استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا

استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد

دانیال نوروزی
۰۲:۲۴ ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا

حتما بازی Journey را به یاد دارید ! این بازی که به صورت انحصاری سال گذشته برای PS3 منتشر شد و امتیازات خیره کننده ای را دریافت کرد (متا ۹۲) و رکورد فروش در بین تمامی بازی های PSN را در ماه اول عرضه ی خود شکست و همچنین نامزد دریافت جایزه بازی سال در VGAs 2012 شد،استودیو That Game Company سازنده ی آن رسما اعلام ورشکستگی کرد !

آقای Jenova Chen ، سازنده ی این بازی در رابطه با این خبر ناگهانی گفت »

من هیچوقت نمیگم که روند ساخت بازی Journey ،یک اتفاق منحصر به فرد و مثال زدنی میتونه باشه !

وی در ادامه گفت کل پولی که برای ساخت بازی Journey هزینه شد  با فروش بازی حتی بیشتر به ما برگردونده شد ولی اینکه بازی در انحصار یک پلتفرم بود باعث ورشستگی استودیو ما شد.

من فکر میکنم برای موفقیت بیشتر نیاز بود بازی بر روی پلتفرمی بیشتر از PlayStation منتشر شود

عنوان بعدی این استودیو که یک بازی مولتی پلتفرم است با یک هزینه ی ۵٫۵ میلیون دلاری در حال ساخت است ولی هنوز در مورد اینکه عرضه خواهد شد یا خیر صحبتی به میان نیامد.

اما سوال اینجاست : با اینکه این بازی فروش خارق العاده ای بر روی PSN توانست داشته باشد و به نوعی رکورد بزند،و از بیشتر مراجع مانند Gamespot و IGN به عنوان بازی سال انتخاب شود،چطور میتواند عاملی برای ورشستگی استودیو سازنده باشد ؟ آیا PlayStation مقصر است یا عاملی داخلی در استودیو That Game Company که آشکار نیست مسئول این ورشستگی است ؟

لازم به ذکر است استودیو That Game Company یک استودیو مستقل بوده و به سونی تعلق نداشته است (First party نبود)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا
استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چه معنی داره که این بازی با این همه فروشش باعث بشه استودیو ورشکست بشه ؟ خودشون پولارو کشیدن بالا از جای دیگه کم آوردن به خاطره اینکه گندش بالا نیاد با این صحبتا ماس مالی کردن 😐 والا ! :no:

  • این از عواقب انحصاری زدن برا سونی قابل توجه بعضی ها.
    بازی های انحصاری از هر لحاظ چه واسه مشتری ها و چه واسه بازی سازا ضرره و این وسط تنها کسی که سود می کنه خود سونی هست که حالا واسه اینکه دو تا بیشتر کنسولش فروش بره با این کارش یعنی منحصر کردن و محدود کردن استدیو های خلاق و درست حسابی ، لطمه ی بزرگی به آینده ی بازی های رایانه ای خواهد زد.

    • هیچ ربطی نداره دوست عزیز ! در طول ۱۹ سال فعالیت سونی در حوزه بازی های ویدئویی و عرضه ی ۵ کنسول این اولین باره که یک چنین اتفاقی میوفته ! در ضمن این استودیو First Party هم نبوده و تمامی استودیو های First Party توسط سونی تامین مالی میشن و به آخرین تکنولوژی های روز به طور رایگان به واسطه ی سونی دسترسی دارن…اینکه استودیو Journey بازی رو فقط برای PS3 منتشر کرد انتخاب خودشون بوده و نه اجبار سونی ! پس بیخود تقصیر سونی و پلتفرم پلی استیشن نندازید…باید دید آیا عاملی غیر از این مسائل که مطرح شده باعث این ورشکستگی شده یا خیر ! همیشه هم حرفهای بازی سازا راست و درست نیست :yes:

      • Kratos-_-0_0 گفت:

        منم با اقای نوروزی کاملا موافقم
        خانم بارافکن شما طوری صحبت میکنی که انگار سونی کارکنان Thatgamecompany
        تهدید به مرگ کرده که مثلا اگه شما حاضر نشید با ما قرار داد ببندید
        شمارو میکشیم این قرارداد توافق ۲ طرفه بوده سونی پیشنهاد خودشو برای ۳ ip ساخته شده این شرکت مطرح کرده و این شرکت با سلامت کامل قرار دادرو
        قبول کرده پس انحصاری زدن این بازی برای پلی ۳ به توافق خود شرکت بوده

    • Bane گفت:

      بله واقعا… heavy rain & god of war & uncharted & infamous لطمه بزرگی بودن :disdain:

  • 1001sama گفت:

    این استدیو قبلا بازی به نام flow را به صورت فلش برای کامپیوتر ساخته که بعدا با کمک شرکت سانتا مونیکا برای PS3 عرضه گشت دوستانی که هر دو پلتفرم بازی را دیده باشند متوجه تفاوت آشکار بازی در پلتفرم PS3 می شوند در ضمن از این استدیو قبلا بازی ابر CLOUD برای کامپیوتر عرضه شد که اصلا موفقیت سفر و بازی پیشین آن یعنی گل را به هیچ وجه به دست نیاورد پس چگونه بازی ای که پرفروش ترین بازی این استدیو تا به حال بوده و مطمئنا از لحاظ بصری (نه گیم پلی) بدون کمک سونی به هیچ عنوان نمی توانست همچین جلوه بصری ارائه دهد باعث ورشکستگی این استدیو شده است.

  • Kratos-_-0_0 گفت:

    درسته شرکت بازیساز Thatgamecompany شرکته منحصر بفردیه
    ولی واقعا فکر کرده بدون حمایت سونی میتونست بازیjourney به همچین
    موفقیتی برسه سونی با اینکه ۲سال برای عرضه این بازی صبر کرده بود ولی باز این شرکت ۱ سال دیگه برای عرضه بازی وقت خواست که سونی خیلی راحت پذیرفت و حمایت خودشو ادامه داد که کمتر ناشری دست به همچین کاری میزنه و ذر حالی که برای قسمت فنی بازی به مشکل برخوردن اعضا شرکت سانتا مونیکا برای کمک به موتور گرافیکی بازی فرستاد
    سونی بارها قصد خرید این شرکت هنرمند داشته که Thatgamecompany نپذیرفته
    امیدوارم بار دیگه سونی در این اوضاع بهشون پیشنهاد بده
    بعد با تمام اینها ایشون میاد میگه:من فکر میکنم برای موفقیت بیشتر نیاز بود بازی بر روی پلتفرمی بیشتر از PlayStation منتشر شود
    واقعا پول چه کارا که نمیکنه
    ممنون از خبر :yes:

  • Shiraz گفت:

    فکر کنین اگر انحصاری نبود این بازی چه ها که نمیکرد :yes:

  • esmaiel47 گفت:

    واقعا این نشون میده که سازنده های این بازی چقدر قدر نشاس هستن … :no:
    تمام فروشی که Journey کرد مدیون سونی هستن …

  • oh my god..!! shit 😀

    یعنی چی؟؟؟ همچین بازیی که که خرجش نصبت به بازیهای دیگه کمتر و نمره منتقدین خوب و کلی جایزه گرفته چطوری سازندهاش ورشکست میشن..!! عجبااا :sidefrown:

  • خوش حال شدم که این خبرروشنیدم! 🙂 :drool: :laugh: چون ازاین بازی به هیچ وج خوشم نمیامدبه هیچ وج علاقه ای هم به این بازی مسخره نداشتم… :smug: بابت خبرممنون دانیال نوروزی عزیز. :yes: 😉

استودیو سازنده ی Journey اعلام ورشکستگی کرد - گیمفا