نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا

نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes

ربین قهرمانی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا

همانگونه که می‌دانید بازی Knights and Bikes در تاریخ ۵ شهریورماه سال جاری در دسترس کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار گرفت. طبق آخرین اخبار، هنوز اطلاعاتی مبنی بر انتشار این عنوان بر روی سایر کنسول‌ها منتشر نشده و این مورد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

Knights and Bikes از سری عناوین جالب به سبک اکشن است که شما در آن باید با انتخاب یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی به ماجراجویی پرداخته و از تجربه‌ی آن لذت ببرید. این بازی داستان دو شخصیت با نام‌های Nessa و Demelza را روایت می‌کند که برای هدفی مشترک با هم همکاری می‌کنند. همچنین شما می‌توانید این بازی را به صورت دونفره با دیگران تجربه کنید. گفتنی است که دو استودیوی دابل فاین پرزنتس (Double Fine Presents) و فوم سوارد (Foam Sword) به ترتیب وظیفه‌ی انتشار و ساخت این بازی را برعهده داشته‌اند. حال امروز با نمرات این عنوان در کنار شما هستیم و شما کاربران گیمفا می‌توانید در پایین، نقدها و نمرات این بازی را مشاهده کنید.

DarkStation : 90

بازی Knights and Bikes یک عنوان جذاب و منحصر به فرد است که از ابتدا تا انتها، شما را مجذوب خود می‌کند. این بازی مصداق بارز یک بازی عالی سبک CO-OP به شمار می‌رود. از نظر موضوعی و مکانیکی، بازی Knights and Bikes، همکاری کردن در محیط بازی را بسیار برجسته و عالی نشان می‌دهد. کمپانی فوم سوارد (Foam Sword) که وظیفه‌ی ساخت و انتشار این عنوان را به دست دارد، یک بازی سرگرم کننده و از نظر هنری، مبتکرانه را به شما ارائه می‌دهد. بازی Knights and Bikes به تمامی کسانی که به بازی‌های دو نفره علاقه دارند و می‌خواهند همراه یکی از دوستان خود یک بازی تعاملی و دو نفره‌ی زیبا را انجام دهند، پیشنهاد می‌شود.

Screen Rant : 90

بازی Knights and Bikes یک عنوان ماجراجویی است که حس و حال یک مسافرت نوستالژی با کسانی که قبلاً با آنها ملاقات نکرده‌اید را به شما ارائه می‌دهد که در ادامه‌ی این مسافرت با آنها خو می‌گیرید و رشد می‌کنید.

PlayStation Universe : 85

بازی Knights and Bikes را می‌توان تصویر تخیل‌های موجود در قلب یک کودک تصور کرد. این بازی یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌های لا ابالی همراه با فیزیک و مکانیک جوی محدود است، اما همین موارد هم دلیل پیدایش این بازی هستند. این عنوان یکی از برترین بازی‌های سبک CO-OP به شمار می‌رود و حس و حال احمقانه‌ و شوخ طبعی دوران کودکی، در آن به وضوح دیده و حس می‌شود. همچنین به راحتی می‌توان رشد و نموی کاراکترها را مشاهده کرد.

Digital Chumps : 82

سادگی موجود در بازی Knights and Bikes شما را یاد کودکی‌هایتان می‌اندازد و با بازی کردن این عنوان، شما به این مورد فکر می‌کنید که چگونه می‌توان گذشته‌ی خود را به صورتی جذاب‌تر بازسازی کنیم. این بازی روایت عظیمی را مورد بحث قرار می‌دهد و در طول بازی‌ پازل‌های سرگرم کننده‌ی زیادی بر سر راهتان قرار می‌گیرد و همچنین بازیگوشی‌هایی نیز در بازی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم با یک دوست خوب آنها را پیش ببرید. در طول جریان بازی، ممکن است که اهداف بازی از این بازیگوشی‌ها و معما فراتر برود و وارد یک فضای جدی‌تر گردد، اما این عنوان به راحتی تصویرهایی تخیلی از دوران کودکی را به نمایش می‌گذارد و چندان فضای بازی را جدی نمی‌گیرد.

GameSpot : 80

بازی Knights & Bikes توسط یک تیم کوچک ساخته شده است که سازنده‌ی عنوان‌های LittleBigPlanet و Tearaway نیز هستند. شما به راحتی می‌توانید مشابهت طراحی این عناوین را در Knights & Bikes نیز ببینید. همچنین فضای ماجراجویی این سه بازی نیز تا حدودی به همدیگر شباهت دارد و یک فضای خشن، وسیع و چشم نواز بر بازی حاکم است که مقاومت در برابر این فضا سخت می‌باشد. بازی Knights & Bikes یک عنوان بسیار شگفت انگیز و زیبا است که در کمال آرامش شما را به دوران نوجوانی و کودکی خود باز می‌گرداند.

Shacknews : 80

با اینکه بخش CO-OP این بازی جالب است، اما بخش تک‌نفره‌ی بازی نیز تا حدودی دارای جذابیت است که شما را وادار به تجربه‌ی تک نفره‌ی آن نیز می‌کند. باید به این واقعیت اقرار کنیم که بازی Knights & Bikes از مکانیک‌های به خصوصی و به وضوح تعریف شده‌ای بهره می‌برد و در کنار آن‌ها نیز یک‌سری موارد قدرتمند وجود دارد که موجب می‌‌شوند حس تجربه‌ی یک عنوان indie به شما دست بدهد.

We Got This Covered : 80

همراه با یک داستان عجیب و غزیب و لذت‌بخش، این بازی ترسی از برانگیختن احساسات ندارد. بازی Knights and Bikes یک ماجراجویی جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد که شما می‌توانید در آن، با یکی از دوستان صمیمی خود مقابله و رقابت کنید.

Push Square : 80

بازی Knights and Bikes به مقدار بسیار زیادی در زمینه‌ی نوستالژیک قدرتمند عمل کرده است و حس و حال دوران کودکی‌تان را به شما باز می‌گرداند. تقریباً در این بازی از همه‌ی جوانب برای بیرون کشیدن روحیه‌ی کودکی موجود در شما استفاده شده است؛ شیوه‌ی طراحی فضا، موسیقی‌های متن، انیمیشن‌ها و گیم‌پلی، همگی در این خصوص نقش بسزایی دارند و تمامی این موارد سعی می‌کنند که به رابطه‌ی میان Nessa و Demelza حسی واقعگرایانه و با اصالت بدهند. فضای شادی‌بخش حاکم بر داستان این بازی، به درک شما از آن کمک می‌کند و فقط توجه‌ی شما را به مضامین دوستی و عاطفانه جلب نمی‌کند.

DualShockers : 75

این بازی سخت نیست. شما نیاز ندارید که در فضاهای اجتماعی مختلف دنبال راهنما برای چگونگی استفاده از وسیله‌ی مختلف بگردید. این بازی تا حدودی حس و حال یک بازی LEGO را به شما منتقل می‌کند. تمام چیزی که شما برای لذت بردن از این بازی لازم دارید، یک حس ماجراجویانه و یک دوست رویایی است. اگر دنبال یک بازی هستید که می‌خواهید با یکی از عزیزان یا دوستان خود آن را تجربه کنید و تا حدودی یک حس رقابتی میان شما ایجاد شود، من این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

ZTGD : 70

شرکت Foam Sword از بازی Knights and Bikes به عنوان یک اثر ماجراجویی الهام گرفته از فیلم Goonies تعبیر می‌کرد، اما چیزی که ما با آن رو به رو شدیم، یک عنوان نوستالژی بود. خیال و رویایی که از دوران کودکی الهام می‌گیرد، دیدگاهی است که بازی آن را به بازی‌باز القا می‌کند تا بیشترین بهره را از داستان آن ببرد. تلاشی که Foam Sword برای تثبیت این نظر در افکار بازی‌باز داشت، چندان موفق واقع نشد و می‌توان یکی از دلایل اصلی اینکه این تلاش کمپانی Foam Sword با شکست مواجه شد آن باشد که هنوز تلاش برای یادآوری اتفاقات دوران کودکی، به یک ارزش جهانی تبدیل نشده است. بازی Knights and Bikes آنچنان که می‌بایست، مرا مجذوب خود نکرد. صمیمیتی که در بین کاراکترهای داخل بازی وجود دارد و همچنین نقاشی‌ها و طراحی‌های آن قابل تحسین است.

Game Revolution : 70

حتی جذابیتی که در هر اینچ این بازی حس می‌شود نیز، فاسد و فاقد ارزش است؛ مخصوصاً که سازندگان می‌توانستند آرزوها و تصورهای دوران کودکی شخصیت‌های اصلی را بهتر و واقعگرایانه‌تر نشان دهند. گاهی اوقات، بسیاری از عواملی که در فضای این بازی قرار دارند، خود به خود حرکت می‌کنند و با اینکه کاری به کار آنها ندارید، آنها همچنان راه خود را در پیش می‌گیرند و حرکت می‌کنند؛ مثلاً هنگامی که دارید دوچرخه‌ی خود را زین می‌کنید، با اینکه دوچرخه ایستاده است، اما همچنان حرکت‌هایی در آن دیده ‌می‌شود.

PlayStation LifeStyle : 70

بازی Knights and Bikes یک عنوان جذاب، شگفت انگیز و یک ماجراجویی دوم شخص است که در آن تعدادی پازل و عناصر جنگی وجود دارد و من تصور می‌کنم که توسط افراد کم سن و یا خانواده‌هایی که می‌خواهند یک بازی تعاملی را همراه با کودک خود انجام دهند، بیشتر پذیرفته می‌شود. اگر شما به دنبال یک بازی CO-OP سرگرم کننده می‌گردید، این بازی می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای شما باشد. همچنین بخش تک‌نفره‌ی این بازی نیز تا حدود زیادی جذاب است و می‌تواند چندین ساعت شما را سرگرم خود کند، اما باید در این بخش، خودتان را برای چندین سکانس وحشتناک آماده کنید.

Hardcore Gamer : 60

از آنجایی که بازی Knights and Bikes متکی بر یک فرمول ماجراجویی داستان محور خطی است، متاسفانه در زمینه‌ی گیم‌پلی عملکرد قابل توجهی ندارد و با اصرار خود می‌خواهد این فرمول را کنار بگذارد. اگر می‌خواهید از این فرمول برای تشخیص موقعیت دشمن یا رفتن از نقطه A به نقطه‌ی B استفاده کنید، این بازی را به شما معرفی می‌کنم و میخواهم که از همان ابتدا، یکی دو لبخند به روی بازی بزنید!

 

نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا

بازی Knights and Bikes هم اکنون برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و هنوز خبری مبنی بر انتشار این عنوان بر روی سایر کنسول‌ها منتشر نشده است. اگر از دوستداران این بازی هستید، می‌توانید با دنبال کردن این نشانی از آخرین اخبار مرتبط با این عنوان با خبر شوید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا
نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقض استدلال کودکی | نقدها و نمرات بازی Knights and Bikes - گیمفا