مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا

مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد

عليرضا يماني
۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا

فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) در بین استودیوهای‌ بزرگ بازی‌سازی به محبوبیت خاصی دست یافته است. مورگان مگ‌گایر (Morgan McGuire)، یکی از کارکنان ارشد  شرکت انویدیا (NVIDIA)، اعتقاد دارد که برای تجربه‌ی بازی‌های AAA که در چهار سال دیگر عرضه می‌شوند، به پلتفرم و کنسولی نیاز است که از فناوری رهگیری پرتو بشتیبانی کند.

با توجه به گفته‌ی مورگان مک‌گایر، اولین بازی AAA که برای اجرا به فناوری رهگیری پرتو نیاز دارد، در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود؛ در نتیجه، تمامی پلتفرم‌ها و کنسول‌هایی که در نسل بعدی منتشر می‌شوند، باید از این فناوری پشتیبانی کنند. تاکنون، کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت پشتیبانی خود را از این فناوری اعلام کرده‌اند.

مورگان مک‌گایر در این باب افزود:

من پیش‌بینی می‌کنم که اولین بازی AAA که برای اجرا به فناوری رهگیری پرتو نیاز دارد، در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود و تمامی پلتفرم‌ها و کنسول‌ها باید دارای GPUهایی باشند که از این فناوری پشتیبانی کنند. این فناوری در حقیقت باعث می‌شود که رنگ پیکسل‌های اشیاء با توجه به مسیری که بازی‌باز به بازی می‌نگرد، تغییر کند؛ در حالی که بازی‌باز به گشت و گذار در بازی می‌پردازد، ممکن است که نور از جسمی به جسم دیگر منعکس شود و انعکاس رخ دهد و یا باعث به‎وجود آمدن سایه شود. در نهایت، شما تصویری را خواهید دید که توسط فناوری رهگیری پرتو پردازش و اصلاح شده است و تاثیر زیادی در افزایش واقع‌‌گرایی بازی می‌گذارد.

با توجه به پیشرفت سریع فناوری در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی، باید ببینیم که چه سخت‌افزاری قرار است تا برای پلتفرم‌ها و کنسول‌های نسل بعد عرضه شود. با استناد به گزارش‌هایی که تاکنون در باب قدرت گرافیکی بازی‌های آینده منتشر شده است، می‌توان نتیجه گرفت که سونی (SONY) و مایکروسافت (Microsoft) در رقابت سخت‌تری قرار گرفته‌اند و برای پیروزی در این میدان، به چیزی بیش‌تر از بازی‌های انحصاری نیاز دارند.

شما می‌توانید برای مشاهده‌ی نحوه‌ی عملکرد فناوری رهگیری پرتو، به پست ویدئوی گیم‌پلی جدید Control، قدرت رهگیری پرتو را به نمایش می‌گذارد، مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا
مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا

نظرات

  • Y PS گفت:

    یکی از جلوه های گرافیکی که تو بازی ها خیلی بهش علاقه دارم نورپردازیه
    امیدوارم نسل بعد بتونن از این فناوری خوب استفاده کنن

  • ALIREZAICE گفت:

    بازی های زیادی تا اون موقع از این فناوری استفاده خواهند کرد ولی قطعا استفاده بهینه و تمام و کمال از این تکنولوژی زمان بر خواهد بود مهم ترین چیز بهینه سازی در عین استفاده از RT هست چون الان بهترین استفاده رو BF V داره انجام میده ولی با این وجود با فغال کردن DXR فریم بازی به تقریبا نصف کاهش پیدا میکنه و کاملا مشخصه که سازندگان بازی ها برای آشنایی با این تکنولوژی نیاز به زمان دارن

  • ۲۰۲۳ که عالیه اگه قراره اولین بازیه aaa که از … استفاده میکنه ۲۰۲۳ بیاد که یکمی عجیبه مگه همین حالا استفاده نمیکنن مثلا کنترل مگه aaa نیست یا یانگ بلاد که گفتن اضافه میکنیم یا شایدم منظورش این بوده که اولین بازیه aaa که حتما حتما باید کارت گرافیکتون فناوری رهگیری رو داشته باشه تا اجرا بشه ۲۰۲۳ میاد

  • ASSADullah گفت:

    با عرض پوزش
    من هیمن خبر رو خوندم البته نه از سایت ایرانی
    و اینکه این مطلب با اصل تناقض داره
    کلا گفته شده:
    بازی های aaa در سال ۲۰۲۳ سیستم مورد نیازشون از کارت های RTX خواهد بود
    لینک:
    https://www.techradar.com/amp/news/nvidias-rtx-graphics-cards-could-be-a-minimum-requirement-for-some-pc-games-as-soon-as-2023

  • ASSADullah گفت:

    دوستانی که با oc آشنایی دارن.
    می خواستم CPU که core2 q9650 3.0 ghz هست oc کنم
    مشخصات سیستم:
    _________________
    پاور گرین ۳۳۰ وات
    Cpu core2 q9650 3.0 ghz
    Ram 6gb ddr3 1333 mhz
    Motherboard Gigabyte GA-EP43T USB3
    Graphic msi gt 1030
    تو حالت عادی وقتی cpu رو اور میکنم تا
    ۴۰۰ (۳٫۶ghz) رم هم به طور معمول اور میشه و تا ۱۶۰۰ میره این هم بگم که مین من ۱۶۰۰ رو ساپورت میکنم ولی وقتی انجام میدم سیستم بوت نمیکنه.
    خیییییلی ممنون میشم دوستان 🙂

مورگان مک‌گایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد - گیمفا