه هم صل الا محمد و اله محمد :yes: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :heart:
چشمام درست میبینن?
همین الانشم وان ایکس هم برای این نسل زود بود! ایشالا نسل بعدیم عالیتر
اره باید یه چیپ جداگانه داشته باشن واس پردازش رهگیری پرتو و همچنین صدا هم ازین به بعد با همین پرتو ها پردازش میشه
دقیقا عین واقعیت مثل گوش هامون که صدا وفتی تولید میشه انعکاس پیدا میکنه میخوره به درو دیوار و برمیگرده بهمون
هرچقد بیشتر انعکاس پیدا کنه کمتر صداشو میشنویم یا وقتی توی یه غار هستیم صدا اکو دار میپیجه
البته چیز عجیبی نیست
گاد اف وار۲۰۱۸ با اینکه رهگیری پرتو نداشت واس صدا ولی ازین تکنولوژی استفاده کرده بود
ایده خوبیه
برای صدا ممکنه تو بعضی بازی ها خیلی جالب بشه
مثل بازی های شبیه ساز بقا
ولی فکر نکنم حداقل تا ۵ سال دیگه استفاده بشه چون مردم گوش نمیدن فقط میبینند
اگه صدای انعکاس بشنوند فکر می کنند باگ خورده که صدا از جای نادرست میاد 🙂
نه منظورم صدای اکو دار نیست
این فقط یه فیچر بود
من منظورم صدای کلی بازی بود که الان با همون تکنولوژی قدیم(مثل از پیش رندر شده که خودشون تعیین میکنن مقدارشو)انجام میشه ولی تو نسل بعد مثل ری تریسینگ صدا هم با پرتو انجام میشه
مایکروسافت باید بدرخشه تا شاهد رقابت نفسگیرتری باشیم
ناموسا آره
خیلی حال میده هم سونی خوب باشه هم مایکروسافت رقابت نفسگیر و جذاب میشه
ولی خب من فاز منفی ها رو نمیفهمم هیچوقت ?:-)
واقعا چرا به چیزی که حق هست منفی میدین؟ ?:-)
چون براشون ناحقه :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart:
ارزومه که گیمراهای هموطنم بتونن در نسل ۹ هر دو کنسول سونی و مایکروسافت رو با هم تهیه کنن ولی متاسفانه شرایط سخته و بهترین کار برای اینکه نسل بعد عقده هیچ کنسولی رو دلمون نمونه اینکه بریم گیم نت و با ۵ شش ساعت بازی کردن با این کنسولها به عطش سیری ناپذیرمون از دنیای گیم خاتمه بدیم
سلام محمدرصای عزیز
حق با شماست
ولی آخه همه گیم نتا همه بازیا رو نمیارن رو کنسول به طورمثال گیم نت نزدیک ما هنوز گیرزو هیلو و فورتزا تا حالا نریخته رو کنسول بعد از ۲ سال
بجاش کنسول رو پر کرده از کالاف و nfs و فیفا و مورتال و اینجاستیس و ردد۲
بازیای جدید هم اکثرا انحصاریا ی سونی برای اجاره میان حتی من هنوز مترو اگزوداس و ریج ۲ و دویل ۵ رو هنوز که هنوزه ندیدم جایی برای اجاره بیاره ولی دیزگان و گاد یه هفته قبل عرصه مثلا برای اجاره موجودن
کلا گیر افتادیم با دلال های عزیز که هرجور میلشون میکشه قیمت گذاری میکنن و تصمیم میگیرن چه عنوانی بیشتر و ارزون تر دردسترس باشه کدوم اصلا نیاد
گیمر واقعی مختص کنسول،عالی و قوی ترین مثل ps 5
اسم نسل بعد میاد تمام بدنم میلرزه ولی جدا از بدبختاش برای ما ایرانیا دیدن هیلو اینفینت با گرافیک رویایی اسکارلت دیدنیه :inlove:
چه فایده وقتی جعبه مجهول یه انحصاری درست درمون نداره که تمام قدرتش رو به رخ بکشه!
تو کل نسل هایی که اکس باکس حضور داشته ضعف طراحی خیلی داشته(ضعف طراحی اکس باکس اورجینال و سه چراغ ۳۶۰ و مشکل بردها و اون درایو dvd9 اکس ۳۶۰ و مشکل بردهای سری های اول ۳۶۰ و طراحی فوقالعاده وحشتناک وان فت و ضعف شدید سخت افزار و اون esRAM مسخره و اون حافظه ddr3 مضخرفی که روش گذاشتن)…
فقط طراحی وان اس و وان ایکس تا اینجا خوب بوده و امیدوارم نسل بعد هم ضعف بازی های فرست پارتیش رو پوشش بده…
هسته های پردازشی جدا برای ray tracing چیز جدیدی نیست اصلا جز این راهی نیست مثل اینه که بگیم میخوایم نون رو با آرد درست کنیم بعد همه خوشحال بشن من ۲۰۷۰ دارم هسته های پردازشی ray tracing هم جدا داره ۲۰۶۰ هم داره اما کارت گرافیک هایی قبلی مثل ۱۰۷۰ ندارن برا همین توی اجرای بازی ها با ray tracing مشکل دارن
من متخصص سخت افزار نیستم، ولی اون قدری که اطلاع دارم، اکثر کارت گرافیکایی که از Ray tracing پشتیبانی میکنن، هسته ی RT دارن که مخصوص این کار طراحی شده. سری RTX انویدیا که همینطوره.
کارت گرافیک هایی مثل ۱۰۸۰ هم که بدون داشتن هسته ی RT و با آپدیت نرم افزاری این کارو انجام میدن، در اصل از چیزای دیگه میزنن و به خوبی سری RTX از پس Ray tracing بر نمیان.
بنابراین اگر قرار باشه از رهگیری پرتو رسماً پشتیبانی کنن، این کار اصلا تصمیم عجیب و شگفت انگیزی نیست. در واقع اگر این کارو نمیکردن باید تعجب میکردیم.
سونی هم قاعدتاً باید همین کارو کرده باشه.
آدم باید کلاه خودشو قاضی کنه . این چیزی که میخوام بگم به جفت کنسول ها ربط داره
روی همین نسل با کارت گرافیک GTX 1080 (با رزولوشن Full HD ), بتلفیلد ۵ . مترو جدیده . کنترل
رو میخوای با رهگیری پرتو بری……
نسل بعد , (بازی های نسل بعدی) و به قول خودشون ۴K و رهگیری پرتو
الله اکبر
اون دقیقا دلیلش اینه که gtx 1080 هسته ی RT نداره. به خاطر همین جونش در میاد! وگرنه کارتای گرافیک ضعیف تر از ۱۰۸۰ هم داریم که RTX رو پشتیبانی کنه.
البته میگم، من باز اطلاعاتم کامل نیست.
این که چیز منحصر به فرد و خاصی نیست کنسول سونی هم از عمین تکنولوژی پشتیبانس میکنه 😐
یادمه یه مدت پیش میگفتم که رهگیری پرتو توی کنسول های نسل بعد هستن و چند نفر منو کوبوندن حالا بیایید حال کنید :yes: ظاهرا که کنسول Xbox بعدی فوق العاده قوی ظاهر میشه ولی خوب ما که منتظریم ببینیم PS5 چی میشه :inlove: tnxXx
خیلی خوبه این کاری که کردن ، دمشون گرم ، منتظرم تا دربارهی تکنولوژی های استفاده شده در PS5 هم اطلاعاتی منتشر بشه
داداش من فن سونیم ولی خداییش این گیرز ۵ از گیرز۴ خیلی خیلی سرتره بازیش میکنم دارم حال میکنم لامصب ادم دلش نمیاد تموم کنه