رئیس تیکتو: ممکن است شاهد بخش داستانی کوتاهتری در Red Dead و GTA بعدی باشیم
دو روز قبل اطلاعیهای از سوی شرکت تیکتو (Take Two)، شرکت مادر دو استودیوی راکاستار (Rock Star) و ۲کیگیمز (۲K Games)، منتشر گشت که در آن به مواردی مانند کوتاهتر شدن بخش داستانی در عناوین آیندهی این استودیوها اشاره داشت. حال رئیس این شرکت، استروس زلنیک (Strauss Zelnick)، طی مصاحبهای به ارائه توضیحاتی در رابطه با این تصمیم شرکت تیکتو اقدام کرد.
بر اساس توضیحات زلنیک، ممکن است عناوین آیندهی این شرکت مانند نسخههای بعدی دو مجموعهی محبوب Grand Theft Auto و Red Dead از نظر محیط و داستان نسبت به عناوین قبلی دارای وسعت کمتری باشند اما پس از عرضه، محتویات بیشتر و باکیفیتتری را چه در بخش تکنفره و چه در بخش چندنفره نسبت به قبل دریافت کنند.
البته این تنها هدف تیکتو نیست. این شرکت تصمیم دارد تا با اتخاذ این تصمیم، فاصلهی میان عرضهی بازیهای خود را نیز کاهش دهد.
این حالت وجود دارد تا نسخهی هنگام عرضهی یک بازی، گیمپلی و داستان کوتاهتری را ارائه دهد اما این افت میزان گیمپلی باعث میشود تا تیمهای توسعه دهنده با دست بازتری به ارائهی محتواهای پس از عرضه به تعداد زیاد و همچنین باکیفیتتر نسبت به گذشته اقدام کنند.
وی در ادامه افزود که برای کاهش فاصله میان عرضهی دو نسخه از یک مجموعه بزرگ، تنها دو راه وجود دارد؛ اولین راه این است که تعداد کارمندان و اعضای تیم توسعه را بیشتر کنیم و راه دوم نیز کوتاهتر کردن بخش داستانی است. به نظر میرسد که شرکت تیکتو با رد راه اول که علاوه بر هزینههای بسیاری که برروی دوش کمپانی قرار میدهد، ممکن است با عدم وجود هماهنگی لازم بین افراد زیاد تیم باعث کاهش کیفیت اثر نهایی شود، راه دوم را ترجیح داده است.
البته با توجه به افزایش هزینههای روز افزون در توسعهی بازیهای ویدئویی مخصوصا عناوین AAA، به نظر میرسد که دیگر شرکتهای توسعهی بازیهای ویدئویی نیز نسبت به این نوع شیوهی فروش ترغیب شوند و با عرضهی بازیهای بزرگ اما با محتوای کم و سپس فروش بستههای الحاقی فراوان، دست به دریافت سود بزنند.
با این حال و با توجه به برنامههای احتمالی شرکت راکاستار، به نظر میرسد که این نوع ارائه بازی را حداقل طی نسل آینده از سوی این استودیو شاهد نباشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
به نظر من خیلی بده این کار دیگ همه بازیا میشن مثل دستینی که ناقصن و با کلی دی ال سی که دو برابر قیمت بازیه پولشون کامل میشن
ببخشید بابت اسپم
ما یه کمپینی زدیم برا زیرنویس فارسی کردن سایبرپانک تا الان ۳۰۰ تا ملحق شدن بهمون از شمام خواهش دارم بیاین فقط یه امضا بدین کار خیلی سختی نیست حتی اگ یک درصد باشه احتمالش ولی بازم حق گیمر ایرانیه که اصلی ترین رکن بازی که داستانشه رو بدونه
اینم لینک
http://chng.it/zX8Mgdb8
تایید کن خواهشا
تا این لحظه ۳۷۰ نفر امضا کردن که متاسفانه خیلی کمه :-((
منم امضا کردم 😀
داداش منم ملحق شدم
خیلی کارت درسته که این کمپین رو راه انداختی
به امید اون روزی که برای زبان و زیرنویس فارسی دردسر نکشیم
کاش گیمفا این کمپین رو به صورت یک پست در سایت قرار بده.
منم امضا کردم ولی بعید میدونم فایده داشته باشه به هر حال من که از خدامه زیرنویس فارسی برای بازی قرار بدن
خدایش نامردیه
تنها کمپانی که از تمام بازی هاش لذت بردم
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
اره واقعا فکرشم عذابه
این نسل که نشد یه GTA جدید ببینیم
ای کاش حداقل bully 2 واسه نسل ۸ هم عرضه بشه
ولی جدا از اینا دوست دارم شرکت راک استار دنبال IP های جدید برن و استعداد خودشون رو تو خلق دنیاهای جدید نشون بدن
همونطور که با خلق red dead تو زمینه عنوان وسترن خودشون رو ثابت کردن
من تو حسرت Midnight club نسل هشتم موندم 😥
Gta جدید برای این نسل هم معرفی میشه با کیفیت و بافت پایین تر مثل نسخه قبلی.
سال ۲۰۲۰ یا ۲۱ 🙂
ﺗﻮ بده بیرون مهم نیست ده ساعتم باشه ، ﺗﻮ شاهکار سازی.
با این وضعیت GTA و red dead بعدیو باید با نوه هام بزنم 😐
خوب چرا سفسطه بازی و مغلطه کاری می کنی؟ انگار بچه ی آدم بگو می خام بخش داساتانی رو یواش یواش حذف کنم و بزنم تو کار بازی آنلاین و بشم PUBG از نوع راکستار
مطمئنا راکستار از کیفیت بازی هاش نمیزنه پس تصمیم درستی گرفتن و مثل نسل هفت میتونیم هر سال منتظر یه بازی عالی باشیم
من که نمیفهمم
اینا چشون
پس از عرضه محتویات بیشتر و باکیفیتتری دریافت کنند؟ حتماً محتوای پولی؟
استروس زلنیک رئیس تیکتو خیلی سعی داره راک استارو بکنه شبیه اکتیویژن و اپیکگیمز و گند بزنه به اعتبار شرکت تحت مدیریتش.
چرا نمیگی شبیه EA :silly:
wtf آخه چرا؟
بهتر… دلیل نیست هی طول گیم پلی بخش داستانی رو زیاد کنن
نگه داشتن جذابیت اش مدام سخت تر میشه
این طرز تفکر “هر چی بازی داستان طولانی تر داشته باشه بهتره” دیگه بهتره منقرض شه و نقطه اوجش همون RDR 2 بمونه
هم طول ساخت بازی و دردسر سازنده ها کمتر میشه هم جذابیت بازی بیشتر.
طول بازی رو میشه با بخش آنلاین و فعالیت جانبی بخش اوپن ورلد بیشتر کرد…
معلومه وقتی اعضای استدیو هی دم به دقیقه خبر میاد استدیوشون رو ترک کردن از فشار زیاد راه حل دوم که همون کوتاه کردن بخش داستانی انتخاب میکنن اگه بگیرن مدیریت رو قوی کنن نیاز به این کارا نیست مثلا تیم های مختلف راک استار بگیرن روی یه بازی کار کنن تا مثلا فقط rockstar north بیاد رو یه نسخه کار کنه در ضمن این همه سودی که از فروش gta میکنن و الانم بعد چند سال دارن سود میکنن خدایی باید خوب هم هزینه واسه ساخت کنن ولی چه کنیم که ناشر یعنی تیک تو خسیسه بشدت تا جایی که استدیو سازنده بایوشاک رو تعطیل کرد
تا حدی عاقلانس اگه مثلا gta 6 و red dead redemption 3 رو زودتر عرضه کنن بعدش dlc واسش بدن :inlove: tnxXx
خوب دنیا داره به سمت انلاین و شدن لوت باکس ها پیش میره راک استار هم از پول بدش نمیاد فقط مونده بخش داستانی حذف کنن در مورد محتوای پس از عرضه هم صحبت کردن پس مشخصه بازی کاملی رو ارائه نمیدن میخوان بازی به صورت تکه تکه عرضه کنن تا پول بیشتری به جیب بزنن بنظر من نسل بعدی اصلا لذت بخش نخواهد بود چون تمرکز اصلی رو بخش انلاینه
عه نه :pain:
به نظرم که باید ایده gta online رو دنبال کنند و بیشتر گسترشش بدهند خیلی مادهای انلاین براش بطور غیر رسمی ساخته شده که حتی یکیشون بیشتر به خود بخش انلاین رسمی بازی ترجیح میدن! باتوجه به ظرفیت راک استار و توانایی هاش در اوپن ورد میتونن همین بازی رو آنلاین و با تعداد بالای ۱۰۰ نفر پلیر درست کنند البته تا اینجا قسمت آنلاین بازی موفق بوده و هنوز توی توییچ جزو رتبه های برتر هست اما اگر یه بازی کامل و جداگونه بشه قطعا شاهکاری میشه مخصوصا برای نسل بعد
TAK-Two و RockStar بهتره تمام عناوینشون کنسولی باشن چرا ?:-)
به کارگیری تمام توان کنسول و بهینه کردن اون بازی هم راحت تر هست و سودهی زیادی هم برای شرکت دارن :yes:
نمونه مثال Red dead Redemption 2 😎
نسل بعد با وجود پلتفرم Stadia نقش Pc کم رنگتر از همیشه میشه
الویت نسل بعد RockStar کنسول ها هستن و Stadia :yes:
😎
اتفاقاً نقشش بیشتر میشه چون با یه لپ تاپ فوق باریک و ارزون هم میشه تمام بازی ها رو با کیفیت ۴K/120 فریم تجربه کرد.
لپ تاپ ارزون چجوری میخواد ۴K نمایش بده؟!
الان تو مدل های زیر ۱۵۰۰ دلار مدل هایی با نمایشگر ۴k پیدا میشه و حتماً نمیخواد مدل ۵ هزار دلاری داشته باشی.
درسته این کار باعث میشه بازی های زودتر عرضه بشه ولی به نظرم یه مشکلی هست چون برا نسخه اصلی که گفتن محتواش کمتر میشه باید ۶۰ دلار داد برا محتویات پس از عرضه هم باید پول های زیادی داد که البته برا بازی های راک استار ارزش داره.
ولی دیگه چیزی نمونده تا gta vi خیلی وقته v عرضه شده ولی تا rdr 3 خیلی مونده (ولی جدا میگم راک استار باید یه فکری به پایان این rdr کنه نمیگم بده ولی دیگه زیاده روی شده)
البته چی بگم ما که از اینا محرومیم برا همینه که از راک استار خوشم میاد ولی جز سه شرکت بازیسازی محبوبم نیست چون pc رو دست کم میگیره
امیدوارم چنین اتفاقی اصلا رخ نده
RDR2 که بخش داستانی طولانی و بی نظیری رو ارائه کرد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشه
به شخصه متاسفانه از اون افرادی هستم که سریع بازی رو تموم میکنم و دوست دارم بازی َطولانی باشه تا دیرتر تموم کنم بازی رو
البته این طولانی بودن هم باعث میشه به عنوان مثال با شخصیتی مثل Arthur morgam بیشتر ارتباط برقرار کنی که این فوق العادست
من وقتی red dead 2 رو تموم کردم تا چند هفته بعد فقط ب یاد ارتور مورگان بودم…یه ماه تمام با این بازی زندگی کردم