جزئیاتی از بخش چندنفرهی بازی Borderlands 3 منتشر شد
یکی از نکات جالب توجه در سری بازیهای Borderlands، این بوده که چگونه میتوان بین عناصر بخش چندنفره و یکنفرهی بازی به یک تعادل ایدهآل رسید. هرچند با وجود اینکه مجموعهی Borderlands همواره روی بخش چندنفره تمرکز کرده است، اما حالت داستانی قوی و زیبای آن را به تنهایی نیز میتوان به اتمام رساند. با وجود بخش داستانی پروپبمان Borderlands 3، بهنظر میرسد که محتویات قابل توجهی از حالت تکنفره را شاهد هستیم. اما در کنار این موضوع، استودیوی گیرباکس (Gearbox) با جدیت، تمام توان خود را برروی بخش چندنفرهی بازی بهکار گرفته است.
آنتونی نیکولسن (Anthony Nicholson)، تهیهکنندهی ارشد استودیوی گیرباکس، طی پرسش و پاسخی در مراسم E3 2019 دربارهی عتاصر بخش چندنفرهی عنوان Borderlands 3 مواردی را بیان کرد. به گفته او، استودیوی گیرباکس از چند ویژگی خاص در Borderlands 3 استفاده کرده است که باعث میشود تجربهی بهتری نسبت به قسمتهای قبلی بازی داشته باشیم. مواردی مانند توانایی بهاشتراک گذاشتن آیتمها و تجهیزات درون بازی با دیگر بازیبازان و سیستم ماموریتهای پویا که Rare Spawns نامیده میشوند.
هستهی سری Borderlands همیشه بخش چندنفرهی آن بوده است. همیشه میخواستیم که بازیبازان به هم متصل باشند و باهم بازی را پیش ببرند. حالت چندنفره را ساختیم و در Borderlands 3 نیز آن را گسترش دادیم؛ چون از روز اول برای ما در اولویت قرار داشت. ما به کاربران اجازه میدهیم که از طریق سیستم mail در بازی بتوانند آبتمهایشان را برای هم ارسال کنند. اگر چیزی بهدست آوردید یا اینکه به مواردی رسیدید که فکر میکنید برای دوستانتان هم با ارزش هست، میتوانید به دستشان برسانید. همچنین ماموریتهایی تحت عنوان Rare Spawns وجود دارند که برای شما چالشهای جدیدی ایجاد میکنند. بهطور مثال، وقتی یکی از دوستان شما در بازی با نوع خاصی از دشمنان روبهرو شود،در قالب سیستم Rare Spawns نمایش داده میشود. اینگونه میتوانیم راحتتر شکار خود را ادامه دهیم. خود من شخصا از حالت تکنفره لذت میبرم و میدانم دیگران هم همینطور هستند. اما قصد داریم احساس کنیم که دیگران هم حضور دارند. اینگونه میتوانید بهطور مثال آیتمهای فروخته شدهی دوستانتان را هم ببینید و حتی از آنها استفاده کنید. درواقع میخواهیم بهنرین نوع تجربه چندنفره را حتی در حال انجام بخش تکنفره رقم بزنیم.
آنتونی نیکولسن درهمین مصاحبه، دربارهی بخش مبارزات، هوش مصنوعی و گانپلی و ابزارهای تیراندازی نیز نکاتی را بیان کرد. این بازی در تاریخ ۱۳ سپتامبر برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان دردسترس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات
تجربه چند نفره در بخش تکنفره خیلی جالب و در عین حال هیجان انگیزه.