کمپین کیکاستارتر بازی جهانباز و نقشآفرینی Bleak Faith: Forsaken آغاز شد
بازی Bleak Faith: Forsaken یکی از پروژههای جذاب و مستقلی است که در حال حاضر تلاش دارد بودجهی مورد نیاز خود را از طریق کمپین کیکاستارتر جمعآوری کند. Bleak Faith که توسط یک تیم دو نفره توسعه مییابد به عنوان یک بازی جهانباز، ترسناک، اکشن و نقشآفرینی در سبک بقا توصیف شده است. البته به نظر میرسد تیم سازنده به صورت مستقیم از عناوینی همچون Bloodborne و سری Dark Souls در ساخت این بازی الهام گرفته است.
در حال حاضر این بازی موفق شده است ۱۰ روز مانده به پایان زمان تعیین شده بیش از ۷۰ درصد بودجهی مورد نیاز خود را از طریق کمپین کیکاستارتر جمعآوری کند. از این رو به احتمال بسیار زیاد میتوانیم انتظار موفقیت کامل این بازی در زمینهی جمعآوری بودجهی لازم را داشته باشیم. زمان تقریبی انتشار نسخهی دسترسی زودهنگام این بازی برروی پلتفرم استیم، سه ماههی آخر سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام شده است. براساس اطلاعات منتشر شده در صفحهی کیکاستراتر بازی، نسخهی نهایی عنوان Bleak Faith در سه ماههی اول یا دوم سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس کاربران رایانههای شخصی قرار میگیرد.
تیم سازندهی بازی بیان کرده است که انتشار بازی برروی کنسولهای اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ یکی از اهداف اصلی آنها است. با این حال، این تیم تا زمان انتشار بازی برروی رایانههای شخصی برنامهای برای تمرکز برروی کنسولها ندارد. از این رو، کاربران کنسولها باید زمان بیشتری را برای تجربهی این بازی منتظر بمانند.
تیم سازنده در کنار انتشار یک ویدئوی کوتاه از بازی Bleak Faith، توضیحاتی را نیز در رابطه با این بازی ارائه کرده است. شما میتوانید خلاصهای از توضحیات بازی و ویدئوی منتشر شده را در ادامه مشاهده کنید.
دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P
جهان بازی:
معماری و ساختار دنیای این عنوان، Omnistructure، یکی از مهمترین بخشهای بازی است. با یک طراحی دقیق، بازی Bleak Faith قصد دارد سبک روایت داستان Emergent Narrative (در این سبک از داستان سرایی، معمولا هیچ ساختار از پیش تعیین شدهای برای داستان وجود ندارد) را با المانها و لحظات ساختیافته و سنتی ترکیب کند. جهان بازی Bleak Faith بسیار پر پیچ و خم بوده و از همان حس کنجکاوی درونی ما، زمانی که با یک انتخاب چند گزینهای و چند شاخهای روبهرو میشویم، نشات گرفه است. تمرکز ما برروی این موضوع است که با ارائهی محتوای خاص و جذاب در تمامی نقاط دنیای بازی، حس کنجکاوی شما را دربارهی مسیری که انتخاب نکردهاید، برانگیزیم. در جهان بازی در کنار مناطق وسیع، شاهد محیطهای خطی در سبک Metroidvania نیز خواهید بود. هدف ما این است که همان احساسی که در زمان تجربهی یک بازی برای اولین بار، تجربهی گرافیک سه بعدی برای اولین بار و موارد اینچنینی در شما پدیدار شد را دوباره زنده کنیم. جهان گستردهی بازی Bleak Faith یک المان مهم و ضروری برای نمایش واقعیت Forsaken است. در این دنیا، تنها چندین مکان محدود برای این گروه باقی مانده است و آن هم چیزی نیست به جز پایگاههایی که به شما اجازه میدهند خستگی سفر را رفع کرده و برای حرکت آماده شوید؛ البته هیچ جایی در این دنیا امن نیست.
مبارزات سهمگین:
انتظار طراحی و توسعهی دقیق سیستم مبارزاتی را داشته باشید که اکشن و هیجان را در یک سطح بسیار بالا و با کیفیت به دنیای بازی میآورد. ما قرار نیست از این چالش فرار کنیم و به همین دلیل با تمام توان وارد این مسیر شدهایم. اگرچه تیم ما بسیار کوچک است ولی ما نمیتوانستیم یک سیستم مبارزاتی عادی و متوسط را بپذیریم. مبارزات این بازی همانند یک لحظهی بسیار خطرناک، آدرنالین را وارد بدن شما خواهد کرد. مبارزاتی سریع، پویا و نابخشودنی؛ شما باید پیروزی را کسب کرده و با تمام وجود احساس کنید، چرا که هیچ چیز در این بازی آسان به دست نمیآید. با این حال، شما میتوانید با مبارزات بازی براساس علاقه و سبک بازی خود برخورد کنید. شما میتوانید مخفیکاری را به جای مبارزات رو در رو و سلاحهای دوربرد را به جای سلاحهای سرد انتخاب کنید. بازی به شما اجازه میدهد احساسات خود را از طریق مبارزات یا دوری کردن از آنها نشان دهید و این سیستم توسط طراحی کلاسها نیز پشتیبانی شده است.
بقا:
با وجود تمامی خطرات روزافزون دنیای بازی، در مقابل سرنوشت بجنگید و زنده بمانید. با استفاده از ساخت و ساز، غارت، شکار و کارهای دیگر راه خود برای پیشرفت را پیدا کنید. کلاس خود را اتخاب کنید، قدرت خود را افزایش دهید، ابزارها و آیتمهای مختلف مورد نیاز خود را بسیازید و سالم بمانید. در مقابل Puppet Plague و دیگر بیماریهایی که در دنیای بازی حضور داشته و میتوانند سرنوشت شما را به کلی تغییر دهند، مقابله کنید. مبارزه همیشه بهترین انتخاب نیست؛ پس از مخفیکاری و محیط اطراف خود به بهتری شکل استفاده کنید تا زمانی که نیاز شد بتوانید از این نقاط قوت به نفع خود بهره ببرید.
زیستبوم:
بهترین راه برای تجربهی دنیای خشن و ناآشنای Omnistructure، از طریق یک سیستم شبیهسازی شدهی زیستبوم متشکل از گروهها و فرقههای مختلف کنترل شده توسط هوش مصنوعی محقق میشود. در بازی Bleak Faith، ساکنین دنیای Omnistructure با یکدیگر برای بقا رقابت میکنند، رشد کرده و با هدف سازگار شدن با محیط تغییر میکنند. در نتیجهی این رفتارها، زنجیرهی غذایی در دنیای Omnistructure با هر بار بازی کردن تغییر میکند. برای مثال، ممکن است یک Apex Predator که در بازی قبل با آن برخورد کردهاید، در بازی جدید منقرض شده باشد و شما نتوانید دوباره با آن مبارزه کنید. این یک مسابقه بر علیه زمان است. موجودات در دنیای بازی تلاش دارند نه تنها از شما بلکه از دیگر رقبا نیز پیشی بگیرند. شما هیچ یک از مناطق بازی را به یک شکل و تکراری تجربه نخواهید کرد؛ چرا که سیستم تولید تصادفی زیستبوم بازی مطمئن خواهد شد که شما نمیتوانید حتی برای یک لحظه راحت باشید. با این حال، مناطقی نیز در بازی وجود دارند که به صورت خطی طراحی شدهاند. به خصوص آن مناطقی که به داستان اصلی بازی مربوط میشوند. زیستبوم بازی مطمئن خواهد شد که تمامی لحظات شما هیجانانگیز و مفرح است حتی اگر بازی را برای چندمین بار تجربه میکنید.
طراحی هنری:
موارد زیر تنها نمونهی کوچکی از طراحی هنری و کیفیت بازی هستند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
بوی دارک سولز میاد
تیم دو نفره بابا دست خوش
امیدوارم بودجه ی مورد نیازشو حتما بدست بیاره.
تریلر که عالی بود بازیه جذابی به نظر میاد حتی با اینکه دو نفر میسازنش و خیلی هم شبیه دارک سولزه.
تریلر که جذاب بود البته صدای راوی به فضا نمیخورد
که با وجود تیم ۲ نفره سازنده ها نباید انتظار بالا داشت.
مبارزاتش هم خیلی سنگین و خوب به نظر میرسه.
امیدوارم بیشتر از بودجه مورد نیازشون منابع جمع کنن
و بترکونن . دمتون گرم :rose: