مصاحبه با طراح ارشد Dying Light 2 | صحبت در رابطه با داستان بازی، بخش چندنفره و بیشتر
بازی Dying Light در زمان عرضهی خود، یکی از منحصر به فردترین عناوین منتشر شده بود. بازی که المانهای عناوین جهانباز را به خوبی در خود جای داده بود، دنیایی مرده، رنگ و رو رفته و غمزده را طراحی کرده بود، شخصیت اصلی مناسب و داستانی نسبتا جالب را روایت کرد و در آخر، برگ برندهی خود یعنی پارکور را به بازیبازان ارائه داد. پس از انتشار نسخهی اول و استقبال بینظیر منتقدین و بازیبازان از آن، بدون شک سازندگان به فکر ساخت نسخهی دوم این سری افتادند.
در نسخهی دوم، برروی المانهای موفق نسخهی ابتدایی بیشتر تمرکز شده تا نسخهی دوم بتواند هر آنچه که Dying Light داشت را بهتر، و هر آن چه که نداشت را به آن اضافه کند. در نسخهی دوم، بنا بر گفتههای سازندگان، تصمیمات بازیبازان به شدت تاثیرگذار هستند. المانهای پارکور بسیار پررنگتر شدهاند و مبارزات و دشمنان شما نیز جالبتر خواهند بود. حال، با طراح ارشد این بازی مصاحبهای خواندنی صورت گرفته است که به رسم هر هفته، آن را برای شما کاربران عزیز مهیا کردهایم. بدون هیچ حرف اضافهای شما را به مطالعهی این مصاحبهی جذاب و خواندنی دعوت میکنم.
توجه داشته باشید، خطوطی که با رنگ قرمز مشخص شدهاند، نمایش گیمپلی بازی در نمایشگاه E3 را روایت میکند.
در طی نمایشگاه E3 2019، قسمتی از بازی به نمایش درآمد که به شرح زیر است:
آیدن (Aiden)، شخصیت اصلی بازی، به دنبال کامیونی میدود تا بفهمد که به کجا میرود. پس از آن باید کشف کند که چه کسی مسئول بستن پمپ آب در شهر است. در این نمایش، مشاهده میکنیم که آیدن از روی ماشینها میپرد، از ساختمانها بالا میرود و به اصطلاح، مسیر مستقیم را برای دنبال کردن کامیون انتخاب نمیکند.
ما در دمویی که از بازی نشان دادید، آیدن را مشاهده کردیم که به دنبال یک کامیون، از ساختمانها بالا میرفت و مسیرهای مختلفی را انتخاب میکرد. آیا این مسیرها، تنها راههایی هستند که بازیباز میتواند انتخاب کند یا راههای متنوع دیگر نیز در این میان هستند؟
بازیباز میتواند مسیرهای متنوعی را برای دنبال کردن کامیون انتخاب کند، ولی حواستان باشد که بعضی از راهها جالبتر هستند. ما این مسیر را نشان دادیم، چون کمی جالب و جذاب بود. مطمئن باشید که مسیرهای دیگری نیز در این میان قرار دارند.
زمانی که در شهر به گشت و گذار میپردازید، لباس و ظاهر ایدن بسیار دقیق مشاهده میشوند. البته باید به دستبند او نیز توجه کنید. هنوز نمیدانیم که این دستبند به چه دلیلی در دست او است….
خب من سوالی در رابطه با دستبندی که فرمودید دارم…
این دستبندها بایومارکر (Biomarker) نام دارند. این دستبند ۱۵ سال قبل از وقایع بازی توسط سازمانی به اسم GRE ساخته شده بود. این دستبند در حقیقت به شما نشان میدهد که چه میزان مانده است تا کاملا به زامبی تبدیل شوید. زمانی که شما آلوده شوید، ویروس در بدن شما در طول زمان پخش میشود. زمانی که مدت معینی از آلوده شدن شما بگذرد، شما رسما به یک زامبی تبدیل میشوید. برای همین دلیل باید مدام به دنبال دارو باشید. البته در ذهن داشته باشید که میزان زامبی بودن یا انسان بودن شما در رفتار دیگران نسبت به شما تاثیرگذار است. اگر شما تقریبا به زامبی تبدیل شده باشید، دیگر شخصیتهای بازی امنیت خود را اولیت قرار میدهند و به سمت شما نمیآیند یا به شما کاری ندارند. این وضعیت، وضعیت حقیقی جهانی است که در آن زندگی میکنید.
زمانی که آیدن به کامیون میرسد، چندین ساختمان را کاوش میکند و زامبیها را به روشهای مختلف به دیار باقی میفرستد!
ما مشاهده کردیم که آیدن به درون یک محیط تاریک سقوط کرد. در این حین، یک دایرهی زرد بالای صفحه بود…توضیحی در این رابطه میدهید؟!
این دایرهی زرد در اصل زمان باقیمانده برای شما در تاریکی را نشان میدهد. این مکانیزم در شب نیز کار میکند. پس حواستان باشد، اگر این دایرهی زرد خالی شود، اتفاقات خوبی در انتظار شما نیست.
با دنبال کردن و تعقیب کامیون، آیدن به ساختمانی میرسد که پمپهای آب در آن قرار دارند. آیدن فردی که مسئول بسته شدن پمپهای آب است را پیدا کرده و با او صحبت میکند. به نظر میرسد که برای مصاحبه با این شخصیت و تعامل با او، چندین را جلوی پای بازیباز قرار دارد.
در بخش تکنفره، مشاهده کردیم که داستانسرایی و المانهای مربوط به آن بسیار پررنگ هستند. آیا در بخش چندنفره نیز شاهد چنین مواردی هستیم؟
چیزی که الان با آن سر و کار داریم، بخش کوآپ است. کوآپ بخش بزرگی از قسمت ابتدایی بود. حدود ۳۵ درصد از بازیبازان، نسخهی اول را به صورت کوآپ به اتمام رساندن. این عدد برای یک بازی که در اصل تکنفره است بسیار حیرتانگیز است. شما تمام داستان بازی نسخهی دوم را میتوانید با سه نفر دیگر و به صورت کوآپ به پایان برسانید. در این حالت، مشخص است که چه کسی میزبان دیگر بازیبازان است و داستان و انتخابها را او پیش میبرد. روز بعد که دوباره به بازی دوستتان بروید، ممکن است که تعجب کنید. چرا که انتخابها همگی بر دنیای بازی تاثیر دارند و این امر بسیار جذاب است.
در این بین مشاهده میکنیم که انتخابهای بازیباز، چگونه داستان را تحت تاثیر قرار میدهد و آن را عوض میکند. با پایان بازی، شما تنها نیمی از امکاناتی که بازی در اختیار شما قرار میدهد را بدست آوردهاید. آیدن تصمیم میگیرد تا با مردی که پمپهای آب را بسته است مقابله کند، ولی داستان همینجا به پایان نمیرسد. رازهای بزرگتری پشت این قضیه هستند که باید در طول داستان بازی کشف شوند.
نسخهی اول این سری، رازهای زیادی را در دل خود جای داده بود. آیا در این نسخه نیز با چنین مواردی روبرو هستیم؟
البته! زیاد! من همین صحبت را با اعضای تیم نیز داشتم. کسی که مسئول ساخت رازهای نسخهی ابتدایی بود، برای مشارکت در نسخهی دوم و ایجاد رازهای جدید، بسیار هیجانزده بود. به نظر من، رازها و موارد مخقی، امضای سری Dying Light خواهند بود.
بازی Dying Light 2 در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
داره میگه وقتی کاملا زامبی بشید مردم با شما جور دیگر رفتار خواهند کرد یا با شما کاری ندارند.
یعنی میشه ما با اونا کار داشته باشیم بخوریمشون 🙂
.
نکته بعدی نشون دادن زمان رسیدن به شب هست که بالای تصویر نشون میدن فک کنم شباش رو خیلی ترسناک وحشی و بیرحم درست کنن چون از نکات مثبت نسخه اول بود
اینکه گفتید بخوریمشون جالب بود.
وای خدای من.
اگه تبدیل به زامبی بشیم چی میشه.
اگه زیادی تو تاریکی بمونیم و نوار زرد خالی بشه یا ممکنه تبدیل بشیم یا ممکن که اون وقت ما باشه که فرار کنیم در غیر این صورت اون volatile ها بوی مارو حس میکنن شاید.
اینکه تجربه کواپ و تصمیمات بر روی جهان تاثیر میزارن خیلی جالبه.
یادمه قبلا هم گفتم که اون دستبند مدت زمانی رو نشون میده که باقی مونده تا تبدیل به زامبی بشی.
یه جورایی موندم تبدیل به زامبی شدن و انسان بودن توی بازی قراره چجوری باشه امیدوارم به همشون توی گیم پلیش جواب بدن و توضیحات کلی درباره اش بدن چون وقعا گیج شدم.
به هر جال جز سه بازی مورد انتظارمه.
اقا یه سوال الان زامبی هارو همه میشناسن چجوری هستن حالا ماهم تبدیل به زامبی بشیم یعنی چی اصلا جور در نمیاد یعنی هوش و حواس خودمون رو داریم.یعنی میتونیم حرف بزنیم خیلی بد توضیح دادن شاید منظورشون اینه یه جورایی شبیه زامبی ها میشید اونم نه هر زامبی (مثلا از این زامبی ها ساده کند) مثلا از اون قدرتمند هاش یه جورایی شبیه اونا میشیم و سرعتی و قدرتی تر.
واقعا نیاز به گیم پلی داریم تا بفهمیم.
احتمالا مثل کاراکتر mother توی نسخه فالویینگه که روز ها با استفاده پرتوفرابنفش خورشید و شبا با استفاده از uv light مغزشو سالم نگه داشته یعنی قیافش شبیه زامبیه اما مغزش هنوز کار میکنه
یکش که عالی بود
نسخه اولش و که هنوز رو سیستمم دارمش با آخرین آپدیتش
جزئیاتی که تو این بازی دیدم تو کمتر بازی پیدا میشه که قبلا تو پستای دیگه گفتم و تا همه جاهاشو خودت نری و نبینی و تجربه نکنی نمیتونی درکش کنی.
یکی از بهترین بازی هایی که بازی کردم و هیچوقت از وقتی که براش گذاشتم پشیمون نیستم و نخواهم شد.
GOOD NIGHT
GOOD LUCK
دقیقا واسه منم بهترین بازی عمرم بود
تو این بازی زندگی کردم شهری زیبا با تم اخرالزمانی -موسیقی محشر -شبهای دلهره اور سرشار از ادرنالین -لذت پارکور و سلاح های متنوع- زامبی کشی بهترین از این نداشتیم
از نسخه اولش خیلی لذت بردم. امیدوارم نشخه دوم هم همینطور باشه :yes: