مجموعهی The Dark Pictures شامل ۸ بازی خواهد بود
به تازگی، آقای پیت ساموئلز (Pete Samules)، رییس استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، مصاجبهای با وبسایت IGN داشته و در مورد مجموعهی The Dark Pictures و شباهتهای آن با عناوین قبلی این استودیو توضیحاتی ارائه داده است.
وی در این مورد اظهار داشت:
ما قصد داریم این مجموعه را تا ۸ بازی به پیش ببریم. در این مجموعه شخصیتی به نام The Curator وجود دارد که در همهی قسمتها حضور خواهد داشت. ما میخواهیم همه چیز از داستان تا شخصیتها غافلگیرکننده باشند. میخواهیم هنگامی که بازی دوم را معرفی کردیم، مردم غافلگیر شوند. ما میخواهیم این آخرین چیزی باشد که مردم از ما انتظار دارند، از نظر موضوع و پسزمینهی داستان و دیگر چیزها. سپس آن را با بازی سوم ادامه میدهیم.
هنگامی که از آقای ساموئلز در مورد زمان عرضهی بازیهای این مجموعه سوال شد، وی پاسخ داد که بازیها هر دو سال عرضه خواهند شد. علاوه بر این، هر بازی کارگردان، نویسندگان، بازیگران و تیم سازندهی متفاوتی را خواهد داشت. همانند بازی Until Dawn، ساختهی قبلی این استودیو، روایت داستان بازیهای مجموعهی The Dark Pictures بر اساس دیالوگها و تصمیمات مختلف است.
وی ادامه داد:
آنها دارای یک مکانیک یکسان هستند. ما برنامهای برای معرفی چیز دیگری نداریم. آنچه که ما انجام خواهیم داد این است که اگر به چیز دیگری برای ارائهی یک داستان خوب نیاز داشته باشیم، ترسی از امتحان کردن آن نخواهیم داشت.
Man of Medan، بازی اول از مجموعهی The Dark Pictures، قرار است در تاریخ ۸ شهریورماه سال جاری (۳۰ آگست ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه شود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
به عنوان یه فن سرسخت بازی های درام تعاملی باید اقرار کنم با until dawn چندان حال نکردم:
گرافیک فک برانداز و حس ترس و استرس هنگام بازی واقعا عالی بود ولی چه چیزی تو این سبک از همه مهم تره؟؟ روایت داستان
چیزی که انتیل داون نداشت دقیقا همین بود! یعنی بعد مرگ هر کاراکتر اون حس غم و غصه اصلا در حد و اندازه باور پذیر نبود مثلا تو مرحله ای که باید بین josh و Ashley یه کی رو برای اره کردن ( :-D) انتخاب کنید که بخاطر اسپویل نمیگم کار کی بود و…. اصلا برام مهم نبود کی قراره بمیره و کاملا رندوم یه گزینه رو زدم!
اینجا س که تفاوت آثار کیج با سوپر مسیو مشخص میشه: کیج هدف ساخت چنین عناوینی رو درک کرده: غوطه وری در داستان
شما بعد پایان heavy rain فارغ از هر داستانی دیگه رسما یه پدر شدید و احساسات اونو درک میکنید
بعد Beyond به جودی حق میدید که طول بازی ۳ بار دست به خودکشی زده و خرد شدن و تکه تکه شدن روح و شخصیت ش رو لمس کردید
و….. سوپر مسیو تو ساخت یه بازی ترسناک عالی عمل کرد ولی از لحاظ داستان گویی انتیل داون واقعا حرفی برای گفتن نداشت و فقط داستان سر این بود که فلانی زنده بمونه یا بمیره و هیچ شخصیت پردازی چند لایه و عمیقی کارکتر ها نداشتن
داداش میدونی کدوم ویژگی Until Dawn زیبا بود
اینکه هر گونه تصمیمی که توی بازی میگرفتیم روی احساسات شخصیت مورد نظر تاثیر میزاشت
احساساتی نظیر ترس ، خشم ، شدت علاقه به سایر کاراکترها ، کنجکاوی ، استرس و…….
مثلا من طی دو باری که بازی رو تموم کردم ( کلا ۴ بار تموم کردم بازی رو ولی بعدش پلاس لعنتی تموم شد) یه بار Ashley عاشق Chris شد و دفعه بعد از Chris متنفر بود
به قول شما همون قسمت که باید بین کشتن Josh و Ashley یکی رو انتخاب میکردیم خیلی تاثیر گذار بود انتخابمون روی شدت علاقه Ashley به Chris
و همینطور روی سایر کاراکترهای بازی هم تصمیمات خیلی مهم بود روی احساساتشون
این یکی از بهترین و مثبت ترین ویژگی های Until Dawn بود که ارزش تکرار بازی رو به شدت بالا میبرد
در رابطه با داستان کاملا باهات موافقم درسته Until Dawn داستان و شخصیت پردازی خیلی قوی نداشت ولی باز هم به شخصه خیلی با کاراکتر های بازی ارتباط برقرار کردم ( خودم عاشق شخصیت Chris شدم )
اما عناوین دیوید کیج مانند Beyond از لحاظ شخصیت پردازی عالی عمل کردن
شخصا یادمه ماه رمضان دو سال پیش بود که Beyond برای پلاس رایگان شده بود و موفق به تجربه اون شدم تا سحر مینشستم بازی میکردم و در طی سه شب تموم شد
بعد از اتمام بازی حس واقعا عجیبی داشتم اصلا بازی از ذهنم بیرون نمیرفت مخصوصا شخصیت جودی همش افسوس میخوردم که چرا زودتر از اینها Beyond رو تجربه نکردم
.
.
شاید اسپویل
اون مرحله از Beyond که جودی بیخانمان میشد و همراه کارتن خواب ها بود بسیار زیبا و تاثیر گذار بود
آره دیگه دقیقا احساسات کاراکتر ها با انتخاب ها عوض میشه ولی همونطور که گفتم مشکل همین جاست که اصلا نویسنده ها این موضوعات رو به زور چپوندن تا بگن که آره تو بازی ما انتخاب ها تاثیر میگذاره ولی نکته اینه چقدر به این تفاوت ها پرداخته شده؟ چقدر زمان گذاشتن تا شخصیت ها شکل بگیرن بازی همون طور که میدونید Real Time ه یعنی از نیمه شب و تا سپیده دم ( until dawn) طول میکشه تو حدود ۹ ساعت بازی چطور میخواد چنین چیزی رو به مخاطب نشون بده که احساسات این فرد تغییر میکنه فرد دیگه ای رو برای روابط خودش انتخاب میکنه
این دفعه به life is strange اشاره میکنم رابطه بین مکس و کلویی تو طول بازی چند روز کلا نیست ولی بازی برای عمق بیشتر به سال ها پیش فلش بک میزنه و کل داستان این دو دوست دوست داشتنی رو در قالب چند فریم روایت میکنه نتیجه ش فوق العاده میشه و ما علاوه بر سرگذشت پدر کلویی چگونگی جدا شدن مکس و کلویی رو به طور کامل میبینیم و میفهمیم(( چرا))
انتیل داون تو این(( چرا)) ها لنگ میزنه دلیل کافی برای تغییر کاراکتر ها نمیده، سعی نمیکنه یه ذره بیشتر تو عمق شخصیت ها بره یه انسان موجود تک بعدی یا دو بعدی نیست که یا این باشه یا اون هزاران دغدغه ذهنی داره و بازی حداقل باید نشون بده که اینا انسانن نه فقط به خاطر مسایل فروش و تبلیغات اونا رو قرار میده
من نمیگم انتیل داون بازی متوسط یا ضعیفی ه برعکس کاملا عالیه بخاطر گرافیک فنی خیره کننده و اتمسفر خفقان آور بازی ولی وقتی با شاهکاری مثل Beyond, Heavy Rain و walking dead مقایسه شه آدم میفهمه نویسنده بازی کار همچین خاصی انجام نداده
با انتل دان خیلی حال کردم امیدوارم این بازی هم بتونه موفقیت های اون بازی رو تکرار کنه
نمیدونم باهات چیکار کردم که عکس منو دزدیدی :laugh:
ولی هرچی بوده احتمالا همچنان داری میسوزی و درد و عذاب میکشی و بی برو برگرد حقت بوده :laugh:
برو جلو اینه و به خودت نگاه کن چون زخم برداشتی :laugh:
انتبل دائن هم درستشه کج و کوله
به بازیشون امیدوارم ولی زیادی دور برندارید اول صبر کنید ببینید قسمت اول چی میشه.
اگه until dawn رو یک تجربه خاص و لذت بخش میدونی مطمئنا این بازی هم به همون شکل خواهد بود until dawn برای من خیلی لذت بخش بود و کاملا درگیرکننده.