نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید

آرین مرادی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

شاید زمانی که برای اولین بار با ساخته‌های میازاکی روبرو شدید، با خود گفتید که این بازی خیلی سخت است و نمی‌توان به اندازه‌ی دیگر بازی‌های ویدئویی از آن لذت برد. ولی دقیقا همین زمان بود که تعدادی از بازی‌بازان با پشتکار فراوان، مرگ‌های پی‌درپی این بازی را به جان خریدند و لذت واقعی آن‌ را چشیدند. درست است؛ بازی‌های ساخته شده توسط آقای میازاکی اصلا عامه پسند نیستند، ولی قطعا اگر کمی سختی آن‌ها و مرگ‌های زیادی که پیش رویتان هستند را تحمل کنید، با پاداش بزرگی روبرو می‌شوید که بازی در ادامه به شما می‌بخشد.

کار آقای میازاکی و سبک مخصوص او با بازی Demon Souls شروع شد، ولی احتمالا شاهد پایانی بر این سبک نباشیم؛ چرا که دیگر سازندگان نیز تلاش کردند تا با الهام‌گیری از این نوع عناوین جذاب، بازی‌های جدیدی بسازند که البته مورد پسند بازی‌بازان نیز قرار می‌گیرند. میازاکی کار خود را با بازی Bloodborne برای پلی‌استیشن ۴ ادامه داد و اثبات کرد که شاید بازی‌هایی که می‌سازد سخت باشند، ولی قدرت آن را دارند که در کنار عناوینی همچون Witcher 3 جزو کاندیداهای برترین بازی سال قرار گیرند. آخرین ساخته‌ی این کارگردان افسانه‌ای یعنی Sekiro Shadows Die Twice، چندی پیش عرضه شد و بار دیگر مهر تاییدی بر خلاقیت، توانایی، تبحر و کاربلدی استودیوی سازنده زد. این بازی با این که از ریشه‌های مربوط به سری Souls یا بازی Bloodborne فاصله گرفته بود، ولی هنوز هم به راحتی می‌‎توان آن را شاهکاری بی‌بدیل در نسل هشتم خواند.

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی فرام‌سافتور که در مراسم E3 2019 معرفی شد، سوالات زیادی را در ذهن هواداران ایجاد کرده است. تریلر نمایش‌داده شده در این مراسم همانند تریلرهایی که از آقای کوجیما مشاهده می‌کنیم، بیشتر از این که اطلاعاتی در رابطه با بازی را در اختیار ما بگذارد، سوالات مختلفی را در ذهنمان ایجاد کرد. به راستی که بازی Elden Ring، چگونه عنوانی است؟ با گیمفا همراه باشید تا در ادامه به ۱۰ مورد از جالب‌ترین و جذاب‌ترین نکات مربوط به این بازی بپردازیم.

میازاکی، میازاکی، میازاکی…

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

دوباره با طراحی‌هایی ترسناک و در عین حال خیره‌کننده روبرو هستیم

نام آقای میازاکی با استودیوی فرام‌سافتور و سبک مخصوص به خودشان به سختی گره خورده است؛ نمی‌توان فرام‌سافتور را جدا از میازاکی تصور کرد و برعکس. زمانی که استودیوی مذکور در روند ساخت بازی Demon Souls به مشکل برخورده بود، این آقای میازاکی بود که به عنوان رئیس تیم سازنده انتخاب شد و توانست تمام مشکلات را با سربلندی پشت سر بگذارد. میازاکی را می‌توان به عنوان مغز متفکر استودیوی فرام‌سافتور دانست. شاهکارهایی همچون Bloodborne و Sekiro همگی زاییده‌ی ذهن خلاق این کارگردان هستند.

در حقیقت، انتخاب‌های متنوع و متفاوت، طراحی دنیای بی‌نظیر و داستان‌سرایی متفاوت نسبت به دیگر سازندگان، میازاکی را به یک نابغه‌ و البته یک اسطوره در صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل کرده است. در نتیجه انتظار می‌رود که بازی Elden Ring نیز به لیست شاهکارهای ساخته شده توسط این کارگردان افسانه‌ای اضافه شود.

فرام‌سافتور با چاشنی نغمه‌ی یخ و آتش

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

Elden Ring…Game of Thrones

این بار، تیم فرام‌سافتور عضو جدیدی را در میان خود دارند که در راه طولانی ساخت بازی Elden Ring آنا را همراهی کند: جرج‌ آر.آر مارتین (George R. R). بیشتر ما این نویسنده را به دلیل کتاب‌های «نغمه‌ی یخ و آتش» و البته پس از آن، سریال پربیننده‌ی Game of Thrones می‌شناسیم. با توجه به سابقه‌ی او، می‌توان ادعا کرد که آقای مارتین در ساخت دنیاهای باجزئیات و خلاقانه تبحر بسیاری دارد و در این میان نیز شخصیت‌هایی خلق می‌کند که فوق‌العاده عمیق بوده و به راحتی می‌توانند احساسات بازی‌باز یا خواننده را تحریک کنند.

بیشتر بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور، داستان واضحی را دنبال نمی‌کنند؛ یعنی شما برای درک داستان بازی باید اجزای مختلفی را در کنار دیالوگ‌های نامفهوم شخصیت‌های داخل بازی قرار دهید تا متوجه اصل ماجرا شوید. اضافه شدن آقای مارتین به تیم سازنده می‌تواند این نوید را به بازی‌بازان بدهد که در بازی Elden Ring با داستانی واضح‌تر و کلاسیک روبرو شویم. هنوز به صورت دقیق نمی‌دانیم که آقای مارتین وظیفه‌ی کمک‌رسانی در طراحی جزئیات دنیای بازی را در اختیار دارد یا به کلی داستانی مشخص را برای این عنوان به رشته‌ی تحریر در می‌آورد. ولی به هر صورت، حضور آقای مارتین در کنار کارگردانی همچون میازاکی می‌تواند برای هوادران بسیار جذاب باشد.

ارباب حلقه‌ها نه، Elden Ring!

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

پس از نمایش تریلر این بازی و تحلیل حال و هوای آن، بسیاری از بازی‌بازان به این فکر افتادند که شاید پای یک حلقه‌ی جادویی در میان است؛ دقیقا شبیه آن چیزی که در سری کتاب‌ها و فیلم‌های Lord of The Rings مشاهده کرده‌ایم. در همان ابتدا ولی کارگردان این بازی آب پاکی را برروی دست هواداران ریخت و این فرضیه را به کلی رد کرد. طبق صحبت‌های آقای میازاکی، حلقه‌ی مذکور در این بازی یک مفهوم بوده و یک جسم خارجی محسوب نمی‌شود. تریلر نمایش‌داده شده در مراسم E3 2019 به نابود شدن این حلقه اشاره داشت و احتمالا پس از آن شخصیت اصلی بازی باید با عواقب آن دست و پنجه نرم کند. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آقای مارتین به همراه میازاکی چه داستان پیچیده‌ای را برای بازی‌بازان تدارک دیده‌اند.

به سیاهی شب، به تاریکی بازی‌های قبلی

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

به وضوح می‌توان مشاهده کرد که بازی Elden Ring در دنیایی تیره و دل‌مرده روایت می‌شود. در لحظه‌های ابتدایی تریلر این بازی، با محیطی غمگین و موسیقی گوش‌نوازی روبرو می‌شویم که شخصیتی که به احتمال زیاد شاهزاده‌ای شکست‌خورده است را همراهی می‌کنند. پس از آن شخصیتی با زره‌ی دوران وسطی را مشاهده می‌کنیم که برروی جنازه‌های مبارزان دیگر در حال حرکت است. آسمان به رنگ سرخ درآمده است و شخصیت مذکور به آرامی در شعله‌های آتش ناپدید می‌شود.

تمامی این المان‌ها به فرام‌سافتور اشاره دارند: زره‌ی قرون وسطی مربوط به سری Dark Souls، نمای ترسناک، غمگین و دلهره‌آور مربوط به بازی Bloodborne و در نهایت عناصر کشنده و خشن ژاپن را در بازی Sekiro مشاهده کردیم. میازاکی بارها بیان کرده است که جهان بازی این حس را به شما منتقل می‌کند که اتفاقی بد در حال رخ دادن است. از طرفی دیگر آقای مارتین نویسندگی بازی را بر عهده دارد که همین مورد می‌تواند قول یک داستان پیچیده و جذاب را به بازی‌بازان بدهد.

 جهانی به وسعت رویا 

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور همیشه حالتی عجیب داشتند. بازی به صورت خطی روایت نمی‌شد ولی از طرفی دیگر با یک عنوان جهان‌آزاد هم طرف نبودیم؛ تونل‌های بزرگ زیرزمینی، قلعه‌های تو در تو و برج‌های جادویی که تمام این موارد به خوبی به هم متصل شده‌ بودند و به شما حس آزادی و گشت و گذار را منتقل می‌کردند. کافی است تا حس خودتان را زمانی که یک راه مخفی میان دو منطقه از بازی‌های این استودیو کشف کرده‌اید را به یاد بیاورید، هیمن حس و حال است که به شما حس آزادی عمل زیادی می‌دهد با این که شاهد عناوینی جهان‌آزاد نیستیم.

طبق گفته‌های آقای میازاکی، بازی جدید آن‌ها قرار است تا حالتی سنتی‌تر از یک عنوان جهان‌آزاد را به نمایش بگذارد. ما همچنان این قابلیت را داریم که در تونل‌های زیرزمینی و قلعه‌های بزرگ به جست و جو بپردازیم ولی وعده داده شده است که حس و حال این بازی کاملا با ساخته‌های قبلی این استودیو تفاوت دارد. بسیار هیجان‌انگیز است که تصور کنیم میازاکی، المان‌های بازی خود را به یک عنوان جهان‌آزاد تبدیل کرده است!

بازی جدید، فرمول قدیمی

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

همان‌طور که انتظار داشتیم، بازی Elden Ring نیز به عنوان یک بازی اکشن سوم شخص نقش‌آفرینی با چاشنی دشواری بالا عرضه خواهد شد. در این میان نیز المان‌هایی که بعضی از آن‌ها آشنا و بعضی دیگر جدید هستند، به بازی اضافه خواهند شد. میازاکی تایید کرده است که امکان استفاده از ضربه‌های فیزیکی و استفاده از جادو برای مقابله با دشمنان سرسخت این بازی وجود دارد؛ بدین معنا که این بازی بیشتر شبیه به سبک مبارزات سنگین سری Souls است تا مبارزات سریع و خونین Sekiro. خوشبختانه این مکانیزم می‌توان نوید شخصی‌سازی عمیق‌تری را برای ساخت شخصیت اصلی بازی به ما بدهد؛ انتخاب سبک مبارزه، استفاده از جادو یا سلاح سرد و ….

این که فرام‌سافتور چگونه می‌خواهد این امر را عملی کند، هنوز مشخص نیست ولی بازگشتن به ریشه‌های استودیوی مذکور می‌تواند برای هوادارن بسیار جالب باشد.

میازاکی، فرام‌سافتور…باس‌فایت

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

بازی‌هایی که تلاش می‌کنند شبیه به سری Souls باشند، همیشه به دنبال چالش و سختی هستند تا بازی‌باز را در معرض آن‌ها قرار دهند. ولی تقریبا هیچ بازی نمی‌تواند از نظر مجموعه‌ی باس‌فایت‌ها به پای ساخته‌های استودیوی فرام‌سافتور برسد. این مبارزات معمولا صبر و حوصله‌ی فراوان، مهارت بالا و اعصابی پولادین را می‌طلبد ولی وقتی آخرین ضربه را به باس مورد نظر وارد می‌کنید، چنان خوشحالی و احساس افتخار تمام وجود شما را پر می‌کند که با خود می‌گویید «اره…بالاخره زدمش…من عالیم…به خودم افتخار می‌کنم».

آقای میازاکی تایید کرده است که شاهد باس‌فایت‌هایی بزرگ و چالشی در این بازی خواهیم بود و به گفته‌ی ایشان، بعضی از این باس‌ها به شدت ترسناک هستند. با توجه به این که تا کنون طیف وسیعی از باس‌های متفاوت با طراحی‌های خاص را از این استودیو مشاهده کرده‌ایم، خبر خوبی است که بشنویم این استودیو بدون هیچ مشکلی در حال پیش‌روی در این زمینه است.

شخصیتت را بساز…«تو» به مصاف دشمنانت می‌روی

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

در شاهکار بودن بازی Sekiro هیچ شکی وحود ندارد، ولی این بازی مکانیزم ساخت شخصیتی که همیشه در بازی‌های فرام‌سافتور با آن‌ روبرو بودیم را حذف کرده بود. خوشبختانه استودیوی سازنده تایید کرده است که این مکانیزم در بازی Elden Ring دوباره باز خواهد گشت. هنوز مطمئن نیستیم که این بخش تا چه حد عمیق خواهد بود ولی با توجه به جهان‌آزاد بودن بازی، انتظار داریم که این قسمت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد. به زودی و زمانی که اولین تریلر از گیم‌پلی این بازی منتشر شود، می‌توانیم به این سوالات پاسخ دهیم.

بازی برای ۲ سال در دست ساخت بوده است

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

روند ساخت بازی Elden Ring پس از ساخت آخرین بسته‌الحاقی Dark Souls 3 شروع شد و همگام با ساخت Sekiro پیش رفت. با در نظر گرفتن این که بازی برای ۲ سال در دست ساخت بوده است و اکنون تیم سازنده می‌تواند تمام تمرکز خود را برروی ساخت این بازی معطوف کند، انتظار داریم که پروسه‌ی اتمام این پروژه تا حد زیادی پیشرفت کرده باشد. از طرفی دیگر استودیوی سازنده عادت دارد که بازی‌هایش را در فاصله‌ی زمانی کم‌تر از یک سال پس از معرفی، منتشر کند؛ پس باید منتظر اطالاعات زیاد و جالبی از Elden Ring در سال ۲۰۱۹ باشیم.

همه می‌توانند این بازی را تجربه کنند…تقریبا

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

در حالی که استودیوی فرام‌سافتور گهگاهی با شرکت سونی وارد همکاری شده و عناوینی انحصاری را به بازار عرضه کرده است، ولی Elden Ring این طور نیست و برای اکثر پلتفرم‌های اصلی منتشر خواهد شد. بسیار بعید به نظر می‌رسد که این بازی را برروی نینتندو سوییچ مشاهده کنیم ولی بازی‌بازان می‌توانند Elden Ring را برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی تجربه کنند. البته هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام نشده است.

The last Elden ring

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا
نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نغمه‌ی حلقه‌ی خونین | نکاتی که باید از بازی Elden Ring بدانید - گیمفا