شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا

شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013

حامد زاهدی
۱۶:۴۰ ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا

انسان هایی که وقت را طلا دانسته و برای لحظه به لحظه ی زندگی خود برنامه ریزی کرده اند از جمله دسته انسان های دقیق و موفق در زندگی خواهند بود.امروزه ساخت بازی های شبیه سازی شده ی زندگی انسان رو به گسترش است و می توان به عناوینی چون سری بازی Sims ، Ranch Rush 2 Europa 140 و … اشاره نمود . یکی از مشهورترین این بازی های این سبک ، Sim City نام دارد.عنوانی که با گیم پلی و گرافیک خیره کننده ی خود ، شما را در نقش یک شهردار قرار داده  و  وظیفه ی هدایت شهر را به شما می سپارد. حال باید با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و دقیق آماده ی تبدیل یک شهر کوچک به شهری گسترده و پیشرفته بشوید و قدرت استراتژی خود را بسنجید . کلید شهر در اختیار شماست !

 

نام بازی : Sim City 2013

سازنده : Maxis

ناشر : EA

سبک : استراتژی ، شبیه ساز زندگی

پلتفرم : Pc

تاریخ انتشار : ۲۰۱۳.۳.۵

 

از شواهد منتشر شده میتوان فهمید که EA قصد ایجاد تحولی در سری بازی Sim City داشته است ؛ البته برای این تحول می بایست ریسک هایی  انجام داد که اگر با موفقیت روبرو نشود میتواند ضربه ی بزرگی به بازی وارد نماید. یکی از شروط اصلی اجرای این عنوان ، آنلاین بودن و اتصال به اینترنت است.هدف EA از انجام این کار را احترام گذاشتن به طرفداران اصلی SimCity اعلام کرده و بر آن عقیده دارد که نباید حق گیمرهایی که نسخه ی اصلی و اورجینال را خریداری میکنند توسط افراد سودجو و کپی باز زیرپا گذاشته شود و باید همه ی بازیکنان Simcity از شرایطی متعادل برخوردار باشند ؛ البته یکی از مزیت های آنلاین بودن ، بهره گیری مستقیم و رایگان از امکانات جدید ارائه شده توسط Maxis بوده که در نوع خود قابل تحسین است.Smicity با استفاده از موتور Glass Box ساخته شده است.برای اولین بار ، بخش چند نفره به بازی اضافه شده و گیمر پای به دنیایی جدید خواهد گذاشت ؛ دنیایی که برای اداره ی شهر به طور همزمان با دیگر دوستان خود وارد عمل می شوید و طی برنامه ریزی های که توسط خودتان انجام خواهد شد ، سکان هدایت گوشه ای از نقاط شهر را بر عهده خواهید گرفت.

 

[jwplayer mediaid=”57394″]

بر خلاف سایر بخش چند نفره ی بازی ها،در SimCity خبری از رقابت نیست و کسی بر دیگری پیروز نخواهد شد چرا که بازیکنان همه در کنار یک دیگر قرار گرفته و برای دست یابی به یک هدف مشترک تلاش میکنند و آن هدف هم ” توسعه ی شهر ” است.هدف اصلی شما در SimCity این خواهد بود که یک تعادل بسیار خوب را در تمام قسمت ها در شهر به وجود بیاورید. اقتصاد پایدار، داشتن مردمی خوشحال و سایر موارد باعث می شود تا روند بازی آسان تر و جذاب تر شود. حتی توانایی این را خواهید داشت که برای خود یک سیستم مدیریتی ویژه خلق کنید و آن را به صورت خودکار به کار ببرید تا بازی بر اساس این سیستم، شهر را مدیریت کند.برای اداره ی شهرها به گروه های تقسیم خواهید شد که هر گروه وظیفه ی اداره ی شهر خود را خواهد داشت.اگر که فکر میکنید که اداره ی شهرها باید آسان باشد،باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید چرا که هر یک از شهرها ویژگی خاص خودش را دارا است به عنوان مثال برخی از شهرها به دلیل بالا بودن مناطق تفریحی و سرگرمی مکان خوبی برای افراد خوش گذران و برخی دیگر از نظر بازار کار مکان خوبی برای جویندگان کار محسوب میشود.

 

 

برای توسعه ی شهرتان نیاز به یک سری از چیزها خواهید داشت که در منطقه ی شما قابل تولید نیست که باید از طریق بازار مصالح مورد نیاز را از شهردارهای دیگر خریداری کرده یا در عوض آن کالایی ارائه دهید.Sim City به شما این اجازه را می دهد که به صورت تک نفره نیز بازی کنید، اما همیشه دلیلی وجود دارد که شما را به ارتباط آنلاین نیازمند می کند. کارهای بازیکنان و آماری که آن ها از خود بجا می گذارند، در جدول جهانی این بازی ثبت می شوند تا در آن بهترین شهرها مشخص شوند.باید سرویس های مختلفی را در شهرها راه اندازی کنید. استخدام نیروهای پلیس برای محافظت از مردم یکی از این سرویس ها خواهد بود. در کنار این مورد نیز باید به آتش نشانی، مدرسه، سطح رفاه و سایر موارد نیز توجه کنید. هر چه بتوانید امکانات بیشتری در شهر به وجود بیاورید، شهر شما درجه بالاتری دریافت می کند و سطح اقتصادی، فرهنگی و رفاهی مردم بالاتر می رود و اینجاست که شما خود را به عنوان یک شهردار خوب نشان داده اید.یکی از کلیدی ترین نکاتی که Maxis روی آن تمرکز دارد، دسترسی شما است. شما خیلی راحت تر از قبل می توانید شهر را کنترل کنید و خیلی ساده تر با مشکلات روبرو شوید. به طول مثال، خیلی راحت می توانید با یک کلیک، برقی که به خانه های شهر فرستاده می شود را کنترل کنید. در حالیکه بازی خیلی وسیع تر شده، کنترل و مدیریت داشته ها ساده تر شده است. هر چند SimCity همیشه بازی ای در مورد اعداد بوده، ولی Maxis سعی دارد بازی را طوری بسازد که مخاطب از آن لذت ببرد، نه اینکه یک باری بر دوش خود حس کند.

 

 

چندی پیش سازندگان از وجود قفل DRM در بازی خبر دادند و این خبر واکنش سریعی از سوی طرفداران را نیز به همراه داشت . وقتی علت را جویا شدن آنها گفتند ” که برای اجرای بازی SimCity متصل بودن به سرور های ابری این بازی ضروری می باشد ” البته قبل از آن نیز برخی از طراحان طی مصاحبه های مخفی که انجام دادند گفتند : دستور قرار دادن قفل DRM در Sim City 2013 توسط EA صادر شده و تیم سازنده فاقد قدرت انتخاب و تصمیم گیری است.

 

simcity5 35275 screen

دومین بسته ی آزمایشی Sim City 2013 نیز در ۱۷ فوریه عرضه میشود ، آن طور که گفته شده تنها کسانی می توانند این بسته ی آزمایشی که شمال ۱ ساعت از گیم پلی می باشد را بازی کنند که از پیش ثبت نام کرده باشند. در کل Simcity شبیه ساز مناسبی برای افرادیست که به کارهای مدیریتی علاقه مند هستند و قصد دارند که میزان توانایی خود را در اداره ی منطقه ای بسنجند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا
شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شهردار مجازی | پیش نمایش Sim City 2013 - گیمفا