توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا

توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها

مهرداد آهاز
۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا

هیچ شکی وجود ندارد که شرکت مایکروسافت از لحاظ خروجی بازی‌های فرست پارتی خود در این نسل کوتاهی کرده است؛ نه تنها آی‌پی‌های بزرگ مایکروسافت دچار افت شدیدی شد بلکه در به وجود آوردن آی‌پی‌های جدید نیز ناکام ماند.

با این تفاسیر رئیس بخش اکس‌باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، از این موضوعات آگاه بوده و به نظر می‌رسد که نسبت به آینده‌ی بازی‌های مایکروسافت مطمئن است و اعتقاد دارد که این اتفاق دوباره تکرار نمی‌شود. دلیل وی تعداد زیاد استودیوهایی است که در این دو سال اخیر خریداری کرده‌اند که ابسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment)، نینجا تئوری (Ninja Theory)، دابل فاین (Double Fine) و چندین استودیوی دیگر شامل آن‌ها می‌شود.

بر اساس نظر اسپنسر، تیم بزرگتر برابر با کیفیت بیشتر بوده و دلیل وی فشار کمتر بر روی استودیوها است. کمبود زمان کافی برای توسعه‌ی بازی‌ها، یکی از مشکلات اصلی استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها است و استودیوهای مایکروسافت مجبور به اتمام رسانیدن پروژه‌های خود در اسرع وقت بوده‌اند. از سوی دیگر شرکت سونی به دلیل دارا بودن استودیوهای بیشتر و بازی‌های با کیفیت فرست پارتی، توانایی این را داشت تا به استودیوهای خود زمان کافی را اعطا کند و این موضوع یک تفاوت بزرگ در بازی‌هایی که از نظر منتقدین تحسین شده‌اند و بازی‌هایی که فقدان کیفیت و نمرات خوب را داشته‌اند، ایجاد کرده است. تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان بیان کرده‌اند که بازی‌های آن‌ها فقط در چند ماهه‌ی آخر تولید، شکل گرفته است. اگر توسعه‌دهندگان زمان بیشتری نداشته باشند، بازی‌های آن‌ها از لحاظ پایین بودن کیفیت رنج خواهند برد.

اسپنسر در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری کوتاکو (Kotaku) توضیح داد:

ما در نقطه‌ای قرار داشتیم که به تعدادی از بازی‌ها و استودیوهای خودمان فشار زیادی را اعمال می‌کردیم و این موضوع در زمانی که به ژانرهای مختلفی نیاز داشتیم و می‌بایست برای زمان عرضه‌ی بازی‌هایمان آماده می‌شدیم، مشکلاتی را در مدیریت دارایی‌های خودمان به وجود آورد. حمایتی را که در حال حاضر و در این چند سال اخیر بدست آورده‌ایم، این اجازه را می‌دهد که بیشتر بر روی استودیوهای فرست پارتی سرمایه گذاری کنیم. ما توانستیم ۸ استودیوی جدید را نیز به خانواده‌ی مایکروسافت اضافه کنیم و فرصتی برای ما ایجاد شده است تا بر روی کیفیت خروجی‌ها تمرکز کنیم.

اسپنسر به نکات خوبی اشاره کرده است و دلیل این که شرکت مایکروسافت سخت در تلاش است تا استودیوهای زیادی را جذب کند را برای طرفداران شفاف‌سازی نموده است.

شما می‌توانید کنفرانس مایکروسافت و دیگر کنفرانس‌های E3 2019 را با زیرنویس اختصاصی گیمفا از این نشانی دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا
توضیحات فیل اسپنسر درباره‌ی کیفیت پایین بازی‌های مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌ها - گیمفا