هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا

هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد

محمد کشاورز
۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا

به‌نظر می‌رسد بازی Elden Ring، حاصل همکاری استودیوی فرام‌سافتور (From Software) و خالق داستان سریال بازی تاج و تخت یعنی جورج مارتین، برروی یک جهان غربی فانتزی و نابودشده‌ای شبیه به عناوین Dark Souls اما در مقیاس بسیار بزرگ‌تر تمرکز دارد. همچنین بعد از آن‌که بازی اخیر استودیوی فرام‌سافتور یعنی Sekiro Shadows Die Twice و عنوان انحصاری واقعیت مجازی پلی‌استیشن ۴ به‌نام Deracine دارای شخصیت اصلی ثابت و تعیین‌شده بود، به‌نظر می‌رسد بازی Elden Ring دوباره به‌‌سراغ همان سیستم ساخت شخصیت‌ به‌دست بازی‌بازان می‌رود.

مالک استودیوی فرام‌سافتور در یک مصاحبه طولانی با سایت IGN، به طراحی فلسفی بازی Elden Ring که اخیرا با پخش تریلری در مراسم E3 2019 معرفی شد اشاره کرد:

شخصیت اصلی تعیین‌شده‌ای در Elden Ring وجود ندارد. ما معمولا بازی‌بازان را رها می‌کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه شخصیت و ویژگی‌هایشان را بسازند.

برخلاف عنوان Sekiro Shadows Die Twice، به‌نظر می‌رسد که قهرمان بازی Elden Ring، همانند عناوین Dark Souls و Bloodborne قرار است فعالیت‌های مختلف و دیالوگ‌های کوتاه را پیشه کند.

البته تضمینی وجود ندارد که Elden Ring دارای ابزارها و آیتم‌های شخصی‌سازی مجموعه‌ی Dark Souls باشد. اما اجازه دارید هرگونه شخصیت عجیب و غریب یا قهرمانانه‌ی خود را به‌دلخواه خودتان بسازید. اما میازاکی Elden Ring را «یک عنوان تکامل‌یافته‌تر از سری Dark Souls» می‌داند که در یک دنیای جهان‌باز جریان دارد.

گیم‌پلی بازی چندان فاصله‌ای با مجموعه‌ی Dark Souls ندارد. البته این بدان معنا نیست که شاهد گیم‌پلی یکسانی خواهیم‌بود، اما می‌توان هردو عنوان را از یک سبک دانست.

در مصاحبه‌ی اخیر، میازاکی دلیل و نقش مشارکت جرج مارتین را این‌گونه بیان کرد:

برای اینکه بازی‌بازان به‌طور مستقیم درگیر داستان نشوند، او برای نویسندگی آزاد است تا خلاقیتش را به‌نحو دلخواه به نمایش بگذارد. علاوه‌براین، قصد نداشتیم که داستان خطی و تجربه‌‌ای سرراست برای Elden Ring ایجاد کنیم. هردوی این موارد با وجود مارتین به عنوان نویسنده خیال مارا راحت می‌کند.

همچنین بازی Elden Ring برای سهولت گشت‌و‌گذار در جهان بازی، قابلیت اسب‌سواری را نیز اضافه می‌کند. البته مانند عنوان The Witcher 3 در شهرهای پرازدحام غرق نخواهیدشد.

روستاها، درواقع ویرانه‌هایی هستند که می‌دانیم شما از ما انتظار دارید. ساخت یک عنوان بزرگ‌تر برای ما چالش خیلی بزرگی محسوب می‌شود. اگر ما شهرهای شلوغ و پرجمعیت را به بازی می‌آوردیم جالب به‌نظر نمی‌رسید. به‌همین دلیل، تصمیم گرفتیم عنوان جهان‌بازی را خلق کنیم که ترکیبش با سبکی که در آن خبره هستیم بی‌نظیر شود.

میازاکی که در مراسم Golden Joystick در سال ۲۰۱۸ برنده‌ جایزه‌ی Lifetime Achievement شد، حتی درمورد این‌که چرا دنیای بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور ترکیبی از ناامیدی و طعم خوش امید در دل تاریکی هست صحبت کرد:

نور در دل تاریکی زیباست. وقتی زیبایی در میان برهوت باشد ما به وجد می‌آییم. یک تکه‌ی جواهر وقتی که تعداد زیادی از آن را دارید زیبا نیست؛ اما اگر آن تکه را درمیان گل‌و‌لای بیابید ارزش آن را خواهید فهمید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • P3 گفت:

    خود میازاکی داره میگه یه عنوان تکامل یافته تر از دارک سولز هست :-/ بدون نوآوری :-/همون دارک سولز و همون گیمپلی رو فقط داستانش رو تغییر میدن به اسم sekiro و bloodborne و elden ring میدن بیرون بعدم میگن IP جدید تحویل دادیم 🙂

  • AXEL STONE گفت:

    “همچنین بازی Elden Ring برای سهولت گشت‌و‌گذار در جهان بازی، قابلیت اسب‌سواری را نیز اضافه می‌کند. البته مانند عنوان The Witcher 3 در شهرهای پرازدحام غرق نخواهیدشد.”
    .
    “روستاها، درواقع ویرانه‌هایی هستند که می‌دانیم شما از ما انتظار دارید. ساخت یک عنوان بزرگ‌تر برای ما چالش خیلی بزرگی محسوب می‌شود. اگر ما شهرهای شلوغ و پرجمعیت را به بازی می‌آوردیم جالب به‌نظر نمی‌رسید. به‌همین دلیل، تصمیم گرفتیم عنوان جهان‌بازی را خلق کنیم که ترکیبش با سبکی که در آن خبره هستیم بی‌نظیر شود.”
    .
    عزیزم گلم هر بازی که میخای بسازی بساز! موفق باشی –ولی– ویچر رو بطور نااگاهانه نکوب! خدایی نمیدونم چرا بعضا نمیتونن موفقیت ویچرTW رو تحمل کینن هخ. ببینم چکار میکنی برای Elden Ring خودتون امیدوارم موفق بشه و کاری به ویچر کبیر نداشته باشی.

    • Old_Gamers گفت:

      این ویچر پرستی رو کی میخوای بزاری کنار ؟؟ میازاکی هم از نظر تو حق نداره در باره ویچر نظرشو بگه ؟؟ بابا تو دیگه کی هستی .

      • AXEL STONE گفت:

        مثل تو فن بوی نیسیتم که بازی به این خوبی بخاطر تعصب روی شرکت مورد علاقه ول کنم!
        خودت بزن کنار! معلومه اصلا تو عمرت TW رو بازی نکردی با CP هم مشکل داری این مشکلت به فن بوییت برمیگرده حالا یا فن راکستاری که واسه CDPR و عناوینش هیتر شدی یا فن بتسدا! و فن اصلی خود میازاکی هستی که شدی هیتر CDPR
        دوست عزیز عکس پروفایلت DOOM2 هست! فن بتسدا و همین میازاکی هستی! به منم انقد منفی نده چیز بدی نگفتم! گفتم به طور نااگاهانی میکوبه! حرفه ای میکوبه طرف از TW حرصیه چونکه بلادبورنش نتونست گوتی و بیگوینر سال بشه! من ۴ بار بلادبورن رو بازی کردم تا قبل یک ماه یبار دیگه هم تمومش کردم IP بسیار خوبیه و بهترین IP میازاکی هست اما همه میدونیم فرسنگ ها فاصله با TW داره!
        .
        میازاکی نظر نداده میازاکی زیرکانه بطور ناخوداگاهانه کوبید!

        • abdollah_a2 گفت:

          من چون نمیخواستم با شما بحث کنم چیزی نگفتم تا این حرفتون رو خوندم ( همه میدونیم فرسنگ ها فاصله با TW داره!)
          و جوابش همین بس که میازاکی هر بازی ای میسازه صد تا سازنده ی بزرگ و کوچک میان از المنت های بازیش استفاده میکنن برای بازی خودشون… بله ویچر و بازی های میازاکی فرسنگ ها با هم فاصله دارن چون میازاکی درس بازی سازی میده به بقیه و منبع الهام میشه ولی کاری که ویچر کرده رو صد تا بازی قبلا انجام دادن… شما نگاه کن اصلا همین سکیرو یک سال نشده اومده یه بازی بزرگی مثل استار وارز که خیلی ترند e3 هم شد اومده ازش الهام گرفته، یا گاد که از دارک سولز الهام گرفت. حالا کدوم بازی از ویچر الهام گرفته؟
          بله فرسنگ ها با هم فاصله دارن ولی بازی های میازاکی کجا و ویچر کجا
          بعضی از حرفاتون رو که دیگه اصلا نمیدونم چطوری جواب بدم واقعا ، میگید طرف از TW حرصیه چونکه بلادبورنش نتونست گوتی و بیگوینر سال بشه!!! یعنی واقعا انقدر میازاکی رو کوچک حساب کردید که براش گوتی و این چیزا مهم باشه؟ همین بس که میان راحت از گیمپلی بازی هاش کپی پیست میکنن تو بازی خودشون… این بشر جایزه Lifetime Achievement Award برده که از صد تا گوتی ارزشش بالاتره و فقط معدود کارگردان هایی که به صنعت گیم چیزی اضافه کردن و به بزرگ تر شدنش کمک کردن این جایزه تعلق میگیره… افراد بزرگی مثل میاموتو، ساواتا، کوجیما
          واضحه که خیلی تعصب دارید رو ویچر وگرنه انقدر تهاجمی نظر نمیدادید نسبت به میازاکی .
          میازاکی هم فقط طرز دیدش رو نسبت به این نوع جهان گفت برای بازی خودش، نه کوبیده نه چیزی
          حتی اگر هم انتقاد میکرد ما قبول میکنیم انتقادشو به عنوان یکی از بزرگ ترین کارگردان ها نه اینکه بگیم حرصش گرفته اینطوری گفته

          • Old_Gamers گفت:

            درود بر شما . صد تا مثبت . حرف حق رو زدید . من بازی رو کلا کنار گذاشته بودم از بس که همه چی رو نکراری میدیدم دارک سولز منو به دنیای گیم برگردوند و من از این جهت مدیون این بازی و سازنده اش هستم . واقعا دارک سولز کجا ویچر کجا .

        • Old_Gamers گفت:

          من ویچر رو ۵۰ ساعت بازی کردم چیزی نمیدونی بیخود حرف نزن . فن بوی هم خودتی که دیگه ته فن بازی رو دراوردی . من عاشق میازاکی و بازیهاش هستم . عمرا تو اگه بلادبورن رو بازی کرده باشی میشی مرید میازاکی نه که اینطوری در موردش حرف بزنی که حرصش دراومده که بازیش گوتی نشده و داره سی دی پراجکت رو میکوبه فکر کردی همه مثل خودت خاله زنک هستن ؟؟ باقی حرفات رو هم نفهمیدم چی گفتی … فن بتسدا فن راکستار فن فلان فن بهمان تو چه عوالمی سیر میکنی تو .

    • Old_Gamers گفت:

      میازاکی نا اگاهه نسبت به بازیها ؟؟ تو حالت خوبه ؟

      • AXEL STONE گفت:

        خدایی چی میگی واسه خودت؟ الکی حرف سوارمون نکن گفتم نااگاهانه کوبید خوبم کوبید این یک کار بسیار حرفیه ای که فردی مثل تو محاله درک کنه! از اولش فن الدر سکرولز TES هستم تا امروز همینطور از اول فن TW هم و تا اخر هم میمونم!
        تو کی میگی کی میخای TW رو ترک کنی خودت میتونی DOOMرو ترک کنی!؟

        • Old_Gamers گفت:

          یعنی چی نااگاهانه کوبید ؟؟ تو همش فکر میکنی این و اون دارن میکوبن همه چی رو . خوب تا اخر عمرت بشین ویچر بازی کن به من چه مربوط . واقعا فکر کردی چون پروفایلم دووم دو هست نشستم دارم بازیش میکنم ؟؟ درک و فهم تو رو هم فهمیدیم اقای حرفه ایی .

    • Alireza_yoo گفت:

      اینو موافقم ولی کلا ساخته های میازاکی یه حس انزوای ترسناک و خفقان انگیزی ب بازیکن میدن که دیگه شده امضاش نمونه اصیلش بلادبورن ک محیط ادمو خفه میکرد بعضی مواقع

      • AXEL STONE گفت:

        داش کسی به میازاکی چیزی نگفته و کسی هم میازاکی رو نکوبیده من بلادبورن رو بهترین IPش میدونم و تا قبل یک ماه باز هم این IPشرو تموم کردم! خیلی بازی زیباییه!
        شما کانت من رو کامل بخون گفتم که امیدوارم بازیش موفق بشه و کاری به TW نداشته باشه ویچر برای من و دیگران فن TW فقط بازی نیست یم پدیده ی دیدنی هست دلیلش اینه دنیایی که داره واقعا عقل رو از کله جدا میکنه! با اسستاندارد هایی که ساختن واسش همینطور اعضاه مردم روستاها

    • XZa گفت:

      axel stone نمیدونم چطوری این برداشتو داشتی که به ویچر توهین کرده ولی منظورش اینه که روستاها و شهرهای پر جمعیت به فضای بازی ما نمیخوره یعنی یه جور اتمسفر افسرده و تاریک داره و مثل دنیای ویچر سرزنده و رنگارنگ نیست که پر npc باشه,متنو با دقت بخون

    • درود. میازاکی اصلا اینجا قصد کوبیدن ویچر رو نداره که! میگه حال و هوای بازیم طوریه که نمیشه شهرهای شلوغی مثل ویچر براش بسازیم. این کجاش شبیه کوبیدنه دوست عزیز؟! واضح گفته که مردم متوجه بشن

  • Old_Gamers گفت:

    خیلی دلم میخواد این بازی رو زودتر ببینم . خدا کنه زودتر منتشر بشه . میازاکی استاد بازی کردن با روح و روان ادم هستش . استاد خلق گیم پلی ناب هستش .

  • گمنام گفت:

    اگه شبیه ویچر باشه خوبه اگه نه …

  • اتمسفر گیرایی رو قراره تو این بازی شاهد باشیم بازی های میازاکی همیشه اینطور هستن حالا این open world هست و اصلا شهر های پر جمعیت رو درش نمیبینیم خیلی کمک میکنه.
    ولی به نظرم بهتر میبود اگه یه شخصیت ثابت میزاشتن بعد اگه کسی دوست داشت تعغیر بدادی

  • ASSADullah گفت:

    “همچنین بازی Elden Ring برای سهولت گشت‌و‌گذار در جهان بازی، قابلیت اسب‌سواری را نیز اضافه می‌کند.”
    :yes:

هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد - گیمفا