زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول

آرین مرادی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

زندگی سخت است، بسیار سخت. در آن هیچ شکی نیست. چه بسیار انسان‌هایی بوده‌اند که زیر بار سنگینی‌های زندگی کمر خم کردند و به زانو درآمدند. زندگی همانند انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی نیست که آخر آن‌ها با جمله‌ی «و آن‌ها تا ابد با یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کردند» روبرو شویم. زندگی قصاب بی‌رحمی است که بدون هیچ تمایزی، در تلاش است که انسان‌ها را به زانو در آورد. در این میان بعضی افراد توانایی مقابه با آن را دارند و کمی اوضاع بهتری پیدا می‌کنند، ولی عده‌ی دیگری نیز هستند که به راحتی تسلیم شده و میدان مبارزه را ترک می‌کنند. آیا تا به حال به این جنبه از زندگی توجه کرده بودید؟ زندگی با تمام بی‌رحمی‌ها و سختی‌هایش، دقیقا همان موردی است که می‌تواند از انسان یک اسطوره بسازد. هیچ‌گاه یک انسان به مراتب بالا و قدرت نمی‌رسد، مگر این که سختی‌های زندگی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

نگاهی به شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشته اند

در حقیقت، همین سختی‌ها که ممکن است نابودگر یک انسان باشد، می‌توانند زمینه‌ساز شکوفایی و ستاره شدن او را نیز فراهم کنند. بازی‌های ویدئویی نیز همان‌طور که می‌دانید، دنیای بزرگی برای خود دارند و این دنیا هم مهربان‌تر از دنیای ما با شخصیت‌هایش برخورد نمی‌کند. تفاوت دنیای آن‌ها این است که بعضی شخصیت‌ها قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که ما نداریم. از طرفی دیگر ولی مصیبت‌های وارده به شخصیت‌ها نیز به مراتب سنگین‌تر از مشکلاتی است که بر سر راه ما قرار می‌گیرد. در ادامه، به سراغ لیستی از شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی می‌رویم که زندگی اصلا با آن‌ها نساخت. به قول معروف، این شخصیت‌ها با جمله‌ی «من تک، شما همه» زندگی کردند و دوران به شدت سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتند. سختی‌های دنیای آنان، شخصیت‌های لیست ما را به اسطوره‌هایی بزرگ تبدیل کرده است. در حقیقت، در بیشتر شخصیت‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد، برهه‌ی زمانی‌ وجود دارد که آن شخصیت باید عوض شده و به صورت کلی به فرد دیگری تبدیل شود. با من و گیمفا همراه باشید تا مروری هرچند کوتاه، به نامه‌ی پردرد زندگی چند تن از غم‌انگیزترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی بیندازیم.

ناکتیس (Noctis)

بازی: Final Fantasy XV

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

تو نمی‌توانی از دو چیز به صورت همزمان محافظت کنی. باید یکی را انتحاب کنی، وگرنه هر دو را از دست می‌دهی.

ناکتیس شاهزاده‌ی لوس و مغرور نسخه‌ی پانزدهم سری Final Fantasy محسوب می‌شود. کسی که خیلی کاری به حرف‌های پدرش ندارد و هر جا که می‌رود به همراه محافظ شخصی‌اش است. اما دقیقا پس از این که به قصد مسافرت شهر را ترک می‌کند، خبر حمله به مقر پادشاهی پدرش را می‌شنود و متوجه می‌شود که اکنون در دنیایی بزرگ، ظالم و خشن، تنها شده است. او به همراه ۳ دوست و رفیق خود باید سفری را آغاز کند و در پی بدست آوردن قدرت کافی برای بازپس گیری تاج و تخت باشد. سفری که ما در بازی Final Fantasy 15 مشاهده می‌کنیم، یک نمونه‌ی واقعی از سفر است. در این میان با لحظات شاد و غمگین بسیاری روبرو می‌شویم که تک‌تک آنان برروی شخصیت ناکتیس تاثیر می‌گذارد. ناکتیس که در ابتدای بازی تلاش می‌کند حرف‌های پدرش را نشنیده بگیرد و تنها به خوش‌گذرانی خودش اهمیت می‌دهد، در انتهای بازی فردی عاقل و بالغ شده است که تلاش می‌کند تمامی حرکاتش را از روی منطق و عقل انجام دهد. نتیجه‌ی سختی‌های زندگی ناکتیس چند وجهه داشتند. درست است که او بسیاری از موارد و کسانی که برایش ارزشمند بودند را از دست داد، حتی نامزدش را، ولی همین موارد بودند که او را از یک شاهزاده‌ی بی‌منطق و لوس، به فردی تبدیل کرد که حاضر شد جان خود را به خطر بیندازد تا جهان را نجات دهد و زندگی تمامی مردم آن را آزاد کند.

گابریل رایس (Gabriel Reyes)

بازی: Overwatch

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

!Die…Die…Die

شخصیتی که شما در بازی Overwatch با نام Reaper و شات‌گان‌های قدرتمندش می‌شناسید، در اصل فردی به نام گابریل رایس است. او در آمریکا به دنیا آمد و به نیروهای نظامی پیوست. در زمان بسیار کمی توانست رتبه‌ی خود را افزایش دهد و حتی در این میان مدال افتخار نیز کسب کرد. او در پژوهشی برای ساخت ابرسرباز شرکت کرد که باعث می‌شد به سربازهای نمونه، قدرت و سرعت باورنکردنی بخشیده شود. نتیجه‌ی این آزمایشات، افرادی مانند گابریل و شخصیت Soldier 76 در بازی Overwatch است. قابل ذکر است که گابریل نیز با نام مستعار Soldier 24 در این پروژه شناخته می‌شد. گابریل به سازمان Overwatch پیوست و ماموریت‌های بسیاری نیز برای این سازمان انجام داد، ولی نهایتا در مبارزه‌ای که در مقر فرماندهی این سازمان صورت گرفته بود، به دلیل یک انفجار کشته شد. حداقل دیگر افراد تصور می‌کردند که گابریل کشته شده است، ولی او در قالب شخصیت Reaper با ماسک اسکلت، کتی بلند و مشکی و البته دو شات‌گان قدرتمند به میادین بازگشت. اکنون او به عنوان یک ماشین کشتار شناخته می‌شود و اصلا برای او مهم نیست که چه کسی روبروی او قرار می‌گیرد. گابریل را می‌توان جزو افرادی دانست که در ابتدا نیتی خیر داشتند ولی حسادت،خیانت، پست و مقام در نیروهای نظامی و البته فرماندهی گروه‌های مختلف، نهایتا منجر به مبارزه‌ی او با دوستانش شد که در آخر شخصیت Reaper را درست کرد. شاید گابریل همانند ناکتیس پدرش را از دست نداده باشد و سفر سختی را پشت سر نگذاشته باشد، ولی خیانت‌هایی که در ماموریت‌های مختلف توسط دوستانش به او شد، ضربه‌ی بسیار بزرگ و نابودگری را به او وارد کرد که جرقه‌ی عوض شدن شخصیت او را زدند.

مارتین واکر (Martin Walker)

بازی: Spec Ops: The Line

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

کاپیتان واکر: دستورات نظامی اگر به معنای رها کردن مردم تا مرگ باشند، ارزش پیروی ندارند…

باری دیگر صحبت از بازی Spec Ops: The Line شد و باید در رابطه با این که این بازی در حیطه‌ی داستان‌سرایی چقدر بی‌نظیر عمل کرد ولی متاسفانه مورد توجه افراد چندانی قرار نگرفت، صحبت کنیم. این بازی شخصیتی به نام کاپیتان واکر را به بازی‌بازان ارائه داد که در سفرش به دوبی، شاهد شکستن و خرد شدن شخصیت و روان او بودیم. او به دوبی آمد تا بررسی کند آیا هیچ بازمانده‌ای باقی مانده است یا خیر. در انتها، این خود کاپیتان واکر بود که باید به عنوان بازمانده نجات داده می‌شد. در طی داستان، واکر به دنبال کاپیتان جان کنراد (John Konrad) است و در پی یافتن او، به هر کاری دست می‌زند: با فسفر جان تعداد زیادی از انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرد، ذوستانش را فدا می‌کند، مبارزه می‌کند و … ولی در انتها چیزی که نصیبش می‌شود، فقط سرگردانی و بهت است. بله…کاپیتان کنراد قبل از این که واکر به او برسد، کشته می‌شود و در اصل واکر برای هیچ و پوچ دست به چنین کارهایی زده بود. اکنون او، عذاب وجدان، زخم‌‌‎های عمیق روحی و روانی آشفته باقی مانده است که باید تاوان فدا شدن همه چیز را بدهند. کاپیتان واکر شاید در بین بازی‌بازان مشهور نباشد، شاید سختی‌های زندگی از او یک قهرمان نساخته باشد، ولی نمونه‌ی بارز یک انسان از دست رفته برای اهدافش محسوب می‌شود؛ فردی که تمام تلاشش را برای رسیدن به هدفش کرد، ولی در نهایت بدون هیچ نتیجه‌ای به جنون کشیده شد.

کریتوس (Kratos)

بازی: God of War

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

آرس: تو نمی‌توانی خود را عوض کنی…تظاهر کنی که چیزی بغیر از خودت هستی…یک شوهر…یک پدر…تو همیشه یک هیولا باقی خواهی ماند. کریتوس: درسته…ولی من دیگر هیولای تو نیستم.

وقتی کسی لقب خدای جنگ را به دوش می‌کشد، انتظار دارید که دوران راحت و خوشی را پشت سر گذاشته باشد؟ سازندگان سری God of War همیشه پس‌زمینه‌ی داستانی غم‌انگیزی را برای کریتوس در نظر گرفته‌اند. از ابتدا که شروع کنیم، کریتوس یک اسپارتان محسوب می‌شد و جوان‌ترین رهبر سپاه اسپارتان‌ها. او میل شدیدی به قدرت داشت و به هیچ وجه تحمل شکست را در خود نمی‌دید. در یکی از جنگ‌هایی که در برابر بربرها بود، سپاه کریتوس در موضع ضعف قرار گرفت و در شرف شکست خوردن. در این زمان بود که کریتوس از خدای جنگ، آرس، تقاضای کمک کرد. آرس نیز به او شمشیرهای آشوب مشهور این سری را بخشید و کریتوس به کمک آن‌ها، دشمن را به کلی از پا درآورد. پس از این واقعه، کریتوس بدون توجه به هیچ چیزی و با چشم بسته به دنبال اهداف آرس افتاد و آن‌ها را یکی پس از دیگری به دیار باقی می‌فرستاد. ولی زمانی که آرس با حقه و فریب، کاری کرد که کریتوس زن و بچه‌ی خودش را به قتل برساند، قضیه به کلی عوض شد. کریتوس برای انتقام خانواده‌ی خود به دنبال آرس افتاد و نهایتا با شکست او، به خدای جنگ تبدیل شد. تراژدی سه نسخه‌ی ابتدایی این سری، برای کرتوس کافی نبود و در نسخه‌ی جدید نیز شاهد آغاز بازی با مراسم ختم و بزرگداشت مرگ همسر کریتوس روبرو می‌شویم. شاید کریتوس شخصیتی بی‌رحم باشد، ولی به طور قطع دارای یکی از دردناک‌ترین پس‌زمینه‌های داستانی در میان شخصیت‌های مشهور بازی‌های ویدئویی است. شاید همین مورد، یعنی تراژدی‌های بی حد و مرز و البته سختی‌های زیاد از دوران جوانی، باعث شده باشند که کریتوس، به ماشین کشتاری تبدیل شود که امروزه تمام خدایان یونان به دست او سلاخی شده‌اند.

مکس پین (Max Payne)

بازی: سری Max Payne

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

مکس: فرشته‌ها را نمی‌دانم، ولی چیزی که به انسان‌ها بال پرواز می‌دهد، ترس است.

قبل از این که بخواهیم در رابطه با داستان و پیش‌زمینه‌ی مکس صحبت کنیم، یک سوال بپرسم. به نظر شما، کسی که نصف بازی را با زیرپوش مبارزه می‌کند، بدبخت نیست؟ همین یک دلیل کافی است که بیان کنیم مکس‌پین یکی از شخصیت‌های سختی‌ کشیده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. به سراغ داستان که برویم، در ابتدا با یک پلیس خوب روبرو می‌شویم. کسی که در زندگی‌اش غمی ندارد و دغدغه‌ی هر روزش دستیگیری خلافکاران شهر است. پس از ساعت اداری نیز به خانه رفته و در کنار خانواده‌اش دوران خوشی را سپری می‌کند. ولی ناگهان و بدونه هیچ اخطار قبلی، زن و بچه‌ی مکس به قتل می‌رسند. خب برای پدر خانواده این امر بسیار سنگین است. دردسرهای مکس از این نقطه شروع می‌شود. در نسخه‌ی دوم نیز مکس شخصیتی به نام Mona Sax را از دست می‌دهد و در نسخه‌ی سوم، شاهد دردسرهای یک محافظ شخصی هستیم. به قول خود مکس، او تا اینجا توانسته تا مرگ را فریب دهد، ولی به احتمال زیاد شانس او در حال تمام شدن است. سختی‌هایی که مکس در زندگی کشیده است، در تک‌تک دیالوگ‌های او بروز پیدا کرده‌اند و همین مورد باعث شده است تا با چند تا از مفهومی‌ترین و جالب‌ترین دیالوگ‌های تاریخ این صنعت روبرو شویم. در نهایت، مکس یکی از مظلوم‌ترین و در عین حال غم‌انگیزترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی است. شخصی که به ما نشان داد وقتی چشمانتان را می‌بندید، تازه متوجه می‌شوید که چقدر درون انسان تاریک و خشن است.

اتزیو (Ezio)

بازی: Assassin Creed II/ Assassin Creed Brotherhood/ Assassin Creed Revelation  

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

اتزیو: داستان من یکی از هزاران داستانی است که دنیا به خود می‌بیند…پس اتفاق خاصی نمی‌افتد اگر داستان من خیلی زود تمام شود.

اتزیو قوی‌ترین اساسین نیست، ولی به طور قطع او محبوب‌ترین اساسین در کل دوران و تاریخ است. او نوجوان خوش‌گذرانی بود که شب را در خانه‌ی دیگران به سر می‌برد و صبح زود مجبور می‌شد از آن خانه فرار کند. کسی که هیچ دغدغه‌ی مهمی نداشت و به همراه دوستانش در سطح شهر آشوب به پا می‌کرد. ولی همانند هر شخصیت دیگری که در این لیست قرار دارد، او نیز نقطه‌ی عطفی در زندگی‌اش داشت که به کلی همه چیز را عوض کرد. چه احساسی دارد زمانی که پدر، مادر و برادرتان را جلوی چشمانتان دار بزنند؟ اتزیو این اتفاق را تجربه کرد و شاید منبع قدرت او و اراده‌ی راسخی که در دو نسخه‌ی بعدی از او می‌بینیم، از همین اتفاق نشات گرفته باشد. این نقطه جایی بود که اتزیو باید آن پسر خوش‌گذران قبلی را دور می‌انداخت و به مردی تبدیل می‌شد که خواهرش را نجات دهد و در آینده نیز یکی از رهبران بزرگ فرقه‌ی اساسین‌ها شود. در ادامه نیز اتزیو بسیاری دیگر از دوستان و آشنایان خود را از دست می‌دهد و تمامی این موارد باعث می‌شوند تا اتزیو به یکی از زجرکشیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی و البته یکی از محبوب‌ترین‌هایشان تبدیل شود. در اصل اگر بخواهیم مقایسه‌این انجام دهیم، تنها شاید الطایر و ادوارد کنوی بتوانند در حیطه‌ی محبوبیت کمی به اتزیو نزدیک شوند و دیگر اساسین‌ها در این حیطه به کلی از رقابت به دور هستند.

توماس آنجلو (Thomas Angelo)

بازی: Mafia 1 / Mafia 2

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

تامی: میدانی، اعتدال در زندگی از همه چیز مهم‌تر است. اگر خیلی جاه‌طلب باشی، ریسک آن زندگی‌ات را نابود کرده و اگر از این دنیا انتظار کمی داشته باشی، هیچ چیز بدست نمی‌آوری…اعتدال.

قصه‌ی زندگی تامی بیشتر از این که دردناک باشد، حس بدشانسی را به بازی‌باز منتقل می‌کند. تامی یک راننده‌ی تاکسی ساده بود و زندگی آرامی داشت. ولی خب انتظار ندارید که همه چیز همین‌طور باقی بماند؟ در یکی از شب‌هایی که تامی طبق معمول منتظر مسافر بود، ۲ فرد زخمی سوار ماشین او می‌شوند و به او می‌گویند که به سرعت راه‌ بیوفتد. تامی غافل از این که پا در چه قضیه‌ای گذاشته است، شروع به حرکت می‌کند. در همین زمان تامی صدای تیر می‌شود و مسافر کنار دستش نیز شروع به شلیک به ماشین پشت سر می‌کند. تامی بدون این که بخواهد، بدون این که هیچ قصدی داشته باشد، وارد یکی از بزرگ‌ترین باندهای مافیا شد و زندگی خلافکارانه‌ای را شروع کرد. او در این میان در تلاش بود که فرد خوبی باشد و تا حد امکان کار درست را انجام دهد. در نهایت او تصمیم می‌گیرد تمامی اعضای باند مافیا و حتی رئیس باند، آقای سالیاری، را لو دهد. او همچنین به ۱۰ سال زندان مجکوم می‌شود. پس از این ۱۰ سال، او با هویتی جدید و در شهری جدید شروع به زندگی می‌کند و تا دوران پیری زندگی خوبی را پشت سر می‌گذارد. البته در انتها، روزی که تامی در حال آب دادن به گل‌های جلوی خانه‌اش است، ۲ فرد به سمت او می‌آیند، جمله‌ی معروف «آقای سالیاری سلام رساند» را می‌گویند و تامی را به قتل می‌رسانند. تامی نمونه‌ی بارز کسی است که حتی علاقه‌ای به ملحق شدن به مافیا نداشت، علاقه‌ای نداشت تا انسانی بزرگ شود و حتی یک بزن‌بهادر قدرتمند نیز نبود. یک پلیس درجه یک با قابلیت آهسته کردن زمان نبود…تامی تنها یک راننده تاکسی بود که از قضا، زندگی با او نساخت و او را به تباهی کشاند.

ایلوی (Aloy)

بازی: Horizon Zero Dawn

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

ایلوی: چرا تو یک اخراجی هستی؟ اخراجی: قتل…خلاف…تو چی؟ ایلوی: به دنیا آمدن.

ایلوی از دوران کودکی خود از قبلیه‌ طرد شده بود. دیگر کودکان قبیله با او بازی نمی‌کردند و او را به دلیل مشخص نبودن مادرش مسخره می‌کردند. هیچ یک از اعضای پذیرفته شده در قبیله حق نداشت با کسی همانند ایلوی که یک اخراجی یا همان Outcast محسوب می‌شود، ارتباط برقرار کند و این کار به عنوان جرم شناخته می‌شود. ایلوی در تمام زندگی‌اش، تنها یک فرد را در کنار خود داشت به نام راست (Rost). راست برای ایلوی نقش پدر را داشت و همچنین نقش معلم او در حیطه‌ی مبارزه را ایفا می‌کرد. راست زمانی که ایلوی را راهی قبیله می‌کرد تا در مسابقه‌ی پذیرفته شدن میان اعضای رسمی شرکت کند، به او گفت که دیگر همدیگر را نخواهند دید؛ چرا که ارتباط یک فرد از قبیله با یک اخراجی کاملا غدغن است. ولی در روز مسابقه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌زود و شرکت کنندگان این مسابقه مورد حمله قرار می‌گیرند. دقیقا زمانی که ایلوی مرگ را در جلوی چشمان خود می‌بیند، راست پا به میدان می‌گذارد و جان او را نجات می‌دهد…البته این کار به قیمت جان خود راست تمام می‌شود و اینگونه است که ایلوی، تنها فرد مهم و مورد علاقه‌اش در زندگی‌اش را از دست می‌دهد.

ولوورین (لوگان) (Wolverine)

بازی: X-Men

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

من توی کاری که می‌کنم، بهترینم…ولی کاری که می‌کنم خیلی جالب نیست…

شخصیت ولوورین را بیشتر شما به واسطه‌ی سری‌ فیلم‌های این شخصیت و البته نقش‌افرینی بی‌نظیر هیو جکمن می‌شناسید. جالب است که بدانید این شخصیت چندین بازی ویدئویی نیز دارد که هیچ‌ کدام چندان جالب نیستند، البته نباید از حضور این شخصیت در سری بازی‌های Ultimate Alliance گذشت که تقریبا هر سه‌ نسخه‌ی این سری، بازی‌های خوبی بودند. بیایید به سراغ ریشه و داستان این شخصیت از فیلم‌‎ها برویم؛ چرا که شما نیز آشنایی بیشتری با این بخش از شخصیت لوگان دارید. لوگان دارای برادر و همسری است که عاشقانه آنان را دوست دارد. طی یک دسیسه، ماجرا را به صورتی نشان می‌دهند که برادر لوگان، همسر او را به قتل رسانده و فرار کرده است. لوگان برای برتری پیدا کردن بر برادر خود، در آزمایشاتی به نام پروژه X شرکت می‌کند که استخوان‌های بدن او را با آدامانتیوم که فزی بسیار مقاوم است جایگزین می‌کند. همچنین قدرت خود التیامی نیز به او داده شد که باعث تبدیل شدن او به یک ماشین کشتار می‌شود. از چنگال‌های سه‌تایی او که نماد ولوورین نیز است، حرفی نزدیم چون شما می‌دانید و نمی‌خواهم که سر شما را درد بیاورم. او به سراغ برادر خود می‌رود ولی در نهیات مشخص می‌شود که تمام این اتفاقات یک دسیسه بوده و فرد اصلی و کسی که تلاش داشته همسر لوگان را به قتل برساند، که در انتها نیز کار خود را انجام می‌دهد، همان مسئول پروژه‌ی X بوده است. لوگان زمانی که تلاش داشت قاتل همسرش، که شاید بتوان او را خالق ولوورین دانست، بکشد، به دلیل گلوله‌ای که به سرش اصابت می‌کند تمام حافظه‌اش را از دست می‌دهد. پس از آن، لوگان باقی ماند با حافظه‌ای خالی، قدرتی فرابشری و دنیایی که از او متنفر است. از دیگر سختی‌های زندگی لوگان می‌توان به این اشاره کرد که او مجبور شد برای نجات دنیا، زنی که به او علاقه‌مند بود را به قتل برساند. همچنین قدرت نامیرایی او باعث شد تا مرگ تمامی دوستان خود را به چشم ببیند و هیچ‌ کاری از دستش بر نیاید. در نهایت، لوگان برای نجات یک فرد دیگر که از DNA او ساخته شده بود و می‌توان او را دختر لوگان خواند، توسط کلون خودش کشته شد.

 کلویی پرایس (Chloe Price)

بازی: Life is Strange

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

کلویی خطاب به مکس: هر اتفاقی که قرار است بیوفتد، می‌خواهم بدانی که برگشت تو در این هفته بهترین هدیه‌ای بود که تا حالا داشتم و باعث شد بعد از چند سال از ته دل واقعا خوشحال باشم.

هر یک از شخصیت‌هایی که در این لیست نام بردیم، یک بار زندگی کرد و در این زندگی سختی‌های زیاد را متحمل شد. اما بحث سر کلویی کاملا متفاوت است. اول این که کلویی شخصیتی نوجوان است و در دوران دبیرستان به سر می‌برد. قطعا تمامی ما این دوران را پشت سر گذاشته‌ایم و حال او را به خوبی درک می‌کنیم. دوم، کلویی در هر آینده‌ی قابل احتمالی که شما بیان کنید، سختی‌های بسیار زیادی را تحمل می‌کند. بگذارید از ابتدا شروع کنیم. کلویی در داستان ابتدایی و اصلی بازی دختری است که تا سن ۱۲ سالگی زندگی خوبی را پشت سر گذاشت. شروع سختی‌های کلویی، مرگ پدرش در یک تصادف رانندگی است. او در این حادثه پدر خود را از دست می‌دهد. مصادف با همین اتفاق، بهترین دوست کلویی، مکس، نیز مکان زندگی‌اش را عوض می‌کند و بین این دو دوست صمیمی فاصله می‌افتد. مادر کلویی پس از مدتی با فردی به نام دیوید که سرباز ارتش بوده و اتفاقا مسئول امنیتی دبیرستان کلویی است، ازدواج می‌کند. رابطه‌ی کلویی و دیوید را یکی از بدترین رابطه‌های پدر و دختری می‌توان نامید. او تلاش می‌کند تا خلاءهای درونی‌اش را با استفاده از مواد مخدر یا رنگ کردن مو جبران کند. در دبیرستان، کلویی با شخصیتی به نام ریچل آشنا می‌شود که او هم به طور ناگهانی و بدون هیچ خبری ناپدید می‌شود و نهایتا نیز مشخص می‌شود که ریچل به قتل رسیده است. برای حسن ختام سختی‌های زندگی کلویی در این بخش، می‌توان به اخراج او از دبیرستان اشاره کرد.

در صورتی که بخواهید زندگی او را تغییر دهید و مانع مرگ پدر کلویی شوید، پس از مدتی پدر او برایش یک ماشین می‌‎خرد. کلویی برای مدتی شاد است ولی با ماشین تصادف می‌کند و قطع نخاع می‌شود. سیستم تنفسی او نیز دچار مشکل می‌شود و تنها به واسطه‌ی دستگاه‌های پزشکی و مراقبت‌های شدید می‌تواند زنده بماند. این شرایط به حدی برای او دردناک است که کلویی از مکس خواهش می‌کند سیم‌ دستگاه را قطع کند، باعث آزار و اذیت بیشتر خانواده‌اش نشود و کار او را تمام کند.

در حالت عادی و بدون هیچ تغییر در زندگی کلویی، او در همان ابتدای بازی در سرویس بهداشتی دبیرستان به قتل می‌رسد. یعنی شما هر کاری که بکنید، کلویی در نهایت کشته می‌شود…بدون دستکاری در زمان، در دبیرستان کشته می‌شود. با دستکاری زمان او را روی ریل قطار می‌بینیم که گیر کرده و قطار از روی او رد می‌شود، هنگام تست اسلحه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و یا توسط معلم دبیرستان خود کشته می‌شود. کلا شما هر کاری بکنید، این بنده خدا می‌میرد. شاید اینجا واقعا باید بیان کنیم «سلطان غم، کلویی».

در آخر، یک حضور افتخاری برای شخصیت جان ویک (John Wick) داریم. البته این شخصیت چندان سختی زیادی بغیر از کشته شدن همسر و سگش نداشته، ولی با در نظر گرفتن و جمع کردن سختی‌های بازیگر این کاراکتر یعنی کیانو ریوز، او را نیز لایق حضور در این لیست ولی کاملا به صورت افتخاری می‌دانیم. خارج از شوخی، شخصیت‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانند لیست ما را کامل‌تر کنند. انشاالله در مقاله‌های بعدی در تلاش برای کامل‌تر کردن این لیست بلندبالا خواهیم بود.

the big boss

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خب میتونه کلی شخصیت باشه تو این لیست ولی برام سواله مثلا الوی شخصیت Horizon Zero Dawn زندگی سختری از اسحاق یا همون آیزِک شخصیت dead space داشته؟که اون تو لیست نیست این هست 😐 😐 😐 😐 😐

    the big boss
  • cast away گفت:

    یعنی باید باور کرد که سنوا ، در لیست نیست ؟!!
    سنوا از همون اول یه پدر مذهبی افراطی داشت و یه مادر دیوانه که به دست پدر کشته شد و ……

    the big boss
  • این کلویی به معنای واقعی ته بدشانس بود.یعنی بدشانسی و بدبختی جلو این سوء تفاهم بودن.

    the big boss
  • خدا به هرکی درد میده درمانش هم میده
    اسپم :
    اصلا ازین فصل کراش ماشینی راضی نیست . بر خلاف اون ۲ تا مپ قبلی که خوب بودن ، لین مپ spyro اصلا خوشدست نیست . شخصیت های جذابی هم نیستن این اسپایرویی ها .یک بچه اژدها که صدای یک مرد بالغ رو داره . امیدوارم فصل بعدی پربار تر باشه . راستی این شخصیت های coming soon کی میان اخه . (اون زن ها) از فصل قبل زده coming soon
    و در اخر درود بر ناتی داگ که کراش ماشینی رو خلق کرد . مرسی ناتی و مرسی اکتی که دوباره زنده کردی این شاهکار را

    the big boss
  • PERSIAN NAZI گفت:

    مقاله جالب بود ولی جا داشت که لیست بزرگتری رو میذاشتین
    سنوا یا هیدیاسو یا ایزک کلارک یا اسکورپیون و خیلیهای دیگه میتونستن تو لیست بزرگتر و کاملتری باشن
    اما در هر حال میگم که ممنون اقای مرادی

    the big boss
  • اقا جان ویک هیچ سختی ای بعد مرگ زنش و سگش نداشته؟ بابا همین الانش برای سرش دوازده میلیون دلار پول گذاشتن مجبوره هی در بره :laugh:

    the big boss
  • JJSTYLE36 گفت:

    در بین تمام شخصیت هایی ک میشناسم چه تو سینما چه تو دنیای گیم ولورین حقا سخت ترین سرنوشن رو داشته

    the big boss
  • با تشکر بخاطر مقاله توی بخش دوم‌ حتما کرکتر های جوئل از TLOU و کلمنتاین از TWD رو هم قرار بدید
    به نظر خودم بعد از کریتوس این دو شخصیت سخت ترین زندگی ها رو داشتند هنوز هم وقتی یه وقایع فصل اول و دوم TWD فکر میکنم یک بغضی وجودم رو میگیره اونایی که یا یازی زندگی کردن میفهمند

    the big boss
    • Clara گفت:

      Clem واقعا خیلی سریع بزرگ شد بچه ای که باید عروسک و اسباب بازی ش رو دستش میگرفت باید یاد میگرفت چطور با اسلحه کار کنه چطور بکشه و بدتر از همه چطور با کشته شدن عزیزانش کنار بیاد
      از مهم ترین ها یعنی لی و کنی بگیر تا کم اهمیت ترین ها به هرحال فصل اول و دوم این شاهکار دیگه بعیده چیزی در حدش تولید شه ولی حداقل یادش همیشه باقی میمونه…

      the big boss
  • Clara گفت:

    Everyone I’ve cared for has other died or left me….. everyone fu…except for you….. Ellie Williams TLOU
    این از شخصیتی که میتونه تو ادامه لیست باشه اما یه شخصیتی که واقعا لذت بردم از بودنش تو لیست: Chloe
    تراژدی زندگی این دختر واقعا غیر قابل توصیف یعنی با احتساب وقایع Before The Storm یه تایم لاین ساده بریم: از دست دادن پدری که مهمترین فرد تو زندگی ش بود تو ۱۲ سالگی، دقیقا مصادف با اون زمان از دست دادن بهترین دوست ش Max، بعد از مدتی ناپدری وحشتناک ( حتی با وجود نیت نهایی دیوید تو اپیزود ۵ م این شخصیت از منفورترین ها س) که از قضا نگهبان مدرسه هم بود، بعد آشنایی با ریچل امبر دومین دوست برتر زندگی ش و در نهایت اپیزود سوم دروغ گفتن به اون ( کلویی مادر ریچل رو پیدا کرد ولی این موضوع رو مطرح نکرد تا رابطه ریچل با پدرش از هم نپاشه) ، گم شدن ناگهانی ریچل امبر و بازگشت مکس و در نهایت پیدا کردن قاتل و مرگ کلویی(( در هر حالت)) که پایان تراژدیک لایف ایز استرنج رو به روی طوفان رو به تصویر کشید….
    صداپیشگی بی نظیر کلویی ( که احتمالا میدونید همون Aloy هورایزن هم هست) باعث خلق چنین شخصیت پردازی ابرشاهکاری شد
    برا ادامه مقاله هم قطعا اونی که اول گفتم رو برید، لی و کلمنتاین، ایزاک کلارک، جیمز ساندرلند، ایدن پیرس، گبریل بلمونت، جان مارستون و آرتور مورگان، ایثن مارس ( تو هوی رین) ، و مهمتر از همه شاهکار قرن جودی هولمز ( برترین شخصیت پردازی تاریخ از نظر من)

    the big boss
  • وای
    تیترو که خوندم ناخوداگاه خیلی شخصیت جلوی چشام اومد…این مقاله دو قسمتی هست…افرادی که نام بردید جز ۱.۲ تاشون همگی از بزرگان صنعت گیم هستن…
    به‌ نظرم بزرگترین شخصیتا سخت ترین شرایطو داشتن…
    ( ستاره تو تاریکی میدرخشه)
    بخوام اسم ببرم به بی نهایت میرسیمو از حوصله خارج میشه
    چیزی که جالبه اینه که…ما چقدر با این شخصیتا زندگی کردیم…چقدر واسشون تو مسیر داستانشون دعا کردیم…چقدر رویا بافتیم که اگه اینجوری شه چقدر خوب میشه(گاهی شد و گاهی نشد)
    چقدر وقتی مردن التماس کردیم که پاشن…
    چقدر وقتی رفتن انتظار کشیدیم تا برگردن…
    چقدر…چقدر…عاشق شدیمو عشق بازی کردیمو پای عشقمون وایسادیم…

    the big boss
  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای مرادی
    تیتر رو که خوندم احساس کردم در مورد مردم ایران مقاله نوشتید :rotfl:
    برام جالبه که “گابریل رایس” تو لیست هست ولی جوئل نیست!

    the big boss
  • IntOner One گفت:

    امیدوارم حداقل یه شخصیت از سری بازی Nier توی لیست بعدیتون باشه،گرچه این فرانچایز همش غمه از خود شخصیت Nier یا Kainé یا Emil تا ۹S و A2 ولی اگر بین اینا بخوام انتخاب کنم صددرصد نظرم Kainé است،یعنی تراژیک ترینه از تولدش بگیر تا نحوه رفتار مردمش با اون.اونایی نسخه اول Nier بازی کردن میدونن چی میگم مخصوصا پایان بازی Nier (تازه جالبه که A2 هم مموریش از روی خاطرات Kainé ساخته شده)

    the big boss
    • دوست عزیز کلا سری nier یا darkengard نماد غم هستن ، مثلا ( خطر اسپویل نیر اتوماتا): جایی که ۲bمیمیره یا بخاطر مرگش ۹s دیوونه میشه (پایان اسپویل)
      اما چیزایی که تو این دو سری اتفاق میوفته اکثرا اتفاقات غم انگیز هستن ولی زندگی رو -جهنم- نمیکنن
      ولی خودم به شخصه نسخه اول نیر رو بازی نکردم و نمیدونم زندگی Kainé چجوری بوده.

      the big boss
      • IntOner One گفت:

        اگر بازی نکردی یا نمیخوای بازی کنی حداقل برو کات سین هاش ببین،داستانش از اتوماتا غم انگیز تره.متاش تا حد زیادی الکی کم کردن..این حرف درسته،کلا شخصیت هایی مثل۹s زندگی سخت زیادی نداشتن،بیشتر اتفاقات غم انگیز.

        چون:اسپویل):هر بار که ۹s به وسیله ۲b میمرده حافظه اش ازدست میداده،۲b هم مامور کشتنش بوده،اما Emil یا Kainé از تولد تا آخر بازی زندگی سختی داشتن

        the big boss
        • دلم میخواد نیر اصلی رو بازی کنم اما خوب پلی ۳ ندارم(تا اونجایی که من میدونم انحصاریه پلی۳ هست) ولی شاید برم کات سین هاشو از یوتیوب ببینم.متا هم برای حداقل شخص خودم اصلا مهم نیست چون به عنوان مثال میگم بازی بلادبورن با متای نود و دو بهم خیلی بیشتر از بازی دلست اف آس با متای ۹۵ حال داد.امیل هم اگه منظورت همونی باشه که تو ی اتوماتا کلی کپی ازش گرفتن که در اخر حتی خودش هم نمیشناخت باشه ، فکر کنم سرگذشتشو بدونم(باتوجه به همون چیزی که تو اتوماتا نشون دادن)
          البته از حق نگذریم بعضی هاشون هم کلا زندگی غم انگیزی داشتن مثل دولا و پوپولا

          the big boss
  • SoroushAghaee گفت:

    خطر اسپویل

    اون دیالوگی که برای کریتوس نوشتین اشتباهه
    اون جمله رو آرس به کریتوس نمیگه بلکه آتنا تو همین گاد آو وار جدید بهش میگه اون هم وقتی که پسرش آترئوس مریض میشه

    the big boss
  • 11saeed گفت:

    لطفا این لیست رو در چند مقاله بنویسید با تشکر :yes: :yes: :yes:

    the big boss
  • Gimbli1985 گفت:

    بنظرم هیچکی بیشتر از کایم نقش اصلی بازی lost odyssey بد بختی نداشته. اون یه آدم هزارساله نامیراست که چهره جوونی داره . توی تیکه‌حاطراتی که تو بازی ازش پیدا میکنی یک‌نفر بهش میگه چه خوبه که آدم نمیره چه‌خوبه هزار سال عمر کنی. کایم در جوابش میگه تو‌هیچ تصوری نداری که چه بر من گذشته هزار سال زندگی یعنی دیدن دوستات و نزدیکانت که‌پیر میشن و‌جلوی چشمت میمیرن و تو همچنان جلو میری هزارسال زندگی یعنی هزار سال غم. یادمه تویکی از سکانسهاش به همراه دوتا نوه هاش. جسد دخترشو با قایق به آب میسپرن. واقعا غم انگیز.

    the big boss
  • PLAYDEAD گفت:

    بدبخت ترین شخصیتی که دیدم senua کاراکتر بازی hellblade بود…قطعا lee یا clementine هم تو قسمت بعدی باید باشن به همراه جوئل یا الی و جان مارستون و آیزاک از سری دد اسپیس و همچنین شخصیت اصلی سایلنت هیل ۲ (اسمش رو یادم رفته)

    the big boss
  • Nightwolf گفت:

    بازی life is strange یکی از بهترین پایان ها و داستان ها را داشت. اون اندینگ زیبا و تاثیر گذارش. موندم چطور ممکنه یه نفر نجات Arcadia bay رو به کلوئی ترجیح بده.

    the big boss
  • Master Vergil گفت:

    هیچ شخصیتی به اندازه ی Raziel تو سری Legacy Of Kain لایق این عنوان نیست… ولی حیف که فراموش شده و جز گیمرای قدیمی کسی این سری شاهکارو نمیشناسه…

    the big boss
    • mm_44 گفت:

      من تو بین سری لگسی اف کین فقط soul reaver رو بازی کردم ولی درسته رازیل هم سختی های خیلی زیادی کشید بال هاش توسط کین ظالم کنده شد و به دریاچه ی مرگ فرستاده شد رازیلی که تمام مدت به کین خدمت میکرد و نه قصد خیانت کردن به کین رو داشت ولی باهاش مثل یه تیکه آشغال رفتار شد
      به نظرم جای old snake یا همون سالید اسنیک هم تو mgs4 خیلی خالیه جالبه کسی بهش اشاره نکرده یا نیکد اسنیک تو متال گیر سالید ۳

      the big boss
  • توی لیست بعدی میتونه:
    جول و الی از تلو
    آرتور مورگان از رد دد
    کاپیتان پرایس از مدرن وارفر
    لیان اسکات کندی از رزیدنت
    و چندین نفر دیگه هم باشه….

    the big boss
  • GameWorld گفت:

    به نظرم آرتور مورگان هم زندگی سختی داشته از وسط داستان به بعد دیگه هرکاری که میکرد ته دلش راضی نبود و همش در حال فکر کردن بود

    the big boss
  • majidam گفت:

    این بازی Spec Ops: The Line بسیار زیبا هست اسمشو اوردم چون زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما بازیش خیلی بزرگه شاهکاره

    the big boss
  • Hala madrid گفت:

    جوئل بنده خدا از همه بیشتر عذاب کشید 😥

    the big boss
  • biosoroushock گفت:

    Chloe واقعا زندگی داغونی داشت فکرشو بکن پدرتو تو تصادف از دست بدی بعدش صمیمی ترین دوستت هم ترکت کنه و از مدرسه اخراج شی. کارت بشه ول چرخیدن و مصرف دخانیات و غیره مادرت هم دوباره ازدواج کنه و تو نتونی به هیچ وجه با پدرزنت کنار بیای. یه دوست خوب پیدا کنی که خیلی باهاش تفاهم داری بعد اون طرف گم بشه و در نهایت جنازشو پیدا کنی بهتره درباره نجات پدرش و اتفاقاتی که در اون صورت رخ میده صحبت نکنیم

    the big boss
  • واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم بابت مقاله بسیار عالی خیلی موضوع جذابی انتخاب کردید لطفا قسمت دوم رو در فاصله ای کوتاه با این یکی منتشر کنید
    اتزیو و مکس واقعا کلی زجر کشیدن هردو خانواده های خود رو از دست دادن البت اتزیو نیمی از خانواده خود رو از دست نداد
    البت جان ویک هم خیلی زجر کشید ۱ دقیقه راحتش نمیزارن مثلا قسمت سومش دیدیم که چی شد
    ولورین زندگی بسیار بسیار سختی رو گزروند و در اخر دیدیدم چی شد
    کلمنتاین هم حساب میشه
    دوستان خیلی شخصیت های دیگه هم هستن که در مقاله بعدی بهشون رسیدگی میشه

    the big boss
  • Sadegh.si گفت:

    خسته نباشید آقای مرادی؛ مقاله جالب و نسبتاً جدیدی بود.
    کاپیتان واکر داستان و شخصیت پردازی فوقالعاده ای داشت، واقعاً خوشحال شدم که توی لیست اشاره ای بهش شد…
    حضور اقای ادیتوره یکم غیر طبیعیه! اکثر اساسین ها زندگی سختی داشتند و فقط اتزیو نبوده که زندگی سختی داشته…. الطائر، ادوارد کنوی و حتی کانر هم زندگی سختی داشتند… ادوارد کنوی که زندگیش فراتر از سختی بوده….
    جای knight Artorias هم واقعاً خالیه… البته جای خیلیا خالیه که امیدوارم در لیست بعدی ببینمشون.

    the big boss
  • اسم جان ویک اومد، و اینو به ذهن من آورد که این مقاله برای شخصیت های فیلم های سینمایی بیشتر کاربرد داشت تا گیم. چون فیلم ها تنوع موضوعاتشون خیلی بیشتره ولی تقریبا تو ۷۰ درصد بازیها برای شخصیت اصلی بازی شرایط سخت وجود داره. اما در چارچوب همین مقاله بخوام بگم، زندگی بدتر از مرگ فقط سایلنت هیل 😀 چیه اصن :laugh:

    the big boss
  • WAYNE گفت:

    Ares رفته بود تو باقالیا
    Athena بهش گفته بود

    the big boss
  • Arash.s1129 گفت:

    مقاله جالب و خوبی بود ممنون از اقای مرادی عزیز :yes:

    the big boss
  • em2kill گفت:

    خسته نباشید آقای مرادی لذت بردیم از مقاله خوبتون 🙂
    فقط در قسمت توضیحات شخصیت Ezio خط پنجم نوشتید “چه احساسی دارد زمانی که پدر، مادر و برادرتان را جلوی چشمانتان دار بزنند؟” که درست نیستش در AC II مادر Ezio و خواهرش تنها کسانی هستن که زنده میمونن و حتی در AC BH هم حضور دارن.
    لطفا اصلاح کنید

    the big boss
  • RADESH گفت:

    سوانا از بازی Hellblade هم خداییش خیلی سختی کشیده هم از داستان کودکیش هم از داستان عشقیش به نظرم جا داره توی این لیست باشه

    the big boss
  • Man1380 گفت:

    آرنو تو Assassin’s creed unity هم زندگی سختی داشت. هم پدرش مرد، هم پدر خوندش، هم استادش، هم عشقش

    the big boss
  • 1221JABER گفت:

    سلام به همگی به نظرتون نباید شخصیت گابریل بلمونت هم می بود

    the big boss
  • sasuto گفت:

    یکی رو میشناسم اگزما شدید . مشکل پسوریازیس . کبد چرب و سرطان خون داره . ما گیمر ها همیشه با داستان های بازی ها متحول میشیم و فکر میکنیم داستان های غمگینی دارن ولی باور کنید زندگی واقعی خیلی سخت تره . بعد جالبه پدر و مادرش اصرار دارن میبرنش مشاور چون میگن افسردگی داره :quiet:

    the big boss
  • فاینال فانتزی ۱۵ واقعا داستان عالی و غمگینی داشت از تک تک لحظاتش لذت بردم

    the big boss
  • مازیار گفت:

    کلویی پرایس رو در رتبه اول این لیست گذاشتین در صورتی که کریتوس و یا مکس پین لایق رتبه اول بودن

  • مکس پین رو می دونستم هست از فامیلش درد می باره :beatup:
    تامی آنجلو رو دیدم خاطراتم با مافیا زنده شد
    هیچ بازی جاشو برام نگرفت…

    the big boss
  • Big Boss11 گفت:

    جای سالید اسنیک به شدت خالیه جدا از اینکه کل زندگیش یک سرباز و در حال جنگ بوده و پدر و برادرهای خودش میکشه دردناک ترین قسمتش اینه که از ابتدا به منظور پیش بردن اهدافی خاص به وجود اومده و در نهایت به پیری زود هنگام دچار میشه … سکانس پایانی متال گیر ۴ هم که حرفی برای گفتن نمیزاره

    the big boss
  • Otacon تو سری Metal Gear؟؟؟این بدبخت هر بار به کسی دل بست یا براش عزیز بود رو از دست داد و تو MGS4 یه دیالوگ معروف و ناراحت کننده داشت که میگفت
    why does it always end this way?
    خیلی این کاراکتر سختی کشید و دوست ها و نزدیکانش و کسایی رو که دوست داشت رو از دست داد
    همینطور Solid Snake که دیگه بدتر از اون واسه درد و سختی کشیدن نداریم

    the big boss
  • Tiva68 گفت:

    قاعدتا شخصیت اصلی بازی Darkness اگه اشتباه نکنم جانی و همینطور dante از بازی Dante inferno باید باشن

    the big boss
  • armin_danafar گفت:

    متن چنتا اشتباه دیدم داخلش جملاتی ک از ارس نوشتین در اصل اتنا گفته دوم مادر اتزیو هرگز اعدام نشد سیو خورده ای سال ب علت کهولت سن مرد

    the big boss
  • god of war گفت:

    مقالیه خوب و بسیار مفیدی بود ممنون
    فقط برای این متن زیر عکس کریتوس
    آرس: تو نمی‌توانی خود را عوض کنی…تظاهر کنی که چیزی بغیر از خودت هستی…یک شوهر…یک پدر…تو همیشه یک هیولا باقی خواهی ماند. کریتوس: درسته…ولی من دیگر هیولای تو نیستم.
    فکر کنم در خدای جنگ نسخه ی پلی ۴ وقتی برای برداشتن شمشیر های قدیمیش برگشته بود خونه اتنا بهش گفت نه ارس!!!

    the big boss
زندگی، بدتر از مرگ | شخصیت‌هایی که سخت‌ترین زندگی را داشتند – بخش اول - گیمفا