فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار

علی نوربخش
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

فوتبال، فوتبال، فوتبال. ورزشی که در تمام جوانب ذهن، جسم و روح یک فرد را تسخیر می کند و با استفاده از جذابیت هایش، انسان ها متحیر می کند. فرقی نمی کند پیر باشید یا جوان، مرد باشید یا زن، توانمند باشید یا ناتوان، فوتبال همواره جایی در قلب شما پیدا می کند. شما حتما نباید در زمین فوتبال حرفه ایی باشید تا به فوتبال عشق بورزید. در عصر دلانگیز بهاری یا در سرمای ناشی از کولاک زمستان، در کنار یک نوشیدنی داغ و دلچسب از تماشای بازی فوتبال تیم مورد علاقه خود لذت ببرید. در واقع فوتبال ۹۰ دقیقه نیست بلکه هزاران دقیقه خاطره و سرگرمی است. از این رو بازیسازان و کمپانی های بازیسازی با استفاده موقعیت های فوقالعاده، فضای داغ و جنجالی را در دنیای گیم پدید می آورند که میتوان به دو محصول نامی اشاره نمود که امروزه در پلتفرم های گوناگون، از تجربه آنها لذت می بریم. از این رو EA SPORTS با ساخت FIFA و پایاپای آن شرکت KONAMI با ساخت PES، این بازار را هر ساله داغ تر می کنند و مخاطبان بسیاری را به این عرصه می کشاند. اما شاید تمام جوانب فوتبال در چند بازی خلاصه نشود. فوتبال آنقدر گسترده و هیجان انگیز است که متفکران و اندیشمندان بسیاری در این صدد به فکر ساخت بازی های نوین و تکرار نشدنی می افتند تا دل هواداران را بار دیگر به روش های متفاوتی به دست بیاورند. برای تجربه فوتبال در دستانت، نباید حتما به سراغ کنسول ها و رایانه شخصی رفت بلکه در هر مکانی میتوان به بازی پرداخت. آن هم نه بازی که ساده و ابتدایی است بلکه بازی که تمام عناصر فوتبالی را در خود به شکل مختصر و مفید ولی پر محتوا جای داده است. بازی مانند Soccer Star که در روز های اولش به چنان شهرتی رسید که نوآوری توسعه دهندگان و ناشرش مورد ستایش قرار گرفت. با قرار دادن مکانیزم های مختلف و فیزیک عالی بازی که یک گیم تاکتیکال اساسی را در عرصه فوتبال در بخش های مختلف چه به صورت آفلاین و آنلاین به عرصه نمایش گذاشت. اما این بار، با یک بازی جذاب و حرفه ایی، تاکتیکی و بنیادی در خدمت شما هستیم که به شخصه میتوانم آن را یکی از سرگرم کننده ترین بازی های اندرویدی بنامم و مفتخر شوم که یک تیم ایرانی، یک بازی خارجی را به چنین ظرافتی تبدیل به یک محصول ستودنی کرده که بازیکن میتواند با زبان فارسی تمام المان های بازی را تشریح نماید. در ادامه نقد با ما همراه باشید تا به جزئیات بازی رفته و کمی از جذابیت هایش برایتان بازگو کنیم.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

فوتبال سوپراستار، تنها یک بازی فوتبال نیست. بلکه یادگیری تمام جوانب فوتبال است. این بازی شما را به یک بازیکن محدود نمی کند بلکه شما به عنوان یک مربی نه تنها موظف و مسئول امور تیم می باشید بلکه باید با هئیت مدیره، اسپانسر ها و بازیکنان سروکله بزنید که کاره شما را سخت می کند!

بازی فوتبال سوپراستار یک محصول از شرکت گامگوس گیمز می باشد که سابقه درخشان در تولید گیم را داراست. این بازی درخشان نیز همه را به وجد آورده که مکانیسم فوق العاده بازی چگونه انقدر تقویت یافته و روان است. شعار مناسبی که از خود سازنده مطرح می شود این جمله است. “بیشتر از یک بازیکن باش”. این دقیقا یک دید کلی به بازی می باشد. اما بدون هیچ پیش فرضی به معرفی این محصول می پردازیم که متناسب با محوای آن چگونه میتوان در این بازی حرفه ایی شد.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

در بدو ورود به بازی، شما شاهد یک صفحه انتخابی خواهید شد. انتخاب شما در این قسمت موثر است چرا که پس از انتخاب ملیت و کشور، لیگ و بازیکنان متناسب با انتخاب شما برآورد می شوند.

حال شما به عنوان یک سرمربی در تیم مشغول خواهید شد و تمام مشغله های بازی را خواهید چشید، البته بازی هموراه سعی می کند تا آموزش های متفاوتی را در هر بازه زمانی برای راهنمایی هایی برای شما قرار دهد تا الزاما سختی بازی را کاهش دهد.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

حال شما فرمانده گردانید! ببخشید منظورم سرمربی تیم بود! به هر حال که تمامی انتخاب ها در بازی به عهده شما و البته با کمی شیطنت هیئت مدیره همراه می باشد.

به طور کلی در قسمت ساختاری بازی، به چند بخش تقسیم می شود که هر بخش کلا دپارتمانی جدا برای ارتقا تیم به نحوه های گوناگون می باشد که در سطر ذیل به آن اشاره می شود.

استادیوم
محوطه تمرین
بدنسازی
جوانان
استعدادیابی
پزشکی
فروشگاه

هر کدام از این بخش ها به نوبه خود در روند رشد و شکوفایی تیم کمک به سزایی می نماید. به عنوان مثال، در استودیوم تماشگران حضور می یابند و میتوان قیمت بلیط ها را تغییر داد تا تماشاگران تیم شما را محبوب تر بدانند. در قسمت استادیوم با تغییر کاربری زمین چمن، عملکر بهتری از بازیکنان در حیطه پاس کاری و هماهنگی تیمی دیده خواهد شد. محوطه تمرین و بدنسازی هر کدام با ورزیده کردن بدن بازیکنان و بخشیدن سرعت، قدرت و هماهنگی میتوانند عملکرد فوق العاده در مستطیل سبز به عرصه نمایش بگذارند. چنانچه که تیم با ارتقا در بخش های مختلف فوق، مثلا پزشکی و در این صدد استخدام یک فیزیوتراپ مناسب، میتوان از مصدومیت ها بجا مانده کاست. میتوان به بخش مهم دیگر به نام فروشگاه اشاره کرد که با جذب اسپانسر و قرارداد های مالی و سرمایه گزاران جان دیگری به تیم ببخشد. بخش های ساختاری که به آن ها اشاره شد همه در سمت چپ صفحه به صورت گزینه های شماتیک قرار داده شده اند که با کلیک بر آنها مشخصات فعلی و شرایط کلی از هر بخش به صورت سه بعدی و کیفیت مطلوب نمایش داده می شود.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

در پایین صفحه بخش های تیم محور قرار دارند که قدرت سازماندهی تیم را در دسترس شما قرار می دهند و سعی میکنند تا شمارا در جریان بازی قرار داده و از یکنواخت شدن بازی جلوگیری کنند. وجود لیگ، جام حذفی و بازی ها دوستانه نیز ناچیز ترین باریکه نور از تنوع و گستردگی بازی می باشند.

بخش های [ خانه، کادر فنی، سازماندهی ترکیب و بازیکنان و تاکتیک، لیگ] شما را به روز و آگاه از روند لیگ و نظرات بازیکنان قرار میدهد. در لیگ شما میتوانید از سری لیگ خود، رتبه خود در رده بندی، امتیازات و تعداد برد و باخت تیم خود مطلع شوید. در باشگاه نیز میتوانید از نظرات رسانه ها، رضایت اسپانسر ها و نحوه جلب توجه برای تیم و همچنین مقاصد آینده هئیت مدیره با خبر شوید.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

اما بخش بسیار مهم که تیم نام داره! اینجا خیلی مفصل و اساسی تر روش کار شده و به دقت بیشتری نیازمند است. پس آماده شوید که متن و توضیحات بنیادی بازی را بخوانید.

مثل هر بازی فوتبالی دیگر شما به عنوان سر مربی موظف به چیدن ترکیب هستید ولی ترکیب در این بازار بسیار پر سر و صداست به طوری که بازیکنان همگی توقع رسیدگی بیشتر را دارا می باشند. هر بازیکن دارای چند موئلفه می باشد. اولین موئلفه، نمره بازیکن از ۱ تا ۱۰۰ است. هرچه نمره بازیکن بیشتر باشد، مهارت ها و توانایی های انفرادی و تیمی بیشتری را داراست. به طوری که نمره بازیکن میتواند در حدی باشد که ستاره پشت ضمینه برنز باشد و یا تا حد بالایی برسد که به رنگ مشکی برسد و حاصل درخشش یک سوپراستار در تیم باشد. به طور مثال در بخش دفاعی هر چه نمره بالاتری یک مدافع دارا باشد، فرایند های تدافعی وی موفق تر می باشد یعنی تکل های موفق تر، فشار و پرس بیشتر، تنگ کردن فضا ها به طور مداوم تر را شاهد می باشیم. دومین موئلفه پست بازیکن است. بازیکن باید متناسب با پست تخصصی خود بازی کند. اگر یک وینگر در دفاع باشد، عملکرد او افت کرده و به شدت آسیب خواهد دید. آسیب های پیشرو میتوانند مصدومیت و یا محرومیت و یا اتمام انرژی باشد! اتمام انرژی، بله درست خواندید. سومین و مهم ترین موئلفه انرژی بازیکن است. انرژی حرف اول را در عملکرد انفرادی و تیمی بازیکنان را می زند. خستگی بازیکن در یک مسابقه می تواند بسیار خطرناک برای تیم معنا شود. در صورت خستگی افت عملکرد عادی می شود و بازیکن توپ های زیادی را از دست می دهد و یا از روش های احمقانه ایی برای دفاع استفاده می کند تا به مصدومیت های زود هنگام و غیره. چهارمین موئلفه در کیفیت بازیکن شادابی و روحیه اوست، در صورت کمبود شادابی در بازیکن رسوایی های زیادی پدید می آید که در این صدد مشکلات زیادی را برای تیم نیز به وجود می آید که یا بازیکن باید زیر قیمت فروخته شود و یا با او صحبت شود تا به حالت عادی بازگردد. پنجمین موئلفه میزان تجربه و سن است. در بازی بازیکنان و حتی کادر فنی نیز پیر می شوند. با گذر زمان بازیکنان فرتوت تر می شوند. با اینکه تجربه بهتری در پست های خود کسب کرده و عملکرد بهتری را دارا هستند ولی ممکن است نمایش مطلوبی مانند برخی بازکنان تیز پا جوان نداشتخ باشند. به هر حال بازیکنان در ۳۵ سالگی باز نشست شده و در تیم حضور کمرنگی پیدا خواهند نمود. بخش بعدی قسمت تاکتیک تیم و نحوه چینش بازیکنان است. شما با سنجیدن بازی میتوانید تیم را در هر چینش و ترکیب دلخواه قرار دهید. این شما هستید که یک بازی نرمال، یک بازی تدافعی پس از زدن گل و یا یک بازی همواره هجومی را تدبیر می کنید. شما رئیس تیم هستید و همه گوش به فرمان! البته بازیکنان هوشیار طراحی شدند. پیشکسوتان و بازیکنان حرفه ایی تر پس از تعویض تاراحت می شوند و یا وقتی شما از حضور یافتن آنها در ترکیب به هر دلیلی خودداری می کنید خشمگین شده و کار را در قرارداد و تمدید سخت تر میکنند! به هر حال، پس از تغییر تمام موئلفه ها، بازی کارت هایی را قرار داده که پس از پیروزی و یا یک رخدادی آنهارا دریافت می کنید. همچنین شما با داشتن پول بازی میتوانید آنهارا از فروشگاه خریداری فرمایید. به طور اجمالی، بازیکنان خسته نیاز به پکیج های انرژی زا می باشند. همچنین کارت های افزایش سرعت و قدرت با ااستن انرژی آنها به آنها ارتقا مهارت در حوزه های دریافتی را هدیه میدهد. شما با اعتراض محکومیت بازی کن را حذف می کنید و با درمان بازیکن مصدوم را بهبود می دهید(فیزیوتراپ الزامیست). با سخنرانی و صحبت با تیم امید و انرژی می بخشید و تیم را آماده برای مسابقه می نمایید.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

مکانیک و گیم پلی جذاب بازی در اصلی ترین بخش یعنی نبرد در مستطیل سبز مشخص می شود که از عناصر بسیاری بهره می برد.

اصلی ترین بخش بازی همانطور که گفته شد بخش، مسابقه است. در ابتدای بازی به شما آموزش های اساسی اعم از پاس، پاس در عمق، تکل، شوت سانتر، بازی سازی و غیره تک به تک آموزش داده می شوند که پس از سپری شدن چند بازی شما یک به یک با آنها آشنا خواهید شد. در زمان شروع یک مسابقه، پس از چینش ترکیب و تاکتیک و …..، بازیکنان جفت تیم مانند بازی های رسمی در زمین نشان داده می شوند اما شما شاید بخش های کوتاهی از ۹۰ دقیقه را در بازی سپری کنید تا بازی برایتان لوس و یکنواخت نشود. به این طور که گزارش بازی به شکل نوشتاری و به روز در گیم در یک PACE (سرعت سپری شونده) خاص گزارش می شود که البته که سرعت گزارش قابل تغییر است. هر چه بازیکنان آماده تر و حرفه ایی تر باشند در زمانی که شما آنهارا کنترل نمی کنید عملکرد بهتری خواهند داشت. پس هر چه تاکتیک و آمادگی بیشتر، فعالیت های تدافعی و فرایند حفظ دروازه بهتر خواهد بود. اما بازی به مهارت های شما نیز اتکا میکند. بدین صورت که در لحظاتی که تیم شما صاحب و مالک توپ در زمین می شود، چه در ابتدای زمین و چه در محوطه جریمه، شما میتوانید از سرعت، قدرت، توانایی پاسکاری، دریبل، قدرت و سرعت شوت، بازیسازی، تکل و فول و سایر المان های فوتبال استفاده کنید. کل زدن از زاویه بسته تا شوت های خارج دروازه حاصل از ضربات ایستگاهی همگی میتوانند از دقت ساخت بازی شهادت دهند. همچنین ذکاوت هوش مصنوعی در دفاع در تیم حریف و دفع توپ توسط دروازه بان در تیم ها متفاوت است. در تیم های قدرتمند ایگ که در صدر هستند میتوان عملکرد بهتری در حملات و دفاع مشاهده نمود. همچنین در صفحه گزارش میتوانید جز به جز رخداد های بازی را برداشت کنید. از امتیاز بازیکنان تا دریافت کارت و جریمه، نحوه عملکرد آنها که آیا به طور مثال کدام مدافع چگونه بازخوردی نسبت به حملات داشته و دلیل اشتباهات بازیکن مذکور تا درخشش و برتری یک بازیکن در زمین را مشاهده نمود.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

قابل ذکر است که دو بخش تمرکز و همچنین شیوه کلی بازی قابل تغییر است. که در هر زمانی در بازی نیز قابل تغییر است. البته پس از مصدومیت و افت عملکرد میتوانید تعویض انجام دهید و همچنین از پکیج های انرژی زا و غیره استفاده کنید.

پس از اتمام بازی “توییت” های بازیکنان را در کناره پایین صفحه مشاهده میکنید. خوشحالی و ناراحتی بازیکنان و اتفاقات خاص که از زبان بازیکنان جاری می شود تا به انتقادات و نظرات تند و تیز مطبوعات و رسانه ها که زیاد میلی در سوی ارتباط با شما در نخستین لحظات بازی را ندارند. خشم بازیکنان و ناراحتی آنها، مصدکمیت بازیکنان فیکس و محرومیت بازیکنان اصلی میتواند روحیه تیم را برهم زند، که در اخر بازی حس میشود. البته ناگفته نماند که رضایت اسپانسر و خوشنودی رسانه ها، بازیکنان و غیره نیز پس از برد و باخت تغییر می کند. بازی امچنین در وقت های ازاد شما در قسمت خانه شمارا مجبور به پاسخ سوالاتی از قبیل سوالات چالشی و سخت می نماید که درصورت پاسخ اشتباه روابط شما با طرفداران، اسپانسر و هیئت مدیره خدشه دار خواهد شد.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

تصویری از یک پیروزی مقتدرانه که بنده تجربه کردم و بازخورد های کلی که پس از اتمام بازی دریافت نمودم را با شما به اشتراک می گذارم.

به طور کلی نقد عامل فعل بهتر است. نقد به معنای کوبیدن و فروکش ساختن نیست بلکه نقد با صنع که ریشه ساختن است متناظر است. هر مربی و استادی برای بهبود و ارتقا شرایط تیم و گروهش زحمات قابل تقدیری می کشد. گاهی سختگیری ها باعث ساخته شدن و برتری یافتن است. شما به عنوان پلیر در بازی، پس از سوت پایان، به عنوان کسی که بازی را کنترل کرده است، بازخورد و کامنت های منفی و مثبتی از کاراکتر خود (مربی) دریافت می کنید که در کدام بخش تیم خوب عمل کرده و در کدام بخش ضعف ناشی از تیم دیده شده است. این باعث می شود تا پس از رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت، نمایش تاثیرگزار تری از بازیکنان را شاهد باشیم. شاید برخی نکات در دیدگاه شما به حق نباشد و همچنین شاید پس از برد ۵ بر ۰ مقابل حریف باز، بازخوردهای منفی را مشاهده کنید اما توجه کنید که شاید این نظرات، مورادی بوده اند که به آن توجه مورد نیاز را نکرده بودید.

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

مربی خوشحال، یک حس رضایت مندی و پیشرفت را در ضمیر ناخود آگاه فرد پدید می آورد که قاعده لزوم پیروزی بیشتر را بیش از پیش در بازیکن می آفریند.

هیچوقت از امکانات بازی غافل نشوید، فروشگاه بازی به شما قدرت خرید کارت های بازیکنان رندوم، پک های انرژی، صحبت های گروهی و ده ها مورد دیگر را اهدا می کند. شما با پیروزی و خرید بلیط بازیکنان پول بدست می آورید و این درامد خرج خرید بازیکن، تمدید قراردادها، خرید پکیج ها و ارتقا ساختار ها می شوند. جلب رضایت همه نهاد ها و گروه ها برای پیشرفت لازم است. لذا با تکمیل مقاصد هیئت مدیره، راضی نگه داشتن اسپانسر و خشنود کردن مردم و رسانه ها تیم را محبوب نگه دارید. بازیکنان را در حالت مثبتی قرار دهید تا با داشتن روحیه و شادابی بالا و رضایت از کاربرد خود به تندید قرار داد بپردازند. از اسپانسر ها بهره ببرید و از سرمایه گزاری سایر کمپانی ها دریغ نکنید. بازیکنانی که نیاز ندارید بفروشید و یا صبر کنید تا پیشنهاد های استثنایی سایر کلاب های فوتبال را دریافت کنید تا به اجماع سود کنید. از خسته نگه داشتن بازیکنان بپرهیزید و همواره آن هارا طی شرایط بهتر، پرورش دهید. این نکاتی است که حتما باید رعایت کنید تا یک شعار آرمانی بازی به حقیقت بپیوندد. به شخصه از تجربه این بازی لذت می برم و از اینکه به نقد این بازی پرداختم خرسندم. بالاخره تونستم همه جوانب بازی رو درک کنم و شاید اینطوری بگم بهتره باشه! که فوتبال واقعی رو درک کنم و واقعا بیشتر جذب این ورزش پرطرفدار بشم و بیشتر ازش اطلاعات کسب کنم! اگر تو هم مثل من از بازی تا به اینجای کار خوشت اومد! کاری نداره روی لینک بازی کلیک کنید و از کافه بازار این بازی رو دانلود کن.

دانلود بازی سوپر استار

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا
فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فوتبال برتر | معرفی بازی فوتبال سوپر استار - گیمفا