مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا

مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی

نیما شعبانی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا

حدود پنج سال از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی مجموعه‌ی GRID می‌گذرد اما بالاخره در سال جاری شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید این مجموعه خواهیم بود. البته به جای اینکه شاهد نسخه‌ی چهارم این سری باشیم، شاهد ریبوت آن هستیم که قرار است مخاطبین بسیاری را با سلیقه‌ها و خواسته‌های متفاوت به سمت خود جذب کند.

همچنین طرفداران بخش تک نفره نیز یک بخش Career جذاب و بسیار متفاوت با نسخه‌ی قبلی این مجموعه را تجربه خواهند کرد. در عین حال، بازی‌بازان کژوال (Casual) و غیر حرفه‌ای نیز می‌توانند به تجربه‌ی این بخش بپردازند و در واقع در دسترس‌ترین شبیه‌ساز مسابقات اتوموبیل رانی را شاهد خواهیم بود.

حال شما را در ادامه به مطالعه‌ی مصاحبه‌ی صورت گرفته از کارگردان این اثر یعنی آقای کریستوفر اسمیث (Christopher Smith) که در رابطه با ویژگی‌های گیم‌پلی و بصری و همچنین قدرت ارائه‌ی بازی به بازی‌بازان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای صورت گرفته است، دعوت می‌کنیم.

 

با مصاحبه‌ی جذاب با کارگردان grid با گیمفا همراه باشید

با مصاحبه‌ی جذاب با کارگردان GRID با گیمفا همراه باشید

طرفداران قدیمی سبک مسابقات اتوموبیل‌رانی قطعا با کارهای شما در مجموعه‌ی Forza و قبل از کار برروی GRID، آشنا هستند. کدام فرانچایز شما را از نظر کاری بیشتر به خد مشغول کرد؟ GRID یا Forza؟

پلی‌گراند (Playground) یک استودیوی شگفت‌ انگیز همراه با یک تیم شگفت انگیز است و با توجه به علاقه‌ی شخصی خودم، از نظر من آن‌ها بهترین بازی‌های این کره‌ی خاکی را توسعه می‌دهند. چالشی که ما برای ساخت GRID تجربه می‌کنیم در قیاس با چالش‌های استودیوی پلی‌گراند، نسبتا ناچیز است. من در حال حاضر از این موضوع آگاه هستم که رالف فالتو (Ralph Fulton)، کارگردان بخش خلاقیت استودیوی پلی‌گراند، به صورت عمومی نسبت به تجربه‌ی بازی ما ابراز علاقه کرده است. در این جا باید بگویم که من صد درصد توان خود را برروی توسعه‌ی بازی‌ها می‌گذارم زیرا بهترین شغل دنیا را دارم.

GRID پس از مدت طولانی باز خواهد گشت. دلیل این غیبت نسبتا طولانی در چیست؟

در واقع، بهترین زمان را برای عرضه‌ی GRID شاهد هستیم. اگر نگاهی به بازار بیاندازید، متوجه می‌شوید که عناوین شبیه‌ساز ورزش اتوموبیل رانی (Motorsport) بسیار کمی در دسترس وجود دارند. اشتباه نکنید؛ عناوین اتوموبیل رانی بسیاری وحود دارند اما شبیه‌ساز و قابل دسترس، خیر. در واقع قصد اصلی ما، توسعه‌ی یک عنوان اتومبیل‌رانی بود که بتواند طیف گسترده‌ای از بازی‌بازان با سلیقه‌ها و تجربیات مختلف، به خود جذب کند.

می‌توانید واژه‌ی «قابل دسترس» را برایمان توضیح دهید و از تفاوت‌های GRID با دیگر بازی‌های هم سبک بگویید؟

ما سه رکن اصلی را برای GRID در نظر گرفته‌ایم. اولین و مهم‌ترین رکن، قدرت دسترسی و انتخاب است. رکن دوم نیز بخشا و مادها و رکن سوم نیز جوایز و دست‌آوردها خواهد بود. منظور از دسترسی و یا قابل در دسترس بودن این است که بازی هم برای بازی‌بازان کژوال و هم حرفه‌ای لذت بخش کنیم. ما قصد داریم تا بازی را به گونه‌ای انطباق دهیم که بازی‌بازان غیر حرفه‌ای و کژوال آنگونه که دوست دارند به تجربه‌ی بازی پرداخته و از آن لذت ببرند و به نوعی، چالش‌ها و سختی‌های بازی را آنگونه که علاقه دارند تنظیم کنند. با این حال، بازی‌بازان حرفه‌ای و علاقه‌مند به شبیه‌ساز نیز می‌توانند با افزایش قدرت هوش مصنوعی به چالش‌های ایده‌آل خود دست یابند و یا حداقل نزدیک شوند.

ما همیشه در تیم می‌گوییم بازی ما عنوانی است که در آن به بازی‌بازان حرفه‌‌ای خوش می‌گذرد و در عین حال، بازی‌بازان کژوال نیز یک خوش‌گذرانی جدی را تجربه خواهند کرد. واژه‌ی اصلی در این جا در واقع «خوش‌گذرانی» است. ما این کلمه را درک کرده و به تعداد و کیفیت ماشین‌ها و مسیرها و همچنین تنوع و انعطاف پذیر تنظیمات، توجه‌ی بسیاری کرده‌ایم. شما نیازی ندارید که در مسابقات همیشه اول شوید تا بازی برای شما جدی شود. در واقع هدف ما این است که شما چگونه می‌خواهید بازی را تکمیل کنید. آیا تنها هدفتان این است که در مسابقات اول شوید یا اینکه با تکمیل آن‌ها به مسابقات نهایی برسید؟

چرا شما ریبوت GRID را به GRID 4 ترجیح دادید؟

جواب بسیار ساده است. اگر به گذشته‌ی مجموعه‌ی GRID توجه کنید، اگر به نقدها و بازخوردهای هر نسخه نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که هر نسخه از این محموعه برای اقشار و سلیقه‌های مختلفی توسعه یافته بودند. عده‌ای عاشق نسخه‌ی اول GRID بودند اما پس از عرضه‌ی GRID 2، نسبت به آن اعتراض کردند و گفتند که بازی بیش از حد ساده شده است و چالش برانگیز نیست اما همین قسمت دوم مورد توجه بازی‌بازان کژوال قرار گرفت. Autosport نیز که رویه‌ای کاملا متفاوت با دو نسخه‌ی قبل را در پیش گرفت.

در واقع ما تصمیم گرفتیم تا با ریبوت مجموعه، تمام ویژگی‌های عالی هر سه نسخه را در یک اثر وارد کرده و آن را برای دسته‌ی بسیار از طرفداران و بازی‌بازان با سلایق و تجربیات متفاوت، قابل دسترس کنیم. در GRID، تعداد قابل توجهی خودرو همراه با انواع متفاوت و متنوع کلاس‌ها و سبک‌های مختلف مسابقات اتوموبیل رانی وجود دارد که این عنوان را برای سلیقه‌ها و علاقه‌مندان سبک‌های متفاوت مسابقات اتوموبیل‌رانی و شبیه‌ساز، قابل دسترس می‌کند.

دوست دارم تا به Gran Turismo Sport و خلق گونه‌ی جدیدی از مسابقات آنلاین اشاره کنم. جایی که آن‌ها با ایجاد یک ارتباط با سازمان FIA (فدراسیون جهانی اتوموبیل‌ رانی)، سهمی را در مسابقات eSports و آنلاین به دست آوردند. آیا کدمسترز (Codemasters) نیز قصد برنامه‌ریزی و ارتباطی مشابه را با IFA در نظر گرفته است؟

همانطور که ورزش‌های الکترونیک و eSports  پیشرفت می‌کنند، ما نیز بخشی از تمرکزمان را برای آینده‌ی شرکت، برروی آن معطوف می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، بازی‌ها با عرضه‌ی نسخه‌های مختلف و یا پشتیبانی، جهش پیدا می‌کنند و همراه با جهش این بازی‌ها نیز بازی‌بازان با آن جهش پیدا می‌کنند. ما قصد داریم که نحوه‌ی انجام بازی‌ها توسط بازی‌بازان را مشاهده کرده و با ارزیابی آن‌ها، رویدادهای دلخواه را برای بازی‌بازان در بخش‌های تک‌نفره و چندنفره خلق و اضافه کنیم. همچنین ما به همین منظور، ابزارها و قابلیت‌هایی را در اختیار استریمرها قرار داده‌ایم.

همچنین شما می‌توانید هرگونه مسابقه و رویداد را به سلیقه‌ی خود هم در بخش تک‌نفره و هم در بخش آنلاین خلق کنید. اما برای مسابقات باید ویژگی‌های پلتفرم‌های مقصد را مد نظر قرار دهیم و اگر مردم و طرفداران خواهان مسابقات ورزشی گسترده باشند، حتما برای آن‌ها، این نوع مسابقات را فراهم می‌کنیم.

تنوع بسیار زیاد خودروها و مسیرها را در grid شاهد خواهیم بود

تنوع بسیار زیاد خودروها و مسیرها را در GRID شاهد خواهیم بود

چند عدد خودرو و پیست را در GRID شاهد خواهیم بود؟

خب، ما ۶۹ خودروی قابل انتخاب همراه با ۱۲ پیست و ۸ مسیر در ۴ شهر را در GRID قرار داده‌ایم که مجموع این مسیر‌ها به ۹۲ عدد می‌رسند. همچنین ساعات مشخصی از روز مانند صبح، ظهر، غروب و شب را در بازی شاهد خواهیم بود. البته سه حالت آب و هوایی بعنی بارانی، مرطوب و خشک در بازی وجود خواهند داشت که در نهایت باعث به وجود آمدن ترکیبات بسیار متنوع و گسترده‌ای در GRID می‌شوند.

در رابطه با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که بخش آنلاین در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد، اطلاعاتی را با ما به اشتراک می‌گذارید؟

زمانی که شما وارد بخش آنلاین می‌شوید و حوصله یا علاقه‌ای به راه‌اندازی یک رویداد و مسابقه نداشته باشید، می‌توانید از طریق بخش مسابقه‌ی سریع (Quick Race) به سرعت وارد رقابت با دوستان خود و دیگر بازی‌بازان شوید. این قابلیت همیشه در حال به‌روزرسانی است تا محتویات جدیدی را به بازی‌بازان ارائه دهد و همچنین باعث شود تا بازی‌بازان بتوانند همه‌ نوع سبک رقابت و مسابقه را تجربه کنند. البته تمام این موارد و قابلیت‌ها به بازخورد جوامع حاضر در GRID بستگی دارند.

به صورت کلی برای شرکت در رقابت‌های آنلاین دو راه را پیش رو دارید؛ استفاده از قابلیت مسابقه‌ی سریع و یا خلق و راه‌‌اندازی یک رویداد با کلاس‌های متفاوت خودروها و سبک‌های متفاوت مسابقات همراه با مسیرها و پیست‌های متنوع با آب و هوا و شرایط جوی مختلف. همچنین شما می‌توانید ورود به این رویدادها را برای عموم آزاد گذاشته و یا به صورت خصوصی با دوستان خود به تجربه‌ و رقابت در این رویدادها بپردازید.

آیا قابلیت مسابقه‌ی سریع، کاربران را با توجه به شرایط خاصی مانند رتبه‌بندی و تجربه در یک رقابت و یا رویداد وارد می‌کند؟

در وایع فیلترهای خاصی وجود دارند و شما قطعا نمی‌خواهید تا با راننده‌ای نخبه مسابقه دهید. به همین دلیل ما مسابقات را به گونه‌‌ای تشکیل می‌دهیم که به صورت رقابتی و جوانمردانه باشند.

آیا شاهد پرداخت درون‌ برنامه‌‌ای در GRID خواهیم بود؟

خیر. من از پرداخت درون برنامه‌ای متنفر هستم. همچنین قرار نیست تا هیچ مبلغی را بابت مسیرها و جاده‌های حدیدی که به بازی اضافه می‌شوند از کاربران اخذ کنیم. هر مسیر جدیدی که به GRID اضافه می‌شود، برای همه‌ی بازی‌بازان و کاربران قابل دسترس خواهد بود. بسته‌های الحاقی نیز تنها شامل خودروهای جدید و برخی قابلیت‌های غیر اجباری و موردنیاز اما کاربردی می‌شوند. البته نگران نباشید؛ درصورتی که قصد داشته باشید تا همراه با یکی از دوستانتان به تجربه‌ی بازی بپردازید و به ماشین‌های موجود در بسته‌های الحاقی دسترسی نداشته باشید (اگر دوستتان صاحب بسته‌ی الحاقی موردنظر باشد)، می‌توانید از طریق واحد پولی موحود در بازی که از طریق تکمیل مسابقات و جالش‌ها به دست می‌آیند، برای اجاره‌ی خودروهای مورد نظر اقدام کنید.

البته همیشه شما مبلغ و پول به مراتب بیشتری را از اجاره بهای خودروی خود به دست می‌آورید که با توجه به این موضوع، حساب درون بازی شما هرگز منفی نخواهد شد و همیشه نیز می‌توانید به تجربه‌ی مسابقات آنلاین همراه با خودروهای دلخواه خود بپردازید. به لطف این قابلیت نیز هرگز فرصت رد و بدل مبلغی درون برنامه بین ما و کاربران به وجود نمی‌آید. البته اگر شما به همه‌ی خودروها و رویدادهای بخش Career نیاز داشته باشید، باید به خرید بسته‌های الحاقی موجود برای GRID اقدام کنید اما اگر بخواهید با دوستانتان به تجربه‌ی بازی به صورت آنلاین بپردازید، از هیچ چیزی به خصوص مسیرها و پیست‌های موجود در بازی، محروم نخواهید شد.

البته برخی قابلیت‌ها مانند قابلیت Split Screen در صورت خرید اولین بسته‌ی الحاقی که بلافاصله پس از عرضه‌ی بازی برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند، در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت. دلیل وجود قابلیت Split Screen در بازی این هست که من خود صاحب یک دختر سه ساله هستم و دوست دارم تا در کنار او به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی بپردازم. لطف و کمکی که طرفداران و بازی‌بازان با خرید بسته‌های الحاقی به در حق ما می‌کنند، بسیار برای تیم ما قابل اهمیت و بسیار مهم است. خرید بسته‌های الحاقی باعث می‌شود تا شاهد حمایتی متقابل از سوی سازندگان و بازی‌بازان باشیم. اما خرید درون‌برنامه‌ای هیچ جایی را در GRID نخواهد داشت.

شما به کنترل آب و هوا در GRID اشاره کردید. آیا تغییرات آب و هوایی پویا را در آخرین ساخته‌ی استودیوی کدمسترز شاهد خواهیم بود؟

ما قابلیت خاموش و روشن کردن باران و همچنین خاموش و روشن کردن رطوبت را در بازی قرار داده‌ایم اما آب و هوای پویا، خیر. بسیاری از افراد نیز در رابطه با این موضوع سوالاتی برایشان پیش آمده بود، درست است؟

چه بهینه‌سازی‌هایی در سیستم آسیب پذیری خودروها در GRID نسبت به گذشته صورت گرفته است؟

ما شاهد خراش‌ها، کنده شدن و از دست رفتن قطعات خودروها، تکان خوردن خودروها به دلیل آسیب‌های وارده یا خرد و مچاله شدن آن‌ها خواهیم بود. مردم قطعا می‌دانند که مجموعه‌ی GRID سابقه‌ی بسیار خوبی در نشان ادن آسیب‌ها به خودرو در سطوح مختلف را دارد. واقعا امیدوار هستم تا پس از عرضه‌ی بازی، همه از آن لذت ببرند.

 

شاید در آینده شاهد عرضه‌ی grid برروی نینتندو سوییچ باشیم

شاید در آینده شاهد عرضه‌ی GRID برروی نینتندو سوییچ باشیم

GRID: Autosport برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد؛ چرا شاهد عرضه‌ی GRID برروی این کنسول نیستیم؟

GRID: Autosport اثر قدیمی‌تری بود. در حال حاضر چیزی که نیاز داریم، اجرای عالی بازی برروی کنسول‌های نسل حاضر است. سپس باید برروی بهینه‌سازی بازی برروی کنسول‌های ضعیف‌تر کار کنیم. قطعا همه می‌دانند و قبول دارند که قدرت کنسول نینتندو سوییچ به هیچ وجه نزدیک به دو کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان نیست.

دلیل این موضوع که Autosport را برای کنسول دستی نینتندو سوییچ عرضه کردیم، عشق و علاقه‌ی‌مان به نینتندو سوییچ بود. خود من یکی از طرفداران و عاشقان کنسول نینتندو سوییچ هستم و کلکسیونی بیش از صد بازی این کنسول را در اختیار دارم. به هر حال باید بگویم که تصمیم گیری برای بررسی و پورت GRID برروی نینتندو سوییچ، موضوعی است که تنها مربوط به آینده می‌شود و ما در حال حاضر تنها به عرضه‌ی بی نقص بازی برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان فکر می‌کنیم.

پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت، هر دو از پردازنده‌هایی بر پایه‌ی معماری Zen 2 بهره می‌برند که خود باعث پیشرفت و ارتقا چشم‌گیری در بخش پردازش نسبت به پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان می‌شود. چگونه این ویژگی به شما در توسعه‌ی عناوین آینده کمک خواهد کرد؟

این مورد بستگی به دیدگاه‌ها و همچنین معرفی‌های آینده‌ی حول محور این دو کنسول دارند. ما در رابطه با کنسول‌های نسل بعد بسیار هیجان‌‌زده هستیم. کدام توسعه دهنده‌ای هست که نخواهد بازی‌هایش را با بالاترین کیفیت و بهینه‌ترین حالت ممکن به کاربر ارائه دهد؟ هر قابلیت و ویژگی‌ که در کاهش زمان پردازش اطلاعات و بافت‌ها و حتی حذف این زمان کمک کند، برای ما بسیار عالی است.

بازی GRID در تاریخ جمعه ۱۹ مهر ماه سال ۹۸ ( ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹) برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این بازی قرار بود که در شهریور ۹۸ در دسترس کاربران قرار بگیرد اما به دلیل بروز مشکلاتی در پورت نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴، کدمسترز عرضه‌ی این اثر را یک ماه به تعویق انداخت.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا
مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با کارگردان GRID | صحبت در رابطه با گیم‌‌پلی، بخش آنلاین و تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی - گیمفا