اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood

مصطفی زاهدی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

سبک شوتر اول شخص، یا آنچه بیشتر با نام FPS می شناسیم سالهاست که اگر محبوب ترین سبک در دنیای بازیهای ویدیویی نباشد، قطعا جز محبوب ترین هاست. در واقع بعد از خلق عنوان انقلابی Doom در اواسط دهه نود، کم کم با عرضه عناوین مختلف و خلق فرانچایز های متعدد، این ژانر در دنیای گیم، به شدت در دل هواداران نفوذ کرد و محبوب شد. فرانچایزهایی مانند Halo, Call Of Duty, Killzone, Medal Of Honor و Wolfenstein را می توان از جمله برترین و محبوب ترین فرانچایز های FPS در دو دهه اخیر و در فاصله نسل ششم تا هشتم دانست. حتی امروزه که نسل هشتم نفس های آخر خود را می کشد، هنوز عناوین FPS جای ویژه ای در سبد خرید بازیبازان دارند. از Call Of Duty و Battlefield گرفته، تا Destiny و Rainbow Six Siege. در کنار بخش های آنلاین و محتوای چند نفره عناوین شوتر اول شخص، گاها شاهد عناوین یا فرانچایز هایی نیز هستیم که بر روی بخش تک نفره و داستانی نیز مانور زیادی داده اند. اکثر نسخه های Call Of Duty در نسل هفتم، عناوینی مانند Stalker و Rage و صد البته Wolfenstein را باید در این دسته قرار داد. در این مقاله به سراغ پیش نمایش یکی از برترین و بزرگترین عناوین شوتر خواهیم رفت که نسخه جدید آن تا چندی دیگر به صورت رسمی عرضه می شود. نسخه جدید Wolfenstein با نام Youngblood…با من و گیمفا همراه باشید تا نگاهی به این شوتر مورد انتظار بیاندازیم…

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

Wolfenstein Youngblood بلاشک یکی از مورد انتظارترین عناوین سال محسوب می شود. خصوصا وجود قابلیت بازی با دوستان برای بسیاری از افراد ویژگی جذابی محسوب می شود. در ادامه با پیش نمایش این عنوان همراه من و گیمفا باشید…

در مراسم E3 2018 بود که Bethesda از Wolfenstein Youngblood رونمایی کرد. بعد از معرفی اولیه این بازی، مشخص شد که Youngblood نسخه ای Spin-off یا فرعی از فرانچایز Wolfenstein محسوب می شود. درست مانند نسخه Old blood که چند سال پیش شاهد عرضه آن بودیم. توسعه دهندگان این بازی، استودیو Machine games و Arkane Studios هستند. استودیو Machine games ساخت و توسعه نسخه های قبلی این سری را برعهده داشته و استودیو Arkane هم بیشتر به واسطه Dishonored شناخته می شود.

داستان بازی در دهه هشتاد میلادی جریان دارد. دو دهه بعد از اتفاقات نسخه دوم یا Colossus. دنیای بازی حالتی متفاوت با اتفاقات واقعی دارد چرا که این بار آلمان نازی ها برنده جنگ جهانی دوم بوده است. حال در همچین شرایطی، دختران دو قلو Blazkovicz, رهسپار فرانسه می شوند تا به دنبال پدر خود بگردند. Blazkovicz مدت هاست که گم شده و خبری از او در دسترس نیست. در کنار یافتن پدر خود، این دو خواهر به نیروهای مقاومت فرانسه کمک خواهند کرد تا با نازی ها و نیروهای آلمانی که فرانسه را اشغال کرده اند مبارزه کنند.

داستان بازی بیشتر بهانه ای خواهد بود برای قلع و قمع نیرو های نازی. در واقع در جهت رسیدن به Blazkovicz، این دو خواهر باید راه خود را در طول مراحل مختلف از بین نیرو های آلمانی باز کنند. خط داستانی مربوط به نیروی مقاومت فرانسه نیز احتمالا یا به صورت غیر مستقیم، یا به صورت مستقیم با پیدا کردن Blazkovicz ارتباط خواهد داشت. هر چند تاکنون سازندگان اطلاعات دقیق و جزئی تر از داستان و اتفاقات آن را ارائه نکرده و ففط به ذکر اطلاعات کلی و مبهم بسنده کرده اند.

چه انتظاراتی از بخش داستانی بازی داریم؟

در نسخه های مختلف Wolfenstein, هیچگاه شاهد داستانی خیلی پیچیده یا خاص نبوده ایم، اما همیشه داستان نسخه های مختلف این سری سطح مطلوب و استانداردی را داشته اند که از لحاظ داستان و اتفاقات بازیباز را از بازی زده نکنند. هر چند اکثر اوقات شاهد روایتی معمولی و کلیشه ای بوده ایم، اما به لطف شخصیت پردازی مناسب خود شخصیت Blazkovicz و دیگر شخصیت های جانبی، و همچنین کارگردانی بسیار هوشمندانه و ماهرانه کات سین ها، روایت بازیهای مختلف این سری خصوصا نسخه قبل انتظارات و حداقل ها را به خوبی برآورده ساخته اند. با این وجود هیچگاه نمیتوان بخش داستانی بازی را عالی و فوق العاده توصیف کرد. حتی نیاز خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد چون گیم پلی به شدت سرعتی و جذاب سری بوده است که همواره حرف اول را در بحث کیفیت زده است. اما درمورد انتظارات از بخش داستانی، باید بگویم اول از همه امیدوارم ارتباط شخصیتی و عاطفی بین دو خواهر که شخصیت های اصلی محسوب می شوند به خوبی و باورپذیر شکل بگیرد. در بسیاری از بازی ها شاهد خواهر-برادر های مختلفی در کنار هم یا مقابل هم بوده ایم که برخی از آنها به خوبی شکل گرفته و پرداخته شده اند، و برخی دیگر آن طور که باید و شاید از آب در نیامده اند. بنابراین فکر می کنم اگر سازندگان بتوانند ارتباط این دو خواهر را به خوبی به تصویر بکشند، گام اول را جهت ارائه بخش داستانی مناسب برداشته اند.

در کنار پرداخت خوب شخصیت این دو خواهر، انتطار بعدی که از بخش داستانی وجود دارد، وجود یک یا چند آنتاگونیست اصلی در طول خط داستانی بازی است. در نسخه های قبل معمولا برخی ژنرال های نازی نقش آنتاگونیست اصلی را برعهده داشتند و در طول داستان بازی، Blazkovicz چندین و چند بار با این افراد مواجه می شد. سازندگان در مورد شخصیت های منفی هیچگونه اطلاعاتی ارائه نداده اند اما با این وجود، احتمالا باز شاهد یک ژنرال یا فرمانده نازی، به عنوان آنتاگونیست اصلی خواهیم بود. به شخصه امیدوارم پرداخت شخصیت های منفی نه در حد عالی و بدون نقص، بلکه حداقل در حد متوسط باشد چون با یک بخش داستانی بسیار طولانی ۲۵-۳۰ ساعته طرف هستیم و اگر شخصیت ها و گروه های آنتاگونیستی بازی، جذابیت و کشش نداشته باشند، مراحل بخش داستانی و اتفافات مربوطه ممکن است تکراری شده و جذابیت همیشگی خود را برای مخاطبان نداشته باشند.

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

در این نسخه نیز شاهد گیم پلی سریع، با ریتم بالا و هیجان انگیز خواهیم بود…

در این نسخه باز هم شاهد گیم پلی و گان پلی آشنا و جذاب همیشگی هستیم. یک شوتر بسیار سرعتی با ریتم بالا که بازیبازان در شرایط مبارزاتی بسیار نفس گیر و جذاب قرار می دهد. در واقع هسته و DNA گیم پلی در Youngblood تفاوت خاصی با نسخه های قبلی نداشته و کمی بهبود یافته لست. یعنی به مانند گذشته، بازیبازان با استفاده از سلاح های متنوع و قدرتمند، می بایست دشمنان نازی و ربات های متفاوت و بعضا غول پیکر آلمانی ها را نابود سازند. بنابراین انتطار تفاوتی بزرگ یا کلی در زمینه گیم پلی و گان پلی را نداشته باشید. البته این حرف بدان معنی نیست که فیزیک سلاح ها، گان پلی و موارد مربوطه پیشرفت نداشته اند، نه بلکه در واقع منظور این است که هسته اصلی گیم پلی بازی ثابت است. که البته ابن نکته اصلا و ابدا نکته منفی محسوب نمیشود. چون نسخه قبل، یکی از برترین عناوین شوتر نسل هشتم بود.

اما نکته مهم اضافه شده در این عنوان، بخش چند نفره و آنلاین بازی است. همانطور که میدانید دو دختر دوقلو Blazkovicz شخصیت های اصلی بازی هستند. این بدان معناست که برای اولین بار در سری، دو بازیباز در کنار یکدیگر می توانند بخش داستانی بازی را تجربه کنند. البته متاسفانه خبری از حالت Spilt-Screen نخواهد بود و امکان بازی به صورت Local در کنار دوستان و خانواده وجود نخواهد داشت. سازندگان دلیل نبود حالت Split-Screen را ثابت نگه داشتن فریم ریت بازی اعلام کرده اند. به هر حال به هر دلیلی این قابلیت در بازی وجود ندارد اما همچنان شما می توانید به صورت آنلاین در کنار دوست خود به تجربه بازی بپردازید.

نکته جالبی که در مورد این نسخه وجود دارد این است که قیمت بازی تنها ۳۰ دلار است. سازندگان دلیل قیمت پایین تر این نسخه را مدت زمان و هزینه کمتر ساخت این نسخه نسبت به دیگر عناوین اعلام گرده اند. همچنین یک نسخه ۴۰ دلاری نیز برای بازی وجود دارد که دارای Buddy pass است و این بدان معناست که اگر فردی این نسخه را خریداری کند، می تواند با دوست خود که این بازی را ندارد مشغول بازی شود و فرد دوم نیازی به خرید این بازی نخواهد داشت. مشابه بازی A way out…

چه انتظاراتی از بخش گیم پلی و مبارزات بازی داریم؟

گیم پلی فرانچایز Wolfenstein همواره در سطح بسیار بالایی قرار داشته و جزء بهترین ها در سبک خود بوده است. از گان پلی بازی گرفته، تا فیزیک سلاح ها و هوش مصنوعی دشمنان و موارد مشابه، این فرانچایز همواره عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه ها داشته است. بنابراین بعید می رسد در این نسخه نیز این سطح کیفی مطلوب ادامه نداشته باشد. اما بیش ترین انتظاری که از گیم پلی و موارد مربوطه داریم، مربوط به بخش طراحی مراحل است. با توجه به مدت زمان بسیار زیاد بخش داستانی، طراحی مراحل اهمیت بسیار فراوانی پیدا خواهند کرد. چون روند بازی بعد از گذشت مدتی حالتی یکنواخت به خود می گیرد و این طراحی جذاب و متنوع مراحل است که می تواند همچنان بازی را برای مخاطب یا مخاطبان جذاب نگه دارد. امیدوارم در طول مراحل و ماموریت های مختلف، هم با مراحلی با ظاهر و حال و هوای متفاوت روبه رو شویم، و هم مراحل مختلف بخش داستانی بازیبازان را در شرایط گوناگونی قرار دهند تا حس تازگی و جذابیت بازی تا مراحل پایانی حفظ شود. تنوع دشمنان نیز می تواند به این امر کمک شایانی کند.

هر چند احتمالا دشمنان انسانی بازی آنچنان متفاوت نباشند، اما امیدوارم ربات های جنگی نازی ها، هم از لحاظ طراحی ظاهری، هم از لحاظ سیستم مبارزات متفاوت باشند تا چالش های گوناگونی را برای بازیبازان فراهم سازند.

انتظار پایانی در مورد بخش گیم پلی بازی، مربوط به تعامل و همکاری بین دو شخصیت اصلی است. چه در موقعی که هوش مصنوعی کنترل یکی از خواهر ها را بر عهده می گیرد، و چه در موقعی که دو بازیباز در کنار یکدیگر به تجربه بازی مشغول می شوند. باید دید سازندگان جه تدابیری برای ارتباط نزدیک تر بازیبازان اندیشه اند و آیا در بخش های مختلف، چالش های مختلف بازیبازان را به اجبار به همکاری سوق خواهد داد و آیا شاهد استراتژی خاصی در این زمینه خواهیم بود یا خیر.

در کل فکر می کنم گیم پلی بازی در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته باشد و اگر برخی جزئیات مربوط به طراحی مراحل و تنوع دشمنان رعایت شوند، می توانیم شاهد یک گیم پلی بسیار کامل و فوق العاده جذاب باشیم…

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

مبارزه با ربات های کوچک و بزرگ نازی ها همچنان بخش قابل توجهی از بازی را تشکیل می دهند…

چه انتظاراتی از بخش گرافیکی بازی داریم؟

بدون شک، مهمترین نکته در مورد بخش گرافیکی یک عنوان FPS, مسأله فریم ریت بازی است. فرض کنید در حال تجربه عنوان FPSای هستید که ریتم بسیار بالایی دارد و شما به شدت درگیر بازی هستید. حال در همچین شرایطی اگر بازی دچار افت فریم ناگهانی شود، بلاشک تجربه شما مختل شده و آن حس خوب و جذاب شما را از بین می برد. حال اگر تعداد افت فریم ها زیاد باشد، عملا لذت بازی تا حد زیادی کمرنگ خواهد شد. به همین دلیل امیدوارم اول از همه بازی دارای فریم ریت ثابت و مناسبی باشد و این فریم ریت در صحنه های مهم و شلوغ بازی تا حد مناسبی ثابت بماند. هر چند در برخی لحظات افت فریم های جزیی اجتناب ناپذیر به نظر می رسند، اما این افت فریم های کوچک قابل چشم پوشی هستند به شرط آن که هم تعداد آنها بسیار کم باشد، هم شاهد افت فریم بسیار شدیدی نباشیم.

در مورد گرافیک هنری بازی هم فکر می کنم به طور کلی گرافیک بازی به استناد تریلر ها در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد. هر چند فکر می کنم سایه زنی و نورپردازی بازی به استناد آنچه از نمایش های بازی دیدیم هنوز کمی تا سطح بسیار مطلوب فاصله دارد. اما در کل باید گفت بعید به نظر می رسد در بخش گرافیکی شاهد مشکل خاصی باشیم و بلاشک بزرگترین نگرانی و تردید مربوط به افت فریم در طول مراحل بازی است که امیدوارم این مشکل در حداقل حد ممکن قرار داشته باشد تا به تجربه بازیبازان لطمه ای وارد نشود.

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

جذاب و چشم نواز!!!

سخن پایانی:

عنوان Wolfenstein Youngblood پتانسیل بسیاری بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین شوتر های چند سال اخیر را دارد. امکان تجربه به صورت دونفره از طریق اینترنت، مدت زمان طولانی بخش داستانی، گیم پلی جذاب و سرگرم کننده همه و همه می توانند دست به دست یکدیگر دهند تا شاهد عنوانی جذاب و با کیفیت بالا باشیم. امیدوارم بازی دچار مشکلاتی مانند افت فریم یا تکراری شدن مراحل و ماموریت ها نشود چون این نوع مشکلات به شدت می توانند لذت بازی را کاهش دهند. در پایان باید گفت برای قضاوت نهایی در مورد این عنوان هنوز زود است و باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد و دید آیا انتظارات از بازی برآورده خواهد شد یا خیر…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا
اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MAX3D گفت:

    خیلی خوبه و ممنون بابت مقاله حتما این بازی میترکونه یه بازی شوتینگ فوق العاده با انرژی بالا

  • کنار دووم و مترو ، ولفنشتاین یکی از بهترین سری شوتر های تاریخه.
    اصلا کشتن نازی های نژادپرست پست توی این بازی ، لذت خاص و ویژه ای داره. 😎 :inlove: :blush:

    • PERSIAN NAZI گفت:

      تبریک میگم الان افتخار دیدن یه نازی واقعی رو بدست اوردید :laugh:

      • افتخار یا انزجار؟؟! مسئله اینست :blush:
        درباره نازیسم و نازی ها مطالعه هایی داشتم و انصافا تفکر تاریخ مصرف گذشته ای دارن :/

        • PERSIAN NAZI گفت:

          اگه درس خونده بودی میدونستی که بسیاری از قوانین در قرن بیستم رو نازیها ابداع کردن از راهنمایی رانندگی تا ساختمان سازی
          تاریخ بخون منفی گرا

          • باشه :yes:
            همه ایرانیا توی تحریف تاریخ به نفع خودشون مهارت دارن 🙂
            فکر کردی درسای نظام قدیم مزخرف رو خوندی و الان همه چی رو میدونی مگه نه؟
            خیر پسرم باید بشینی تحقیق اضافه هم روش بکنی تا بفهمی چه تفکر فاسدی داشتن که کاملا با نژاد پرستی و نظام طبقاتی و … قاطی بوده.
            هه ! فکر میکنی نمیفهمیم ایرانیا یه زمانی طرفدار پر و پا قرص هیتلر بودن؟؟؟ توام یکی از همونا :/
            نازیسم خودش یه تفکر منفی هست. چشماتو باز کن و الکی سعی نکن تیکه بندازی.

            • PERSIAN NAZI گفت:

              هیتلر ازادی مطلق رو به دنیا داد
              زنها بدنشون مایه تحقیر بود اما هیتلر براشون افتخار اورد و زن بودن و مادر شدن رو سرشار از غرور کرد براشون
              مالیاتهای مزخرف رو هیتلر برداشت و اجبار وامها برای کارگشایی رو هیتلر اورد
              دوست عزیز هیتلر دور و برش خائن زیاد بود وگرنه نمیباخت
              اگه یکم درباره واحدهاش و نیروهای افسانه ایش مثل شبه سپید یا مایکل وایتمن یا هنشل یا هوست یکم اطلاعات داشتی یا اون نبردهای تانکی یک به چندین رو میشنفتی یا میدونستی نبرد خارگوف فقط با ۲ تا تانک تایگر و ۳۰۰ تا سرباز پانزر گرندی پیروزی اورد اونم جلوی اون همه واحد شوروی که ۴۰۰ تا تانک رو از دست دادن
              اگه فقط درباره مهندسی و ایدئولوژیشون اطلاعات داشتی تو هم عاشق نازیسم میشدی
              نازیسم علاوه بر نژاد برتر ازادی مطلق هم به ارمغان میاره
              مگه نه اینکه نژاد اریا برتره ؟
              مگه نه اینکه ایرانیها اریائی هستن ؟
              من اریائی هستم و بالاترین نژاد رو دارم پس بهش افتخار میکنم و با غرور و گامهای محکم قدم برمیدارم 😎

    • نازی های نژاد پرست و پست؟!!!!!!!!
      پسر ۲ کلاس سواد هم نداری نازی ها نژاد پرست و، پست بودند یا آمریکای ملعون با یهودیهای قاتل.

      • باشه :yes:
        سطح ادب و فرهنگت هم در کنار سطح سوزشت معلومه.
        اندازه نخود تعقل میکردی و تصور میکردی که قوانین هیتلر هنوزم اجرا میشد ، میفهمیدی که تو هم یکی از کسایی بودی که از بدو تولد سرنوشتت چیزی جز مرگ نبود.
        هیتر ها :/
        Haterz gonna hate cuz they ain’t us :/

  • pc.gamer1 گفت:

    من همه نسخه های بازی ولفلشتاین رو دوست دارم حتی از نسخه یکش رو الان بهم بدن حاظرم دوباره بازیش کنم :-*

  • Dragon 313 گفت:

    سری ولفنشتاین یکی از بهترین سیستم های شوتینگ رو دارا هست و در کنار یک مخفی کاری یک مبارزه پرسرعت و گیرا خواهیم داشت.متشکر از بتسدا که این سری رو زنده کرد.در مورد داستان و وقایع بازی هم باید گفت که داستان به نحو عالی پرداخته شده درسته که با عنوانی که دارای یکی از بهترین داستان ها رو دارا نیست طرف هستیم ولی برای این عنوان که یک شوتر پر سرعت و پر زرق و برق است داستان قابل قبولی است.و هم متا و هم فروش آن در حد خودش خوب و قابل قبول است.از نویسنده محترم تشکر میکنم.از کمپانی بتسدا متشکریم بابت ساختن آی پی های داستانی فوق العاده با کیفیت.

  • legendboy گفت:

    از لحاظ داستانی شاید در حد و اندازه چند نسخه اخیر نباشه ولی همچنان همون مکانیزم های جذاب گیمپلی و گانپلی رو داره که کفایت میکنه

  • “به شخصه امیدوارم پرداخت شخصیت های منفی نه در حد عالی و بدون نقص، بلکه حداقل در حد متوسط باشد.” کاش سازنده ها بفهمن که این DOOM نیست و داستانو فدای بار ا‌کشن نکنن

  • s3me گفت:

    بازگشت به قلعه ولفنشتاین با این اسم خیلی حال میکنم جز اولین بازی هایی بود که روی پی سی انجامش دادم

  • در مورد داستان بگم که نباید انتظار خاصی ازش داشت چون نه خودشون زیادی ازش اطلاعات دادن نه بازی های قبلیش داستانی عالی داشتن و از همه مهم تر با یه بازی شوتر اول شخص با گیم پلی سریع طرفیم که داستان جایی در این میان نداره و زیاد به چش نمیاد نمونه اش بازی هایی مثل doom یا rage 2.
    اما مهم ترین ویژگی و برگ برنده این بازی گیم پلیش هست و با توجه به شناخت ما از استودیو سازنده و بتسدا معلومه با یه بازی عالی طرفیم.
    گرافیک که خیلی خوب به نظر میرسه فقط سیستمش بالاست.
    کلا پتانسیل بالایی داره و فکر میکنم نمره متای ۷۸ تا ۸۸ میگیره اگه منتقدا نیان مثل rage 2 سخت گیری کنن.نمره گیمفا ۸تا۹ خواهد بود.

  • دختران دو قلو Blazkovicz,
    از همین اسمشون به نظر میرسه شخصیت پردازی خوبی داشته باشند.
    من نسخه old bloodرو بازی کردم و انصافا گان پلی لذت بخشی داشت مخصوصا شات گان
    واقعا شات گان یه طرف کل سلاح ها یطرف

  • Manchester_U گفت:

    ولفنشتاین ۲ خوبه دان کنم برا ایکس باکس ؟؟

اکشن، سرگرم کننده، لذت بخش… | پیش نمایش Wolfenstein Youngblood - گیمفا