اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

چندی پیش مقاله ای تحت عنوان شوخ طبع ترین کاراکترهای دنیای بازی را برایتان نوشته بودیم (که اگر آن را از دست دادید می توانید از اینجا مطالعه کنید)، و طبیعتاً اولین درخواستی که پس از آن مقاله داشتیم این بود که لیستی نیز برای جدی ترین کاراکترها تهیه کنید. البته این درخواست دور از انتظار هم نبود، چرا که همواره تضاد است که شخصیت های مختلف را برایمان به یاد ماندنی تر می کند. ما هیچ گاه به دنبال یک صفت مخصوص در مردم و کاراکترها نیستیم، این، در کنار قرار گرفتن صفات مختلف است که به هر فرد جنبه ی متفاوتی می بخشد و برای مثال باعث می شود که ما، هم دانته ی شوخ، سرحال و بی خیال را دوست داشته باشیم و هم برادر جدی، برنامه ریز و بدجنسش ورجیل را. از آنجایی که دنیای بازی ها، دنیای داستان های معمولاً دراماتیک و پر زد و خورد است، شخصیت های جدی به مراتب تعدادشان از شخصیت های شوخ بیشتر است. البته تعداد شخصیت های شوخ هم رفته رفته دارد بیشتر می شود، زیرا بازی ها مملو از شخصیت های جدی، قوی و عصبی شده اند و این تیپ از کاراکترها رفته رفته برای مخاطب طبیعی تر می شوند، بنابراین اگر دقت کرده باشید، بر خلاف گذشته که بازی ها (و حتی فیلم ها) پر بودند از قهرمان ها و ابرقهرمانان گوناگون که هر کدام یا یک قدرت ماورایی داشتند، یا از دنیایی به جز دنیای انسان ها بودند، اکنون تعداد شخصیت های عادی روز به روز دارد بیشتر می شود. دیگر نویسندگان به دنبال قهرمان هایی به اصطلاح «Larger than life» نیستند و داستان انسان های عادی ای را روایت می کنند که اتفاقات ویژه ای برایشان می افتد. اما هر چه که باشد، تعدادی از شخصیت های دنیای بازی آنقدر خاص و به یاد ماندنی طراحی شده اند (و می شوند) که نمی توان آن ها را دوست نداشت. گاهی اوقات این کاراکترها نشان دهنده ی یک قسمت از وجود خود ما هستند، به خاطر همین است که با آن ها ارتباط برقرار می کنیم. در واقع معمولاً یکی از خصلت ها در این کاراکترها بولد می شود و همین موضوع سبب بوجود آمدن پدیده ای به نام Catharsis یا تخلیه ی روحی می شود که طی آن، مخاطب در اثر همذات پنداری شدید با یک کارکتر، خودش را در نقش آن می بیند و کارهایی که کاراکتر انجام می دهد، سبب تخلیه ی روحی مخاطب می شود. افرادی که نامشان در این لیست آورده شده، ۱۰ نفر از جدی ترین کاراکترهای جهان بازی ها هستند و در واقع صفت جدیت در آن ها بولد شده است. عجیب است اگر بگوییم با این کاراکترها همذات پنداری نکرده ایم یا حداقل بخشی از خودمان را در آن ها ندیده ایم. حالا بعضی ها کمتر و بعضی دیگر بیشتر، اما این کاراکترها خود ما هستیم، قسمت هایی از وجودمان در یک جهان موازی.

جدیت مانند شوخ طبعی مفهوم مطلقی نیست. ما به کسی که شوخی کند و بخنداند می گوییم شوخ طبع، اما جدیت را یک نفر به معنای مصمم می داند، دیگری به معنای کسی که نمی خندد و فرد دیگر آن را به معنای خشونت می داند. برای تهیه ی این لیست، سعی کرده ام تمام این صفات را مد نظر قرار دهم، و طبیعتاً برخی از این صفات در یک کاراکتر با دیگری متفاوت است. مثل همیشه قبل از شروع مقاله ی ۱۰ برتر باید این را یادآور شوم که در چنین لیست هایی، دخالت نظر شخصی نویسنده تا حدودی اجتناب ناپذیر است، اما در عین حال سعی کرده ایم افرادی در این مقاله باشند که از نظر اکثریت نیز قابل تایید هستند. همینطور باید بگویم افراد جدی در دنیای بازی ها بسیار زیادند و اگر می خواستیم تعداد زیادی از آن ها را نام ببریم، دیگر اسمش ۱۰ برتر نمی شد و فرمت رقابتی لیست از بین می رفت. بنابراین با این توضیحات، برویم سراغ لیست جدی ترین کاراکترهای دنیای بازی، افرادی که لبخند برایشان حرام است و با کسی شوخی ندارند! با من و گیمفا همراه باشید.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

افرادی که نامشان در این لیست آورده شده، ۱۰ نفر از جدی ترین کاراکترهای جهان بازی ها هستند و در واقع صفت جدیت در آن ها بولد شده است. عجیب است اگر بگوییم با این کاراکترها همذات پنداری نکرده ایم یا حداقل بخشی از خودمان را در آن ها ندیده ایم. حالا بعضی ها کمتر و بعضی دیگر بیشتر، اما این کاراکترها خود ما هستیم، قسمت هایی از وجودمان در یک جهان موازی

 ۱۰- Scorpion

این نینجای زرد و سیاه پوش چشم سفید (!) که نام اصلی او هانزو هاساشی است، یکی از جدی ترین شخصیت های دنیای بازی به شمار می رود. البته مشکل اینجاست که اگر لبخند هم بزند ما نمی توانیم ببینیم، چون همیشه پارچه ای جلوی دهان او را گرفته است! اما از آنجایی که او یک نینجای نامیرا است که به دنبال انتقام مرگش از دیگر کاراکتر این سری یعنی Quan Chi است، می توان دریافت که او با کسی شوخی ندارد. اسکورپیون که یکی از سریع ترین و در عین حال قدرتمندترین کاراکترهای سری مورتال کامبت به شمار می رود، Fatality های بسیار خشنی هم دارد (البته مورتال کامبت fatality غیر خشن ندارد!) و در دنیای وحشیانه ی این بازی، اوست که به عنوان کاراکتر اصلی و محبوب توانسته جای پایش را محکم کند و حتی لوگوی شرکت سازنده یعنی NetherRealm Studios هم به همین کاراکتر اشاره دارد. اگر حرف از مصمم بودن باشد، او بدون شک یکی از مصمم ترین کاراکترهای بازی ها نیز هست و از نسخه ی اول مورتال کامبت تا حالا (به جز مورتال کامبت ۳) در تمامی فرنچایزها حضور فعال داشته است. دنیای مورتال کامبت و کلاً سایر بازی های مبارزه ای مانند Tekken و Street Fighter، پر است از انسان های جدی و خشن، بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نام جدی ترینِ آن ها را بیاوریم و ار بقیه فاکتور بگیریم. حالا اگر مشکلی دارید می توانید با خود جناب هاساشی در میان بگذارید!

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اسکورپیون که یکی از سریع ترین و در عین حال قدرتمندترین کاراکترهای سری مورتال کامبت به شمار می رود، Fatality های بسیار خشنی هم دارد و در دنیای وحشیانه ی این بازی، اوست که به عنوان کاراکتر اصلی و محبوب توانسته جای پایش را محکم کند

۹- Albert Wesker

اغراق نکرده ایم اگر بگوییم آلبرت وسکر محبوب ترین شخصیت منفی در دنیای بازی هاست. حتی اگر به نظر برخی محبوب ترین هم نباشد، قطعاً یکی از محبوب ترین هاست. او مظهر کاریزما و دیسیپلین در بازی هاست و از آن شخصیت هایی است که همه چیزش با برنامه و دقیق پیش می رود. در دنیایی مانند دنیای رزیدنت اویل که ویروس جی، تی یا هر حرف الفبای دیگر خطری بزرگ برای انسانیت به شمار می روند، این آلبرت وسکر است که بیشتر اوقات پشت صحنه دارد مانند یک خیمه شب باز، نخ های عروسک ها را کنترل می کند. او ابتدا به عنوان یکی از کاپیتان های اصلی، وارد تیم STARS می شود، جایی که هیچ کس فکرش را نمی کرد بزرگ ترین ویلن سری رزیدنت اویل از آنجا کارش را شروع کند، سپس کم کم همه را از پیش رو بر می دارد تا فقط خودش بماند و خودش. برای وسکر کسی و چیزی به جز هدفش مهم نیست و انسانیت برایش یک پرونده ی بسته شده است. او از هز چیزی برای به دست آوردن قدرت بیشتر استفاده می کند و با جدیت، هوش و برنامه ریزی ای که دارد، بقیه را هم وادار به خدمت به خودش می کند. با اینکه وسکر، همواره طنز تلخی دارد، اما طنز او برای خنداندن مخاطب نیست و بیشتر نشانگر اعتماد به نفس و هوش سرشار اوست. او یکی از جدی ترین، مصمم ترین و خونسردترین کاراکترهای کل بازی ها و یکی از خفن ترین ویلن هایی است که پا به عرصه ی هنر گذاشته.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

در دنیایی مانند دنیای رزیدنت اویل که ویروس جی، تی یا هر حرف الفبای دیگر خطری بزرگ برای انسانیت به شمار می روند، این آلبرت وسکر است که بیشتر اوقات پشت صحنه دارد مانند یک خیمه شب باز، نخ های عروسک ها را کنترل می کند.

۸- Sam Fisher

کلاً هر جا حرف از خونسردی، کاربلدی، جدیت، خفن بودن و مسائلی مانند این باشد، نام سم فیشر بدون شک داخل آن لیست است. به خصوص وقتی سم فیشر پیر را در نظر گرفته باشیم. بر خلاف وسکر، سم فیشر به دنبال کسب قدرت نیست، بلکه به دنبال عدالت است، حالا هر چیزی که خودش نام آن را عدالت یا حقیقت بگذارد. یک بار جایی شنیدم که «هر وقت در بیزینسی که مردان جوان در آن کشته می شوند یک پیرمرد دیدی، از او بترس». این گفته دقیقاً شامل حال سم فیشر می شود. او به قدری کار خودش را بلد است که اگر روی سر او با هلیکوپتر آدم بریزند یا یک ارتش را برای جنگیدن با او مسلح کنند، بالاخره کارش را انجام می دهد. گاهی اوقات سم فیشر از نظر خونسردی و کاربلدی آدم را یاد کاراکتر مایک در سریال بریکینگ بد و Better Call Saul می اندازد. جدیت سم فیشر مثال زدنی است، اولاً اینکه اگر ماموریتی داشته باشد برایش مهم نیست که بهای آن ماموریت چیست، اینکه کشته شود، دستگیر شود یا هر چیز دیگر، وقتی او هدف داشته باشد هیچ چیزی او را نمی ترساند. از طرف دیگر فیشر زیاد هم اعصاب ندارد. او یک بار از سوژه اش مثل بچه ی آدم سوال می پرسد، اگر طرف آن قدر احمق باشد که بخواهد سر این پیرمرد کارکشته کلاه بگذارد، دفعه ی بعدی جای جواب دادن باید زیر ضربات او له شود! در حالی که امسال ذر نمایشگاه E3 همه منتظر اسپلینتر سل جدید و تجدید ملاقات با سم فیشر بودند، یوبی سافت چیزی برای گفتن از این بازی نداشت. به نظر می رسد طرفداران باید کمی بیشتر برای دیدن این کاراکتر جدی صبر کنند.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

جدیت سم فیشر مثال زدنی است، او اگر ماموریتی داشته باشد برایش مهم نیست که بهای آن ماموریت چیست، اینکه کشته شود، دستگیر شود یا هر چیز دیگر، وقتی او هدف داشته باشد هیچ چیزی او را نمی ترساند.

۷- Batman

نفر بعدی لیست کسی نیست به جز بهترین کارآگاه جهان (طرفدارهای شرلوک الآن صدایشان در می آید!). بتمن که دیگر نیازی به معرفی و مقدمه چینی ندارد. فردی که پدر و مادرش را در یک روز کشته باشند، وجدانی قوی داشته باشد و بخواهد که مردم شهر را از دیوانگی تبهکاران نجات دهد، مطمئناً زندگی شاد و یا راحتی نخواهد داشت. بروس وین یا همان بتمن خودمان، نامش با تاریکی و شب گره خورده است و برای همین است که او را شوالیه ی تاریکی نامیده اند و واقعاً چه کسی به جز او می تواند یکی از بهترین کاندیدهای این لیست باشد؟ او لبخند زدن بلد نیست و نه تنها جدی است، بلکه گذشته ی تاریکش نمی گذارد لبخند بر لبش نقش ببندد. همچنین او شخصیتی بسیار درونگرا دارد، به افراد زیادی اطمینان نمی کند و فقط دوست و خدمتکارش آلفرد است که از بیشتر کارها و رازهایش خبر دارد. بتمن کاراکتر پیچیده ای است که نمی توان او را در چند خط توصیف کرد. او هم به اسم برقراری صلح و عدالت می جنگد، هم برای فرار کردن از خودش، هم بسیار عاقل و منطقی به نظر می رسد، هم مانند دیوانگان شهر گاتام او هم شب ها لباس خفاش می پوشد و برای مبارزه از بترنگ استفاده می کند! این تضادها گرچه شخصیت بتمن را بسیار پیچیده کرده اند، اما در عین حال این سوپرهیروی محبوب، همواره نقاط ضعفی هم داشته است که او را «انسان»تر از سوپرهیروهای دیگر نشان می دهد و به همین دلیل قابل درک تر است. همچنین بتمن و جوکر نقطه ی مقابل هم هستند، نه تنها از نظر اهداف، بلکه از نظر شخصیتی. اگر جوکر یکی از شوخ طبع ترین کاراکترهای دنیای بازی باشد، جدی بودن شوالیه ی تاریکی غیر قابل اجتناب است.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

بروس وین یا همان بتمن خودمان، نامش با تاریکی و شب گره خورده است و برای همین است که او را شوالیه ی تاریکی نامیده اند و واقعاً چه کسی به جز او می تواند یکی از بهترین کاندیدهای این لیست باشد؟ او لبخند زدن بلد نیست و نه تنها جدی است، بلکه گذشته ی تاریکش نمی گذارد لبخند بر لبش نقش ببندد.

۶- Vergil

در حالی که بعضی از مردم دنیا برادر بودن یا دوقلو بودن را مرحله ی آخر صمیمیت دو نفر نسبت به یکدیگر می دانند، برادر دوقلوهای داستان Devil May Cry مانند یک سیب از وسط نصف شده اند… البته نه از این جهت که مثل هم هستند، از این جهت که دو نیم سیب هیچ نقطه ی اشتراکی با هم ندارند به جز ظاهرشان! اگر دانته چپ باشد، ورجیل راست است، اگر دانته روز باشد، ورجیل شب است و اگر دانته شوخ ترین و بی خیال ترین آدم تمام دنیا باشد، ورجیل جدی ترین و برنامه‌ریزترین آنهاست. برادر آبی پوش دانته، بر خلاف خودش که قلب خوبی دارد و هدفش کمک کردن به بقیه و البته درآوردن کمی پول برای زدن به زخم زندگی است، تشنه ی قدرت است و در این راه هر چیزی، حتی بُعد انسانی خودش را نیز حاضر است از پیش رو بردارد تا به یک اهریمن تمام عیار تبدیل شود. ورجیل شخصیتی مغرور و جدی دارد و وقتی برای چند دهم ثانیه در Devil May Cry 5 لبخند زد، ملت برای لبخند زدنش در Reddit تاپیک درست کرده بودند و داشتند بررسی می کردند که چرا ورجیل لبخند زده! عمق فاجعه را از همین جا خودتان می توانید درک کنید؛ اینکه یک کاراکتر چقدر می تواند جدی باشد که لبخند زدنش برای مخاطبین موضوع بسیار مهمی به نظر برسد و چقدر می تواند با همین جدیت و کاریزمای خودش محبوبیت کسب کند که برایش تاپیک بزنند. ورجیل همچنین شخصیت بی احساسی هم دارد و برای رسیدن قدرت شاید به نزدیک ترین افراد خود هم رحم نکند. اما او را به خاطر همین چیزهایش دوست داریم. این نیمه انسان – نیمه اهریمن بدجنس نیز از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازیست.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

رادر آبی پوش دانته، بر خلاف خودش که قلب خوبی دارد و هدفش کمک کردن به بقیه و البته درآوردن کمی پول برای زدن به زخم زندگی است، تشنه ی قدرت است و در این راه هر چیزی، حتی بُعد انسانی خودش را نیز حاضر است از پیش رو بردارد تا به یک اهریمن تمام عیار تبدیل شود. ورجیل شخصیتی مغرور و جدی دارد.

۵- Max Payne

اینکه یک پلیس باشید و همیشه با خلافکاران و قتل و خونریزی سر و کار داشته باشید، اندازه ی کافی می تواند اعصاب شما را خرد کند، جوری که دیگر راحت نتوانید بخندید. اینکه یک پلیس باشید و روزی به خانه برگردید و ببینید همسر و فرزندانتان را کشته اند، می شوید مکس پین. جدیت مکس پین دلیل دیگری نمی خواهد، هر کس که با چنین درامایی در زندگی مواجه شود، لبخند زدن و شوخی کردن را فراموش می کند. داستان مکس پین داستان درد، مرگ و خیانت است، اما در یک دنیایی نو. اگر به نام این بازی توجه کنید، اشاره ای به عبارت Maximum Pain یا «حداکثر درد» دارد. پس می شود حدس زد چه کاراکتری باید در این بازی ایفای نقش کند. یک کارکتر جدی و حتی افسرده که کُلت او و شیشه ی مسکّن اش، بهترین دوستان او هستند. نه یک بار، بلکه مکس چندین بار به نقطه ی صفر می رسد و دوباره به طریقی خودش را بالا می کشد و زندگی را ادامه می دهد. او پس از مرگ همسر و فرزندان و دوست پلیسش تلاش می کند که دوباره سرپا بایستد و دوباره به عنوان کارآگاه به فعالیت ادامه می دهد. در شماره ی سوم هم او به برزیل می رود، اما به گفته ی خودش باز هم در محافظت از کسانی که برایش مهم هستند شکست می خورد. مکس پین از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازیست، اما جدیت او پر از درد است.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

داستان مکس پین داستان درد، مرگ و خیانت است، اما در یک دنیایی نو. اگر به نام این بازی توجه کنید، اشاره ای به عبارت Maximum Pain یا «حداکثر درد» دارد. پس می شود حدس زد چه کاراکتری باید در این بازی ایفای نقش کند. یک کارکتر جدی و حتی افسرده که کُلت او و شیشه ی مسکّن اش، بهترین دوستان او هستند.

۴- Geralt of Rivia

گرالت ریویا، معروف به گرگ سفید، فرد دیگری است که بدون او این لیست کامل نمی شود. به نوعی می توان گفت گرالت در این لیست بعد از همه به شهرت رسیده است و در واقع از شماره ی سوم بازی Witcher بود که گرالت را همه شناختند و برای خودش کلی شهرت جمع و جور کرد. گرالت مبارزی بی مانند است و بخاطر تمرین هایی که در کودکی در مدرسه ی Wolf School Witchers انجام داده است، از قدرت ذهنی و بدنی بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است. کافی است نگاهی به جای زخم ها در بدن او بیندازید تا ببینید این مرد در کاری که می کند جدی است. چیزی که در مورد کاراکتر گرالت او را خاص می کند، این است که تشنه ی قدرت نیست و بیش از هر چیز برای خودش و کسانی که برایش مهم اند می جنگد. گرالت نیز شخصیتی مغرور دارد (که البته با انتخاب هایی که انجام می دهید می توانید او را نرم خو تر یا سخت‌خوتر جلوه دهید) و بسیار مصمم است. البته گرالت با اینکه بسیار جدی است، اما شخصیت خشکی ندارد و به راحتی می توان با او ارتباط برقرار کرد. او همچنین در زمان لازم می تواند سارکستیک باشد، اما در مواقع لازم نیز می تواند با یک تهدید کوچک کاری کند که فرد مقابل قالب تهی کند! سری ویچر و گرالت اش، یکی از پاک‌نشدنی های این لیست هستند.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

کافی است نگاهی به جای زخم ها در بدن او بیندازید تا ببینید این مرد در کاری که می کند جدی است. چیزی که در مورد کاراکتر گرالت او را خاص می کند، این است که تشنه ی قدرت نیست و بیش از هر چیز برای خودش و کسانی که برایش مهم اند می جنگد.

۳- Solid Snake

نمی دانم آیا در این لیست هر چه به نفرات اول نزدیک می شویم هیجانش بیشتر می شود یا هر چه از آن ها دور می شویم، چون وجود فردی مانند Solid Snake در این لیست اجتناب ناپذیر است و شاید حتی کسی با خواندن عنوان مقاله هم بودن این نام را در لیست قطعی بداند! سالید اسنیک پسر کلون شده ی سرباز افسانه ای یا همان رییس بزرگ است. اسنیک بسیار قدرتمند، ماهر و ساکت است و نام اسنیک (مار) کاملاً برازنده ی اوست. تا به حال مار ملوس یا شوخ دیده اید؟ نه. پس مطمئن باشید که این مار هم با بقیه فرقی ندارد. ذات کار سالید اسنیک مخفی کاری است و به جز اینکه باید ساکت و جدی عمل کند، باید سریعاً به اهداف مورد نظرش هم دست پیدا کند. ژاپنی ها مغز خاصی در داستان پردازی و خلق کارکترهای جاودان دارند و وقتی فردی مانند هیدئو کوجیما پشت صحنه ی داستان باشد، دیگر کمتر چیزی می تواند باعث شود بازی چیزی از یک شاهکار کم داشته باشد! همه چیز سالید اسنیک، از چشم بندش، تیپ و قیافه و صدایش، همگی کاراکتر یک مرد جدی را نشان می دهند که از همان اول می شد حدس زد نظیرش نخواهد آمد.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اسنیک بسیار قدرتمند، ماهر و ساکت است و نام اسنیک (مار) کاملاً برازنده ی اوست. تا به حال مار ملوس یا شوخ دیده اید؟ نه. پس مطمئن باشید که این مار هم با بقیه فرقی ندارد. ذات کار سالید اسنیک مخفی کاری است و به جز اینکه باید ساکت و جدی عمل کند، باید سریعاً به اهداف مورد نظرش هم دست پیدا کند.

۲- Agent 47

سالید اسنیک تنها کلون این لیست نیست. مامور ۴۷، چهل و هفتمین کلونی از DNA پنج نفر دیگر است که برای کشتن اهداف از پیش تعیین شده ساخته شده. انگار این رسم بین کلون ها وجود دارد که اینقدر جدی باشند. مامور ۴۷ به جز جدی بودن، بی رحم و سرد هم هست. کافی است نامی را که باید از بین برود نشانش دهند تا آدمکش کچل ما او را پیدا کند و با یکی از ده ها روشی که می داند، او را به قتل برساند. فرقی نمی کند بخواهید او را وارد درگیری رو در رو با چندین نفر کنید یا فقط و فقط هدف را از میان بردارید، او خم به ابرو نمی آورد؛ کسی که باید بمیرد در نهایت می میرد. مامور ۴۷ از آن کاراکترهایی است که فکر می کنید هیچ چیزی در دنیا نمی تواند او را بخنداند از بس که همیشه لب هایش به هم دوخته شده اند. او نه حرفی می زند، نه وقت تلف می کند، دقیقاً همان چیزی که از یک آدمکش مزدور انتظارش می رود. کاریزمای او در پوشش اش هم مشخص است. سخت است که کله تان مثل آینه بدرخشد و اینقدر آراسته و خوشتیپ باشید! پروتاگونیست یا آنتی هیرو فرقی ندارد، مامور ۴۷ یکی از محبوب ترین ها و جدی ترین کاراکترهای دنیاست.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

فرقی نمی کند بخواهید او را وارد درگیری رو در رو با چندین نفر کنید یا فقط و فقط هدف را از میان بردارید، او خم به ابرو نمی آورد؛ کسی که باید بمیرد در نهایت می میرد. مامور ۴۷ از آن کاراکترهایی است که فکر می کنید هیچ چیزی در دنیا نمی تواند او را بخنداند از بس که همیشه لب هایش به هم دوخته شده اند.

۱- Kratos

جدی ترین موقعیتی که می توانید در آن قرار بگیرید چیست؟ جنگ. خدای جنگ کیست؟ کریتوس. به همین سادگی. البته انتخاب بین او و مامور ۴۷ بر سر عنوان «جدی ترین» کار آسانی نبود. از یک طرف مامور ۴۷ به قدری جدی و خشک است که بُعد انسانی اش را به کل حس نمی کنید، از طرف دیگر هم کریتوس را داریم که شوخی شوخی همه ی خدایان یونان را قلع و قمع کرد و بعد رفت اروپا که خدایان آن ها را هم بکشد! به نظرم خدایان مصر اگر جانشان را دوست دارند بهتر است بروند در جایی قایم شوند که دست کریتوس به آن ها نرسد! کریتوس بی رحم ترین، خشن ترین و جدی ترین کاراکتر کل بازی هاست و کمتر کسی است که بتواند با این موضوع مخالفت کند. خشم از قیافه ی او می چکد و صدایش لرزه به جان دشمن هایش می اندازد. در مصمم بودن کسی روی دست او نیست و کل افسانه های یونان را به خاطر کینه ای که داشت به خاکستر کشید. نام کریتوس با جدیت، خشم و کینه و آشوب گره خورده. حتی در قسمت چهارم نیز که کمی پیرتر و آرام تر شده بود و می خواست فرزندش را آماده کند، هیچ نشانی از شوخی و نرم خو بودن در او دیده نمی شد. درست است که پدر نمونه ی سال نامیده شد، اما تا آخر بازی که داستان آخر را تعریف کرد، نتوانسته بود برا آترئوس چیزی خنده دار یا جالب تعریف کند و آترئوس هم چپ و راست تکه اش را به او می انداخت! اما جواب کریتوس این بود: «من هیچ وقت نمی خندم».

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

کریتوس بی رحم ترین، خشن ترین و جدی ترین کاراکتر کل بازی هاست و کمتر کسی است که بتواند با این موضوع مخالفت کند. خشم از قیافه ی او می چکد و صدایش لرزه به جان دشمن هایش می اندازد. در مصمم بودن کسی روی دست او نیست و کل افسانه های یونان را به خاطر کینه ای که داشت به خاکستر کشید. نام کریتوس با جدیت، خشم و کینه و آشوب گره خورده.

این لیست ما از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازی بود. حالا مانند همیشه نوبت شماست تا نظرتان را درباره ی این لیست و کاراکترهای جدی مورد علاقه خودتان بگویید و از خاطراتتان با این کاراکترها برایمان صحبت کنید!

Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا