جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا

جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است

سعید حلاجیان
۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا

در جریان پنل رویداد Gamelab 2019، جوزف فارس، نویسنده و کارگردان بازی A Way Out همراه با دیوید کیج، خالق آثاری چون Detroit: Become Human و Heavy Rain در رابطه با آینده‌ی بازی‌های ویدئویی به گفتگو پرداختند. در این میان جوزف فارس در ارتباط با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ از دیدگاه شخصی خود صحبت‌هایی ارائه داد و به این نکته اشاره داشت که از دیدگاه وی، عنوان Spider-Man، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است.

اگر به خاطر داشته باشید در جریان رویداد TGA 2018 بازی God of War به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. شاید برای شما نیز جالب باشد که وب‌سایت Gotylist، منبعی که تعداد جوایز برترین بازی‌های سال از منابع معتبر را می‌شمارد، به این موضوع اشاره داشته که بازی Red Dead Redemption 2 در مجموع ۱۸۱ رای عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ را به دست آورده است. پس از آن بازی God of War با ۱۷۳ رای در رده‌ی دوم و بازی Marvel’s Spider-Man با ۱۹ رای در رتبه‌ی سوم قرار دارند. اما به هر حال این God of War بود که توانست جایزه‌ی بهترین بازی‌ سال و اکثر جوایز دیگر به مانند BAFTA Awards و DICE Award را زا آن خود کند.

حال که صحبت از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ شد، شاید بد نباشد که نظر جوزف فارس، کارگردان بازی A Way Out را نیز در این زمینه بدانیم. آقای جوزف فارس در جریان پنل رویداد Gamelab 2019 به این نکته اشاره داشت که از دیدگاه وی بازی Spider-Man بهترین بازی سال است. توضیحات آقای ارس را رد قسمت پایین مشاهده می‌کنید:

شخصاً، بهترین بازی سال از دیدگاه من بازی Spider-Man بود. البته این موضوع بدین معنی نیست که من بازی God of War را دوست ندارم. از نظر من God of War بازی خوبی بود اما من با Spider-Man بیشتر و بهتر ارتباط برقرار کردم.

دلیل اینکه به جای Red Dead 2 من بازی God of War را انتخاب می‌کنم این است که باور دارم God of War ریسک‌های جدیدی را به همراه داشت که بسیار جالب بوده‌اند. کوری بارلوگ و تیم سازنده، کار شگفت انگیزی انجام داده‌اند. من کوری بارلوگ، تیم سازنده و البته سونی را تحسین می‌کنم که از این آی‌پی شناخته شده تجربه‌ای متفاوت رقم زده‌اند که ریسک بسیار بزرگی برای یک عنوان AAA محسوب می‌شود و به نظر من بازی God of War کاملا شایسته‌ی این برد (بهترین بازی سال) بود.

راک استار نیز بازی Red Dead 2 را توسعه داد که از بسیاری جهات بازی بسیار خوبی است. اما اگر از من بپرسید، به شما می‌گویم بازی کمی بیش از حد طولانی است و برخی مراحل آن بسیار تکراری به نظر می‌رسند؛ تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به بیرون از کمپ رفته، کمی تیراندازی کنید و سپس به کمپ بازگردید. من گمان می‌کنم این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود بازی God of War برنده باشد.

همان‌طور که من بازی‌ها را تحسین می‌کنم، به شدت به تکراری شدن مراحل و مکانیک‌های بازی حساس هستم. من احساس می‌کنم هم God of War و هم Red Dead کمی بیش از حد طولانی هستند و من به تجربه‌ی کوتاه‌تری نیاز دارم. من فکر می‌کنم به همین دلیل جذب بازی Spider-Man شدم. مخصوصاً در ارتباط با بازی Red Dead که بسیار طولانی بود؛ چه کسی چنین وقتی دارد؟ من حتی بچه هم ندارم و با این وجود چنین زمانی را در اختیار ندارم. شما می‌توانید چنین بازی‌هایی را اصلا تمام کنید؟ چه کسی این روز‌ها یک بازی ویدئویی را به طور کامل به اتمام می‌رساند؟

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای فارس چیست؟ نظرات خود را در این رابطه را با ما حتما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا
جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    به هیچ عنوان باهاش موافق نیستم :laugh:
    بازی باید فاکتور داشته باشه و یکی از اون فاکتورها باگه که اسپایدر من پر از باگهای خنده دار بود اما خدای جنگ اصلا
    البته اینم باید قبول کرد که برای هرکس بهترین سال متفاوته و باید به علایق و سلایق یکدیگر احترام بذاریم

  • با وجود فوقالعاده بودن رد دد اما ایشون راست گفتند و ریسک ها و جهش های گاد واقعا انقلابی بود و مثل سالی که لست منتشر شد صنعت گیم رو چند پله ارتقا داد و استاندارد جدیدی رو ایجاد کرد و به معیاری برای سنجش انحصاری های دیگه تبدیل شد. افتخاری که با خرید چند استودیو و دارم دارم نمیشه بهش رسید. سونی راه و رسم استودیو سازی و استودیو هاش راه و رسم شاهکار سازی رو فرا گرفتن. گاد و ل ست و اسپایدر سه الماس این نسل شدند و بعید دیگه تا نسل بعد حریفی داشته باشن.

  • bushwhack گفت:

    تو این پست بوی خون میاد 😀
    نظر همه محترمه… ولی با احترام هیچ بازی حق نداره جلوی گاد آو وار قد علم کنه… با اون حجم از تغییراتی که با لوگ ایجاد کرد… اونم تو فرانچایزی که اسمش برابر با کل دنیای گیمه…
    البته وقتی دوتا انحصاری سونی تو یه سال بیرون بیاد هم انتخاب بینشون سخت میشه!

  • الحق که گاد بدجوری رددد رو زمین زد و با شایستگی تمام پر افتخارترین بازی سال شد.اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس

  • Sony_ps گفت:

    به نظر من که بهترین های ۲۰۱۸ به ترتیب :
    Red dead 2
    God of war
    Spider man
    تمام ، با همشون به شدت حال کردم دلیل اینکه اسپایدرمن و اخر گفتم بخاطر اینه که شاید اون انتظاری که ازش داشتمو براورده نکرد ، نه اینکه بد باشه ها( بعید میدونم کسی توی دنیا اندازه من بازی کرده باشتش) ولی اون جوری که روش حساب باز کرده بودم نبود، گاد اف وارم که از اول تا اخر که سرتاسر پر ریزونی بود ، اما رد دد ، اخ اخ اخ ، رد دد یسری موقع ها یکاری میکرد دهنم باز بمونه ، جدی میگم چند بار فقط دهنمو همونجوری باز میزاشت.

  • joel گفت:

    ( تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به بیرون از کمپ رفته، کمی تیراندازی کنید و سپس به کمپ بازگردید) :yes:
    مشکل بزرگتر رد دد اسلوموشنش بود جوری که لذت گشت و گذار تو محیط از بین میبرد ?:-) خلاصه که به نظرم رد دد ۲ به خوبی شماره یکش نبود

  • Majid گفت:

    اسپایدرمن همیشه از لذت بخش ترین و به یاد ماندنی ترین بازی ها بوده ولی هیچ وقت بهترین نبوده

  • postman گفت:

    داداش Battlefield 5 من قبل اینکه تو بگی میگم نمیخواد به خودت زحمت بدی دیگه. اسپایدرمن و گاد بازیای تکراری و سطحی بودن چون انحصاری سونی هستن. حق گوتی فقط و فقط مال رد دد بود. البته اونم چندان بازی خوبی نبود چون به هر حال روی ps4 محتویات انحصاری زمانی داره. حق اصلی هم مال بتلفیلد ۵ بود و بعدش فورتزا هورایزن ۴ چون انحصاری مایکروسافته. رواله؟ این پستو ول کن من به جات حرفای فوق تکراریتو گفتم. برو منتظر یه پست دیگه باش تا همینا رو تکرار کنی.

  • navid313714 گفت:

    ببینین gow کارش به کجا رسیده که دارن با اسپادرمن مقایسه اش می کنند :wilt:

    • joel گفت:

      وقتی بزرگترین منتقدای صنعت گیم این دو بازی رو نامزد دریافت جوایز سالیانه قرار دادن و این دو بازی به خصوص رو دقیقا داشتن مقایسه و سبک و سنگین میکردن تا جوایز رو بینشون تقسیم کنن اونوقت من و تو کی باشیم که یکی از این دو بازی کاملا شایسته رو تا این اندازه ناچیز بدونیم ?:-) :no:

  • legendboy گفت:

    اسپایدرمن بازی خیلی خوبی بود اما نه در قیاس با gow و rdr2
    ولی با نظرش راجب gow کاملا موافقم و به نظرم این ریسک بزرگ روی یه ip محبوب و شناخته شده لایق بهترین بازی سال بود

  • vergil2max گفت:

    تا حدودی با حرفای جوزف موافقم ولی دیگه گاد اونقدرم طولانی نبود البته جالبتر از اون اینکه مگه
    gotypicks مرده که Gotylist که کلا دو سال شروع بکار کرده را مرجع قرار دادن
    از اون عجیبتر
    gotypicks
    God of War – ۱۹۸
    Red Dead Redemption 2 – 134
    Gotylist
    God of War – ۱۷۳
    Red Dead Redemption 2 – ۱۸۱
    😐 ?:-)

    • joel گفت:

      بستگی به علاقه طرف داره اگه عاشق یه بازی باشی نه تنها ۳۵ ساعت زیاد نیست بلکه کم هم هست و بلعکس ?:-) مثلا من اخرای بازی رد دد اصلا دوست نداشتم تموم شه و هی فقط تو محیط میچرخیدم 😀

    • bushwhack گفت:

      سرشون رو عین کبک زیر برف کردن مایکی فنا… یه جوری از سایبرپانک و رد دد ۲ حرف میزنن انگار همینا رو PS4 نیومده یا نمیخواد بیاد… یه جوری از فروش رد دد ۲ حرف میزنن که انگار رو اکس باکس دوبل PS4 فروخته…!
      اگه یه روز اومد که یه بازی تمام انحصاری از چهارمین پلتفرم که اکس باکس باشه تونست یکی از انحصاری های سونی رو شکست بده من دستگیره های پی اس رو آویزون میکنم… تا اون روز نیومده اینقدر بلند پروازی نکنین! :rotfl:

    • vaan 2 گفت:

      اصلا گوتی لیست چند ماهه شروع به کار کرده ! نه دو سال ! یه آدم بیکار که نمیتونست گوتی شدن گاد رو ببینه همین اواخر فصل جوایز سایت رو زد و شروع کرد به جمع کردن هر نقلی آبادی که رد دد رو انتخاب کرده تا مثلا ثابت کنه رد دد بیشتر جایزه آورده!

  • هر سه بازی از نظر من عالی بودن ولی به نظر من spider man هنوز جا برای پیشرف داره، من چیزایی که انتظار داشتم نبود به خصوص در بخش اپگرید و تخریب پذیری محیط که دوست داشتم نبود، از نظرم بخش داستانی اسپایدر من خیلی کم بود که نکته منفی حساب میشه. در مورد GOW و RDR2 باید بگم هر دو بهترینن من نمیتونم بگم کدوم بهتره چون واقعا نمیشه انتخاب کرد. هنوز دارم RDR رو بازی میکنم خیلی عالیه ولی چالش های خیلی سختی داره که خیلی اذیت میکنه بخصوص چالش Grambler و sharpshooter که بعضی هاش ادم رو دیونه میکنه.

    • کامنتتو خیلی دوست داشتم.اون موقع که اسپایدرمن ۲ اومد یک”چیز”جدیدی بود.موتور بازیسازی فوق العاده بود و یک جهش بسیار بزرگ نه تنها نسبت به نسخه قبلیش بود بلکه نسبت به بازیهای شاخی که اون موقع اومدن یک سر و گردن بالاتر بود

  • Godofwar0385 گفت:

    Red Dead Redemption 2 در مجموع ۱۸۱ رای عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ را به دست آورده است. پس از آن بازی God of War با ۱۷۳ رای در رده‌ی دوم و بازی Marvel’s Spider-Man با ۱۹ رای در رتبه‌ی سوم قرار دارند. اما به هر حال این God of War بود که توانست جایزه‌ی بهترین بازی‌ سال و اکثر جوایز دیگر به مانند BAFTA Awards و DICE Award را زا آن خود کند.
    خخخخخ فازشو خریدارم گاد اف وار ۱۹۸ جایزه برد به اضافه ی گوتی شدنش
    رددد فقط ۱۳۷تا جایزه برد فکر کنم ‌چجوری زده رددد ۱۸۱ رای اورد؟
    یعنی این و دیگه کی و از کجاش در اورده؟؟

  • Hala madrid گفت:

    بازی فوق‌العاده ایه ولی بهترین بازی سال نبود قطعا.
    برای من red dead redemption 2 بود(نظر شخصی،تاکید میکنم نظر شخصی)

  • J117 گفت:

    یارو انتظار داره تو رد دد با اسبت کاراته بازی کنه یا جادو بخری نهایت هنر راکستار اینه که یه بازی سرخپوستی ساخته که این همه به واقعیت پایبنده و از اون طرف جذابه ولی تو گاد یا اسپایدر من میشه کلی سلاح و دشمنای متفاوت طراحی کرد که بازی لذت بخش بشه
    مقایسه عادلانه نیست. واسه رددد از هر بازی دیگه ای بیشتر زحمت کشیده بودن ولی حقش خورده شد در ضمن رد دد اصلا تکراری نبود تا آخر.

  • mbox گفت:

    Red dead2 در کنار ویچر ۳ بهترین بازیای نسل بودن تا اینجا

  • GameWorld گفت:

    مشکل راک استار این بود فقط انتظارهارو برد بالا و مردم انتظار داشتن یه چیزی ببینن که اصلا غیر ممکن باشه
    وگرنه بازی open world دی در حد و اندازه Red Dead 2 نیستش
    گاد آو وار بی نظیر بود و اسپایدر هم خیلی عالی

  • mehrdadPS گفت:

    چه کرد سونی تو ۲۰۱۸ با GOW و Spider Man
    چه می کنه سونی تو ۲۰۱۹ با DS و DEATH STRANDING
    چه خواهد کرد تو ۲۰۲۰ با TLOU2 و Ghost of Tsushima

  • ای بابا انگار فقط من از رد دد خوشم میاد
    البته جورف فارس قبلا گفته بود بازی باید کوتاه باشه که به نظرم اصلا درست نیست و میتونه مثل ویچر ۳ طولانی و جذاب باشه
    کلا فکر خیلی متفاوتی داره

  • Vahid333 گفت:

    اصلا باورم نمیشه که حتی یکی از این شاهکارا هم برای pc نیومده اوضاع این پلتفرم خرابه

    • Soroosh0097 گفت:

      کلا یه بازی شاهکار که رو xbox اومده رو یکی از دوتا پلتفرم دیگه نیومده داری خودتو میکشی سرش.
      متاسفانه باید خدمتت عرض کنم بین چهار تا پلتفرم pc و xbox one و ps4 و switch تنها پلتفرمی که بازی انحصاری نداره فقط xbox هستش متاسفانه فن هایی مثل تو هم چیزی بجز کنسول میان نسلیتون ندارید که ازش بالا بکشید(که درصد کمی از خریدارای این نسل مایکروسافت خریدنش) .اگه میتونی از کنسول اصلی نسل هشتمی مایکرو بالا بکش‌.

  • noobmaster69 گفت:

    این چرا داره اشتباه میزنه آخرش؟!
    بازی ها باید مدت زمان کمتری داشته باشن 😐 😐

  • Clara گفت:

    اسپایدر من هم عالی بود و اگه کسی انتخاب ش کنه نباید بهش خرده گرفت که گاد چی پس.
    برای من هم قطعا بهترین بازی سال در کنار دیترویت و گاد بود
    رد دد هم به هر حال بعضی ها از خسته کننده بودنش ایراد گرفتند و زمان طولانی بازی ولی شخصا خیلی باهاش حال کردم و اگه اونم گیم اواردز رو میبرد حقش بود
    شاید دلیل انتخاب گاد برای من و خیلی ها چیزی باشه که اصلا قابل بیان نیست یعنی گاد یه روحی تو خودش داره که اسپایدی، رد دد و دیترویت ندارن فقط یه گیمر اینو درک میکنه و اصلا قابل توضیح دادن نیست که چرا وقتی کنترل کریتوس رو بر عهده میگیری ناخودآگاه حس بهتری نسبت به قبل داری نمیدونم شاید حس انتقام و خشم کریتوس شاید احساس درونی وی تو این قسمت که یه وقت اتریوس متوجه گذشته تاریک پدرش نشه فقط اون صحنه ای که میفهمه اتریوس مریضیش پیشرفت کرده و باید به خونه برگرده و….. یعنی چنین دیدار دوباره ای از برترین صحنه های تاریخ گیم ه و اون حس ه که گاد رو خاص میکنه…

    • Godofwar0385 گفت:

      احسنت واقعا گاداف وار حس عجیبی داره
      کنترل حضرت کریتوس و وقتی میگیرم دستم واقعا انگار خیالم راحت میشه انگار قدرت مندترینم
      اون حس غم گذشتش و کارایی که انجام داد تو صورت کریتوس واقعا تو گاد جدید خیلی عالیه یعنی ماهایی که از گذشتش با خبریم‌میفهمیم این بغضی که تو صورتشه چیه و چقدر زیبا کارگردانی شده
      بشخصه وقتی تو قایق با اون صدای بم و سنگین گفت اتنا از سرم برو بیرون و تو خونش و دیالوگایی که با اتنا داشتن خودش یه دنیاس یه عشقه واسه ما عاشقان گاد
      در اخر میتونم جمله ی همیشگیمو بگم
      گاد خداست خدا هم بحثش جداست
      این بازی و این شخصیت دیگه تکرار نمیشه و واقعا کار هر کس و هر شرکتی نیس
      درودها بر سانتامونیکا بخاطر هدیه ای که به ماها داد از ۱۴ سال پیش تا الان :yes:

  • Y PS گفت:

    به شخصه ۴ تا از ۵ نامزد گوتی ۲۰۱۸ رو بازی کردم و واقعا همه عالین
    God of war و Red dead هر دو شایستگی گوتی رو داشتن ولی god of war به خاطر ریسک بزرگ و نوآوری خیلی زیاد از نظر من شایسته تر هستش

  • نکته جالبی گفت راجب تموم کردن بازی های امروزی بعمیق تر و طولانی تر از قبل هستند که بعضی وقتها اذیت کننده میشن.
    میگم اوپن ورد بگو راکستار :highfive:

  • Mikasa گفت:

    رد دد طولانی نبود طولانی به نظر میرسید چرا؟
    یه معیاری هست اگه اشتباه نکنم
    point of interest بهش میگن
    تو بازی های اوپن ورلد این معیار حدودا ۴۰ ثانیه س یعنی هر ۴۰ ثانیه به طور متوسط یه اتفاقی برای گیمر تو بازی اوپن ورلد حین گشت و گذار بیفته (مثلا برخورد با npc یا ماموریت فرعی یا هر اتفاقی که توجه گیمر رو جلب کنه)
    برای رد دد اگه گفتین چقدره؟ ۸۰ ثانیه! یعنی بجای اینکه هر ۴۵ ثانیه یا ۴۰ ثانیه تو اوپن ورلد یه اتفاق خفن بیفته برای گیمر که توجهشو جلب کنه ، هر ۸۰ ثانیه یه اتفاق‌میفته و این دلیل این میشه که من میگم موقع رد دد بازی کردن پادکست و موسیقی گوش میدادم چون اتفاقاتی که حین تراول و اسب سواری تو محیط بازی رخ میدن خیلی کمن (البته الزاما کمیت مهم نیست کیفیت مهمه ولی کمیت بهرحال تو کسل کننده نشدن بازی تاثیر داره)
    اگه انشالله رد دد ۳ ای درکار باشه و داستان پسر جان مارستون رو بگه باید این point of interest رو در حد همون ۴۰ ثانیه نگه داره

    • Hala madrid گفت:

      نه من میخوام gavin رو تو red dead redemption 3 کنترل کنم :teeth: :rotfl:
      پ.ن:آخر این گَوین لعنتی رو کسی پیدا کرد؟

    • Majid گفت:

      تو اسیسنز ادیسی و ارجینز من میذاشتم رو حرکت خودکار می رفتم یه کار دیگه می کردم
      ۸۰ ثانیه که هیچ بالای ۵ دقیقه طول می کشید گاها
      تا یه چیزی ارزش توجه داشته باشه
      از این نظر ویچر ۳ به نظرم عالی بود
      هر نقطه از مپ ممکن بود مهم باشه

    • pc and ps4 گفت:

      رددد۲ روی برگه برترین بازی تاریخه با کلی تنوع حیوان و واقعی بودن و فیزیک خارق العاده و insane detail و جزیات فوق العاده که هوش از سر ادم میپرونه و نقشه خیلی بزرگ اما چرا بیگ وینر نشد:
      رددد۲ بازی کند و خسته کننده ای هست که یه سری چیز ها توی بازی هست که واقعی میکنه بازی رو ولی چیزی نیست که یوبیسافت و سیدیپراجکت نتونن توی بازیشون بزارن(مثل خسته شدن و کثیف شدن اسب و مردن و نتونستن برش گردوندن و….)اما چرا توی ویچر۳ و اساسین کرید ندیدیم چون گند میزنه به تجربه گیمر و تعداد کمی خوششون میاد‌.یا مثلا ارتور خیلی خیلی زود خسته میشه و واقعا اذیت میکنه و وقتی ما بازی میکنیم قراره لذت ببریم و حال کنیم مثلا میتونه مثل دارک سولز ۳ باشه یا مثل spiderman به هر حال لذت مهمه که ردد۲ اینو از پلیر میگیره ولی اگه این اشتباهات رو نمیکردن بیگ وینر میشد

  • Soroosh0097 گفت:

    گاد بهترین بازی سال برای من بود red dead بازی نکردم نظری نمیدم

  • به نظرش احترام میزارم.
    ولی این حرفش اشتباس کیه که این روزا یه بازیو به پایان برسونه منظورش rdr 2 بوده من بهش میگم کیه که بازی مرده باشه و تا اخر نرفته باشه بعدشم تو یه کاری کن من بازیش کنم برات چند بار تا اخر میرمش.
    بعدشم همه دلشون میخواد بازیشون طولانی باشه مخصوصا وقتی بازی مورد علاقشون مثل gow و rdr باشه.

  • همین که رد دد و اسپایدررمن شخصیتی به ابهت کریتوس ندارن ینی خیلی عقبن 😀

  • Max.level گفت:

    ای جوووونم کامنتای هیترای گرامی رو میخونم انرژی میگیرم خداوکیلی دمتون گرم :rotfl: :rotfl:
    بازی سال بازی سال جمع کنید باو این همه وقت ازین موضوع گذشته هنوز بعضیا دارن براش جوش میزنن :snicker: :heh:
    لعنت به این دوره زمونه که گیمرا برای لذت بردن از یه بازی باید بشینن جوایز اونو بشمرن :no: :no:
    نمیدونم‌این دوستان در سال چند عنوان رو تجربه میکنن شک دارم حتی به دو عدد هم برسه کاری ندارم که شرایط مالی افراد اینطور اینجاب میکنه یا اینکه نمیخوان جز عنوان بازی سال چیز دیگه ای رو تجربه کنن و فقط رو حساب تعصب بیجا مرتبط با این موضوع واکنش غیرمنطقی‌نشون میدن
    همه میگن رد دد کنده، آخه دوست عزیز مگه داری doom بازی میکنی که میخوای یه اسلحه بگیری دست فرت فرت هر کی جلوت سبز شد بزنی دو شقه کنی(خودم عاشق doom هستم فقط یه مثال زدم)
    گیم پلی میخوای باید شوتر های سرعتی یا بازی هایی مثل سری‌سولز رو تجربه کنی، اصلا اگر دنبال گیم پلی بزن و بکش میگردی نباید سمت رد دد بیای مگه مجبوری؟؟ 😐 😐
    شرمنده ولی من‌ترجیه میدم‌به جای‌جوایز‌ به سلیقه خودم تکیه کنم، مثلا سایبرپانک اگر گوتی و بیگ وینر بشه یا حتی نشه برای من‌هیچ فزقی نمیکنه چون همه جوره عاشقشم 😉 😉
    فن بوی بازی بعضیا دیگه از حد گذشته 😐 😐

    • Mikasa گفت:

      یعنی هرکی میگه رد دد کنده یه هیتره که سالی دوتا بازی میکنه؟ :struggle:
      خب من سالی بیشتر از دوتا بازی میکنم و میگم رد دد کنده D:

      • Max.level گفت:

        نه دیگه متوجه نشدی هیتر اونایی هستن که از ریز و درشت بازی ایراد میگیرن و حتی نکات مثبت اون رو هم نادیده میگیرن نمونش هم تو همین پست زیاده
        اتفاقا شما جزء اون دسته افرادی هستی که حرف دلشو میزنه چیزی که من از کامنتات متوجه شدم اینه که تعصب نداری و اون چیزی رو که واقعا تو بازی برات ایجاد مشکل کرده رو بیان میکنی و درستشم همینه، متاسفانه نمیشه تو یه کامنت خیلی چیز ها رو بیان کرد و باید با یه مثال برای هر چیز‌ دلیل بیاریم، اینکه گفتم بعضیا به کند بودن بازی ایراد میگیرن صرفا یه مثال از یه نمونه کاملا معمول بود که خیلی ها بهش اشاره داشتن، اما بعضی افراد مثل شما دست به کوبیدن نمیزنن و نظر واقعی خودشوت رو میگن، از اون طرف بعضی ها حتی بازی رو لمس هم نکردن و از سر تعصب میان حرفی که مثلا شما زدی رو تکرار میکنن تا ابراز وجود کنن، نمونش همون کاربر بالا که یه عکس پروفایل مضحک و بی شرمانه داره و میگه حتی اسپایدرمن از رد دد بهتره(نه به عنوان نظر شخصیش بلکه از روی تعصبش) خودت میدونی کیو دارم میگم :smirk: :smirk:
        فقط چیزی که برای من‌ خیلی جالبه اینه که بیشتر هیترای رد دد سونی فن هستن(نگفتم همه دقت کنیم گفتم بیشترشون) دلیلشم کاملا مشخصه نیازی به توضیح نداره 🙂 🙂
        بعدشم‌ تمام حرف من رو محوریت چیزی به اسم سلیقه هست که متاسفانه بعضیا نه معنی اون میدونن یا اصلا احترامی براش قائل نیستن، موضوع اینه :yes: :yes:
        وگرنه اینکه یه نفر صرفا از روی تجربه شخصی خودش از بازی مثل رد دد انتقاد کنه مشکلی که نداره هیچ، تازه خیلی هم خوبه چون مشخص میکنه یه بازی باید چطور باشه تا مخاطبان و فن های بیشتری رو به خودش جذب کنه و قطعا این ها در منابع خارجی مورد بررسی سازندگان هم قرار میگیره و موجب پیشرفت در ساخت بازی های اونا میشه :-)) :-))
        مثلا من خودم اعتراف میکنم بخش آنلاین رد دد یه فاجعه به تمام معناست ولی آیا این باید باعث بشه یه نفر بیاد بخش داستانی بازی رو هم فاجعه خطاب کنه؟؟ یا مثلا همین کندی بازی که شما خودتون بهش اشاره کردی، کاملا به بازی وارده اما یه حالت شخصی داره و اینطور نیست که یه فکت به حساب بیاد :yes: :yes:
        والا در آخر اینکه خود منم نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ وقت آزاد اونقدری توان بازی کردن بیشتر عناوین رو ندارم اما برعکس بعضیا سعی بر کوبیدن هیچ عنوانی ندارم 😉 😉
        در ضمن عکس پروفایلتو عشقه :heart: :heart:
        موفق باشی :rose: :rose:

    • کلا بین gow و rdr2 همیشه بحث سلیقه ایی میشه
      اصلا بزار اینطور بگم کلا مقایسه ی هر بازی با rdr2 سلیقه ایی هست چون یکی مثل من شخصا با واقعیت گرایی تو یه بازی مثل rdr2 به شدت حال میکنه ! زندگی واقعی همینه قرار نیست ما خیلی سریع کارهارو انجام بدیم یا اینکه خیلی سریع از نقطه ی A تا نقطه B بریم!
      راکستار با rdr2 کاری کرد تا ما بتونیم یه زندگی واقعی رو توی یه دنیای وسترن تجربه کنیم و شخصا هیچ عنوانی حتی نزدیک لذتی که من از rdr2 بردم و روایت اون نشده و بعید میدونم فعلا هم بتونه بشه!
      فلسفه ایی که توی rdr2بود یه فلسفه ی خیلی خیلی بزرگ از تمام موضوعاتی هست که الان اکثر سریال ها نظیر همین west world به کار بردن! اینکه npc ها هوشمند هستن و با خود شما فرقی ندارن اما هرکاری بکنیم اونا npc هست! درواقع rdr2 بهترین نمونه برای اینجور مفاهیم هست که هرکسی بهش توجه نمیکنه!
      یقینا وقتی یکی فقط دنبال یه تجربه ی گیم پلی هست اصلا rdr2 مناسبش نیست و این که از سوارکاری بازی لذت نمیبره کاملا طبیعیه چون بازی با سلیقش جور نیست!
      مثل این میمونه بگیم چون یکی با سختی بازی های دارک سولز حال نمیکنه پس دارک سولز بازی بدیه ! یا روایت و داستان نداره! این در صورتی هست که داستان و روایت توی بلاد بورن و دارک سولز دقیقا طوری هست که طرف باید دنبالش بره و علاقه داشته باشه به این مفاهیم!
      توی فیلم ها هم همینه شاید یکی فیلم ” آبی – سفید – قرمز ” کیشلوفسکی رو ببینه و بگه چقدر مسخره بود و هیچی هیجان نداشت یا روایت کند بود! دلیلش اینه که طرف هیچ توجهی به استعاره ها و تشبیه هایی که توی این فیلم صورت گرفته نداره و به خودش زحمت اینو نمیده که در مورد یه شیشه ی شکسته فکر کنه تا ببینه منظور و استعاره از چیه!این تفاوت هایی هست که توی rdr2 هم کاملا هست و اینجاست که مشخص میکنه یه شخص تا چه اندازه به یه بازی اهمیت میده آیا صرفا اونو به چشم یه ” اثر سرگرم کننده ” میبینه یا یه ” هنر ”
      rdr2 بازی بود که توی سرتاسر بازی پر بود از این استعاره ها و طعنه ها! و یه نمونه ی کامل از توصیف فلسفه و نظریه ایی که بالا در رابطه با اون صحبت کردم و اگر کسی نمیدونه گفتنش در واقع اسپویل خیلی از سریال ها نظیر west world هست ! سریال west world رو ببینه کاملا متوجه منظور من میشه …
      اگه بخوام خیلی خلاصه بگم rdr2 دقیقا یه زندگی واقعی هست جایی که دیگه اسب ها از ۵۰ متری سقوط کنن اینطور نیست نمیرن! جایی که قرار نیست سوت بزنی اسبت از اونور دنیا یهو ظاهر شه ! جایی نیست که شما با سرعت نور بتونی از نقطه ایی به نقطه ی دیگه بری یا حتی مثل اثار قبلی خود راکستار از شکممون rpg دراریم! با وجود عناصری که باز برای لذت بخش تر شدن بازی از واقعی تر شدن بیش از حد اون گذاشته شده اما rdr2 هنوز هم یکی از بهترین شبیه ساز های زندگی و یکی از بهترین آینه های زندگی خودمونه ! جایی که میشه به مفاهیم دیگری فکر کرد و دید که اگه ما مثل آرتور قدرت انتخاب خیلی از موارد رو داشتیم چطور زندگی میکردیم و چه بلایی سر npc ها ( مردم دنیا به جز خودمون ) می آوردیم ! باهاشون خوش رفتار بودیم یا چون قدرت داشتیم همشون رو قتل عام میکردیم .. “

      • Max.level گفت:

        داداش حرفت باید طلا بگیرن باور کن عین حقیقتو گفتی :yes: :-))
        من واقعا نمیتونم اون لذتی که حین تجربه RDR2 بردم رو توصیف کنم واقعا با کلمات هم سخت میشه این رو نشون داد چون RDR2 فراتر از این این ها بود
        راکستار این بازی برای افرادی که عاشق واقع گرایی هستن ساخته، تا اونا در این بازی جریان تازه ای از زندگی رو خارج از ابعاد دنیای واقعی خودمون تجربه کنن و دقیقا هم‌‌ تو این امر موفق بوده :yes: :yes:
        RDR2 برای من بازی نبود، زندگی بود
        داداش شاید گفتنش درست نباشه اما واقعا چیزی که میتونه همه مارو به اوج لذت از گیم برسونه اینه که سطح توقع و انتظارات خودمون رو با سطح هر بازی برابر کنیم دقیقا همون چیزی که خود شما هم اشاره کردید بعضی این المان ها در بازی یک مشخصه منحصر‌به فرد هستن که به اون سری بازی معنا میبخشه مثل همون سری سولز که داستان و نحوه پرداختن به اون با هر عنوان دیگری متفاوته حالا قرار نیست اگر کسی طبق نظر و سلیقه خودش از این مشخصه خوشش نمیاد کل بازی رو زیر سوال ببره که :yes: :yes:
        این دقیقا در رابطه با RDR2 هم همینطوره و نه تنها این بلکه تمام بازی ها
        مثلا DOOM یه بازی که اصلا داستانی در ابعاد وسیع رو شامل نمیشه چه بسا که حتی ضعیف هم باشه، منتها یه گیم پلی ناب و منحصر به فرد و لذت بخش رو به گیمر هدیه میده کسی که میخواد سراغ بره باید از اول قید داستان رو بزنه و همه ذهنیت خودش رو روی گیم پلی بازی بذاره :yes: :yes:
        خوشحالم میبینم هستند کسانی که با من هم نظر هستن مثل شما، ممنونم بابت این توضیحات زیبا و کاملتون داداش :yes: 😉
        موفق باشید :heart: :rose:

  • بهترین بازی های سال از نظر من
    ۱: God Of War
    ۲: Red Dead 2
    ۳: Spider Man
    ۴: Shadow of The colossus
    ۵: Assassin’s Creed odyssey
    این حرف رو نمیزنم چون فن گاد هستم اعتراف میکنم که قبل از عرضه گاد هم خودمم نمیدونستم قراره نسخه جدید گاد چه تجربه ای رو برام رقم بزنه چون بعد از کلی تغییرات مسلما کمی طول میکشه تا بتونیم با تغییرات جدید تو سری بازی محبوبمون خودمون رو وفق بدیم
    اما…….لحظه ای که گاد جدید رو تجربه کردم تمام ذهنیتی که قبل از تجربه گاد جدید داشتم به کل دگرگون شد
    اصلا فکرش رو هم نمیکردم تا این حد گاد ۲۰۱۸ زیبا باشه و بتونه من رو پای PS4 تمام روز میخکوب کنه
    تمام این خاطرات خوبی که دارم از سری گاد رو مدیونم چهار عامل هستم
    دیوید جف که بازی رو خلق کرد
    شرکت سونی که از این بازی حمایت کرد
    استودیو سانتا مونیکا که با تمام وجود حساسیت زیادی رو کیفیت بازی به خرج دادن
    و در آخر کوری بارلوگ عزیز و دوست داشتنی که فرانچایز رو دوباره زنده کرد و کاری کرد که بیش از پیش دیوونه این سری بشم

  • AXEL STONE گفت:

    عزیزم شما بفرما اسپایدرمن جونت رو بازی کن و کاری به GOW نداشته باش این نظر شخصی شماست! و راستش ما هیچ کاری به نظر شخصی شما نداریم. همین الان میتونم نقد کنم این کامنت بچگون رو اما خوب نیست همه میان میپرن هو! ای!!! الیاس تعصبیه ببینید همین قدرش بگم که خیلی طابلوه! –هخ دلیلش RDR هخ–
    خدایی GOW یک تجربه ای بود که اولین بار توی عمرم تجربه کردم و اینش واسم قابل ستایش هست و میباشد!

  • biosoroushock گفت:

    درباره ی طولانی بودن و تکراری بودن مراحل رد دد موافقم باهاش مخصوصا چپتر یک و دو خیلی آروم پیش میرفت و داستان جذابیتی نداشت اوایل داشتم واقعا ازش زده میشدم ولی بهش یه شانس دوباره دادمو تا آخر بازیرو رفتم واقعا بازی زیبا و جذاب تر میشه هر چی جلو تر بری و داستان و شخصیت ها بسیار دوست داشتنی هستن ولی اگه بخوام مقایسه انجام بدم به نظرم نوآوری ها و ریسک پذیری gow ارزش بالا تری داره از جهان بزرگ تر و پر جزئیات تر رد دد.اسپایدر من رو هنوز نتونستم بازی کنم و دربارش نظری نمیدم

  • vafadar گفت:

    مردعنکبوتی جوک بی مزهای بود

  • PERSIAN NAZI گفت:

    اسپایدرمن ، خدای جنگ ، لست اف اس ، هورایزون ، بلادبورن ، دیزگان ، انچارتد ، و ….چرا این بازیها واسه pc کبیر منتشر نمیشن ؟
    چرا بنده حقیر یه عمر در حسرت تجربه این عناوین باید خون گریه کنم ؟
    ولی انصافا یه کانتر به همه شاهکارهای سونی که متاشون از ۹۰ بیشترن میارزه
    # تا اخر عمر با pc#

  • GERALT گفت:

    با اینکه من درکش نمی کنم ولی نظر هر کسی قابل احترامه ولی با قسمت بعدی حرفش موافق نیستم من خودم حدودا ۱۰ بار با کریتوس اسکاندیناوی رو پلات کردم

  • vaan 2 گفت:

    Goty لیست رو از کجاتون در آوردید دیگه ،خخخخ ! تنها مرجع معتبر برای بازی سال با ۱۷ سال سابقه همون gory pick هست ! یعنی تنها مکانی توی دنیا که سعی می‌کنه گیم اوازد رو یه عنوان تنها مرجع انتخاب بازی سال جا بندازه همین گیمفاست ! خود اون مجری گیم اوازد هم آنقدر روی این قضیه اصرار نداره

  • djma گفت:

    چیزی که پشت این حرفه من به این سه عنوان کار ندارم ،به صورت غیر مستقیم داره میگه بازی های نسل بعد باید بره رو به گیم پلی و خط داستانی کمتر که این اصلاً برای بازی باز خوب نیست ،ولی برای شرکت ها خوبه که هزینه کمتر میکنند و بازی ناقص میدن ،تیک تو هم اشاره کرده بود

  • اسپایدر من طرفدارای خودشو داره ..ولی بازیی نیست که همه ازش طرفداری کنن و بازیی نیست که همه بتونن بهش بگن بهترین بازی سال! (نظر شخصی: یکم زیادی شبیه عنکبوت شده! و خانواده ی عنکبوتیان بیشتر باهاش ارتباط برقرار میکنن تا هیومن ها :razzmad: ولی با این حال دوست داشتنیه! )
    من خودم بین رد دد و گاد آف وار نمیتونم انتخاب کنم ولی تاریخ بازیا میگه بازیهایی که راکستار میسازه رو فقط خودش میتونه باهاشون رقابت کنه.. :yes:

  • Old_Gamers گفت:

    به اینکه کدوم بازی رو پسندیده اصلا کاری ندارم سلیقه اش بوده . اما اینکه میگه بازی باید کوتاه باشه و کی امروزه بازیها رو تا اخر میره و من وقت ندارم بازی کنم خوب برادر من بازی نکن . بازیها رو اختصاصی برای جنابعالی نمیسازن که .

  • Rich Man گفت:

    یه گیمر فقط می تونه بر اساس سلیقه اش از موفقیت بازی مورد علاقه اش خوشحال بشه .
    سال ۲۰۱۶ وقتی در برابر ۴ Uncharted بهترین بازی سال رو Overwatch اعلام می می کنن که به نظرمن بیشتر شبیه یه شوخی بود نمیشه چندان روی این شاخص ها حساب باز کرد .

  • Arthur Morgan گفت:

    رد دد ۲ برای من بهترین بازی نسل که هیچ بهترین بازی عمرم بود از بس این بازی داستان زیبا و جذاب و شخصیت های بیادماندنی و آرتور فوق العاده دوست داشتنی داشت.رد دد انقلابی تو سطح بازی های اوپن ورلد ایجاد کرد که من مطمئنم فقط خود راکستار میتونه اوپن ورلدی بهتر از رد دد ۲ بسازه.این حرفو میزنم چون تمام اوپن ورلد های نسل تا این حد بی نقص نبودن. بنظرم رد دد ۲ انقلابی ترین بازی نسل بود و واقعا در حقش بی انصافی شد. بازی که گیم پلی بی نظیری داشت و به قدری واقع گرایانه هست که نمیشه اسمش رو واقعا بازی گذاشت بلکه زندگیه.هم گاد آف وار زدم هم رد دد اما اگه بخام یکی رو انتخاب کنم قطعا رد دد۲ چون کاری که رد دد ۲ با من کرد و بهترین بازی عمرم شد هیچ گیمی نتونسه انقدر منو تحت تاثیرش قرار بده.همین و بس که فقط و فقط اگه بخایم یک چیزی رو برای عظمت بی نهایت رد دد ۲ در نظر بگیریم بدون شک آرتور مورگان کبیر و از نظر من بهترین شخصیت نسل . ممنونم راکستار که با هربازیت غافلگیرم کردی و به قدری شخصیت های دوست داشتنی بوجود آوردی که هیچ کدومشون از یادم نمیره.نیکو سی جی بیگ اسموک ترور فرانکلین مایکل جان و در نهایت آرتور مورگان که بهترین کرکتر گیم زندگیم در کنار کریتوس کبیره . قطعا بیشترین بازی که حقش خورده شد این نسل رد دد ۲ بود.

  • Aminhdy گفت:

    به نظرم من رد دد باید بهترین بازی سال میشد با اینکه فن سونیم البته نظر شخصیه

جوزف فارس: Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است - گیمفا