ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا

ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید

علی جمالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا

همانطور که می‌دانید در صنعت بازی‌های ویدئویی، با شرکت‌های بازی‌سازی بزرگی از کشور لهستان آشنا هستیم، اما در رابطه با بازی‌های مستقل می‌دانیم که دنیای آن‌ها در روزهای اوج خود به سر می‌برد و این سبک از بازی‌های مستقل در حال به سلطه گرفتن شبکه‌ی استیم و سایر فروشگاه‌ها هستند. به عنوان مثال می‌توان به بازی Carrion اشاره کرد که در دسته‌ی بازی‌های مستقل است و در نمایشگاه ۲۰۱۸ E3 سال پیش منتشر شد که پس از نمایشگاه هیچ خبری دیگری از آن در دسترس قرار نگرفت، در صورتی که بر خلاف تصور عموم بازی به شدت هیجان‌انگیزی است و می‌توانید آن را در لیست بازی‌هایی که باید تجربه کنید قرار دهید. حال در این مقاله به بررسی ۵ بازی مستقل از کشور لهستان و یک بازی دیگر از جمهوری چک خواهیم پرداخت.

۱-Someday You’ll Return

عنوان اول بازی Someday You’ll Return است که در آن شما در نقش پدری هستید که به دنبال دختر نوجوان خود را در جنگل می‌گردد، اما دیری نمی‌گذرد تا متوجه می‌شود مشکل جدی‌ سر راهش قرار گرفته است. اعماق جنگل از آنچه که به نظر می‌رسد تاریک‌تر هستند و همچنین رابطه پدر و دختر نیز مشکلی دارد؛ در اصل خود پدر مشکلی دارد! بازی در سبک ترس روانشناسی است ولی نکته جالبی که درباره این بازی نظر همگان را به خود جلب می‌کند، این است که این بازی نتیجه تلاش چهار ساله دو نفر از کشور جمهوری چک است که باعث می‌شود ارزش این اثر چندین برابر شود. در این بازی شما توانایی این را دارید که از بازی‌های مینی‌گیم بهره بگیرید و همچنین از بعضی از تلفن‌های همراه در بازی استفاده کنید، حتی در این بازی ممکن است دستان شما زبر شده و پینه ببندد و  و حتی زیر ناخن‌های شما خاک و گرد و غبار جمع شود. در این بازی شما دسترسی به سیستمی دارید که می‌توانید در آن ابزار و وسایل مورد نیاز خود را ساخته و حتی در برخی از موارد اکسیر‌های متفاوتی را برای استفاده‌ی خود در بازی تولید کنید.

بازی شما را مجبور می کند تا برای استفاده از یک وسیله که باتری آن فرسوده شده است، به دنبال وسایل دیگری بگردید که در آن‌ها باتری‌های تازه وجود دارد و با تعویض این باتری‌ها، بتوانید روند خود را در بازی ادامه دهید. علاوه بر این، جنگلی که در بازی پیش روی شما قرار دارد، یک جنگل واقعی که در اصل مکانی در کشور جمهوری چک را برای شما شبیه‌سازی کرده است، خواهد بود. یعنی تمام بخش‌های بازی به شدت نزدیک به واقعیت هستند و همانطور که قبلا گفته شده بود چیزی که باز هم  ارزش این بازی را بیشتر می‌کند، این است که تمام این مراحل تنها توسط دو نفر تکمیل و توسعه یافتند. اگرچه که در ادامه‌ی این مسیر شخص سومی به آن‌ها اضافه شد که علاوه بر کمک کردن در موسیقی متن بازی، در بخش‌های دیگری نیز کمک حال آن دو بود.  به همین دلیل می‌توان این امید را داشته باشیم که در به‌روزرسانی‌های بعدی بازی با کمک این سه نفر به مراحل قابل توجه بیشتری دسترسی پیدا کند. همچنین در ادامه تریلری از معرفی این عنوان برای شما عزیزان آماده شده است که می توانید به تماشای آن بنشینید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

۲-Inkulinati

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چند بار باید تلاش کنید تا بتوانید اسم بازی را به درستی بخوانید ولی اگر این مسئله را کنار بگذاریم، بازی بسیار جالب و هیجان‌انگیزی را پیش‌روی خود خواهید داشت. در این بازی شما در نقش دو گروه از سگ‌ها و خرگوش‌هایی که در لباس جنگی روبه‌روی یکدیگر ظاهر شده‌اند، حاضر می‌شوید و مبارزه میان آن دو را تجربه می‌کنید.

بازی Inkulinati یک بازی رو در رو و دو بعدی است که در آن بازی‌بازان با در برابر هم قرار گرفتن و تشکیل تیم شروع به مبارزه‌ی نوبتی می‌کنند. بخش اول اسم این بازی نیز از کلمه‌ی Ink به معنی جوهر، نشأت گرفته است که به عبارتی به دلیل حالت نقاشی مانند آن بر روی کاغذ است.

علاوه بر موارد ذکر شده، جوهر جز اصلی از بازی شما نیز می‌باشد. شما در هر مرحله از بازی یک قهرمان را انتخاب کرده که این قهرمان برای شما مبارزات را هدایت می‌کند و با استفاده کردن از جوهر، بازی پیش روی خواهد داشت که در آخر هر مرحله مقدار کمی از جوهر به شما بازگردانده می‌شود.  البته راه‌های دیگری برای به دست آوردن جوهر در بازی نیز وجود دارد. هر کدام از سربازان شما که مربوط به قهرمانان می‌شوند قدرت و ضعف خاصی دارند که شما با مدیریت مناسب شرایط باید بتوانید خود را به پیروزی برساند.

در رابطه با این بازی نیز نکته اصلی این است که این بازی توسط ۴ نفر توسعه یافته است که اعلام کرده‌اند تنها در اوقات فراغت خود به توسعه این بازی مشغول بوده‌اند و و نکته‌ی قابل توجه این است که همین اوقات فراغت چند ساعته می‌تواند تا بازی‌بازان را برای ساعت‌های طولانی مشغول این بازی کند. البته انتشار این بازی برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است که شاید کمی دیر باشد. در ادامه این مقاله شما را به تماشای تریلری از این عنوان دعوت می‌کنیم.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

۳-Counter Terrorist Agency

و اما عنوان بعدی بازی در سبک جنایی، هیجان‌انگیز است که در آن شما ماموریت دارید تا از راه دور  برخی از ماموریت‌های پلیسی و جنایی و حتی تروریستی را مدیریت کنید. شاید این سبک بازی برای شما کمی آشنا به نظر برسد ولی بازی‌های که در گذشته به این سبک بوده‌اند تنها در زمینه‌ی بازی‌های پلیسی جریان داشتند ولی در این بازی شما در نقش گروه خنثی کننده‌ی فعالیت‌های تروریستی نیز عملیات انجام می‌دهید.

شما در این بازی با دنبال کردن سرنخ‌های موجود، دنبال کردن افراد مشکوک و حتی هک کردن تلفن‌های شخصی و ایمیل‌های آن‌ها و بازجویی از آن‌ها اقدام به دسترسی به اطلاعات می‌کنید و گاهی در مواردی که لازم باشد، مجبور می‌شوید تا آنها را به کام مرگ بکشانید. شما با گوش دادن تلفن‌ها و تماس‌های مظنونین آن‌ها را دنبال می‌کنید تا در مجموع این سرنخ‌ها شما را به رئیس و شخص مسئول برساند تا بتوانید خاتمه‌ای بر این پرونده‌ها باشید.

در برخی از موارد شما نیز نمی‌توانید تا در لحظه‌ی مورد نظر خود اطلاعات لازم را به دست بیاورید و باید صبر کنید تا مظنون به انجام عملیات تروریستی خود نزدیک شود و در لحظات آخر مانع او شوید. این بازی جزو عناوینی است که در آن باید از ذهن خود استفاده کنید و همچنین در دسته بازی‌های هیجان‌انگیز-معمایی نیز قرار می‌گیرد؛ که شما را با جامعه تروریست‌ها مواجه می‌کند. به مانند بازی‌های قبلی ویدئوی معرفی و تریلر این بازی نیز در بخش پایین برای شما عزیزان در دسترس قرار گرفته است.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

۴-Radio Commander

و اما عنوان مستقل و جالب بعدی بازی‌ای است که شما را به دنیای واقعی یک جنگ استراتژیک می برد. در این دنیا شما دسترسی مستقیم به نیروهای خود برای کنترل آن‌ها ندارید و تنها به وسیله یک تماس و ارتباط رادیویی باید با آنها در ارتباط باشید. در این بازی تصاویر محیط اتاق فرمان و بخش رادیویی به شدت جالب هستند و شما نمی‌توانید تنها با یک کلیک کردن به نیروهای خود دستور بدهید تا به انجام کارهای مختلف مشغول شوند و تمام این فرآیندها را باید از طریق یک دستگاه ارتباطی به نام رادیو انجام شود.

کجا هستید؟ چه چیزی می بینید؟ حرکت کنید. حمله کنید. از وضعیت خود گزارش بفرستید. این‌ها همه نمونه از جملاتی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارتباط خود را با تیم عملیاتی خود در مرحله و ماموریت برقرار کنید. این بازی به شدت هیجان‌انگیز است، چرا که شما نمی‌دانید قرار است چه اتفاقی برای سربازان شما و ماموریت پیش روی شما بیفتد، مخصوصا زمانی که سربازان خود را به جنگ فرستاده‌اید و منتظر گزارش از سوی آن‌ها هستید.

از طرف دیگر بیان داستان‌های جنگی از دید سربازان و اتاق فرمان مربوط به آن‌ها و عملیات، نکته جالبی است که تا به الان کمتر کسی به آن اشاره کرده است و همچنین در کنار آن صداگذاری قوی برای بازی توانسته است تا جذابیت آن را چندین برابر کند. در صورتی که با این عنوان آشنایی ندارید می‌توانید ویدئوی پایین که مربوط به معرفی بازی است را تماشا کنید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

۵-Hungry Baby: Party Treats

عنوان مستقل بعدی مربوط به شرکت دیجیتال ملودی (Digital Melody) است که اکثر بازی‌های آن مانند بازی Timberman، برای کاربران بسیار جالب بوده و عناوینی پرطرفدار هستند.

اما این بازی جدید که Hungry Baby: Party Treats نام دارد، شاید کمی با عناوین قبلی این شرکت متفاوت‌تر باشد و از جمله اولین تفاوت‌های آن می‌توان به انحصاری بودن آن برای کنسول نینتندو سوییچ اشاره کرد. این بازی عنوانی به شدت هیجان انگیز و واقعا دشوار است که شما و ۳ نفر از دوستانتان را به تجربه آن در کنار هم دعوت می‌کند.

بازی شما را به کنترل شخصی دعوت می‌کند که باید برای کودکان مختلف غذا تهیه کند و به آن‌ها غذا بدهد. نکته جالب در این بازی پازل مانند، این است که شما باید در راه ورود غذا ها به دهان کودکان را پیدا کنید که در این مسیر تله‌های متفاوت و متعددی برای شما آماده شده است و در مسیر شما قرار دارد.

سختی بازی در درجه اول این است که شما نمی‌دانید در هر یک از مربع‌هایی که در مسیر شما قرار دارد چه تله‌ای برای شما کار گذاشته شده است. ممکن است در این مسیر غذای شما که باید راهی دهان کودک شود، توسط اره‌های زیرزمینی از بین برود یا توسط اشیائی که از آسمان پرتاب می‌شوند له شود. در اصل تنها راهی که بفهمید مسیر مطمئن برای رساندن غذا به کودکان کدام است، این است که شما صبر کنید تا دوستانتان مسیرها را طی کنند و با تله‌های مختلف آن آشنا شوید که البته این کار نیز غیر ممکن است؛ چرا که رساندن غذا به کودکان به صورت مسابقه‌ای بوده و شما باید نسبت به بقیه سریع‌تر باشید و بتوانید از آن‌ها پیشی بگیرید.

این عنوان جذاب و هیجان‌انگیز هم اکنون برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و در ادامه شما می‌توانید ویدئوی معرفی این بازی را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را دریافت کنید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

۶-The Serpent Rogue

و اما بازی آخر عنوانی نسبتا عجیب و غریب است. عنوانی که شما را در نقش یک الهه آفرینش قرار می دهد که می‌توانید با دستکاری کردن جانور‌های مختلف آن‌ها را به شکل و شمایل متفاوتی تبدیل کنید. همچنین در این بازی شما در نقش یک دکتر طاعون هستید که متخصص علم ژنتیک و شیمی است.

شما می‌توانید کاری کنید که مرغ‌ها با هر بار غذا خوردن جوان‌تر شوند و حتی می‌توانید کاری کنید که ارتشی از مرغ‌های مُرده شما را دنبال کنند. اما در این بازی تنها کنترل جوانی، پیری و گرسنگی و سیری موجودات مختلف را به عهده ندارید؛ بلکه شما می‌توانید قصد و غرایز آن‌ها را نیز تغییر دهید. در این بازی شما می‌توانید با کمک علمی که در زمینه‌ی شیمی و ژنتیک دارید، به درمان بیماری‌های مختلف در جهان نیز مشغول شوید.

این عنوان جدید تقریباً حدود ۲ ماه است که در دست توسعه قرار دارد و این پیشرفت چشمگیر می‌تواند بسیار قوی‌تر از این صحنه‌های موجود در ویدئو معرفی بازی باشد. در صورتی که مدت زمان بیشتری به توسعه دهندگان بدهیم، امید بر این است که پس از گذشت چند ماه دیگر شاهد عنوانی بسیار عالی، جالب و هیجان‌انگیز از سوی آن‌ها باشیم. در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی برای بازی The Serpent Rogue در دسترس قرار نگرفته است، اما تریلر کوتاهی از معرفی این عنوان  برای شما عزیزان مهیا شده است که در بخش پایین می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت تریلر با کیفیت ۱۰۸۰P

نظر شما درباره‌ی بازی‌های مستقل یا عناوین ساخت استودیوهای لهستانی چیست؟  شما می‌توانید نظرات خود یا حتی بازی‌های مستقلی که تا به امروز تجربه کرده‌اید را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا
ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ایستگاه بعدی؛ لهستان | ۶ بازی مستقل ساخت لهستان که نباید از دست بدهید - گیمفا