کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا

کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند

truth seeker
۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا

با نزدیک شدن به فصل پاییز، بد نیست دوباره یادآوری کنیم که حدود یک سال تا انتشار کنسول‌های نسل بعدی دو شرکت مایکروسافت و سونی باقی مانده است. با توجه به این موضوع، اکثر ناشرین و توسعه دهندگان بزرگ احتمالا کیت‌های توسعه‌ی خود را دریافت کرده‌اند. اگرچه مشخصات این دو کنسول هنوز نهایی نشده است ولی طبیعتا این کیت‌ها شباهت زیادی به نسخه‌ی نهایی کنسول‌ها خواهند داشت و به همین دلیل گاها شاهد انتشار نظرات بازی‌سازان مختلف درباره‌ی این کنسول‌ها هستیم.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت اطلاعات مختصری از کنسول‌های نسل بعدی خود که پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شوند را در اختیار هواداران و کاربران قرار داده‌اند. می‌دانیم که سخت‌افزارهای کنسول نسل بعدی از یک پردازنده‌ی Zen 2 استفاده کرده و تلاش دارند خروجی ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ را به کاربران عرضه کنند. این کنسول‌ها در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی رهگیری پرتو، از یک نسخه‌ی اختصاصی درایوهای حالت جامد یا همان SSD نیز استفاده می‌کنند.

وب‌سایت Wccftech اخیرا به سراغ یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی یعنی کرای‌تک (CryTech) رفته و به مناسبت نزدیک شدن به زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ساخته‌ی جدید آن‌ها یعنی Hunt: Showdown، با این شرکت مصاحبه کرده است. یکی از مواردی که در این مصابحه به آن پرداخته شد، موضوع کنسول‌های نسل بعدی بود. تیم سازنده‌ی بازی در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که آیا می‌توانیم انتظار یک انقلاب عظیم را در این کنسول‌های  داشته باشیم یا خیر، بیان کرده‌اند:

اگر کیفیت بصری بازی‌ها در کنسول‌های نسل بعدی با همین روند سریعی که انتظار داریم، پیشرفت کند، هاردهای سریعی که به ما وعده داده شده‌اند، نقطه‌ی کلیدی و موثر در نسل بعدی خواهند بود. در کنار تاثیر واضحی که برروی سرعت و زمان بارگذاری بازی‌ها گذاشته می‌شود، این موضوع فرصت جدیدی برای طراحی بازی‌ها با در نظر گرفتن قابلیت استریم کردن ایجاد خواهد کرد. البته این موضوع نیز مطرح می‌شود که کدام موتورهای بازی‌سازی باید برای استفاده از این امکانات پیشرفت کنند ولی شرایط به طور حتم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

به نظر می‌رسد شرکت کرای‌تک نسبت کنسول نسل بعدی و درایوهای پرسرعت آن بسیار هیجان‌زده است. البته همانند کنسول‌های گذشته، به احتمال زیاد مدت زمانی طول خواهد کشید تا توسعه دهندگان بتوانند از تمامی ظرفیت پلی‌استیشن ۵ و اکس‎باکس اسکارلت در طراحی بازی‌های خود استفاده کنند. احتمالا در سال‌های نخست انتشار این کنسول‌ها، منتظر عرضه‌ی عناوین قابل اجرا برروی کنسول‌های نسل فعلی نیز باشیم.

بازی Hunt: Showdown در تاریخ سه‌شنبه ۵ شهریور ماه سال جاری (۲۷ آگست ۲۰۱۹) برای کنسول اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ باید تا پاییز امسال برای تجربه‌ی این بازی آنلاین و اکشن تیراندازی اول شخص منتظر بمانندو

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا
کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr_Killer_23 گفت:

    به غیر از اس اس دی امیدوارم اچ دی دی هم بزارن مثلا برای ذخیره ویدیو ها تا هزینه ها هم کاهش پیدا کنه و فضای ذخیره سازی کافی باشه
    حتی همین نسل هم میتونستن رو پرو و وان ایکس اس اس دی بزارن ولی خب اینکارو نکردن تا نسل بعد تفاوت به چشم بیاد
    اس اس دی اگه تجربشو رو داشته باشید میفهمید چقدر رو بازی تاثیر داره واقعا :yes:

  • biosoroushock گفت:

    دیگه وقتی کرای تک همچین چیزی بگه ما کی باشیم رو حرفش حرف بیاریم فقط میتونم بگم خیلی هایپ هستم برای بازی هایی مثل gta vi و ۶ elder scrolls روی کنسول های نسل بعد چون بازی های جهان باز احتمالا بیشترین تاثیر رو میگیرن از ssd

  • Cell گفت:

    Crytek استودیویی هست که یک نسل هست داره درجا میزنه و حرف Crytek در مورد SSD مثل اینه که ما هنوز هستیم و داریم بازی می‌سازیم آنلاین که کرک نشه :yes:
    واقعا این خبر از Crytek خنده اوره
    شرکت سونی ۵ سال پیش این تصمیم رو گرفته بود که هارد های نسل قبل جواب گو نیستن
    و SSD جایگزین میشه
    Crytek بودن یا نبودنش در صنعت گیم معنای خاصی نداره اونم برای کنسول بازان که با این شرکت غریبه هستن :yes:
    Engine شرکت Crytek نه این نسل حرفی برای گفتن داشت نه نسل قبل :yes:
    بهتره با همون توهم crysis که بالاترین گرافیک رو داشتن مثلاً یا بازی بهینه نبود میگفتم خیلی سخت افزار میخواد :rotfl: بهتره از صنعت گیم خداحافظی کنی :yes:
    جک سال بود نسل بعد SSD همه در جریان هستن که نسل بعد SSD هست :rotfl:

    • biosoroushock گفت:

      مرز های چرت و پرت گفتن رو جوری جا به کردی که حتی لازم نمیبینم برات توضیحی ارائه بدم چون مشخصه هیچی حالیت نیست فقط پیشنهاد میکنم یه سرچ کوچیک بزنی تا بفهمی کرایسیس و کرای تک چجوری گرافیک بازی های سه بعدی رو دگرگون و چند پله ارتقاع دادن و به pc گیمینگ جان دوباره ای بخشیدن

      • R34P3R76 گفت:

        آخه تو چی در مورد صنعت بازی می دونی؟ تو کی هستی که آمدی crytek رو نقد می کنی. تو دو خط کد بلدی بنویسی؟! اول از همه، تمامی شرکت ها برای بازی ساختن بودجه می خوان. EA آمد Crytek رو از هم پاشوند و یه عده از کارمند هاشو استخدام کرد. همین باعث یکسری مشکلات در ساخت بازی هاشون شد. دو، تکنیک های نور پردازی توی crysis 3، با اینکه برای نسل قبله! هنوز استفاده میشه، اولین بازی بود که سیستم tessalation رو کامل استفاده کرد، physics کاملا قدرت مندی داشت، سایه ها رو به سطح بعد برد، افکت ها و پارتیکل ها فوق العاده پر جزعیات و بهینه بودن، مدل ها تعداد وحشتناک زیادی پالیگان داشتن، تکسچر ها فوق العاده پر جزعیات بودن، و بعد از اون، سازنده موسیقی های بازی Hans Zimmer بود، که از بزرگترین های صنعت موسیقی سازیه، و روی موسیقی فیلم هایی مثل gladiator, Inception, Dunkirk کار کرده، روی موسیقی crysis 2 هم کار کرده، که معمولا توی لیست برترین موسیقی بازی ها هست. با اینکه به crysis 3 ایراد های گیم پلی گرفتن، در واقع بازی ایراد نداشت، بلکه پیشرفت چشم گیری نکرده بود، محیط های بازی پر از جزعیات و حادثات مختلف بودن که بسته به بازی کردنت بازی رو متفاوت می کرد، و در کل بیشتر از این توضیح دادن برای آدمی که هیچی از بازی نمی دونه و به این سادگی یه شرکت رو زیر سوال می بره، بدون دلیل، بدون مثال، با مراجعه به متا؟ 😐 فازت چیه؟
        اگه قرار باشه با متا نظر بدیم، Zelda بهترین بازی تاریخه، the last of us, God of war, horizon zero, sekiro, dark souls, همه آشغالن! این چیزیه که تو ثابت می کنی، و درضمن، لابد bioshock infinite هم آشغاله چونکه گرافیک خوبی نسل قبل نداشت؟ واقعا از ۲۰۰ گیگا فلاپس چی توقع داری؟ این بازی کاملا بهینس، برو حداقل یه ویدیو تحلیل Digital Foundry ببین بعد بیا الکی پست بذار. حداقل اینجوری مطمعن میشم چیزی نمی دونی 🙂
        بعدم، روند ساخت بازی ها خیلی وابسته به سرمایه گذاره و خیلی بازی ها مثل Prey 2 با اینکه بازی های خیلی خوبی بودن کنسل شدن، و خیلی ها مثل fallout 76، battlefront 2، و bioshock بخاطر سرمایه گذار ها خراب شدن.

  • Cell گفت:

    متا بازیهای شرکتی که اصلا بلد نیست بازی بسازه :yes:
    ROBINSON: THE JOURNEYمتا ۶۴
    Warface متا ۶۰
    Ryse: Son of Rome متا ۶۰ :yes:
    Far cry classic متا ۵۸
    :rotfl: :yes:

    • Roman گفت:

      واقعا چرا بعضی ها خودشونو زدن به نفهم بودن؟

      حالا چون جنابعالی فقط این بازی هارو میبینی به این معنی نیست که کرایتک بازی های عالی نساخته.
      سری کرایسس و فارکرای ۲ این وسط نقش برگ چغندر رو دارن؟

    • Avelone گفت:

      نمره فار کرای ۸۹ هست چجوری ۵۸ حسابش کردی؟
      far cry 1 89
      crysis 1 91
      crysis 2 86
      crysis warhead 84
      crysis 3 76
      آره کاملا معلومه کی بلد نیست بازی بسازه خودت این همه ادعا داره بیا یه بازی در حد همون وارفیس بساز بعدش بیا چرتو پرت بگو

  • PERSIAN NAZI گفت:

    بجای اس اس دی بیان یه پردازنده بهتر بذارن که گرافیک فریم بیشتری رو دریافت کنه و سرعت پردازش بالاتر بره
    اخه الان ۲ گیگاهرتز چیه

    • Majid گفت:

      ssd سرعت بارگذاری افزایش میده
      تو بازی های سنگین وقتی می خوای وارد بازی بشی یا از این سمت مپ تلپورت کنی به اون سمت زیر ۵ ثانیه طول میکشه اصولا مگر اینکه بازی برای بارگذاری میان پرده داشته باشه
      تو پردازش هم کمی تاثیر داره و با رم های امروزی هماهنگی بیشتری داره(میشه گفت به کمک میاد)
      جای اینکه یه قطعه ارتقاع پیدا کنه بهتره تمام قطعات ارتقاع پیدا کنن
      به گفته خودشون نسل قبلی برای استفاده خیلی گرون تموم می شد و به صرفه نبود

    • متعصفانه همینطوره این کارو میکنن که هر ۴ سال نسل عوض کنن ملت رو بکشونن برای خرید نسخه کنسول جدید،
      همینجا میگم نسل ۹ بیشتر از ۵ سال دوام نمیاره سال ۲۰۲۵_۲۶ تعقیر نسل صورت میگیره باز. منم غیر ممکنه نسل عوض کنم تو این وضعیت بهشششتمون، کنسول خرید خب حالا بازیش رو چطوری میخای تهیه کنی دونه ای ۲ ملیون؟؟؟؟؟
      هکی هم سونی از نسل بعد تعطیل خوش خیالید.

  • کرای تک بازی های با کیفیتی میسازه حال رو نسل بعدی
    یعنی میشه روزی crisis 4 رو ببینیم امیدوارم

  • Lord_Sega گفت:

    SSD هم شد ویژگی؟ الان سال هاست این نوع هارد تو بازار هست و باید نسل قبل هم SSD می گذاشتن روی کنسول ها، دیگه تو سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ که SSD ویژگی محسوب نمیشه،حداقل باید یه طوری نسل ۸ رو تنظیم میکردن که یه دونه ۱۲۸ گیگ در کنار هارد اصلی می بود و مردم میتونستن بازی اصلی (درحال بازی) رو به اون منتقل کنن تا سرعت بره بالا،ولی دیگه قطعا تو نسل بعدی SSD داشتن ویژگی نیست بلکه ضرورته

  • Mgs4 گفت:

    SSDباعث میشه تکسچر ها زود تر لود بشن ودیگه خبری از دیر لود شودن بافت ها نباشه این مضوع این ازادی رو به سازنه ها میده بافت های با کیفت بالاتر در بازی های جهان باز استفاده کنن لودینگ رو هم از بین میبره

  • لودینگ های witcher 3 و gta v تو این نسل خیلی من رو اذیت کرد امیدوارم تو نسل بعد اگر دوباره تجربه کردمش به لطف ssd های سریع درست شده باشه

  • we are gamer گفت:

    هر خبری از نسل بعدی میاد اعصابم خورد میشه چون اولین چیزی که میاد تو ذهنم اینه که پولشو ندارم.این نسلو نتوتستم درست حسابی جمعش کنم هنوز نسل بعدی داره شروع میشه

  • Kratos7703 گفت:

    اینو داره سلطان گرافیک و بهینه سازی میگه. جدی بگیرید. :yes:

  • locust گفت:

    ولله من هم رو ssd بازی میکنم هم hdd هیچ فرقی تو لودینگ بازیها ندیدم چه بازی های جهان باز چه معمولی حتی ۱ ثانیه هم فرق ندیدم تو لود همون لگ های مسخره رو هم که تو همه بازیها تو هارد معمولی دیدم رو اس اس دی هم دیدم سیستمم hi endهستش این رو چه حسابی میخان صفحه لود بازیارو از میان بردارن من نمیدونم حتما میخان ssd با سرعت نور بندازن روش

  • چیزی که مشخصه اینکه قراره سخت افزار قدرتمندی داشته باشه ولی اینکه یه گرافیک در حد rtx 2070 بندازه روش با عقل جور در نمیاد به نظرم سونی یک کارت گرافیک اختصاصی با کلی بهینه سازی و مشورت با شرکت مربوطه درست میکنه و چیز دیگه ای هم که تا حدودی برای طرفدارا مشخص هست بحث فریم دهی هست که مطمئنا برای اینکه کنسول قرار هست حداقل شش سالی   بازدهی مناسب داشته باشه میشه فریم ۶۰ رو در نظر گرفت که در بدترین حالت شاید روی ۴۰ و یا ۳۰ قفل باشه و کیفیت هم که به طور واضح همون ۴k هست و بحث بعدی اینکه چطور قراره قیمت گذاری بشه…..همون طور که سونی هم گفته بود ps5 قراره برای گیمر ها حرفه ای باشه حالا ما به صحتش کاری نداریم که احتمالا قیمت از رنج ۵۰۰تا ۸۰۰دلار خواهد بود که برای دوستان خارجمون تفاوت زیادی نخواهد داشت ولی برای ما تفاوت چند ملیون تومن هستش حالا اینکه نسخه ارزان یا گران قیمت تری هم قراره عرضه بشه هنوز تایید نشده ببخشید وقتتون رو گرفتم

کرای‌تک: درایوهای SSD ویژگی کلیدی کنسول‌های نسل بعدی هستند - گیمفا