زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید

ربین قهرمانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

اگر بخواهیم صادقانه در مورد دنیای بازی‌های ویدئویی امروزه صحبت کنیم، باید حتماً یک بخش عظیمی از آن را به عناوین چند نفره اختصاص دهیم. مسلماً یک بازی که فقط گیم‌پلی خالص باشد و هیچ داستانی را شامل نشود، برای برخی از بازی‌بازها لذت‌ بخش‌تر خواهد بود (توجه کنید که می‌گویم فقط برای برخی از بازی‌بازها و نه همه‌ی آنان) و حالا چه بهتر که با یک سری بازی‌باز دیگر نیز رو به رو شوند و یک حس رقابتی در میان آن‌ها پدید آید. یکی از عناوینی که امروزه توانسته است بخش عظیمی از مخاطبان بخش چند نفره‌ی بازی های ویدئویی را به سمت خود سوق دهد، بازی Fortnite است. این عنوان، در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، نینتندو سوئیچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر گردید. در همان بدو ظهور، بازی Fortnite توانست که نظر بسیاری از کاربران حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی را به سمت خود جذب کند و تا به امروز توانسته است که در سطح جهانی، به رکوردی بسیار عالی و قابل تحسین دست پیدا کند. حال امروز می‌خواهیم ۱۴ عنوان مشابه این بازی را به شما معرفی کنیم که می‌توان آن‌ها را به عنوان جایگزین برای بازی Fortnite در نظر گرفت و تجربه‌ی آن‌ها خالی از لطف نیست.

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

اگر بخواهیم صادقانه در مورد دنیای بازی‌های ویدئویی امروزه صحبت کنیم، باید حتماً یک بخش عظیمی از آن را به عناوین چند نفره اختصاص دهیم. مسلماً یک بازی که فقط گیم‌پلی خالص باشد و هیچ داستانی را شامل نشود، برای برخی از بازی‌بازها لذت‌ بخش‌تر خواهد بود (توجه کنید که می‌گویم فقط برای برخی از بازی‌بازها و نه همه‌ی آنان) و حالا چه بهتر که با یک سری بازی‌باز دیگر نیز رو به رو شوند و یک حس رقابتی در میان آن‌ها پدید آید. یکی از عناوینی که امروزه توانسته است بخش عظیمی از مخاطبان بخش چند نفره‌ی بازی های ویدئویی را به سمت خود سوق دهد، بازی Fortnite است.

توجه: بازی‌های موجود در این لیست، از رتبه بندی خاصی برخوردار نیستند

Apex Legends

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

در عنوان Apex Legends، شما کنترل یکی از قهرمان‌ها یا لجندهای موجود در بازی را به دست می‌‌گیرید و با توجه به ویژگی‌ها و توانایی هایی که هر یک از قهرمان ها دارند، وارد عمل می‌شوید و باید فقط در حیطه‌ی توانایی های خود عمل کنید. متحدین شما در این بازی به صورت هایی مختلف عمل می‌کنند و هر کدام از قهرمان ها توانایی های مخصوص به خود را دارند و در همان حیطه‌ی توانایی خود عمل می‌کنند.

پلتفرم‌های مقصد: اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی

قیمت: رایگان

شاید بسیاری از شما با ساخته‌ی جدید کمپانی سازنده‌ی بازی Titanfall 2، یعنی ریسپاون آشنایی داشته باشید. بله درست متوجه شدید. هدف از این سخنان، معرفی بازی چند نفره‌ی Apex Legends است. این بازی یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌ی این کمپانی به شمار می‌رود و در حقیقت، یکی از پر طرفدارترین‌های آن نیز حساب می‌شود. شاید از سر تیتر مقاله چنین نتیجه بگیرید که هر بازی‌ که در اینجا معرفی می‌شود، حتماً به ساختن دیوار و خانه مختصر می‌شود، اما باید بگویم که این انتظار شما زیاد دوام نمی‌آورد و باید کنترل یکی از قهرمان‌های موجود در بازی را به دست بگیرید و وارد میدان شوید. در بازی Apex Legends، شما کنترل یکی از قهرمان‌های موجود در بازی را به دست می‌‌گیرید و با توجه به ویژگی‌ها و توانایی هایی که هر یک از قهرمان ها دارند، وارد عمل می‌شوید و باید فقط در حیطه‌ی توانایی های خود عمل کنید. متحدین شما در این بازی به صورت‌های مختلف عمل می‌کنند و همان طور که در چند سطر بالاتر توضیح دادم، هر کدام از قهرمان‌ها توانایی‌های مخصوص به خود را دارند و در همان حیطه‌ی توانایی خود عمل می‌کنند. به طور مثال یکی از متحدین در نیروگاه نگهبانی می‌دهد و دیگری پهپادی را برای مداوای سریع هم گروه‌های خود می‌فرستد. در این بازی، شما در گروه‌های سه نفره مستقر هستید و همیشه یکی از هم گروه‌های شما در پشت سرتان قرار می‌گیرد و مواظب است که کسی از پشت سر حمله نکند. البته لازم به ذکر است که همیشه قرار نیست مثل چسپ به یکدیگر بچسپید و مثل قطار پشت سر همدیگر قرار بگیرید و این فقط به خواست شما یا همراهانتان انجام می‌پذیرد. فصل دوم این بازی به تازگی شروع شده است و هیچ زمانی برای شروع، بهتر از حال حاضر نیست. اگر به این بازی علاقه‌مند شده‌اید، می‌‌توانید همین حالا آن را به صورت رایگان دریافت و تجربه کنید.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

بیوم

در بسیاری از جهات، بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds مشابه Fortnite است اما جدیّت و سختی که در این عنوان وجود دارد، او را بسیار شبیه سری Call of Duty کرده است. بازی PUBG دارای چهار نقشه به نام‌های Erangel، Miramar، Sanhok و Vikendi است که هر کدام از آن‌ها بزرگ‌تر و وسیع‌تر از نقشه‌های بازی Fortnite هستند. در بسیار از نقاط بازی، شما نیاز دارید که از وسایل نقلیه برای رفت و آمد استفاده کنید تا زنده به مقصد اصلی خود برسید.

پلتفرم‌های مقصد: اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی، تلفن‌های دارای اندروید یا iOS

قیمت: رایانه‌های شخصی: ۲۹٫۹۹ دلار – کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان: ۲۹٫۹۹ دلار – تلفن‌های همراه: رایگان

شاید سخن گفتن در مورد بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان به اختصار PUBG زیاد به چشم نیاید و سخنانی که در مورد آن خواهیم گفت، تازگی زیادی در آن‌ها یافت نشود اما به دلیل عنوان مقاله و لزوم قرار گیری این عنوان در لیست، مجبور به نوشتن چند سطر مختصری از این بازی هستیم. حتماً به یاد دارید که قبل از اینکه بازی Fortnite وارد بازار شود و به این همه طرفدار دست یابد، عنوانی دیگر در این مقام قرار داشت و این بازی، همان PlayerUnknown’s Battlegrounds بود. بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds علی رغم اینکه به صورت پولی وارد بازار شده بود و باید در جهت دریافت آن برای کنسول‌های اکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی، پولی را پرداخت می‌کردید، اما همچنان در صدر بازار بازی‌های چند نفره قرار داشت و یکی از محبوب‌ترین عناوین این سبک به شمار می‌رفت. در بسیاری از جهات، بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds مشابه Fortnite است اما جدیّت و سختی که در این عنوان وجود دارد، این بازی را بسیار شبیه به سری Call of Duty کرده است. بازی PUBG دارای چهار نقشه به نام‌های Erangel، Miramar، Sanhok و Vikendi است که هر کدام از آن‌ها بزرگ‌تر و وسیع‌تر از نقشه‌های بازی Fortnite هستند. در بسیاری از نقاط بازی، شما نیاز دارید که از وسایل نقلیه برای رفت و آمد استفاده کنید تا زنده به مقصد اصلی خود برسید. بازی PUBG برای کسانی که دوست دارند به صورت واقع گرایانه‌تری با بازی‌های بتل رویال ارتباط برقرار کنند، گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود و لزومی نیست هنگامی که متوجه شدید دشمنی در کمین شماست، سریعاً یک قلعه و دیوار بسازید تا از خود دفاع کنید.

Ring of Elysium

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

فیزیک تیراندازی زیبا، حملات بسیار عالی و جدیتی که در این بازی وجود دارد، واقعاً قابل تحسین است اما در کنار این موارد، همچنان باید شاهد ضعف سردی و خشک بودن محیط باشیم.

پلتفرم مقصد: رایانه‌های شخصی

قیمت: رایگان

تنها موردی که من را مجذوب این بازی کرد، جدّیت خاصی بود که در مبارزات آن به چشم می‌آمد و اصلاً یک فضای بسیار سنگین و محکمی بر بازی حاکم بود که واقعاً جذاب است. کیفیت تیراندازی و نبردهای آن را می‌توان مصداق بارز بازی PUBG دانست اما همچنان می‌توان نفوذ فضای بی روح بازی Fortnite را در آن مشاهده کرد. شاید موتور شخصیت سازی بازی چندان قوی و پیشرفته نباشد و نتوان با آن شخصیت‌های جذابی را خلق کرد، اما فرایند حملات و تیراندازی‌ها چنان قوی و پیشرفته است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. البته شخصیت پردازی در بازی آنقدر‌ها هم بی‌روح و ناچیز نیست که بتوان آن را به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت؛ اما همچنان نمی‌توان آن را یکی از عوامل گرایش به بازی دانست.

Call of Duty: Blackout

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

مگر سری Call of Dutty را بازی نکرده‌اید؟! این یکی هم تجربه کنید، ضرری نمی‌رساند.

پلتفرم مقصد: اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی

اگر یادتان باشد، سال گذشته نسخه‌ی جدیدی از سری Call of Duty با عنوان Call of Duty Black Ops 4 منتشر شد و دارای بخشی به اسم Blackout بود که این بخش نخستین نسخه‌ی بتل رویال سری Call of Duty به شمار می‌رود. این بازی با نظرات منفی بسیاری از کاربران مواجه شد و بیش از پیش به سیاست‌های مالی کمپانی اکتیویژن اعتراض کردند. کاری به این مبحث نداریم و سریع می‌رویم سر اصل مطلب یعنی معرفی بازی Call of Duty: Blackout. بازی Call of Duty: Blackout اولین نسخه‌ی سبک بتل رویال سری Call of Duty به شمار می‌رود و مسلماً مقدار بسیار زیادی ازنکات مثبت این سری را به ارث برده است. همه‌ی ما با فیزیک روان بسیار عالی سری Call of Duty آشنایی کامل را داریم و اگر از ما در مورد بهترین بازی سبک تیراندازی اول شخص سوال کنند، بسیاری از ما بدون صبر، سری Call of Duty را به زبان می‌آوریم و این مورد ناشی از خاطرات عالی هستند که کاراکترهای این بازی در خاطر ما حک کرده‌اند و تا آخر عمر آن‌ها را از یاد نخواهیم برد. این نسخه‌ی جدید نیز همانند دیگر عناوین این سری، از یک گان‌پلی بسیار عالی و به زبانی دیگر، درخشان بهره می‌برد. به طور قطع تا به اینجا قانع شده‌اید که این عنوان همانند سایر نسخه‌های قبلی خود از ارزش زیادی برخوردار است و یکی از بهترین گزینه‌های این لیست به شمار می‌رود. نقشه‌ی این بازی نیز تا حدود زیادی بزرگ است و یکی از جذابیت‌های آن، وجود عوامل متعدد گمراه کننده‌ی بازی‌باز است که تأثیر به سزایی بر سخت‌تر شدن بازی دارد. اگر شما هنوز موفق به تجربه‌ی این عنوان نشده‌اید و یا هنوز هم رغبت به تجربه‌ی آن ندارید، ما به شما این عنوان شاهکار (البته در سبک بتل رویال!) را پیشنهاد می‌کنیم و به شما اطمینان می‌دهیم از تجربه‌ی آن پشیمان نخواهید شد.

H1Z1

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

فضای سنگین و جوی که بر این بازی حاکم بود، همچنان در وصفش کلمه‌ای را نیافته‌ام. اگر یافتم می‌نویسم! آها یافتم! تداعی یک شاهکار در قالب بتل رویال رایگان

پلتفرم مقصد: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴

قیمت: رایگان

اگر قصد دارید یک عنوان مشابه بازی‌های Fortnite و PUBG را با چاشنی زامبی‌ تجربه کنید، عنوان H1Z1 را به شما معرفی می‌کنیم. بازی H1Z1 در همان ابتدای شروع عرضه به بازار، خود را به عنوان یک اثر بسیار متفاوت‌تر از سایر بازی‌های بتل رویال‌ نشان داد. در واقع، این بازی یک تیراندازی زامبی‌محور در سبک بقاست که در همان روزهای اولیه‌ی انتشار، متفاوت بودن خود را نشان داد و همین حالا هم یکی از بهترین عناوین این سبک به شمار می‌رود. این بازی در ابتدا به عنوان پادشاه سبک بازی‌های بتل رویال و بقا شناخته می‌شد. در این بازی، ۱۵۰ نفر در یک نقشه برای زنده ماندن تقلا می‌کنند که سرعت پیشروی مراحل بسیار سریع‌تر از بازی Fortnite است و همین مورد بازی را به درجه‌ی سخت‌تری رهنمود می‌کند و بر لذت‌ها و جذابیت‌های این عنوان می‌افزاید. حال به دلیل استقبال فراوانی که از این بازی شد، توسعه‌ دهنده‌ی آن یعنی Daybreak Games این بازی را به صورت رایگان در فروشگاه‌های استیم و پلی‌استیشن ۴ قرار داده است. جذابیت این عنوان در آن است که تلفیقی از رنگارنگ بودن بازی Fortnite و جدی بودن PUBG در بازی وجود دارد. باید اشاره کرد که این دو مورد تعادلی عالی را با چاشنی زامبی‌ها در سبک بقا به وجود آورده است.

Minecraft

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

به نظر من بتل رویال هر چقدر که دنیایش بزرگتر باشد، جذابیتش نیز دو چندان می‌شود؛ ماینکرفت نیز همین منظور را می‌رساند!

پلتفرم مقصد: رایانه‌های شخصی

قیمت: رایگان

بازی Minecraft یکی دیگر از عناوین سبک بتل رویال است که شما در آن برای زنده‌ماندن مبارزه می‌کنید و آخرین نفری که زنده بماند، برنده لقب خواهد گرفت. در این بازی، با اشخاص زیادی رو به رو می‌شوید و اگر این بازی را انجام داده باشید، می‌دانید که دارای یک جهان بسیار بزرگ و عظیم است. هنوز هم بعد از چندین سال که از انتشار این عنوان می‌گذرد، ده‌ها سرور اختصاصی برای این بازی در نظر گرفته شده است و به عنوان یکی از عناوین زنده‌ی سبک بتل رویال، به شمار می‌رود. در این بازی گروه‌ها و اجتماعات زیادی وجود دارند که از بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به Mineplex اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین این گروه‌ها است و بالغ بر ۱۰۰۰۰ بازی‌باز در این گروه فعالیت می‌کنند. همچنین حالت‌های رقابتی فراوانی در جهان پیکسلی Minecraft وجود دارد که بر جذابیت آن افزوده‌اند. از نکات کلیدی و اصلی بازی Minecraft می‌توان به تخریب پذیری عالی محیط اشاره کرد. در این عنوان موضوع اصلی زمان است که  مراحل را بیشتر از آنچه که هست، دشوار می‌کند و یا به زبانی دیگر، جذابیت بازی در این نکته نهفته است. مسلماً جذابیتی که در بازی Fortnite وجود دارد، در این بازی نقش نمی‌بندد اما همچنان به عنوان یک بخش جداگانه از بازی Minecraft قابل تحسین و تمجید است.

Rules of Survival

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

تنوع و تعدد سلاح‌ها و وسایل نقلیه، وجود پلیرهای زیادی در یک راند و فضا سازی عالی و رنگ‌ها طبیعی از جمله عوامل مثبت این بازی هستند. اگر شما هم به بازی‌های بتل رویال موجود برای گوشی‌های هوشمند علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که این بازی را از دست ندهید.

پلتفرم مقصد: تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS

قیمت: رایگان

قبل از آنکه عناوینی همچون Fortnite و PUBG پا به عرصه‌ی بازی‌های سبک بتل رویال بگذارند، بازی Rules of Survival بازار آن‌ها را گرفته بود و یکی از بهترین عناوین سبک بتل رویال برروی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رفت. این عنوان نخستین بازی موجود بر‌روی گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS به شمار می‌رود و بر خلاف Fortnite و PUBG، فقط برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد. در این بازی، بیش از ۱۲۰ بازی‌باز در یک نقشه قرار می‌گیرند و تنوع سلاح‌ها و وسایل نقلیه در آن، بر زیبایی این اثر می‌افزاید. این بازی هم اکنون به صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و شما می‌توانید با مراجعه به گوگل‌پلی یا اپ استور آن را دانلود کنید و از یک بتل رویال قدیمی اما جذاب لذت ببرید.

Knives Out

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

اگر از کاربرانی هستید که با بازی کردن با گوشی‌های هوشمند مشکلی ندارید و به سبک بتل رویال با نقشه‌های وسیع علاقه دارید، دقیقاً این بازی هدف اصلی شما را می‌رساند!

پلتفرم مقصد: تلفن‌های اندروید و آی او اس

قیمت: رایگان

یکی دیگر از عناوین سبک بتل رویال که فقط برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS در دسترس قرار دارد، بازی Knives Out است که از بسیاری از جهات همانند بازی Rules of Survival است. مسلماً هم باید این دو بازی در بسیاری از موارد مثل یکدیگر باشند چون توسعه‌دهنده‌ی هر دوی این بازی‌ها، کمپانی NetEase است و چنان به نظر می‌رسد که این کمپانی فقط فکر بازی‌های بتل رویال را در سر دارد. اگر معیار بهتر بودن یک بازی بتل رویال برای شما، جهان بزرگ آن است، این بازی یک عنوان بسیار بزرگ‌تر از Fortnite است و برای آن دسته از کاربرانی که بزرگ بودن نقشه را معیار اصلی خود قرار می‌دهند، این بازی لذت بخش‌تر از Fortnite خواهد بود. کارکرد این بازی بر‌روی گوشی‌های هوشمند بسیار عالی بوده و این کارکرد عالی را مدیون وجود وسایل نقلیه‌ی متنوع و پیشروی سریع مراحل هستیم. اگر به بازی‌های بتل رویال با نقشه‌های بزرگ و وسیع علاقه‌مند هستید، این بازی را به شما معرفی می‌کنم. هم اکنون می‌توانید این بازی را به صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS خود و از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی (Google Play) و اپ استور (App Store) دریافت کنید.

The Darwin Project

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

دشمنان اصلی بازی یک سو، سرمای گزنده‌ و یخ‌بندان نیز سویی دیگر… کلا این بازی از هر مانعی استفاده می‌کند تا شما را بکشد!

پلتفرم‌های مقصد: رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان

قیمت: رایانه‌های شخصی: رایگان، اکس باکس وان: ۱۴٫۹۹ دلار

بازی The Darwin Project یکی دیگر از بازی‌های بتل رویال در سبک بقا است و در این بازی، علاوه بر اینکه باید بازی‌بازها را شکست دهید، باید با سرمای شدید و یخ‌بندانی که در بازی وجود دارد نیز مقابله کنید. شما در این بازی باید در یک مرکز تحقیقاتی مستقر شوید و دلیل مستقر شدن شما در این مرکز این است که در مورد پروژه‌ی داروین اطلاعاتی را جمع کنید. شما باید به یک شکارچی تبدیل شوید، به جنگل بروید و دنبال رد پای دشمنان بگردید تا به موقعیت اصلی آنها پی برده و سپس حمله کنید. البته این ذکر این نکته نیز ضروری است که حتماً باید گهگاهی به نقشه نیز نگاه کنید، چون گودال‌هایی در جنگل وجود دارند که فقط با تماشای نقشه می‌توان به آن‌ها پی برد. اگر موقعیت این گودال‌ها را ندانید، ممکن است که در دام دشمنان بیافتید. اگر با این سخنان مختصر برای نصب و اجرای این بازی قانع شده‌اید، می‌توانید همین حالا این بازی را به صورت رایگان در استیم برای رایانه‌های شخصی دریافت کنید و یا با قیمت ۱۴٫۹۹ دلار آن را از طریق فروشگاه اکس باکس وان بخرید و از تجربه‌ی بازی لذت ببرید.

Surviv.io

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

عنوان دوم شخص بازی PUBG

پلتفرم مقصد: مرورگرها

قیمت: رایگان

پیش از اینکه بحث در مورد این بازی را شروع کنیم از شما می‌خواهم فکر کنید که با نسخه‌ی دوم شخص بازی PUBG رو به رو هستید و می‌خواهیم در مورد آن مطالبی را بیان کنیم. این بازی تقریباً بر‌روی همه‌ی مرورگرها موجود است و شما می‌توانید آن را به صورت آنلاین تجربه کنید. اگر بخواهیم در مورد محیط بازی صحبت کنیم، طراحی آن به گونه‌ای است که اگر بسیار بسیار خوش شانس باشید، می‌توانید قابلیت هر یک از وسایلی که در اطرافتان قرار دارد را درک کنید. این بازی یک اثر سرگرم کننده و تا حدودی زیبا است و شما را تا مدت زمان زیادی سرگرم می‌کند. تفاوتی که این بازی با سایر بازی‌های این لیست دارد آن است که فاقد کاراکتر بوده و می‌توان آن را یک نوآوری در سبک خود به شمار آورد.

Realm Royale

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

یک بازی رنگارنگ دیگر به جز فورتنایت

پلتفرم‌های مقصد: رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴

قیمت: رایگان

بازی Realm Royale یکی دیگر از عناوینی است که لیاقت قرار گیری در این لیست را داشت و اگر به این بازی اشاره‌ای نمی‌کردم، به طوری کاملاً عیان، مقاله‌ ناکامل و ناقص می‌شد. بازی Realm Royale به عنوان یکی از بازی‌های سبک بتل رویال، با چاشنی خاصی که دارد، مخاطب را مجذوب خود می‌کند. رنگارنگ بودن محیط بازی، تا حدودی آن را شبیه بازی Fortnite کرده است اما فضاسازی بازی تا حدود بسیار زیادی، زیبا و غیر قابل باور است. اگر بخواهیم از لحاظ فنی به این بازی نگاهی بیاندازیم، باید بگوییم که این بازی، تکرار عنوان Paladins اما با نامی متفاوت است. به طور کلی بازی Realm Royale عنوانی موفق در سبک بتل رویال به شمار می‌رود و همین مورد موجب شد که اسم این بازی را در لیست عناوین مشابه Fortnite قرار دهم. وجود شخصیت‌های طنز و اصلی کامیک‌ها و نقشه‌ای عظیم و خوش رنگ و لعاب، از جمله‌ی جذابیت‌های این بازی به شمار می‌روند. البته در این بازی فقط اجازه‌ی انتخاب ۵ نوع شخصیت مختلف را دارید و هر کدام از آن‌ها بسته به نوع شخصیت و توانایی‌ خاصی که دارند، می‌توانند در مبارزات به کمک شما بیایند. اگر شما هم به این بازی علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید همین حالا این بازی را به صورت رایگان از فروشگاه‌ها مختلف دریافت و تجربه کنید.

Totally Accurate Battlegrounds

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

پیشنهادی برایتان دارم؛ کلاً درب اتاقتان را ببندید و تا جایی که می‌توانید به این بازی بخندید و لذت ببرید

پلتفرم مقصد: رایانه‌های شخصی

قیمت: ۴٫۹۹ دلار

اگر به عناوینی که دارای جوی سنگین هستند علاقه ندارید و می‌خواهید مقداری شلوغ بازی در بیاورید، دقیقاً این بازی برای شما ساخته شده است. اگر به صورت فنی به ماجرای این بازی نگاهی بیاندازیم، باید اشاره کنم که شباهت چندانی به فیزیک بازی Fortnite ندارد و بازی Totally Accurate Battlegrounds فراتر از یک بازی سبک بتل رویال است. می‌توان گفت که بازتابی از زندگی شخصی بازی‌باز را به رخ می‌کشد. جو خنده‌‌داری که بر این بازی حاکم است، یک حس و حال عجیب و سرگرم کننده‌ای را به بازی‌باز ارائه می‌دهد که وصف آن چندان آسان نیست. شخصیت‌های این بازی بسیار سست و ضعیف ساخته شده‌اند و مثل ژله حرکت می‌کنند که این هم بر حس و حال عجیب و خنده دار آن می‌افزاید (پس اگر مشاهده کردید یکی که در حال تیراندازی است زمین می‌خورد، تعجب نکنید و به جای آن در اتاق را ببندید و تا جایی که می‌توانید قهقهه بزنید!). نگران وجود وسایل نقلیه‌ هم نباشید، چون تا جایی که بخواهید وسایل نقلیه، زره و اسلحه وجود دارد. در این بازی شما در داخل یک دایره‌ای که مدام در حال کوچک شدن است مبارزه می‌کنید، اما باید اعتراف کنم که در این بازی، برخی از فرایندها بسیار نامتعارف صورت می‌گیرند و ممکن است موجب ایجاد باگ‌های خنده داری شوند (پس باید کمی هم صبور باشید!). این بازی هم اکنون با قیمتی حدود ۵ دلار برای رایانه‌های شخصی موجود است و اگر به تجربه‌ی آن علاقه مند هستید، همین حالا آن را خریداری کرده و تجربه کنید.

Fallout 76: Nuclear Winter

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

شما باید همچنان که مواظب دشمنان اصلی‌تان هستید، باید مراقب سایر دشمنانی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند نیز باشید؛ زیرا ممکن است هنگامی که مشغول مبارزه با یک بازی‌باز دیگر هستید، یکی از جانورهای جهش یافته، شما را هدف بگیرند و قربانی آن موجود گردید!

پلتفرم‌های مقصد: رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴

مسلماً همگی ما با سری بازی‌ شاهکار بتسدا، یعنی Fallout آشنایی کامل را داریم و می‌دانیم که این شرکت نیز در این اواخر به جمع سایر شرکت‌های دیگری که از سمت و سوی بازی‌های داستانی و خطی به سمت بازی‌های بتل رویال تغییر کاربری دادند پیوسته است. این امر انتقادهای زیادی را در پی داشت و از جمله‌ی آنها، اعتراف به پول پرست بودن این کمپانی بود. شاید شما هم از جمله‌ معدود کاربرانی باشید که بازی Fallout 76 را تجربه کرده‌اند و تغییراتی را که مشمول شده است را دیده باشید. این بازی در ابتدای عرضه بازار، خنده را بر لب بسیاری از کاربران انداخت و این مورد تا ماه های بسیاری ادامه داشت و بازی‌بازها همچنان این بازی را مضحکه‌ی میدان کرده بودند. اما شرکت بتسدا با این حرف‌ها شکست نخورد و با افزودن حالت جدیدی به این بازی، توانست تا حدودی جای خالی بسیاری از مخاطبان خود را پر کند. این حالت جدید که Nuclear Winter نام داشت، ۵۰ بازی‌باز را به چالشی سخت دعوت می‌کرد تا بتوانند با یکدیگر مبارزه کنند و پیروز میدان، نقش Overseer والت ۵۱ را به دست آورد. در این بخش یا حالت جدید، شما باید همچنان که مواظب دشمنان اصلی‌ خود هستید، مراقب سایر دشمنانی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند نیز باشید زیرا ممکن است هنگامی که مشغول جنگیدن با یک بازی‌باز دیگر هستید، یکی از جانورهای جهش یافته شما را هدف بگیرد و قربانی آن موجود شوید!

Fortnite: Save The World

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

شما در این قسمت جدید، به یک بخش داستانی و یک بخش co-op دسترسی پیدا می‌کنید و در نقش یک‌سری پلیس که در تلاش برای نجات جهان از دست زامبی‌ها هستند وارد عمل می‌شوید. دشمن اصلی شما در این بازی زامبی‌هایی هستند که با اسم Husks شناخته می‌شوند و شما باید برای آنها دام پهن کنید و بازماندگان اصلی را نجات دهید.

پلتفرم‌های مقصد: رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴

شاید از اسم این بازی تعجب کرده و بگویید که این همان بازی Fortnite است و قرار بود که عناوینی دیگر معرفی شوند. خیر! این یک بخش جدید است که به این بازی افزوده شده و برای تجربه‌ی آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و واقعاً ارزش این هزینه را دارد. شما در این قسمت جدید، به یک بخش داستانی و یک بخش co-op دسترسی پیدا می‌کنید و در نقش پلیس‌هایی که در تلاش برای نجات جهان از دست زامبی‌ها هستند وارد عمل می‌شوید. دشمن اصلی شما در این بازی، زامبی‌هایی هستند که با اسم Husks شناخته می‌شوند و شما باید آن‌ها را در دام انداخته و بازماندگان اصلی را نجات دهید. بازی Fortnite یکی از جذاب‌ترین عناوین سبک بتل رویال به شمار می‌رود و در بین عموم بازی‌بازها از ارزش بالایی برخوردار است. اگر شما نیز جزو کاربران اصلی این بازی هستید، پیشنهاد می‌کنم که Fortnite: Save The World را نیز تجربه کنید؛ چرا که در این بازی موارد زیادی وجود دارد که می‌توانند نظر شما را به سمت خود جلب کند.

امیدوارم کمکی در زمینه‌ی انتخاب بازی‌های ناشناخته‌ی سبک بتل رویال به شما کرده باشیم. منتظر نظرات شما کاربران فهیم و بزرگوار گیمفا هستیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Dr_Killer_23 گفت:

      اپکس در کل جالب نیستش
      خوبیاش:
      گان پلی خوب – هیرو های نسبتا بالانس
      بدی هاش:
      مپ کوچیک – پشتیبانی ضعیف – قیمت گرون ایتم ها – بتل پس ضعیف – گرافیک پایین

      • اقا یه دقیقه وایسید من یه زنگ خطر بزنم به عنوان هشدار. Ring of Elysium که تو لیست هم هست متاسفانه رو به عنوان بازی بهش نگاه نکنید. خوشبختانه نویسنده زیاد بهش هم بال و پر نداده اما کسایی که میخوان برن سمت این بازی به هوای رایگان بودنش باید توجه کنن که این بازی عملا یه نرم افزار جاسوسی چینی هستش که به نظرم باید تو لیست «نباید های بتل رویال» باشه. طبق کامنتایی که تو استیم هست دسترسی هایی که این بازی داره فراتر از یه بازیه و طبق بررسی های کاربرا معلوم شده که این بازی صرفا برای جاسوسی ساخته شده و بر خلاف کیفیت خوبش به هیچ وجه نباید نصب بشه. ممنون میشم اگه این کامنت تایید بشه.

        • سلام و عرض ادب
          کامنت شما هیچ مشکلی نداره و سریعاً تایید میشود. در مورد این مبحث من تا به حال حرفی نشنیده‌ام و از صحت آن اطلاع ندارم. من فقط به عنوان یک منتقد این بازی رو نقد کرده‌ام و شاید شما راست بگید. من که در این مورد اطلاعی ندارم…

          موفق باشید

          • شما به عنوان منتقد باید بدونید که هرکسی اجازه آزادی بیان بدون هیچگونه توهینیو داره که شما برداشتین کامنت منو پاک کردین که فقط نوشته بودم «فقط هیچکدوم»اینکه شما نویسنده ماهری هستین هیچ شکی نیست و کلی زحمت کشیدین به هرحال بازم ممنون

        • EverSinn3r گفت:

          والا میخان چارتا ارشیو Hub مارو یا کرک یا سیو بازیامون رو بدزدن بدزدن ، به قول معروف ما چیزی برای از دست دادن نداریم :laugh:

          • بله شما شاید یه چیزی نداشته باشی ولی طبقه بندی چهارگانه ی اطلاعاتی خیلی چیزا داره از طرف شما. شما یا خودت یه شخص مهمی یا یه شخص مهم رو میشناسی یا یکی رو میشناسی که با یه شخص مهم در ارتباطه یا خودت قراره تبدیل به یه ادم مهم بشی. همین ثابت میکنه که هر چیزی تو فضای مجازی خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو میکنی اهمیت داره و این که من و شما چیزی راجع به اطلاعات قابل بهره برداری توی اینترنت نداریم دلیل نمیشه وجود نداشته باشن. به هر حال من برای اون دوستانی که براشون آرشین هابشون(!) مهمه گفتم.

    • MASOUD.PS4 گفت:

      امیدوارم روزی برسه که هیچ کدومشون رو نبینم :rotfl:

    • به به! خیلی خوبه که آقای قهرمانی رو اینجا هم می‌بینم و قبلاً هم شما رو در فروم گیمفا دیده بودیم و زحمت کشیده بودید! الان که عضو تحریریه شدید، قطعاً می‌تونید خیلی بیشتر از قبل مهارت‌های نوشتاری خودتون رو نشون بدید و ان‌شاءالله که موفق می‌شید.
      درباره بازی‌های بتل رویال، حقیقتش من خیلی تلاش کردم! یعنی واقعاً تلاش کردم که بتونم با این نوع بازی‌ها کنار بیام! اما هربار که یکی از این بازی‌ها رو نصب کردم، بعد از مدتی به طرز عجیبی عذاب وجدان گرفتم و بازی رو پاک کردم! همین اتفاق چندبار برای فورتنایت افتاد، چندبار هم برای Apex و چندبار هم برای H1Z1 یعنی رسماً نزدیک ده دوازده بار بتل رویال اجرا کردم و پاک کردم! و کلاً من هربار این بازی‌ها رو بازی می‌کنم عذاب وجدان و احساس بدی مبنی بر اینکه دارم وقتم رو تلف می‌کنم بهم دست میده!
      بازی های بتل رویال، چیزی به شما یاد نمی‌دن و به شما کسی رو معرفی نمی‌کنند که قبلاً نشناخته بودید و نمی‌تونن شما رو جاهایی ببرند که تاکنون حتی در خواب هم ندیده بودید. و برای من هیچوقت افتادن ۱۰۰ نفر به جون هم برای هیچی (!) توی یک مپ بزرگ که هر ۲ دقیقه چندین کیلومتر ازش میره هیچ ارزشی نداره و هیچوقت نمی‌تونم اون هدفی که بازی‌ها براش ساخته شدند و اون هنری که همه جا ازش صحبت میشه رو در اینجا ببینم! بلکه می‌تونم فروشگاه اپیک گیمز رو ببینم که چطور برای اینکه سود بیشتری بکنه توی چشمش (!) حتی دست از سر تل‌تیل گیمز بدبخت هم برنداشت و زمانی که استودیو داشت تعطیل می‌شد، بازی‌های باقی مونده رو انحصاری فروشگاه کرد و باز هم همین برای باقی بازی‌ها! داستان فورتنایت و باقی رفقاش سال‌های سال پیش پیش‌بینی شده بود. زمانی که دیگر مهم نیست چی هنره، و چی نیست، چی اصیله و چی نیست، چی خوب و زیباست و چی نیست و این روندی که داره طی میشه اگر از حد و مرز خودش فراتر بره خیلی خطرناک میشه، خیلی…

      • به به!!! ببین چه کسی داره تو پست من نظر مینویسه!!! حسین غزالی عزیز
        اولاً عرض هزار سلام و درود خدمت شما
        واقعاً از اینکه نظر شما رو تو پست خودم دیدم واقعاً واقعاً خوشحال شدم حسین جان. بسیار بسیار ممنون از اینکه پست بنده رو لایق نظر گذاری دانستی و اینقدر دوستانه و صمیمانه نظرت رو بیان کردی. من واقعاً از شما ممنون بابت این نظر زیبا و پر و پیمون و همین مقدمه‌ی اولش کلاً من رو یاد اون روزایی انداخت که شما در جای من نقد مینوشتید و عضو تحریریه بودید. منم برای شما آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم هر چه زودتر به تیم بزرگ و اعظم گیمفا برگردی و در کنار هم مقاله بنویسیم.
        باز هم ازت ممنونم حسین جان که از پست راضی بودی و نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی، داداش همه‌ی گیمفایی‌ها با مقالاتت خاطره دارند، پس در اسرع وقت به گیمفا برگرد و باری دیگر مقالاتت رو با تمام اشتیاق برای ما بنویس.
        انشائلا شما هم موفق باشید.

        • رفیع جان اینا چه حرف هاییه می‌زنی شما! اصلا لایق دونستن نداره که و من مال این حرف‌ها نیستم! این جذابیت و قلم زیبای شماست که خواننده رو می‌کشونه اینجا. و مهمترین چیز هم اینه که یه وقت خدای ناکرده آدم مغرور نشه، که مغرور شدن یعنی دیگر هیچ پیشرفتی درکار نخواهد بود! این از سردر کامنت!
          ضمن اینکه خواهش می‌کنم و این شما هستی که افتخار میدی و جواب میدی. آره والا منم یاد اون روزای باحال افتادم و کامنت‌های پر از شوق و دقت و زیبایی که خودت برای من می‌نوشتی! و خب ببین حالا که جای من و شما عوض شده، باید منم جبران کنم و کم نذارم برای مقالاتت! من حتی اگر در ادامه کارت کامنت نذارم، اما مطمئن باش حتماً می‌خونم کارهاتو.
          درباره اون جملات آخر که دیگه من رو پوکوندی(!) خیلی عشق هستید و لطف دارید شما و گیمفایی‌ها و من همون روزی که رفتم، قولش رو دادم که بعد از مدتی برمی‌گردم، اما این مدت، خیلی روشن نیست کی باشه. مهم اینه که یک روز، من حتما به خونه برمی‌گردم. مگه میشه آدم جایی که در اون بزرگ شده رو فراموش کنه؟

          پی‌نوشت: رفیع جان! اسم واقعیت خیلی خیلی خیلی قشنگ‌تر از اون چیزیه که بالا روی اکانتت نوشتی! خیلی قشنگ‌تر میشه اگر در مقالات، و کلاً مقالات رو با نام «رفیع» ببینیم. چون اسمت خیلی زیباست و خوش معنیه! زنده و سلامت باشی در پناه خدای متعال و در مسیر حق و اهل بیت علیهم السلام.

  • سیزن ۱ فورتنایت انگار جلوتر از سیزن ۱۰ هستش

  • J117 گفت:

    بازی creative destruction رو جا انداختین از همه هم بیشتر شبیه فورتنایته

    • سلام و عرض ادب خدمت شما
      بله شما راست میگید من این بازی رو جا انداختم و مسلماً به دلیل اینکه لیست را کمی سریع آماده کردم، ممکنه بسیاری دیگر از بازی‌ها جا انداخته شده باشند. خلاصه ببخشید و ممنون که نظرتان را با ما در میان گذاشتید. 😎

  • ممنونم از اقای قهرمانی عزیز عناوین بسیار خوبی رو انتخاب کردید همگی عالی هستن

  • MasterDriver گفت:

    با احترام به همه ی نظرات من هیچ وقت بتل رویال بازی نکردم چون حس خوبی نداشتم بهش چون تمام زندگیمو با شخصیت های داستانی گزروندم و این یکم سخته

    • Dr_Killer_23 گفت:

      اصلا اینکه یه سری ها هم انلاین و افلاین رو جدا میکنن هم درستش نیستش!
      اگه شما نت خوب یا نسبتا خوبی داشته باشی و بازیتم خوب باشه انلاین خیلی هم میچسبه 😉
      چون هر کدوم جای خودش
      لذت برد انلاین از افلاین خیلی بیشتره
      و داستان در افلاین هم دنیاییه
      بعدم الان در سال مگه چنتا عنوان داستانی خوب و غیر کلیشه ای وجود داره که ارزش بازی دارن
      داستان خیلی از بازی ها جوریه که از اولش اخرشو میتونی حدس بزنی

  • ممنونم از اقای قهرمانی عزیز عناوین بسیار خوبی رو انتخاب کردید همگی عالی هستن
    عناوین بزرگ و شبیه فورتنایت روز به روز در حال افزایشه اخه خیلی محبوبه و شرکت ها میرن میسازن
    اما ابدی نیستن

    • Dr_Killer_23 گفت:

      اتفاقا هر بازی انلاینی که پلیرهاش خیلی زیاد بشه تا وقتی که یه سبک جدیدی باز نیاد میمونن
      نمونش لول و دوتا و کانتر که سالهاست هستن
      توییچم نگاه کنی بین لول و فورتنایت یک و دو میچرخه که نشون میده این بازی ها حالا حالاها رفتنی نیستن (برای توییچ غیر از وقتایی که ایونت خاصی برای یه بازیه)

    • سلام و عرض ادب خدمت شما
      بسیار بسیار ممنونم که نظر خودتان را با ما در میان گذاشتید و بسیار خوشحالم که از مقاله لذت بردید. امیدوارم در آینده نیز از مقالات بعدی راضی باشید.
      موفق باشید

  • Kratos7703 گفت:

    آقا بازی Realm Royale واقعاً عالیه، من کلی بازیش میکنم. از Fortnite به نظرم بهتره.

  • Senatorbigy گفت:

    فورتنایت واقعا بازیه خوبیه ولی اینکه خیلی از بازی ها میرن سمت اون سبک این بده :-/ تو این لیست من با کالاف دیوتی بلک آپس ۴ لذت بردم با فورتنایت(پابجی رو زیاد خوشم نیومد)بقیشو بازی نکردم 😉 tnxXx

  • Dr_Killer_23 گفت:

    سه تا مطلب که تو این پست جا داره بگم اینه که
    اولا یه سری از دوستان این سایت کلا مثل اینکه با بازی انلاین مشکل دارن و فقط بازی داستانی رو قبول دارن که این درست نیستش و هر کدوم جای خودش رو داره (داستانی جای بیشتری داره البته اینم بگم)
    و الان مگه بازی داستانی کم هستش!
    – که این مورد یه بخش اعظمش به خاطر ضعف نت و قیمت پلاس و گلد و پرمیوم نینتندو هستش که خیلی ها رو از انلاین بازی کردن زده یا متنفر کرده یا حتی هیتر کرده!
    مورد دیگم اینکه در مورد سبک بتل رویال
    این سبک رقابت بالایی رو تو خودش داره و لذت آنی رو برای پلیر میاره و خب اینهمه سبک هست و ترند میشه هر چند سال یک بار، الانم نوبت بتل رویاله
    خوبی دیگه ای هم که این سبک داره این هستش که لازم نیست گروهی بازی بشه و میتونی تک نفره یا گروهی بازیش کنی که مزیتی هست
    مورد اخرم اینکه اینهمه حجمه ای که فورتنایت وارد اکثرش درسته و منم قبولش دارم
    ولی نباید از مکانیک و مپ خوبه بازی و پشتیبانی و ایونت هاش و اینکه واقعا بازی بالانسی هستش چشم پوشی کرد و گفت بدترین بازی کل تاریخ!

    • بر خلاف تمام نظراتم راجع به سبک بتل رویال کاملل موافق این کامنتم البته بدون چهار کلمه ی اخرش.
      فورتنایت نمونه ی کامل تکامل یه بازی انلاین و پشتیبانی کامل هستش. برخلاف چیزی که خیلی وقت ها میبینیم از سمت ناشرایی که بازی های رایگان منبع اصلی درامدشونه از جمله ولو و ریوت، اپیک گیمز طوری حواسش به بازیش هست که در عین راضی نگه داشتن بازیکناش، بازیکن جدید هم جذب کنه. برخلاف دوتا دویی که واقعا به نظرم بازییه که هرکسی نمیتونه توش دووم بیاره، فورتنایت خیلی خوب از پس تنوع دادن به خودش بر اومده. شاید ایونت دادن هفتگی و حتی روزانه اقتضای بازیی مثل دوتا نباشه اما خودمونیم اگه چیزی مثل دوتا بدون پشتوانه و تو جمع کلی بازی همسبکش درحالی که یه پرچمدار تو سبکش داشت ساخته میشد و همینطور فقط به اصطلاح وانیلا بودنش میچسبید اصلا میتونست جا باز کنه؟ اپیک گیمز تونست فورتنایت رو طوری جا بندازه که تمام نه تنها هم سبک ها بلکه بازی های انلاین روز رو کنار بزنه و این نمونه ی کامل پشتیبانیی هست که طرفدارای هر بازی انلاینی ارزوش دارن. ترند کردن یه سبک کار اسونی نیست ولی ترند نگه داشتنش برای بیشتر از چند ماه کاریه که اخرین بار بلیزارد انجام داده بود اونم واسه موقعی که هنوز ایکس باکس از امریکا خارج نشده بود.
      با این حال هنوزم این بازی بدترین بازی تاریخه چون اصطلاح کرینج رو کاملا خوروند به هممون. بازیی که همون حس دیدن جاستین بیبر تو دوران محبوبیتش رو داشت واسه من. چیزی بود که میدونستی نباید سمتش بری ولی با این حال کلی آدم طرفدارش بودن و خودتم دوست داشتی چندتا ترکش روی دستگاهت باشن.

  • Sina5124 گفت:

    دو دقیقه نبودم گند زدید به ابهت ماینکرفت! :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
    خجالت بکشید ماینکرفت و بتل رویال؟
    نویسنده کل ویژگی های ماینکرفت رو به بتل رویال ربط داده! :reallypissed:
    یعنی ماینکرفت جز بتل رویال چیز دیگه ای نداره؟؟؟!!! :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

    • سلام
      در اول کلام لازم به آن است که بگویم، بودن یا نبودن شما ربطی به موضوع مقاله ندارد و چه باشید یا نباشید موضوع همینه که هست، پس احترام گذاشتن را در اولویت قرار بدهید.
      لازم به ذکر است که بگویم هر مقاله‌ای که در گیمفا نوشته میشود، کلی هماهنگی و برنامه ریزی و منبعهای موثق را در بر می‌گیرد و هر کسی که این مقاله را نقد کند هیچ مشکلی در آن نمی‌یابد، چون تمامی سرپرست‌های سایت و دو سردبیر محترم بر این مقاله نظارت کرده اند و حالا که خودم نگاهی به آن انداختم دیدم که یکسری از مشکلاتی که در مقاله وجود داشت را حل کرده اند (دستشون درد نکنه).
      در مورد ماینکرفت باید بگویم که هر کسی سرتیتر مقاله رو خونده باشه میدونه که این پست در مورد بازیهای بتل رویاله و قرار نیست یک بازی داستان محور را نقد کنم. من هم مثل تمامی کاربران گیمفا گیمر هستم و میدونم که بازی ماینکرفت به غیر از بخش بتل رویال بخش عادی هم دارد و بنده در اینجا فقط بخش بتل رویالش رو نقد کردم.

  • 13eauty گفت:

    من apex , pubg , fortnite , darwin رو بازی کردم هر کدوم واسه خودشون جذابیت هایی داشتن ولی تنها بازی از توشون که هنوز من مجذوبشم پابجی هست خودمم نمیدونم بخاطر چیشه ولی با پابجی ارتباط برقرار کردم ولی با بقیه نه

  • EverSinn3r گفت:

    مرسی از مقاله ولی

    بخش Save The World فورتنایت بتل رویال نیست ک داستانیه .

    دوم هم ماین کرافت نسخه رایگان نداره ، اون بتل رویالش هم یک مینی گیم به نام Hunger Games هست :yes:

    بنظرم سه عنوانی که در حال حاضر برتری میکنند توی این سبک

    ۱ – فورتنایت ( بدلیل پشتیبانی فوق العاده )
    ۲ – پابجی ( چیزی نمیگم عالیه :laugh: )
    و در نهایت Blackout میتونست بهتر از بقیه باشه ولی با کمبود محتوا و بهینه نبودن بازی گند زده شد بهش 🙁 حداقل من روی کنسول با ۳۰ فریم نمیتونم یه تجربه هیجان انگیز بتل رویال داشته باشم . اگه بصورت یه بازی Standalone میومد فروشش خیلی کم میشد . ولی خب گیم پلی نجاتش داد :yes:

  • elden lord گفت:

    فقط csgo
    که اصلا توی لیست نزاشتید

  • Rr گفت:

    آقای قهرمانی شما واقعا این کامنتارو نباید تابید کنید که هبچ این افراد هم باید بن کنید که دیگه به کسایی که بازی های موردعلاقشو بازی نمیکنن توهین نکنن

  • دوستان یک چیزی که نویسنده اینجا رعایت نکرده اینه که چند تا از بازی ها از جمله pubg h1z1 و ماینکرفت شبیه فورت نیستن بلکه فورت شبیه اونهاست و باید گفت ماینکرفت و پابجی که قبلا با نام arma2 شناخته می شدند اولین بازی های بتل رویال بودن و به همین دلیل این فورتنایت هست که شبیه این بازی هاست در ضمن بخش save the world فورتنایت قبل از بخش بتل رویال منتشر شده بود نه جدیدا !

    • RoS RyDER گفت:

      پابجی با نام arma2 شناخته میشده؟ :sweat:

      • Arad گفت:

        با اینکه ۴ سال گذشته ولی بازم جوابتو میدم
        خیر
        ارما ۲ یک بازی تاکتیکی نظامی بوده انگار واقعا توی جنگی حتی بیشتر از کالاف واقعی بوده و هست ۳ نسخه هم داره و یک ماد واسه نسخه دوم ساختن که بازی رو زامبی طوری می‌کرده و از روی اون ماد یک بازی ساختن و ی ماد واسه اون بازی دومی که اسمش رو یادم نمیاد ساختن بنام battle royale برگرفته شده از فیلم ژاپنی بتل رویال که موضوعشونم یکیه
        بعد از همون ماد هم ی بازی دیگه میسازن بنام h1z1 که تغییر نام داد به z1 br و سازنده مادش رفت پابجی رو ساخت بعد تنسنت اومد نسخه موبایلی پابجی رو ساخت

زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا
زنگ خطر به سبک بتل‌‌رویال | ۱۴ عنوان مشابه Fortnite که باید تجربه کنید - گیمفا