سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا

سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند

محسن رضوی فر
۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا

ساعات کاری طولانی و فشار کاری زیاد تاکنون یک مسئله‌‌ی بسیار جدی در ساخت بازی‌های ویدئویی بوده و در سال‌های اخیر این مشکل بیشتر نمایان شده است. گزارش‌هایی در مورد بسیاری از استودیوهای مشهور در ساخت بازی‌های AAA، مانند راکستار (Rockstar)، ناتی داگ، اپیک گیمز (Epic Games) و بایوور (Bioware) منتشر شده است که به دلیل مدیریت ضعیف، این استودیوها بسیاری از کارمندان خود را برای ساخت و توسعه‌ی بازی‌های مختلف تحت فشارهای کاری زیاد قرار داده‌اند.

این موضوعی است که متاسفانه در صنعت بازی‌های ویدئویی بسیار گسترده شده است. با این حال، به دلیل رواج این موضوع در سال‌های اخیر بحث‌ها و صحبت‌های بسیاری مطرح شده است. چندین سازنده و استودیوهای مختلف وجود دارند که در برابر این مشکل موضع‌گیری و انتقاد کرده‌اند که می‌توان به استودیوهای ماشین گیمز (Machine Games)، ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) و حتی شرکت نینتندو (Nintendo) در ساخت بازی Animal Crossing: New Horizons اشاره کرد.

به نظر می‌رسد استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) نیز جزو این دسته از استودیوها است. آقای برایان هاینس (Brian Hines)، طراح ارشد بازی The Outer Worlds، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت PCGamesN در مورد مشکلات اضافه کاری‌های زیاد و اینکه چگونه استودیوی آبسیدین با این موضوع برخورد می‌کند، توضیحاتی را ارائه داد.

وی در این مورد اظهار داشت:

آبسیدین استودیویی نیست که در آن فشار کاری زیاد برروی کارمندان وجود داشته باشد. این یکی از چیزهایی است باعث شده افراد بسیاری به مدت طولانی در اینجا بمانند.

هاینس در ادامه گفت که نبود اضافه کاری و فشار کاری زیاد چیزی است که آبسیدین به عنوان یک استودیو همیشه به آن متعهد خواهد بود. به گفته‌ی وی، این استودیو ترجیح می‌دهد تا برخی از ویژگی‌های یک بازی را حذف کند تا اینکه با اضافه کاری و فشار زیاد از کارمندان خود بخواهد به آن‌ هدف‌ها دست یابند.

وی ادامه داد:

تا جایی که من به خاطر دارم، به مدت طولانی هیچ اضافه کاری، فشار زیاد برروی کارمندان و چیزی شبیه به آن در این استودیو وجود نداشته است. این قطعا یکی از مواردی است که ما به عنوان یک استودیو به آن متعهد هستیم. ما تلاش می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم برروی چیزی کار کنیم که کارمندان خارج از این صنعت نیز زندگی راحتی داشته باشند.

بازی The Outer Worlds، آخرین ساخته‌ی استودیوی آبسیدین، در تاریخ ۳ آبان سال جاری (۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی نینتندو سوییچ این عنوان نیز در تاریخ دیگری منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا
سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان بازی The Outer Worlds از نبودن فشار کاری زیاد در استودیوی آبسیدین می‌گویند - گیمفا