اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا

اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند

نیما شعبانی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا

پس از اعلام این موضوع که Shenmue 3 در انحصار زمانی فروشگاه اپیک گیمز (Epic Hames)، قرار خواهد گرفت، بسیاری از طرفداران اعتراض خود را نسبت به این تصمیم استویدیو وای‌اس نت (YS Net)، اعلام کردند. اعترتضات زمانی شدیدتر شد که استودیوی سازنده اعلام کرد که حامیان این اثر، هیچ کد نصبی برای فروشگاه استیم در هنگام عرضه دریافت نمی‌کنند. این حامیان نیز درخواست بازگشت مبلغ خود را از وای‌اس نت مطرح کردند که در نهایت موجب شد تا این استودیو در هفته‌ی گذشته نسبت به این اعتراضات واکنش نشان دهد. حال به نظر می‌رسد که اپیک گیمز راه حلی را برای مشکل مورد نظر ترتیب دیده است.

مدیر عامل شرکت اپیک گیمز طی توییتی اعلام کرد که شرکت‌اش حاضر است تا با پرداخت مبلغ ۳۰ درصد از مالیات فروش Shenmue 3 به صورت ویژه و محدود به حامیان این عنوان، آن را از طریق استیم در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

فروشگاه استیم در قبال فروش هر یک نسخه از بازی‌های موجود برروی خود، ۳۰ درصد از مبلغ کل را از سازندگان بازی دریافت می‌کند. حال فروشگاه اپیک گیمز تصمیمی را اتخاذ کرده است تا با پرداخت ۳۰ درصد مالیات مورد نظر، این امکان را به استودیوی وا‌ی‌اس نت بدهد تا Shenmue 3 را تنها به حامیانی که خواهان ریافت و خرید نسخه‌ی استیم هستند، ارائه دهد که البته این تصمیم نیز تنها در صورت موافقت شرکت ولو (Valve) عملی می‌گردد.

به نظر می‌رسد باید در این‌جا این موضوع را نیز روشن کنیم که خواسته‌ی افرادی که در رابطه با انحصاری بودن Shenmue 3 برروی فروشگاه اپیک گیمز اعتراض دارند، به میزان بسیار زیادی بی‌دلیل است زیرا از ابتدا نیز استودیوی وای‌اس نت صحبتی در رابطه با فروشگاه مقصد این عنوان برروی رایانه‌ی شخصی نکرده بود.

اگر راهی باشد تا بتوانیم  نسخه‌ی استیم را در اختیار کاربران و درخواست کنندگان بازگشت وجه نقد عنوان Shenmue 3 قرار دهیم، حتما از آن استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم تا با پرداخت ۳۰ درصد مالیات مربوط به فروش این محصول برروی استیم، آن را در اختیار بگذاریم. با این‌ حال تمام شرایط بالا در صورت موافقت فروشگاه استیم صورت خواهد گرفت.

در کل فروشگاه استیم با سیستم فروشی که در اختیار دارد باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های سازنده به فروشگاه‌های دیگری مانند اپیک گیمز و GOG سوق پیدا کنند که به سازندگان این امکان را می‌دهند تا علاوه بر عرضه‌ی بازی با قیمتی نسبتا پایین‌تر، سود بیشتری را هم نسبت به فروش هر بازی دریافت کنند. همچنین به لطف سیستم رمزنگاری فایل‌های شرکت اپیک گیمز، روند کرک شدن بازی‌ها نیز تا میزان زیادی نسبت به قبل سخت‌تر شده است که که خود نیز نکته‌ی مثبتی برای سازندگان بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید.

بازی Shenmue 3 در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    برو در انحصار اپیک ببینیم کجا رو میگیری :laugh:
    تا اونجا که من شنیدم بازی ۷۰ گیگه که با این کیفیت داغون نشانه از عدم بهینگی داره
    من از این بازی خوشم نمیاد و فرقی هم بحالم نداره که کجا بره ولی این که استیم تبلیغ کنه و تو دقیقه اخر سازنده بازیشو بزنه بنام اون یکی فروشگاه خیلی بی شرمیه
    حالا استیم بدون شنمیو هم بزرگ هست

  • MahdiVirus گفت:

    واقعا خاک بر سر اپیک گیمز !!

  • Nima.ZM گفت:

    Epic games پست :no: :no: :no: :smug: :smug: من الان بیش از چهار ساله که استیم رو دارم و هیچوقت ولش نمیکنم مگه بهتر از استیم داریم
    از ویژگی هاش خیلی بسیاره که اگه بنویسم یه رمان میشه :inlove: :inlove: همین تخفیف هاش به هزار تا اپیک میرزه
    summer sale هم در راهه که میتونیم بهترین بازی هارو با بهترین درصد تخفیف بخریم همین الان هم چندتا بازی تخفیف خوردند و free weekend هم داریم برای امتحان قبل از خریدن بازی مثل Killing floor 2 و dead by daylight

    Community که از بهترین ویژگی های استیمه و جامعه بزرگ گیمر هاست که تو هیچ جا پیدا نمیشه جامعه ای که میلیون ها گیمر توش مشغولن

    قابلیت ترید داره اپیک؟؟؟؟؟ روزانه فکر کنم هزارتا آیتم از بازی های مختلف که بهترینش برای ترید csgo هست ترید میشه و یا در مارکت به فروش میره!

    اینا فقط بخشی از ویژگی های استیم بودن که به فکر گیمرهاست نه مثل ea به فکر پول!!!

    «از دوستان (pc gamer) هم تقاضا دارم که از ویژگی های بسیار عالی استیم اینجا بنویسن تا به بقیه نشان دهیم که استیم یعنی زندگی گیمر ها »
    ببخشید اگه طولانی شد :rose: :rose:

    • PERSIAN NAZI گفت:

      تخفیفات خرکی رو از قلم نندازیم که خیلی موئثره
      الان ذرت ذرت اسکوئار انیکس تخفیفات گنده میده و ۳ گانه تومب ریدر رو میشه با ۱۹ دلار خرید
      دوباره تکرار میکنم که کل دنیا ببینن و بخونن و بشنون ۱۹ دلار ناقابل برای ۳ بازی طولانی با گرافیک فوق خفن

    • PERSIAN NAZI گفت:

      نیما منو اد فرند کن persianstalker

    • TH3KCK گفت:

      ورکشاپ، که خیلی مود های جالبی میزاره که بعضی وقتا از خود بازی پرطرفدارتر مشین
      قابلیت گرفتن بکاپ یا ریستور کردن بازی که تو ایران حداقل خیلی بدرد میخوره تو همین اپیک گیمز گریت در میاد بخوای بکاپ بازی به کلاینت بشناسونی
      سرور های دانلود قوی و پر سرعت و واسه خودش یه پا دانلود منیجر استیم
      سیستم ترید و گیفت هم اشاره کردید من خودم با استفاده از جعبه های پابجی که میفروختم GTA Rust Dead by daylight خریدم یعنی با بازی کردن پول دراوردم 😀
      بازی های F2P هم مگه داریم بهتر از استیم
      تو بحث امنیت هم که خیلی کم دیدم اکانت هکی فروخته شه نسبت به uplay و origin
      قابلت استریم
      یوزر ریویو، که قبل از خرید میتونی همه ایراد های بازی و نقاط قوت بخونی
      قابلیت Steam overlay که واقعا تو همه بازیا لازمه مخصوصا بازی های سنگین که alt+tab ممکن طول بکشه میتونی خیلی کار ها انجام بدی و حتی مرورگر هم داره خودش
      قابلیت پس گرفتن پول که فکر کنم اپیک هم داره یا میخواد اضافه شه
      مهم ترین ویژگی هم واسه من تخفیف ها و قابیلت عوض کردن ریجن که ترکیب این دو واقعا فوقالعادست مثلا یه بازی ۶۰ دلاری با واحد پول هند اندازه ۲۸ دلار آمریکا قیمت داره بعد وقتی این بازی تخفیف می خوره ۵۰ درصد اون ۲۸ دلار میشه ۱۴ 😎 تو سایت Steamdb.info هم میتونین قیمت همه ریجن هارو ببینین
      یکی از دوستان نزدیک دوسال پیش GTAخرید ۴۰هزار تومن یادمه همون موقع نسخه کرکی بازی سی دی فروشی ها گرون تر میدادن :rotfl:

    • بچه ها summer sale استیم از فردا شروع میشه و معمولا حدود ۲ هفته طول میکشه، پولاتونو جمع کنید :inlove:

  • AL1K1NG گفت:

    “باید در این‌جا این موضوع را نیز روشن کنیم که خواسته‌ی افرادی که در رابطه با انحصاری بودن Shenmue 3 برروی فروشگاه اپیک گیمز اعتراض دارند، به میزان بسیار زیادی بی‌دلیل است زیرا از ابتدا نیز استودیوی وای‌اس نت صحبتی در رابطه با فروشگاه مقصد این عنوان برروی رایانه‌ی شخصی نکرده بود.”
    اقا این چیه نوشتین؟طرف پول داده بازیو خریده زودتر از خیلیا و موقع عرضه نمیتونه بازی کنه
    الان این خوبه؟

  • R6.Forever گفت:

    ای خدا ، اپیک گیمز و بازیاش ، سرطان دنیای گیم!! آخه چی شد که اینجوری شد؟؟ استیم نفرین شدی؟؟ چته؟؟ خدا این اپیک گیمزو نابود کنه :no: :no:

  • تا وقتی ولو بیکار باشه اپیک گیمز همه ی بازی ها رو در انحصار خودش میگیره.استیم سالیانه میلیون ها دلار سود میکنه ولی دست به ساختن ip جدیدی نمیزنه و قبلی ها رو هم ادامه نمیده

  • Sina5124 گفت:

    دستت درد نکنه اپیک. یعنی… :hypnotized: :dazed:
    “خواسته‌ی افرادی که در رابطه با انحصاری بودن Shenmue 3 برروی فروشگاه اپیک گیمز اعتراض دارند، به میزان بسیار زیادی بی‌دلیل است”
    آفرین اپیک آفرین ادامه بده ببینیم به کدوم اوج میرسی…
    میدونی نظر PC گیمرا چیه؟
    “وجود فروشگاهی #$%@ به نام فروشگاه اپیک گیمز، به میزان بسیار زیادی بی‌دلیل است”
    استیم که فعلا با DOTA Underlords داره م##ینه روت، یعنی بازگشت دوباره بازی سازی والو. بشین و شکستتو تماشا کن :yes:
    (:yes: به یاد سلولی 😀 )

  • erwin گفت:

    من چندین سالی میشه از استیم استفاده میکنم ولی دلیل این همه دشمنی با اپیک رو نمیفهمم؟ شما ها مشکلتون چیه؟؟ استیم حتی انقدر اهمیت نمیده که واکنش نشون بده به این قضیه یعنی کاربرارو پشم خودشم حساب نمیکنه! ( بازم میگم من از استیم فوق العاده راضیم ولی این اهمیت ندادنش داستانی جداس) خیلی از بازی های محبوبمون داره میره واسه اپیک ( چه پولی چه غیر پولی) اپیک هم قبلا گفته بود اگر استیم سودشو بیار پایین بازی ها رو دیگه انحصاری نمیکنه !! شما واکنشی از استیم دیدی؟ استیم دست رو دست میذاره تا زمانی که خیلی دیر بشه حالا ببینید من کی گفتم! الان دوستانی که دارن میگن استیم اینجوریه اپیک این قابلیت هارو نداره شما یا تازه استیم نصب کردین یا یادتون نمیاد استیم اولاش چجوری بوده :no: من خودم از فورت نایت متنفرم ولی اجازه نمیدم تنفرم روی کل شرکت و کار هایی که داره در حق pc انجام میده تاثیر بذاره همین اپیک الان نبود unreal نبود نصف این بازی ها نبودن!

    • farshadx گفت:

      برادر میشه لطفآ حرف مفت نزدنی؟!
      بنده از سال ۲۰۱۰ استیم دارم از همون موقع استیم عالی بود
      چرا باید استیم واکنش نشون بده؟! و اگه نشون نده یعنی به طرفدارهاش اهمیت نمیده؟! از کجات در میاری این استدلاهاتو؟!
      کدوم بازی محبوب رفته رو اپیک؟! ۴ تا بازی زاقارت رفتن که خودشون هم پشیمن هستن و دارن زودتر از ۱ سال بازی شون رو میفرستن رو استیم و پلتفرمهای دیگه
      یه امار فروش اپیک نداده داره همه رو گول میزنه
      اومد کلی تو بوق و کرنا داد زد که میخواد تخفیف بزرگ بده گند زد کلی از شرکتها از تخفیفش اومدن بیرون و بجای سود ضرر هم کرد (نسخه هایی که فروخته شده بود و سازنده ها قبول نداشتن رو اپیک پولشون داد)
      مگه فقط unreal انجین وجود داره؟! کلی انجین هست برادر این نبود مطمعآ باش هیچ صدمه به صنعت گیم نمیخورد
      در اخر هم شما تازه استیم نصب کردی وگرنه این حرف هارو نمیزدی

    • چه ربطی به پشم حساب نکردن کاربرا داره؟ اتفاقا استیم هنوز اپیک گیمز رو پشم حساب نکرده که بخواد دربرابرش اقدامی انجام بده. هیچ کس از اپیک گیمز خوشش نمیاد و سیاست های اپیک گیمز (پایین آوردن سود استیم) فقط و فقط به ضرر کاربرا هست.
      بحث بازی های شرکت اپیک گیمز با epic games store خیلی فرق میکنه. ما با بازی هاش مشکلی نداریم ولی استورش داره پاشو از گلیمش درازتر میکنه.

  • Star1 گفت:

    تا وقتی این سهم غیر منصفانه ۳۰ درصدی هست وضع همینه و شرایط برا استیم روز به روز بدتر میشه.

  • از دوستان بابت اشتباه در ترجمه‌ی نقل قول پوزش می‌طلب، اشتباه مورد نظر اصلاح گشت

اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا
اپیک گیمز مبلغی را در قبال نسخه‌ی استیم به سازندگان Shenmue 3 پرداخت می‌کند - گیمفا