یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

برخی از اسامی، مفاهیم یا عنوان ها، در دنیای گیم تقریبا نیازی به هیچگونه توضیح، مقدمه سازی یا موارد این چنینی ندارند چون آنقدر شناخته شده هستند که توضیح دادن در مورد آن ها بیهوده به نظر می رسد…کسی هست که نام کریتوس را نشنیده باشد و نداند مربوط به چه فرد و چه بازی است؟ آیا کسی هست که از افتخارآفرینی ها و دست اورد های Witcher 3 اطلاع نداشته باشد؟ آیا کسی هست که نام Super Mario به گوشش نخورده باشد؟ حداقل در بین افرادی که خود را “گیمر” می دانند و اخبار آن را چه به صورت دورادور و چه به طور مستمر دنبال می کنند، بعید میدانم…یکی دیگر از این اسامی و مفاهیم، The Elder Scrolls است. اولین چیزی که شاید به ذهن همه خطور کند، دنیایی عظیم، محتوای بسیار، شخصی سازی وسیع و اکتشاف به معنای واقعی کلمه باشد…اگر فردی فقط برای یک ساعت هم که شده Skyrim را تجربه کرده باشد، به خوبی به موارد فوق آشنایی دارد. حال قوانین، اتمسفر و دنیای سری Elder Scrolls را به یک بازی MMORpg منتقل سازید. نتیجه؟ The Elder Scrolls Online…عنوانی که تمامی ویژگی های محبوبی که این فرانچایز با آن شناخته می شود( دنیای وسیع و بزرگ و پر از مناطق و مراحل مخفی و جذاب، شخصی سازی دقیق و…) را این بار با عناصر یک بازی آنلاین ترکیب کرده تا به بازیبازان اجازه دهد هم با دوستان خود به اکتشاف و ماجراجویی عظیم در دل جنگل ها، مقبره ها، سیاهچال ها و مناطق مختلف دیگر رفته، و هم تجربه PvP را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. حال در این مقاله، به نقد و بررسی این بازی خواهیم پرداخت و نگاهی کلی به بسته های الحاقی خواهیم انداخت…با من و گیمفا همراه باشید…

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

با نقد و بررسی The Elder Scrolls Online همراه من و گیمفا باشید…

داستان بازی The Elder Scrolls Online, هزار سال پیش از وقایع نسخه پنجم، و ۸۰۰ سال پیش از وقایع نسخه سوم و چهارم جریان دارد. اتمسفر، خط اصلی داستانی و بسیاری از موارد این چنینی، کاملا مشابه دیگر عناوین این سری است. داستان بازی حول محور دو مفهوم بزرگ روایت می شود. اولی شاهزاده ای به نام Molag bal, و اقدامات مختلف او در جهت اهداف خاص، و دوم تصاحب تخت خالی سلطنت توسط سه اتحاد و گروه بزرگ در بازی. بازیباز در The Elder Scrolls Online, فردی بوده است که برای Molag bal قربانی شده است و اکنون Molag Bal روح او را تصاحب کرده است. بنابراین، برگرداندن روح خود، اولویت و هدف اول بازیباز محسوب می شود.

داستان بازی همانند دیگر نسخه های سری، و تا حد قابل توجهی مانند دیگر عناوین نقش آفرینی، با مفاهیمی چون جدال گروه های مختلف بر سر کسب یا نگه داشتن قدرت، جاه طلبی های افراد خاص(پادشاهان یا رؤسای خاص) و قربانی شدن افراد بی گناه گره خورده است. در واقع خط های اصلی داستانی و اتفاقات مختلف که در طول داستان بازی شاهد آن هستیم، ابتدا دارای روایتی بسیار کلی هستند و هر جه بیش تر به پیش می رویم، بیش تر وارد جزئیات شده و با اهداف شخصیت ها و موارد دیگر بیش تر آشنا می شویم.

داستان بازی با وجود آنکه در نگاه اول ممکن است کلیشه ای و تکراری به نظر بیاید، اما در مجموع عملکرد بسیار راضی کننده ای دارد. درست است که خصوصا در اوایل بازی و مراحل ابتدایی، ریتم بسیار کند مراحل و اتفاقات کمی آزاردهنده است، و همچنین برخی مراحل اصلی داستانی هم خسته کننده هستند و هم حس و حال تکراری و یکنواختی را به بازیباز منتقل می سازند، اما به لطف دنیایی وسیع با خط داستانی و بخش های فرعی گسترده، و همچنین Plot Twist های به جا و مناسب، بخش داستانی بازی انتظارات را می تواند به خوبی برآورده سازد.

اتفاقات بازی همانند تمامی نسخه های دیگر سری، در قاره Tamirel جریان دارد. بیشتر بخش ها و مناطق بازی در دسترس برای کاوش و ماجراجویی قرار دارند و برخی از مناطق از طریق DLC های مربوطه قابل دسترسی هستند. استفاده مناسب سازندگان از وسعت دنیای بازی برای قصه گویی و روایت چند جانبه با ابعاد مختلف، به هر جه جذاب تر شدن اتفاقات و حوادث بازی، خصوصا در یک سوم پایانی بازی کمک شایانی کرده است.

ماموریت های فرعی بازی نیز از لحاظ داستان، روایت و پرداخت دست کمی از خط اصلی داستان و مراحل اصلی ندارند. در برخی از مراحل، شاید برخی از بهترین روایات داستان در کل بازی هستیم. حال که آن Quest خاص، ممکن است که تنها به کمک کردن به فردی خاص مثلا در پاکسازی یک سیاهچال خلاصه شود، اما پس از گذشت مدتی شما با انگیزه آن فرد، پیش زمینه داستانی و اتفاقات مشابه آشنا شده، و به عمق و جذابیت داستانی آن مرحله به خوبی پی خواهید برد. البته بد نیست به این نکته اشاره کنم که لزوما تمامی مراحل و فعالیت های فرعی و جانبی از لحاظ پیش زمینه داستانی یا روایت و پرداخت سطح بالا و جذاب کار نشده اند چنانچه که تعدادی از مراحل فرعی بازی، کاملا حالتی تکراری داشته و از لحاظ داستانی هم اصلا نکته خاصی در بر ندارند. در واقع از لحاظ پرداخت و روایت، مراحل فرعی بازی همه جور کیفیت و خروجی داستانی مختلف را به خود میبینند.

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

طراحی محیط ها و اتمسفر مناطق مختلف بسیار خوب از آب درامده اند.

گیم پلی بازی بسیار مشابه نسخه Skyrim, ولی با کمی بهبود و پیشرفت است. همچنان امکان تجربه بازی به صورت اول شخص و سوم شخص وجود دارد و کلاس های مبارزه ای مختلف، نژاد های مختلف و موارد شخصی سازی مشابه همچنان بسیار پر رنگ و با اهمیت هستند. مبارزات بازی، اکثر اوقات به دلیل حضور دیگر بازیکنان و همچنین تعداد نسبتا قابل توجه دشمنان، بسیار شلوغ، پر سر و صدا و با ریتم بالا دنبال می شود. انیمیشن ها حرکتی مربوط به گیم پلی بازی، با وجود اندکی پیشرفت در برخی زمینه ها، هنوز بسیار به نسخه Skyrim شبیه هستند. این بدان معناست که هنوز شاهد برخی حرکات، ضربات و انیمیشن های حرکتی نسبتا خشک و نه چندان دلچسب در هنگام تجربه بازی خواهیم بود. اما در کل تجربه بازی به صورت سوم شخص، آن هم با تاکید بر روی مبارزه از راه دور به وسیله جادو های مختلف، میتواند مناسب ترین و ایده آل ترین حالت ممکن گیم پلی را ارائه دهد. چون در نبرد های از راه دور و با تمرکز بر جادو و موارد مشابه، انیمیشن های بعضا خشک و قدیمی بازی بسیار کمتر آزاردهنده هستند. در حالت اول شخص به خصوص هنگام مبارزات و نبرد های تن به تن، هنوز گاهی اوقات این حس به شما دست می دهد که دارید به هوا ضربه وارد می کنید، نه بدن دشمن. البته کمی شاهد پیشرفت و بهبود در این زمینه نسبت به نسخه Skyrim هستیم اما کلیت گیم پلی و موارد مربوط به آن، تقریبا مشابه Skyrim است.

دو بخش Crafting و Alchemy, بخش هایی هستند که می توانند The Elder Scrolls Online را به خوبی از دیگر MMORpg ها متمایز ساخته، و هویت مستقلی را به آن عرضه کنند. مکانیزم ها و جزئیات مربوط به بخش Alchemy در حد دیوانه واری فوق العاده و عمیق کار شده اند. چه مواد اولیه لازم، چه فرمول های مختلف و چه معجون ها و ترکیبات موجود. گشت و گذار در منو و بخش های مختلف Alchemy, خود یک ماجراجویی جم و جور محسوب می شود!!! بخش Crafting هم که نیازی به توضیح خاصی ندارد. اهمیت این دو بخش در جریان بازی،خواه یا ناخواه بازیبازان را به استفاده از این دو مکانیزم پرسود ترغیب می سازد…

گزینه های مربوط به شخصی سازی کارکتر مورد نظر شما، و همچنین تعداد و عمق Skills ها و موارد مشابه نیز کاملا راضی کننده و فوق العاده است. تعداد مهارت ها و جزئیات مربوط به شخصی سازی هر کلاس مبارزه آنقدر زیاد است که حتی پس از ساعت ها تجربه بازی و آشنایی با این موارد، همچنان شاهد نکات و ویژگی‌های جدید خواهید بود.

گیم پلی بازی در کل، عملکرد مطلوبی دارد و با چشم پوشی از ضعف ها و مشکلات همیشگی سری، مانند ضعف انیمیشن های حرکتی یا مبارزات تن به تن میتواند سرگرم کننده و لذت بخش باشد. خصوصا آنکه تجربه نابودی دشمنان و ماجراجویی های مختلف در کنار دیگر دوستان و همراهان، حس بسیار لذت بخشی را به همراه دارد.

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

گرافیک بازی اصلا و ابدا راضی کننده به شمار نمی رود…

عملکرد The Elder Scrolls Online در بخش گرافیک هنری و فنی، بسیار مشابه نسخه های دیگر سری خصوصا Skyrim است. و این یعنی کیفیت نه چندان مطلوب و پایین تکسچر ها، بافت ها و احسان مختلف، در کنار تعداد بسیار زیاد باگ های گرافیکی و فنی… اگر به احسام مختلف مانند درخت ها، تپه ها، ساختمان ها و موارد مختلف نگاهی بیاندازید، کاملا به نظر می رسد با عنوانی نسل هفتمی طرف هستیم. چون کیفیت تکسچر ها و بافت های این اجسام اصلا در حد و اندازه های بازی های جدید نیست و بعضا آنچنان کیفیت پایینی دارند که ممکن است شما را از تجربه بازی دلسرد سازند. از آن طرف طراحی هیولاها و دشمنان به مراتب بهتر و امیدوارکننده تر صورت گرفته و باعث شده کمی از تلخی بخش گرافیک هنری بازی کاسته شود. سایه زنی ها و نورپردازی در بازی، هر چند استاندارد هستند، اما نقطه قوت خاصی به شمار نمی آیند.

در سیاهچال ها و مناطق زیرزمینی، ضعف گرافیک هنری کمتر به چشم می آید و طراحی ها نیز به مراتب بهتر صورت گرفته. اما در سطح زمین همچنان مشکلات اصلی به قوت خود پابرجا هستند…باگ های گرافیکی که به نوعی در DNA سری حضور دارند در این نسخه هم به وفور دیده می شوند. از گیر کردن در در، دیوار و اجسام مختلف گرفته، تا گیر کردن در زمین هنگام مبارزات، یا ناتوانی از برداشتن آیتم خاصی که بدون آن پیشرفت در یک مرحله ممکن نیست. هر چند که بخشی از این باگ ها و مشکلات آنچنان مهم و آزار دهنده نیستند، اما با این وحود هنوز مشکلات و باگ های مهمی در جریان بازی تاثیر می گذارند. چه بسا که در کنار دوستان خود در حال انجام ماموریتی سخت و مهم هستید و هنگام مبارزه با یک باس، در زمین گیر می کنید و عملا از جریان بازی و مبارزه خارج می شوید. یا برخی مشکلات فنی که پیشرفت و اتمام مرحله را غیرممکن می سازند. حتی با وجود آپدیت های مختلف و پرتعداد، این دسته مشکلات همچنان به قوت خود باقی اند و این باگ ها، یکی از مهم ترین نقاط ضعف بازی به شمار می آیند.

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

تمامی NPC های بازی کاملا صداگذاری شده اند که این امر نکته ای مثبت محسوب می شود. هر چند کیفیت برخی از این صداپیشگان آنچنان چنگی به دل نمیزند…

نگاهی به مهم ترین پدیت ها و بسته های الحاقی:

Marrowind:

این بسته الحاقی شامل یک کلاس کاملا جدید، یک Trial جدید و یک مود جدید PvP به نام Battleground است. این بسته الحاقی دسترسی به Vvardenfell که در نسخه سوم شاهد آن بودیم را ممکن می سازد.

Summerset

این بسته گسترش دهنده بزرگ (Expansion pack), با تمرکز بر Summerset Isle عرضه شد. این بسته گسترش دهنده، همانند Marrowind می بایست به صورت یک عنوان جداگانه خریداری شود. این بسته گسترش دهنده، یک ناحیه جدید، یک خط داستانی کاملا تازه، امکان ساخت جواهرات و زیورآلات (Jewelry Crafting) و یک سری مهارت جدید پیرامون Psijic Order را در اختیار بازیبازان قرار می دهد.

Elsweyr

این بسته گسترش دهنده در منطقه Elsweyr جریان دارد و یک خط داستانی مجزا و کامل حول محور پدیدار شدن یک اژدها را روایت می سازد. همچنین یک کلاس Necromancer جدید که یکی از بهترین و جذاب ترین کلاس های کل سری است را نیز به بازی اضافه می سازد.

The Imperial City

این DLC بزرگ یک ارز جدید داخل بازی به نام Tel Var Stones را به بازی اضافه می کند. همچنین در این DLC, شاهد بزرگترین Dungeon کل بازی به نام The Imperial Sewers هستیم. کل شهر در این بسته الحاقی توسط نیروهای Molag bar در برگرفته شده است.

Orsinium

این DLC در پایتخت Orsemir به نام Orsinium جریان دارد. این بسته الحاقی، یک چالش تک نفره به نام Maelstrom Arena را به بازی اضافه می کند. خط اصلی داستانی این DLC مربوط به کمک کردن به پادشاه Orsinium, King Kurog در بازسازی و احیای شهر است.

Wolfhunters

این بسته گسترش دهنده دو سیاهچال یا همان Dungeon بزرگ را به بازی اضافه می سازد. این دو سیاهچال Moon hunter Keep و March of the Sacrifice نام داشته و هر دو پیرامون گرگینه ها و Werewolf ها جریان دارند.

Horns of the Reach

این بسته گسترش دهنده دو سیاهچال جدید را به بازی اضافه می سازد. Bloodroot forge و Falkreath Hold. این دو سیاهچال وسعت قابل توجهی دارند.

Homestead

این آپدیت بزرگ، امکان خرید بیش از ۴۰ نوع خانه مختلف بر اساس نژاد ها و گروه های مختلف را فراهم میسازد. این خانه ها به هر دو شکل با اثاثیه کامل و بدون اثاثیه عرضه می شوند. این خانه ها هم با ارز داخل بازی و هم با پول واقعی قابل خریداری هستند.

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

بخش Crafting یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های بازی به شمار می آید.

جمع بندی نهایی:

اکر از علاقه‌مندان فرانچایز The Elder Scrolls هستید و از عناوین MMO نیز استقبال می کنید. The Elder Scrolls Online انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. میزان محتوای موجود در بازی شامل مراحل اصلی و فرعی بسیار زیاد است و بیش از صد ها ساعت می تواند شما را سرگرم سازد. لذت ماجراجویی با دوستان در قالب بخش های مختلف، میتواند دلیل دیگری برای تجربه The Elder Scrolls Online به شمار بیاید. هر چند این بازی از مشکلات همیشگی سری مانند باگ های گرافیکی زیاد و موارد مشابه همچنان رنج میبرد. اما همچنان توانایی ارائه صدها ساعت ماجراجویی را به مخاطبان داراست.

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

Espresso

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بازی بسیار مناسبی هست برای عزیزان سرمایه دار . من که همش سر کار هستم یا لا به لای تخنه سنگ ها ی بیابان برای پیدا کردن لقمه ای نان یا حشرات .

    mehdi_cd2006
    • Azeril گفت:

      نه دوست عزیز من با فرمایش شما مخالفم، ESO برای افراد سرمایه دار نیست
      این بازی تو استیم همیشه تو تخفیفه، شما میتونی بیس بازی رو با هزینه ۶۰ ۷۰ تومن بخری و یه تجریه کامل ازش داشته باشی، اگر دوست داشتی قسمت های دیگه ای هم تجربه کنی به صورت کالکشن یا دی ال سی های مختلف با هزینه نه چندان زیاد به صورت جداگانه خریداری کنی.
      هر دی ال سی از بازی حدودا از ۸۰ تومن شروع میشه به بالا

      • najigamer گفت:

        داداش شما مثل اینکه این بازی رو انجام میدی من یه سوال داشتم – این بازی که هر چند وقت یک بازی بسته های الحاقی پولی میده اگر من خود بازی رو بگیرم ولی بعد ها به خرید بسته های الحاقیش اقدام نکنم میتونم بدون بسته های الحاقی به بازی به صورت انلاین ادامه بدم یا برای ادامه بازی حتما باید بسته های الحاقی دانلود شه ممنون میشم کسایی که تجربه این بازی رو دارن جواب بدن مرسی

    • 13eauty گفت:

      من فقط پولی که بار اول برای بازی دادم بدون دی ال سی همون رو فقط خرج کردم بقیش رو کاملا از تو خود بازی دراوردم ی کانال هست توی دیسکورد پول توی بازی میگیره دی ال سی یا هرچی تو استورشه برات میده من تا الان نزدیک ۳ میلیون سکه خرج کردم الان نزدیک به دو میلیون دارم فارم کردن تو بازی خیلی حال میده و فقط کافیه جاهاشو بدونی ایزی پیزی

  • نقد کوتاه و در عین حال بسیار عالی بود.
    دلم لک زده برا elder scrolls vi

  • yousofkh گفت:

    واقعا بازی خوب و اعتیاد اوریه و سروراش هم همیشه پره کنسولیا اگه حسرت ورلد اف وارکرفتو میخورن اینو بگیرن و لذت ببرن خوب از بازی پشتیبانی میشه

  • من خودم ۳ ساله دارم اینو بازی میکنم.خیلی خوبه به همه پیشنهاد میشه
    ای دی خودم تو بازی Blood-fashioned

  • Azeril گفت:

    بابت نوشتن این نقد و بررسی خسته نباشی ولی دوست عزیز شما مطمینی The Elder Scrolls Online رو بازی کردی؟
    باگهای گرافیکی زیاد؟ یعنی شما واقعا نتونستی آیتمی رو از رو زمین برداری یا موقع مبارزه با باس رفتی تو زمین یا جایی تو در و دیوار گیر کردی؟ خدایی همچین مشکلاتی داشته بازی؟ پس چرا من بعد از بیش از ۴۰۰ ساعت بازی کردن حتی یکبار هم این مشکلات رو ندیدم؟
    این بازی به هیچ عنوان باگ گرافیکی نداره و تو در و دیوار گیر نمیکنی!
    درضمن نمیدونم برچه اساسی یه بازی MMORPG رو با یه بازی نسل هشتمی مقایسه میکنی!
    به نظر خودت اگر بازی با این وسعت با گرافیکی شبیه ویتچر یا بالاتر بود میشد با این تعداد پلیر آنلاین بازیش کرد؟ اونموقع چه سیستمی برای اجراش میخواست؟
    فکر کنم شما نیم ساعت اول بازی رو که برای سری های اول بازی یعنی سال ۲۰۱۴ هست رو بازی کردی گفتی خب شروع کنم به نوشتن نقد و بررسی
    شما به خیلی از نکات بازی اشاره نکردی چون تجربه بازیش رو نداشتی!
    دوست عزیز بازم بهت با اینکه مطمئنم بازی رو تجربه نکردی ولی بابت نوشتن اینهمه کلمه خسته نباشید میگم، درهرصورت چون شما نمیخواستی بازی کنی بهتر بود قبل از نوشتن یه سرچی تو سایت های خارجی میزدی ببینی درمورد این بازی چی نوشتن یا حداقل وقتی داری نقدی انجام میدی و ایرادی میگیری یه نگاه به مقاله های دیگه هم بکن ببین همچین حرفی رو زدن یا خیر!
    درضمن درصورتی که این بازی رو خریداری کردی و بازی کردی لطفا آیدی خودت توی بازی رو بهم بده ادت کنم و این باگ هایی که میگی رو بهم نشون بده

    • سلام دوست عزیز
      در مورد باگهای گرافیکی، حقیقت همینه…گیر کردن در اجسام مختلف یا پخش شدن یک انیمیشن به حال تکرار گرفته، تا بعضی مشکللت مثل عدم برداشتن یک آیتم یا مشکلات دیگه در بازی وجود داشته و داره…شما قشنگ مشخصه با تعصب در مورد بازی صخبت کردی، اصلا امکان داره ۴۰۰ ساعت بازی کرده باشین و اونوقت حتی یکبار هم با باگ مواجه نشدین؟ خیالتونو راحت کنم، امکان نداره یک بازی باگ نداشته باشه…چه لست او اس، چه انجارتد، چه الدر سکرولز…همین حرف شما نشون میده علاقه بر منطق در شما چیره شده…
      در مورد گرافیک هم باز هم با کمال احترام حرفتون غیر منطقیه…درخت های بازی تو مناطق مختلف رو.نگاه کردین حالا؟ به بازی سال ۲۰۱۴ میخوره به نظرتون؟ کیفیت بافت های مختلف چطور؟ این امر که گرافیک هنری ضعیف بهتون قول میدم سازنده هام هم شکی ندارن…شما متاسفانه به خاطر علاقه بیش از حد حقایق رو نمی‌بینین…

      • Azeril گفت:

        مثل اینکه شما ESO رو روی کنسول بازی کردین نسبت به مثال هایی که زدین. اگر اینجور باشه پس حق رو به شما میدم چون من روی PC بازی کردم. شاید رو کنسول ها این مشکل وجود داشته باشه!
        به جرات میتونم بگم تا به امروز هیچ یک از باگ هایی که شما میگید رو ندیدم! نه تا به امروز تو در و دیوار یا سخره ها یا هیچ جای دیگه ای گیر نکردم و نه هیچ وقت مشکل برداشتن آیتم ها رو داشتم و نه هیچوقت موقع باس فایت با مشکل گیر کردم تو زمین مواجه شدم و نه هیچ وقت یک انیمیشن چند بار برام تکرار شده!
        دوست عزیز شما دارید یک بازی MMORPG رو با بازی های نسل ۸ مقایسه میکنید؟ واقعا چرا؟
        هیچ یک از بازی های این سبکی گرافیک فوق العاده بالایی ندارن به جز چند بازی محدود مثل Black Desert Online. دلیل این امر که گرافیک های به قول شما هنری بالا ندارند و تکسچر های فوق العاده قوی ندارند به این علت هست که تو رنج های مختلف از سخت افزارها اجرا بشه و زمان فایت های سنگین با پلیر های زیاد سیستم ها کم نیارن! اگر شما ورد باس رفته باشید کاملا منظور منو متوجه میشید، زمانی که ۲۰ ۳۰ پلیر مختلف با هم دارن اسپل میزنن!
        واقعا درک نمیکنم به چه علت باید یک بازی با این وسعت رو با بازی های نسل ۸ مقایسه کرد!
        داشتم مقاله انگلیسی زبانی رو میخوندم به قول نویسنده قسمت هایی از بازی چنان مناظری دارند که ناخواسته مجبور به توقف و نگاه کردن به آن می‌شویم!
        باز هم میگم شما نباید بازی MMORPG رو با بازی های نسل ۸ مقایسه کنید! با بازی های هم سبک خودش مقایسه کنید! مثل WOW, BDO, Guild Wars, FFXIV و….
        اگر رو PC بازی میکنید لطفا آیدی خودتون رو بدین تا ادتون کنم و این باگ ها رو به من نشون بدین!

        • بله دوست عزیز من نسخه ps4 بازی رو تجربه کردم…احتمال میدم مشکلات و باگ های نسخه پیسی به مراتب کمتر باشه…البته بازم بعید میدونم مشکلات در حد صفر باشن…
          در مورد گرافیک هم درسته قبول دارم به خاطر محدودیت های سخت افزاری و مسائلی چون ظرفیت سرور ها و موضوعات مشابه، امکان یک گرافیک درجه یک وجود نداره، با این وجود Elder scrolls online یک بازی AAA پرهزینه و با تبلیغات گسترده بوده پ هست بنابراین انتظارات حداقلی ازش منطقی…به شما پیشنهاد می کنم نقد وبسایت های معتبر خارجی رو هم نگاهی بیاندازین تا متوحه بشین من تنها کسی نیستم به این مشکلات برخوردم…Ign مثال ایده آلی…یا هر وبسایت خارجی دیگه که مورد تایید خودتون…اونوقت میبینین انتقادات من و مسائلی که من به عنوان نقطه ضعف بهشون اشاره کردم، کاملا منطقی و صادقانه و بدور از تعصب هستند…

          • Azeril گفت:

            حتما نقدهای جدید بازی رو میخونم
            تنها مشکل گرافیکی توی بازی باهاش برخورد کردم فریم دراپ شدن هست، گاهی اوقات با اینکه هیچ پردازش اضافه ای تو سیستم صورت نمیگیره به صورت ناگهانی فریم به زیر ۲۰ میاد که خیلی اذیت کنندس، بدستا قول رفعش رو داده بود با اینکه کم شده ولی هنوز رفع نشده
            بهتون پیشنهاد میکنم که حتما نسخه PC رو بازی کنید چون واقعا هیچکدوم از باگ هایی که گفتید وجود نداره! این حرف من از روی تعصب نیست، بیش از ۴۰۰ ساعت بازی کردم، اصلا یادم نمیاد همچین مشکلاتی داشته باشه! تمام آیتم ها به راحتی لوت میشن، هیچوقت هیچ جایی از مپ گیر نکردم! چه تو نقشه های قدیمی چه تو نقشه های جدید

            Shamsollah Kahn
            • سلام دوست عزیز.
              امیدوارم بعد این همه مدت این پیام من رو ببینید.
              من پلیر جدید و تازه الدر اسکرولز انلاین هستم.
              طبیعتا هیچ چیزی رو بلد نیستم و هیچ یک از دوستانم ب غیر از خودم این بازی رو ندارن…
              اگر میشه لطفارایدی استیم و دیسکورد خودتون رو ب من بدید ک بتونیم با هم ارتباط برقرار کنیم ک اگر بشه ب من اموزشات لازم رو بدید و تا حدودی با هم هم بازی بشیم…
              این رو ب این خاطر میگم چون معلومه با توجه ب نظراتتون خیلی اطلاعات دارید و بازی رو خیلی خوب بلدید…
              ممنون میشم جواب بدید و کمک کنید 🌷

  • Hoower گفت:

    نوشتار بسیار خوبی بود خسته نباشید آقای زاهدی :yes:

  • Hoower گفت:

    نوشتار بسیار خوبی بود خسته نباشید آقای زاهدی :yes:
    چه پلات سختی هم داره

  • Lor'themar گفت:

    به نظذم نقد یکم غیر منصفانه ست، باید توجه کرد که بازی mmorpg هست و سال ۲۰۱۴ منتشر شده،معمولا از هیچ mmorpg انتظار گرافیک خارق‌العاده نمیره و خیلی ملاک نقد نیست،چیزی که از همه مهم تره پشتیبانی بعد انتشاره که این بازی خوب بوده

    دوستانی که بازی رو دارن میشه لطفا کمی از وضعیت سرور ها بگین

    انسان
    • Azeril گفت:

      خیلی خیلی شلوغه!
      اگر منظورتون از وضعیت سرور ها پلیر هاش هست، من به شخصه خیلی وقت ها انتظار دیدن پلیر تو یه جای دور افتاده رو ندارم ولی میبینم عده ای هستن، چه با لول پایین چه با لول بالا تو اون منطقه دارن بازی میکنن!
      اگر منظورتون پینگ توی سرور هست، نمیدونم مشکل از اینترنت منه یا مشکل از سرورهای بازی (که مسلما باید نت من قاطی داشته باشه) گاهی اوقات با پینگ ۱۲۰ ۱۳۰ بازی می‌کنم گاهی اوقات هم میشه پینگ به بالا ۲۰۰ هم میره! حالا این مشکل از کجا هست نمیدونم!

    • Mikasa گفت:

      بتسدا بازیای AAA اصلیشم گرافیکشون در حد نسل ۶ و ۷ عه دیگه چه برسه MMO ش D;(بازیای بتسدای سازنده رو میگم نه ناشر)

  • خیلی ممنون بابت نقد ولی ببخشید با نقدتون تاحدودی مخالفم
    اول از اینکه بنظرم این نقد بیشتر شبیه نقدهای بازی های خطی بود تا یه MMORPG که بالای هزار ساعت گیم پلی داره
    بنظرم کوتاه بود
    دوما اینکه من کلا توی ۸۶۰ ساعتی که بازی کردم تاحالا فقط یه بار باگ گرافیکی دیدم که اونم بخاطر شلوغی زیاد محیط بود
    راجع تکستچرهای ضعیف هم که گفتین باید اینو در نظر بگیرین که بازی سال ۲۰۱۴ عرضه شده و کلا MMORPGها رو یه جور می سازن که همه بتونن بازی کنن. با اینکه کلی DLC برای بازی اومده ولی تکستچرهای پایه بازی اپگرید نشدن و اینم نمیشه ایراد گرفت چون بازسازی همه ی تکستچرهای کل دنیای بازی خیلی خیلی وقت گیره
    اگه یکم بیشتر راجع مپ های گسترده بازی بیشتر توضیح میدادین بهتر بود
    بازم میگم خیلی ممنون بابت زحماتتون

  • ای کاش بیشتر وارد جزییات میشدید تا حداقل میفهمیدیم چرا این بازیmmorpg محسوب میشه و چه ویژگی هایی این بازی آنلاین داره که از نسخه های قبلی متمایز میشه، نقد خیلی کوتاه بود و انگار نقدی کلی بود برای سری الدر اسکرولز و نه مخصوص این نسخه آنلاین. :yes:

  • اسکایریم رو سال ۲۰۱۱ با ps3 تجربه کردم، روزه ریلیز گرفتمش،ینی بردم ریختن برام روز انتشار، شانسه ما بلکل زبان فرانسه بود از صدای کاراکترا تا نوشته ها، هیچی ما چند سال بازیش میکردم بلطف بازیش زبان فرانسه رو یه درصدی یاد گرفتم، فریاده اژدهاشم همیشه میگفت voussss یا همش کلمات atendez, suivez moi اینجور کلمات بود که ینی برو اونجا برو معموریت، اگر قیمتای کثیف مثل الان نبود حتمن یک باره دیگه برای ps4 رم میخریدمش.

  • Maximum Pain گفت:

    بزرگ ترین دلیلی که باعث شد من این بازی رو از کنسولم حذف کنم آپدیت های واقعا حجیم بازی هستش ۱۰۰ گیگ بازی رو دانلود کردم ۱ روز بعد ۴۰ گیگ آپدیت داد 😐

  • Havij69 گفت:

    برادرا من بعد ی سال دوباره میخواستم بازی کنم امروز هی میگه ب سرور وصل نمیشه نتت رو چک کن
    تحریم محریمه دوباره یا چی؟؟؟

  • eMJay گفت:

    دوستان اگه کسی eso بازی میکنه id بده باهم بازی کنیم اگه گیلد ایرانی چیزی دارین منم دعوت بدین @em7ay ایدی منه درخواست دوستی بدین

  • Mangersis گفت:

    لعنت به بتسدا که به خاطر پول بیشتر مثل بیلیزارد میاد mmorpg میسازه

    AAS(بازگشته است)
  • اقای زاهدی خسته نباشید یه اشتباه ریز داشتید توی متن
    مورویند اونجوری نوشته نمیشه اینجوری نوشته میشه
    Morrowind
    ممنون ؛)

    Shamsollah Kahn
    • سلام دوست عزیز. امیدوارم بعد این همه مدت این پیام من رو ببینید. من پلیر جدید و تازه الدر اسکرولز انلاین هستم. طبیعتا هیچ چیزی رو بلد نیستم و هیچ یک از دوستانم ب غیر از خودم این بازی رو ندارن… اگر میشه لطفارایدی استیم و دیسکورد خودتون رو ب من بدید ک بتونیم با هم ارتباط برقرار کنیم ک اگر بشه ب من اموزشات لازم رو بدید و تا حدودی با هم هم بازی بشیم… این رو ب این خاطر میگم چون معلومه با توجه ب نظراتتون خیلی اطلاعات دارید و بازی رو خیلی خوب بلدید… ممنون میشم جواب بدید و کمک کنید 🌷

  • من تازه بازی رو خریدم و وقتی وارد بازی میشم تو صفحه لودینگ با ارور ۲۰۱ مواجه میشم راهی برای رفعش هست؟

    عبدالقادر
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا
یک ماجراجویی تمام نشدنی | نقد و بررسی نسخه کامل بازی The Elder Scrolls Online - گیمفا