مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره

محسن رضوی فر
۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

بازی Borderlands 3 یکی از عناوین مورد انتظار امسال است که بسیاری از بازی‌بازان منتظر تجربه‌ی آن هستند. این سری همواره به داشتن گان‌پلی جالب، حالت‌های کواپ قوی، لوت باکس‌های هیجان‌انگیز و شخصیت‌های دوست‌داشتنی مشهور بوده است. با توجه به نزدیک بودن زمان عرضه‌ی Borderlands 3، مصاحبه‌ای با آقای آنتونی نیکولسون (Anthony Nicholson)، تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی انجام گرفته و در مورد مکانیک‌های جدید گیم‌پلی بازی و مقایسه‌ای با نسخه‌های پیشین این سری صورت گرفته است. حال بدون هیچ صحبت اضافه‌ای شما را به خواندن این مصاحبه‌ی جالب دعوت می‌کنم.

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره

چگونه Borderlands 3 به چنین بازی اجتماعی تبدیل شد؟ آیا تعاملات اجتماعی جدیدی وجود دارد که منتظر آن باشیم؟

تمرکز اصلی سری Borderlands همیشه برروی تجربه‌ی کواپ بوده است. ما واقعا می‌خواستیم مردم با دوستان خود مشغول باشند و یا به صورت آنلاین با دیگران بازی کنند.  ما همچنان بخش کواپ را در Borderlands 3 داریم، چرا که این بخش از روز اول در این سری برای ما مهم بوده است. روش‌های زیادی در این ورودی جدید وجود دارد که ما به افراد اجازه می‌دهیم تا موارد مختلف را از طریق سیستم ایمیل ارسال کنند. بنابراین اگر شما چیز جالبی را پیدا کردید و می‌دانید که یکی از دوستان شما ممکن است از آن لذت ببرد، می‌توانید آن را ارسال کنید. همچنین ماموریت‌های پویایی وجود دارند که می‌توانید از طریق پناهگاه ۳ به آنجا بروید و ماموریت‌ها را انتخاب کنید.

حالا ممکن است دوست ما نوع خاصی از دشمنان را در بازی دیده باشد و آن را با استفاده از ماموریت‌های پویا وارد بازی ما کند. بنابراین اکنون می‌توانیم به شکار برویم. این‌ها برخی از روش‌هایی هستند که ما به آن‌ها اشاره می‌کنیم و به آن‌ها نشان می‌دهیم که اجتماع بزرگ‌تری وجود دارد. من شخصا از تجربه‌ی تک‌نفره‌ لذت می‌برم و می‌دانم بازی‌بازانی نیز این کار را انجام می‌دهند. اما می‌خواهیم نشان دهیم که افراد دیگری در آنجا هستند. در گذشته آن‌ها همیشه توسط سیستم جمع می‌شدند. اکنون من می‌توانم بازی انفرادی خود را انجام دهم و یکی از آیتم‌های دوستم را در لیست دوستانم ببینم، زیرا آن‌ها آن آیتم را در آنجا فروخته‌اند. ما می‌خواستیم این عنوان را به بهترین تجربه‌ کواپ ممکن تبدیل کنیم؛ حتی هنگامی که شما بازی را به صورت تک‌نفره انجام دهید.

داستان تاکنون بخش مهمی در بازی‌های مبتنی بر لوت کردن نبوده است. به نظر می‌رسد سری Borderlands در این بخش ابتکار عمل انجام داده است. آیا داستان بخش بزرگی از  Borderlands 3 خواهد بود؟

بله، این‌طور فکر می‌کنم. ما یک تیم نویسندگی عالی داریم. بخش نویسندگی ما با تلاش برروی ساخت همه‌ی محیط‌های مختلف درخشان ظاهر شده و موجب عمیق‌تر شدن بازی شده است. Borderlands 1 در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و بخش‌های زیادی وجود دارند که ما آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم. همیشه شخصیت‌های زیادی وجود دارند که جامعه‌ی طرفداران آن‌ها را دوست دارند.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازی را بر پایه‌ی آن چیزها بسازیم. در نسخه‌ی آخر ما دو قلوهای Calypso را داریم. ما آن‌ها را در سراسر کهکشان تعقیب می‌کنیم و مانع از باز شدن دریچه‌ها و دریافت قدرت‌ نهایی توسط آن‌ها می‌شویم. با وجود اعمال شرورانه‌ی آن‌ها می‌توانیم این دو شخص را متوقف کنیم. داستان در این نسخه قطعا مهم است و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که با روشی بسیار خوب، منطبق بر گیم‌پلی جدید ما و چیزهایی که طرفداران این سری دوست دارند، مصادف شود.

بیایید در مورد سلاح‌ها صحبت کنیم. در سری Borderlands، سلاح‌ها از حالت عادی به یک حالت دیوانه‌وار تبدیل شده‌اند.این بار در Borderlands 3، تعداد زیادی از سلاح‌های مختلف وجود دارند. طراحی‌ها مضحک به نظر می‌رسند: یک اسلحه راه می‌رود و یا صحبت می‌کند، اسلحه‌ی دیگری می‌تواند شمشیر بزند و غیره. روند طراحی آن‌ها از نظر دستیابی به انواع مختلفی از سلاح‌ها چقدر مهم بود؟

این همیشه چیزی است که ما در مورد آن فکر می‌کنیم. بسیاری از این موارد از تعامل تیم با یکدیگر به‌دست می‌آید. بسیاری از سلاح‌های ما با ورود به یک اتفاق در کنار هم و صحبت در مورد چیزهای مرتبط به آن شروع می‌شود که منجر به چیزهای دیوانه‌واری می‌شوند. مطمئنا چیزهایی وجود داشتند که می‌خواستیم در گذشته انجام دهیم یا به فکر انجام آن در آینده باشیم. بنابراین بسیاری از این‌ها در زمانی که در حال ساخت بازی هستیم، در کنار هم قرار می‌گیرند. در اینجا چالش اصلی ساخت همه‌ی سلاح‌های مختلف و ترکیب آن با گیم‌پلی و آن موانع است.

همان‌طور که گفتید، سلاح‌های مختلفی وجود دارند که کارهای گوناگونی انجام می‌دهند. سلاح‌هایی داریم که همبرگر شلیک می‌کنند. اما همه‌ی این‌ها با روشی که شما بازی می‌کنید، وارد آن می‌شوند. شما می‌توانید بسته‌های مختلف جنگی را در بازی تنظیم کنید و بدانید که چگونه این سلاح‌ها در تعامل هستند. ما برای اولین بار سلاح‌های Atlas داریم. شما می‌توانید یک ردیاب را با گلوله‌های هوشمند قرار دهید. سپس می‌توانید در گوشه‌ای مخفی شده و به دشمنان شلیک کنید.

اگر شما جدیدترین تریلر بازی را دیده باشید، ما اسلحه‌ای داریم که اسلحه شلیک می‌کند! من فکر می‌کنم این بهترین کاری است که تاکنون انجام داده‌ایم. تیم سازنده واقعا عالی است. جیمی بارنت (Jimmy Barrnet) و آن دسته از افرادی که برروی سلاح‌ها کار می‌کنند، اشتیاق و فداکاری بالایی دارند. ما همیشه تلاش می‌کنیم خودمان را بالا ببریم. یکی از چیزهایی که می‌خواهم بگویم این است که ما بهتر می‌شویم و یا بدتر. شما هرگز نباید ثابت بمانید. بنابراین شما باید دائما در تلاش باشید تا در کارهایی که هر روزه انجام می‌دهید، بهتر شوید. این ذهنیت تیم در استودیوی گیرباکس است. ما سعی می‌کنیم تا آنچه را که قبلاً انجام داده‌ایم، بسازیم و با هم کار کنیم و انواع مختلف گیم‌پلی و سلاح‌ها را گسترش دهیم.

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

ما یک تیم نویسندگی عالی داریم. بخش نویسندگی ما با تلاش برروی ساخت همه‌ی محیط‌های مختلف درخشان ظاهر شده و موجب عمیق‌تر شدن بازی شده است.

آیا اتاق فکر این ایده‌ها تا به حال خشک شده است؟

نه. انواع مختلفی از تخته سفیدها در همه جا وجود دارند. این خند‌ه‌دار است چرا که ما به جلسه می‌رویم و می‌بینیم چیزهایی به صورت تصادفی نوشته شده‌اند. ما فقط می‌دانیم که یک نفر در آنجا بوده و برروی ایده‌هایی فکر می‌کرده است.

ما همیشه برروی این چیزها فکر می‌کنیم. ما کانال‌های مختلفی داریم که باهم در آنجا جمع می‌شویم و بحث می‌کنیم. ما در استودیو افراد زیادی داریم و ایده‌های مختلفی مطرح می‌شود. هر کسی ایده‌ها و گزینه‌های مختلفی دارد و همه‌ی آن‌ها اهمیت دارند.

در مورد بخش تک نفره صحبت کنیم. برای کسی که می‌خواهد بازی را به صورت تک نفره پیش ببرد، چند ساعت گیم‌پلی وجود خواهد داشت؟

من نمی‌دانم که چند ساعت خواهد شد. این نسخه بسیار بزرگ‌تر از بازی Borderlands 2 است. انواع مختلفی از ماموریت‌های فرعی و البته ماموریت‌های اصلی وجود دارند. موارد دیگری مثل چالش‌های مختلف نیز داریم. مانند شکار دشمنان و چالش‌های خدمه. کارهای زیادی برای انجام دادن در این بازی وجود دارند که من نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی توضیح دهم. همچنین اکتشاف و چیزهای دیگری نیز وجود دارند. بنابراین محتوای زیادی در این نسخه وجود دارد.

در نسخه‌های پیشین شاهد شخصیت‌های منفی دوست‌داشتنی بودیم. چه چیزی باعث خلق شخصیت‌های منفی جدید در Borderlands 3 شده است؟

جواب به این سوال یکسان است. ما در یک استریم از طریق یوتیوب هستیم، درست است؟ بنابراین متعادل کردن و درست کردن آن مهم است. اما بیش از این که افرادی که ما دوستشان داریم حضور ندارند ، افرادی که بر اساس آن‌‍‌ها قرار گرفته‌اند از این امر تعجب می‌کنند ، درست است؟ ما نمی‌خواهیم با استریمرها و یوتیوبرها شوخی کنیم. ما فقط می‌‌‌گوییم که برخی از آن‌ها وجود دارند و تاثیر این افراد بسیار زیاد است. آن‌ها (شخصیت‌های منفی بازی) استریم را تا جایی می‌سازند که می‌خواهند کهکشان را بدست بگیرند. آن‌ها در واقع سعی در جذب، استخدام و متحد کردن تمام گروه‌های راهزن برای کارهای شرورانه‌ی خود دارند.

می‌دانیم که همه‌ی Vault Hunterها هرکدام سبک بازی منحصر به فرد و نقاط قوت خاصی دارند. آیا این بدان معناست که برخی از Vault Hunterها در حالت تک نفره بهتر کار می‌کنند و برخی دیگر در حالت کواپ؟

نه. این‌طور فکر نمی‌کنم. زیرا ما در حال حاضر چندین مهارت اکشن داریم. واقعا راهی برای گفتن اینکه در حالت کواپ بهتر کار می‌کنند، وجود ندارد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازی‌بازان می‌توانند به معنای واقعی کلمه، به هر صورت که می‌خواهند بازی کنند. آن‌ها می‌توانند Vault Hunterهای خود را به هر صورت که می‌خواهند، بسازند و آن‌ها را به روش دلخواه شخصی‌سازی کنند. شما می‌توانید به صورت تک نفره و یا مشارکتی بازی کنید و هنوز هم به اندازه‌ی کافی خوب خواهد بود.

چه چیزی می‌توانیم از پایان بازی Borderlands 3 و محتویات پس از عرضه‌ی آن انتظار داشته باشیم؟

چیزهای زیادی وجود دارند که ما در حال حاضر برروی محتوای انتهای بازی کار می‌کنیم. اگر Borderlands 2 را بازی کرده باشید، شما نوعی از یک ایده را دارید. این چیزی نیست که امروز در مورد آن صحبت کنیم؛ انتهای بازی، بسته‌های الحاقی پس از انتشار و چیزهایی شبیه به این. ما واقعا متمرکز شده‌ایم تا مطمئن شویم که بهترین تجربه‌ی ممکن را که در روز ۱۳ سپتامبر منتشر می‌شود، ارائه دهیم.

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

این نسخه بسیار بزرگ‌تر از بازی Borderlands 2 است. انواع مختلفی از ماموریت‌های فرعی و البته ماموریت‌های اصلی وجود دارند. موارد دیگری مثل چالش‌های مختلف نیز داریم. مانند شکار دشمنان و چالش‌های خدمه. کارهای زیادی برای انجام دادن در این بازی وجود دارند که من نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی توضیح دهم.

دسترسی امروزه یک موضوع مهم در بازی‌های ویدئویی است. چه کاری انجام داده‌اید تا بازی برای همه قابل دسترسی‌تر شود؟، به ویژه برای افرادی که برای اولین بار وارد دنیای Borderlands می‌شوند.

من در مورد دسترسی اطلاعات خیلی زیادی ندارم. من می‌دانم که چندین گزینه و حالت‌های مختلف در بازی داریم. ما در واقع شعبه‌ی خودمان را داریم که برروی دسترسی کار می‌کند؛ چرا که این موضوع برای ما مهم است. اما برای افرادی که برای اولین بار Borderlands را تجربه می‌کنند، این یک بازی تیراندازی اول شخص است. اگر شما یک بازی اول شخص را بازی کرده باشید، احساس راحتی در خانه را خواهید داشت.

با استفاده از راهنمای قدم به قدم که با بکار گیری از ربات Claptrap در ابتدای بازی انجام داده‌ایم، می‌خواهیم مطمئن شویم که افراد چگونه قدم به قدم بازی را پیش می‌برند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اگر شما از نسخه‌ی اول این سری همراه آن بوده‌اید و یا برای اولین بار در سال ۲۰۱۹، نسخه‌ی سوم آن را بازی می‌کنید، می‌توان بازی را انتخاب کنید و متوجه شوید که ما همه‌ی تلاش خود را برای لذت بردن شما از این تجربه انجام داده‌ایم.

آیا عنصر ایریدیم همچنان یک آیتم مورد علاقه است؟

در این بازی کاربردهای مختلفی برای ایریدیم وجود دارد.

آیا این از نظر گیم‌پلی است و یا داستان و یا هر دو؟

کمی از هر دو مورد است. چند مورد متفاوت وجود دارد.

آیا می‌توانید در مورد سیستم پیشرفت شخصیت صحبت کنید و این که چگونه کار خواهد کرد؟

تیم سازنده تلاش فراوانی کرده است تا تیراندازی، واقعا حس خوبی به شما بدهد. ما موارد جدیدی به بخش پیشرفت شخصیت اضافه کرده‌ایم که آن را جالب‌تر از قبل کرده است. شما برای مبارزه با دشمنانتان، چندین راه مختلف پیش رویتان دارید. شما می‌توانید پشت یک بشکه کاور بگیرید یا این که آن را با مشت به سمت دشمن پرتاب کنید. من به شما قول محیطی پر از موارد تخریب‌پذیر را خواهم داد که مبارزات را تعاملی‌تر از قبل خواهند کرد.

در بخش New Game + ما شاهد آن بودیم که دشمنان بازی به المان‌های طبیعی مانند آتش مقاوم می‌شدند. آیا در این نسخه نیز شاهد چنین موردی هستیم؟

ما در این قسمت تغییراتی ایجاد کردیم. ما می‌خواستیم که دست بازی‌باز در این عنوان باز بوده و محدودیت در گیم‌پلی برای او معنا نداشته باشد. در نسخه‌ی جدید، یک المان طبیعی به نام اشعه اضافه شده است که این مورد در طول زمان به دشمن آسیب می‌رساند و ممکن است در انتها نیز به یک دشمن دیگر منتقل شود. این مورد گیم‌پلی را بیشتر تاکتیکال و جذاب خواهد کرد.

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

شاید من و شما شخصیتی یکسان را در بازی انتخاب کنیم، ولی قطعا با توجه به سبک بازی ما، هم ظاهر و هم خصوصیات شخصیت‌های ما به کلی با یکدیگر متفاوت است. بسیاری موارد مختلف در بازی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را باب میل خود تغییر دهید. همین مورد نیز باعث می‌شود تا بازیکنان بیشتری به سمت این بازی جب شوند: یک تجربه‌‎ی شخصی و تماما منحصر به فرد.

این عنوان تا چه حد بستگی به سبک بازی بازیکن دارد؟

بسیار زیاد. در اصل، شاید من و شما شخصیتی یکسان را در بازی انتخاب کنیم، ولی قطعا با توجه به سبک بازی ما، هم ظاهر و هم خصوصیات شخصیت‌های ما به کلی با یکدیگر متفاوت است. بسیاری موارد مختلف در بازی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را باب میل خود تغییر دهید. همین مورد نیز باعث می‌شود تا بازیکنان بیشتری به سمت این بازی جب شوند: یک تجربه‌‎ی شخصی و تماما منحصر به فرد.

چند محیط مختلف در بازی وجود دارد؟

تعداد کمی محیط مختلف در بازی را شاهد هستیم. تا کنون ۳ مورد را به شما نشان داده‌ایم ولی بیشتر از این را خواهیم دید.

آیا این بازی برروی کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه می‌شود؟

تا الان برنامه‌ای برای این مورد در ذهن نداریم.

بازی Borderlands 3 در تاریخ جمعه ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۳ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • گیمپلی به شدت فان و معتاد کننده :inlove:
    co op عاالی
    داستان جدی ولی به طرز کمدی وار و دیالوگ های خیلی عالی :inlove:
    گیمپلی طولانی پر از side quest
    محیط ها و اسلحه های زیاد و خاص :inlove:
    Guns with legs
    Burger Guns
    کرکترای جدید به شدت خفن :inlove:
    ۶ سال انتظار به پایان میرسه :inlove: :inlove: :inlove: :weep:
    امیدوارم این دوقلوهای لعنتی درحد handsome jack باشن 😎

  • داستانش خوب باشه متای بالای ۹۰ رو شاخشه، چون گیم پلی بازی که حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.

  • Sadegh.si گفت:

    با تشکر از آقای رضوی فر بابت پوشش و ترجمه مصاحبه.
    ای آقا این کجاش نوآوریه؟! borderlands 1 شاهکار بود، borderlands 2 عالی بود، borderlands presequel به عنوان یک اسپین اف خوب بود؛ الان borderlands 3 با این اوصاف و این گیم پلی ها و تریلرها چه نوآوری نسبت به نسخه های قبلی داره؟ به عنوان کسی که بالای ۱۰۰ ساعت برای نسخه ۱، چند ده ساعت برای نسخه ۲ و presequel، وقت گذاشتم، چی داری گیرباکس جان؟ دشمنا که تکراری بودن، محیط ها تعریفی نداشتن، داستان و گیم پلی هم که مثل همیشه میدونم عالی کار میشن؛ خب نوآوری کجا است؟ بازم تغییر دادن شخصیت های قابل بازی و تغییر دشمن های اصلی و اضافه کردن چندتا سلاح؟ اینکه نشد نوآوری آقا. چه دلیلی داره borderlands 3 رو بخرم؟ من از borderlands 3 انتظار دارم محیط های بسیار پرجزییات تر، دشمن های بسیار متنوع تر، وسایل نقلیه بیشتر و sidequest های باحال و جذاب تر داشته باشه. اینارو میگم چون تا عرضه چیزی نمونده و گیرباکس داره چی تحویل فن های قدیمی میده؟ تکرار مکررات.
    امیدوارم که اشتباه کنم، و borderlands 3 نوآوری هایی داشته باشه، وگرنه….

  • گیم پلیش که بسیار عالی و هیجان انگیزه داستانش طولانی و عالی هستش گرافیکش کارتونی هستش که بسیار دوست داشتنی هست شخصیت ها مثل همیشه بسیار عالی جهان بسیار بزرگ بخش coop دیگه چی میخوایم

  • به شدت منتظر CPYهستم این ماه…
    چه PES،چه Borderlandsو Code vein و…

مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا
مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Borderlands 3 | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، مکانیک‌های بازی و غیره - گیمفا