فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا

فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی

سعید آقابابایی
۱۱:۰۱ ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا

سلام و عرض ادب و احترام خدمت فهیم ترین و برترین جامعه مخاطبین بازی های ویدئویی در ایران یعنی کاربران عزیز و گرامی وبسایت گیمفا. امیدوار هستم که در سلامتی کامل باشید و اوضاع و احوال زندگی بر وفق مرادتان باشد. در این روزها که به نهمین سالگرد تولد وبسایت بزرگ گیمفا به عنوان اصیل ترین رسانه آنلاین تخصصی گیمینگ نزدیک می شویم، با یک ویدئوی بسیار خاص و یونیک به سراغ شما آمده ایم. ویدئویی که برای اولین بار در ایران تولید شده است و از رسانه ملی نیز پخش گردید. ویدئویی با نگاه مثبت به حوزه بازی های رایانه ای و وضعیت گیم و گیمینگ در ایران. این ویدئوی جذاب حاصل کار تیمی متشکل از افرادی توانمند مانند میثم عبداللهی پور عزیز (سرپرست سابق تحریریه گیمفا) و دیگر دوستان عزیزم است که در آن به مصاحبه و گفتگو با برخی از فعالان عرضه گیمینگ در ایران (از جمله بنده، البته اگر فعال حساب بشم!) پرداخته شده است و هر یک به طور کوتاه در مورد وضعیت بازی های ویدئویی در کشور و میان خانواده ها صحبت کرده اند.

فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا

نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های وبدئویی

بعد از پخش این ویدئو در رسانه ملی که حدود ۲ ماه قبل انجام شد، ما در وبسایت  گیمفا از دست اندرکاران و تهیه کنندگان این ویدئو و میثم عبداللهی پور عزیز رخصت گرفتیم تا به منظور دیده شدن هر چه بیشتر این مستند، آن را در وبسایت گیمفا نیز منتشر کنیم زیرا که اکثر بازیبازان و علاقمندان به حوزه گیم، به دلیل اطلاع نداشتن، موفق به تماشای آن در تلویزیون نشده اند. این اتفاق خیلی مثبتی است که برای اولین بار یک گروه مستعد که برای گیم ارزش قائل هستند به سراغ چنین مستندی رفته اند، آن هم با هدف نمایش در رسانه ملی. نمی گوییم رسانه ملی مشکل خیلی خاصی با گیم داشته و مدام در برنامه های مختلف گیم و گیمینگ را می کوبیده است، زیرا اینطور نبوده است، بلکه فقط می گوییم رسانه ملی هیچ فرهنگ سازی مثبتی هم برای نشان دادن ارزش گیم تا به امروز نکرده است. به همین خاطر هم شروع کردن انجام کاری برای شکستن یک تابو و نمایش جنبه های مثبت گیمینگ در رسانه ملی، کار بزرگی بوده است که این گروه انجام داده اند و همیشه مهم ترین، آغاز کننده کار است که به بقیه این مسیر را نشان می دهد که می توانند چنین کارهایی بکنند. بیشتر از این سرتان را درد نمی آورم و در ادامه شما را به تماشای مستند “فریاد و دیگر هیچ” دعوت می کنم. تیزر این مستند را نیز می توانید در اینجا تماشا بفرمایید که دیدنش خالی از لطف نیست. یک بار دیگر نیز از تیم سازنده و تهیه کنندگان این مستند و به ویژه دوست خوبم میثم عبداللهی پور، به نمایندگی از خانواده بزرگ گیمفا تشکر و قدردانی می کنم.

دانلود با کیفیت ۴۸۰ 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا
فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina5124 گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت آقای آقابابایی
    واقعا دستتون درد نکنه بابت این ویدئو
    راستش فکر نمیکردم یک ساعت باشه. فعلا گذاشتم دانلود بشه
    واقعا تو ایران فرهنگ سازی نمیشه و کلا گیمر ایرانی با همه شرایط مشکل داره
    به قول یه نفر:
    “بدبخت ترین و فقیر ترین گیمر ها رو از ایران بخواهید”
    فقط یه نکته ای باقی میمونه که بد نیست بهش اشاره کنم:
    “سلام و عرض ادب و احترام خدمت فهیم ترین و برترین جامعه مخاطبین بازی های ویدئویی در ایران یعنی کاربران عزیز و گرامی وبسایت گیمفا”
    اگر گاهی حوصلتون سر رفت تو پست های سونی و مایکروسافت بچرخید 😀

    • متاسفانه به علت کم لطفی چند تا از کابران فضای بخش نظرات به …. کشیده شده.
      و گرنه اکثر کاربران سایت نمی خوان دعوا راه بندازن

      • سینا جان و باقی دوستان! درسته که با چرخیدن در پست های سونی و مایکروسافت، میشه به چیزهای عجیب غریبی رسید! اما حقیقت اینه که اولاً همه کاربران نظر نمی‌گذارند لزوماً، و ثانیاً بدون هیچ بزرگنمایی بگم، گیمفا همیشه در تاریخش از بهترین وبسایت‌ها در زمینه سواد نویسنده و تحریریه، و همچنین سواد و سطح کاربراست. و حقیقتش این رو مثلاً من دارم میگم که نزدیک به یک سال در اینجا، کارم بعد از نوشتن مقاله، تایید کردن نظرات این وبسایت بوده. و باور کنید به جز چند نفر که تعدادشون خیلی خیلی خیلی کمه، بقیه کاربرهای سایت واقعاً گل هستند به تمام معنا و مودب و فهمیده! من یک سال فقط تایید نظرات رو داشتم، حالا دیگه ببینید آقا سعید چی می‌گن.

    • :rotfl: :rotfl:
      اتفاقن می خواستم بگم یکم زیادی هندوانه زیر بغلمون می گذارن جناب آقابابایی.. هرچند کاربر خوب کم نداریم ولی…

  • Y PS گفت:

    دم سازنده های این مستند گرم
    صحبتای شما هم واقعا حرف دل گیمرا بود آقا سعید
    حرف خیلی زیاده که بخوام بگم مثنوی هفتاد من میشه ولی متاسفانه نگاه جامعه ما به ویدیوگیم غلطه

  • OXONE گفت:

    تدبیر و امید دوستان من
    تدبیر و امید :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    اقای اقا بابایی مشتاقانه منتظریم دوباره نقد و بررسی های شگفت انگیزتون رو مشاهده کنیم :heart: :heart: :heart: :rose:

  • دمشون گرم :yes: خوبه باز مثل شبکه ۳ چرت و پرت تحویل ندادن یادش بخیر هنوز هم به اون موقع که راجب بازی های کوجیما میگفتن که شخصیت هاش یهودیه و یا اسنیک بدون پشتیبانی هیچ کاری نمیتونه انجام بده فکر میکنم خنده ام میگیره :laugh:
    پ.ن:کم کم دارم احساس میکنم دولت ما pc فن هستش سال پیش که واردات کنسول رو خراب کرد بعد از اون هم صد و سیماش به PSVR اتهام جاسوسی ما رو زد 😐

  • AAACE گفت:

    تا این فریاد تو جامعه ما بخواد شنیده بشه این نسله ما هستش که باید لین کار رو انجام بده چون نسله قبل ما طرز تفکرشون رو به هیچ وجه نمیتونیم تفییر بدیم و این ماییم که میتونیم برای نسل بعدیامون حداقل یه فریادی زده باشیم.
    متاسفانه همیشه همین حرفا پشت گیم و گیمر ایرانی بوده و امیدوارم یه روزی برداشته شه…دولت هم که تو این چند سال با کار هاش از جمله فیلترینگ , مسدود کردن خیلی از سرور ها که مجبوری vpn بزنی، یک بهونه برای خودش داره به عنوان تعیین مصادیق مجرمانه و و و… نگه که تنها دلیلش اینه که گیم رو فقط به عنوان یک منبع درآمد و اقتصاد میدونن برا کشور که داره خارج میشه.
    و……
    ممنون از شما ها که یکم به فکر گیمر ها هستین.
    گیمر بودم، گیمر هستم و گیمر میمونم
    تمام

  • هر چند هنوز مستند رو ندیدم ولی به حرف سعید آقابابایی اعتماد دارم.
    منتها چیزی که همیشه به ذهنم میرسه اینه که تو ایران اصلا گیمر نیازی به حمایت و نگاه مثبت نداره، همینکه کاری به کارش نداشته باشن حله. خنده ام میگیره که یه مشاغلی داریم مثل کارگروه :laugh: اونا باید تشخیص بدن بازی بدرد ما میخوره یا نه. 😐 قبلا ازشون ناراحت بودم ولی الآن میبینم طرف رو گذاشتن مسئول این کار، خب مجبوره بصورت دیمی چندتا بازی رو ممنوع کنه بلکه نگن هیچ کاری نکرده و از نون خوردن بیوفته. نگاهم که اکثرا جنسیه. ولی خنده ام میگیره gta v و uncharted 4 رو ممنوع کردن، اونوقت witcher 3 آزاده با اینکه هممون میدونیم تو ویچر حاج آقا گرالت تنها کسی رو که باهاش ازدواج نمیکنه (مجبورم اینجوری بگم) خواجه حافظ شیرازیه :laugh:
    والا بلا ما هیچ توقعی از کسی که گیمر نیست نداریم، هیچ حمایتی هم نمیخوایم. تنها لطف بزرگ، اینه که کاری به کار گیمرا نداشته باشن. حالا چه از لحاظ چیزایی که گفتم، چه از لحاظ اجتماع (قطعا اونایی که گیمر نیستن) که گیم رو بچه بازی یا خشونت آمیز و… میدونن.

    • کلا گیم رو به عنوان یه نوع تفریح یا ورزش به حساب نمیارن.
      طرف مثلا میگه: میخوای زن بگیری دست از بازی کردن نمیکشی؟!!مخصوصا اگه یه بازی دو بعدی یا پیکسلی باشه مثل کاپ هد.
      من واقعا خدا رو شکر میکنم پدرم درک می‌کنه و حداقل چون خودش PES بازی می‌کنه شرایط رو هم فراهم می‌کنه ولی اکثر خانواده ها گیم رو حتی بد هم می‌دونن.
      من خودم بعدا اگه بچه داشته باشم اصلا محدودش نمیکنم و حداقل شرایط رو هم برای فراهم میکنم.
      بعضیا هم میگن ویدیو گیم ورزش نیست .اگه اینطوره شطرنج هم ورزش نیست…
      تفکر و سرعت و زمانبندی و هماهنگی بین مغز و عضله به حدی باید بالا و بدون خطا باشه که بتونی مثلا یدونه باس دارک سولز رو بکشی.
      مسابقات جهانی و آنلاین که دیگه بماند…
      به هر حال ممنونم از شما سعیدجان که حداقل گامی بر می‌دارید به سمت فرهنگ سازی ویدیو گیم
      امیدوارم از این برنامه ها باز هم ببینیم.

      • والا اون چیزی که خیلی‌هامون بازی میکنیم حتی اسمش گیم نیست که برسه و بخوایم درباره ورزش بودن یا نبودنش صحبت کنیم. اگه گیم رسما توی ایران فدراسیون ورزشی داشته باشه شما راضی میشی. این چه نگاهیه به هنر، شما پرداخت و طراحی بازی دارک سولز رو فقط در حد نیاز به تمرکز و تفریح و ورزش میبینی؟ این اصلا نگاه درستی نیست. امیدورام به همین رویه پیش نرید چون بدترین نگاه به گیم دقیقا همین نگاهه، اینکه فکر کنی بازی‌های رایانه‌ای سرگرمی هستن.

        • عموم ما گیمرا ویدیو گیم رو به خاطر تفریح و لذت بازی میکنیم.مثلا ما اکثرا دلیلی که PESیا FIFAرو بازی میکنیم چیه؟!اگه از بازی لذت نبریم اصلا به سمتش نمی‌ریم.
          حالا یسری از بازیا هستن که داستان عمیق و چند لایه دارن که اونا فرق می‌کنه و بحثش جداست یا بازیای دیوید کیج که بیشتر جنبه داستانی دارن تا تفریح .
          الان ما در سال چند مسابقه ویدیو گیم با کیفیت داریم؟!!اگه ویدیو گیم به طور حرفه ای دنبال بشه اونوقت از جنبه سرگرمی خارج میشه و وارد ورزش و مهارت میشه.
          وقتی کسی نیست که حمایت کنه که شاید مهم ترینش خانواده باشه هیچ وقت پیشرفتی نمی‌کنیم.البته ما چی برامون فرهنگ سازی شده که ویدیو گیم دومیش باشه.
          نسل آینده ما وضعیت براشون بهتر هم میشه و همین الان هم نسبت به چند سال قبل بهتر شده.

      • واقعا همینطوره، قاعدتاً گیم باید یجور هنر و ورزش و تفریح سالم به حساب بیاد. دم باباتم گرم :yes:

    • ویچر ۳ تا حدی غیرقانونی و ممنوع هست که برای جست و جوش روی سایت (و اپلیکیشن) دیوار باید بازی جادوگر ۳ رو سرچ کنید. دوست من اونقدرها هم طرف ذهنش از کار افتاده نیست که همون چند دقیقه ابتدای بازی رو ببینه و نادیده بگیره

  • Retr0 گفت:

    با عرض سلام و ادب
    مستند بسیار خوب و اموزنده های بود ولی نمیدونم چرا در تمام مدتی که مستند رو تماشا کردم یک حس غم هم داشتم این که چرا باید به دلایل اجتماعی و اقتصادی از بازی سازی جهانی عقب بمونیم.
    اصلا قرار نیست که کسی لقمه رو حاضر و اماده جلومون بذاره ولی دیگه یه سری شرایط دست ما نیست.
    چرا باید بعضی از دوستان گیمر هم دیگه رو سرزنش کنن که باید خودت به شرایط عالی دست پیدا کنی؟ مگه قیمت دلار و دلال های حلال خور دست خودمون هست که عوضشون کنیم؟
    یکی از اعضای این سایت با نام mercenery از بازیسازی کناره گیری کرد به خاطر طرز نگاه زننده ی خانواده و فامیلش.
    نمی خوام دوستان رو نا امید کنم ولی در شرایطی که پدر خانواده به زور می تونه شکم خانوادش رو سیر کنه حرف زدن از تلاش و شکوفایی استعداد کاملا بیخوده.

  • Sadegh.si گفت:

    خسته نباشید میگم به تک تک دست اندرکاران این مستند و مسئولین وبسایت گیمفا.
    خیلی خیلی خوشحال شدم که در این مستند به “بایوشاک عظیم” پرداخته شد واقعاً ما گیمرها تا ابد به کن لوین مدیون هستیم…. و چیز دیگری که خیلی برام جالب بود، اون موسیقی مربوط به دارک سولز در فایرلینک شراین و اواسط مستند بود…. آخر مستند هم که موسیقی مترو ۲۰۳۳ حرف نداشت.
    گفتنی ها هم در مستند و هم توسط دوستان گفته شد و نکته خاصی نمونده؛ اما اگر من بخوام توصیفی برای گیمرهای ایرانی داشته باشم، باید بگم: گیمر ایرانی=یک مبارز واقعی.

  • خسته نباشید می گم خدمت دوستان :yes:
    اتفاقن بنده این مستند رو به صورت اتفاقی دیدم
    برام عجیب بود چون سطح مستند بالا بود و احساس می کردم خود بچه های گیمر که درک بیشتری از گیم دارن مستند رو ساختن تا اینکه اسم جناب آقابابایی رو دیدم و بعد گفتم اینکه آقای آقابابایی خودمونه.. بعد می خواستم بگم تو گیمفا که یه همچین چیزی پیش اومد که یه گرفتاری فکر کنم برام پیش اومد نشد اطلاع بدم ..
    بله در زمینه گیم رسانه ملی کم کار هست چند تا برنامه داشت مثل بروز .. کافه گیم .. بازی ویزیون نمی دونم الان هست یا نه ولی واقعن کفاف دنیای عظیم گیم رو نمی ده البته باعث خوش حالیه که این مستند بخش شده باز جای شکرش باقیه..

  • Kratos7703 گفت:

    خوشم اومد! ساندترک دارک سولز ٢ رو عشقه. :inlove:

  • سلام به گیمفا و همه دوستان عزیز! خداروشکر، بالاخره همه ما می‌دونیم که گیم امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داره و واقعاً این حرف‌ها، کلیشه‌های گذشته رو گاهاً رد می‌کنند. بازی‌های ویدیویی خیلی بزرگتر از قالب فقط یک «بازی» هستند و مفهوم و فکر و فرهنگ می‌سازند. واضحه که در طول تاریخ، ممکنه ابزارها تغییر بکنند. انسان دانا هم از ابزار نو، اما در همان چهارچوب عقل استفاده می‌کنه، چون پیام و علت و هدف، همان است، بنابراین، دلیلی نداره که ابزار جدید رو، فقط به جرم تغییر شکل یا نو بودن، اعدام کرد. باید از این ابزار اگر در چهارچوب عقل و شرع باشه استفاده کرد و اینجاست که ما باید ظرفیت‌های بازی‌ها رو بشناسیم، درک کنیم، و استفاده کنیم. فراتر از همه صحبت‌های معمول، و حقیقتاً وقتی آقای آقابابایی می‌گن، فهیم‌ترین‌ها، به شوخی یا اشتباه نمی‌گند. و واقعیت اینه که گیمرهای ایرانی، و مردمان ایرانی و به خصوص مردمان خاورمیانه امروز، ظرفیت‌های خیلی بیشتری دارند از باقی مردم و واقعاً پخته‌تر و منسجم‌تر هستند. به دلیل فرهنگ و اعتقادی که انسان‌ها رو رشد و پرورش میده. بسیاری از کامنت‌های همین دوستان گیمفایی و بسیاری از صحبت‌های گیمرهای ایرانی درباره بازی‌ها، و اینکه چقدر این قشر گیمر در ایران متوجه بازی هستش نشون دهنده این حقیقته. و اگر کاستی هست این وسط، قطعاً قابل اصلاحه. و البته البته البته، در قدم اول، خودمون رو اصلاح کنیم، قطعاً بقیه‌اش هم درست میشه.

  • mgmbro گفت:

    سلام من اهل کردستان عراق هستم و مدتیە کە گیمفارو دنبال میکنم واقعا سایت خوبیە مشتکرم ازتون

  • we are gamer گفت:

    همه میدونن راه حل چیه اما ………

  • GERALT گفت:

    درود بر همه بچه های گیمفا و آقای آقا بابایی عزیز دستتون درد نکنه من این مستند رو از شبکه تهران دیدم بالاخره اومد کیفیت خوبش رو قرار نمیدید؟؟؟؟

  • Obsidion گفت:

    خیلی خوبه همین که این مستند ساخته شده خودش یه شروع خوب برای ساخت مستند بهتره بنظرم یه قدم رو به جلو هست ولی چیزهای مثبتی که توی این ویدیو مطرح میشه کم و بیش خود گیمری که اومده این مستند رو ببینه میدنه مثل نقاشی قدیمی که رنگش رفته و داره پر رنگش میکنه! بنظرم این مستند برای اون درصد از گیمرهای که با دید سطحی (تک لایه – بدون عمق – ندیدن جزیات – ترفدارهای سری سریع و خشن و… ) و دسته دوم خانواده ها و بهتر بگم کسایی که اطلاعی از گیم و صنعت گیم ندارن باید ببیننن ولی مشکلی که هست این مستند هیچ جذابیتی برای اونها نداره این مستند فریاد و دیگر هیچ مثل فیلم Stalker 1979 هستش ولی میخوام با خانواده و دوستای که بهترین فیلمی که دیدن Street Dance و fast and furious نگاش کنم که امکانش وجود نداره پس فقط یه خونه تکونی برای گیمرهای حرفه ای و نیمه حرفه ای هستش اسم دوم این مستند میتونه refresh 2019 باشه :idk:
    واقعا ممنون برای مستند و نظرمو گفتم :worship:

    • دوست من، اتفاقا بنده نظرم این بود که تو برخی بخش‌ها دوستان بیش از حد پیشروی کردن و اصطلاحاتی بکار میبردن که برای قشر مخاطبش درست نبود. شاید من و شما بشینیم فکر کنیم بگیم کی میشینه این شبکه رو ببینه، اگر هم دید حتما کانال رو عوض میکنه، ولی درهرحال همون‌طور که خودت گفتی ما این چیزا رو میدونیم، کسایی که نمیدونن مخاطب مستند بودن

  • pacogamer گفت:

    حقیقتا بازی های ویدویی وجود دارن که بهتر از حتی ۱۰ ها سال درس خواندن و کسب علم ، به ما تجربه هایی رو میدن که خیلی مفیده و یه سری از این ها هم عملکرد مغز رو بهتر می کنن ولی این به این معنا هم نیستش که تمام بازی ها باید حمایت داشته باشن و اجازه نشر داشته باشن در ایران . مثلا بازی اساسین اخرین نسخه اش . هر چیزی به دو قسمت طبقه بندی میشه ، بد و ویران کننده ، خوب و مفید . پس باید جلوی ویران کننده هارو بگیرن . باید یه سیستمی بسازن به صورت خیلی هوشمند که به هیچ وجه نشه در ایران بازی هایی که مسلما فقط با هدف تخریب تمدن ایران ساخته میشه رو بازی کرد . و نمونه هاش هم خیلی زیاد شده الان . هر بازی ای رنگ و بوی تمدنی و سیاسی به خودش گرفته متاسفانه .

    • البته دوست خوب، حواسمون باشه که میون این همه تعریف و تمجید از بازی‌ها، عیب‌های بازی‌ها و آسیب شناسی رو هم فراموش نکنیم. هیچ بازی در تاریخ وجود نداره که بتونه بهتر از دهه‌ها کسب علم صحیح و حقیقی باشه و این هم میشه اونور بام دیگه! یعنی یک دید منفی تاریکِ تاریک وجود داره مثلاً و یک دید دیگه خیلی بازی‌پرستانه هم توسط بعضی از گیمرها به وجود میاد. درسته بازی‌ها ظرفیت بالایی دارند، پیام دارند و حرف می‌زنند، اما یادمون باشه، دروغ هم دارند، حقه هم دارند، اشتباه و هدف‌های نادرست هم دارند گاهی. درست مثل برخی کتاب‌ها. و ما هیچگاه نباید جهان‌بینی و شیوه فکرمون رو بدون بررسی و فکر درست، از هرکس و هرجا که خوشمون آمد برداشت کنیم. هویت انسان و خودشناسی، با یک دید درست و آزاد و یک عقل سالم به دست میاد.

  • عرض سلام و ادب، والا این پست شماست سعیدجان و فکر نکنم بقیه دوستان نظرات رو ببینن پس صحبت رو کوتاه میکنم و از شما بخاطر حضورتون در مستند و همین‌طور اشتراک گذاری اون در سایت تشکر میکنم، به امید اینکه نگاهمون بعد از این رویه که داشت :
    خطر جدی برای سلامت جسم و روان کودک
    من باب بازی کودکان
    وقت طلف کردن
    سرگرمی
    ورزش‌
    به این تفکر برسه که هنر بازی‌های رایانه‌ای تلفیقی از طراحی و پردازش بصری، روایت داستان، زنده‌ترین و شاید زیباترین جلوه هنر یعنی موسیقی، بازیگری و ایفای نقش، صدا پیشگی و بسیاری هنرهای دیگست؛ و در اون مخاطب توانایی اعمال مستقیم و دلخواه خواسته‌های خودش رو داره. این بالاترین خواسته هر هنرمند برای خلق اثره، این میزان از تکامل رو در هیچ هنر دیگه‌ای یافت نمی‌کنیم. بیاید قدرش رو بدونیم

    • یه نکته‌ای رو با اجازه دوستان عرض کنم
      ببینید ما اصلا نیاز نداریم فریاد بزنیم، همون فریاد دادخواهی و عدالت طلبی بوده که هیچ چیز تغییر نکرده، تنها کاری که ما میتونیم انجام بدیم اینه که بصورت منطقی با شخصی که نگاه بدی داره صحبت کنیم و تنها با چند جمله منطقی قانعش کنیم یک بازی رایانه‌ای میتونه نقطه اوج هنر و پیام آور مطالبی بسیار آموزنده باشه، سطحی بسیار بالاتر از فیلمای هالیوودی که بچه همون آدم یا اصلا خودش نگاه می‌کنن (اگه هم قانع نشد میتونید از روش‌های گره‌گشای سنتی برای حل اختلاف استفاده کنید)

  • باید بگم دست تک تکتون درد نکه واسه این مستند این ویدیو هم نا امیدم کرد و هم امیدوار ……امیدوارم مردم خوب ایران یه روز بهشون فرهنگ گیم خوب شناخته بشه و منه جونی ک از کودکی تا سن الانم ک عاشق بازیهای ویدیویی هستم جلو مردم و اشناهام بچشم یه بچه ۵ ساله دیده نشم…… امیدوارم جونای با استعداد کشورم استعدادشون دیده بشه …………..

  • ALI.SHAHRUEI گفت:

    با سلام و تشکر خدمت تمامی دست اندرکاران و مسئولین سایت گیمفا واقعاً ساخت همچنین مستندی برای اینکه تا حدودی خوبی های گیمو نشون بده و فرهنگ سازی هم بکنه.
    یکی از فواید خیلی مهمه گیمو آقای آقابابایی در مستند گفتن اینکه الان اگه از ما راجب معماری ایتالیا در زمان رنسانس،قسطنطنیه و… بپرسن ما میتونیم به راحتی براشون معماری اون موقع رو براشون توصیف کنیم چون اساسین کرید بازی کردیم چون تک تک نقاط اون بازی و گشتیم،چون ما با محیط تعامل داشتیم،چون ما تو اون محیط زندگی کردیم؛و اگه دقت کنید این چیزیه که حتی کتاب و فیلم هم نمیتونن به خوبی بازی و گیم توصیف کنن چون فیلم و کتاب قابل تعامل نیستن.

فریاد و دیگر هیچ | نخستین مستند ایرانی با نگاه مثبت به حوزه بازی های ویدئویی - گیمفا