ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا

ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA

سعید آقابابایی
۰۹:۰۸ ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا

سلام خدمت تمامی کاربران عزیز و فهیم وبسایت گیمفا. امیدوار هستم که خوب و خوش و سلامت باشید و بتوانید هنوز هم از دنیای بازی های رایانه ای لذت ببرید و بازی های محبوبتان را خریداری نمایید! امروز قصد داریم تا با یک ویدئوی دیگر در خدمت شما باشیم و امید داریم که بتوانیم رضایت شما را جلب نماییم، زیرا همان طور که همیشه عرض کرده ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین هاست. پس همه تلاش خود را می کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب ویدئویی گیمفا نیز لذت ببرید. ویدئوی امروز از سری ویدئوهای ۱۰ برتر گیمفاست که به موضوعی جذاب اختصاص دارد. موضوع بررسی بزرگترین بازی های یکی از بزرگترین کمپانی های گیم دنیا که البته افت زیادی کرده است و وقتی این ویدئو را ببینید متوجه می شوید چقدر هم افت کرده است. صحبت از کمپانی SEGA است. کمپانی که چندین کنسول برتر را داشته است و بزرگترین بازی ها را پشت سر هم با امتیازات بالای ۹۰ برای کنسولش می ساخته است، اکنون نه تنها دیگر در بازار کنسول ها جایی ندارد بلکه بازی خیلی بزرگی هم خودش نمی سازد و بیشتر ناشر برخی بازی های بزرگ است. افتی که سگا در این سال ها کرده است واقعا ناراحت کننده و غم انگیز است.  وقتی داشتم لیست مربوط به این مطلب را جمع می کردم دلم واقعا به حال این کمپانی سوخت، زیرا هر گز جزو آن هایی نبوده که سر و صدا کند و بیاید و مدام پرداخت درون برنامه ای بگذارد و پول بازیبازان را بالا بکشد و … بلکه همیشه شرکت نجیب و آبرومند و محبوبی بوده است. واقعا این لیست مرا شوکه کرد و بیشتر از تمام مقالات دیگر خاطراتی را برایم زنده کرد که واقعا شیرین ترین خاطراتم هستند. آن زمانی که من برای اولین بار فهمیدم که یک گیمر هستم و یک گیمر خواهم بود و دریافتم که لذتی که من از بازی می برم با بقیه فرق دارد، با یک بازی سگا بود و هنوز لذت و شیرینی آن را جس می کنم که وقتی در ۸-۹ سالگی بازی “شورش در شهر” را بازی می کردم کلا دوست داشتم هیچ کار دیگری انجام ندهم و مدام تمام طول روز را بازی کنم در حالی که اطرافیان و برادر و .. این طور نبودند و من بودم که واقعا اگر اجازه می دادند تمام وقت خواب و بیداری ام را بازی می کردم. سگا برای من و بازیبازان همسن و سال من “لذت اولین ها” را هدیه داده است  و با کارتریج های جنسیس/مگادرایو بوده که عاشق و در به در بازی ها شده ایم. در واقع گیمرهای قدیمی تر و هم سن و سال بنده با سگا و کنسول ها و بازی هایش بزرگ شده ایم و وقتی نام آن و نام بازی های قدیمی اش را می شنویم یاد کلی خاطره بسیار خوب و شیرین می افتیم.  نامی که با ۳ خط آبی رنگ نوشته می شد و وقتی آن را می دیدیم به معنای واقعی کیف می کردیم. همان طور که گفتم نام SEGA برای ما تنها یادآور کلی بازی بی نظیر و خاطره انگیز نیست، بلکه یادآور کنسول هایی با کلی بازی شاهکار نیز هست و خوب یادمان است که در زمان کودکی و نوجوانی ما یک کسنول سگا برای شخصی همسن ما چه ارزش وحشتناک و چه کلاس بالایی بین همسن و سالانمان داشت و به نوعی برای همه ما یک بت محسوب می شد.

ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا

در این ویدئو قصد داریم تا به ۱۵ عدد از برترین بازی های ساخته یا منتشر شده توسط کمپانی SEGA در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. لازم به ذکر است که از هر فرنچایز سعی شده است تا بهترین نسخه آن از لحاظ موفقیت و متا و فروش و اقبال جهانی در این ویدئو قرار بگیرد و شاهد دو بازی از یک فرنچایز مشترک نخواهید بود. به مانند همیشه در ویدئوهای ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این ویدئو حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و بنده، انتخاب هایی را که از نظرم برتر بوده اند در لیست جای داده ام. پس دقت کنید که این ویدئو، “برترین عناوین کمپانی SEGA” از نگاه ما است، زیرا که اساس چنین ویدئوهایی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. رتبه بندی و ترتیبی که در این ویدئو برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی. به هر حال چه خوشمان بیاید و چه خیر، سلیقه شخصی نیز در چنین ویدئوهایی در همه جای دنیا بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر بازی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این ویدئو سعی کرده ایم تا بازی هایی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد این که جزو برترین های تاریخ یوبیسافت هستند برقرار است. بدون شک عناوین قرار گرفته در این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین کمپانی SEGA، با ویدئوی ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر سگا است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات بنده گرد آوری شده اند و در این ویدئو قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا عنوان دیگری می تواند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم های مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این ویدئو را به عنوان یک ویدئوی سرگرم کننده که به همراه آن برخی از شیرین ترین خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. امیدوارم که از این ویدئو لذت ببرید و قطعا در آینده و در هر ویدئو شاهد پیشرفت آن ها نیز خواهید بود. برای مشاهده و دانلود ویدئوی “برترین عناوین کمپانی SEGA” با من و گیمفا در ادامه همراه باشید.

دانلود با کیفیت ۴۸۰ / دانلود با کیفیت ۷۲۰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Clara گفت:

    ((و بتوانید هنوز هم از دنیای بازی های رایانه ای لذت ببرید و بازی های محبوبتان را خریداری نمایید!))
    تو علامت تعجب ه آخر جمله خیلی حرفه……

  • Aztec گفت:

    فوق العاده بود شما نویسنده اى بسیار عالى و زبده هستید ان شاء الله همیشه موفق و مؤید باشید.

  • PERSIAN NAZI گفت:

    اقا دروغ چرا گریم گرفت وقتی یاد دوران تلخ کودکیم افتادم 😥
    زمانی که چیزی نداشتم و تنها دلخوشیم یدونه کنسول سگا بود 😥
    از اون روزها زمان زیادی گذشاه اما موسیقی خیلی از اون بازیها رو هنوز تو ذهنم مرور میکنم

    • دوران تلخ کودکیت .
      داداش شما لاکچری بودی که سگا داشتی 🙂 جز آقازاده ها حساب میشدی کودکیتو دست کم‌ نگیر 🙂
      .
      من خودم که کلا کنسول نداشتم تو بچگی این به کنار یه کلوپ بود نزدیک‌ خونه میرفتم اونجا بعد چند وقت انقدر زیاد میرفتم که بابام بهش گفته بود اینو را ندید اونم یه مدت منو تحریم کرد یعنی تا این حد . یادم هست که از پشت شیشه بازی بقیه رو نگاه میکردم و حسرت میخوردم 😀
      .
      ولی همونم لذت بخش بود :yes:
      والا من با این شرایط نمیگم‌ دوران تلخ کودکی بعد توی لاکچری اون زمان میگی تلخ 😀

      • PERSIAN NAZI گفت:

        راستش وقتی پدرت بخاطر سرطان بمیره و مادرت مجبور باشه ۱۲ ساعت در روز تو بیمارستان کار کنه تا ۴ تا فرزندشو تامین کنه
        وقتی پشتی بجز یه مادر نداری و فامیل پشتشونو بهت میکنن
        میشه دوران تلخ
        سگا داشتم اما بخاطرش کار کردم تا خریدمش
        هیچ کس از دل دیگری خبر نداره اما بهت بگم که شبهای زیادی رو گرسنه سر کردم
        گفتنش درست نیست اما برام مایه حقارتم نیست و به مادرم بخاطر نان شرافتمندی که برامون تهیه میکرد افتخار میکنم
        ادمهای شبیه به زیاد پیدا میشه

        • PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 گفت:

          افتخار میکنم بهت داداش که این قدر قشنگ گفتی و اصلا هم مثل بعضی ها فکر نکردی باعث افتت است.
          داداش منم مثل تو هستم وتوی کودکی پدرم رو از دست دادم و فقط مادرم هست و اونم پیرشده و مریض .باور کن از جایی که یادمه کرایه خونه میدادم و خرج خونه نه تفریحی نه خوش گذرونی و نه هیچ ولی افتخار میکنم که تونستم خواهر برادرامو و مادرمو تو این وضعیت مملکت مراقبت کنم و مردشون بشم و باپشت کار زیاد ازدواج هم کردم .
          درسته سگا خریدیم پلی استیشن خریدیم اما خدا میدونه و منو تو میدونیم که مثل یعضی از دوستان که به اسونی خریدن مانخریدیم .مردانه برای هر هزار تومانش کار کردم عرق ریختم اما نزاشتم از عشق زندگیم دور بمونم .
          وقتی قدر بازی ها رو میدونی که پول شو به سختی در بیاری.
          مثل پسر عموی من اومد خونمون دید که کنسولمو یه جایی گذاشتم و وقتی خاموش میکنم روشو میپوشونم خندید گفت کار ادمای خسیس رو نکن خراب شد به درک یکی دیگه .خواستم بگم تو پدرت سبیلاشو بچرخونه پول می ریزه من ندارم .هروقت مثل من تا ساعت ۱ شب سرکار بودی اونم برای حقوقی که مفت نمی ارزه این حرف رو نمیزدی.
          داداش خدایی وقتی خوندم قشنگ درکت کردم .
          بیاید دوستان هیچ وقت از کارتون یا وضعیت زندگیتون خجالت نکشید و فکر نکنید باعث خجالتتون میشه .
          من باافتخار میگم و چون خودم روی پای خودمم میبالم به خودم و فکر میکنم پادشاهم
          .امیدوازم داداش تا ابد موفق باشی و توگیمفا مثل برادر کنارم باشی دوست دارم داداش

    • speed_girl گفت:

      من دوران کودکیم فقط یه گوشی N95 داشتم که باهاش انگری بردز می‌زدم.
      ولی این سونیک ماریو پارتی نشد. ماریو یه چیز دیگس…

    • sonicer گفت:

      دوست عزیر ما کنسول سگا نداریم. سگا تولید کننده کنسول بوده که احتمالا اسمش مگادرایو یا جنسیس هستش.
      جالبه که جای فرانچایزهای معروف سگا مثل سری شاینینگ، سری فانتزی استار یا سگا رالی یا outrun کاملا خالیه و مشخصه میکنه تو ایران گیمرا چقدر با بازی های سگا تو کنسول های خودش نا آشنا هستن.

  • legendboy گفت:

    چه ویدئوی نوستالژی خوبی …
    اون زمان ما آتاری داشتیم و سگا حکم مثلا ps4 pro الان رو داشت !
    میرفتیم کلوپ بازی میکردیم یا اجاره میکردیم یه روزه !
    زندگی اون زمان راحت نبود ولی به مراتب از الان بهتر بود و با همین چیزای کوچیک انقدر خوش بودیم که گذر زمان رو حس نمی کردیم
    یاد باد آن روزگاران یاد باد …

  • vanquish
    اثری جاودانه از خداوندگار صنعت بازی استاد شینجی میکامی :inlove: :inlove: :inlove:

  • ممنون از اقا سعید بخاطر این ویدیو بسیار عالی خاطراتمون رو زنده کرد.
    کیه که دوران کودکیش رو با سگا نگزرونده همه ی ما سگا داشتیم و بازی های مثل سونیک . سوپر ماریو.مورتال کامبت.شورش در شهر.اسپایدر من و … رو بازی کردیم و کلی خاطره ازشون داریم یادش بخیر.

  • lordhossein گفت:

    درود بر اقا سعید از کمپانیای دیگه هم بزارین

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    ممنون گرچه SEGA اشتباهاتی داشته و کیفیت یکسری مثل سونیک رو حفظ نکرده اما همچنان عناوینی داره که اسمشون مثل یک وزنه ی سنگین در بازیهای رایانه ای عمل میکنه. که توی این لیست هم بهشون اشاره شد
    از طرفی اگر بخوایم عناوین خود مگادرایو رو رو درنظر بگیریم کلی بازی فوق العاده هست که هرکدوم دنیایی برای خودشون داشتن
    مثل tiny toon یکی از عناوینی که کلا کمتر ازش صحبت میشهکه اسم اکاملش اینه :
    tiny toon adventures buster’s hidden treasure
    در زمان خودش یک شاهکار بود
    تا وقتی که از بازی بیرون نمیرفتی میتونستی مراحل قبلی رو هرکدومو که میخواستی دوباره بازی کنی و یک نقشه برای همین توی بازی وجود داشت
    اینکارو باید میکردید چون برای بیشتر شدن قلبها نیاز داشتید یکسری مراحل رو دوباره بازی کنید تا زنگوله ها رو برای افزایش قلبها بگیرید
    موسیقی ها بامزه و محیطهای متنوع و جذاب
    گیمپلی سرعتی…
    یادش بخیر یاد همشون بخیر

    • navid313714 گفت:

      این tiny tone خیلی طولانی بود آخر هر مرحله که میمردی یه کد میداد که نخواهی از اول بازی رو تکرار کنی تا اون مرحله
      بعد من اینو نمیدونستم خخخخ
      خب، بعد یه شونصد بار بازیشو از اول رفتم تا بالاخره تمومش کردم :rotfl:
      یه بار بالاخره تونسته بودم تا مراحل آخر برم ولی دیگه آخر شب شده بود مجبور بودم بخوابم واسه همین شب سگا رو روشن گزاشتم تا صبح ، بعد صبح که ادامه اشو میخواستم برم بابام داشت با تلفن صحبت میکرد بعد من مردم تو بازی همه زحمت دیشب هدر رفت یه فریادی و ناله ای زدم که بابام عصبانی شد زد سگا رو خورد و خمیر کرد 😥 :rotfl: :sweat:
      یکی نبود بهمون بگه این آخر هر مرحله کد میده 😐

  • MetallicA گفت:

    عرض سلام و ادب، اتفاقا من بعد چندین سال دو روز پیش تصمیم گرفتم یه کنسول جنسیس بخرم (من هیچوقت برای خودم سگا نداشتم اصلا سنم قد نمیده!) و عناوینش رو بازی کنم، و بعد برم سراغ کنسول‌های قدیمی دیگه. خیلی جالب بود برام که شما تو همین احوال این مقاله رو نوشتی سعیدجان، تشکر و قدردانی میکنم ازت و هرچند با این عناوین آشنا بودم ولی این لیست رو حتما در هنگام خرید تهیه میکنم
    در پناه حق

  • sina.ps گفت:

    یادش بخیر.چقدر براش گریه کردم ولی بابام برام نخرید.میرفتیم دو روز از کلوپ اجاره می کردیم. یادش بخیر با پسر عموم دوشب نمی خوابیدیم یا شیفت میزاشتیم.بهش میگفتم من دو ساعت می خوابم تو بازی کن.هععیییییییییییی! اون زمانا گیم مساوی بود با عشق.نه گوتی!نه متا! 😥 خدا بابامو بیامرزه 😥 😥 😥

  • میشه گفت با سگا و بازیاش زندگی کردم علی الخصوص با mortal kombat 3 ultimate , رو دست نداشتم تو این بازی ، کلی با برادرام کل کل میکردم دست آخرم تو بازی همشونو میترکوندم :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Ali mccloud گفت:

    آقا سعید خسته نباشی دمت گرم ویدیوی خاطره انگیزی بود street of rage وای که چه شاهکاری بود فقط alien soldier نبود توی لیست از سخت ترین بازیای سگا جنسیس سختیش بخاطر این بود که شش تا مرحله پشت سرهم داشت با ی باس که باید توی یک و نیم دقیقه میکشتیش ، تازه روی ایزی بزور تمومش کردم روی درجه سختی واقعا اعصاب قوی میخواست
    اقا سعید راجب برترین بازیای snes هم مقاله بنویسید بازیای خیلی جذابی داره برای مثال
    Zelda Link To The Past
    Super Metroid
    Tmnt 4
    Wild guns
    Castlevania Dracula X
    Super Pounch Out
    Final Fantasy 4,5,6
    King Of Dragons

  • Ada گفت:

    اسپم :
    درود بر نویسنده ها و مدیریت سایت خوب گیمفا
    عزیزان من یه انتقاد از شما دارم این هستش که فکری برای وی پی ان زدن و تعداد لایک و دیسلایک های فضایی و فیک زدن اکانت دیگران نکردید.
    عاجزانه ازتون درخواست دارم این موضوع رو پیگیری کنید.
    شاید این مشکل به نظر کوچیک بیاد ولی با فیک اکانت دیگران رو زدن خیلی راحت میشه یک شخصیت رو تخریب کرد. با تشکر از زحماتتان

  • SaeedDBazi گفت:

    سلام.
    تشکر به خاطر ویدیوی خوبتون، خیلی حال کردم

    فقط خدایی انتظار نداشتم یاکوزا و Golden Axe و پوکوهانتس باشن، اما “*SUNSET RUDERS” با این همه طرفدار اصلا حتی اشاره ای هم بهش نشه… 😥
    حداقل لطف کنید بگید دلیلشو که چرا؟ ?:-)

    چون واقعا بهترین بازی ای که من روی کنسول سگا کردم همین بازی بود، در کنار Street of Rage 😉

  • farid-ab گفت:

    بازی های سگا اینطوری بودن که هرکدوم رو میتونستی تموم کنی کلی به خودت افتخار میکردی لامصبا بعضی هاشون انقدر سخت بودن باید انقدر بازی میکردی تا حفظ بشی کی کجاست بتونی رد بشی برای من بازی alien 3 هم جزو محبوب هام بود. یه نکته جالب هم تو باس فایت نهایی شورش در شهر ۱ باس بازی یه سوالی ازت میپرسید که چون نوشته ها ژاپنی بودن نمیفهمیدیم چی میگه ولی اگر بین دو گزینه اشتباه انتخاب میکردی پرتت میکرد یه مرحله عقب تر هیچوقت هم نفهمیدم حکمتش چی بود چی میگفت :rotfl:

  • A.K گفت:

    دوره ای که تازه کنسول سگا اومد تو شهرمون پدرم واسم خرید اونموقع هنوز ورشکست نشده بودیم انقدر پاش مینشستم که چشمام قرمز میشد از این باس اول سونیک خیلی میترسیدم همونی که با سفینه میاد یه گوی بزرگ تو هوا میچرخونه آهنگشم دلهره آور بود من بیشتر از شورش در شهر لذت بردم با عمم مینشستیم بازی میکردیم یه بازی دیگم بود نمیدونم سازندش کی بود باید دزدا رو تعقیب میکردی انقدر به ماشینشون میزدی تا آتیش بگیره و وایسه اونم خیلی دوست داشتم

  • navid313714 گفت:

    یه بازی مثل bayonetta با ۱۰-۱۵ ساعت گیم پلی بالای ۱۰۰۰ تا کمبو داره
    صدها بازی rpg هم با ده ها ساعت گیم پلی تعداد کمبو هاشون کمتر از انگشتان دسته
    هیییییییی خدااااااا….. :reallypissed:

  • navid313714 گفت:

    میگم ناموسا یه سوال
    اونایی که اسپایدر من سگا رو بازی کردن کیا یادشونه
    مرحله ۴ که شیر آب بود دشمن غیب میشد
    اونجا چیکار باید میکردیم من هیچ وقت نفهمیدم اینو 😐

  • hossein-neysi گفت:

    “من سعید اقابابایی هستم با من و گیمفا همراه باشید”

    خود این جملع کلی خاطرست

ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا
ویدئو گیمفا: غوطه‌ور در دریای نوستالژی | نگاهی به برترین عناوین کمپانی SEGA - گیمفا