شما میتوانید هر یک از شخصیتهای بازی The Outer Worlds را بکشید
بازی The Outer Worlds یک عنوان نقشآفرینی و تیراندازی است که مراحل توسعهی خود را پشت سر میگذارد. حال به تازگی طی مصاحبهای که با یکی از طراحان این عنوان انجام شده، اطلاعات و اخبار جالبی به گوش بازیبازان مبنی بر امکان کشتن هر یک از شخصیتهای درون بازی رسیدهاند و توجهی افراد زیادی را به خود جلب کردهاند.
این بازی توسط استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertaniment) که برخی از اعضای آن را سازندگان سابق عنوان موفق و تحسین شدهی Fallout: New Vegas تشکیل میدهند، ساخته خواهد شد. همانند بسیاری از عناوین نقشآفرینی، بازی The Outer Worlds نیز کنترل داستان را تا حد بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد. در طول مسیر بازی، شما با شخصیتهای بسیاری وارد صحبت میشوید و در جریان هر یک از این مکالمهها، گزینههای متفاوتی در اختیار شما قرار میگیرد که انتخاب هر یک از آنها، تاثیر مستقیمی برروی روند داستان خواهد داشت.
ممکن است تا به حال با خود فکر کرده باشید، ای کاش میشد یک کشتار جمعی را در بازیهای نقشآفرینی به وجود آورد و هر یک از شخصیتهایی که در یک بازی هستند را کشت. باید بگوییم که در همین راستا، به تازگی مصاحبهای با آقای برایان هینز (Brian Hines)، طراح ارشد بازی The Outer Worlds، انجام شد و او اعلام کرد که این امکان برای بازیبازان و کاربران وجود دارد. طبق گفتههای آقای هینز، با اینکه ممکن است بعضی از شخصیتها برروی داستان بازی بسیار تاثیرگذار و مهم باشند اما شما این قابلیت را خواهید داشت تا هر یک از شخصیتهایی که درون بازی با آنها مواجه میشوید را از بین ببرید. در این بازی، شما پس از آزاد کردن کشتی فضایی خود، میتوانید از آن به عنوان پایگاه خود استفاده کرده و یا به وسیلهی آن، به مناطق مختلف سفر کنید. در جریان این بازی، شما با شخصیتهای متعددی روبهرو میشوید که برخی از آنها، شما را در سفرها و ماموریتهایتان همراهی خواهند کرد. هر یک از این شخصیتها تواناییها و سلاحهای متفاوتی را با خود به همراه خواهند داشت. بیشک امکان کشتن هر یک از این کاراکترها، فضایی جذاب و طبیعی را در اختیار هواداران قرار میدهند.
از آقای برایان هینز پرسیده شد که بازی The Outer Worlds چگونه به بازیبازان و کاربران نشان میدهد که کشتن این شخصیتها تا چه حدی برروی داستان آنها تاثیرگذار خواهد بود، او اینگونه جواب داد:
در جریان بازی The Outer Worlds تعداد اندکی شخصیت وجود دارند که خلق و خویی سودجویانه را در پیش گرفتهاند. شما هرچقدر که به این افراد کمک میکنید در مییابید که در حال فرو رفتن در یک گرفتاری بزرگ میشوید. در همین راستا، شما این گزینه را دارید که یا با این کاراکترها همکاری کرده یا آنها را کشته و روند پیشرفت خود را به حالت اول برگردانید.
همچنین شایان ذکر است که ما این امکان را به بازیبازان و کاربران دادهایم که در دنیای بازی The Outer Worlds، هر کس را که میبینند را بتوانند بکشند. به نوعی شما میتوانید یک کشتار جمعی بزرگی را در بازی سبب شوید. در همین حین، این امکان وجود دارد تا به هر یک از شخصیتها کمک کرده و راهی صلحطلبانه را در پیش گرفت. در هر صورت راههای زیادی برای تجربهی عنوان The Outer Worlds وجود خواهند داشت.
پس از این صحبتها و گفت و گوهای آقای هینز، سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه پس از کشتن افراد و شخصیتهای مهم داستان، بازی به اتمام میرسد و روند پیشروی بازی به چه طریقی ادامه پیدا خواهد کرد؟ پرسیده شد و ایشان اینگونه پاسخ دادند که:
یا راههایی پس از کشتن بعضی از شخصیتها وجود خواهند داشت یا به نوعی نامهای برروی جسد آنها پیدا میشود که داستان را جلو میبرند. اگر هیچ یک از این اتفاقات رخ ندهند، ماموریت شما با شکست مواجه شده است. این یکی از رویدادهایی است که پس از کشتن دستهی عظیمی از کاراکترها رخ میدهد.
به نظر میرسد که بازی نقشآفرینی و جذاب The Outer Worlds قصد دارد پا را فراتر از دیگر عناوین این سبک گذاشته و آزادی بیشتری را در اختیار بازیبازان و کاربران خود قرار دهد. از لحاظ اینکه شما به چه روشی بازی کنید، چگونه میخواهید داستان بازی را پیش ببرید و حتی چه کسانی را قصد دارید تا از بین ببرید همگی از مواردی هستند که این آزادی را برای شما فراهم میکنند.
بازی The Outer Worlds در تاریخ ۳ آبان ماه سال ۱۳۹۸ (۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. به نظر میرسد این بازی استودیوی آبسیدین، اختیار کامل تصمیمها را به شما واگذار خواهد کرد. شما میتوانید یک ناجی و فرشتهی پاک، یک مجرم و جانی و یا یک انسان عادی باشید یعنی موجودی که هم اشتباه میکند و هم قهرمانانه برای نجات جهان تلاش میکند. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که میخواهید چه مسیری را دنبال کنید.
در ضمن شما میتوانید مصاحبهی دیگری که چند وقت پیش با سازندگان این بازی تحت عنوان «مصاحبه با سازندگان The Outer Worlds | صحبت دربارهی طراحی، مکانیکهای موجود در بازی و …» انجام شد را از طریق این صفحهی وبسایت گیمفا مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
این عنوان خیلی من رو به یاد شاهکار bioshock infinite می اندازه که همین شباهت ممکنه باعث بشه این دو تا بازی رو با هم مقایسه بکنند و از لحاظ متا افت کنه متاسفانه هم گیمر ها متا پرست شدند وممکنه از لحاظ فروش هم شکست بخوره
حاجی خداوکیلی میگفتی فالوت یا بوردرلندز یه چیزی ولی خدایی کجای این بازی شبیه بایوشاکه؟؟
اومدیم و ما خواستیم هر کیو دیدیم بکشیم اونوقت چی داستان چی میشه.
کلا به نظرم مکانیزم خوبی نیست.
خوب نکش عزیز من
مرضه مگه ؟
این یعنی ازادی عمل
این یعنی نقش افرینی اصیل
این یعنی چیزی که تو بقیه نقش افرینی هام باید میبود
این یعنی خودت سرنوشت خودتو تو بازی تعیین کنی
حرف شما شده مصداق بارز دوستانی که میگن چرا بازیا جهان بازن و فلان و ما خطی میخوایم و بهمان…
چون هنوز با بعضی چیزا ارتباط برقرار نکردن
امیدوارم قدر این حرکت استدیو ابسیدین رو همه بدونن چون کار واقعا سختیه
اینقد سخت که بهترین نقش افرینی ساز هامونم شاید نتونن انجامش بدن
احساس میکنم این حرفو برای دفاع از سابرپانک زدی ولی همینقدر بدون که یک ار پی جی واقعی و اصیل باید اینجور چیزا رو داشته باشه که متاسفانه سایبرپانک نداره
اتفاقا خیلی دلم میخواست تو سایبرپانک ازادی میداشتیم ولی متاسفانه وقتی فهمیدم نمیشه ناراحت شدم
میتونی ناراحتیمو تو پست خبر کشته نشدن npc های سایبرپانک ببینی
شوخی میکنی دیگه؟
این یه ویژگی که همه ی RPG های اصیل باید داشته باشن
اینکه هرکاری بتونی بکنی پایه ی یه RPG خوبه
درسته بتسدا و Cd red روش داستانی شون فرق میکنه و نمیشه همه رو بکشی ولی کاشکی میشد
یه RPG به هیچ وجه نباید پلیر رو محدود کنه
خداروشکر حداقل obsidian و larian studios رو داریم که هنوز RPG اصیل میسازه
من از شخصیت Female همراه خوشم میاد،نکشینش :rotfl: :dazed: