لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

گاهی اوقات، در دنیای بازیهای ویدیویی، برای ما علاقه مندان به این صنعت بزرگ، سرگرمی مهم ترین رکن یک عنوان محسوب می شد. درست است که کم نبوده اند داستان های تاثیرگذار در تاریخ بازیهای ویدیویی که مارا تحت تاثیر قرار داده باشند، لحظاتی که برای همیشه در ذهن ما ماندگار شوند و یا شخصیت هایی که با آن ها زندگی کرده و با آن ها بمیریم. اما در این بین، گاها شاهد عناوین جذاب و فوق العاده لذت بخشی نیز هستیم که با تکیه بر اصل سرگرم کننده و جذاب بودن، فوق العاده در نزد مخاطبان عام و خاص محبوب شوند. بازی هایی که گیم پلی و جزئیات مربوط به آن، همواره حرف اول را می زند و به مراتب مهم تر از دیگر بخش های فنی و کیفی قرار می گیرد. همه ی ما کم و بیش این چنین عناوینی را تجربه کرده ایم. از عناوین ورزشی و مسابقه ای گرفته، تا بازیهایی زامبی محور یا شوتر های اول شخصی مانند Doom, همه ی این عناوین به لطف سرگرم کننده یودن موفق به حال مخاطب شده و می شوند. یکی از این نام ها و فرانچایز ها، Borderlands است. عنوان شوتر نقش آفرینی که به لطف گان پلی فوق العاده جذاب، دنیا و اتمسفری سرگرم کننده با چاشنی طنز، المان های عمیق نقش آفرینی و صدالبته تنوع بی نظیر سلاح ها، تبدیل به یکی از موفق ترین فرانچایز های FPS تاریخ شده است. نمرات، جوایز کسب شده و آمار فروش نسخه های مختلف سری خود به خوبی گویای موفقیت همه جانبه Borderlands در این سالها بوده است. حال که به انتشار جدیدترین نسخه اصلی سری، یعنی Borderlands 3 نزدیک شده ایم، با من و گیمفا همراه باشید با پیش نمایش این عنوان به شدت مورد انتظار…

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

در این مقاله نگاهی کلی به عنوان بسیار مورد انتظار Borderlands 3 خواهیم داشت. بازی که بلاشک یکی از جذاب ترین عناوین در پایان نسل هشتم به شمار می رود. پس در ادامه با من و گیمفا همراه باشید با پیش نمایش این بازی…

داستان نسخه های مختلف Borderlands, همواره حول محور Vault ها روایت شده است. Vault هایی که نه تنها مواد اولیه قابل توجه در خود جای داده اند، بلکه مهم تر از همه میزبان هیولاهای به شدت قدرتمندی نیز هستند که پتانسیل نابودی یک سیاره را در اختیار دارند. معمولا هم آنتاگونیست های Borderlands در تلاشند به هر قیمتی شده به این Vault ها رسیده، آنها را باز کنند تا به این هیولاهای قدرتمند دسترسی پیدا کنند. چون هر کسی آنها را اصطلاحا بیدار سازد، به نوعی رییس و مالک آنها می شود.(مانند نسخه دوم که Handsome Jack با بیدار کردن Warrior, به او دستور کشتن Vault Hunter یا همان شخصیت بازیبازان را داد)

در این نسخه نیز شاهد داستان و روایتی متفاوت نسبت به نسخه های قبل نخواهیم بود. داستان Borderlands 3 بعد از اتفاقات تمامی نسخه های قبلی اتفاق می افتد. جایی که پس از کشته شدن Roland به دست Handsome Jack, اکنون Lilith فرماندهی Crimson Raiders را بر عهده گرفته است. اگر نسخه دوم را به اتمام رسانده باشید، باید بدانید که در پایان نسخه دوم، مشخص شد Vault های دیگری در مناطق مختلف و سیاره های گوناگون وجود دارد. حال دو برادر دوقلو، با نام های Troy و Tyreen Calypso, به دنبال پیدا کردن و دست یابی به این Vault ها هستند تا بتوانند از هیولاهای موجود در آنها در جهت اهداف خود استفاده کنند. در واقع این دفعه بیش از یک Vault در بازی وجود دارد و همین مسأله می تواند گویای این باشد که بازیبازان برای پیدا کردن این مناطق، باید به سیاره ها و مناطق مختلفی سفر کنند. هدف داستان هم مشخص است، مقابله با Calypso twins و جلوگیری از به ثمر رسیدن نقشه های آن دو و البته در این بین اتفاقات و مسائل گوناگونی در شهرها و سیارات مختلف پیش روی بازیبازان قرار می گیرد که آنها باید این مشکلات را حل کرده و به مردم کمک کنند

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

دنیا و محیط های نسخه سوم بعضا حس بسیار آشنایی را به بازیبازان منتقل می سازند. هر چند سیارات و مراحل بسیار زیادی وجود دارند که اتمسفر و طراحی جدید و منحصر به فرد خود را دارا هستند، با این حال محیط هایی مانند عکس بالا، بسیار آشنا به نظر رسیده و حس و حال عناوین پیشین را تداعی می سازد.

در این نسخه، شاهد بازگشت و حضور برخی شخصیت های قدیمی و محبوب نیز هستیم. از Marcos که باز با مغازه سلاح فروشی خود در بازی وجود دارد. تا Maxxi, Sir Hammerlock و البته شخصیت محبوب، پر حرف و دوست داشتنی Borderlands, Claptrap, در این نسخه شاهد شخصیت های بسیاری از گذشته هستیم. در مورد پایگاه یا همان Home Base بازی نیز باید بگویم، این بار سفینه فضایی به نام Sanctuary III, نقش پایگاه و هاب را در بازی ایفا می کند. در این سفینه شما می توانید با شخصیت های گوناگون صحبت کنید، مراحل مختلفی را بپذیرید، به خرید و فروش سلاح و تجهیزات بپردازید و همچنین، با استفاده از این سفینه، به سیارات دیگر نیز می توانید سفر کنید. پس بلاشک Sanctuary III, بخش قابل توجهی از بازی شما را شامل می شود و بازیبازان، زمان قابل توجهی را در این سفینه فضایی سپری خواهند کرد.

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

شخصیت Moze:The Gunner همانطور که از اسمش نیز پیداست بیشترین تمرکز خود را بر روی نبرد مستقیم در دل دشمنان دارد. Iron Bear یا همان زره پوش Moze, سلاح و ابزاری قدرتمند در مواجه با دشمنان کوچک و بزرگ بازی محسوب خواهد شد. این زره پیش از سلاح ها و ابزار های مختلفی چون Flamethrower, Grenade Launcher یا Railgun, پشتیبانی می کند. این کلاس برای آن دسته افراد که عاشق اکشن دیوانه وار هستند انتخابی عالی به شمار می آید.

در مورد تعداد سیارات موجود، یا تعداد Vault ها، جزئیات دقیقی منتشر نشده اما قطعا شاهد حجم قابل توجهی از محتوا در قالب مراحل اصلی و فرعی خواهیم بود. این نکته که برای اتمام بخش داستانی حداقل ۳۰ ساعت زمان مورد نیاز است، خود سندی است بر این گمان که Borderlands 3 دنیای وسیع و عمیقی خواهد داشت که می تواند با احتساب مراحل فرعی و فعالیت های جانبی، ده ها ساعت مخاطبان را سرگرم سازد. در کل بخش داستانی بازی، دز نگاه اول و با توجه به اطلاعاتی‌ که تا به امروز در اختیار داریم، بسیار مشابه نسخه های قبل است. باز Vault, باز دشمنانی علاقه مند به سوء استفاده از هیولاهای Vault و باز هم Vault Hunters هایی در نقش قهرمان. البته مشخص نیست تا چه حد شاهد پیچش داستانی، تعلیق مناسب و موارد این چنینی خواهیم بود، اما در هر صورت، حتی اگر با داستانی عمیق و جذاب نیز طرف نباشیم، آنچنان جای نگرانی وجود نخواهد داشت، چون این گیم پلی است که همواره در این فرانچایز، مهم ترین بخش بازی محسوب می شده است.

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

شخصیت Zane همان شخصیت کلاسیک اساسین عنوان Borderlands 3 محسوب می شود. سه قابلیت اصلی او شامل، ایجاد کردن یک Shield موقت، استفاده کردن از یک Drone برای ساپورت کردن هنگام مبارزه و همچنین خلق یک همزاد برای فریب دشمنان است. مهارت ها و قابلیت های او بسیار بالانس هستند و برای افراد تازه کار نیز گزینه ایده آلی محسوب می شود.

  • نگاهی به ویژگی‌های اضافه شده

درست است که به صورت کلی، Borderlands 3 بسیاری از نکات و ویژگی‌های نسخه های قبلی را به ارث برده و داراست، اما با این وجود شاهد تغییرات گسترده ای نیز در بخش های مختلف بازی هستیم. اول از همه شاهد حضور چهار Vault Hunters جدید هستیم. Moze, Zane, Amara و FL4K…بازیبازان ابتدای شروع بازی به مانند روال همیشگی، از بین این چهار شخصیت، یکی را به عنوان شخصیت مورد نظر انتخاب کرده و مشغول بازی می شوند. این چهار شخصیت نه تنها از حیث ظاهر، صدا و رفتار کاملا جدید و نو هستند، بلکه قابلیت های جدید، متنوع و جذابی را نیز به همراه دارد. از Moze که یک زره پوش قدرتمند و مرگبار را به همراه دارد گرفته، تا FL4K که موجودات مختلفی را ظاهر کرده و به کمک خود فرا می خواند. نکته جالب و قابل توجه این است که این بار هر کدام از شخصیت های بازی، به جای تنها یک Action Skill, سه Action Skill در اختیار دارند. البته در آن واحد، فقط می توانند از یکی از آنها استفاده کنند. البته به استثنای شخصیت Zane که این قابلیت را دارد که همزمان دو Action Skill را Equip کند. البته در این صورت او دیکر امکان پرتاب نارنجک را از دست خواهد داد.

برویم سراغ قابلیت های اضافه شده به گیم پلی بازی. اولین موردی که باید به آن اشاره کرد،اضافه شدن قابلیت Sliding است. قابلیتی که جای آن در عنوان شوتری با ریتم بالا مانند Borderlands همواره خالی بود. Sliding نه تنها ریتم و سرعت مبارزات را بالا نگه می دارد، بلکه در برخی لحظات خاص مانند سنگر گرفتن به شدت می تواند کمک کننده باشد. همچنین قابلیت گرفتن اجسام و بالا رفتن از آنها یا اصطلاحا Vault نیز به بازی اضافه شده است. این قابلیت بالا رفتن از جعبه ها، اجسام یا ساختمان ها را راحت تر می سازد.

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

گیم پلی بازی حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت…

یکی دیگر از موارد اضافه شده در Borderlands 3, سیستم Loot Drop جداگانه برای بازیکن های مختلف هنگام بازی دو یا چندنفره است. در نسخه های قبل هنگام بازی دو یا جند نفره با دوستان خود، گاها برخی افراد اکثر یا تمام Loot ها بر می داشتند و عملا کاری از دست شما بر نمی آمد. اما در این نسخه، گزینه ای وجود دارد که با فعال کردن آن، Loot های موجود در بازی کاملا به انحصار هر بازیکن در می آید بنابراین دیگر خبری از جنگ و دعوا بر سر سلاح یا آیتمی خاص نخواهد بود. چون هر کسی Loot خود را خواهد داشت. این قابلیت می تواند از بروز مشکلات و کشمکش های مربوط به سلاح ها و تجهیزات دریافتی، جلوگیری کند.

برویم سراغ بخش جذاب این سری…جزئیات مربوط به گیم پلی و سلاح ها. اول از همه باید به این نکته اشاره کنم، گان پلی بازی بسیار روان و جذاب به نظر می رسد و در نگاه اول نیز کاملا مشهود است که گان پلی و سیستم تیراندازی بازی پیشرفت و بهبودهای قابل توجهی به خود دیده است و به خوبی به سمت تکامل حرکت کرده است. تمامی افرادی که موفق به تجربه بازی هر چند به صورت کوتاه شده اند نیز کاملا به این مسئله اذعان داشته اند.

در زمینه اضافه شدن و تنوع سلاح های موجود و در دسترس نیز باید بگویم، ذر بازی بیش از ۱ میلیارد سلاح در کلاس ها و وضعیت های مختلف وجود دارد بنابراین مهم نیست یک بازیباز چند ساعت مشغول بازی شود، چون امکان ندارد موفق به تجربه تمام سلاح ها شود بنابراین همیشه سلاح های بازی، می توانند محتویات جدید و تازه در اختیار قرار دهند

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

Claptrap…بامزه، پر حرف و گاها اعصاب خورد کن…باید دید او چه نقشی در این نسخه ایفا خواهد کرد…

در این نسخه شاهد اضافه شدن سلاح های جذاب و دیوانه واری هستیم. از لانچری قدرتمند که به سمت دشمنان برگر پرت می کند گرفته، تا انواع و اقسام سلاح های خلاقانه جدید. همجنین در بازی دیگر خبری از تایپ دمیج Slag نیست و این نوع دمیج، با Radiation Damage جایگزین شده است. Radiation بسیار شبیه به Slag است و اگر شما با سلاحی با این المان به دشمنی تیراندازی کنید و او مورد Radiation واقع شود، در ادامه دمیج بیشتری دریافت خواهد کرد. البته فردی که Radiation روی آن صورت گرفته، با گذشت زمان نیز سلامتی خود را رفته رفته از دست می دهد. حال باید دید در کنار موارد بالا، دیگر با چه نوع سلاح های خلاقانه و البته کاربردی رو به رو خواهیم شد.

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

تنوع سلاح های بازی بی نظیر است…

در زمینه گرافیکی هم خب طبیعتا با پیشرفت و جهش قابل توجهی همراه هستیم. کیفیت بافت های بازی، یا وجود اینکه بازی از گرافیک Cellshade برخوردار است بسیار قابل توجه و چشم نواز است. همچنین طراحی چهره شخصیت های بازی، و جزئیات به کار رفته در آنها نیز به نظر می رسد کاملا قابل قبول بوده و کمتر جای انتقادی را وارد می سازد. تنها مساله ای که هنوز نمی توان با قطعیت در مورد آن نظر داد، افت فریم و یا باگ های گرافیکی و فنی است که برای یافتن پاسخ این سوال باید تا زمان عرضه و تجربه بازی صبر کرد. هر چند امیدوارم بازی کمترین میزان ممکن مشکلات فنی و گرافیکی را داشته باشد.

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

باید دید چه مشکلاتی و موانعی سد راه Vault Hunters ها می شوند. آیا برای بازی به عنوان یک Vault Hunters و نجات پندورا و دیگر سیارات آماده‌ اید؟

  • سخن پایانی:

Borderlands 3, پتانسیل بسیار بالایی دارد که موفقیت‌های نسخه های قبل را در زمینه استقبال منتقدین و میزان فروش تکرار نماید. ویژگی‌های اضافه شده به گیم پلی و دنیای بازی، در کنار جزئیات ثابت و جذاب این سری، می تواند ساعت ها مخاطبان را با ماجراجویی دیوانه وار و لذت بخش سرگرم سازد باید دید آیا Borderlands 3 می تواند انتظارات وسیع جامعه گیمینگ را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد یا خیر…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا
لذت ناب دیوانگی و جنون | پیش نمایش بازی Borderlands 3 - گیمفا