جرج آر.آر. مارتین تمام خلاقیت خود را در Elden Ring به کار برده است
Elden Ring بازی بزرگ بعدی استودیوی فرام سافتور (From Sofware) است که بسیاری از طرفداران مجموعهی Dark Souls نسبت به تجربه و گشت و گذار در دنیای آن مشتاق هستند. حال طی مصاحبهی جدیدی که از هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان مجموعهی Souls و دو عنوان Bloodborne و Sekiro صورت گرفته شده است، وی توضیحاتی در رابطه با جهان این اثر و همچنین داستان آن ارائه داد.
در حال حاضر اطلاعات چندانی از گیمپلی و همچنین نحوهی مبارزات و مکانیزمهای آخرین اثر استودیوی فرام سافتور وجود ندارد اما بر اساس توضیحات میازاکی، Elden Ring در واقع نسخهای جهشیافته از مجموعهی Dark Souls میباشد. وی به این مورد اشاره کرد که عنوان Elden Ring این امکان را برای جرج آر.آر. مارتین (George R.R. Martin)، نویسندهی مجموعه کتابهای نغمههای آتش و یخ، در اختیار گذاشته است تا تمام قدرت خلاقیت خود را آزاد کرده و از آن بهره ببرد.
میازاکی افزود که مارتین با خلق یک داستان عالی و ترکیب آن با جهانی که مد نظر وی بود، یک دنیا بزرگ با پیش زمینهای گسترده خلق کرده است. بر اساس صحبتهای میازاکی، جهان Elden Ring بر خلاف عناوین مجموعهی Souls و همچنین عناوین Bloodborne و Sekiro، همزمان با ورود بازیباز جریان پیدا نمیکند و شاهد تاریخی گسترده و اتفاقاتی بزرگ قبل از ورود بازیباز به جهان Elden Ring خواهیم بود.
روایت داستانی حداقلی در سبکی که فرام سافتور به مخاطب ارائه میدهد، محدودیتهای بسیاری را برای نویسندگانمان ایجاد میکند. به نظرم ایدهی خوبی نبود همراه با این محدودیتها، آقای مارتین را به عنوان مسئول نوشتن داستان Elden Ring قرار دهم. پس به همین دلیل این توان را در اختیار وی گذاشتم تا داستانهایی حتی برای زمانی که بازیباز و شخصیتهای اصلی در آن دخالت ندارند، بنویسد.
وی افزود:
به لطف مهارت مارتین در داستان سرایی، دیگر نیازی نبود تا از افرادی جداگانه برای خلق دنیا و تاریخ بازی و همچنین شخصیتها و روایت داستانی بهره ببریم. مارتین از پس هردو کار بر آمد.
نگرانی که در رابطه با حضور مارتین به عنوان نویسنده در این اثر وجود دارد، علاقهی وی به داستان سرایی واضح و شخصیت پردازی گسترده مانند آن چه در سری نغمههای آتش و یخ دیدیم و ترکیب آن با نحوهی داستان سرایی گنگ و شخصیت پردازی کم وسعتی که در عناوین فرام سافتور شاهد هستیم، باعث شود تا تلاش مارتین به نوعی در بخش داستانی Elden Ring به هدر برود مگر اینکه فرام سافتور تصمیم بگیرد تا تغییری اساسی را در نحوه داستان سرایی آخرین اثر خود نسبت به عناوین قبلیاش ایجاد کند.
میازاکی به صورت رسمی اعلام کرد که روایت داستانی Elden Ring مشابهی مجموعهی Dark Souls خواهد بود که این جملات خود میتواند به نگرانی ما در رابطه با مسئلهی بالا دامن بزند. با این حال هیچ چیز مشخص نبوده و تا زمان معرفی نهایی و رسمی همراه با گیمپلی و جزئیات بخش داستانی، احتمالا باید تا سال آینده صبر کنیم.
بازی Elden Ring برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی معرفی شده است و فعلا از تاریخ انتشار آن خبری در دسترس نیست.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یعنی فقط میخوام ببینم چی میشه این دست پخت میازاکی با مارتین
دمش گرم بهمون حال داده :inlove:
فکر کنم این بازی دنباله معنوی دارک سولز هست .
ببینم یه چیزی با حال و هوای game of thrones میسازن یه جورایی شبیه بهش باشه.
خو یه مقدار کوچولو از همین خلاقیتت رو برای دو فصل آخر game of thrones میزاشتی
اخ یادم اومد این افتضاحو
البته مارتین کلا زده بود بیرون
😐
تاجایی که من میدونم کل داستان نغمه ی یخ آتش رو نوشته و اون تصمیم ناشیانه ی خود سازنده ها بوده که داستان دو فصل آخر رو خودشون بنویسن.
لطف کنین و منبع اخبار و مقالات اینچنینی تون هم بزارید
با تشکر