اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

یکی دو بار اولی که خودتان بازی های استاد میازاکی را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر از آن دفعاتی است که باید به راهنماهای این عناوین مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.  افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و خیلی از ما وقتی به راهنماهای خارجی مراجعه کرده ایم تازه دریافته ایم کلی از موارد بازی بوده که نمی دانسته ایم و شخصیت ها و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند.

به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بازی های هیدتا میازاکی واقعا شگفت انگیز هستند هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

داستان ما و بونفایرها… داستان عشقی دشوار…

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 تصمیم گرفتم تا با انجام یک نظر سنجی از شما عزیزان راهنمای بعدی را تعیین کنم و این اتفاق رخ داد و بازی بی نظیر Dark Souls Remastered توسط شما عزیزان برای راهنمای جامع بعدی تعیین گردید. انتخابی که برای من نیز بسیار عالی بود تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls دارم و آن را در نسل هشتم نیز بازی کرده ام در کنار ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که همان ظور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls Remastered برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل انتخاب شما در نظرسنجی نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم.  در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در روند راهنما به دی ال سی بازی که در نسخه ریمسترد قرار دارد نیز خواهیم پرداخت. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو می کشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود و انتخاب خود شما بوده است نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

نقشه ای کلی از مناطق بازی و موقعیت آنها نسبت به یکدیگر

در ابتدا باید از شما عزیزان عذرخواهی کنم به خاطر حجم بالای کاری و آماده کردن مجله و ویدئوهای مختلف و… فاصله زیادی بین این دو قسمت راهنما افتاد ولی سعی می کنم که در چند قسمت آینده کلا این راهنما را تمام کنم و پرونده اش را ببندیم.

این قسمت را با بیان چند خطی از بخش انتهایی قسمت قبل بعد از کشتن اژدهای روی پل دنبال می کنیم تا دقیقا بدانید چطور به حیاط این منطقه رسیدیم.

بعد از کشتن اژدها برگردید درون برج و این بار مسیر روبرو و مخالف بخشی که منجر به رسیدن به اژدها شد را دنبال کنید. پله ها را به سمت پایین برج دنبال نمایید تا نهایتا به یک درب آهنی بزرگ و یک بخش مه گرفته برسید (دستگیره باز کردن این درب را بعدا پیدا می کنیم). اگر از بخش مه گرفته وارد شوید، خواهید رسید به حیاط اصلی این منطقه که کلی دشمن عجیب می بینید که وسط حیاط دور یک مجسمه جمع شده اند. تا به حیاط رسیدید خیلی خیلی سریع بدون توجه به دشمنان وسط حیاط که دور مجسمه جمع شده اند و سپر و نیزه دارند و خیلی هم کند هستند، بدوید به سمت راست تا به یک درب چوبی برسید و آن را باز کنید که این همان درب چوبی ابتدای این منطقه است که قفل بود و اکنون از آن سمت بازش کردید و میانبری عالی به بونفایر اول این منطقه باز شد. می توانید برگردید به بونفایر و استراحت کنید و اگر ارتقایی و.. دارید انجام دهید و سپس برگردید به حیاطی که از آن آمدیم و در وسطش کلا دشمن عجیب جمع که  Phalanx نام دارند دور یک مجسمه شده بودند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

بعد از کشتن اژدها برگردید درون برج و این بار مسیر روبرو و مخالف بخشی که منجر به رسیدن به اژدها شد را دنبال کنید. پله ها را به سمت پایین برج دنبال نمایید تا نهایتا به یک درب آهنی بزرگ و یک بخش مه گرفته برسید (دستگیره باز کردن این درب را بعدا پیدا می کنیم). اگر از بخش مه گرفته وارد شوید، خواهید رسید به حیاط اصلی این منطقه که کلی دشمن عجیب می بینید که وسط حیاط دور یک مجسمه جمع شده اند. تا به حیاط رسیدید خیلی خیلی سریع بدون توجه به دشمنان وسط حیاط که دور مجسمه جمع شده اند و سپر و نیزه دارند و خیلی هم کند هستند، بدوید به سمت راست تا به یک درب چوبی برسید و آن را باز کنید که این همان درب چوبی ابتدای این منطقه است که قفل بود و اکنون از آن سمت بازش کردید و میانبری عالی به بونفایر اول این منطقه باز شد.

این دشمنان معمولا سپر و نیزه دارند و مثل ژله حرکت می کنند و روی زمین می خزند بنابراین کار سختی برای کشتنشان وقتی تعدادشان کم است ندارید ولی اینجا ۱۳ عدد از آنها حضور دارند. آنها می توانند نیزه پرتاب کنند و مقدار زیادی از آسیب را هم با سپرشان بگیرند. استفاده از مواردی مثل Poison Mist or Toxic Mist برای کشتن و صعیف کردن اینها بسیار خوب است ولی می توانید آنها را به سمت خود بکشانید و از هم جدایشان کنید و در تعداد کمتر و به صورت دو سه تایی بکشید. وقتی اینها را کشتید می توانید آزادانه در حیاط گشت و گذار کنید. از روی یک بالکن کوچک برج یک soul را بردارید. سپس دیوار را تا رسیدن به پله ها دنبال کنید و یک آیتم روح دیگر بردارید. اگر قبلا جسد آویزان را که اشاره کرده بودم زده باشید و انداخته باشید اکنون می توانید Humanity را بردارید. همچنین یک چاه که نردبان از آن پایین می روند را نیز پیدا خواهید کرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

انسانیت خود را با آیتم Humanity بازگردانید (اگر در این حالت نیستید) و بروید به بخشی از حیاط که افراد زیادی را روی نیزه ها می بینید. آماده باشید که در پایین این بخش به وسیله Xanthous King Jeremia مورد حمله قرار بگیرید و با دقت او را شکست دهید. وی از Chaos Pyromancies و یک Notched Whip استفاده می کند. بعد از کشتن او نه تنها سلاحش را می گیرید بلکه در آخر این مرحله و قبل از برگشتن به آنور لوندو که در موردش توضیح خواهم داد، ست لباس او (the Xanthous Set) را هم خواهید گرفت با آن کلاه عجیب و غریبش‌! اینجا ۳ عدد دشمن مشعل دار و دو عدد هم معمولی و بدون مشعل هستند که بکشید و ۳ عدد Soul of Proud Knight را بردارید که ۲ تا در سمت چپ هستند و یکی در آخر منطقه. در بخش کناری چند پله هم می توانید Pyromancy: Acid Surg را بردارید.

فعلا می توانید این چاه را ندید بگیرید ولی کمی بعد سراغش می آییم و برایتان توضیح خواهم داد. حالا اینجا انسانیت خود را با آیتم Humanity بازگردانید (اگر در این حالت نیستید) و بروید به بخشی از حیاط که افراد زیادی را روی نیزه ها می بینید. آماده باشید که در پایین این بخش به وسیله Xanthous King Jeremia مورد حمله قرار بگیرید و با دقت او را شکست دهید. وی از Chaos Pyromancies و یک Notched Whip استفاده می کند. بعد از کشتن او نه تنها سلاحش را می گیرید بلکه در آخر این مرحله و قبل از برگشتن به آنور لوندو که در موردش توضیح خواهم داد، ست لباس او (the Xanthous Set) را هم خواهید گرفت با آن کلاه عجیب و غریبش‌! همچنین اینجا ۳ عدد دشمن مشعل دار و دو عدد هم معمولی و بدون مشعل هستند که بکشید و ۳ عدد Soul of Proud Knight را بردارید که ۲ تا در سمت چپ هستند و یکی در آخر منطقه. در بخش کناری چند پله هم می توانید Pyromancy: Acid Surg را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

اینجا بسیار روی مخ است و علاوه بر حضور برخی از اعصاب خرد کن تربن دشمنان سری یعنی اسکلت های چرخ دار یا bonewheel ها، بسیار هم تاریک است و چیز خاصی نمی بینید. اینجا چند دیوار کاذب هم وجود دارد. بگذارید ابتدا خیلی کوتاه بگویم چطور این چرخنده ها را بکشید! اولا این دشمنان چرخ دار را سعی کنید فقط یکی یکی بکشید زیرا همینجوری هم روی مخ هستند! ابتدا بگذارید آنها به سمتتان شروع به چرخیدن کنند و شما سپرتان را بالا بگیرید و سعی کنید از سر راهشان هم کنار بروبید تا چرخششان تمام شده و بایستند. سعی کنید تا دوباره شروع نکرده اند کارشان را بسازید. این لعنتی ها اینقدر می چرخند تا به چیزی بخورند!

حالا وقت رفتن به چاهی است که قبل تر گفتم و با نردبان پایین می رفت. اینجا بسیار روی مخ است و علاوه بر حضور برخی از اعصاب خرد کن تربن دشمنان سری یعنی اسکلت های چرخ دار یا bonewheel ها، بسیار هم تاریک است و چیز خاصی نمی بینید. اینجا چند دیوار کاذب هم وجود دارد. بگذارید ابتدا خیلی کوتاه بگویم چطور این چرخنده ها را بکشید! اولا این دشمنان چرخ دار را سعی کنید فقط یکی یکی بکشید زیرا همینجوری هم روی مخ هستند! ابتدا بگذارید آنها به سمتتان شروع به چرخیدن کنند و شما سپرتان را بالا بگیرید و سعی کنید از سر راهشان هم کنار بروبید تا چرخششان تمام شده و بایستند. سعی کنید تا دوباره شروع نکرده اند کارشان را بسازید. این لعنتی ها اینقدر می چرخند تا به چیزی بخورند! وقتی از نردبان پایین رفتید بلافاصله سمت راستتان در تاریکی یکی از این دشمنان است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

سپرتان را بالا بگیرید و منتظر دشمنان چرخی باشید و آنها را از بین ببرید. مسیر را تا جایی که می توانید ادامه دهید و نهایتا به چند دیوار کاذب دیگر خواهید رسید. یکی از اینها به چند پله خواهد رسید که بالا می رود و در بالا یک Engorged Hollow می بینید که پشت به شما ایستاده و با کشتنش Pyromancy: Fire Surge می گیرید. برگردید عقب و این بار به چپ بپیچید  و یک دیوار کاذب می بینید. دیوار را از بین ببرید و جلوتر دشمنان چرخی را هم بکشید و نهایتا یک Annex Key به دست می آورید.

اگر مسیر مستقیم را بروید روبرویتان یک دیوار کاذب است که در کنار Soul of a Brave Warrior که روی زمین است قرار دارد. ضربه بزنید تا یک راه باز شود و مقداری جلوتر دوباره یک دیوار کاذب دیگر در سمت راستتان قرار دارد و یک راه هم در سمت چپتان. ابتدا به مسیر چپ بروید. سپرتان را بالا بگیرید و منتظر دشمنان چرخی باشید و آنها را از بین ببرید. مسیر را تا جایی که می توانید ادامه دهید و نهایتا به چند دیوار کاذب دیگر خواهید رسید. یکی از اینها به چند پله خواهد رسید که بالا می رود و در بالا یک Engorged Hollow می بینید که پشت به شما ایستاده و با کشتنش Pyromancy: Fire Surge می گیرید. برگردید عقب و این بار به چپ بپیچید  و یک دیوار کاذب می بینید. دیوار را از بین ببرید و جلوتر دشمنان چرخی را هم بکشید و نهایتا یک Annex Key به دست می آورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

مسیر را کاملا برگردید عقب به جایی که ابتدا از درون بخش اصلی این چاه به چپ آمدیم و یک دیوار کاذب سمت راستمان بود. دیوار را از بین ببربد و بلافاصله مراقب دو دشمن چرخی باشید و سپرتان را بالا بگیرید و آنها را از پای در آورید. جلوتر در این منطقه چندین تا دیگر از این دشمنان هم وجود دارند که شاید ۵ با ۶ تا باشند و چند آیتم Soul هم در همین بخش وجود دارد. پایین این منطقه و روی یکی از ستون ها که نزدیک یک جسد است که در نور قرار دارد، یک سوییچ هست که با فعال کردن آن یک کات سین از باز شدن درب آهنی پایین برج می بینید. در گوشه این اتاق یک راهروی باریک می بینید که به یک نردبان می رسد و شما را از این بخش بیرون می برد.

حالا مسیر را کاملا برگردید عقب به جایی که ابتدا از درون بخش اصلی این چاه به چپ آمدیم و یک دیوار کاذب سمت راستمان بود. دیوار را از بین ببربد و بلافاصله مراقب دو دشمن چرخی باشید و سپرتان را بالا بگیرید و آنها را از پای در آورید. جلوتر در این منطقه چندین تا دیگر از این دشمنان هم وجود دارند که شاید ۵ با ۶ تا باشند و چند آیتم Soul هم در همین بخش وجود دارد. پایین این منطقه و روی یکی از ستون ها که نزدیک یک جسد است که در نور قرار دارد، یک سوییچ هست که با فعال کردن آن یک کات سین از باز شدن درب آهنی پایین برج می بینید. در گوشه این اتاق یک راهروی باریک می بینید که به یک نردبان می رسد و شما را از این بخش بیرون می برد. برگردید درون حیاط برج و حالا وارد تنها جایی که نشده ایم یعنی بخش کلیسا مانند حیاط شوید و یک درب قفل اینجاست که حالا با کلیدی که قبل تر پیدا کردیم باز می شود. درب را باز کرده و از پله ها بالا بروید و از درب بالا خارج شوید. اینجا به یک ۳ راهی می رسید. در مسیر روبرو  باید خیلی مراقب یک Engorged و دو دشمن کرکس مانند اینجا باشید. با دقت و تمرکز اینها را بکشید و مراقب باشید پایین نیافتید. اگر خوش شانس باشید گاهی این کرکس ها خودشان می افتند پایین وقتی می خواهند روی سر شما بپرند. بعد از کشتن آنها از پله ها پایین بروید و به چپ بپیچید و دو عدد Engorged را بکشید. سپس می توانید از اینجا Dark Ember را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

درون حیاط برج و حالا وارد تنها جایی که نشده ایم یعنی بخش کلیسا مانند حیاط شوید و یک درب قفل اینجاست که حالا با کلیدی که قبل تر پیدا کردیم باز می شود. درب را باز کرده و از پله ها بالا بروید و از درب بالا خارج شوید. اینجا به یک ۳ راهی می رسید. در مسیر روبرو  باید خیلی مراقب یک Engorged و دو دشمن کرکس مانند اینجا باشید. با دقت و تمرکز اینها را بکشید و مراقب باشید پایین نیافتید. اگر خوش شانس باشید گاهی این کرکس ها خودشان می افتند پایین وقتی می خواهند روی سر شما بپرند. بعد از کشتن آنها از پله ها پایین بروید و به چپ بپیچید و دو عدد Engorged را بکشید. سپس می توانید از اینجا Dark Ember را بردارید.

برگردید به ۳ راهی و این بار به چپ بوید و در زمان بالا رفتن از پله ها Engorged Pyromancer را بکشید. دو عدد کرکس دیگر هم اینجا هستند که بکشید. از روی جسد میراکل Vow of Silence را بردارید و سپس از پله های دیگر دور برج پایین بروید تا Black Cleric robes یا Velka’s Set را بردارید. اگر از این لبه که زره را پیدا کردید پایین بپرید و به چپ بروید یک آیتم روح هم پیدا خواهید کرد. حالا برگردید به ۳ راهی که فقط سمت راستش را نرفته ایم. بخش های چوبی را بشکنید و در انتها Velka’s Rapier را بردارید. اینجا بپرید پایین که به طبقه وسط یک خانه می رسید و سپس دوباره بپرید پایین و ۷ موش اینجا هستند. آنها را بکشید و جلوی نردبانی که اینجاست بایستید. حالا ۱۸۰ درجه بچرخید و چند بشکه با یک آیتم براق پشت آنها می بینید. بدوید و از روی بخش شکسته بپرید آن طرف تا بشکه ها بشکنند و جسد با آیتم ظاهر شود و از روی جسد یک Gold Coin بردارید. حالا مسیر را برگردید به درون حیاط اصلی برج. حالا وقتش است که کم کم این دنیا را ترک کنیم. می توانید بروید و در بونفایر استراحتی بکنید. برگردید به حیاط و وارد برج شوید، یعنی جایی که اولین بار از درون‌ آن درب حیاط را باز کردیم و وارد شدیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

جلوتر یک شوالیه Tower Knight هم هست و سعی کنید دشمنان را قبل از رسیدن به َآن بکشید. این شوالیه که از نوع شمشیر زن است از قبلی که گزر داشت  قوی تر است ولی یک ست حمله را تکرار می کند. او نسبت به لایتنینگ ضعیف است و بعد از کشته شدن Large Titanite Shard می اندازد. در انتهای پل یک بخش مه گرفته دیگر است که شما را به باس فایت Crossbreed Priscilla می برد. وارد مه شوید. قبل از رفتن به باس فایت و سپس خروج از این منطقه بد نیست یک نکته را در مورد فارم کردن به شما بگویم. The Painted World of Ariamis یکی از بهترین محل های بازی برای فارم کردن سریع روح است. دشمنان وسط حیاط را که هر کدام ۵۰۰ روح می دهند بکشید و برگردید به بونفایر که خیلی نزدیک است و دوبار همین کار را تکرار کنید تا از ۱۳ دشمن کلی روح بگیرید، مخصوصا اگر Silver Serpent Ring و Symbol of Avarice را نیز داشته باشید که دیگر اوضاع خیلی هم بهتر می شود و کلی بیشتر روح می گیرید. همچنین بدانید که شوالیه قبل از باس فایت، همیشه یک Large Titanite Shard می اندازد که خیلی می تواند به درد بخور باشد.

درب فلزی آن سمت این بخش که در کات سین باز شد را دنبال کنید و به یک دروازه مه گرفته می رسید. مسیر را ادامه دهید و نهایتا به روی یک پل سنگی بزرگ می رسید که یک دشمن کمان دار به شما شلیک می کند. همچنین یک دشمن هم پشت ستون کمین کرده تا غافلگیرتان کند. این دو را بکشید و جلوتر باید ۴ تا دیگر از اینها که از کناره های پل بالا می آیند را هم بکشید. جلوتر یک شوالیه Tower Knight هم هست و سعی کنید دشمنان را قبل از رسیدن به َآن بکشید. این شوالیه که از نوع شمشیر زن است از قبلی که گزر داشت  قوی تر است ولی یک ست حمله را تکرار می کند. او نسبت به لایتنینگ ضعیف است و بعد از کشته شدن Large Titanite Shard می اندازد. در انتهای پل یک بخش مه گرفته دیگر است که شما را به باس فایت Crossbreed Priscilla می برد. وارد مه شوید.

نکته: قبل از رفتن به باس فایت و سپس خروج از این منطقه بد نیست یک نکته را در مورد فارم کردن به شما بگویم. The Painted World of Ariamis یکی از بهترین محل های بازی برای فارم کردن سریع روح است. دشمنان وسط حیاط را که هر کدام ۵۰۰ روح می دهند بکشید و برگردید به بونفایر که خیلی نزدیک است و دوبار همین کار را تکرار کنید تا از ۱۳ دشمن کلی روح بگیرید، مخصوصا اگر Silver Serpent Ring و Symbol of Avarice را نیز داشته باشید که دیگر اوضاع خیلی هم بهتر می شود و کلی بیشتر روح می گیرید. همچنین بدانید که شوالیه قبل از باس فایت، همیشه یک Large Titanite Shard می اندازد که خیلی می تواند به درد بخور باشد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

قبل آغاز نبرد باید بدانید که می خواهید این باس را بکشید یا این که بی خیال کشتنش شوید و اصلا باس فایت نداشته باشید. اگر تصمیم بگیرید که با پریسیلا مبارزه کنید، باید بروید جلو و به او ضربه بزنید و با این کار وی وارد یک فاز نامرئی می شود و تا وقتی که یک مقدار مشخصی ضربه به او نزدید دوباره مرئی نخواهد شد. البته وقتی او روی برف ها راه برود جای پایش می ماند و می توانید برا برای یافتن محلش از این جای پاها استفاده کنید. یک راه خوب برای ظاهر کردن او استفاده از چاقوهای پرتابی است که برای مدتی در بدنش باقی مانده و او را مرئی نگه می دارند. سلاح او خونریزی شدیدی می دهد و سعی کنید هر طور شده از ضرباتش جاخالی بدهید. اگر دم او را قطع کنید سلاح Prisicilla’s Dagger را می گیرید و بعد از شکست وی هم روح پریسیلا را دریافت خواهید کرد. بعد از شکست باس یا بدون نبرد با او، در انتهای این بخش یک سکو وجود دارد که وقتی رویش بروید برخواهید گشت به آنور لوندو. البته اگر در این دنیا و کمی قبل تر در حیاط، Xanthous King Jeremia را کشته باشید در سمت راست منطقه باس که شاخه هایی وجود دارند، می توانید ست لباس Xanthous Set را از روی یک جسد بردارید.

  • باس فایت Crossbreed Priscilla

وقتی وارد شوید نبرد شروع نمی شود و شما باید تصمیم بگیرید. در واقع قبل آغاز نبرد باید بدانید که می خواهید این باس را بکشید یا این که بی خیال کشتنش شوید و اصلا باس فایت نداشته باشید.

اگر تصمیم بگیرید که با پریسیلا مبارزه کنید، باید بروید جلو و به او ضربه بزنید و با این کار وی وارد یک فاز نامرئی می شود و تا وقتی که یک مقدار مشخصی ضربه به او نزدید دوباره مرئی نخواهد شد. البته وقتی او روی برف ها راه برود جای پایش می ماند و می توانید برا برای یافتن محلش از این جای پاها استفاده کنید. یک راه خوب برای ظاهر کردن او استفاده از چاقوهای پرتابی است که برای مدتی در بدنش باقی مانده و او را مرئی نگه می دارند. سلاح او خونریزی شدیدی می دهد و سعی کنید هر طور شده از ضرباتش جاخالی بدهید. اگر دم او را قطع کنید سلاح Prisicilla’s Dagger را می گیرید و بعد از شکست وی هم روح پریسیلا را دریافت خواهید کرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

حالا می خواهیم به یک منطقه دیگر برویم به نام New Londo Ruins. می دانید بهترین راه چیست؟ بروید به بونفایر فایرلینک شراین. از پله های بروید پایین جایی که فایرکیپر در سلول بود و کنارش پله هایی به پایین می روند. مسیرش را دنبال کنید تا به آسانسوری برسید که این آسانسور شما را می پرد پایین به منطقه New Londo Ruins.

بعد از شکست باس یا بدون نبرد با او، در انتهای این بخش یک سکو وجود دارد که وقتی رویش بروید برخواهید گشت به آنور لوندو. البته اگر در این دنیا و کمی قبل تر در حیاط، Xanthous King Jeremia را کشته باشید در سمت راست منطقه باس که شاخه هایی وجود دارند، می توانید ست لباس Xanthous Set را از روی یک جسد بردارید. اگر وی را کشته بودید و لباس ظاهر نشد یک بار خارج شوید و دوباره لود کنید و لباس می آید. وقتی بروید روی سکو یک کات سین می بینید که شخصیتتان از روی سکو می پرد پایین و سپس دوباره به کنار تابلوی نقاشی در آنور لوندو باز خواهید گشت.

حالا می خواهیم به یک منطقه دیگر برویم به نام New Londo Ruins. می دانید بهترین راه چیست؟ بروید به بونفایر فایرلینک شراین. از پله های بروید پایین جایی که فایرکیپر در سلول بود و کنارش پله هایی به پایین می روند. مسیرش را دنبال کنید تا به آسانسوری برسید که این آسانسور شما را می پرد پایین به منطقه New Londo Ruins.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

وقتی از آسانسور پیاده شدید از پله ها پایین بروید و قبل از خارج شدن از دربی که به درون منطقه اصلی می رود، از بخش پله ها Soul of a Nameless Solider  را از روی یک جسد بردارید و سپس وارد بخش اصلی و باز نیو لوندو شوید. اینجا دشمنانی هستند که نشسته اند و کاری به شما ندارند و اگر آنها را نزنید به مبارزه شما بر نمی خیزند. ابتدا به سمت راست بروید و دربی که وجود دارد را به خاطر بسپارید زیرا به Valley of Drakes می رود و بخش بعدی که به سراغش خواهیم رفت است. پس این درب ورودی Valley of Drakes را یادتان بماند. می دانید این کدام درب است؟ دربی که قبلا از آخر منطقه Blighttown آن را باز کردیم تا از نیو لوندو به فایرلینک شراین برگردیم و گفتم فعلا به نیو لوندو کاری نداریم تا بعدا بیاییم. حالا همان بعدا است.

  • New Londo Ruins

آیتم هایی که در این منطقه خواهید یافت:

  • (Transient Curse (x2 
  • Parrying Dagger
  • Large Soul of a Nameless Soldier
  • Soul of a Proud Knight
  • Key to the Seal Green
  • Titanite Shard
  • Large Soul of a Nameless Soldier
  • Humanity
  •  Composite Bow
  • (Large Arrow (x16
  • Large Soul of a Proud Knight
  • Humanity
  • Soul of a Brave Warrior
  • Very Large Ember
  • Large Soul of a Proud Knight
  • Large Soul of a Proud Knight
  • (Cracked Red Eye Orb (x6 
  • Bequeathed Lord Soul Shard
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

در منطقه اصلی نیو لوندو و در همان بخش ابتدایی یک سری پله کوچک از سمت راست این منطقه پایین می روند که شما را به آهنگر Blacksmith Rickert of Vinheim می رسانند که پشت یک سری میله است. او سلاح ها را به وضعیت Magic و Enchanted ارتقا می دهد (اگر امبر درست را داشته باشید) و همچنین یک کاتالیست، Soul Arrow و Heavy Soul Arrow  می فروشد.

وقتی از آسانسور پیاده شدید از پله ها پایین بروید و قبل از خارج شدن از دربی که به درون منطقه اصلی می رود، از بخش پله ها Soul of a Nameless Solider  را از روی یک جسد بردارید و سپس وارد بخش اصلی و باز نیو لوندو شوید. اینجا دشمنانی هستند که نشسته اند و کاری به شما ندارند و اگر آنها را نزنید به مبارزه شما بر نمی خیزند. ابتدا به سمت راست بروید و دربی که وجود دارد را به خاطر بسپارید زیرا به Valley of Drakes می رود و بخش بعدی که به سراغش خواهیم رفت است. پس این درب ورودی Valley of Drakes را یادتان بماند. می دانید این کدام درب است؟ دربی که قبلا از آخر منطقه Blighttown آن را باز کردیم تا از نیو لوندو به فایرلینک شراین برگردیم و گفتم فعلا به نیو لوندو کاری نداریم تا بعدا بیاییم. حالا همان بعدا است. در منطقه اصلی نیو لوندو و در همان بخش ابتدایی یک سری پله کوچک از سمت راست این منطقه پایین می روند که شما را به آهنگر Blacksmith Rickert of Vinheim می رسانند که پشت یک سری میله است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

برگردید به منطقه دشمنانی که حمله نمی کردند و اینجا یک درب خواهید یافت که وارد شده و ادامه دهید و سپس باید یک Estoc را بردارید و جلوتر هم با یک NPC روح به نام Crestfallen Warrior مبارزه کنید. البته اگر قبلا دو زنگ را زده باشید و سپس در فایرلینک شراین کنار آتش با او دوباره صحبت کرده باشید که هر دوی این کارها را در راهنما گفته بودم.

او سلاح ها را به وضعیت Magic و Enchanted ارتقا می دهد (اگر امبر درست را داشته باشید) و همچنین یک کاتالیست، Soul Arrow و Heavy Soul Arrow  می فروشد. برگردید به منطقه دشمنانی که حمله نمی کردند و اینجا یک درب خواهید یافت که وارد شده و ادامه دهید و سپس باید یک Estoc را بردارید و جلوتر هم با یک NPC روح به نام Crestfallen Warrior مبارزه کنید. البته اگر قبلا دو زنگ را زده باشید و سپس در فایرلینک شراین کنار آتش با او دوباره صحبت کرده باشید که هر دوی این کارها را در راهنما گفته بودم. برگردید به منطقه اصلی نیو لوندو و تنها راهی که هست را ادامه بدهید و به یک پلتفرم دایره ای می رسید که از یک جسد درون یک کوزه بزرگ قرار دارد و از آن ۲ عدد Transient Curse را بردارید که آیتم حیاتی این منطقه هستند. چرا؟ چون در ادامه این منطقه دشمنان شما روح هایی هستند که به طور عادی نمی توانید به آنها ضربه بزنید بلکه باید فقط یک Transient Curse مصرف کرده باشید تا ضربات سلاحتان به آنها بخورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

به سمت راست این منطقه بپیچید که یک دیوار خرابه با یک پنجره در َان می بینید. وارد شوید و یک راه خیلی باریک تقریبا مخفی شده زیر َآب می بینید که می توانید از رویش بروید تا نهایتا به آن آیتمی که قبلا دیدیم درون آب است برسید. اما بهتر است که وقتی کمی روی این بخش راه رفتید و تا دیدید دوباره روح ظاهر شد برگردید به عقب و به منطقه باز که راحت  بتوانید روح ها را بکشید و درون آب نیافتید زیرا راه درون آب خیلی باریک است. وقتی آنها را کشتید برگردید به راه باریک و آن را دنبال کنید و آیتم Fire Keeper Soul را بردارید. دوباره از راه باریک برگردید عقب و در سمت راستتان پشت یک دیوار را نگاه کنید که یک کوزه با جسدی وجود دارد که از آن Transient Curses را بردارید و مراقب باشید از این لبه در آب نیافتید.

اثر اینها هم همیشگی نیست و بعد از مدتی از بین می رود. بنابراین حتما آنها را روی یکی از خانه های استفاده سریع قرار دهید تا در این منطقه راحت از آنها استفاده کنید. حالا مسیر را جلو بروید و از دو پل چوبی بگذرید . قبل از پایین رفتن از پل دوم به سمت راستتان نگاه کنید و یک آیتم در آب خواهید دید که خیلی زود به سراغش خواهیم رفت. حالا یکی از این Transient Curse ها را استفاده کنید و به درون بخش آب گرفته بعد از پل ها بروبد. اینجا اولین بار دو دشمن روح را خواهید دید که تنهایی زیاد مشکلی نیستند ولی وای به روزی که چندتایی بیایند (که همیشه هم تقریبا همینطور است!) زیرا از در و دیوار و سقف و کف زمین رد می شوند و ناگهان از جلویتان در می آیند و کلا مانع برای رسیدن به شما برای آنها وجود ندارد بنابراین باید خیلی مراقب باشید. و همیشه هم Transient Curse مصرف کرده باشید. البته برخی سلاح های بازی هم هستند که ضرباتشان به این روح ها می خورد ولی زیاد جالب نیستند و بهتر است از همان سلاح خودتان در ترکیب با آیتم گفته شده استفاده کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

Transient Curse ها آیتم های حیاتی این منطقه هستند. چون در این منطقه دشمنان شما روح هایی هستند که به طور عادی نمی توانید به آنها ضربه بزنید بلکه باید فقط یک Transient Curse مصرف کرده باشید تا ضربات سلاحتان به آنها بخورد. اثر اینها هم همیشگی نیست و بعد از مدتی از بین می رود. بنابراین حتما آنها را روی یکی از خانه های استفاده سریع قرار دهید تا در این منطقه راحت از آنها استفاده کنید.

سعی کنید در ادامه این منطقه محل ظاهر شدن روح ها را به خاطر بسپارید و خیلی خیلی آرام حرکت کنید تا ناگهان دسته ای از آنها با هم بر سرتان نریزند، البته غیر از جاهایی که اجتناب ناپذیر است. دو روحی که اینجا هستند را بکشید و به سمت راست این منطقه بپیچید که یک دیوار خرابه با یک پنجره در َان می بینید. وارد شوید و یک راه خیلی باریک تقریبا مخفی شده زیر َآب می بینید که می توانید از رویش بروید تا نهایتا به آن آیتمی که قبلا دیدیم درون آب است برسید. اما بهتر است که وقتی کمی روی این بخش راه رفتید و تا دیدید دوباره روح ظاهر شد برگردید به عقب و به منطقه باز که راحت  بتوانید روح ها را بکشید و درون آب نیافتید زیرا راه درون آب خیلی باریک است. وقتی آنها را کشتید برگردید به راه باریک و آن را دنبال کنید و آیتم Fire Keeper Soul را بردارید. دوباره از راه باریک برگردید عقب و در سمت راستتان پشت یک دیوار را نگاه کنید که یک کوزه با جسدی وجود دارد که از آن Transient Curses را بردارید و مراقب باشید از این لبه در آب نیافتید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

روح ها تنهایی زیاد مشکلی نیستند ولی وای به روزی که چندتایی بیایند (که همیشه هم تقریبا همین طور است!) زیرا از در و دیوار و سقف و کف زمین رد می شوند و ناگهان از جلویتان در می آیند و کلا مانع برای رسیدن به شما برای آنها وجود ندارد بنابراین باید خیلی مراقب باشید. و همیشه هم Transient Curse مصرف کرده باشید. البته برخی سلاح های بازی هم هستند که ضرباتشان به این روح ها می خورد ولی زیاد جالب نیستند و بهتر است از همان سلاح خودتان در ترکیب با آیتم گفته شده استفاده کنید.

بعدا وقتی آب را پایین بردیم و تخلیه کردیم، اینجا تبدیل به یک میانبر از بخش پایینی نیو لوندو به بخش بالایی آن می شود. حالا برگردید جایی که اولین بار دو روح آمدند و از پله هایی که می بینید بالا بروید. در بالای پله ها یک پل می بینید که از روی آن باید رد شوید ولی روح ها می خواهند غافلگیرتان کنند بنابراین به سمت راست این پلتفرم بروید تا روح ها زودتر بیایند و کمینشان خنثی شود! جلوتر در ورودی پل (که البته بیشتر شبیه اتاق است) مراقب حمله غافلگیرانه یک روح دیگر باشید. حالا در این بخش اتاق مانند آماده نبرد با ۶ روح باشید که از دو ورودی و دیوارها و کف زمین می آیند و حسابی دقت کنید که گیرشان نیافتید و همه را از بین ببرید. از سمت دیگر این بخش خارج شده و از پله های مارپیچی پایین بروید و ار درب خارج شوید. جلوتر روی یک لبه جسدی است که از آن Parrying Dagger را می توانید بردارید ولی قبل از برداشتنش می توانید دست های روح را که از دیوار نزدیک جسد بیرون آمده ببینید و ابتدا آن را بکشید و سپس آیتم را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

تنها مسیری را که در این بخش دارید دنبال کنید تا به یک اتاق با درب مه گرفته در سمت راستش برسید که یک روح هم آماده است از کف زمین جلوی درب بالا بیاید و یک Banshee هم در گوشه این بخش وجود دارد که از دو آیتم Transient Curse نگهبانی می کند. این Banshee ها هم مثل روح ها هستند ولی مقداری خط سلامتی بیشتر و یک حمله لایتنینگ از راه دور دارند. حالا تا اینجا یعنی درب مه گرفه را به خاطر داشته باشید و می توانید برگردید به بونفایر و استراحت کنید تا در قسمت بعدی مجددا مسیر را ار ابتدای نیو لوندو پیش بگیریم.

تنها مسیری را که در این بخش دارید دنبال کنید تا به یک اتاق با درب مه گرفته در سمت راستش برسید که یک روح هم آماده است از کف زمین جلوی درب بالا بیاید و یک Banshee هم در گوشه این بخش وجود دارد که از دو آیتم Transient Curse نگهبانی می کند. این Banshee ها هم مثل روح ها هستند ولی مقداری خط سلامتی بیشتر و یک حمله لایتنینگ از راه دور دارند. حالا تا اینجا یعنی درب مه گرفه را به خاطر داشته باشید و می توانید برگردید به بونفایر و استراحت کنید تا در قسمت بعدی مجددا مسیر را ار ابتدای نیو لوندو پیش بگیریم.

باز هم از شما عزیزان عذرخواهی می کنم که به خاطر حجم بالای کاری و آماده کردن مجله و ویدئوهای مختلف و… فاصله زیادی بین این دو قسمت راهنما افتاد ولی قطعا سعی می کنم که در چند قسمت آینده با فواصل کم کلا این راهنما را تمام کنم و پرونده اش را ببندیم. در قسمت بعدی مجددا مسیر را ار ابتدای نیو لوندو پیش خواهیم گرفت.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش دوازدهم - گیمفا