ابرازنگرانی طرفداران در رابطه با عدم شباهت نسخهی نهایی DayZ با ماد اولیه آن
در هفتهی گذشته، بوهمیا اینترتکتیو (Bohemia Interactive)، توضیحاتی را در وبسایت خود و در رابطه با نسخهی نهایی عنوان Dayz ارائه داد که در نهایت باعث بروز برخی نگرانیها در طرفدارن این اثر نسبت به آیندهی آن شد.
بر اساس توضیحات بوهمیا اینتراکتیو، ممکن است تا برخی مکانیزمها را در نسخهی نهایی DayZ شاهد نباشیم. دلیل این امر از سوی این استودیو اعلام نشده است اما میتوان به راحتی دلیل این موضوع را متوجه شد. DayZ بر پایهی موتور Real Virtuality 3 توسعه یافته است که در واقع این موتور برای عنوان Arma II توسعه پیدا کرده بود.
در واقع بسیاری از مشکلات DayZ از موتور Real Virtuality 3 و انتقال آن به Real Virtuality 4 نشات میگیرند. بر اساس تجربه شخصی، نسخهی اولیه DayZ با موتور Real Virtuality 3 تجربهی بهتری را ارائه میداد تا زمانی که این اثر توسط بوهمیا اینترتکتیو به موتور Real Virtuality 4 انتقال پبدا کرد. با اینکه شاهد یک گرافیک هنری زیبا در این نسخه بودیم اما این تغییرات باعث گشت تا بسیاری از مکانیزمهای بازی در عمل دچار اختلال و در نهایت نیز باعث به وجود آمدن باگهای پر تعداد و آزار دهنده به خصوص برروی کنسولها شود.
حال بسیاری از طرفداران این اثر نسبت به موضوع عدم برابری نسخهی اولیه با نسخهی نهایی آن ابراز نگرانی کردهاند و میترسند که در نهایت شاهد تغییرات بسیاری نسبت به ماد اصلی بشویم.
این استودیو توضیح داد که برای رفع مشکلات بازی در نسخهی نهایی باید تمام گیمپلی بازی را از نو بنویسند که این پروسه باعث میشود تا در نهایت برخی مکانیزمهای اصلی که تا حدودی باعث خاص شدن این اثر نسبت به عناوین مشابه میشد، از نسخهی نهایی حذف یا یا دچار تغییرات اساسی شوند.
استودیو این اطمینان را به کاربران داد که تیم توسعه دهنده تمام تلاش خود را برای پیاده سازی مکانیزها به کار میگیرند. همچنین این استودیو اعلام کرد که هیچ یک از مکانیزمها و قابلیتها که در آینده به بازی اضافه میشوند پشت دیوار پرداخت قرار نگرفته و به صورت رایگان در اختیار صاحبان DayZ قرار خواهند گرفت.
بر اساس توضیحات بوهمیا اینترکتیو، ممکن است که در نسخهی نهایی و حداقل در هنگام عرضه شاهد برخی قابلیتهای مهم مانند سیستم قرار دادن موانع، کشاورزی، شکار و همچنین سیستم مهم رانندگی نخواهیم بود. در کل با حذف این قابلیتها، نسخهی نهایی DayZ به صورت کلی حالت بقای خود را از دست داده و تنها به یک عنوان تیراندازی زامبی محور و همچنین بتلرویال تبدیل میگردد.
بسیاری از کاربران، نقاط قوت نسخهی اصلی که در قالب ماد برای Arma II عرضه گشته بود را قابلیتهای بالا میدانستند که البته با تغییر موتور بازی به Real Virtuality 4 عملا نابود گشته و تنها شاهد چند سیستم ناقص و پر از باگ بودهایم. بسیاری از طرفداران بر این باوراند که پیچیدیگی موتور جدید آسیب بسیاری به این اثر زده است و ترجیح میدهند تا به سیستم قبل بازگردند.
بازگشت به سیستم قبل دیگر غیر ممکن به نظر میرسد زیرا بستهیهای الحاقی این بازی در راه قرار دارند و بخش بتلرویال که به تازگی در دسترس قرار گرفته است و قطعا بوهمیا اینتراکتیو این پیشرفتها یا بهتر بگوییم این موارد اضافه را با توجه به هزینهای که برروی آنها اعمال کرده است، پشت سر نخواهد گذاشت.
بازی DayZ در حال حاضر به صورت دسترسی زودهنگام در اختیار کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی این اثر را با نام پتانسیل از دست رفته… به قلم آقای زاهدی مطالعه فرمایید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات